-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги на створення науково-технічної продукції "Розроблення комплексного плану просторового розвитку території Синюхинобрідської сільської територіальної громади Первомайського району Миколаївської області"
Торги не відбулися
5 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 55 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 55 000.00 UAH
Період оскарження:
15.08.2025 11:34 - 23.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 ВІДДІЛ АРХІТЕКТУРИ, МІСТОБУДУВАННЯ ТА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА СИНЮХИНО-БРІДСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник торгів) проводить процедуру закупівлі послуг: «Послуги на створення науково-технічної продукції «Розроблення комплексного плану просторового розвитку території Синюхинобрідської сільської територіальної громади Первомайського району Миколаївської області» ДК 021:2015: 71410000-5 — Послуги у сфері містобудування», відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 зі змінами (далі - Особливості). Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Замовником торгів у тендерній документації, яка затверджена рішенням Уповноваженої особи (протокол №4 від 15.08.2025 року), встановлено дискримінаційні вимоги, які унеможливлюють участь ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АРХІЗЕМ КИЇВ» (далі – Скаржника) у процедурі закупівлі послуг «Послуги на створення науково-технічної продукції «Розроблення комплексного плану просторового розвитку території Синюхинобрідської сільської територіальної громади Первомайського району Миколаївської області» ДК 021:2015: 71410000-5 — Послуги у сфері містобудування». Скаржник не має можливості взяти участь процедури закупівлі у зв’язку із наявними наступними дискримінаційними вимогами у тендерній документації, які суперечать положенням Закону.
Номер:
ff66a4c0d8ad41f088be70b7985aecea
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-15-003881-a.a1
Назва:
СКАРГА
в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022
ВІДДІЛ АРХІТЕКТУРИ, МІСТОБУДУВАННЯ ТА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА СИНЮХИНО-БРІДСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник торгів) проводить процедуру закупівлі послуг: «Послуги на створення науково-технічної продукції «Розроблення комплексного плану просторового розвитку території Синюхинобрідської сільської територіальної громади Первомайського району Миколаївської області» ДК 021:2015: 71410000-5 — Послуги у сфері містобудування», відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 зі змінами (далі - Особливості).
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Замовником торгів у тендерній документації, яка затверджена рішенням Уповноваженої особи (протокол №4 від 15.08.2025 року), встановлено дискримінаційні вимоги, які унеможливлюють участь ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АРХІЗЕМ КИЇВ» (далі – Скаржника) у процедурі закупівлі послуг «Послуги на створення науково-технічної продукції «Розроблення комплексного плану просторового розвитку території Синюхинобрідської сільської територіальної громади Первомайського району Миколаївської області» ДК 021:2015: 71410000-5 — Послуги у сфері містобудування».
Скаржник не має можливості взяти участь процедури закупівлі у зв’язку із наявними наступними дискримінаційними вимогами у тендерній документації, які суперечать положенням Закону.
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- додаток 2 - Договір №1 від 14.09.2023 Куцуруб.pdf 18.08.2025 18:23
- Скарга Синюхино UA-2025-08-15-003881-a.7z 18.08.2025 18:23
- Додаток 6 - ТД Комплексний план (3).doc 18.08.2025 18:23
- Додаток 1 - Договір БОЛ-19-01-2 від 11.06.2019 року.pdf 18.08.2025 18:23
- Додаток 4 - Про визначення формату електронних документів комплексного… - Постанова № 632 від 09.06.2021 - d506626-20250111.pdf 18.08.2025 18:23
- Скарга Синюхино UA-2025-08-15-003881-a.pdf 18.08.2025 18:23
- Скарга Синюхино UA-2025-08-15-003881-a нова.docx 18.08.2025 18:23
- додаток 5 - субпідряд ТОВ АРХІЗЕМ.pdf 18.08.2025 18:23
- Скарга Синюхино UA-2025-08-15-003881-a нова.docx.asice 18.08.2025 18:23
- додаток 3 - Договори із розроблення документації із землеустрою (досвід).pdf 18.08.2025 18:23
- sign.p7s 18.08.2025 18:24
- рішення від 20.08.2025 №12806.pdf 20.08.2025 16:10
- інформація про резолютивну частину рішення від 28.08.2025 №13272.pdf 29.08.2025 14:12
- рішення від 28.08.2025 №13272.pdf 29.08.2025 17:11
- Пояснення Замовника.docx 22.08.2025 10:13
- Пояснення Замовника.pdf 22.08.2025 10:13
- Пояснення Замовника.docx 22.08.2025 10:21
- Додаток №4 ТЗ комплан Вінницької ТГ.docx 22.08.2025 10:21
- Пояснення Замовника.pdf 22.08.2025 10:21
- ТД Комплексний план нова редакція.pdf 22.08.2025 10:21
- Завдання на розроблення КП Гірської ТГ.docx 22.08.2025 10:21
- 05.Завдання на розроблення КП(1).pdf 22.08.2025 10:21
- Протокол про внесення змін до ТД (3).pdf 18.09.2025 14:04
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.08.2025 18:29
Дата розгляду скарги:
28.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.08.2025 16:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
29.08.2025 17:12
Дата виконання рішення Замовником:
18.09.2025 14:04
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відділ архітектури, містобудування та житлово-комунального господарства Синюхино-Брідської сільської ради повідомляє, що вимоги згідно рішення АМКУ
№13272-р/пк-пз від 28.08.2025 були враховані в тендерній документації та опубліковано на майданчику закупівель.
Файл протоколу про зміни додаємо!
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
8c9cd59abe3b425e93c88248ae7a6cb0
Заголовок пункту скарги:
1. Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
2. Щодо встановлення дискримінаційних умов у завданні на розроблення комплексного плану.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1. Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Відповідно до пункту 3 додатку 1 ТД зазначено наступне:
«На підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі досвіду виконання аналогічного (-их) договору (-ів) необхідно надати:
3.1. довідку (в довільній формі) за підписом керівника чи уповноваженої особи учасника про виконання аналогічного/-их за предметом закупівлі договору/-ів.
Інформаційна довідка про досвід виконання аналогічних договорів щодо предмету закупівлі повинна обов’язково містити інформацію про: найменування замовника і його місцезнаходження; предмет договору; термін виконання робіт/послуг, початок, завершення (рік, місяць); ПІБ, посада та телефон контактної особи замовника;
3.2. договори, що включають:
- не менше 1 договору на кожен з наступних видів робіт: не менше 1 договору на розроблення комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, не менше 1 договору, який підтверджує наявність досвіду з формування та передачі замовнику результатів робіт у формі бази геопросторових даних
та/або
- не менше 1 договору на кожен з наступних видів робіт: не менше 1 договору на виконання землевпорядних робіт (схема землеустрою і техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальної одиниці та/або території відповідної територіальної громади; проект землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів відповідної територіальної громади; плани земельно-господарського устрою території населених пунктів відповідної територіальної громади; проекти землеустрою щодо впорядкування територій для містобудівних потреб), не менше 1 договору на розроблення містобудівної документації (схема планування території району або його частини, схема планування території громади), не менше 1 договору на розроблення містобудівної документації (генеральний план населеного пункту), не менше 1 договору, який підтверджує наявність досвіду з формування та передачі замовнику результатів робіт у формі бази геопросторових даних.
Учасник може надавати комплексні договори, які поєднують декілька або всі предмети договорів (роботи з розроблення містобудівної документації, роботи з розроблення документації із землеустрою, роботи з формування та передачі геопросторових даних у форматах згідно з Додатком 2 до тендерної документації).
Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції копії договорів з додатками та копії актів виконаних робіт (наданих послуг) або інших документів, що передбачені договором, які підтверджують виконання цього договору».
Вимоги Тендерної документації щодо надання у складі тендерної пропозиції таких Договорів, як
не менше 1 договору, який підтверджує наявність досвіду з формування та передачі замовнику результатів робіт у формі бази геопросторових даних.
не менше 1 договору на розроблення містобудівної документації (схема планування території району або його частини, схема планування території громади)
не менше 1 договору на виконання землевпорядних робіт, А САМЕ НАСТУПНИХ - (схема землеустрою і техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальної одиниці та/або території відповідної територіальної громади; проект землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів відповідної територіальної громади; плани земельно-господарського устрою території населених пунктів відповідної територіальної громади; проекти землеустрою щодо впорядкування територій для містобудівних потреб),
є дискримінаційними, надлишковими та в більшості - не обґрунтованими, що призводить до умисного обмеження кола учасників даної закупівлі, які можуть (могли б) прийняти участь у закупівлі відповідно до предмету, з Огляду на наступне.
Відповідно до Оголошення закупівлі предмет визначено: «Послуги на створення науково-технічної продукції «Розроблення комплексного плану просторового розвитку території Синюхинобрідської сільської територіальної громади Первомайського району Миколаївської області»». Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:71410000-5: Послуги у сфері містобудування.
24 липня 2020 року був опублікований Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель» від 17 червня 2020 року № 711-IX (надалі – «Закон № 711»), яким були внесені зміни до Земельного кодексу України, Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності” та деяких інших законодавчих актів. Зокрема даним Законом України: визначається, що планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження комплексних планів просторового розвитку територій територіальних громад, генеральних планів населених пунктів і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них; вводиться нове поняття комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади; визначається, що план зонування території (зонінг) є не окремою містобудівною документацією, а складовою частиною комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади або генерального плану населеного пункту, що визначає умови та обмеження використання території у межах визначених функціональних зон.
Вказаний Закон № 711 набрав чинності лише з 24 липня 2021 року.
Тобто до 24.07.2021 року в Україні не було процедури розроблення комплексного плану та жоден із замовників та розробників не мав законодавчо встановленого права розпочати розробку комплексного плану. Таким чином, комплексний план є новелою законодавства у сфері містобудівної діяльності і процедури з його розроблення наразі лише проводяться.
У той же час, відповідно п. 3 ст. 16-1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (далі – Закон): «Комплексний план включає планувальні рішення щодо перспективного використання всієї території територіальної громади, а також:
- генеральний план населеного пункту - адміністративного центру територіальної громади;
- генеральні плани населених пунктів та детальні плани території у межах території територіальної громади, затверджені до прийняття комплексного плану, які відповідно до цієї статті визнані такими, що відповідають вимогам законодавства, узгоджуються з планувальними рішеннями комплексного плану і підлягають включенню до нього;
- генеральні плани населених пунктів у межах території територіальної громади, необхідність розроблення яких встановлена рішенням про затвердження комплексного плану (включаються до складу комплексного плану одночасно з їх затвердженням);
- планувальні рішення генеральних планів інших населених пунктів та детальних планів територій у межах території територіальної громади в обсязі, визначеному Кабінетом Міністрів України;
- детальні плани території у межах території територіальної громади (включаються до складу комплексного плану одночасно з їх затвердженням);
- межі функціональних зон усієї території територіальної громади з вимогами до забудови та ландшафтної організації таких зон (плани зонування територій населених пунктів у межах території територіальної громади розробляються у складі генеральних планів та включаються до складу комплексного плану одночасно із затвердженням відповідних генеральних планів);
- історико-архітектурні опорні плани історичних ареалів населених пунктів, внесених до Списку історичних населених місць України (включаються до складу комплексного плану як невід’ємні складові генеральних планів відповідних населених пунктів)».
Окремо звертаємо увагу, що відповідно до частини 5 статті 161 Закону генеральні плани населених пунктів у межах території територіальної громади деталізують положення комплексного плану та є його невід’ємними складовими. Детальні плани території у межах території територіальної громади деталізують положення генеральних планів населених пунктів, а щодо територій, на які відповідно до цього Закону генеральні плани не розробляються, - комплексного плану. Детальні плани території одночасно з їх затвердженням стають невід’ємними складовими комплексного плану та/або генерального плану населеного пункту.
Генеральні плани населених пунктів, включення до складу комплексного плану або необхідність розроблення яких не передбачено рішенням про затвердження комплексного плану, не розробляються. Планувальні рішення генеральних планів таких населених пунктів включаються до складу комплексного плану в обсязі, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Так, вважаємо, що належним підтвердженням наявності аналогічного досвіду є надання учасниками договорів на розроблення містобудівної документації, оскільки комплексний план є одним із видів містобудівної документації.
Скаржник має успішний досвід розроблення містобудівної документації, зокрема генерального плану населеного пункту, що підтверджуємо Договором №БОЛ/19/01-2 на виконання робіт з розроблення генерального плану населеного пункту від 11.06.2019 року роботи з розроблення генерального плану та плану зонування території вказаного у пункті 1.1а нижче населеного пункту (код ДК 021:2015: 71410000-5 — Послуги у сфері містобудування) - (додаток 1 до Скарги), Договором № 1 від 06.09.2023 року предмет якого «послуги з виготовлення (доопрацювання) проекту містобудівної документації: Генеральний план с. Куцуруб Куцурубської сільської ради Миколаївського району Миколаївської області, у зв’язку зі збільшенням проектних меж в західному напрямку (ДК 021:2015: 71410000-5 — Послуги у сфері містобудування)» (додаток 1, 2 до Скарги).
Водночас Замовником додатково до підтвердження аналогічного досвіду з розроблення містобудівної документації вимагається надання щонайменше ще трьох різних договорів із різними предметами, що обмежую Скаржника на участь у Закупівлі.
1.1 Щодо встановленої вимоги Замовника про надання не менше 1 договору, який підтверджує наявність досвіду з формування та передачі замовнику результатів робіт у формі бази геопросторових даних.
Предметом закупівлі є розроблення містобудівної документації – комплексного плану просторового розвитку територіальної громади.
Відповідно до ст. 1 Закону - комплексний план просторового розвитку території територіальної громади - одночасно містобудівна документація на місцевому рівні та документація із землеустрою.
Водночас «формування та передачі замовнику результатів робіт у формі бази геопросторових даних» не відноситься до предмету закупівлі, та є завершальною частиною послуг з розроблення видів містобудівної документації, що підтверджується п. 1 Постанови КМУ від 9 червня 2021 р. № 632, згідно якого:
«1) комплексний план просторового розвитку території територіальної громади, генеральний план населеного пункту, детальний план території (далі - документація) розробляється у формі електронного документа, що створюється у вигляді пакета файлів у форматах:
баз геопросторових даних, що передаються у форматі File Geodatabase (GDB), GeoPackage (GPKG) або JavaScript Object Notation (GeoJSON) та у яких міститься повний набір просторових даних та метаданих документації відповідно до структури бази геопросторових даних».
Таким чином, Розробник містобудівної документації здійснює передачу таких даних за будь-яким договором за предметом з розроблення містобудівної документації (генерального плану, детального плану території, комплексного плану просторового розвитку) відповідно до вимог чинного законодавства, тому винесення в окремий предмет аналогічного договору «формування та передачу результатів у формі бази геопросторових» є дискримінаційним до розробників містобудівної документації, зокрема Скаржника.
Тобто Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» та вище зазначена Постанова визначає, що містобудівна документація повинна розроблятися як набір геопросторових даних. І окремих договорів згідно таких видів робіт не передбачено Законодавством.
Зважаючи на дискримінаційні вимоги Тендерної документації, прийняти участь зможуть лише ті учасники, що мають досвід виключно за предметом «формування та передачі замовнику результатів робіт у формі бази геопросторових даних».
1.2 Щодо встановленої вимоги Замовника про надання не менше 1 договору на розроблення містобудівної документації (схема планування території району або його частини, схема планування території громади)
Скаржник не погоджується з вимогою Замовника про надання аналогічного договору з «розроблення схем планування району або його частини, схема планування території громад», як такою, що не відповідає чинному законодавству України, є дискримінаційною та такою, що не дає змогу прийняти участь у закупівлі Скаржнику та іншим потенційним учасниками. Обґрунтовуємо наступним.
Види містобудівної документації передбачено та регулюються в Україні спеціальним законом – Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 № 3038-VI.
Відповідно до ст. 11 Закону «планування територій на державному рівні здійснюється шляхом розроблення відповідно до закону Генеральної схеми планування території України, схем планування окремих частин території України, а також внесення змін до них».
Відповідно до ч. 1 ст. 13 Закону «Планування територій на регіональному рівні здійснюється шляхом розроблення схем планування території Автономної Республіки Крим, областей (районів)».
Так, схеми планування території областей (районів) плануванням територій на державному та регіональному рівнях, водночас коли предметом закупівлі є розроблення такого виду містобудівної документації, як комплексний план просторового розвитку, який відноситься до планування території на МІСЦЕВОМУ рівні.
Так, згідно ст. 16 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачено, що «планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження комплексних планів просторового розвитку територій територіальних громад, генеральних планів населених пунктів і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них».
Вимога Замовника щодо надання аналогічного досвіду з розроблення схем планування територій не відповідає предмету закупівлі та суті послуг.
Більш того, Замовником встановлюється у Тендерній документації, що Учасником можуть бути наданий аналогічний договір щодо розроблення «схеми планування території громади»
Розроблення схем планування території щодо території громад взагалі чинним законодавством НЕ передбачено та, як наслідок, учасники ринку послуг у сфері містобудування не можуть мати аналогічні договори з розроблення схем планування територій громад, оскільки розроблення містобудівної документації в Україні здійснюється виключно на підставах і в межах законодавства, «вигадування» власних видів містобудівної документації недопустимо, оскільки це призводить до дискримінації учасників, які розробляють містобудівну документації відповідно до Закону, зокрема Скаржника.
Так, Скаржник має досвід повного виконання аналогічних даній закупівлі договорів з розроблення містобудівної документації (підтвердження додаємо), але через встановлення додаткових дискримінаційних вимог, наведених вище, не має можливості прийняти участь у закупівлі. При цьому, тривалий та успішний досвід виконання Скаржником архітектурних послуг дозволяє з впевненістю гарантувати виконання предмету закупівлі відповідної якості та у визначені договором строки.
1.3 Щодо встановленої вимоги Замовника про не менше 1 договору на виконання землевпорядних робіт (схема землеустрою і техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальної одиниці та/або території відповідної територіальної громади; проект землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів відповідної територіальної громади
Скаржник не погоджується з вимогою Замовника про надання аналогічного договору щодо виключного переліку землевпорядних робіт з Огляду на наступне.
Відповідно до ст. 1 Закону - комплексний план просторового розвитку території територіальної громади - одночасно містобудівна документація на місцевому рівні та документація із землеустрою.
Землевпорядна частина у складі комплексного плану розробляється відповідно до статті 451 Розділу IV Закону України «Про землеустрій».
Відповідно до абз. 2 ст. 45-1 Закону України «Про землеустрій», комплексний план просторового розвитку території територіальної громади, генеральний план населеного пункту, крім відомостей, передбачених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності", включає:
а) матеріали топографо-геодезичних вишукувань;
б) матеріали погодження відповідно до Земельного кодексу України;
в) експлікацію земельних угідь за власниками та користувачами земельних ділянок;
г) переліки обмежень у використанні земель та переліки земельних ділянок, щодо яких встановлено обмеження у використанні земель;
ґ) збірний план земельних ділянок, наданих у власність чи користування, та земельних ділянок, не наданих у власність чи користування;
д) план розподілу земель за категоріями, власниками і користувачами (форма власності, вид речового права), угіддями з відображенням наявних обмежень (обтяжень).
Крім того, відповідно до абз. 4 та абз. 5 ст. 45-1 Закону України «Про землеустрій» Комплексний план просторового розвитку території територіальної громади, генеральний план населеного пункту, детальний план території може також передбачати:
а) формування земельних ділянок комунальної власності територіальної громади, щодо території якої розроблена відповідна документація;
б) внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки всіх форм власності, сформованих до 2004 року, відомості про які відсутні у Державному земельному кадастрі.
Відповідно до абз. 2 статті 25 Закону України «Про землеустрій», Види документації із землеустрою:
а) схеми землеустрою і техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць;
а-1) проекти землеустрою щодо встановлення меж територій територіальних громад;
{Частину другу статті 25 доповнено пунктом "а-1" згідно із Законом № 1423-IX від 28.04.2021}
б) проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць;
б-1) містобудівна документація, яка одночасно є документацією із землеустрою (комплексні плани просторового розвитку територій територіальних громад, генеральні плани населених пунктів, детальні плани територій);
{Частину другу статті 25 доповнено пунктом "б-1" згідно із Законом № 711-IX від 17.06.2020}
в) проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об’єктів;
г) проекти землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій;
ґ) проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок;
д) проекти землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб;
е) проекти землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь;
є) проекти землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів;
ж) проекти землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв);
з) робочі проекти землеустрою;
{Пункт "и" частини другої статті 25 виключено на підставі Закону № 1175-IX від 02.02.2021}
і) технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);
ї) технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж частини земельної ділянки, на яку поширюються права суборенди, сервітуту;
й) технічна документація із землеустрою щодо поділу та об’єднання земельних ділянок;
к) технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель;
л) технічна документація із землеустрою щодо резервування цінних для заповідання територій та об’єктів;
{Частину другу статті 25 доповнено пунктом "л" згідно із Законом № 1423-IX від 28.04.2021}
м) технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж режимоутворюючих об’єктів культурної спадщини.
{Частину другу статті 25 доповнено пунктом "м" згідно із Законом № 1423-IX від 28.04.2021}.
Скаржник має значний досвід у сфері розроблення документації із землеустрою. Зокрема, ним виконувались роботи, пов’язані з підготовкою та погодженням відповідної землевпорядної документації, на підставі якої у подальшому здійснювалася державна реєстрація земельних ділянок у Державному земельному кадастрі. Такий досвід підтверджує належний рівень професійної компетентності та практичних навичок Скаржника у сфері землеустрою та кадастрової діяльності, що є безпосередньо пов’язаним із предметом оскаржуваної закупівлі, а саме договір № 302 про закупівлю послуг від 09.09.2021 р. та Договір № 300 про закупівлю послуг від 09.09.2021 р., де найменування послуги «Розробка робочого проекту землеустрою щодо інвентаризації земель на території Визирської сільської ради Лиманського району Одеської області». Також договір № А-1 від 14.04.2020 р., де надавалися послуги виготовлення проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж с. Рибаківка Березанського району Миколаївської області (додаток 3 до Скарги).
Отже, Скаржник не має можливості взяти участь у процедурі закупівлі через встановлення Замовником вимог щодо наявності досвіду виконання робіт з розроблення окремих, конкретних видів документації із землеустрою. Такий підхід є дискримінаційним, оскільки він безпідставно звужує коло потенційних учасників лише тими суб’єктами, які здійснювали розроблення саме вказаних видів документації, тоді як законодавство не передбачає обов’язкової прив’язки досвіду учасника виключно до певного переліку землевпорядних документів.
Однак слід звернути увагу, що діяльність Скаржника пов’язана саме з наданням послуг у сфері землеустрою, а не виконанням робіт. Таким чином, встановлена Замовником вимога щодо підтвердження досвіду виконання «робіт» у сфері землеустрою не відповідає реальним умовам господарської діяльності учасників ринку та фактично унеможливлює участь Скаржника у процедурі закупівлі.
Таким чином, Замовником встановлено значну кількість очевидно завищених вимог в частині аналогічного досвіду до потенційних учасників закупівлі. Встановлення вказаних дискримінаційних вимог не дають можливості Скаржнику прийняти участь у закупівлі, не зважаючи на той факт, що Скаржник є професійним оператором ринку послу у сфері містобудування та має аналогічний предмету закупівлі досвід.
Скаржник, який має значний досвід розроблення генеральних планів населених пунктів, досвід розроблення документації із землеустрою не може прийняти участь у Закупівлі через встановлення Замовником дискримінаційних та необґрунтованих вимог.
Вище визначені вимоги Тендерної документації, визначені Замовником в частині встановлення вимоги надання договорів, є дискримінаційними та необґрунтованими, що призводить до умисного обмеження кола учасників даної закупівлі, які можуть (могли б) прийняти участь у закупівлі відповідно до предмету. Замовником порушено принципи здійснення публічних закупівель», а саме: принцип добросовісної конкуренції між учасниками, принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, а також принципів недискримінації учасників.
Враховуючи вищевикладене, з метою усунення порушень законодавcтва у сфері публічних закупівель та з урахуванням предмету закупівлі, Скаржник просить зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, та викласти пункт 3 Додатку 1 до тендерної документації у наступній редакції:
«На підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі досвіду виконання аналогічного (-их) договору (-ів) необхідно надати:
3.1. довідку (в довільній формі) за підписом керівника чи уповноваженої особи учасника про виконання аналогічного/-их за предметом закупівлі договору/-ів.
Інформаційна довідка про досвід виконання аналогічних договорів щодо предмету закупівлі повинна обов’язково містити інформацію про: найменування замовника і його місцезнаходження; предмет договору; термін виконання робіт/послуг, початок, завершення (рік, місяць); ПІБ, посада та телефон контактної особи замовника;
3.2. Для підтвердження наявності досвіду, Учасник зобов’язаний надати:
- не менше 1 договору, що підтверджує наявність досвіду розроблення містобудівної документації: комплексного плану просторового розвитку або генерального плану;
- не менше 1 договору, що наявність досвіду розроблення документації із землеустрою.
Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції копію(-ї) договору(-ів) з додатками та копії актів виконаних робіт (наданих послуг) або інших документів, що передбачені договором, які підтверджують виконання цього договору.
Виконання аналогічного договору вживається у значенні як належне виконання договірних зобов’язань у повному обсязі згідно з умовами договору та додаткових угод з дотриманням вимог щодо якості, строків виконання робіт тощо, за умови прийняття виконаних робіт замовником».
Відповідно до пункту 3 додатку 1 ТД зазначено наступне:
«На підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі досвіду виконання аналогічного (-их) договору (-ів) необхідно надати:
3.1. довідку (в довільній формі) за підписом керівника чи уповноваженої особи учасника про виконання аналогічного/-их за предметом закупівлі договору/-ів.
Інформаційна довідка про досвід виконання аналогічних договорів щодо предмету закупівлі повинна обов’язково містити інформацію про: найменування замовника і його місцезнаходження; предмет договору; термін виконання робіт/послуг, початок, завершення (рік, місяць); ПІБ, посада та телефон контактної особи замовника;
3.2. договори, що включають:
- не менше 1 договору на кожен з наступних видів робіт: не менше 1 договору на розроблення комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, не менше 1 договору, який підтверджує наявність досвіду з формування та передачі замовнику результатів робіт у формі бази геопросторових даних
та/або
- не менше 1 договору на кожен з наступних видів робіт: не менше 1 договору на виконання землевпорядних робіт (схема землеустрою і техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальної одиниці та/або території відповідної територіальної громади; проект землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів відповідної територіальної громади; плани земельно-господарського устрою території населених пунктів відповідної територіальної громади; проекти землеустрою щодо впорядкування територій для містобудівних потреб), не менше 1 договору на розроблення містобудівної документації (схема планування території району або його частини, схема планування території громади), не менше 1 договору на розроблення містобудівної документації (генеральний план населеного пункту), не менше 1 договору, який підтверджує наявність досвіду з формування та передачі замовнику результатів робіт у формі бази геопросторових даних.
Учасник може надавати комплексні договори, які поєднують декілька або всі предмети договорів (роботи з розроблення містобудівної документації, роботи з розроблення документації із землеустрою, роботи з формування та передачі геопросторових даних у форматах згідно з Додатком 2 до тендерної документації).
Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції копії договорів з додатками та копії актів виконаних робіт (наданих послуг) або інших документів, що передбачені договором, які підтверджують виконання цього договору».
Вимоги Тендерної документації щодо надання у складі тендерної пропозиції таких Договорів, як
не менше 1 договору, який підтверджує наявність досвіду з формування та передачі замовнику результатів робіт у формі бази геопросторових даних.
не менше 1 договору на розроблення містобудівної документації (схема планування території району або його частини, схема планування території громади)
не менше 1 договору на виконання землевпорядних робіт, А САМЕ НАСТУПНИХ - (схема землеустрою і техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальної одиниці та/або території відповідної територіальної громади; проект землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів відповідної територіальної громади; плани земельно-господарського устрою території населених пунктів відповідної територіальної громади; проекти землеустрою щодо впорядкування територій для містобудівних потреб),
є дискримінаційними, надлишковими та в більшості - не обґрунтованими, що призводить до умисного обмеження кола учасників даної закупівлі, які можуть (могли б) прийняти участь у закупівлі відповідно до предмету, з Огляду на наступне.
Відповідно до Оголошення закупівлі предмет визначено: «Послуги на створення науково-технічної продукції «Розроблення комплексного плану просторового розвитку території Синюхинобрідської сільської територіальної громади Первомайського району Миколаївської області»». Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:71410000-5: Послуги у сфері містобудування.
24 липня 2020 року був опублікований Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель» від 17 червня 2020 року № 711-IX (надалі – «Закон № 711»), яким були внесені зміни до Земельного кодексу України, Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності” та деяких інших законодавчих актів. Зокрема даним Законом України: визначається, що планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження комплексних планів просторового розвитку територій територіальних громад, генеральних планів населених пунктів і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них; вводиться нове поняття комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади; визначається, що план зонування території (зонінг) є не окремою містобудівною документацією, а складовою частиною комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади або генерального плану населеного пункту, що визначає умови та обмеження використання території у межах визначених функціональних зон.
Вказаний Закон № 711 набрав чинності лише з 24 липня 2021 року.
Тобто до 24.07.2021 року в Україні не було процедури розроблення комплексного плану та жоден із замовників та розробників не мав законодавчо встановленого права розпочати розробку комплексного плану. Таким чином, комплексний план є новелою законодавства у сфері містобудівної діяльності і процедури з його розроблення наразі лише проводяться.
У той же час, відповідно п. 3 ст. 16-1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (далі – Закон): «Комплексний план включає планувальні рішення щодо перспективного використання всієї території територіальної громади, а також:
- генеральний план населеного пункту - адміністративного центру територіальної громади;
- генеральні плани населених пунктів та детальні плани території у межах території територіальної громади, затверджені до прийняття комплексного плану, які відповідно до цієї статті визнані такими, що відповідають вимогам законодавства, узгоджуються з планувальними рішеннями комплексного плану і підлягають включенню до нього;
- генеральні плани населених пунктів у межах території територіальної громади, необхідність розроблення яких встановлена рішенням про затвердження комплексного плану (включаються до складу комплексного плану одночасно з їх затвердженням);
- планувальні рішення генеральних планів інших населених пунктів та детальних планів територій у межах території територіальної громади в обсязі, визначеному Кабінетом Міністрів України;
- детальні плани території у межах території територіальної громади (включаються до складу комплексного плану одночасно з їх затвердженням);
- межі функціональних зон усієї території територіальної громади з вимогами до забудови та ландшафтної організації таких зон (плани зонування територій населених пунктів у межах території територіальної громади розробляються у складі генеральних планів та включаються до складу комплексного плану одночасно із затвердженням відповідних генеральних планів);
- історико-архітектурні опорні плани історичних ареалів населених пунктів, внесених до Списку історичних населених місць України (включаються до складу комплексного плану як невід’ємні складові генеральних планів відповідних населених пунктів)».
Окремо звертаємо увагу, що відповідно до частини 5 статті 161 Закону генеральні плани населених пунктів у межах території територіальної громади деталізують положення комплексного плану та є його невід’ємними складовими. Детальні плани території у межах території територіальної громади деталізують положення генеральних планів населених пунктів, а щодо територій, на які відповідно до цього Закону генеральні плани не розробляються, - комплексного плану. Детальні плани території одночасно з їх затвердженням стають невід’ємними складовими комплексного плану та/або генерального плану населеного пункту.
Генеральні плани населених пунктів, включення до складу комплексного плану або необхідність розроблення яких не передбачено рішенням про затвердження комплексного плану, не розробляються. Планувальні рішення генеральних планів таких населених пунктів включаються до складу комплексного плану в обсязі, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Так, вважаємо, що належним підтвердженням наявності аналогічного досвіду є надання учасниками договорів на розроблення містобудівної документації, оскільки комплексний план є одним із видів містобудівної документації.
Скаржник має успішний досвід розроблення містобудівної документації, зокрема генерального плану населеного пункту, що підтверджуємо Договором №БОЛ/19/01-2 на виконання робіт з розроблення генерального плану населеного пункту від 11.06.2019 року роботи з розроблення генерального плану та плану зонування території вказаного у пункті 1.1а нижче населеного пункту (код ДК 021:2015: 71410000-5 — Послуги у сфері містобудування) - (додаток 1 до Скарги), Договором № 1 від 06.09.2023 року предмет якого «послуги з виготовлення (доопрацювання) проекту містобудівної документації: Генеральний план с. Куцуруб Куцурубської сільської ради Миколаївського району Миколаївської області, у зв’язку зі збільшенням проектних меж в західному напрямку (ДК 021:2015: 71410000-5 — Послуги у сфері містобудування)» (додаток 1, 2 до Скарги).
Водночас Замовником додатково до підтвердження аналогічного досвіду з розроблення містобудівної документації вимагається надання щонайменше ще трьох різних договорів із різними предметами, що обмежую Скаржника на участь у Закупівлі.
1.1 Щодо встановленої вимоги Замовника про надання не менше 1 договору, який підтверджує наявність досвіду з формування та передачі замовнику результатів робіт у формі бази геопросторових даних.
Предметом закупівлі є розроблення містобудівної документації – комплексного плану просторового розвитку територіальної громади.
Відповідно до ст. 1 Закону - комплексний план просторового розвитку території територіальної громади - одночасно містобудівна документація на місцевому рівні та документація із землеустрою.
Водночас «формування та передачі замовнику результатів робіт у формі бази геопросторових даних» не відноситься до предмету закупівлі, та є завершальною частиною послуг з розроблення видів містобудівної документації, що підтверджується п. 1 Постанови КМУ від 9 червня 2021 р. № 632, згідно якого:
«1) комплексний план просторового розвитку території територіальної громади, генеральний план населеного пункту, детальний план території (далі - документація) розробляється у формі електронного документа, що створюється у вигляді пакета файлів у форматах:
баз геопросторових даних, що передаються у форматі File Geodatabase (GDB), GeoPackage (GPKG) або JavaScript Object Notation (GeoJSON) та у яких міститься повний набір просторових даних та метаданих документації відповідно до структури бази геопросторових даних».
Таким чином, Розробник містобудівної документації здійснює передачу таких даних за будь-яким договором за предметом з розроблення містобудівної документації (генерального плану, детального плану території, комплексного плану просторового розвитку) відповідно до вимог чинного законодавства, тому винесення в окремий предмет аналогічного договору «формування та передачу результатів у формі бази геопросторових» є дискримінаційним до розробників містобудівної документації, зокрема Скаржника.
Тобто Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» та вище зазначена Постанова визначає, що містобудівна документація повинна розроблятися як набір геопросторових даних. І окремих договорів згідно таких видів робіт не передбачено Законодавством.
Зважаючи на дискримінаційні вимоги Тендерної документації, прийняти участь зможуть лише ті учасники, що мають досвід виключно за предметом «формування та передачі замовнику результатів робіт у формі бази геопросторових даних».
1.2 Щодо встановленої вимоги Замовника про надання не менше 1 договору на розроблення містобудівної документації (схема планування території району або його частини, схема планування території громади)
Скаржник не погоджується з вимогою Замовника про надання аналогічного договору з «розроблення схем планування району або його частини, схема планування території громад», як такою, що не відповідає чинному законодавству України, є дискримінаційною та такою, що не дає змогу прийняти участь у закупівлі Скаржнику та іншим потенційним учасниками. Обґрунтовуємо наступним.
Види містобудівної документації передбачено та регулюються в Україні спеціальним законом – Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 № 3038-VI.
Відповідно до ст. 11 Закону «планування територій на державному рівні здійснюється шляхом розроблення відповідно до закону Генеральної схеми планування території України, схем планування окремих частин території України, а також внесення змін до них».
Відповідно до ч. 1 ст. 13 Закону «Планування територій на регіональному рівні здійснюється шляхом розроблення схем планування території Автономної Республіки Крим, областей (районів)».
Так, схеми планування території областей (районів) плануванням територій на державному та регіональному рівнях, водночас коли предметом закупівлі є розроблення такого виду містобудівної документації, як комплексний план просторового розвитку, який відноситься до планування території на МІСЦЕВОМУ рівні.
Так, згідно ст. 16 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачено, що «планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження комплексних планів просторового розвитку територій територіальних громад, генеральних планів населених пунктів і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них».
Вимога Замовника щодо надання аналогічного досвіду з розроблення схем планування територій не відповідає предмету закупівлі та суті послуг.
Більш того, Замовником встановлюється у Тендерній документації, що Учасником можуть бути наданий аналогічний договір щодо розроблення «схеми планування території громади»
Розроблення схем планування території щодо території громад взагалі чинним законодавством НЕ передбачено та, як наслідок, учасники ринку послуг у сфері містобудування не можуть мати аналогічні договори з розроблення схем планування територій громад, оскільки розроблення містобудівної документації в Україні здійснюється виключно на підставах і в межах законодавства, «вигадування» власних видів містобудівної документації недопустимо, оскільки це призводить до дискримінації учасників, які розробляють містобудівну документації відповідно до Закону, зокрема Скаржника.
Так, Скаржник має досвід повного виконання аналогічних даній закупівлі договорів з розроблення містобудівної документації (підтвердження додаємо), але через встановлення додаткових дискримінаційних вимог, наведених вище, не має можливості прийняти участь у закупівлі. При цьому, тривалий та успішний досвід виконання Скаржником архітектурних послуг дозволяє з впевненістю гарантувати виконання предмету закупівлі відповідної якості та у визначені договором строки.
1.3 Щодо встановленої вимоги Замовника про не менше 1 договору на виконання землевпорядних робіт (схема землеустрою і техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальної одиниці та/або території відповідної територіальної громади; проект землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів відповідної територіальної громади
Скаржник не погоджується з вимогою Замовника про надання аналогічного договору щодо виключного переліку землевпорядних робіт з Огляду на наступне.
Відповідно до ст. 1 Закону - комплексний план просторового розвитку території територіальної громади - одночасно містобудівна документація на місцевому рівні та документація із землеустрою.
Землевпорядна частина у складі комплексного плану розробляється відповідно до статті 451 Розділу IV Закону України «Про землеустрій».
Відповідно до абз. 2 ст. 45-1 Закону України «Про землеустрій», комплексний план просторового розвитку території територіальної громади, генеральний план населеного пункту, крім відомостей, передбачених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності", включає:
а) матеріали топографо-геодезичних вишукувань;
б) матеріали погодження відповідно до Земельного кодексу України;
в) експлікацію земельних угідь за власниками та користувачами земельних ділянок;
г) переліки обмежень у використанні земель та переліки земельних ділянок, щодо яких встановлено обмеження у використанні земель;
ґ) збірний план земельних ділянок, наданих у власність чи користування, та земельних ділянок, не наданих у власність чи користування;
д) план розподілу земель за категоріями, власниками і користувачами (форма власності, вид речового права), угіддями з відображенням наявних обмежень (обтяжень).
Крім того, відповідно до абз. 4 та абз. 5 ст. 45-1 Закону України «Про землеустрій» Комплексний план просторового розвитку території територіальної громади, генеральний план населеного пункту, детальний план території може також передбачати:
а) формування земельних ділянок комунальної власності територіальної громади, щодо території якої розроблена відповідна документація;
б) внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки всіх форм власності, сформованих до 2004 року, відомості про які відсутні у Державному земельному кадастрі.
Відповідно до абз. 2 статті 25 Закону України «Про землеустрій», Види документації із землеустрою:
а) схеми землеустрою і техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць;
а-1) проекти землеустрою щодо встановлення меж територій територіальних громад;
{Частину другу статті 25 доповнено пунктом "а-1" згідно із Законом № 1423-IX від 28.04.2021}
б) проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць;
б-1) містобудівна документація, яка одночасно є документацією із землеустрою (комплексні плани просторового розвитку територій територіальних громад, генеральні плани населених пунктів, детальні плани територій);
{Частину другу статті 25 доповнено пунктом "б-1" згідно із Законом № 711-IX від 17.06.2020}
в) проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об’єктів;
г) проекти землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій;
ґ) проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок;
д) проекти землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб;
е) проекти землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь;
є) проекти землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів;
ж) проекти землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв);
з) робочі проекти землеустрою;
{Пункт "и" частини другої статті 25 виключено на підставі Закону № 1175-IX від 02.02.2021}
і) технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);
ї) технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж частини земельної ділянки, на яку поширюються права суборенди, сервітуту;
й) технічна документація із землеустрою щодо поділу та об’єднання земельних ділянок;
к) технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель;
л) технічна документація із землеустрою щодо резервування цінних для заповідання територій та об’єктів;
{Частину другу статті 25 доповнено пунктом "л" згідно із Законом № 1423-IX від 28.04.2021}
м) технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж режимоутворюючих об’єктів культурної спадщини.
{Частину другу статті 25 доповнено пунктом "м" згідно із Законом № 1423-IX від 28.04.2021}.
Скаржник має значний досвід у сфері розроблення документації із землеустрою. Зокрема, ним виконувались роботи, пов’язані з підготовкою та погодженням відповідної землевпорядної документації, на підставі якої у подальшому здійснювалася державна реєстрація земельних ділянок у Державному земельному кадастрі. Такий досвід підтверджує належний рівень професійної компетентності та практичних навичок Скаржника у сфері землеустрою та кадастрової діяльності, що є безпосередньо пов’язаним із предметом оскаржуваної закупівлі, а саме договір № 302 про закупівлю послуг від 09.09.2021 р. та Договір № 300 про закупівлю послуг від 09.09.2021 р., де найменування послуги «Розробка робочого проекту землеустрою щодо інвентаризації земель на території Визирської сільської ради Лиманського району Одеської області». Також договір № А-1 від 14.04.2020 р., де надавалися послуги виготовлення проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж с. Рибаківка Березанського району Миколаївської області (додаток 3 до Скарги).
Отже, Скаржник не має можливості взяти участь у процедурі закупівлі через встановлення Замовником вимог щодо наявності досвіду виконання робіт з розроблення окремих, конкретних видів документації із землеустрою. Такий підхід є дискримінаційним, оскільки він безпідставно звужує коло потенційних учасників лише тими суб’єктами, які здійснювали розроблення саме вказаних видів документації, тоді як законодавство не передбачає обов’язкової прив’язки досвіду учасника виключно до певного переліку землевпорядних документів.
Однак слід звернути увагу, що діяльність Скаржника пов’язана саме з наданням послуг у сфері землеустрою, а не виконанням робіт. Таким чином, встановлена Замовником вимога щодо підтвердження досвіду виконання «робіт» у сфері землеустрою не відповідає реальним умовам господарської діяльності учасників ринку та фактично унеможливлює участь Скаржника у процедурі закупівлі.
Таким чином, Замовником встановлено значну кількість очевидно завищених вимог в частині аналогічного досвіду до потенційних учасників закупівлі. Встановлення вказаних дискримінаційних вимог не дають можливості Скаржнику прийняти участь у закупівлі, не зважаючи на той факт, що Скаржник є професійним оператором ринку послу у сфері містобудування та має аналогічний предмету закупівлі досвід.
Скаржник, який має значний досвід розроблення генеральних планів населених пунктів, досвід розроблення документації із землеустрою не може прийняти участь у Закупівлі через встановлення Замовником дискримінаційних та необґрунтованих вимог.
Вище визначені вимоги Тендерної документації, визначені Замовником в частині встановлення вимоги надання договорів, є дискримінаційними та необґрунтованими, що призводить до умисного обмеження кола учасників даної закупівлі, які можуть (могли б) прийняти участь у закупівлі відповідно до предмету. Замовником порушено принципи здійснення публічних закупівель», а саме: принцип добросовісної конкуренції між учасниками, принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, а також принципів недискримінації учасників.
Враховуючи вищевикладене, з метою усунення порушень законодавcтва у сфері публічних закупівель та з урахуванням предмету закупівлі, Скаржник просить зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, та викласти пункт 3 Додатку 1 до тендерної документації у наступній редакції:
«На підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі досвіду виконання аналогічного (-их) договору (-ів) необхідно надати:
3.1. довідку (в довільній формі) за підписом керівника чи уповноваженої особи учасника про виконання аналогічного/-их за предметом закупівлі договору/-ів.
Інформаційна довідка про досвід виконання аналогічних договорів щодо предмету закупівлі повинна обов’язково містити інформацію про: найменування замовника і його місцезнаходження; предмет договору; термін виконання робіт/послуг, початок, завершення (рік, місяць); ПІБ, посада та телефон контактної особи замовника;
3.2. Для підтвердження наявності досвіду, Учасник зобов’язаний надати:
- не менше 1 договору, що підтверджує наявність досвіду розроблення містобудівної документації: комплексного плану просторового розвитку або генерального плану;
- не менше 1 договору, що наявність досвіду розроблення документації із землеустрою.
Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції копію(-ї) договору(-ів) з додатками та копії актів виконаних робіт (наданих послуг) або інших документів, що передбачені договором, які підтверджують виконання цього договору.
Виконання аналогічного договору вживається у значенні як належне виконання договірних зобов’язань у повному обсязі згідно з умовами договору та додаткових угод з дотриманням вимог щодо якості, строків виконання робіт тощо, за умови прийняття виконаних робіт замовником».
×
-
Назва доказу:
Додаток 6 – Тендерна документація у редакції від 15.08.2025 року.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 6 - ТД Комплексний план (3).doc
-
-
Назва доказу:
Додаток 3 – Договори із розроблення документації із землеустрою (досвід);
-
Повʼязаний документ:
додаток 3 - Договори із розроблення документації із землеустрою (досвід).pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 2 - Договір № 1 від 06.09.2023 року;
-
Повʼязаний документ:
додаток 2 - Договір №1 від 14.09.2023 Куцуруб.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 - Копія договору № БОЛ/19/01-2 на виконання робіт з розроблення генерального плану населеного пункту від 11.06.2019 року;
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 - Договір БОЛ-19-01-2 від 11.06.2019 року.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти цю скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати ВІДДІЛ АРХІТЕКТУРИ, МІСТОБУДУВАННЯ ТА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА СИНЮХИНО-БРІДСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ внести зміни до тендерної документації у частині усунення дискримінаційних положень, які наведені у даній Скарзі.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
d46fc5f784184eeebe076ea9e4597ef8
Заголовок пункту скарги:
2. Щодо встановлення дискримінаційних умов у завданні на розроблення комплексного плану.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
2. Щодо встановлення дискримінаційних умов у завданні на розроблення комплексного плану.
Відповідно до пункту 16 додатку 2 ТД зазначено, що графічні матеріали у вигляді тематичних наборів просторових даних в файловій базі даних у форматі *gdb, з документами карт (креслення) у форматі .mxd.
Скаржник зазначає, що вимоги щодо формату встановлені Замовником у даному пункті прямо суперечать Порядку надходження, ведення обліку, зберігання та використання матеріалів Державного картографо-геодезичного фонду України, їх валідації, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 19 січня 2024 р. № 67, у п.2 якого визначено, що результати топографо-геодезичної і картографічної діяльності, що створені у вигляді наборів геопросторових даних подаються у вигляді бази даних GeoPackage GPKG/Geodatabase (GDB) та/або стандартизованого обмінного файлу GEOJSON/GML. Вимоги щодо формату встановлені Замовником у даному пункті суперечать також Постанові КМУ від 9 червня 2021 р. № 632, у якій встановлено, що комплексний план просторового розвитку території територіальної громади, генеральний план населеного пункту, детальний план території розробляється у формі електронного документа, що створюється у вигляді пакета файлів у форматах баз геоданих, що передаються у форматі File Geodatabase (GDB) або JavaScript Object Notation (GeoJSON)
eXtensible Markup Language (XML), у яких міститься набір відомостей, які відповідно до законодавства підлягають внесенню до Державного земельного кадастру, вимоги до змісту, структури і технічних характеристик якого встановлені Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 р. № 1051 (Офіційний вісник України, 2012 р., № 89, ст. 3598);
Adobe Portable Document Format (PDF), у яких містяться текстові та табличні матеріали документації (додаток 4 до Скарги).
Тому вимоги Замовник стосовно формату графічних матеріалів взагалі не відповідають чинному законодавству України.
Скаржник звертає увагу, що на ринку існують сучасні, потужні та водночас безкоштовні програмні продукти з відкритим вихідним кодом, зокрема QGIS, який забезпечує повний цикл робіт із просторовими даними та має виняткові можливості картографічного дизайну, а також підтримує формати даних, передбачені законодавством (GeoPackage, GeoJSON, GML).
Скаржник також звертає увагу, що у разі необхідності використання ліцензованого програмного забезпечення він має можливість залучити до виконання робіт субпідрядну організацію — ТОВ «АРХІЗЕМ», яка володіє відповідним ліцензованим програмним забезпеченням Digitals.
Тобто Скаржник спроможний забезпечити належне виконання предмета закупівлі із застосуванням програмного забезпечення, яке відповідає вимогам Замовника. Водночас встановлення в тендерній документації вимоги щодо подання матеріалів саме у форматах *.mxd та *.gdb є надмірним та невиправданим.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги у тендерній документації. Така редакція тендерної документації обмежує коло потенційних учасників, у тому числі й Скаржника.
Враховуючи викладене, з метою усунення дискримінаційних умов та забезпечення дотримання принципів здійснення публічних закупівель, Скаржник просить зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
ЩОДО ПОРУШЕНИХ ПРАВ СКАРЖНИКА ТА ПІДСТАВ ДЛЯ ПОДАННЯ СКАРГИ
Права Скаржника порушені тим, що Замовником торгів було допущено Закону та Особливостей в частині встановлення дискримінаційних вимог у ТД, які суперечать принципам публічних закупівель.
Пунктом 4 частини 1 статті 5 Закону передбачено, що Закупівлі здійснюються за такими принципом - недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Не усунення таких дискримінаційних положень не дає можливості взяти участь у процедурі закупівлі Скаржника за умови повної відповідності останнього вимоги щодо можливості надання послуг, який є предметом закупівлі.
Підставою для подання скарги являється порушення прав на участь у процедурі закупівлі Скаржника Замовником торгів, в частині встановлення дискримінаційних вимог.
Скаржник зазначає, що він, маючи усі необхідні ресурси та досвід для фактичного надання послуг у встановлений строк за цією закупівлею, обмежений у можливості взяти участь у цій закупівлі через вищезазначені дискримінаційні умови тендерної документації.
Замовником не було надано жодної аргументації необхідності наявності таких вимог.
Таким чином, тендерна документація містить дискримінаційні умови та вимоги, що суперечать нормам чинного законодавства України, в тому числі у сфері публічних закупівель, якими порушуються права та законні інтереси Скаржника як потенційного учасника на право взяти участь у зазначеній закупівлі.
Окремо слід зазначити, що документальне підтвердження (докази), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, містяться у додатку до Скарги.
Порядок оскарження процедур закупівлі визначений пунктах 55 – 67 Особливостей та ст. 18 Закону.
Враховуючи вищевказане, керуючись Особливостями та ст.18 Закону
Відповідно до пункту 16 додатку 2 ТД зазначено, що графічні матеріали у вигляді тематичних наборів просторових даних в файловій базі даних у форматі *gdb, з документами карт (креслення) у форматі .mxd.
Скаржник зазначає, що вимоги щодо формату встановлені Замовником у даному пункті прямо суперечать Порядку надходження, ведення обліку, зберігання та використання матеріалів Державного картографо-геодезичного фонду України, їх валідації, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 19 січня 2024 р. № 67, у п.2 якого визначено, що результати топографо-геодезичної і картографічної діяльності, що створені у вигляді наборів геопросторових даних подаються у вигляді бази даних GeoPackage GPKG/Geodatabase (GDB) та/або стандартизованого обмінного файлу GEOJSON/GML. Вимоги щодо формату встановлені Замовником у даному пункті суперечать також Постанові КМУ від 9 червня 2021 р. № 632, у якій встановлено, що комплексний план просторового розвитку території територіальної громади, генеральний план населеного пункту, детальний план території розробляється у формі електронного документа, що створюється у вигляді пакета файлів у форматах баз геоданих, що передаються у форматі File Geodatabase (GDB) або JavaScript Object Notation (GeoJSON)
eXtensible Markup Language (XML), у яких міститься набір відомостей, які відповідно до законодавства підлягають внесенню до Державного земельного кадастру, вимоги до змісту, структури і технічних характеристик якого встановлені Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 р. № 1051 (Офіційний вісник України, 2012 р., № 89, ст. 3598);
Adobe Portable Document Format (PDF), у яких містяться текстові та табличні матеріали документації (додаток 4 до Скарги).
Тому вимоги Замовник стосовно формату графічних матеріалів взагалі не відповідають чинному законодавству України.
Скаржник звертає увагу, що на ринку існують сучасні, потужні та водночас безкоштовні програмні продукти з відкритим вихідним кодом, зокрема QGIS, який забезпечує повний цикл робіт із просторовими даними та має виняткові можливості картографічного дизайну, а також підтримує формати даних, передбачені законодавством (GeoPackage, GeoJSON, GML).
Скаржник також звертає увагу, що у разі необхідності використання ліцензованого програмного забезпечення він має можливість залучити до виконання робіт субпідрядну організацію — ТОВ «АРХІЗЕМ», яка володіє відповідним ліцензованим програмним забезпеченням Digitals.
Тобто Скаржник спроможний забезпечити належне виконання предмета закупівлі із застосуванням програмного забезпечення, яке відповідає вимогам Замовника. Водночас встановлення в тендерній документації вимоги щодо подання матеріалів саме у форматах *.mxd та *.gdb є надмірним та невиправданим.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги у тендерній документації. Така редакція тендерної документації обмежує коло потенційних учасників, у тому числі й Скаржника.
Враховуючи викладене, з метою усунення дискримінаційних умов та забезпечення дотримання принципів здійснення публічних закупівель, Скаржник просить зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
ЩОДО ПОРУШЕНИХ ПРАВ СКАРЖНИКА ТА ПІДСТАВ ДЛЯ ПОДАННЯ СКАРГИ
Права Скаржника порушені тим, що Замовником торгів було допущено Закону та Особливостей в частині встановлення дискримінаційних вимог у ТД, які суперечать принципам публічних закупівель.
Пунктом 4 частини 1 статті 5 Закону передбачено, що Закупівлі здійснюються за такими принципом - недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Не усунення таких дискримінаційних положень не дає можливості взяти участь у процедурі закупівлі Скаржника за умови повної відповідності останнього вимоги щодо можливості надання послуг, який є предметом закупівлі.
Підставою для подання скарги являється порушення прав на участь у процедурі закупівлі Скаржника Замовником торгів, в частині встановлення дискримінаційних вимог.
Скаржник зазначає, що він, маючи усі необхідні ресурси та досвід для фактичного надання послуг у встановлений строк за цією закупівлею, обмежений у можливості взяти участь у цій закупівлі через вищезазначені дискримінаційні умови тендерної документації.
Замовником не було надано жодної аргументації необхідності наявності таких вимог.
Таким чином, тендерна документація містить дискримінаційні умови та вимоги, що суперечать нормам чинного законодавства України, в тому числі у сфері публічних закупівель, якими порушуються права та законні інтереси Скаржника як потенційного учасника на право взяти участь у зазначеній закупівлі.
Окремо слід зазначити, що документальне підтвердження (докази), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, містяться у додатку до Скарги.
Порядок оскарження процедур закупівлі визначений пунктах 55 – 67 Особливостей та ст. 18 Закону.
Враховуючи вищевказане, керуючись Особливостями та ст.18 Закону
×
-
Назва доказу:
Додаток 6 – Тендерна документація у редакції від 15.08.2025 року.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 6 - ТД Комплексний план (3).doc
-
-
Назва доказу:
Додаток 5 – Документи субпідряд ТОВ «АРХІЗЕМ»;
-
Повʼязаний документ:
додаток 5 - субпідряд ТОВ АРХІЗЕМ.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 4 - Постанова Кабінету Міністрів України від 9 червня 2021 р. № 632.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 4 - Про визначення формату електронних документів комплексного… - Постанова № 632 від 09.06.2021 - d506626-20250111.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти цю скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати ВІДДІЛ АРХІТЕКТУРИ, МІСТОБУДУВАННЯ ТА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА СИНЮХИНО-БРІДСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ внести зміни до тендерної документації у частині усунення дискримінаційних положень, які наведені у даній Скарзі.