• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 45310000-3 Електромонтажні роботи.Капітальний ремонт автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу Миколаївської гімназії № 39 імені Ю.І.Макарова Миколаївської міської ради Миколаївської області за адресою: м. Миколаїв, вул. Вадима Благовісного, 6

Кваліфікація

2 910 955.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 29 109.55 UAH
Період оскарження: 15.08.2025 15:23 - 15.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови

Номер: 43314624d6654c4b8251d03aecebc49c
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-15-008673-a.b1
Назва: Скарга на умови
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 05.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.08.2025 15:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.09.2025 12:10
Дата виконання рішення Замовником: 11.09.2025 13:39
Коментар замовника щодо усунення порушень: Прийняте АМКУ РІШЕННЯ № 13695-р/пк-пз від 05.09.2025 виконано в повному обсязі. На підтвердження виконання додаємо ПЕРЕЛІК ЗМІН ВІДКРИТІ ТОРГИ на закупівлю ДК 021:2015: 45310000-3 Електромонтажні роботи. Капітальний ремонт автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу Миколаївської гімназії № 39 імені Ю.І.Макарова Миколаївської міської ради Миколаївської області за адресою: м. Миколаїв, вул. Вадима Благовісного, 6
Автор: ТОВ "СПАС", Юлія Димитрова +380975686464 spas.odesa@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 16e12dde2f32458db35200ecddb399ef
Заголовок пункту скарги: Відповідно до пункту 2.1. додатку 1 до тендерної документації: Також, учаснику необхідно надати витяги з протоколів або протоколи та посвідчення працівників (виконавців робіт) з перевірки знань: з загального курсу з охорони праці; з електробезпеки (Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів (НПАОП 40.1-1.21-98)....
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до пункту 2.1. додатку 1 до тендерної документації: Також, учаснику необхідно надати витяги з протоколів або протоколи та посвідчення працівників (виконавців робіт) з перевірки знань: з загального курсу з охорони праці; з електробезпеки (Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів (НПАОП 40.1-1.21-98), Правил експлуатації електрозахисних засобів (НПАОП 40.1-1.07-01), Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів (ПТЕЕС), Правил улаштування електроустановок (ПУЕ)); з питань пожежної безпеки або пожежно – технічного мінімуму; з НПАОП 0.00-1.15-07 «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті» та НПАОП 0.00-1.71-13 «Правила охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями, посвідчення про допуск до роботи в електроустановках з напругою до 1000 В (з результатами перевірки знань з охорони праці, з технології робіт (правил експлуатації).

Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 (надалі – Ліцензійні умови) не передбачають обов’язкової наявності у суб’єкта провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення витягів з протоколів або протоколів та посвідчень працівників (виконавців робіт) з перевірки знань: з загального курсу з охорони праці; з електробезпеки (Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів (НПАОП 40.1-1.21-98), Правил експлуатації електрозахисних засобів (НПАОП 40.1-1.07-01), Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів (ПТЕЕС), Правил улаштування електроустановок (ПУЕ)); з питань пожежної безпеки або пожежно – технічного мінімуму; з НПАОП 0.00-1.15-07 «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті» та НПАОП 0.00-1.71-13 «Правила охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями, посвідчень про допуск до роботи в електроустановках з напругою до 1000 В (з результатами перевірки знань з охорони праці, з технології робіт (правил експлуатації). Надаємо копію Ліцензійних умов.
Вимога наявність вищенаведених документів розрахована на учасників торгів, в яких вони є, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та інших учасників торгів.
Вимога тендерної документації не узгоджується з нормами чинного законодавства.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 66eb705162cf41328ffe52536434da20
Заголовок пункту скарги: Відповідно до приміток додатку 2 до тендерної документації: - Договірна ціна встановлюється динамічною. .. (Неузгодженність строків розрахунку цін).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до приміток додатку 2 до тендерної документації:
- Договірна ціна встановлюється динамічною.
- Складення Договірної ціни за поточними цінами станом на момент оголошення закупівлі 2025 р.
- розмір показників кошторисного прибутку та адміністративних витрат прийняти згідно Настанови з визначення вартості будівництва за класом наслідків об’єкта та видами робіт (Ремонт житла, об'єктів соціальної сфери, комунального призначення та благоустрою)- Додаток 25,27 Настанови.
-.В розрахунках вартості прийняти середньомісячну тривалість робочого часу (171,75 люд-год ) згідно діючих Указів Президента, з урахуванням змін.
- поточні ціни матеріальних ресурсів прийняті станом на травень 2025 р.
Відповідно до приміток додатку до договору інформація про ціни на матеріальні ресурси: Поточні ціни матеріальних ресурсів прийнятиі станом на травень 2025 р.
Відповідно інформації до електронної системи закупівель дата та час публікації процедури закупівлі 15 серпня 2025 15:23.

По-перше, неведені вимоги не узгоджуються між собою, оскільки неможливо одночасно врахувати ціни станом на момент оголошення закупівлі та ціни станом на травень 2025. На підтвердження надаємо копію тендерної документації.
По-друге, жодним чином не обґрунтована вимога, щодо застосування цін на матеріальні ресурси, які були встановлені в травні 2025 року. Скаржник має можливість розраховувати ціну за актуальними поточними цінами, немає потреби використовувати ціни травня 2025 року. Більше того, замовник не має права обмежувати учасників шляхом застосування в розрахунках цін конкретного періоду.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 6b4cb1403c084cc4b716a3f93c399332
Заголовок пункту скарги: Відповідно до приміток додатку 2 до тендерної документації:Згідно ч. 1 ст. 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» проектна документація на будівництво об’єктів розробляється у порядку... Скаржник планує замінити частину матеріалів, виробів та конструкцій, проте тендерна документація не містить критеріїв еквівалентності окремих матеріалів, виробів та конструкцій.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 3. Відповідно до приміток додатку 2 до тендерної документації: Згідно ч. 1 ст. 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» проектна документація на будівництво об’єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником.
Отже, з урахуванням тих обставин, згідно об’єкту ремонту генеральним проєктувальником розроблено проєктну документацію, яка згідно вимог чинного законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил визначає конкретні архітектурні, конструктивні, технічні та технологічні рішення щодо виконання робіт, в тому числі обсяги робіт, відомість ресурсів, та з урахуванням тієї обставини, що відносно кошторисної частини вказаної документації виконано державну експертизу та отримано за її результатами позитивний експертний звіт, всі посилання в тексті цієї тендерної документації в цілому та її додатках на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, тощо, слід читати у значенні «або еквівалент», а так само такі посилання зумовлені прийнятими технічними рішеннями при виконанні робіт, що передбачені виготовленою проєктною документацією згідно об’єкту ремонту, що відповідно забезпечить в тому числі досягнення необхідних показників довговічності експлуатації покриття, а так само забезпечить ефективне та економне використання бюджетних коштів. З метою забезпечення повного виконання проектних рішень по виконанню робіт, в разі якщо учасником у тендерній пропозиції прийнято до розрахунку еквівалентні матеріали, вироби, конструкції, тощо, та по відношенню до визначених даним технічним завданням, такі матеріали, вироби, конструкції (тощо) мають повністю відповідати якісним та технічним характеристикам тих, що вказані в цьому технічному завданні.

Скаржник планує замінити частину матеріалів, виробів та конструкцій, проте тендерна документація не містить критеріїв еквівалентності окремих матеріалів, виробів та конструкцій.

Скаржник планує замінити наступні позиції матеріалів, виробів та конструкцій:






Приймально-контрольний прилад адресний IRIS 8, Teletek Electronics JSc
(Або аналог); ( маса=0,003)

Розширювач шлейфів для панелей IRIS iRIS8 TTE Loop, Teletek Electronics
JSc (Або аналог); ( маса=0,0003)

Пристрій сполучення об'єктовий ПСО "Лунь-9С" (Або аналог); ( маса=0,001)

Модуль цифрового автодозвону, МЦА-GSM.4 (Або аналог); ( маса=0,001)
ППКП Tiras PRIME A


ППКП Tiras PRIME A



ППКП Tiras PRIME A


ППКП Tiras PRIME A




Сповіщувач ручний пожежний адресний SensoIRIS MCP150PR, Teletek
Electronics JSc (Або аналог); ( маса=0,0003)

Сповіщувач ручний пожежний адресний SensoIRIS MCP150PR, Teletek
Electronics JSc (резерв на складі фірми) (Або аналог); ( маса=0,0003)




Адресний ручний пожежний сповіщувач Tiras DETECTO MNL100

Адресний ручний пожежний сповіщувач Tiras DETECTO MNL100
Сповіщувач пожежний димовий оптичний адресний, SensoIRIS S130 IS,
Teletek Electronics JSc (Або аналог); ( маса=0,0003)
Сповіщувач пожежний димовий оптичний адресний, SensoIRIS S130 IS,
Teletek Electronics JSc (резерв на складі фірми) (Або аналог); ( маса=0,0003)


Димовий адресний пожежний сповіщувач DETECTO SMK100

Димовий адресний пожежний сповіщувач DETECTO SMK100


Сповіщувач пожежний тепловий оптичний адресний, SensoIRIS T110 IS,
Teletek Electronics JSc (Або аналог); ( маса=0,0003)
Сповіщувач пожежний тепловий оптичний адресний, SensoIRIS T110 IS,
Teletek Electronics JSc (резерв на складі фірми) (Або аналог); ( маса=0,0003)


адресний пожежний оповіщувач тепла Tiras DETECTO HT100

адресний пожежний оповіщувач тепла Tiras DETECTO HT100


Адресний модуль виводу (1 вихід), SensoIRIS MOUT IP55, Teletek Electronics
JSc (Або аналог); ( маса=0,001)

Модуль розширення на 2 релейні виходи Tiras M-OUT2R

Модуль вводу (4 входи) SensoIRIS MIO40 IP55, Teletek Electronics JSc (Або
аналог); ( маса=0,001)
Модуль розширення на 2 релейні виходи Tiras M-OUT8R

По-перше, повних аналогів до матеріалів, виробів та конструкцій Замовника підібрати неможливо, при цьому Замовник не вказав, за якими конкретно критеріями можна застосовувати еквівалент або аналог.
По-друге, при заміні вищенаведених матеріалів, виробів та конструкцій на запропоновані Скаржником, Скаржник не буде використовувати «Основу длядетекторів SensoIRIS і настінних сирен і стробоскопів SensoIRIS, B124, Teletek Electronics JSc (Або аналог); ( маса=0,0003)» через її непотрібність. При цьому, відсутність вказаної основи буде підставою для відхилення Скаржника. Замовник не врахував можливість заміни обладнання, що призведе до подальшого видалення окремих позиції іншого обладнання через їх непотрібність.
На підтвердження надаємо копію тендерної документації.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.

Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.

Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження