• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги по підготовці документації та звіту з оцінки впливу на довкілля, технічний супровід процедури оцінки впливу на довкілля на всіх етапах до кінцевого результату, включаючи отримання висновку з оцінки впливу на довкілля планованої господарської діяльності: «Операції з управлінням відходами на механіко – біологічному комплексі на вул. Пластовій, 13 у м.Львові» (вул. Пластова, 13, м.Львів, Львівського району, Львівська область.) ДК 021:2015: 90710000-7 Екологічний менеджмент

Кваліфікація

від початку періоду пройшло 18 робочих днів

986 467.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 932.34 UAH
Період оскарження: 15.08.2025 12:52 - 21.08.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропзиції скаржника, на неправомірне визначення переможця

Номер: a53c83bf01844317bd5c68a5a83dfb2a
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-15-005430-a.a1
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропзиції скаржника, на неправомірне визначення переможця
Скарга:
На рішення Замовника від 02 вересня 2025 року про відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ «Екоменеджмент Групп». Порушено аркуш 2 п.4.1 Тендерної документації від 19.09.25 р. Додаток 1 до тендерної документації п.2.2 та п.5.7
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 17.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.09.2025 16:47
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕКОМЕНЕДЖМЕНТ ГРУПП", Коваленко Вікторія 380960133999 EMGROUP0999000133@GMAIL.COM http://emgroup.net.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5de38c6e88b84611a256b5dc2a65f466
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропзиції скаржника, на неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Нецінові критерії оцінки тендерної пропозиції
Тип порушення: Нецінові критерії оцінки тендерної пропозиції
Опис суті пункту скарги: 1. Порушення права на об’єктивний та законний розгляд тендерної пропозиції

Відповідно до ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має право відхилити тендерну пропозицію лише з підстав, прямо визначених Законом та тендерною документацією.
У рішенні про відхилення, Замовник зазначив, що п. 5.7 додатку 1 до тендерної документації Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції тендерної документації (далі - Додаток 1 ТД), містив вимогу : Учасники повинні надати довідку довільної форми, датовану не раніше дати оголошення даної закупівлі, видану Замовником процедури закупівлі, про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником процедури закупівлі.
Таким чином, Замовник відхилив пропозицію ТОВ «Екоменеджмент Групп» з посиланням на вимогу щодо надання «довідки про відсутність негативного досвіду співпраці», якої у чинній редакції тендерної документації (п. 5.7 Додатку 1 після змін від 19.08.2025) не існувало.
Отже, рішення про відхилення ґрунтується на неіснуючій вимозі, що є прямим порушенням права учасника на об’єктивний та неупереджений розгляд його пропозиції.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 1697b1bdeed44173b57a45fedf1157af
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропзиції скаржника, на неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Нецінові критерії оцінки тендерної пропозиції
Тип порушення: Нецінові критерії оцінки тендерної пропозиції
Опис суті пункту скарги: Порушення права на рівне ставлення та недискримінацію
Частина 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» зобов’язує замовника забезпечити рівне ставлення до всіх учасників процедури закупівлі та прямо забороняє встановлювати дискримінаційні вимоги.

Замовником визначена вимога, щодо надання сертифіката про підвищення кваліфікації в ОВД у п. 2.2 Додатку 1 ТД наступним чином : Учасник у складі тендерної пропозиції на підтвердження кваліфікації працівників, які будуть залучені для надання послуг, згідно підпункту 2.1, надає скан-копії документів: - сертифікат/(посвідчення) щодо проходження навчання/підвищення кваліфікації з ОВД.
Також, ця вимога дублюються у п. 5.7 Додатку 1 ТД із наступним визначенням : Учасник надає скан копії свідоцтв про «Здійснення оцінки впливу на довкілля. Основні вимоги з урахуванням змін внесених Законом України №3224-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення та цифровізації процедури оцінки впливу на довкілля – не менше 1 (одного).
Учасник надає скан копії свідоцтв про підвищення кваліфікації "Здійснення оцінки впливу на довкілля в Україні: особливості впровадження" – не менше 1 (одного)
(Допускається підтвердження кваліфікації будь-якими рівноцінними документами, виданими акредитованими навчальними закладами, установами чи організаціями, що проводять відповідне навчання/підвищення кваліфікації).

Окремо звертаємо увагу колегії Антимонопольного комітету України, що визначаючи ці вимоги Замовник виклав їх із суперечливим та дискримінаційним змістом.

Так як п. 5.7 є уточнення щодо необхідності надання сертифікату не менше одного, а п. 2.2 визначає надання сертифікатів щодо працівників які прийматимуть участь у надання послуги. Також висувається вимога, щодо надання свідоцтва «свідоцтв про здійснення оцінки впливу на довкілля з урахуванням змін внесених Законом України №3224-IX».
З метою більш об’єктивного і повного підтвердження кваліфікації товариством було надано до тендерної пропозиції сертифікати, що свідчать про проходження навчання/підвищення кваліфікації з ОВД на трьох співробітників яких підприємство планувало залучити до виконання замовлення.
При цьому сертифікати одного із співробітників Матухно Олени Вікторівни свідчить про проходження нею навчання за сучасною міжнародною програмою у 2024 році. Цей сертифікат відповідає найвищим стандартам.
Таким чином, товариство виконало як кількісні так і характеризуючи вимоги обох пунктів Додатку 1 ТД, пов’язанні із підтвердженням підвищення кваліфікації з ОВД.
Замовник не врахував наявність чинних сертифікатів і свідоцтв співробітників товариства, посилаючись на дату їх видачі (до 2023 року) або відсутність прямого посилання в них на Закон № 3224-IX. Зокрема проігнорував наявність сертифікатів на співробітника Матухно Олену Вікторівну, що свідчить про його упередженість і формальний підхід до оцінки, який не ґрунтується на реальній кваліфікації учасника ТД.
Окремо зауважуємо, що головне уточнення п. 5.7 Додатку 1 ТД, що допускається підтвердження кваліфікації будь-якими рівноцінними документами, виданими акредитованими навчальними закладами, установами чи організаціями, що проводять відповідне навчання/підвищення кваліфікації, дозволяє учаснику надати не лише конкретні свідоцтва, а й інші документи, які є рівноцінними. Наприклад, це може бути диплом магістра за відповідною спеціальністю, сертифікати міжнародних організацій, довідки про викладацький досвід з ОВД тощо. Головне, щоб ці документи підтверджували, що кваліфікація фахівця відповідає рівню, що вимагається для виконання завдання.
Законодавство не дозволяє замовнику висувати вимоги, які можуть штучно обмежувати коло потенційних учасників.
Закон України №3224-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення та цифровізації процедури оцінки впливу на довкілля» був прийнятий 13.07.2023 року. Після його набрання чинності положення щодо здійснення оцінки впливу на довкілля були імплементовані у практичну діяльність усіх суб’єктів господарювання, які здійснюють відповідні послуги. Надалі, протягом 2023–2025 років, до цього Закону ще двічі вносилися зміни. Якщо виходити з логіки, яку у своєму рішенні фактично застосував Замовник, то з кожним новим внесенням змін до Закону учасники процедури закупівель були б зобов’язані щоразу отримувати нові сертифікати чи свідоцтва про підвищення кваліфікації. Такий підхід є абсурдним та прямо не передбачений жодною нормою чинного законодавства України.
Визначаючи у протоколі як причину відхилення пропозиції товариства як невідповідність наданих сертифікатів за не співпадінням назви кваліфікаційного курсу на підтвердження проходження якого його видано при фактичному підтвердженні ним саме тієї кваліфікації наявність якої вимагається для виконання послуг за тендерною документацією та року його видачі, носить дискримінаційний характер і розцінюється як порушення, що має на меті відсіяти добросовісних учасників і забезпечити перемогу бажаному для замовника суб'єкту.
Практика Антимонопольного комітету України підтверджує, що подібні вимоги є дискримінаційними. Так, у рішенні № 5706-р/пк-пз від 10.04.2025 Комітет визнав дискримінаційною вимогу надати виключно сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015, оскільки інші гармонізовані стандарти є рівнозначними. У рішенні № 6380-р/пк-пз від 22.04.2025 незаконною визнано вимогу надати сертифікат ISO, виданий лише певним акредитованим органом. У рішенні № 40530-р/пк-пз (грудень 2024 року) дискримінаційною визнано вимогу надати сертифікат ISO 14001:2015, оскільки він не мав безпосереднього зв’язку з предметом закупівлі. У рішенні № 8809-р/пк-пз від 22.04.2021 АМКУ визнав дискримінаційною вимогу надати одночасно сертифікати ISO 45001:2019 та OHSAS 18001:2010, які дублюють один одного. Крім того, у низці рішень Комітет зазначав, що вимоги надати документи з конкретною назвою курсу, датою видачі або видані виключно певним закладом освіти, є такими, що порушують принцип рівного доступу учасників.
Отже, вимоги замовника щодо підтвердження кваліфікації учасників, викладені у пунктах 2.2 та 5.7 додатку 1 ТД, є взаємно суперечливими, надмірними та створюють штучні бар’єри для участі у закупівлі. Відхилення пропозиції товариства з підстав дати видачі сертифікатів, відсутності згадки про Закон №3224-IX чи формулювання назви курсу не відповідає вимогам статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та усталеній практиці Антимонопольного комітету України. Такі дії замовника порушують право учасника на рівне ставлення, є дискримінаційними та мають ознаки упередженості й штучного обмеження конкуренції.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: cbb06b9571844a9d8ca5ba83c6b9bd1e
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропзиції скаржника, на неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Нецінові критерії оцінки тендерної пропозиції
Тип порушення: Нецінові критерії оцінки тендерної пропозиції
Опис суті пункту скарги: Стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлює принципи здійснення закупівель, серед яких — добросовісна конкуренція серед учасників та досягнення максимальної економії й ефективності.

