-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
Акумуляторні батареї DJI Matrice 4 Series Battery спеціального призначення (CP.EN.00000559.02) та акумуляторні батареї для Autel EVO MAX 4T спеціального призначення
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 13 годин назад
469 669.05
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 348.35 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 348.35 UAH
Період оскарження:
17.08.2025 22:27 - 21.08.2025 00:00
Період оскарження для учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕН...:
17.09.2025 22:23 - 20.09.2025 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога щодо неправомірної дискваліфікації Учасника
Номер:
b824d92a53c34b8d8766fd5876b12851
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-17-000487-a.a1
Назва:
Вимога щодо неправомірної дискваліфікації Учасника
Вимога:
Шановний Замовник,
Учасник ФОП ЯКУНІНА СВІТЛАНА ІВАНІВНА не погоджується з рішенням Замовника про його відхилення пропозиції.
Відповідно до п. 14 ст. 14 ЗУ “Про публічні закупівлі”, учасник, пропозиція якого відхилена, може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Не пізніше ніж через три робочих дні з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель замовник зобов’язаний надати йому відповідь.
Керуючись даним правом, наданих нам Законом, вимагаємо надати детальну аргументацію щодо причин невідповідності до оголошення та вимог до предмета закупівлі, та зокрема уточнити підстави ненадання нам часу для усунення невідповідностей у разі виявлення таких.
Наголошуємо, що відповідно до зазначеного вами п. 4 Додатка № 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі , вимагалось надати:
“Лист у довільний формі із зазначенням гарантійного строку запропонованого Учасником Товару. В листі необхідно зазначити порядок здійснення безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції у зв'язку з введенням її у використання.”
По-перше, Учасником дана вимога вимога частково виконана і надано у складі пропозиції лист-гарантію, за яким Учасник гарантує, що гарантійний термін становить 12 місяців, і починає діяти з дати підписання сторонами товарної накладної або акту приймання – передачі Товару (файл “Гарантійний лист Гарантія 12 місяців.pdf”).
Крім того у складі пропозиції надана згода з проектом договору, яким вже встановлений порядок виконання гарантійного ремонту або заміни.
Зокрема, згідно п. 2.5 проекту договору:
“2.5. У випадку передчасного виходу з ладу або виявлення дефектів Товару (в тому числі прихованих) протягом строку дії гарантії, які не дозволяють продовжити нормальну експлуатацію (використання) Товару, за умови що дефекти не є наслідками порушень правил експлуатації та зберігання, Постачальник гарантує безкоштовне усунення дефектів або заміну Товару на якісний протягом 14 (чотирнадцяти) календарних днів від дати отримання письмового повідомлення Замовника про виявлені недоліки, шляхом заміни неякісного Товару на Товар належної якості. Доставка Товару, що підлягає гарантійному обслуговуванню або заміні, здійснюється Постачальником власними силами і за свій рахунок. У разі усунення дефектів Товару, на який встановлено гарантійний строк експлуатації, цей строк продовжується на час, протягом якого він не використовувався через дефект, а при заміні Товару гарантійний строк обчислюється знову, починаючи із дня заміни.”
Таким чином, Учасник не міг змінити даний порядок, надав згоду з порядком встановленим Замовником, зазначив в складі пропозиції гарантійний строк. Ненадання такої інформації як порядок ремонту або заміни в окремому листі - не призводить до зміни предмета закупівлі.
Крім того, згідно норм чинного законодавства в Україні гарантійні зобовʼязання регулюються Цивільним кодексом, законом "Про захист прав споживачів" та постановою Кабінету міністрів "Про затвердження Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів від 11 квітня 2002 р. Nº506".
Згідно зі статтею 1 Закону України "Про захист прав споживачів" гарантійний строк - строк, протягом якого виробник (продавець, виконавець або будь-яка третя особа) бере на себе зобов'язання про здійснення безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції у зв'язку з введенням її в обіг. Згідно зі статтею 7 цього ж Закону Виробник (виконавець) забезпечує належну роботу (застосування, використання) продукції, в тому числі комплектуючих виробів, протягом гарантійного строку, встановленого нормативно-правовими актами, нормативними документами чи договором. Гарантійний строк зазначається в паспорті на продукцію або будь-якому іншому документі, що додається до продукції. Гарантійні зобов'язання у будь-якому випадку включають також будь-які зобов'язання виробника (виконавця) або продавця, передбачені рекламою.
Згідно з п. 3 Постанови Кабінету Міністрів України від від 11 квітня 2002 N 506 Про затвердження Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів "Гарантійне обслуговування полягає у тому, що виробник (продавець, виконавець) протягом гарантійного терміну зобов'язується організувати, якщо це передбачено експлуатаційним документом, роботи із спеціальної установки (підключення) товару чи його складання (далі-введення в експлуатацію) та технічного обслуговування. Роботи з гарантійного ремонту (обслуговування) виконуються для споживача безоплатно. Виробник (продавець, виконавець) забезпечує нормальну роботу (застосування, використання) товару, у тому числі комплектуючих виробів, протягом гарантійного терміну".
Отже, Учасник надав інформацію про чіткий гарантійний строк що автоматично включає гарантійний ремонт або заміну.
Дана закупівля здійснюється державним замовником у сфері оборони на виконання норм Закону України “Про оборонні закупівлі” відповідно до Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 (далі – Особливості).
Згідно з п.8 зазначеної постанови, у разі проведення закупівлі в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України “Про публічні закупівлі”, державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником спрощених закупівель у складі пропозиції та/або подання яких вимагається оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, слід розуміти невідповідність інформації та/або документів у значенні, наведеному в пункті 43 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
Державний замовник відхиляє пропозицію учасника спрощеної закупівлі у разі, коли учасник спрощеної закупівлі не виправив виявлені державним замовником після розкриття пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених державним замовником невідповідностей протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Таким чином, не надавши нам право на виправлення невідповідностей , та відхиливши пропозицію з цих підстав, ви порушили п. 8 постанови № 1275, вважаємо було порушено право Учасника на виправлення невідповідностей у його тендерній пропозиції протягом 24 годин.
Вважаємо такі дії необгрунтовані, враховуючи наведені вище обставини, та такими що порушують процедуру встановлену чинним законодавством та основоположні принципи здійснення публічних закупівель встановлені ст. 5 Закону, зокрема: об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, добросовісна конкуренція серед учасників.
Пов'язані документи:
Замовник
Дата подачі:
12.09.2025 12:58
Вирішення:
ЩОДО НАДАННЯ ДОДАТКОВОЇ АРГУМЕНТАЦІЇ ЩОДО ПРИЧИН НЕВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА УМОВАМ, ВИЗНАЧЕНИМ В ОГОЛОШЕННІ ПРО ПРОВЕДЕННЯ СПРОЩЕНОЇ ЗАКУПІВЛІ ТА ВИМОГАМ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ
Відповідно до абз. 2, ст. п. 14, ст. 14 Закону, учасник, пропозиція якого відхилена, може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Не пізніше ніж через три робочих дні з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель замовник зобов’язаний надати йому відповідь.
Відповідно до абз. 2, ст. п. 14, ст. 14 Закону надаємо додаткову аргументацію щодо причин відхилення пропозиції:
Відповідно до абз. 1, п. 4, ст. 14 Закону, вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель.
Замовником завантажено Додаток 2 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі в якому зазначені документи, які вимагаються від Учасника на підтвердження відповідності технічним, якісним та іншим характеристикам предмета закупівлі, зокрема:
Пункт 4. Лист у довільний формі із зазначенням гарантійного строку запропонованого Учасником Товару. В листі необхідно зазначити порядок здійснення безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції у зв'язку з введенням її у використання.
Учасник надав у складі пропозиції лист-гарантію в якому не зазначено порядок здійснення безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції у зв'язку з введенням її у використання передбаченого пунктом 4, Додатку 2 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Враховуючи вищевикладене та керуючись ч. 1, п. 13, ст. 14 Закону пропозицію учасника було відхилено, оскільки пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
ЩОДО ВІДСУТНОСТІ ПІДСТАВ ДЛЯ РОЗМІЩЕННЯ В ЕЛЕКТРОННІЙ СИСТЕМІ ЗАКУПІВЕЛЬ ПОВІДОМЛЕННЯ З ВИМОГОЮ УСУНЕННЯ НЕВІДПОВІДНОСТЕЙ В ІНФОРМАЦІЇ ТА/АБО ДОКУМЕНТАХ, ЩО ПОДАНІ УЧАСНИКОМ СПРОЩЕНОЇ ЗАКУПІВЛІ.
Відповідно до абз. 6,7, п. 8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 р. № 1275 "Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану», у разі проведення закупівлі в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України “Про публічні закупівлі”, державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником спрощених закупівель у складі пропозиції та/або подання яких вимагається оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, слід розуміти невідповідність інформації та/або документів у значенні, наведеному в пункті 43 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
Встановлено, що під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Оскільки, у листі-гарантії у складі пропозиції не зазначено порядок здійснення безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції у зв'язку з введенням її у використання передбаченого пунктом 4, Додатку 2 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, така інформація не підлягає виправленню відповідно до абз. 6, п. 8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 р. № 1275 "Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану»
Додатково зазначаю, що відповідно до абз. 1, п. 7, ст. 14 Закону, у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі, проте жодних звернень у період уточнень не надходило, отже Учасник не скористався своїм правом звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі
Статус вимоги:
Відхилено