-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
ЦЗВ-25Т_283_ВО: Провід контактний НЛФ-100 (44320000-9 Кабелі та супутня продукція)
Категорія замовника: юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, зазначені у пункті 4 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Місцезнаходження замовника: 03049, Україна, Київська область, м. Київ, Повітрофлотський проспект, будинок 11/15.
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 8 робочих днів
29 963 808.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 149 819.04 UAH
мін. крок: 0.5% або 149 819.04 UAH
Період оскарження:
14.08.2025 17:23 - 01.09.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на вимоги тендерної документації
Номер:
c8b1dfb173ce47f4a1ba28f8b20ca32e
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-14-012208-a.c1
Назва:
Скарга на вимоги тендерної документації
Скарга:
Вимоги п. 6.5. тендерної документації та умови Проєкту договору унеможливлюють участь у закупівлі, порушують права Скаржника на участь у тендері, унеможливлюють виконання договору та створюють завідомо несправедливі для переможця торгів умови співпраці із Замовником.
Скаржник не погоджується з тендерною документацією та вважає її такою, що не ґрунтується на вимогах чинного законодавства, протиправною та дискримінаційною в частині п. 6.5. та щодо Розділів І та ІІ Додатку 2 до Проєкту договору.
Пов'язані документи:
Учасник
- SCAN0022 (1).jpg 18.08.2025 18:55
- 17025-VL_18_08_2025 (1).xlsx 18.08.2025 18:55
- СКАРГА ТОВ ТД Український кабель.doc 18.08.2025 18:55
- Скарга.PDF 18.08.2025 18:55
- sign.p7s 18.08.2025 18:56
- рішення від 20.08.2025 № 12835.pdf 20.08.2025 14:55
- інформація про перенесення дати розгляду скарги від 29.08.2025 № 1816.pdf 29.08.2025 14:33
- Інформація про резолютивну частину рішення від 02.09.2025 № 13491.pdf 03.09.2025 13:26
- рішення від 02.09.2025 № 13491.pdf 05.09.2025 14:21
- 283_25_ВО - UA-2025-08-14-012208-a.docx 21.08.2025 13:25
- Інформація про зміни 283_25_ВО частина 2.docx 26.08.2025 15:32
- 283_24_ВО Заперечення за скаргою (ТОВ ТД Укр. Кабель).docx 26.08.2025 15:48
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.08.2025 19:24
Дата розгляду скарги:
29.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.08.2025 14:55
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
05.09.2025 14:21
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
c43b404a4e2c4a9381db08e35e4aff77
Заголовок пункту скарги:
Скаржник не погоджується з тендерною документацією та вважає її такою, що не ґрунтується на вимогах чинного законодавства, протиправною та дискримінаційною в частині п. 6.5. та щодо Розділів І та ІІ Додатку 2 до Проєкту договору
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Філія "Центр забезпечення виробництва" АТ "Укрзалізниця" було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-08-14-012208-a Очікувана вартість – 29 963 808,00 грн. без ПДВ. Кінцева дата подання пропозицій призначена на 22.08.2025 р.
Уважно опрацювавши тендерну документацію, ТОВ «ТД «УКРАЇНСЬКИЙ КАБЕЛЬ» виявив наступне:
1. У пункті 6.5. додатку 2 до тендерної документації Замовник вимагає від учасників торгів підтвердження ступеня локалізації виробництва предмету закупівлі (проводу контактного). Так, відповідно до тендерної документації Замовник визначив назву предмету закупівлі як Кабелі та супутня продукції з кодом за ДК 021:2015 – 44320000-9. Керуючись назвою предмету закупівлі, визначеною на основі Єдиного закупівельного словника, Замовник поширив вимоги локалізації, що виставляються до такої продукції переробної промисловості як кабелі на підставі постанови КМУ від 2 липня 2025 р. № 782, на контактний провід, що є фактичним предметом закупівлі. Звертаємо увагу, що обрана Замовником класифікація не відповідає вимогам наказу Мінекономіки № 708 від 15.04.2020 «Про затвердження порядку визначення предмету закупівлі» та правилам ДК 021:2015, оскільки контактний провід не має ізоляції та, відповідно, не є кабелем. Провід також не є супутньою продукцією до кабелю.
Згідно з науковим посібником «Електричні кабелі, проводи та шнури» (фото друкованого видання додається) , яким керуються у своїй роботі технічні спеціалісти та який є базою для використання та роботи з кабельною продукцією, в якому наведено визначення термінів «кабель» та «провід» та описана різниця між ними, кабель та провід відносяться до абсолютно різної кабельної продукції. З урахуванням загальновідомого факту про те, що кабель та провід становлять різні типи кабельної продукції, в Єдиному закупівельному словнику передбачено такий предмет закупівлі, як Електричні проводи.
Тож, з урахуванням вищевикладеного, провід контактний для електрифікованих залізниць повинен класифікуватися за кодом 44318000-2 – Електричні проводи, який включає в тому числі неізольовані проводи.
При цьому, у Додатковому переліку товарів, що належать виключно до продукції переробної промисловості, до яких встановлюються вимоги щодо їх ступеня локалізації виробництва (далі – Перелік локалізації), товар під назвою «провід» відсутній.
Оскільки продукція під назвою «провід» не вказана у Переліку локалізації, вимога Замовника про надання підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів суперечить ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» (заборона дискримінаційних вимог) та Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого Постановою КМУ від 2 серпня 2022 року № 861 (локалізація виробництва застосовується виключно до товарів, що визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” та додатковим переліком товарів, що затверджується Кабінетом Міністрів України).
Очевидно, що наведене у п. 6.5. тендерної документації формулювання забезпечує Замовнику можливість маніпуляції при визначенні переможця торгів.
Неправомірне самочинне розширення Замовником Переліку локалізації створює штучні бар’єри для участі у закупівлі і обмежує право ТОВ «ТД «УКРАЇНСЬКИЙ КАБЕЛЬ» пропонувати продукцію з рівнем локалізації менше 25%.
2. Запропонований до укладення з переможцем торгів Проєкт договору містить положення, що не можуть бути виконані жодним із суб’єктів господарювання, а тому є наперед несправедливими та ставлять переможця торгів у завідомо безвихідно програшне становище, що обґрунтовується наступним.
Розділом Технічних та якісних характеристик товару, документи з якості та оцінки відповідності товару, що є Додатком 2 до Проєкту договору визначено перелік параметрів, які підлягають оцінці відповідності:
- перевірка відповідності вимог до сировини і матеріалів зазначених в пункті 6;
- перевірка конструктивних розмірів зазначених на рисунку 1 та в таблиці 2;
- перевірка відхилення перерізу проводу від номінального зазначеного в таблиці 2;
- випробування на відповідність вимогам до тимчасового опору при розтягуванні зазначеного в таблиці 1 в залежності від матеріалу виготовлення;
- випробування на відповідність вимогам до відносного видовження зазначеного в таблиці 1 в залежності від матеріалу виготовлення;
- випробування на стійкість до перегинів зазначеної в таблиці 1 в залежності від матеріалу виготовлення;
- випробування на стійкість до скручування зазначеного в таблиці 1 в залежності від матеріалу виготовлення;
- перевірка питомого електричного опору зазначеного в таблиці 1 в залежності від матеріалу виготовлення;
- випробування на відносну повзучість проводу, зазначену в пункті 5.
Згідно з п. 2 Розділу ІІ вищевказаного додатку 2 до Проєкту договору, переможець закупівлі повинен надати при поставці товару оригінал(-и) або завірена(-і) ПОСТАЧАЛЬНИКОМ копія(-ї) сертифікату(-ів) відповідності, виданого(-их) акредитованим органом(-ами) з оцінки відповідності та протоколу(-ів) випробувань, проведених в акредитованій(-их) лабораторії (-ях), що окремо або в сукупності підтверджує відповідність ТОВАРУ вимогам до переліку параметрів, які підлягають оцінці відповідності згідно Розділу І Додатку 2 до Договору, або декларації постачальника про відповідність, складеної відповідно до вимог
ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006 або ДСТУ EN ISO/IEC 17050-1:2022 (EN ISO/IEC 17050-1:2010, IDT; ISO/IEC 17050-1:2004, IDT) та протоколу(-ів) випробувань, проведених в акредитованій(-их) лабораторії(-ях), що окремо або в сукупності підтверджує відповідність ТОВАРУ вимогам до переліку параметрів, які підлягають оцінці відповідності згідно Розділу І Додатку 2 до Договору.
Декларація постачальника про відповідність та оригінал(-и) або копія(-ї) сертифікату(-ів) відповідності повинні посилатись на протокол(-и) випробувань, проведених в акредитованій(-их) лабораторії(-ях), які повинні додаватися до зазначених документів.
Сертифікат відповідності та протокол(-и) випробувань повинен(-ні) бути видані в межах строку дії акредитації органу з сертифікації/випробувальної лабораторії у сфері акредитації, достатній для визначення показників параметрів, визначених в Розділі I Додатку 2 до Договору.
Органи з оцінки відповідності повинні бути акредитованими національними органами з акредитації, які є підписантом Угоди про взаємне визначення ILAC MRA (Міжнародної організації з акредитації лабораторій).
Тобто, Замовник вимагає у постачальника (виробника) товару провести в акредитованій в Україні лабораторії, з поміж іншого, випробування на відносну повзучість проводу.
Оскільки в Україні немає жодної акредитованої національними органами з акредитації лабораторії, яка б проводила випробування на відносну повзучість проводу, зазначену в пункті 5 Технічних вимог Додатку А тендерної документації, вищезазначена умова Проєкту договору не може бути виконана жодним постачальником та виробником.
Інформація щодо відсутності на території України акредитованих на проведення випробувань на відносну повзучість проводу лабораторій підтверджується відомостями з Реєстру акредитованих Випробувальних лабораторій на сайті Національного агентства з акредитації України за посиланням https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov (витяг з переліком лабораторій та сферою акредитацій надається). Також зазначаємо, що час отримання лабораторією акредитації в НААУ становить більш ніж півроку, тобто не дає можливості виконати раніше закінчення договору поставки.
З огляду на вищевикладене, з метою унеможливлення спекуляцій зі сторони Замовника та недопущення істотного дисбалансу договірних прав та обов’язків на шкоду переможцю торгів, формування несправедливих відносин залежності між замовником та постачальником (переможцем торгів), просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Проєкту договору та дозволити в підтвердження відповідності товару надання протоколу(-ів) випробувань, проведених в лабораторії (-ях), що мають Свідоцтва про визнання технічної компетентності в даній галузі.
Уважно опрацювавши тендерну документацію, ТОВ «ТД «УКРАЇНСЬКИЙ КАБЕЛЬ» виявив наступне:
1. У пункті 6.5. додатку 2 до тендерної документації Замовник вимагає від учасників торгів підтвердження ступеня локалізації виробництва предмету закупівлі (проводу контактного). Так, відповідно до тендерної документації Замовник визначив назву предмету закупівлі як Кабелі та супутня продукції з кодом за ДК 021:2015 – 44320000-9. Керуючись назвою предмету закупівлі, визначеною на основі Єдиного закупівельного словника, Замовник поширив вимоги локалізації, що виставляються до такої продукції переробної промисловості як кабелі на підставі постанови КМУ від 2 липня 2025 р. № 782, на контактний провід, що є фактичним предметом закупівлі. Звертаємо увагу, що обрана Замовником класифікація не відповідає вимогам наказу Мінекономіки № 708 від 15.04.2020 «Про затвердження порядку визначення предмету закупівлі» та правилам ДК 021:2015, оскільки контактний провід не має ізоляції та, відповідно, не є кабелем. Провід також не є супутньою продукцією до кабелю.
Згідно з науковим посібником «Електричні кабелі, проводи та шнури» (фото друкованого видання додається) , яким керуються у своїй роботі технічні спеціалісти та який є базою для використання та роботи з кабельною продукцією, в якому наведено визначення термінів «кабель» та «провід» та описана різниця між ними, кабель та провід відносяться до абсолютно різної кабельної продукції. З урахуванням загальновідомого факту про те, що кабель та провід становлять різні типи кабельної продукції, в Єдиному закупівельному словнику передбачено такий предмет закупівлі, як Електричні проводи.
Тож, з урахуванням вищевикладеного, провід контактний для електрифікованих залізниць повинен класифікуватися за кодом 44318000-2 – Електричні проводи, який включає в тому числі неізольовані проводи.
При цьому, у Додатковому переліку товарів, що належать виключно до продукції переробної промисловості, до яких встановлюються вимоги щодо їх ступеня локалізації виробництва (далі – Перелік локалізації), товар під назвою «провід» відсутній.
Оскільки продукція під назвою «провід» не вказана у Переліку локалізації, вимога Замовника про надання підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів суперечить ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» (заборона дискримінаційних вимог) та Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого Постановою КМУ від 2 серпня 2022 року № 861 (локалізація виробництва застосовується виключно до товарів, що визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” та додатковим переліком товарів, що затверджується Кабінетом Міністрів України).
Очевидно, що наведене у п. 6.5. тендерної документації формулювання забезпечує Замовнику можливість маніпуляції при визначенні переможця торгів.
Неправомірне самочинне розширення Замовником Переліку локалізації створює штучні бар’єри для участі у закупівлі і обмежує право ТОВ «ТД «УКРАЇНСЬКИЙ КАБЕЛЬ» пропонувати продукцію з рівнем локалізації менше 25%.
2. Запропонований до укладення з переможцем торгів Проєкт договору містить положення, що не можуть бути виконані жодним із суб’єктів господарювання, а тому є наперед несправедливими та ставлять переможця торгів у завідомо безвихідно програшне становище, що обґрунтовується наступним.
Розділом Технічних та якісних характеристик товару, документи з якості та оцінки відповідності товару, що є Додатком 2 до Проєкту договору визначено перелік параметрів, які підлягають оцінці відповідності:
- перевірка відповідності вимог до сировини і матеріалів зазначених в пункті 6;
- перевірка конструктивних розмірів зазначених на рисунку 1 та в таблиці 2;
- перевірка відхилення перерізу проводу від номінального зазначеного в таблиці 2;
- випробування на відповідність вимогам до тимчасового опору при розтягуванні зазначеного в таблиці 1 в залежності від матеріалу виготовлення;
- випробування на відповідність вимогам до відносного видовження зазначеного в таблиці 1 в залежності від матеріалу виготовлення;
- випробування на стійкість до перегинів зазначеної в таблиці 1 в залежності від матеріалу виготовлення;
- випробування на стійкість до скручування зазначеного в таблиці 1 в залежності від матеріалу виготовлення;
- перевірка питомого електричного опору зазначеного в таблиці 1 в залежності від матеріалу виготовлення;
- випробування на відносну повзучість проводу, зазначену в пункті 5.
Згідно з п. 2 Розділу ІІ вищевказаного додатку 2 до Проєкту договору, переможець закупівлі повинен надати при поставці товару оригінал(-и) або завірена(-і) ПОСТАЧАЛЬНИКОМ копія(-ї) сертифікату(-ів) відповідності, виданого(-их) акредитованим органом(-ами) з оцінки відповідності та протоколу(-ів) випробувань, проведених в акредитованій(-их) лабораторії (-ях), що окремо або в сукупності підтверджує відповідність ТОВАРУ вимогам до переліку параметрів, які підлягають оцінці відповідності згідно Розділу І Додатку 2 до Договору, або декларації постачальника про відповідність, складеної відповідно до вимог
ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006 або ДСТУ EN ISO/IEC 17050-1:2022 (EN ISO/IEC 17050-1:2010, IDT; ISO/IEC 17050-1:2004, IDT) та протоколу(-ів) випробувань, проведених в акредитованій(-их) лабораторії(-ях), що окремо або в сукупності підтверджує відповідність ТОВАРУ вимогам до переліку параметрів, які підлягають оцінці відповідності згідно Розділу І Додатку 2 до Договору.
Декларація постачальника про відповідність та оригінал(-и) або копія(-ї) сертифікату(-ів) відповідності повинні посилатись на протокол(-и) випробувань, проведених в акредитованій(-их) лабораторії(-ях), які повинні додаватися до зазначених документів.
Сертифікат відповідності та протокол(-и) випробувань повинен(-ні) бути видані в межах строку дії акредитації органу з сертифікації/випробувальної лабораторії у сфері акредитації, достатній для визначення показників параметрів, визначених в Розділі I Додатку 2 до Договору.
Органи з оцінки відповідності повинні бути акредитованими національними органами з акредитації, які є підписантом Угоди про взаємне визначення ILAC MRA (Міжнародної організації з акредитації лабораторій).
Тобто, Замовник вимагає у постачальника (виробника) товару провести в акредитованій в Україні лабораторії, з поміж іншого, випробування на відносну повзучість проводу.
Оскільки в Україні немає жодної акредитованої національними органами з акредитації лабораторії, яка б проводила випробування на відносну повзучість проводу, зазначену в пункті 5 Технічних вимог Додатку А тендерної документації, вищезазначена умова Проєкту договору не може бути виконана жодним постачальником та виробником.
Інформація щодо відсутності на території України акредитованих на проведення випробувань на відносну повзучість проводу лабораторій підтверджується відомостями з Реєстру акредитованих Випробувальних лабораторій на сайті Національного агентства з акредитації України за посиланням https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov (витяг з переліком лабораторій та сферою акредитацій надається). Також зазначаємо, що час отримання лабораторією акредитації в НААУ становить більш ніж півроку, тобто не дає можливості виконати раніше закінчення договору поставки.
З огляду на вищевикладене, з метою унеможливлення спекуляцій зі сторони Замовника та недопущення істотного дисбалансу договірних прав та обов’язків на шкоду переможцю торгів, формування несправедливих відносин залежності між замовником та постачальником (переможцем торгів), просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Проєкту договору та дозволити в підтвердження відповідності товару надання протоколу(-ів) випробувань, проведених в лабораторії (-ях), що мають Свідоцтва про визнання технічної компетентності в даній галузі.
×
-
Назва доказу:
витяг з переліком лабораторій та сферою акредитацій
-
Повʼязаний документ:
17025-VL_18_08_2025 (1).xlsx
-
-
Назва доказу:
фото друкованого видання
-
Повʼязаний документ:
SCAN0022 (1).jpg
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1) Прийняти дану скаргу до розгляду; 2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі за ДК 021:2015: 44320000-9 Кабелі та супутня продукція, ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-08-14-012208-a 3) Зобов’язати Замовника – Акціонерне товариство «Українська залізниця», Філія "Центр забезпечення виробництва" АТ "Укрзалізниця", Код ЄДРПОУ 40081347, внести зміни до тендерної документації та змінити код предмета закупівлі та такий, що відповідає фактичному предмету закупівлі та передбачений Єдиним закупівельним словником та/або вилучити з тендерної документації п. 6.5. з вимогою про підтвердження ступеня локалізації для товару - «провід контактний». 4) Зобов’язати Замовника – Акціонерне товариство «Українська залізниця», Філія "Центр забезпечення виробництва" АТ "Укрзалізниця", Код ЄДРПОУ 40081347, внести зміни до Проєкту договору, що полягають у прийнятті в підтвердження відповідності товару, що постачається, протоколу(-ів) випробувань, проведених в лабораторії (-ях), що мають Свідоцтва про визнання технічної компетентності в даній галузі.