-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Частини до світильників та освітлювального обладнання
Завершена
198 947.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 989.47 UAH
мін. крок: 1% або 1 989.47 UAH
Період оскарження:
13.08.2025 18:29 - 19.08.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Незаконне рішення замовника про відхилення пропозиції Скаржника
Номер:
9b5093e4a88945bf91482a732a88b9e8
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-13-011940-a.a1
Назва:
Незаконне рішення замовника про відхилення пропозиції Скаржника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 2.pdf 01.09.2025 14:29
- 5.pdf 01.09.2025 14:29
- 4.pdf 01.09.2025 14:29
- Скарга.pdf 01.09.2025 14:29
- 6.pdf 01.09.2025 14:29
- ТД 3153 (1).doc 01.09.2025 14:29
- 1.pdf 01.09.2025 14:29
- 3.pdf 01.09.2025 14:29
- Скарга.docx 01.09.2025 14:29
- 181.docx 01.09.2025 14:29
- sign.p7s 01.09.2025 15:34
- Опис на товар.docx 01.09.2025 22:15
- Підтвердження опису.docx 06.09.2025 14:10
- рішення від 03.09.2025 № 13534.pdf 03.09.2025 15:09
- Інформація про резолютивну частину рішення від 11.09.2025 № 14007.pdf 12.09.2025 12:25
- рішення від 11.09.2025 № 14007.pdf 15.09.2025 17:03
- Додаток 2.pdf 05.09.2025 23:36
- пояснення від 05.09.2025 р..docx 05.09.2025 23:39
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.09.2025 15:43
Дата розгляду скарги:
11.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.09.2025 15:10
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
15.09.2025 17:04
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
6ab4330ab9404e24a55625119d8572c7
Заголовок пункту скарги:
1. Відповідно до абзацу 1 розділу ІІ. Загальні вимоги Додатку 2 ТД: Надані параметри повинні бути підтверджені відповідним документом (ами), а саме: декларацією та/або сертифікатом та/або каталогами та/або специфікаціями та /або кресленнями та/або інструкціями або будь-яким іншим документом, що підтверджує виконання зазначених вимог.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Вважаємо, що надане підтвердження, а саме описи на товар відносяться до документів, які вимагав Замовник, оскільки ним не було встановлено вимоги щодо видачі цих документів виробником/імпортером або акредитованим органом або іншими, дана вимога містить формальне трактування, яке Замовник починає формулювати на свою користь чим звужує перелік документів на етапі кваліфікації, дана вимога надає змогу учасникам надавати будь-який інший документ під який підпадає «опис на товар». Відповідно до ст. 358 КК України на яку Замовник посилається повідомляємо про те, що Згідно з приміткою до ст. 358 КК України, офіційним документом є документ, який:
Містить зафіксовану інформацію (на будь-якому носії).
Підтверджує або посвідчує події, факти чи явища, які можуть мати юридичні наслідки.
Може бути використаний як доказ у правозастосовчій діяльності.
Складається/посвідчується повноважними особами органів влади, юридичних осіб, об’єднань громадян, або громадянами, яким законом надано таке право.
Має встановлену форму та реквізити (підпис, печатка або КЕП/УЕП).
Відповідно до законодавства України (КК, Закон «Про електронні документи»), лист із КЕП/УЕП є офіційним документом.
Посилання на ККУ Замовником використано не доречно - у сфері закупівель достатньо, щоб документ містив реквізити, був підписаний і підтверджував параметри.
Містить зафіксовану інформацію (на будь-якому носії).
Підтверджує або посвідчує події, факти чи явища, які можуть мати юридичні наслідки.
Може бути використаний як доказ у правозастосовчій діяльності.
Складається/посвідчується повноважними особами органів влади, юридичних осіб, об’єднань громадян, або громадянами, яким законом надано таке право.
Має встановлену форму та реквізити (підпис, печатка або КЕП/УЕП).
Відповідно до законодавства України (КК, Закон «Про електронні документи»), лист із КЕП/УЕП є офіційним документом.
Посилання на ККУ Замовником використано не доречно - у сфері закупівель достатньо, щоб документ містив реквізити, був підписаний і підтверджував параметри.
×
-
Назва доказу:
181.docx
-
Повʼязаний документ:
181.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
1fa1bdef45164705b1233c5a1e8fb075
Заголовок пункту скарги:
2. Листи «опис на товар» в кількості 6 штук, не надає інформацію про рік виготовлення та не конкретизує сам вид товару, ні виробника, ні відповідність товару запропонованого в пропозиції діючим на території України ДСТУ і ТУ.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Замовником не було встановлено конкретної вимоги про надання документів з зазначенням виробника, відповідність ДСТУ чи ТУ . Інформація щодо року виготовлення, ДСТУ та ТУ була зазначена в умовах та не підлягала підтвердженню додатковими документами, інформація щодо зазначення виробника взагалі відсутня в умовах чи вимогах тендерної документації. Щодо конкретизації товару мною було запропоновано найменування та технічні параметри в описі на товар який і планував закупити Замовник (ідентичний) - вважаємо, що вимогу про підтвердження абзацу 1 розділу ІІ Додатку 2 ТД мною була виконана в повному обсязі, а саме були надані документи, які підтверджують параметри. Слід зазначити та виділити, що Замовник вимагав підтвердити саме параметри ( до параметрів не входить інформація про виробника, рік виготовлення та/або інша інформація), «Параметри товару – це його властивості та ознаки, такі як розмір, колір, матеріал, технічні специфікації (наприклад, об'єм пам'яті чи напруга), вага та інші кількісні й якісні дані, що описують товар, роблять його унікальним і допомагають покупцям зрозуміти його особливості та переваги.
×
-
Назва доказу:
181.docx
-
Повʼязаний документ:
181.docx
-
-
Назва доказу:
ТД 3153 (1).doc
-
Повʼязаний документ:
ТД 3153 (1).doc
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
7e9ae33cc3034f26941dc4efa6fcb085
Заголовок пункту скарги:
3. Замовник на етапі кваліфікації вимагає листи-роз'яснення - які не вимагались ТД
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Замовником у тендерній документації не було встановлено жодних вимог чи умов для надання так званих «листів-роз’яснень».
Тендерна документація не містила положень, які б зобов’язували учасників надавати такі листи.
Таким чином, вимога Замовника про подання та оцінка відсутності/недостатності «листів-роз’яснень» є безпідставною та такою, що виходить за межі вимог тендерної документації.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», відхилення тендерної пропозиції можливе виключно у випадках невідповідності вимогам тендерної документації, а не додатковим умовам, які Замовник висуває після завершення строку подання пропозицій.
Замовником у тендерній документації не було встановлено жодних вимог чи умов для надання так званих «листів-роз’яснень».
Тендерна документація не містила положень, які б зобов’язували учасників надавати такі листи.
Таким чином, вимога Замовника про подання та оцінка відсутності/недостатності «листів-роз’яснень» є безпідставною та такою, що виходить за межі вимог тендерної документації.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», відхилення тендерної пропозиції можливе виключно у випадках невідповідності вимогам тендерної документації, а не додатковим умовам, які Замовник висуває після завершення строку подання пропозицій.
×
-
Назва доказу:
ТД 3153 (1).doc
-
Повʼязаний документ:
ТД 3153 (1).doc
-
-
Назва доказу:
181.docx
-
Повʼязаний документ:
181.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення
×
-
Зобов'язати замовника надати роз'яснення щодо не подачі нами листів-роз'яснень, які не вимагались тендерною документацією і які стали в тому числі підставою для відхилення тендерної пропозиції
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
645226f3cc1d4cf5a2688ee7dfdb99cc
Заголовок пункту скарги:
4. Надані інформаційні листи «опис на товар» в пропозиції учасника не являється документом, що підтверджує відповідність товару передбаченим технічним вимогам Замовника.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Замовником не було встановлено вимог відповідно яким учасник мав підтвердити відповідність товару, Замовником було встановлено вимогу «Надані параметри повинні бути підтверджені відповідним документом (ами), а саме: декларацією та/або сертифікатом та/або каталогами та/або специфікаціями та /або кресленнями та/або інструкціями або будь-яким іншим документом, що підтверджує виконання зазначених вимог.» До того ж технічна специфікація замовника не містила інформації про характеристики товару, Замовником було зазначено лише назву. Відповідно до законодавства України (КК, Закон «Про електронні документи»), лист із КЕП/УЕП є офіційним документом тому Замовник не може їх називати інформаційними листами.
×
-
Назва доказу:
ТД 3153 (1).doc
-
Повʼязаний документ:
ТД 3153 (1).doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення
×
-
Зобов'язати замовника роз'яснення що до того: 1. Яким чином учасник мав підтвердити параметри відповідно до абзацу 1 розділу ІІ. Загальні вимоги Додатку 2 ТД коли ТД не містила параметрів а тільки назву? 2. Яким чином декларація та/або сертифікат може підтвердити параметри товару? 3. Чому умова тендерної документації про відповідність товару ДСТУ та ТУ стала вимогою та обов'язковою до зазначення в підтверджуючих документах? 4. Чому листи описи з товаром, який Замовник хотів придбати ( без еквівалента) з характеристиками відповідно до найменувань не конкретизує сам вид товару? 5. Чому умова про рік виготовлення товару стала вимогою, яка має бути зазначена в документі? 6. Навіщо Замовник в протоколі посилається на присутню інформацію в документах про виробника, якщо у вимогах ТД це відсутнє? 7. Чи відомо Замовнику про те, що Відповідно до законодавства України (КК, Закон «Про електронні документи»), лист із КЕП/УЕП є офіційним документом ?
Порядковий номер пункту скарги:
5
Номер:
3625feb37f984460b43df5be16570dff
Заголовок пункту скарги:
Замовник не мав підстав відхиляти документи, посилаючись на те, що листи-описи не є підтвердженням.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до законодавства України (КК, Закон «Про електронні документи»), лист із КЕП/УЕП є офіційним документом.
ТД прямо дозволяла підтвердження параметрів «будь-яким іншим документом». ( Замовником була встановлена чітка вимога, яку я виконала, вже на етапі кваліфікації виявилось, що в документах, має бути присутня інформація про рік виготовлення, виробника, ДСТУ та ТУ - чого не було у вимогах ТД).
У разі, якби Замовником були чітко визначені документи, то я б надавала їх відповідно до вимог ТД.
Відхилення пропозиції суперечить Закону «Про публічні закупівлі» (принцип недискримінації).
Таким чином, листи-описи товару, подані учасником та підписані КЕП/УЕП, є офіційними документами у правовому сенсі. Вони відповідають вимозі тендерної документації (абзац 1 розділу ІІ Додатку 2), яка передбачає можливість підтвердження параметрів «будь-яким іншим документом, що підтверджує виконання зазначених вимог».
«Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 5 Особливостей (постанова КМУ № 1178), закупівлі мають здійснюватися з дотриманням принципів, у тому числі принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Рішення Замовника про відхилення пропозиції Скаржника є неправомірним, оскільки воно ґрунтується на тлумаченні умов та вимог, які Замовник трактує виключно в своїх інтересах та які не підкріплені жодними вимогами ТД.
ТД прямо дозволяла підтвердження параметрів «будь-яким іншим документом». ( Замовником була встановлена чітка вимога, яку я виконала, вже на етапі кваліфікації виявилось, що в документах, має бути присутня інформація про рік виготовлення, виробника, ДСТУ та ТУ - чого не було у вимогах ТД).
У разі, якби Замовником були чітко визначені документи, то я б надавала їх відповідно до вимог ТД.
Відхилення пропозиції суперечить Закону «Про публічні закупівлі» (принцип недискримінації).
Таким чином, листи-описи товару, подані учасником та підписані КЕП/УЕП, є офіційними документами у правовому сенсі. Вони відповідають вимозі тендерної документації (абзац 1 розділу ІІ Додатку 2), яка передбачає можливість підтвердження параметрів «будь-яким іншим документом, що підтверджує виконання зазначених вимог».
«Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 5 Особливостей (постанова КМУ № 1178), закупівлі мають здійснюватися з дотриманням принципів, у тому числі принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Рішення Замовника про відхилення пропозиції Скаржника є неправомірним, оскільки воно ґрунтується на тлумаченні умов та вимог, які Замовник трактує виключно в своїх інтересах та які не підкріплені жодними вимогами ТД.
×
-
Назва доказу:
ТД 3153 (1).doc
-
Повʼязаний документ:
ТД 3153 (1).doc
-
-
Назва доказу:
Скарга.docx
-
Повʼязаний документ:
Скарга.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Запити Органу оскарження
Номер:
4a4ccc70335e42afb99c9dc76bee3bad
Тема запиту:
пояснення
Текст запиту:
На етапі прийому пропозицій не було написано жодного звернення чи вимоги на майданчик, з цього виходить що учасником було все зрозуміло з тендерної документації, запитані ним питання з першого по сьоме є недоцільними після прийому пропозицій. Так, як інформація, що стосується технічних специфікацій єдине що не може бути виправлено за вимогою про невідповідність, прописані умови додатку 2 є обов’язковими до подання в пропозиції учасником. Звертаю увагу, що умовами додатку 2 ТД, прописано, що: «Учасник погоджується, що в разі, якщо товар, який представляється на торги, не відповідає технічним вимогам Замовника, Тендерна пропозиція такого Учасника може бути відхилена».
Всі посилання на вимоги прописані в протоколі уповноваженої особи №181 від 01.09.2025 р. були взяті з Додатку 2 ТД, у замовника не виникає сумнівів в підписанні документів поданих учасником, подана інформація є недостатньою для проведення оцінки пропозиції учасника в частині технічних характеристик (параметрів)тобто додатку 2.
Згідно вище наведеного, протокол уповноваженої особи №181 від 01.09.2025 вважається правомірним та таким, що не суперечить чинному законодавству.
Дата опублікування:
05.09.2025 23:39
Номер:
bd8eca13ebd141de85678e635f885d96
Тема запиту:
пояснення
Текст запиту:
Повідомляємо, що Замовником не ставиться під сумнів, підписання документів УЕП чи КЕП, адже умовами тендеру це дозволено, та не суперечить чинному законодавству, інформація що подана учасником не дає можливість ознайомитись з конкретною інформацією про товар, що пропонується. Тобто офіційний лист «Опис на товар» має інформаційний характер, адже не підпадає під документ що підтверджує відповідність абзацу 1 розділу ІІ. Загальні вимоги Додатку 2 ТД, та не прописує сам товар, надаються лише його загальні характеристики, більшість з яких і так подана в листі №430 від 27.08.2025 р.
Дата опублікування:
05.09.2025 23:36
Номер:
0442669d6956483ebc2fc092993e7dd4
Тема запиту:
пояснення
Текст запиту:
Відповідно до підпункту Інші умови тендерної документаціїРозділу 5. Оцінка тендерної пропозиції. Замовником прописано право учасника надати розясненя:
« У разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів або ненакладення електронного підпису; або надає копію/ї роз'яснення/нь державних органів щодо цього» Так як учасником не надано документи на абзац 1 розділу ІІ. Загальні вимоги Додатку 2 ТД то замовником було констатовано відсутність пояснень на не виконання умов тендеру, що стосуються технічної частини.
Дата опублікування:
05.09.2025 23:34
Номер:
ab9a15cc03e44861a975cce2c45d070e
Тема запиту:
пояснення
Текст запиту:
Учасником не зроблено посилань в листах опис товар, які дають можливість зрозуміти чи підходить товар, бо в більшій частині інформації з даних листів було просто повторено інформацію вже прописану замовником. Надана інформація учасником, жодним поданим документом не конкретизована та не підтверджена відповідність характеристик поданих в додатку 2 ТД тим, що пропонується учасником (відсутня торгова марка чи виробник) що на етапі поставки не дасть змогу порівняти товар, що було запропоновано, з товаром що буде поставлено. Так як на будь який товар існують аналоги (які дешевше та мають гіршу якість) без точної інформації про товар ( ВИРОБНИК АБО ТОРГОВА МАРКА). Без даної інформації повноцінної оцінка тендерної пропозиції неможлива, а допущення як переможця з даними документами учасника дискриміную учасників, що надають підтверджуючі документи в своїй пропозиції ( паспорти якості чи сертифікати відповідності чи декларації постачальника), що в повній мірі описують запропонований товар та дають змогу потім очікувати при поставці саме конкретний товар за відповідною якістю.
Дата опублікування:
05.09.2025 23:33
Номер:
db4112ea804243749ab78515974c4b24
Тема запиту:
Щодо ідентифікації товару в описах
Текст запиту:
Замовником в своїх пояснення було стверджено, що "Учасником не зроблено посилань в листах опис товар, які дають можливість зрозуміти чи підходить товар, бо в більшій частині інформації з даних листів було просто повторено інформацію вже прописану замовником."
Нами було скопійовано товар, тому, що ми не пропонуємо еквівалент, тепер Замовник стверджує, що він не може розібратись, який товар йому був потрібний і що в описі він не може зрозуміти, що ми йому пропонуємо.
Надаємо приклад, найменування згідно тд - найменування запропонованого - опис товару - офіційне джерело, найменування якого було вказано в технічній специфікації ТД.
Замовник хоче придбати "Світлодіодна стрічка вологозахищена 220V 14.4W 2835 CW NEON IP67 1m" ми йому пропонуємо ідентичне найменування, так як ми знайшли офіційного імпортера ідентичним найменування та товаром, https://brille.ua/32-212/ .
Відповідно до цього наші описи ( підтвердження параметрів) містять інформацію про найменування та технічні характеристики достовірність яких легко перевіряється на офіційних джерелах в мережі.
Висновок до пояснення: Замовником було надано в ТД найменування певних виробників/імпортерів/ТМ - ми запропонували ідентичний товар та надали описи на товар, як підтвердження параметрів, яке вимагалось, дані описи були складені на підставі інформації наявній на сайтах виробників або імпортерів, представників Замовник не може аргументувати дискваліфікацію тим, що наші описи не можуть ідентифікувати товар, так, як назва товару само по собі його ідентифікує.
У разі потреби можу надати "Підтвердження опису" на кожну одиницю товару.
Дата опублікування:
06.09.2025 14:10
Номер:
98514097e2e14567a5141e0659a04a9d
Тема запиту:
Важливо про опис
Текст запиту:
Якщо замовник не визначив конкретної форми документа, то будь-який документ, що містить потрібні параметри, має прийматися, до того ж опис на товар це не технічний паспорт, чи інструкція з експлуатації, яке притаманно виключно виробнику або імпортеру, опис на товар може надавати будь-який суб’єкт господарювання. Мета такого опису – надати покупцеві повну, достовірну та зрозумілу інформацію про товар, щоб допомогти йому зробити правильний вибір.
Скаржником надано документи «Опис товару» на бланку підприємства, які містять технічні характеристики запропонованого товару, що відповідають умовам ТД. Такі документи є матеріальними носіями інформації, складені відповідно до законодавства та підпадають під визначення «будь-якого іншого документа».
Закон України «Про публічні закупівлі» та Особливості» (постанова КМУ №1178 з змінами не встановлюють, хто саме має видавати документ для підтвердження технічних характеристик, важливо лише, щоб інформація була правдивою і відповідала вимогам ТД та документ мав реквізити.
Дата опублікування:
01.09.2025 22:15
Номер:
32622095d126460eae9935a1c381db37
Тема запиту:
пояснення
Текст запиту:
Повідомляємо, Документи, що підтверджують відповідність технічним вимогам, дають можливість для розширення кола учасників, адже витяжки з додатку 2 Тендерної документації місять наступну інформацію: «Учасник повинен поставити Замовнику Товар, якість якого відповідає технічній документації на Товар, діючим на території України ДСТУ і ТУ, умовам до якості, умовам Договору»… «Надані параметри повинні бути підтверджені відповідним документом (ами), а саме: декларацією та/або сертифікатом та/або каталогами та/або специфікаціями та /або кресленнями та/або інструкціями або будь-яким іншим документом, що підтверджує виконання зазначених вимог.» Так як, не було в додатку « ТД посилань на конкретну торговельну марку чи фірму товару, Учаснику було б доцільно конкретизувати вид товару, чи виробника, при цьому учасником не підтверджено жодним документом, що запропонований товар 2025 року виробництва (вимога 3 абзацу Додатку №2 Тендерної документації), що можна підтвердити паспортами якості ( в яких дата виготовлення партії прописується) або сертифікатом якості чи відповідності.
Замовником не ставиться під сумнів, підписання документів УЕП чи КЕП, адже умовами тендеру це дозволено, та не суперечить чинному законодавству, інформація що подана учасником не дає можливість ознайомитись з конкретною інформацією про товар, що пропонується.
Відповідно Листи «опис на товар», не надають інформацію про рік виготовлення та не конкретизує сам вид товару, ні виробника, ні відповідність товару запропонованого в пропозиції діючим на території України ДСТУ і ТУ, не має вихідного номеру чи дати. Відповідно до чинного законодавства України точного поняття «опис на товар» не існує, але відповідно до статті 15 Закону України «Про захист прав споживачів», споживач ( покупець має право на інформацію про продукцію (товар).
Споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги). У зв’язку з тим , що доступ до такої інформації покупець має до отримання товару, то на етапі подачі тендерної пропозиції учаснику необхідно конкретизувати особливості запропонованого ним товару, щоб дати можливість замовнику оцінити та визначити чи підходить товар під запропоновані вимоги в технічній частині тендерної документації.
Відповідно до закону, інформація про продукцію повинна містити:
- назву товару, найменування або відтворення знака для товарів і послуг, за якими вони реалізуються;
- дані про основні властивості продукції, номінальну кількість (масу, об’єм тощо), умови використання;
- відомості про вміст шкідливих для здоров'я речовин, які встановлені нормативно-правовими актами, та застереження щодо застосування окремої продукції, якщо такі застереження встановлені нормативно-правовими актами;
- позначку про наявність у складі продукції генетично модифікованих організмів;
- дані про ціну (тариф), умови та правила придбання продукції;
- виробник (продавець) у разі виявлення недостовірної інформації про продукцію (якщо вона не шкодить життю, здоров'ю або майну споживача) протягом тижня вилучає цю продукцію з продажу та приводить інформацію про неї у відповідність, якщо законом чи відповідним технічним регламентом не встановлено інший порядок дій виробника (продавця) у таких випадках;
- дату виготовлення;
- відомості про умови зберігання;
- гарантійні зобов'язання виробника (виконавця);
- правила та умови ефективного і безпечного використання продукції;
- строк придатності (строк служби) товару (наслідків роботи), відомості про необхідні дії споживача після їх закінчення, а також про можливі наслідки в разі невиконання цих дій;
- найменування та місцезнаходження виробника (виконавця, продавця) і підприємства, яке здійснює його функції щодо прийняття претензій від споживача, а також проводить ремонт і технічне обслуговування.
З вище наведеного, Лист опис на товар не є документом, що підтверджує відповідність абзацу 1 розділу ІІ, дані листи не є ні декларацією, ні сертифікатом, ні каталогами, ні специфікаціями, ні кресленнями, ні інструкціями або будь-яким іншим документом, що підтверджує виконання зазначених вимог, а інформація надана в листі не може дати повну характеристику опису запропонованого товару, та не подана інформація передбачена статтею 15 ЗУ «Про захист прав споживачів», що б дала можливість забезпечити право на отримання інформації покупцю.
Дата опублікування:
05.09.2025 23:33