Пропозиція ТОВ «Екоменеджмент Групп» повністю відповідала вимогам тендерної документації та була економічно вигідною, однак замовник безпідставно відхилив її, застосувавши формальний та дискримінаційний підхід.
Наше товариство підтвердило наявність не лише формальних сертифікатів, але й практичного досвіду роботи саме за оновленими вимогами Закону №3224-IX. Зокрема, у складі тендерної пропозиції було надано копію висновку з оцінки впливу на довкілля, виданого 22.09.2023 року на замовлення ТОВ «Кіровоградська нафтова компанія». Цей висновок отримано вже після набрання чинності Законом №3224-IX, а отже, він є прямим і беззаперечним підтвердженням того, що ТОВ «Екоменеджмент Групп» має належні знання та практичні навички застосування оновленого законодавства у сфері оцінки впливу на довкілля.
Таким чином, наданий висновок від 22.09.2023 року свідчить про фактичну кваліфікацію нашого підприємства та має значно більшу доказову силу для підтвердження вимог пункту 5.7 Додатку 1 тендерної документації, ніж формальні сертифікати чи свідоцтва, які замовник вимагає. Ігнорування замовником цього доказу не лише суперечить принципам Закону, а й фактично позбавляє учасника права на рівну участь у добросовісній конкуренції.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: f6bdfd403d704a1d8fd5a84065322254
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропзиції скаржника, на неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Нецінові критерії оцінки тендерної пропозиції
Тип порушення: Нецінові критерії оцінки тендерної пропозиції
Опис суті пункту скарги: Порушення права на участь у процедурі відповідно до тендерної документації.
В оголошенні про проведення публічної закупівлі предмет закупівлі визначено як послуги з підготовки документації та звіту з оцінки впливу на довкілля, технічного супроводу процедури оцінки впливу на довкілля на всіх етапах до кінцевого результату, включаючи отримання висновку з оцінки впливу на довкілля планованої господарської діяльності за кодом ДК 021:2015: 90710000-7 «Екологічний менеджмент».
Водночас у тендерній документації, зокрема на сторінці 2, замовником зазначено інший предмет закупівлі: «Поточний ремонт санвузла на 1 поверсі адміністративного корпусу за адресою: м. Львів, вул. Пластова, 13» (код ДК 021:2015: 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи»).
Учасники подають свої пропозиції, виходячи з офіційно оголошеного предмета закупівлі. Натомість протиріччя між оголошенням та тендерною документацією створює ситуацію правової невизначеності, унеможливлює належну підготовку пропозицій та дає замовнику підстави для суб’єктивного, упередженого відхилення учасників.
Таким чином, тендерна документація містить інформацію, яка не відповідає оголошенню про закупівлю, що є грубим порушенням законодавства.
Таким чином, замовник фактично позбавив ТОВ «Екоменеджмент Групп» права на участь у чесній та прозорій процедурі закупівлі з чітко визначеним предметом. Учасники подають свої пропозиції, виходячи з офіційно оголошеного предмета закупівлі. Натомість протиріччя між оголошенням та тендерною документацією створює ситуацію правової невизначеності, унеможливлює належну підготовку пропозицій та дає замовнику підстави для суб’єктивного, упередженого відхилення учасників.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження