• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Скасування закупівлі

ДК 021:2015 45420000-7 - Столярні та теслярні роботи (Заміна вікна на першому поверсі і поточний ремонт та регулювання віконної фурнітури в морфологічному корпусі за адресою: проспект Берестейський, 34)

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 23 дні назад

198 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 990.00 UAH
Період оскарження: 15.08.2025 15:25 - 22.08.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

дискримінаційна вимога та невідповідності у ТД

Номер: 0a6382625665448e90adac64cba270cb
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-15-008723-a.a1
Назва: дискримінаційна вимога та невідповідності у ТД
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 21.08.2025 15:14
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРАЇНСЬКЕ МІЖРЕГІОНАЛЬНЕ БУДІВНИЦТВО", КАСЯН ВАДИМ 380969659618 tov-umb2021@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 52ab0fc8f726440d959f705d001e1af8
Заголовок пункту скарги: дискримінаційна вимога та невідповідності у ТД
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Національним медичним університетом ім. О.О. Богомольця (далі – Замовник) було оголошено про проведення відкритих торгів з особливостями (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-08-15-008723-a) щодо предмету закупівлі: «ДК 021:2015 45420000-7 - Столярні та теслярні роботи (Заміна вікна на першому поверсі і поточний ремонт та регулювання віконної фурнітури в морфологічному корпусі за адресою: проспект Берестейський, 34)» на суму 198 000 UAH (з ПДВ) із кінцевим строком подання тендерних пропозицій 25-08-2025, 01:00
Уважно вивчивши Тендерну документацію та додатки до неї, нами було встановлено про наявність дискримінаційних вимог та невідповідностей у ТД , а саме :
1. В Тендерній документації Додаток 2 присутня вимога про надання копії ліцензії, Учасника на право виконання робіт (з додатками). Відповідно до технічного завдання вказаний перелік робіт:

ДЕФЕКТНИЙ АКТ

на Поточний ремонт металопластикових вікон та дверей в морфологічному корпусу
НМУ ім. О.О. Богомольця за адресою: м. Київ, просп. Берестейський, 34

Умови виконання робіт Н15=1,2, Н16=1,15


Об'єми робіт

Ч.ч.
Найменування робіт і витрат
Одиниця
виміру Кількість Примітка
1 2 3 4 5
1 Регулювання віконних коробок шт 83
2 Знімання дверних [віконних] наборів накладних
кількість: 60+4 шт 64
3 Установлення дверних [віконних] наборів накладних
[шпінгалети-закрутки кватиркові, ручки дверні та віконні
тощо] шт 60
4 Установлення дверних [віконних] наборів урізних
[шпінгалети дверні, ручки-закрутки дверні балконні,
ручки-засувки дверні] шт 4
5 Заповнення віконних прорізів готовими блоками площею
до 3 м2 з металопластику в кам'яних стінах житлових і
громадських будівель м2 5,94
6 Установлення пластикових підвіконних дошок м 16,5

відповідно до п.1 та п.4 Постанови КМУ від 7 червня 2017 р. № 406 "Про затвердження переліку будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об’єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію" при Роботах з переобладнання та перепланування жилого будинку і жилого приміщення, а також нежилого будинку, будівлі, споруди, приміщення в них, виконання яких не передбачає втручання в огороджувальні та несучі конструкції та/або інженерні системи загального користування, - щодо об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними (СС1), з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками та заміні існуючих заповнень віконних, балконних та дверних прорізів не вимагається отримання будь-яких дозвільних документів на виконання робіт. Тому наявність ліцензійних чи будь яких інших дозвільних документів для виконання робіт відповідно до предмета закупівлі законодавством не вимагається, що є правовою підставою їх ненадання у тендерній пропозиції.
З метою урегулювання даного питання одним з Учасником було розміщено наступне звернення :
«Шановний Замовник , в Тендерній документації Додаток 2 присутня вимога про надання копії ліцензії, Учасника на право виконання робіт (з додатками). Відповідно до технічного завдання вказаний перелік робіт ,який не підлягає ліцензуванню. Чи буде відхилена пропозиція Учасника, якщо він замість ліцензії надасть довідку із посиланням на нормативні документи про необов’язковість ліцензування на дані види робіт?»
Від Замовника була отримана наступна відповідь : «Добрий день, Шановний Учасник! Надавати документи ті, що перераховані у додатку № 2».
Не погодившись з такою відповіддю ,одним з Учасників було розміщене наступне звернення : «Шановний Замовник, відповідно до Технічного завдання вказаний перелік робіт не підлягає ліцензуванню. Водночас Ви вимагаєте надання ліцензії. Уточніть на які саме роботи Ви вимагаєте ліцензію. Так як відповідно до діючого законодавства , роботи що вказані у технічному завданні не підлягають ліцензуванню, а Ви вимагаєте ліцензію на будівельні роботи які не відносяться до предмета закупівлі, то вважаємо дану вимогу дискримінаційною. Повторно вимагаємо прибрати цю вимогу. У разі ігнорування , будемо звертатись в АМКУ»..
Від замовника була отримана наступна відповідь : «Добрий день, Шановний Учасник! Ліцензія необхідна на виконання будівельних та монтажних робіт загального призначення».
Вважаємо, що вищевказана вимога є дискримінаційною, так як предметом даної закупівлі відповідно до п.4.2 є «ДК 021:2015 45420000-7 - Столярні та теслярні роботи (Заміна вікна на першому поверсі і поточний ремонт та регулювання віконної фурнітури в морфологічному корпусі за адресою: проспект Берестейський, 34)», а не будь які роботи будівельні та монтажні загального призначення». Законодавцем чітко був визначений перелік робіт, які не потребують додаткових документів на право їх виконання, про що Замовнику було повідомлено неодноразово, але ж Замовник проігнорував ці повідомлення та не змінив умови ТД щодо надання ліцензії у випадку відсутності потреби у ліцензуванні.
2. В Тендерній документації Додаток 2 присутня вимога про надання :
- довідку у довільній формі, що містить інформацію про наявність досвіду роботи на ринку протягом останніх 3-х років та виконання господарського договору у кількості не менше трьох протягом 2023-25 р.р. з обов’язковим зазначенням: замовника-клієнта; назви предмету договору; обсягу робіт/послуг;
– лист(и)- відгук(и) (позитивний/позитивні) у кількості не менше одного від контрагента згідно договору, зазначеного в довідці.
Водночас у Додатку 3 таблиця 1 присутня наступна вимога:
«1.1. Для підтвердження інформації щодо досвіду виконання аналогічного договору** Учасник повинен надати договір (договори) та документ (документи), що підтверджують його (їх) повне або часткове виконання (зокрема: видаткова накладна (видаткові накладні); акт (акти) наданих послуг / виконаних робіт, тощо).
Документ (документи) надані Учасником, що підтверджують повне або часткове виконання аналогічного договору (договорів) (зокрема: видаткова накладна (видаткові накладні); акт (акти) наданих послуг / виконаних робіт) тощо повинні бути складені (підписані) не раніше 01.01.2022.»
З метою урегулювання даного питання одним з Учасником було розміщено наступне звернення :
«Шановний Замовник , в Тендерній документації Додатках 2 та 3 присутні невідповідності, а саме: У додатку 2 вказано про надання довідки з інформацією про виконання не менше 3-х договорів та листа-відгуку по одному з них; водночас Додатком 3 таблиці 1 вимагається надання не менше одного договору ( без довідки) та документів про його виконання (без листа-відгуку). Приведіть ТД у відповідність.»
Від Замовника була отримана наступна відповідь:
«Добрий день, Шановний Учасник! Надавати документи ті що перераховані у додатку № 2.»
Не погодившись з такою відповіддю ,одним з Учасників було розміщене наступне звернення :
«Шановний Замовник, на ряд запитань та уточнень щодо невідповідностей в Додатках 2, 3 та 5 , Ви відповіли , що потрібно надавати документи згідно Додатку 2. З цього приводу питання, а що Додатки 3 та 5 зовсім не приймати до уваги, чи як? Приведіть будь ласка ТД у відповідність та внесіть відповідні зміни. Дякуємо»
Від Замовника була отримана наступна відповідь:
«Добрий день, Шановний Учасник! Крім вимог , зазначених у додатку №2 необхідно виконати вимоги зазначені у додатках №3 та 5 (це надання документів про виконання аналогічних видів робіт, а також установчих документів та документів, що стосується ведення господарчої діяльності. )».
Вважаємо, що дані звернення були проігноровані Замовником, так як не були внесені відповідні зміни до ТД, а існуючі вимоги є між собою протилежними , що створюють умови для неправильного трактування вимог ТД та вводять в оману потенційних учасників закупівлі.
3. Аналогічною ситуацією є умови що викладені в Додатку 2 та Додатку 5 , на що було розміщене наступне звернення :
«Шановний Замовник , в Тендерній документації Додатках 2 та 5 присутні невідповідності, а саме перелік документів , що витребуються суттєво відрізняється. Приведіть ТД у відповідність.»
Від Замовника отримана наступна відповідь : «Добрий день, Шановний Учасник! Надавати документи ті, що перераховані у додатку № 2».
При цьому ніяких змін внесено не було.
4. В Тендерній документації Додаток 2 присутня вимога про надання :
-сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці, стосовно виконання будівельних робіт відповідно вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001^2018, IDT) (сканована кольорова копія з оригіналу);
-сертифікат на систему екологічного управління, що система екологічного управління відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015у сфері будівництва (сканована кольорова копія з оригіналу);
З метою урегулювання даного питання одним з Учасником було розміщено наступне звернення :
«Шановний Замовник , в Тендерній документації Додаток 2 присутня вимога про надання: -сертифікат ISO 9001:2015; -сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці, стосовно виконання будівельних робіт відповідно вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001^2018, IDT) (сканована кольорова копія з оригіналу); -сертифікат на систему екологічного управління, що система екологічного управління відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015у сфері будівництва (сканована кольорова копія з оригіналу); Вкажіть конкретніше за якими саме видами робіт Вам потрібні вказані сертифікати.»
Від Замовника отримана наступна відповідь :
«Добрий день, Шановний Учасник! Надавати документи ті, що перераховані у додатку № 2.»
Не погодившись з такою відповіддю ,одним з Учасників було розміщене наступне звернення :
«Шановний Замовник , стосовно надання сертифікатів ISO 9001:2015; ISO 45001:2019 (ISO 45001^2018, IDT) ISO 14001:2015у вкажіть конкретно на які саме роботи Вам потрібні ці сертифікати? Ці роботи повинні бути пов'язані з переліком робіт відповідно до ТЗ»
Від Замовника отримана наступна відповідь :
«Добрий день, Шановний Учасник! Перераховані сертифікати необхідні так як вони передбачають систему екологічного управління, управління якістю та систему охорони здоров’я і безпеки.»
Вважаємо, що дані звернення були проігноровані Замовником, так як не були внесені відповідні зміни до ТД, а існуючі вимоги є загальними та не конкретизують на які саме роботи повинні бути надані відповідні сертифікати , що створюють умови для неправильного трактування вимог ТД та вводять в оману потенційних учасників закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації