• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП

Вебкамери для участі у відеоконференціях з персональних комп’ютерів

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 13 днів назад

1 533 462.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 3 827.36 UAH
Період оскарження: 14.08.2025 17:37 - 24.08.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

Скарга на неправомірні рішення, дії та бездіяльність Замовника

Номер: 22f13b4aa7f749e1b858e0b09f5ea5f6
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-14-012305-a.c2
Назва: Скарга на неправомірні рішення, дії та бездіяльність Замовника
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 16.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.09.2025 16:19
Автор: ТОВ "ЕН.ЕР.ДЖІ.", Максим Пыхтин +380675218377 info@energee.com.ua http://energee.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4d86465873b149abad252c141e305f90
Заголовок пункту скарги: Оскарження рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕН.ЕР.ДЖІ." і рішення Замовника щодо визнання ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГОРИЗОНТ ПОДІЙ" переможцем Закупівлі та рішення про намір укласти договір про закупівлю з цим учасником Закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 02 вересня 2025 року Замовником торгів, УПРАВЛІННЯМ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОПЕРАТИВНО-РЯТУВАЛЬНОЇ СЛУЖБИ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ, було розпочато конкурентну процедуру закупівлі: відкриті торги (з особливостями), ідентифікатор закупівлі UA-2025-08-14-012305-a, лот 2, за предметом закупівлі: Вебкамери для участі у відеоконференціях з персональних комп’ютерів згідно ДК 021:2015 - 30230000-0: Комп’ютерне обладнання, ЛОТ 2: Вебкамери для участі у відеоконференціях з персональних комп’ютерів (далі – Процедура закупівлі/Закупівля), на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року №922-VIII (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, (далі – Особливості).
25 серпня 2025 року ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕН.ЕР.ДЖІ." (далі – Скаржник) виявило бажання взяти участь у Закупівлі шляхом подання тендерної пропозиції, оформленої відповідно до вимог Тендерної документації ВІДКРИТІ ТОРГИ з особливостями для учасників процедури закупівлі щодо підготовки тендерних пропозицій на закупівлю за предметом «Вебкамери для участі у відеоконференціях з персональних комп’ютерів» згідно ДК 021:2015 - 30230000-0: Комп’ютерне обладнання, затвердженої Рішенням уповноваженої особи від 14 серпня 2025 року протокол № 54 (далі – Тендерна документація).
Відповідно до даних реєстру пропозицій у Процедурі закупівлі за лотом 2 участь приймають три особи – Скаржник (ТОВ "ЕН.ЕР.ДЖІ."), ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГОРИЗОНТ ПОДІЙ" і ТОВ "НК СЕКЬЮРАЙТІ".

Щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕН.ЕР.ДЖІ."
02 вересня 2025 року Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель ПРОТОКОЛ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 02 вересня 2025 року №57 (далі – Протокол від 02.09.2025 №57), в якому зазначено рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, яке Замовник обґрунтовує наступним чином:
«Пунктом 3.2 розділу 3 Інформація та/або документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним характеристикам та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником ДОДАТКУ 1 до тендерної документації Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі для підтвердження відповідності технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі було встановлено вимогу надати копію авторизаційного листа від виробника запропонованих товарів або його офіційного представництва або офіційного дистриб'ютора в Україні (із зазначенням найменування (номеру) закупівлі на порталі Prozorro), що підтверджує повноваження Учасника на постачання та дійсність гарантійних зобов’язань виробника для всього товару, що запропоновано учасником торгів Авторизаційний лист від виробника це документ, що підтверджує юридичні відносини між виробником (або його представником) та постачальником, і повинен містити такі реквізити: назва компанії виробника, її адреса, контактні дані (телефон, e-mail), офіційні дані про видачу листа (дата, номер, посада та підпис уповноваженої особи, печатка), а також чітке зазначення щодо повноважень постачальника на продаж/представлення продукції тощо.
Учасником ТОВ "ЕН.ЕР.ДЖІ." у складі тендерної пропозиції надано інформацію та / або документи, які не відповідають умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та не є невідповідностями у інформації та / або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, а саме: надано авторизаційний лист англійською мовою з перекладом на українську мову (файл «autorisation_letter.pdf»). При цьому, зазначений лист не відповідає вимогам, встановленим до таких листів, а саме:
- відсутні реквізити компанії виробника юридична адреса виробника, контактні дані (телефон, електронна пошта, веб-сайт), ідентифікаційний код компанії (ЄДРПОУ або іноземний аналог);
- відсутні реквізити щодо посади особи, яка підписала лист посадової особи виробника, яка має право видавати такі листи (наприклад, генеральний директор, керівник відділу продажів тощо);
- інформація у листі не засвідчує наявність юридично оформлених правовідносин між виробником та Учасником торгів (дані щодо укладених договорів чи угод);
- інформація у листі не містить чіткого формулювання щодо повноважень Учасника уповноважений продавати, поставляти, обслуговувати чи представляти продукцію виробника;
- у листі невірно зазначено номер закупівлі.
Все вищенаведене не дає змоги перевірити автентичність авторизаційного листа виробника та не може братись до уваги при визначенні відповідності тендерної пропозиції Учасника вимогам тендерної документації.
Пунктом 3.4 розділу 3 Інформація та/або документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним характеристикам та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником ДОДАТКУ 1 до тендерної документації Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі для підтвердження відповідності технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі було встановлено вимогу надати сертифікат відповідності товару (або його належним чином завірена копія) та/або декларацію про відповідність технічним регламентам на запропоновані учасником вебкамери.
Учасником ТОВ "ЕН.ЕР.ДЖІ." у складі тендерної пропозиції надано інформацію та / або документи, які не відповідають умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та не є невідповідностями у інформації та / або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, а саме: замість декларації про відповідність технічним регламентам на запропоновані учасником вебкамери ним надано лист щодо сертифікації продукту закупівлі файл «Лист_сертифікація.pdf»), яким зазначено що сертифікат відповідності та декларація про відповідність не є обов’язковими для вебкамер згідно технічних вимог закупівлі (номер закупівлі зазначено невірно).
У той же час, веб камери підпадають під дію технічних регламентів, оскільки вони є продукцією, до якої застосовуються вимоги щодо характеристик, безпеки та оцінки відповідності, встановлені такими регламентами. Це означає, що виробники та імпортери веб камер повинні дотримуватися встановлених вимог щодо безпеки, якості та відповідності стандартам, щоб їхня продукція могла бути законно продана на території України. Процедури оцінки відповідності, визначені технічними регламентами, гарантують, що веб-камери відповідають встановленим вимогам».

Однак, із зазначеним рішенням Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника Скаржник не може погодитись з огляду на наступне.

Так, по-перше, відповідно до пункту 3.2 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації, учасник у складі своєї пропозиції повинен надати копію авторизаційного листа від виробника запропонованих товарів або його офіційного представництва або офіційного дистриб'ютора в Україні (із зазначенням найменування (номеру) закупівлі на порталі Prozorro), що підтверджує повноваження Учасника на постачання та дійсність гарантійних зобов’язань виробника для всього товару, що запропоновано учасником торгів.
Тобто, за умовами Закупівлі, визначеними самим Замовником, 1) у зазначеному авторизаційному листі мало бути зазначено найменування (номеру) закупівлі на порталі Prozorro, 2) цей лист мав підтверджувати повноваження Учасника на постачання та дійсність гарантійних зобов’язань виробника для всього товару, що запропоновано учасником торгів.
При цьому умови Закупівлі не передбачали таких вимог до змісту авторизаційного листа від виробника, як зазначення:
- реквізитів компанії виробника юридична адреса виробника, контактні дані (телефон, електронна пошта, веб-сайт), ідентифікаційний код компанії (ЄДРПОУ або іноземний аналог);
- реквізитів щодо посади особи, яка підписала лист посадової особи виробника, яка має право видавати такі листи (наприклад, генеральний директор, керівник відділу продажів тощо);
- інформації, що засвідчує наявність юридично оформлених правовідносин між виробником та Учасником торгів (дані щодо укладених договорів чи угод),
- чіткого формулювання щодо повноважень Учасника уповноважений продавати, поставляти, обслуговувати чи представляти продукцію виробника,
про які вказав Замовник у Протоколі від 02.09.2025 №57.
Тобто Замовник вигадав у Протоколі від 02.09.2025 №57 вищезазначені вимоги до змісту авторизаційного листа від виробника.
Крім того, Тендерна документація не містила окремих вимог до зазначення номеру закупівлі в авторизаційному листі від виробника.

На виконання вищенаведеної вимоги пункту 3.2 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації у складі тендерної пропозиції Скаржником подано копію авторизаційного листа від виробника з перекладом на українську мову: Лист-підтвердження про авторизацію постачання продукції (Authorization Letter for Product Supply, файл «autorisation_letter.pdf»), у якому зазначено, що «Компанія Shenzhen Tongwin Industrial Co., Ltd., виробник веб-камери моделі TY-PC01, цим листом підтверджує авторизацію та повноваження ТОВ «ЕН.ЕР.ДЖІ.» на здійснення постачання та виконання гарантійних зобов’язань у межах закупівлі UA-P-2025-08-05-009494-a, Замовник – Управління забезпечення Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій, предмет закупівлі – веб-камери для участі для участі у відеоконференціях з персональних комп’ютерів, у кількості 609 одиниць.
Компанія Shenzhen Tongwin Industrial Co., Ltd. гарантує своєчасне постачання зазначеної кількості продукції, а саме веб-камер моделі TY-PC01 у кількості 609 одиниць, у повній відповідності до технічних вимог, визначених Замовником – Управлінням забезпечення Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій. Компанія також підтверджує належне виконання усіх гарантійних зобов’язань».
Згідно документів тендерної пропозиції Скаржника, зокрема Цінової пропозиції від 21.08.2025 (файл «КП_21_08_2025.pdf»), Інформації про необхідні, технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічні вимоги) (файл «порівняння.pdf»), Скаржник пропонує веб-камери моделі TY-PC01 виробництва Компанії Shenzhen Tongwin Industrial Co., Ltd. у кількості 609 одиниць (штук).
Таким чином, Скаржник подав у складі тендерної пропозиції копію авторизаційного листа від виробника запропонованих товарів, як передбачено умовами Закупівлі.
Також відзначимо, що зі змісту авторизаційного листа від виробника, що міститься у складі тендерної пропозиції Скаржника, слідує, що:
1) у листі зазначено найменування (номеру) закупівлі на порталі Prozorro: «закупівля UA-P-2025-08-05-009494-a, Замовник – Управління забезпечення Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій, предмет закупівлі – веб-камери для участі для участі у відеоконференціях з персональних комп’ютерів, у кількості 609 одиниць»,
2) цей лист підтверджує повноваження Учасника (Скаржника) на постачання та дійсність гарантійних зобов’язань виробника для всього товару, що запропоновано учасником торгів – «Компанія Shenzhen Tongwin Industrial Co., Ltd., виробник веб-камери моделі TY-PC01, цим листом підтверджує авторизацію та повноваження ТОВ «ЕН.ЕР.ДЖІ.» на здійснення постачання та виконання гарантійних зобов’язань… Компанія Shenzhen Tongwin Industrial Co., Ltd. гарантує своєчасне постачання зазначеної кількості продукції, а саме веб-камер моделі TY-PC01 у кількості 609 одиниць, у повній відповідності до технічних вимог, визначених Замовником – Управлінням забезпечення Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій. Компанія також підтверджує належне виконання усіх гарантійних зобов’язань».
Стосовно твердження Замовника у Протоколі від 02.09.2025 №57, що у авторизаційному листі від виробника ніби невірно зазначено номер закупівлі, варто відзначити наступне:
1) ані Тендерна документація, ані Закон, ані Особливості не містять поняття «номер закупівлі» стосовно відкритих торгів (з особливостями). Натомість, у чинному законодавстві України використовуються терміни: «унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель» (пункт 3 частини сьомої статті 8 Закону, пункт 2 частини дванадцятої статті 29 Закону), «унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, що оприлюднене в електронній системі закупівель» (пункт 3 частини четвертої статті 18 Закону), «унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель» (пункт 1 частини третьої статті 26 Закону, пункт 3 частини четвертої статті 28 Закону, пункт 2 частини восьмої статті 41 Закону, пункт 1 частини першої статті 42 Закону), «унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів» (абзац третій пункту 20 Особливостей);
2) Тендерна документація не містила ані інструкції, ані окремих вимог до зазначення номеру закупівлі в авторизаційному листі від виробника;
3) номер «UA-P-2025-08-05-009494-a» зазначений на веб-сторінці Закупівлі https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-08-14-012305-a;
4) якщо під номером закупівлі Замовник мав на увазі якийсь конкретний номер, що потрібно було зазначити у авторизаційному листі від виробника, тоді про це Замовник мав чітко зазначити у Тендерній документації, чи принаймні роз’яснити, наприклад, що під терміном «номер закупівлі» мається на увазі «унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів», тобто застосовувати термінологію, яка узгоджується із чинним законодавством України. Однак таких роз’яснень Замовником не було наведено в умовах Закупівлі;
5) у Протоколі від 02.09.2025 №57 Замовник не зазначає та законодавчо не обґрунтовує, який номер закупівлі мав бути зазначений у авторизаційному листі від виробника, щоб цей лист відповідав вимозі пункту 3.2 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації;
6) повністю вимога пункту 3.2 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації сформульована наступним чином: «(із зазначенням найменування (номеру) закупівлі на порталі Prozorro)», а не «зазначення номеру закупівлі». При цьому ані у законодавстві, ані у Тендерній документації, ані у Законі, ані у Особливостях немає тлумачення поняття «найменування (номеру) закупівлі на порталі Prozorro найменування (номеру) закупівлі на порталі Prozorro».
Враховуючи викладене, за відсутності детальних вказівок Замовника у Тендерній документації, при складанні авторизаційного листа іноземний виробник Компанія Shenzhen Tongwin Industrial Co., Ltd. зрозумів умову «(із зазначенням найменування (номеру) закупівлі на порталі Prozorro)» таким чином, що дозволяється зазначення у авторизаційному листі: «закупівля UA-P-2025-08-05-009494-a, Замовник – Управління забезпечення Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій, предмет закупівлі – веб-камери для участі для участі у відеоконференціях з персональних комп’ютерів, у кількості 609 одиниць».

Таким чином, Замовник не довів та документально не підтвердив порушення Скаржником вимог пункту 3.2 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації до змісту авторизаційного листа від виробника.

Крім того, відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, якщо дійсно мали місце невідповідності в авторизаційному листі від виробника, тоді Замовник зобов’язаний був надати Скаржнику можливість їх виправити, а не одразу відхиляти тендерну пропозицію Скаржника.
Така позиція узгоджується із практикою Органу оскарження, зокрема, рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 5109-р/пк-пз від 01.04.2025 щодо скарги номер UA-2025-03-07-006647-a.c1 ФОП РОЗСОХИ БОГДАНА МИКОЛАЙОВИЧА: «Скаржником (ФОП РОЗСОХА БОГДАН МИКОЛАЙОВИЧ) у складі Пропозиції надано авторизаційні листи від офіційного дистриб'ютора товару під торгівельною маркою UHSPORT та від офіційного дистриб'ютора товару під торгівельною маркою PUMA, які містять ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-20-006026-a. При цьому, відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу за Процедурою закупівлі номер оголошення про проведення процедури закупівлі - UA-2025-03-07-006647-a.
Також Скаржником (ФОП РОЗСОХА БОГДАН МИКОЛАЙОВИЧ) не надано авторизаційного листа виробника або представництва виробника в Україні або офіційного дистриб’ютора (статус дистриб’ютора має бути підтвердженим офіційним представництвом виробника в Україні), який має адресований замовнику даної закупівлі, посилання на ідентифікатор закупівлі й гарантію щодо поставки товару у кількості та за цінами, що пропонує учасник закупівлі за позицією № 2 М’яч футбольний Nike Flight OMB, або еквівалент.
Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах Пропозиції зазначеного учасника, визначених пунктом 43 Особливостей…».

По-друге, відповідно до пункту 3.4 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації, Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати сертифікат відповідності товару (або його належним чином завірена копія) та/або декларацію про відповідність технічним регламентам на запропоновані учасником вебкамери, а саме: технічному регламенту з електромагнітної сумісності обладнання, технічному регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні. У разі, якщо запропонований товар не підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, Учасник надає лист-роз'яснення, що запропонований товар не підлягає обов'язковій сертифікації.
Натомість, у Протоколі від 02.09.2025 №57 Замовник не повністю виклав зміст пункту 3.4 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації, не вказавши другого речення про те, що у разі, якщо запропонований товар не підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, Учасник надає лист-роз'яснення, що запропонований товар не підлягає обов'язковій сертифікації.
Відзначимо, що Замовник не передбачав у Тендерній документації окремих вимог до змісту листа-роз'яснення, що запропонований товар не підлягає обов'язковій сертифікації.
На виконання наведеної вище вимоги пункту 3.4 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації Скаржник подав у складі тендерної пропозиції ЛИСТ ЩОДО СЕРТИФІКАЦІЇ ПРОДУКТУ ЗАКУПІВЛІ від 21.08.2025 (файл «Лист_сертифікація.pdf»), в якому зазначено роз’яснення, що запропонований товар не підлягає обов’язковій сертифікації:
Відповідно до чинного українського законодавства, вебкамери для комп'ютера (камера формування зображення) не підпадають під обов’язкову сертифікацію.
Обґрунтування:
1. Категорія Вебкамери класифікуються як пристрої для формування зображення (код УКТЗЕД 8525/8517). За офіційною позицією, вони не входять до переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації відповідно до постанов Кабінету Міністрів України № 1067 (низьковольтне обладнання) та № 1077 (електромагнітна сумісність) (джерело інформації - Prozorro)
Однак, якщо вебкамера оснащена вбудованими модулями передачі або приймає радіосигнали (наприклад, Wi-Fi, Bluetooth), вона може підпадати під вимоги Технічного регламенту радіообладнання (постанова КМУ № 355 від 24.05.2017) або технічні регламенти щодо EMC чи низьковольтного обладнання (джерело - ucrf-pro.com.ua+1ccmg.com.ua)
Висновок
• Сертифікат відповідності та декларація про відповідність: не є обов’язковими для вебкамер згідно технічних вимог закупівлі UA-P-2025-08-05-009494-a як таких, якщо вони не мають вбудованого радіомодуля Wi-Fi/Bluetooth тощо».
При цьому запропоновані Скаржником вебкамери не мають вбудованого модуля передачі та не приймають радіосигнали (наприклад, Wi-Fi, Bluetooth).

Враховуючи той факт, що запропонований Скаржником товар не підлягає обов'язковій сертифікації (щодо відповідності технічному регламенту з електромагнітної сумісності обладнання, технічному регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні), за умовами Закупівлі, Скаржник не був зобов’язаний надавати у складі тендерної пропозиції сертифікат відповідності товару (або його належним чином завірена копія) та/або декларацію про відповідність технічним регламентам на запропоновані учасником вебкамери, а саме: технічному регламенту з електромагнітної сумісності обладнання, технічному регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні.
Таким чином, Скаржник належним чином виконав положення пункту 3.4 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації, надавши лист-роз'яснення, що запропонований товар не підлягає обов'язковій сертифікації.

Отже, Замовник неправомірно та безпідставно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, чим порушив вимоги пункту 44 Особливостей.

Щодо визнання ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГОРИЗОНТ ПОДІЙ" переможцем Закупівлі та рішення про намір укласти договір про закупівлю з цим учасником Закупівлі

04 вересня 2025 року Замовник розмістив в електронній системі закупівель ПРОТОКОЛ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 04 вересня 2025 року №61, в якому зазначено рішення про визначення ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГОРИЗОНТ ПОДІЙ" переможцем Закупівлі та рішення про намір укласти договір про закупівлю з цим учасником Закупівлі.
Однак, з такими рішеннями Скаржник не може погодитись з огляду на наступне.
По-перше, згідно із пунктом 3.1 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації, для підтвердження відповідності технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі Учасник подає у складі своєї пропозиції довідку у довільній формі таблиці-порівняння з інформацією про технічні характеристики запропонованого учасником товару із зазначенням найменування товару, виробника, країни походження, технічних характеристик та ознак його відповідності (не відповідності) предмету закупівлі, складену на основі таблиці технічних, якісних та кількісних характеристик ДОДАТКУ 1.2 до тендерної документації. Не допускається застосування висловів: «не менше», «не більше», «або», «аналог», «еквівалент», «не гірше», тощо.
У складі тендерної пропозиції учасника Закупівлі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГОРИЗОНТ ПОДІЙ" міститься ДОВІДКА Інформація про необхідні, технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічні вимоги) (файл «4 Технічні характеристики.pdf»), у якій викладена таблиця-порівняння.
Однак, у стовпчику «Технічні характеристики запропонованого товару Найменування товару: Вебкамера Trust Taxon ECO, 2K QHD, 30 fps, auto focus, чорний (24732) Виробник: Trust International B.V. Країна реєстрації бренду: Нідерланди Країна походження продукції : Китай» зазначеної таблиці:
1) за характеристикою (вимогою) «Кількість мегапікселів - Не менше 2» учасником ТОВ "ГОРИЗОНТ ПОДІЙ" зазначено «2K QHD (2560x1440)»;
2) за характеристикою (вимогою) «Роздільна здатність відео - Не гірше Full HD (30 кадр./с)» учасником ТОВ "ГОРИЗОНТ ПОДІЙ" зазначено «2560x1440 (30 кадр./с)»;
3) за характеристикою (вимогою) «Інтерфейс USB, довжиною не менше 180 см» учасником ТОВ "ГОРИЗОНТ ПОДІЙ" зазначено «USB, довжиною не менше 180 см».
Таким чином, учасник Закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГОРИЗОНТ ПОДІЙ" пропонує товар, що не відповідає технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі – вимогам до товару, що встановив Замовник у Додатку 1.2 до Тендерної документації; в порушення вимог пункту 3.1 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації та пункту 1 Додатку 1.2 до Тендерної документації учасник Закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГОРИЗОНТ ПОДІЙ" не підтвердив відповідність запропонованого ним товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі, що визначені Замовником у Додатку 1.2 до Тендерної документації.
Відтак, тендерна пропозиція учасника Закупівлі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГОРИЗОНТ ПОДІЙ" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та підлягає відхиленню на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.

По-друге, згідно із пунктом 3.2 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації, учасник у складі своєї пропозиції повинен надати копію авторизаційного листа від виробника запропонованих товарів або його офіційного представництва або офіційного дистриб'ютора в Україні (із зазначенням найменування (номеру) закупівлі на порталі Prozorro), що підтверджує повноваження Учасника на постачання та дійсність гарантійних зобов’язань виробника для всього товару, що запропоновано учасником торгів.
Натомість, у складі тендерної пропозиції учасника Закупівлі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГОРИЗОНТ ПОДІЙ" відсутня копія авторизаційного листа від виробника запропонованих товарів або його офіційного представництва або офіційного дистриб'ютора в Україні (із зазначенням найменування (номеру) закупівлі на порталі Prozorro), що підтверджує повноваження Учасника на постачання та дійсність гарантійних зобов’язань виробника для всього товару, що запропоновано учасником торгів. Жоден із документів тендерної пропозиції учасника ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГОРИЗОНТ ПОДІЙ" не є копією авторизаційного листа від виробника запропонованих (цим учасником Закупівлі) товарів або його офіційного представництва або офіційного дистриб'ютора в Україні (із зазначенням найменування (номеру) закупівлі на порталі Prozorro), що підтверджує повноваження Учасника на постачання та дійсність гарантійних зобов’язань виробника для всього товару, що запропоновано учасником торгів.
Відтак, тендерна пропозиція учасника Закупівлі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГОРИЗОНТ ПОДІЙ" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та підлягає відхиленню на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.

По-третє, згідно із пунктом 3.4 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації, Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати сертифікат відповідності товару (або його належним чином завірена копія) та/або декларацію про відповідність технічним регламентам на запропоновані учасником вебкамери, а саме: технічному регламенту з електромагнітної сумісності обладнання, технічному регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні. У разі, якщо запропонований товар не підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, Учасник надає лист-роз'яснення, що запропонований товар не підлягає обов'язковій сертифікації.
Натомість, у складі тендерної пропозиції учасника Закупівлі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГОРИЗОНТ ПОДІЙ" відсутній сертифікат відповідності товару (або його належним чином завірена копія) та/або декларація про відповідність технічним регламентам на запропоновані учасником вебкамери, а саме: технічному регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні. Крім того, у складі тендерної пропозиції учасника Закупівлі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГОРИЗОНТ ПОДІЙ" відсутній лист-роз'яснення, що запропонований товар не підлягає обов'язковій сертифікації, у разі, якщо запропонований товар не підлягає обов'язковій сертифікації в Україні.
Відтак, тендерна пропозиція учасника Закупівлі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГОРИЗОНТ ПОДІЙ" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та підлягає відхиленню на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.


По-четверте, згідно із пунктом 1 розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації, учасники Закупівлі мали надати Цінову пропозиція за формою наведеною в Додатку 1.1 до тендерної документації.
Пунктом 8.8 форми Цінової пропозиції, викладеної у Додатку 1.1 до тендерної документації, передбачено зазначення «П.І.Б., зразок підпису, посада особи (осіб), уповноваженої (уповноважених) підписувати документи за результатами процедури закупівлі (договір про закупівлю) ______________».
Натомість, у складі тендерної пропозиції учасника Закупівлі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГОРИЗОНТ ПОДІЙ" міститься Цінова пропозиція без заповненого пункту 8 даними про П.І.Б., зразок підпису, посада особи (осіб), уповноваженої (уповноважених) підписувати документи за результатами процедури закупівлі (договір про закупівлю).
Таким чином, тендерна пропозиція учасника Закупівлі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГОРИЗОНТ ПОДІЙ" не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, та підлягає відхиленню на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Отже, тендерна пропозиція учасника Закупівлі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГОРИЗОНТ ПОДІЙ" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, та підлягає відхиленню на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження

Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

Скарга на неправомірні рішення, дії та бездіяльність Замовника

Номер: 4fa5160c552e429880ae2fa0d96e9aba
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-14-012305-a.b1
Назва: Скарга на неправомірні рішення, дії та бездіяльність Замовника
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 16.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.09.2025 16:20
Автор: ТОВ "ЕН.ЕР.ДЖІ.", Максим Пыхтин +380675218377 info@energee.com.ua http://energee.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5479a501695540a7abb72e4085114890
Заголовок пункту скарги: Оскарження рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕН.ЕР.ДЖІ." і рішення Замовника щодо визнання ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГОРИЗОНТ ПОДІЙ" переможцем Закупівлі та рішення про намір укласти договір про закупівлю з цим учасником Закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 02 вересня 2025 року Замовником торгів, УПРАВЛІННЯМ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОПЕРАТИВНО-РЯТУВАЛЬНОЇ СЛУЖБИ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ, було розпочато конкурентну процедуру закупівлі: відкриті торги (з особливостями), ідентифікатор закупівлі UA-2025-08-14-012305-a, лот 1, за предметом закупівлі: Вебкамери для участі у відеоконференціях з персональних комп’ютерів згідно ДК 021:2015 - 30230000-0: Комп’ютерне обладнання, ЛОТ 1: Вебкамери для участі у відеоконференціях з персональних комп’ютерів (далі – Процедура закупівлі/Закупівля), на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року №922-VIII (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, (далі – Особливості).
25 серпня 2025 року ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕН.ЕР.ДЖІ." (далі – Скаржник) виявило бажання взяти участь у Закупівлі шляхом подання тендерної пропозиції, оформленої відповідно до вимог Тендерної документації ВІДКРИТІ ТОРГИ з особливостями для учасників процедури закупівлі щодо підготовки тендерних пропозицій на закупівлю за предметом «Вебкамери для участі у відеоконференціях з персональних комп’ютерів» згідно ДК 021:2015 - 30230000-0: Комп’ютерне обладнання, затвердженої Рішенням уповноваженої особи від 14 серпня 2025 року протокол № 54 (далі – Тендерна документація).
Відповідно до даних реєстру пропозицій у Процедурі закупівлі за лотом 1 участь приймають три особи – Скаржник (ТОВ "ЕН.ЕР.ДЖІ."), ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГОРИЗОНТ ПОДІЙ" і ТОВ "НК СЕКЬЮРАЙТІ".

Щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕН.ЕР.ДЖІ."
02 вересня 2025 року Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель ПРОТОКОЛ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 02 вересня 2025 року №57 (далі – Протокол від 02.09.2025 №57), в якому зазначено рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, яке Замовник обґрунтовує наступним чином:
«Пунктом 3.2 розділу 3 Інформація та/або документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним характеристикам та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником ДОДАТКУ 1 до тендерної документації Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі для підтвердження відповідності технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі було встановлено вимогу надати копію авторизаційного листа від виробника запропонованих товарів або його офіційного представництва або офіційного дистриб'ютора в Україні (із зазначенням найменування (номеру) закупівлі на порталі Prozorro), що підтверджує повноваження Учасника на постачання та дійсність гарантійних зобов’язань виробника для всього товару, що запропоновано учасником торгів Авторизаційний лист від виробника це документ, що підтверджує юридичні відносини між виробником (або його представником) та постачальником, і повинен містити такі реквізити: назва компанії виробника, її адреса, контактні дані (телефон, e-mail), офіційні дані про видачу листа (дата, номер, посада та підпис уповноваженої особи, печатка), а також чітке зазначення щодо повноважень постачальника на продаж/представлення продукції тощо.
Учасником ТОВ "ЕН.ЕР.ДЖІ." у складі тендерної пропозиції надано інформацію та / або документи, які не відповідають умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та не є невідповідностями у інформації та / або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, а саме: надано авторизаційний лист англійською мовою з перекладом на українську мову (файл «autorisation_letter.pdf»). При цьому, зазначений лист не відповідає вимогам, встановленим до таких листів, а саме:
- відсутні реквізити компанії виробника юридична адреса виробника, контактні дані (телефон, електронна пошта, веб-сайт), ідентифікаційний код компанії (ЄДРПОУ або іноземний аналог);
- відсутні реквізити щодо посади особи, яка підписала лист посадової особи виробника, яка має право видавати такі листи (наприклад, генеральний директор, керівник відділу продажів тощо);
- інформація у листі не засвідчує наявність юридично оформлених правовідносин між виробником та Учасником торгів (дані щодо укладених договорів чи угод);
- інформація у листі не містить чіткого формулювання щодо повноважень Учасника уповноважений продавати, поставляти, обслуговувати чи представляти продукцію виробника;
- у листі невірно зазначено номер закупівлі.
Все вищенаведене не дає змоги перевірити автентичність авторизаційного листа виробника та не може братись до уваги при визначенні відповідності тендерної пропозиції Учасника вимогам тендерної документації.
Пунктом 3.4 розділу 3 Інформація та/або документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним характеристикам та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником ДОДАТКУ 1 до тендерної документації Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі для підтвердження відповідності технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі було встановлено вимогу надати сертифікат відповідності товару (або його належним чином завірена копія) та/або декларацію про відповідність технічним регламентам на запропоновані учасником вебкамери.
Учасником ТОВ "ЕН.ЕР.ДЖІ." у складі тендерної пропозиції надано інформацію та / або документи, які не відповідають умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та не є невідповідностями у інформації та / або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, а саме: замість декларації про відповідність технічним регламентам на запропоновані учасником вебкамери ним надано лист щодо сертифікації продукту закупівлі файл «Лист_сертифікація.pdf»), яким зазначено що сертифікат відповідності та декларація про відповідність не є обов’язковими для вебкамер згідно технічних вимог закупівлі (номер закупівлі зазначено невірно).
У той же час, веб камери підпадають під дію технічних регламентів, оскільки вони є продукцією, до якої застосовуються вимоги щодо характеристик, безпеки та оцінки відповідності, встановлені такими регламентами. Це означає, що виробники та імпортери веб камер повинні дотримуватися встановлених вимог щодо безпеки, якості та відповідності стандартам, щоб їхня продукція могла бути законно продана на території України. Процедури оцінки відповідності, визначені технічними регламентами, гарантують, що веб-камери відповідають встановленим вимогам».

Однак, із зазначеним рішенням Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника Скаржник не може погодитись з огляду на наступне.

Так, по-перше, відповідно до пункту 3.2 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації, учасник у складі своєї пропозиції повинен надати копію авторизаційного листа від виробника запропонованих товарів або його офіційного представництва або офіційного дистриб'ютора в Україні (із зазначенням найменування (номеру) закупівлі на порталі Prozorro), що підтверджує повноваження Учасника на постачання та дійсність гарантійних зобов’язань виробника для всього товару, що запропоновано учасником торгів.
Тобто, за умовами Закупівлі, визначеними самим Замовником, 1) у зазначеному авторизаційному листі мало бути зазначено найменування (номеру) закупівлі на порталі Prozorro, 2) цей лист мав підтверджувати повноваження Учасника на постачання та дійсність гарантійних зобов’язань виробника для всього товару, що запропоновано учасником торгів.
При цьому умови Закупівлі не передбачали таких вимог до змісту авторизаційного листа від виробника, як зазначення:
- реквізитів компанії виробника юридична адреса виробника, контактні дані (телефон, електронна пошта, веб-сайт), ідентифікаційний код компанії (ЄДРПОУ або іноземний аналог);
- реквізитів щодо посади особи, яка підписала лист посадової особи виробника, яка має право видавати такі листи (наприклад, генеральний директор, керівник відділу продажів тощо);
- інформації, що засвідчує наявність юридично оформлених правовідносин між виробником та Учасником торгів (дані щодо укладених договорів чи угод),
- чіткого формулювання щодо повноважень Учасника уповноважений продавати, поставляти, обслуговувати чи представляти продукцію виробника,
про які вказав Замовник у Протоколі від 02.09.2025 №57.
Тобто Замовник вигадав у Протоколі від 02.09.2025 №57 вищезазначені вимоги до змісту авторизаційного листа від виробника.
Крім того, Тендерна документація не містила окремих вимог до зазначення номеру закупівлі в авторизаційному листі від виробника.

На виконання вищенаведеної вимоги пункту 3.2 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації у складі тендерної пропозиції Скаржником подано копію авторизаційного листа від виробника з перекладом на українську мову: Лист-підтвердження про авторизацію постачання продукції (Authorization Letter for Product Supply, файл «autorisation_letter.pdf»), у якому зазначено, що «Компанія Shenzhen Tongwin Industrial Co., Ltd., виробник веб-камери моделі TY-PC01, цим листом підтверджує авторизацію та повноваження ТОВ «ЕН.ЕР.ДЖІ.» на здійснення постачання та виконання гарантійних зобов’язань у межах закупівлі UA-P-2025-08-05-009494-a, Замовник – Управління забезпечення Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій, предмет закупівлі – веб-камери для участі для участі у відеоконференціях з персональних комп’ютерів, у кількості 609 одиниць.
Компанія Shenzhen Tongwin Industrial Co., Ltd. гарантує своєчасне постачання зазначеної кількості продукції, а саме веб-камер моделі TY-PC01 у кількості 609 одиниць, у повній відповідності до технічних вимог, визначених Замовником – Управлінням забезпечення Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій. Компанія також підтверджує належне виконання усіх гарантійних зобов’язань».
Згідно документів тендерної пропозиції Скаржника, зокрема Цінової пропозиції від 21.08.2025 (файл «КП_21_08_2025.pdf»), Інформації про необхідні, технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічні вимоги) (файл «порівняння.pdf»), Скаржник пропонує веб-камери моделі TY-PC01 виробництва Компанії Shenzhen Tongwin Industrial Co., Ltd. у кількості 609 одиниць (штук).
Таким чином, Скаржник подав у складі тендерної пропозиції копію авторизаційного листа від виробника запропонованих товарів, як передбачено умовами Закупівлі.
Також відзначимо, що зі змісту авторизаційного листа від виробника, що міститься у складі тендерної пропозиції Скаржника, слідує, що:
1) у листі зазначено найменування (номеру) закупівлі на порталі Prozorro: «закупівля UA-P-2025-08-05-009494-a, Замовник – Управління забезпечення Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій, предмет закупівлі – веб-камери для участі для участі у відеоконференціях з персональних комп’ютерів, у кількості 609 одиниць»,
2) цей лист підтверджує повноваження Учасника (Скаржника) на постачання та дійсність гарантійних зобов’язань виробника для всього товару, що запропоновано учасником торгів – «Компанія Shenzhen Tongwin Industrial Co., Ltd., виробник веб-камери моделі TY-PC01, цим листом підтверджує авторизацію та повноваження ТОВ «ЕН.ЕР.ДЖІ.» на здійснення постачання та виконання гарантійних зобов’язань… Компанія Shenzhen Tongwin Industrial Co., Ltd. гарантує своєчасне постачання зазначеної кількості продукції, а саме веб-камер моделі TY-PC01 у кількості 609 одиниць, у повній відповідності до технічних вимог, визначених Замовником – Управлінням забезпечення Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій. Компанія також підтверджує належне виконання усіх гарантійних зобов’язань».
Стосовно твердження Замовника у Протоколі від 02.09.2025 №57, що у авторизаційному листі від виробника ніби невірно зазначено номер закупівлі, варто відзначити наступне:
1) ані Тендерна документація, ані Закон, ані Особливості не містять поняття «номер закупівлі» стосовно відкритих торгів (з особливостями). Натомість, у чинному законодавстві України використовуються терміни: «унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель» (пункт 3 частини сьомої статті 8 Закону, пункт 2 частини дванадцятої статті 29 Закону), «унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, що оприлюднене в електронній системі закупівель» (пункт 3 частини четвертої статті 18 Закону), «унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель» (пункт 1 частини третьої статті 26 Закону, пункт 3 частини четвертої статті 28 Закону, пункт 2 частини восьмої статті 41 Закону, пункт 1 частини першої статті 42 Закону), «унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів» (абзац третій пункту 20 Особливостей);
2) Тендерна документація не містила ані інструкції, ані окремих вимог до зазначення номеру закупівлі в авторизаційному листі від виробника;
3) номер «UA-P-2025-08-05-009494-a» зазначений на веб-сторінці Закупівлі https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-08-14-012305-a;
4) якщо під номером закупівлі Замовник мав на увазі якийсь конкретний номер, що потрібно було зазначити у авторизаційному листі від виробника, тоді про це Замовник мав чітко зазначити у Тендерній документації, чи принаймні роз’яснити, наприклад, що під терміном «номер закупівлі» мається на увазі «унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів», тобто застосовувати термінологію, яка узгоджується із чинним законодавством України. Однак таких роз’яснень Замовником не було наведено в умовах Закупівлі;
5) у Протоколі від 02.09.2025 №57 Замовник не зазначає та законодавчо не обґрунтовує, який номер закупівлі мав бути зазначений у авторизаційному листі від виробника, щоб цей лист відповідав вимозі пункту 3.2 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації;
6) повністю вимога пункту 3.2 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації сформульована наступним чином: «(із зазначенням найменування (номеру) закупівлі на порталі Prozorro)», а не «зазначення номеру закупівлі». При цьому ані у законодавстві, ані у Тендерній документації, ані у Законі, ані у Особливостях немає тлумачення поняття «найменування (номеру) закупівлі на порталі Prozorro найменування (номеру) закупівлі на порталі Prozorro».
Враховуючи викладене, за відсутності детальних вказівок Замовника у Тендерній документації, при складанні авторизаційного листа іноземний виробник Компанія Shenzhen Tongwin Industrial Co., Ltd. зрозумів умову «(із зазначенням найменування (номеру) закупівлі на порталі Prozorro)» таким чином, що дозволяється зазначення у авторизаційному листі: «закупівля UA-P-2025-08-05-009494-a, Замовник – Управління забезпечення Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій, предмет закупівлі – веб-камери для участі для участі у відеоконференціях з персональних комп’ютерів, у кількості 609 одиниць».

Таким чином, Замовник не довів та документально не підтвердив порушення Скаржником вимог пункту 3.2 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації до змісту авторизаційного листа від виробника.

Крім того, відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, якщо дійсно мали місце невідповідності в авторизаційному листі від виробника, тоді Замовник зобов’язаний був надати Скаржнику можливість їх виправити, а не одразу відхиляти тендерну пропозицію Скаржника.
Така позиція узгоджується із практикою Органу оскарження, зокрема, рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 5109-р/пк-пз від 01.04.2025 щодо скарги номер UA-2025-03-07-006647-a.c1 ФОП РОЗСОХИ БОГДАНА МИКОЛАЙОВИЧА: «Скаржником (ФОП РОЗСОХА БОГДАН МИКОЛАЙОВИЧ) у складі Пропозиції надано авторизаційні листи від офіційного дистриб'ютора товару під торгівельною маркою UHSPORT та від офіційного дистриб'ютора товару під торгівельною маркою PUMA, які містять ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-20-006026-a. При цьому, відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу за Процедурою закупівлі номер оголошення про проведення процедури закупівлі - UA-2025-03-07-006647-a.
Також Скаржником (ФОП РОЗСОХА БОГДАН МИКОЛАЙОВИЧ) не надано авторизаційного листа виробника або представництва виробника в Україні або офіційного дистриб’ютора (статус дистриб’ютора має бути підтвердженим офіційним представництвом виробника в Україні), який має адресований замовнику даної закупівлі, посилання на ідентифікатор закупівлі й гарантію щодо поставки товару у кількості та за цінами, що пропонує учасник закупівлі за позицією № 2 М’яч футбольний Nike Flight OMB, або еквівалент.
Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах Пропозиції зазначеного учасника, визначених пунктом 43 Особливостей…».

По-друге, відповідно до пункту 3.4 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації, Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати сертифікат відповідності товару (або його належним чином завірена копія) та/або декларацію про відповідність технічним регламентам на запропоновані учасником вебкамери, а саме: технічному регламенту з електромагнітної сумісності обладнання, технічному регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні. У разі, якщо запропонований товар не підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, Учасник надає лист-роз'яснення, що запропонований товар не підлягає обов'язковій сертифікації.
Натомість, у Протоколі від 02.09.2025 №57 Замовник не повністю виклав зміст пункту 3.4 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації, не вказавши другого речення про те, що у разі, якщо запропонований товар не підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, Учасник надає лист-роз'яснення, що запропонований товар не підлягає обов'язковій сертифікації.
Відзначимо, що Замовник не передбачав у Тендерній документації окремих вимог до змісту листа-роз'яснення, що запропонований товар не підлягає обов'язковій сертифікації.
На виконання наведеної вище вимоги пункту 3.4 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації Скаржник подав у складі тендерної пропозиції ЛИСТ ЩОДО СЕРТИФІКАЦІЇ ПРОДУКТУ ЗАКУПІВЛІ від 21.08.2025 (файл «Лист_сертифікація.pdf»), в якому зазначено роз’яснення, що запропонований товар не підлягає обов’язковій сертифікації:
Відповідно до чинного українського законодавства, вебкамери для комп'ютера (камера формування зображення) не підпадають під обов’язкову сертифікацію.
Обґрунтування:
1. Категорія Вебкамери класифікуються як пристрої для формування зображення (код УКТЗЕД 8525/8517). За офіційною позицією, вони не входять до переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації відповідно до постанов Кабінету Міністрів України № 1067 (низьковольтне обладнання) та № 1077 (електромагнітна сумісність) (джерело інформації - Prozorro)
Однак, якщо вебкамера оснащена вбудованими модулями передачі або приймає радіосигнали (наприклад, Wi-Fi, Bluetooth), вона може підпадати під вимоги Технічного регламенту радіообладнання (постанова КМУ № 355 від 24.05.2017) або технічні регламенти щодо EMC чи низьковольтного обладнання (джерело - ucrf-pro.com.ua+1ccmg.com.ua)
Висновок
• Сертифікат відповідності та декларація про відповідність: не є обов’язковими для вебкамер згідно технічних вимог закупівлі UA-P-2025-08-05-009494-a як таких, якщо вони не мають вбудованого радіомодуля Wi-Fi/Bluetooth тощо».
При цьому запропоновані Скаржником вебкамери не мають вбудованого модуля передачі та не приймають радіосигнали (наприклад, Wi-Fi, Bluetooth).

Враховуючи той факт, що запропонований Скаржником товар не підлягає обов'язковій сертифікації (щодо відповідності технічному регламенту з електромагнітної сумісності обладнання, технічному регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні), за умовами Закупівлі, Скаржник не був зобов’язаний надавати у складі тендерної пропозиції сертифікат відповідності товару (або його належним чином завірена копія) та/або декларацію про відповідність технічним регламентам на запропоновані учасником вебкамери, а саме: технічному регламенту з електромагнітної сумісності обладнання, технічному регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні.
Таким чином, Скаржник належним чином виконав положення пункту 3.4 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації, надавши лист-роз'яснення, що запропонований товар не підлягає обов'язковій сертифікації.

Отже, Замовник неправомірно та безпідставно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, чим порушив вимоги пункту 44 Особливостей.

Щодо визнання ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГОРИЗОНТ ПОДІЙ" переможцем Закупівлі та рішення про намір укласти договір про закупівлю з цим учасником Закупівлі

04 вересня 2025 року Замовник розмістив в електронній системі закупівель ПРОТОКОЛ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 04 вересня 2025 року №61, в якому зазначено рішення про визначення ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГОРИЗОНТ ПОДІЙ" переможцем Закупівлі та рішення про намір укласти договір про закупівлю з цим учасником Закупівлі.
Однак, з такими рішеннями Скаржник не може погодитись з огляду на наступне.
По-перше, згідно із пунктом 3.1 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації, для підтвердження відповідності технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі Учасник подає у складі своєї пропозиції довідку у довільній формі таблиці-порівняння з інформацією про технічні характеристики запропонованого учасником товару із зазначенням найменування товару, виробника, країни походження, технічних характеристик та ознак його відповідності (не відповідності) предмету закупівлі, складену на основі таблиці технічних, якісних та кількісних характеристик ДОДАТКУ 1.2 до тендерної документації. Не допускається застосування висловів: «не менше», «не більше», «або», «аналог», «еквівалент», «не гірше», тощо.
У складі тендерної пропозиції учасника Закупівлі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГОРИЗОНТ ПОДІЙ" міститься ДОВІДКА Інформація про необхідні, технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічні вимоги) (файл «4 Технічні характеристики.pdf»), у якій викладена таблиця-порівняння.
Однак, у стовпчику «Технічні характеристики запропонованого товару Найменування товару: Вебкамера Trust Taxon ECO, 2K QHD, 30 fps, auto focus, чорний (24732) Виробник: Trust International B.V. Країна реєстрації бренду: Нідерланди Країна походження продукції : Китай» зазначеної таблиці:
1) за характеристикою (вимогою) «Кількість мегапікселів - Не менше 2» учасником ТОВ "ГОРИЗОНТ ПОДІЙ" зазначено «2K QHD (2560x1440)»;
2) за характеристикою (вимогою) «Роздільна здатність відео - Не гірше Full HD (30 кадр./с)» учасником ТОВ "ГОРИЗОНТ ПОДІЙ" зазначено «2560x1440 (30 кадр./с)»;
3) за характеристикою (вимогою) «Інтерфейс USB, довжиною не менше 180 см» учасником ТОВ "ГОРИЗОНТ ПОДІЙ" зазначено «USB, довжиною не менше 180 см».
Таким чином, учасник Закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГОРИЗОНТ ПОДІЙ" пропонує товар, що не відповідає технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі – вимогам до товару, що встановив Замовник у Додатку 1.2 до Тендерної документації; в порушення вимог пункту 3.1 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації та пункту 1 Додатку 1.2 до Тендерної документації учасник Закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГОРИЗОНТ ПОДІЙ" не підтвердив відповідність запропонованого ним товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі, що визначені Замовником у Додатку 1.2 до Тендерної документації.
Відтак, тендерна пропозиція учасника Закупівлі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГОРИЗОНТ ПОДІЙ" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та підлягає відхиленню на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.

По-друге, згідно із пунктом 3.2 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації, учасник у складі своєї пропозиції повинен надати копію авторизаційного листа від виробника запропонованих товарів або його офіційного представництва або офіційного дистриб'ютора в Україні (із зазначенням найменування (номеру) закупівлі на порталі Prozorro), що підтверджує повноваження Учасника на постачання та дійсність гарантійних зобов’язань виробника для всього товару, що запропоновано учасником торгів.
Натомість, у складі тендерної пропозиції учасника Закупівлі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГОРИЗОНТ ПОДІЙ" відсутня копія авторизаційного листа від виробника запропонованих товарів або його офіційного представництва або офіційного дистриб'ютора в Україні (із зазначенням найменування (номеру) закупівлі на порталі Prozorro), що підтверджує повноваження Учасника на постачання та дійсність гарантійних зобов’язань виробника для всього товару, що запропоновано учасником торгів. Жоден із документів тендерної пропозиції учасника ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГОРИЗОНТ ПОДІЙ" не є копією авторизаційного листа від виробника запропонованих (цим учасником Закупівлі) товарів або його офіційного представництва або офіційного дистриб'ютора в Україні (із зазначенням найменування (номеру) закупівлі на порталі Prozorro), що підтверджує повноваження Учасника на постачання та дійсність гарантійних зобов’язань виробника для всього товару, що запропоновано учасником торгів.
Відтак, тендерна пропозиція учасника Закупівлі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГОРИЗОНТ ПОДІЙ" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та підлягає відхиленню на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.

По-третє, згідно із пунктом 3.4 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації, Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати сертифікат відповідності товару (або його належним чином завірена копія) та/або декларацію про відповідність технічним регламентам на запропоновані учасником вебкамери, а саме: технічному регламенту з електромагнітної сумісності обладнання, технічному регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні. У разі, якщо запропонований товар не підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, Учасник надає лист-роз'яснення, що запропонований товар не підлягає обов'язковій сертифікації.
Натомість, у складі тендерної пропозиції учасника Закупівлі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГОРИЗОНТ ПОДІЙ" відсутній сертифікат відповідності товару (або його належним чином завірена копія) та/або декларація про відповідність технічним регламентам на запропоновані учасником вебкамери, а саме: технічному регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні. Крім того, у складі тендерної пропозиції учасника Закупівлі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГОРИЗОНТ ПОДІЙ" відсутній лист-роз'яснення, що запропонований товар не підлягає обов'язковій сертифікації, у разі, якщо запропонований товар не підлягає обов'язковій сертифікації в Україні.
Відтак, тендерна пропозиція учасника Закупівлі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГОРИЗОНТ ПОДІЙ" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та підлягає відхиленню на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.


По-четверте, згідно із пунктом 1 розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації, учасники Закупівлі мали надати Цінову пропозиція за формою наведеною в Додатку 1.1 до тендерної документації.
Пунктом 8.8 форми Цінової пропозиції, викладеної у Додатку 1.1 до тендерної документації, передбачено зазначення «П.І.Б., зразок підпису, посада особи (осіб), уповноваженої (уповноважених) підписувати документи за результатами процедури закупівлі (договір про закупівлю) ______________».
Натомість, у складі тендерної пропозиції учасника Закупівлі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГОРИЗОНТ ПОДІЙ" міститься Цінова пропозиція без заповненого пункту 8 даними про П.І.Б., зразок підпису, посада особи (осіб), уповноваженої (уповноважених) підписувати документи за результатами процедури закупівлі (договір про закупівлю).
Таким чином, тендерна пропозиція учасника Закупівлі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГОРИЗОНТ ПОДІЙ" не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, та підлягає відхиленню на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Отже, тендерна пропозиція учасника Закупівлі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГОРИЗОНТ ПОДІЙ" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, та підлягає відхиленню на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження