• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги зі збирання, перевезення, видалення (управління) клінічних та подібних їм відходів за кодом ДК 021:2015 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (90524000-6 - Послуги у сфері поводження з медичними відходами)

Кваліфікація

від початку періоду пройшов робочий день

85 590.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 855.90 UAH
Період оскарження: 14.08.2025 20:53 - 12.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: 5cd1461752ab4114a4f618274374eec5
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-14-012824-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 29.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.08.2025 15:05
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.09.2025 11:11
Дата виконання рішення Замовником: 10.09.2025 20:23
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 29.08.2025 № 13339-р/пк-пз Замовник вносить зміни до тендерної документації за закупівлею Послуги зі збирання, перевезення, видалення (управління) клінічних та подібних їм відходів за кодом ДК 021:2015 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (90524000- 6 - Послуги у сфері поводження з медичними відходами)" (UA-2025-08-14-012824-a).
Автор: ТОВ "А-ЕНЕРГО", Володимир Андреєв +380502507677 andreev.aenergo@gmail.com https://aenergo.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 19e54aceab7e4bfa98cf4ccd07714770
Заголовок пункту скарги: Уважно ознайомившись з умовами Тендерної документації (далі- Документація) Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
На умови тендерної документації

14.08.2025 року КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ХЕРСОНСЬКИЙ РЕГІОНАЛЬНИЙ ОНКОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР" ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ (далі – Замовник) було опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: Послуги зі збирання, перевезення, видалення (управління) клінічних та подібних їм відходів за кодом ДК 021:2015 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (90524000-6 - Послуги у сфері поводження з медичними відходами) з очікуваною вартістю 85 590,00 грн. з ПДВ (далі – Процедура закупівлі).

Уважно ознайомившись з умовами Тендерної документації (далі- Документація) Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України, саме:
-Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (далі –Закон);
- Постанови №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).



Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують.

1. У Додатку 1 пункт 8.5 Замовник вимагає:
«8.5. Копію чинного свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів.»
Аналогічна вимога міститься у абзаці 6 пункту 1 розділу І. Інформація та документи на підтвердження відповідності Учасника та пропозиції умовам тендерної документації Додатку 2 .

Скаржник не погоджується з встановленням даної вимоги надання свідоцтва про допущення виходячи з наступного:
Відповідно до наказу Міністерства внутрішніх справ України від 04.08.2018р. №656 «Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів», який набрав чинності з 05.10.2018р. та ПОРЯДКУ видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів - свідоцтва видаються на всі транспортні засоби типу EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU категорій N та О.

Згідно «Порядку видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів» затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України 04 серпня 2018 року № 656 зі змінами:

- змішувально-зарядна машина (транспортний засіб MEMU) - машина або транспортний засіб з установленим на ній (ньому) обладнанням для виготовлення вибухових речовин з небезпечних вантажів, що не є вибуховими, та їх заряджання;

- транспортний засіб АТ - транспортний засіб, крім транспортних засобів EX/III, FL або MEMU, призначений для перевезення небезпечних вантажів у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м-3 , а також у вбудованих цистернах чи знімних цистернах місткістю понад 1 м-3 , та транспортний засіб-батарея місткістю понад 1 м-3 , крім транспортних засобів-батарей типу FL

- транспортний засіб EX/II або EX/III - транспортний засіб, призначений для перевезення вибухових речовин та виробів (клас 1);

- транспортний засіб FL - транспортний засіб, призначений для перевезення рідин з температурою спалаху не вище 60 °C (за винятком дизельного палива, газойлю та палива пічного легкого - № ООН 1202, що відповідає вимогам ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» або ДСТУ EN 590:2022 (EN 590:2022, IDT) «Автомобільні палива. Дизель. Вимоги та методи випробувань» та має температуру спалаху, зазначену в цих стандартах» у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м-3 , у вбудованих чи знімних цистернах місткістю понад 1 м-3.

Виходячи з вище зазначеного, небезпечні відходи які є предметом закупівлі, НЕ ВІДНОСЯТЬСЯ до вибухонебезпечних або легкозаймистих вантажів, а отже, не потребують спеціального транспорту типів EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU. Небезпечні відходи, які є предметом закупівлі, можуть перевозитись вантажними автомобілями, з дотриманням вимог законодавства щодо упаковки цих відходів, навчання працівників які здійснюють завантаження та розвантаження небезпечних відходів та на основі отриманої ліцензії УКРТРАНСБЕЗПЕКИ з дозволеним видом робіт «внутрішні перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів вантажними автомобілями».

Додатково Скаржник звернувся з зверненням до Головного Сервісного центру Міністерства Внутрішніх справ України (далі- ГСЦ МВС України) для надання роз’яснень щодо необхідності отримання свідоцтва про допущення на транспорті засоби якими користується Скаржник виходячи з переліку небезпечних відходів на які Скаржнику видано ліцензію на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
У відповіді на звернення ГСЦ МВС України зазначає наступне:
«… Враховуючи вищезазначене, отримання свідоцтв про допущення транспортних засобі до перевезення визначених небезпечних вантажів на транспортні засоби для перевезення небезпечних вантажів, крім транспортних засобів EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU не вимагається.»

Враховуючи вищенаведене, Замовник встановлюючи дану вимогу в умовах Документації обмежує участь Скаржника у публічній закупівлі. Дана вимога, щодо надання свідоцтва про допущення на транспортний засіб, що буде здійснювати перевезення небезпечних відходів, є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та до інших учасників закупівлі, що грубо порушує принципи здійснення публічних закупівель.

Як доказ Скаржник надає на розгляд Комісії:
1. Відповідь на звернення Скаржника ГСЦ МВС України №39/12439-13006-2024 від 09.05.2024 року.
2. Договір оренди транспортного засобу Скаржника.
3. Технічні паспорти орендованих транспортних засобів Скаржника.
4. Протоколи перевірки технічного стану орендованих транспортних засобів Скаржника.
5. Витяг Державної служби з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА) від 17.01.2020 року (Наказ про видачу ліцензії №9 від 10.01.2020 року).

Замовник не довів та документально не підтвердив становлення даної вимоги в умовах Тендерної документації.

2. Відповідно до пункту 8.3. Додатку 1 до тендерної документації, Замовник вимагає :
«8.3. Копію свідоцтва Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України про основні вимоги законодавства України в галузі охорони атмосферного повітря, у тому числі щодо експлуатації установок очистки газу (ГОУ) та виконання вимірювань;»
Аналогічна вимога міститься у абзаці 4 пункту 1 розділу І. Інформація та документи на підтвердження відповідності Учасника та пропозиції умовам тендерної документації Додатку 2 .

Відповідно до пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України №1278 від 05.12.2023 року «Про затвердження ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами» (далі – Ліцензійні умови) визначено, що «Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності.»
Відповідно до Ліцензійних умов ВІДСУТНІ вимоги щодо наявності в Ліцензіатів «8.3. Копію свідоцтва Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України про основні вимоги законодавства України в галузі охорони атмосферного повітря, у тому числі щодо експлуатації установок очистки газу (ГОУ) та виконання вимірювань;»
Вставлення цих вимог є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та такими що обмежують участь Скаржника в процедурі закупівлі.
Встановлюючи вимоги щодо надання ««8.3. Копію свідоцтва Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України про основні вимоги законодавства України в галузі охорони атмосферного повітря, у тому числі щодо експлуатації установок очистки газу (ГОУ) та виконання вимірювань;» є дискримінаційним по відношенню до скаржника та таким що не відповідає вимогам чинного законодавства у сфері управління небезпечними відходами та ліцензування видів господарської діяльності.
На підтвердження Скаржник надає комісії Наказ Міндовкілля №329 від 29.03.2024 року «Про видачу ліцензії ТОВ «А-ЕНЕРГО» на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами та додаток до нього.
Замовник не довів та документально не підтвердив необхідність встановлення вищевказаних вимог тендерної документації.

Згідно статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Суб'єкт оскарження дійшов висновку, що у даній процедурі закупівлі Замовник порушує основні принципи здійснення процедури закупівель, зокрема принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, не дотримується вимог чинного законодавства України,


В силу вимог ст.5 Закону публічні закупівлі здійснюються за такими принципами, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Враховуючи інформацію викладену цій Скарзі, виниклі порушення Замовником вимог Закону та Особливостей, можна виправити шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до умов тендерної документації визначені в мотивувальній частині Скарги.

З огляду на вищевказане, керуючись вимогами Закону, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права та законні інтереси Скаржника,

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації