-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
Код 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої, (42513000-5 Холодильне та морозильне обладнання)
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 10 днів назад
3 037 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 187.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 187.50 UAH
Період оскарження:
18.08.2025 12:03 - 22.08.2025 13:00
Вимога
Вирішена
щодо неправомірного відхилення пропозиції ТзОВ "Миростан"
Номер:
e14c3ba8d5a34c11825da418aeff4942
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-18-004246-a.c1
Назва:
щодо неправомірного відхилення пропозиції ТзОВ "Миростан"
Вимога:
(викладно у вкладеному файлі)
Пов'язані документи:
Учасник
- _скарга.doc 02.09.2025 09:58
- Протокол.pdf 03.09.2025 16:29
Дата подачі:
02.09.2025 09:58
Вирішення:
Представник Учасника ТОВ «Миростан» наполягає на наданні додаткових пояснень щодо причин відхилення на підставі абзацу 2 пункту14 Постанови кабінету міністрів України № 1178 від 12.10.2022. Дана постанова містить інформацію, Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, а Замовник здійснює оборонні закупівлі особливості здійснення яких затверджені Постановою кабінету міністрів України № 1275 від 11.11.2022.
Абзац 2 пункту14 Постанови кабінету міністрів України № 1178 від 12.10.2022 «Замовники можуть не публікувати інформацію про своє місцезнаходження у річному плані закупівель, якщо поширення такої інформації несе ризики для їх безпеки.» не містить вимоги про надання пояснень. Учасник Спрощеної закупівлі може звернутись до Замовника відповідно до абзацу 2 частини 14 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Учасник, пропозиція якого відхилена, може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Не пізніше ніж через три робочих дні з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель замовник зобов’язаний надати йому відповідь».
Щодо надання додаткової аргументації: в Протоколі розгляду цінової пропозиції № 99/822 від 01.09.2025. щодо відхилення пропозиції ТОВ «Миростан» зазначено, що «Учасником ТОВ "МИРОСТАН" не надано Висновок санітарної епідеміологічної експертизи або інші документи, видані уповноваженими установами, що підтверджують відповідність виробу медичним вимогам безпеки для здоров’я і життя людини для кожного предмету закупівлі, який вимагався в Додатку 2 Технічні вимоги до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі. Дана вимога міститься також в Технічних стандартах Міністерства оборони України ТС А01XJ.35636-560:2024 (02). А саме, абзац 3 пункту 3.2. Вимоги безпеки, «Постачальник (виробник) повинен надати наступні документи:
документ, що підтверджує відповідність виробу медичним вимогам безпеки для здоров’я і життя людини, виданий уповноваженою установою;
сертифікат відповідності, який підтверджує, що виріб відповідає визначеним нормативам, стандартам та технічнім вимогам цієї ТС Міноборони, виданий органом з оцінки відповідності, акредитованим на технічну компетентність та/або декларацію про відповідність, що підтверджує виконання вимог технічних регламентів, оформлену відповідно вимог чинного законодавства України;
протокол лабораторних випробувань щодо відповідності виробу вимогам цієї ТС Міноборони, виданий випробувальною лабораторією, акредитованою Національним агентством з акредитації України на технічну компетентність та незалежність;
технічний паспорт;
гарантійний талон;
інструкцію по експлуатації».
Технічні стандарти Міністерства оборони України розробляються з метою забезпечення єдності, узгодженості та ефективності у всіх сферах діяльності оборонного сектору. Ці стандарти затверджуються відповідно до Закону України «Про стандартизацію» та внутрішніх нормативних актів Міністерства оборони України. Оборонний замовник в закупівлі Код 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої, (42513000-5 Холодильне та морозильне обладнання) вказав наступну номенклатуру:
42513000-5 Холодильне та морозильне обладнання (Скриня холодильна низькотемпературна 350 л відповідно до ТС A01XJ.35636-560:2024 (02)). Дана Технічна специфікація Міністерства оборони України на майно продовольчої служби набрала чинність 17.07.2025 року. Основні характеристики виробу наведені в таблиці 1 цієї ТС Міністерства оборони України , а в пункті 3.2. Вимоги безпеки наведені вище.
42513000-5 Холодильне та морозильне обладнання (Холодильники побутові об’ємом 250-299 л відповідно до ТС А01XJ.35637-563:2024 (02)). Дана Технічна специфікація Міністерства оборони України на майно продовольчої служби набрала чинність 23.01.2025 року. Основні характеристики виробу наведені в таблиці 1, таблиці 2 цієї Технічної специфікації Міністерства оборони України, а в пункті 3.2. Вимоги безпеки зазначено : «Виріб супроводжується сертифікатом відповідності, виданим акредитованим органом з оцінки відповідності та паспорт випробувань.»
Оголошення розроблене на виконання вимог визначених Законом України «Про публічні закупівлі», з урахуванням положень, визначених особливостями здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, та затверджене рішенням Уповноваженої особи (протокол від 25.08.2025 № 99/801).
Згідно частини третьої статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі обов’язково зазначається інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі, а також може зазначатися інша інформація.
Додатком 2 до Оголошення ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ (технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі) визначено документи, які Учасник повинен завантажити в електронну систему закупівель в складі пропозиції.
Посилання Учасника на норми законодавства , щодо скасування обов’язковості вимог отримувати висновок санітарної епідеміологічної експертизи для технічної (нехарчової) продукції є правомірними для імпортерів даної продукції і не стосуються даної оборонної закупівлі Вимоги до якої визначені в Технічних специфікаціях Міністерства оборони України.
Також НЕ підлягає виправленню за 24 години: заміна суті або змісту документа, який підтверджує відповідність технічним вимогам, а також документи, які є частиною оцінки технічної відповідності.
Учасник мав надати цінову пропозицію і документи які підтверджують відповідність технічним вимогам на предмет закупівлі згідно коду ДК 021:2015 - Код 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої, (42513000-5 Холодильне та морозильне обладнання) в повному обсязі.
Таким чином пропозиція Учасника підлягає відхиленню відповідно до пункту 1 частини 13 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» оскільки пропозиція Учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
Згідно із частиною 14 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» інформація про відхилення пропозиції протягом одного дня з дня прийняття рішення замовником оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику, пропозиція якого відхилена через електронну систему закупівель.
Розгляд та оцінка цінової пропозиції ТОВ «Миростан» проводилась уповноваженою особою Замовника у суворій відповідності до вимог статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі».
Щодо ствердження про той факт, що отримання висновок санітарної епідеміологічної експертизи для технічної (нехарчової) продукції є неможливим відповідно до чинного законодавства є НЕДОСТОВІРНОЮ ІНФОРМАЦІЮ. Уповноважена особа не є експертом в цій галузі, але з точки зору законодавства може надати наступні пояснення, щодо нормативного регулювання висновку санітарно-епідеміологічної експертизи для технічної (нехарчової) продукції станом на 2025 рік:
1. Законом України «Про систему громадського здоров’я» №2573-IX з 1 жовтня 2023 року скасовано обов’язковість отримання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи для більшості видів нехарчової продукції. Це означає, що висновок не є обов’язковим, але може бути оформлений добровільно — наприклад, для участі в тендерах, підтвердження безпечності, або на вимогу замовника.
2. Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» (втратив чинність частково для нехарчової продукції), раніше саме він визначав перелік об’єктів, що підлягали обов’язковій експертизі (матеріали, речовини, обладнання, ТУ, технології тощо), наразі його положення застосовуються вибірково, переважно для продукції, що має контакт із тілом людини, шкірою, слизовими, або може впливати на здоров’я.
Щодо останнього зауваження про допущення технічних описок в пункті 8 протоколу №99/822 від 01.09.2025, ми вдячні Вам за уважність. Ваше зауваження дозволило оперативно внести корективи та забезпечити належну точність документації. Але оскільки Протокол розгляду цінових пропозицій стосується ТОВ «Миростан», то виявлені технічні описки в назві інших учасників не є підставою скасування рішення Уповноваженої особи.
Статус вимоги:
Не задоволено
Задовільнена:
Ні