• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

09310000-5 – Електрична енергія (Електрична енергія)

Завершена

453 710.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 268.55 UAH
Період оскарження: 15.08.2025 13:56 - 22.08.2025 00:00
Скарга
Скасована
КЕП

Оскарження дискримінаційних вимог в тендерній документації Замовника

Номер: d1d0886d0eef46efbf7bf752a6b3c194
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-15-006507-a.a1
Назва: Оскарження дискримінаційних вимог в тендерній документації Замовника
Скарга:
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 22.08.2025 00:00
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СКАЙ СОФТ", БУРЯЧИНСЬКИЙ СЕРГІЙ ВАСИЛЬОВИЧ 380979270601 smila_skysoft@ukr.net http://skysoft.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 752cb569653747b094f1a881adc1142e
Заголовок пункту скарги: Оскарження дискримінаційних вимог в тендерній документації Замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: «15» серпня 2025 року в системі публічних закупівель «PROZORRO» (Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-08-15-006507-a) було опубліковано оголошення від Відділу освіти,культури,молоді та спорту Лиманської селищної ради Роздільнянського району Одеської області (далі по тексту – Замовник) про початок проведення відкритих торгів на закупівлю товару ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Скай Софт» (далі по тексту – Скаржник) вважає, що Замовником розроблено тендерну документацію з порушенням вимог чинного законодавства в сфері публічних закупівель. Крім того, документація містить дискримінаційні та незаконні вимоги.

Відповідно до пункту 1 розділу 1 та пунктів 8, 15, 29 розділу 3 Додатку №1 до тендерної документації Замовника встановлено вимоги, а саме:

1. Довідка (лист) від оператора системи передачі (якщо учасник є стороною відповідальною за баланс) або сторони відповідальної за баланс (якщо учасник входить до балансуючої групи у якості «учасника») про відсутність заборгованості в частині здійснення розрахунків за небаланси електричної енергії. Довідка (лист) надається з накладеним КЕП оператора системи передачі або сторони відповідальної за баланс відповідно.
2. Довідку (лист) від оператора системи передачі (якщо учасник є стороною відповідальною за баланс) або сторони відповідальної за баланс (якщо учасник входить до балансуючої групи у якості «учасника») про відсутність заборгованості в частині здійснення розрахунків за небаланси електричної енергії. Довідка (лист) надається з накладеним КЕП оператора системи передачі або сторони відповідальної за баланс відповідно.
3. Договір укладений між учасником та Оператором ринку про купівлю-продаж електричної енергії на ринку «на добу наперед» та договір укладений між учасником та Оператором ринку про купівлю продаж електричної енергії на внутрішньодобовому ринку. Договори надаються в електронному вигляді з накладеними кваліфікованими електронними підписами уповноважених осіб з боку учасника та Оператора ринку.
4. Договір укладений між учасником та Оператором ринку про купівлю-продаж електричної енергії на ринку «на добу наперед» та договір укладений між учасником та Оператором ринку про купівлю продаж електричної енергії на внутрішньодобовому ринку. Договори надаються в електронному вигляді з накладеними кваліфікованими електронними підписами уповноважених осіб з боку учасника та Оператора ринку.

Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).

Документи, підписані Електронним Цифровим Підписом (ЕЦП) або Кваліфікованим Електронним Підписом (КЕП), та документи, скріплені звичайною печаткою, мають однакову юридичну силу в Україні. Це підтверджується низкою нормативно-правових актів.

Відповідно до ч. 2 ст. 207 Цивільного кодексу України правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо його зміст зафіксований в одному або кількох документах (у тому числі електронних), у листах, телеграмах, електронних або інших повідомленнях, обміняних між ними. Правочин вважається вчиненим у письмовій формі, якщо він підписаний його стороною (сторонами).

Відповідно до ч. 4 ст. 18 Закону України "Про електронні довірчі послуги" кваліфікована електронна печатка має презумпцію відповідності вимогам цього Закону та прирівнюється до власноручної печатки.

Встановлюючи вимогу щодо обов’язковості підписання документа певним видом підпису (а саме кваліфікованим електронним підписом) Замовник обмежує коло осіб для участі в закупівлі, в яких наявні ці документи в паперовому форматі, що є дискримінацією учасників.

Просимо звернути увагу, що не всі учасники мають змогу надати документи саме у такому форматі, оскільки організації та/або державні установи, яка видають такі документи, мають власний організаційний процес щодо оформлення документів, якщо це не суперечить законодавству, що відповідно не залежить від волі учасників.

Зазначені вимоги Замовника суттєво обмежують конкуренцію, що суперечить принципам відкритості, прозорості та недискримінації, визначеним статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації