• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поточний ремонт найпростішого укриття (облаштування системи вентиляції) в приміщенні Доброводівського ліцею імені Миколи Руденка

очікувана вартість відповідно до кошторисної документації

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 2 дні назад

557 680.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 788.40 UAH
Період оскарження: 13.08.2025 13:57 - 06.09.2025 00:00
Період оскарження(за результатами переможця): 16.09.2025 12:02 - 22.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: da35ec801d874521a96393780eb27d8e
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-13-006620-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
«13» серпня 2025 року ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ ДМИТРУШКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ Код ЄДРПОУ 44173902 (Далі — Замовник) оприлюднив Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2025-08-13-006620-a на закупівлю « Поточний ремонт найпростішого укриття (облаштування системи вентиляції) в приміщенні Доброводівського ліцею імені Миколи Руденка». Відповідно до ч.1 ст. 5 Закону , закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. При детальному розгляді тендерної документації нами було встановлено низку вимог, які суперечать принципам, викладеним у ч.1 ст. 5 Закону. Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕНТПРОМЕЛЕКТРОМОНТАЖ» (надалі – Скаржник), є суб’єктом господарювання, який у чіткій відповідності до положень чинного законодавства України, провадить господарську діяльність, яка стосується надання послуг та виконання робіт зі встановлення системи вентиляції, зокрема, які закуповує Замовник в рамках зазначеної вище процедури закупівлі, має матеріальну-технічну базу та працівників для виконання такого роду договорів. Керуючись частиною восьмою статті 18 Закону , скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, встановленого до внесення змін до тендерної документації, реалізує своє право на подання скарги. Ознайомившись з умовами тендерної документації, затвердженою рішенням уповноваженої особи Замовника (далі — Документація), Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕНТПРОМЕЛЕКТРОМОНТАЖ» (далі – Скаржник) виявило умови, які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації учасників, що обмежує прав на участь в цій закупівлі Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕНТПРОМЕЛЕКТРОМОНТАЖ» , а саме: 1.1. I Відповідно до Додатка 1 п.1.1 Кваліфікаційні критерії до Тендерної документації: Кваліфікаційний критерій “наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій” надається: - довідку за формою 1, що містить перелік обладнання та технологій (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо) (далі – техніка), який відповідає вимогам замовника, сформованим на основі відомості ресурсів наведеним у Таблиці 1.1 цього Додатку. У довідці відображається належність техніки (власної, залученої або субпідрядної організації тощо), яка залучається до виконання робіт. Надання документів, що підтверджують право власності / користування обладнанням, не вимагається. По-перше: Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для нас , як для Учасника, у зв’язку з тим, цьому додатково зазначено: «- довідку за формою 1, що містить перелік обладнання та технологій (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо) (далі – техніка), який відповідає вимогам замовника, сформованим на основі відомості ресурсів наведеним у Таблиці 1.1 цього Додатку». Тендерна документація Замовника не містить відомості ресурсів наведеним у Таблиці 1.1 цього Додатку Скаржник вважає таку вимогу дискримінаційною та такою, що обмежує права Скаржника на участь в даній процедурі закупівель та вимагає виключення даної вимоги із тендерної документації або шляхом додавання до тендерної документації Замовником саме відомості ресурсів наведеним у Таблиці 1.1 цього Додатку. З огляду на наступне. Згідно вимог п. 48 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами та доповненнями) (далі - Особливості) під час здійснення закупівлі товарів замовник може не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону. У разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону. Скаржник має Довідка про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій про надання послуг ремонту або встановлення системи вентиляції а надасть її в Доказах до скарги. . Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Отже, вимагаємо Замовника внести зміни в цю частину тендерної документації та викласти вимогу щодо надання учасниками Довідки про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій Доказ: до скарги додається Довідка про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій згідно облаштування системи вентиляції. На підставі викладеного, просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації, щодо оскаржуваної вимоги в даному пункті. II Відповідно до Додатка 1 п1.2 Кваліфікаційні критерії до Тендерної документації: « п1.2.1 Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід на підтвердження наявності надається: «1).сертифікованого інженера з охорони праці (будівництво) (для підтвердження Учасник повинен надати сертифікат інженера з охорони праці (будівництво), що забезпечує Орган з сертифікації персоналу будівельної галузі (ОСП БГ) акредитований НААУ згідно із Законом України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності»)». Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для нас , як для Учасника, у зв’язку з тим, цьому додатково зазначено: предметом закупівлі є Поточний ремонт найпростішого укриття (облаштування системи вентиляції) в приміщенні Доброводівського ліцею імені Миколи Руденка, тому посада сертифікованого інженера з охорони праці (будівництво) згідно тендерної документації не мають ніякого відношення до данної закупівлі. Посади працівників , які мають бути доцільними в цій закупівлі , наприклад: керівник робіт, монтажник вентиляції, налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики і т.п. 2). Також вимога щодо сертифікації інженера з охорони праці (будівництво), що забезпечує Орган з сертифікації персоналу будівельної галузі (ОСП БГ) акредитований НААУ згідно із Законом України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності є для нас незаконною та дискримінаційною так як не має відношення до данної закупівлі. Також зазаначаємо, що всі робітники , які будуть залучатися до виконання послуг мають посвідчення з охорони праці. Доказ: до скарги додається відповідна довідка працівників та наявність чинних зобов’язань між учасником та всіма працівниками (або спеціалістами), які будуть залучатись до виконання зобов'язань за договором за наступними посадами (або покладеними обов’язками) та посвідчення з охорони праці. На підставі викладеного, просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації, щодо оскаржуваної вимоги в даному пункті. Отже, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які мають займаної посади на працівників, а саме: сертифікованого інженера з охорони праці (будівництво) (для підтвердження Учасник повинен надати сертифікат інженера з охорони праці (будівництво), що забезпечує Орган з сертифікації персоналу будівельної галузі (ОСП БГ) акредитований НААУ згідно із Законом України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності; така вимога є дискримінаційною по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. III Відповідно Додатка 1 до п1.2 Кваліфікаційні критерії до Тендерної документації: « п1.2.1 Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід на підтвердження наявності надається: 1) « 5.інженера-проектувальника*, що має кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури (інженерно-будівельне проектування у частині технології будівельного виробництва) (з наданням сертифікату та свідоцтва, що подовжує дію сертифікату (у випадках передбачених чинним законодавством); Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для нас , як для Учасника, у зв’язку з тим, цьому додатково зазначаємо: Скаржник має у своєму штаті інженера-проектувальника, що має кваліфікаційний сертифікат інженерно-будівельного проектування у частині кошторисної документації чинним на дату подання тендерної прпозиції. Отже, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які маютьзайманої посади на працівників, а саме: інженера-проектувальника*, що має кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури (інженерно-будівельне проектування у частині технології будівельного виробництва) (з наданням сертифікату та свідоцтва, що подовжує дію сертифікату (у випадках передбачених чинним законодавством). Доказ: до скарги додається квапіфікаційні документи інженера-проектувальника що має кваліфікаційний сертифікат інженерно-будівельного проектування у частині кошторисної документації та свідоцтво інженера-проектувальника інженерно-будівельного проектування у частині кошторисної документації чинним на дату подання тендерної прпозиції. На підставі викладеного, просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації, щодо оскаржуваної вимоги в даному пункті. IV Відповідно до Додатка 1 п.1.2.2 Кваліфікаційні критерії до Тендерної документації: 1.2.2. Обов’язкова наявність працівників наступних робітничих професій надається: «- енергетик - не менше 1 особи (на підтвердження надати діюче посвідчення про допуск енергетика до роботи в електроустановках напругою до 1000 В, з не менше ніж 4 групою електробезпеки.» Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для нас , як для Учасника, у зв’язку з тим, цьому додатково зазначаємо: Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для нас , як для Учасника, у зв’язку з тим, цьому додатково зазначено: предметом закупівлі є Поточний ремонт найпростішого укриття (облаштування системи вентиляції) в приміщенні Доброводівського ліцею імені Миколи Руденка, тому посада енергетика - не менше 1 згідно тендерної документації не мають ніякого відношення до данної закупівлі. Доказ: до скарги додається тендерна документація із зазаначенням послуг, які надаються згідно умовам данної закупівлі. На підставі викладеного, просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації, щодо оскаржуваної вимоги в даному пункті. V. Відповідно до Додатка 1 п.1.2.2 Кваліфікаційні критерії до Тендерної документації: 1.2.2. Обов’язкова наявність працівників наступних робітничих професій надається: 1)«монтажник будівельний - не менше 1 особи (на підтвердження надати копію відповідного кваліфікаційного сертифікату/витягу з протоколу/ посвідчення про наявність кваліфікації;» Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для нас , як для Учасника, у зв’язку з тим, цьому додатково зазначено: предметом закупівлі є Поточний ремонт найпростішого укриття (облаштування системи вентиляції) в приміщенні Доброводівського ліцею імені Миколи Руденка, тому посада - монтажник будівельний не менше 1 згідно тендерної документації не мають ніякого відношення до данної закупівлі. Доказ: до скарги додається тендерна документація із зазаначенням послуг, які надаються згідно умовам данної закупівлі. На підставі викладеного, просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації, щодо оскаржуваної вимоги в даному пункті. 2). 1)«монтажник будівельний - не менше 1 особи (на підтвердження надати копію відповідного кваліфікаційного сертифікату/витягу з протоколу/ посвідчення про наявність кваліфікації. Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для нас , як для Учасника, у зв’язку з тим, що для підтвердження данної кваліфікації надається диплом про освіту, витягу з протоколу/ посвідчення про наявність кваліфікації, але в жодному разі не кваліфікаційний сертифікат. На підставі викладеного, просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації, щодо оскаржуваної вимоги в даному пункті. Доказ: до скарги додається тендерна документація із зазаначенням послуг, які надаються згідно умовам данної закупівлі. VI. Відповідно до Додатка 1 п.1.2.2 Кваліфікаційні критерії до Тендерної документації: 1.2.2. Обов’язкова наявність працівників наступних робітничих професій надається: «монтажник систем вентиляції, кондиціювання повітря, пневмотранспорту й аспірації – не менше 1 особи (наявність кваліфікаційного сертифікату/витягу з протоколу/ посвідчення про наявність кваліфікації;)» Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для нас , як для Учасника, у зв’язку з тим, що для підтвердження данної кваліфікації надається диплом про освіту, витягу з протоколу/ посвідчення про наявність кваліфікації, але в жодному разі не кваліфікаційний сертифікат. На підставі викладеного, просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації, щодо оскаржуваної вимоги в даному пункті. Доказ: до скарги додається тендерна документація із зазаначенням послуг, які надаються згідно умовам данної закупівлі. 1. VII. Відповідно до Додатка 1 У разі наявності згідно з пунктом 3.9 тендерної документації товарів (устаткування), що потребують дотримання вимог щодо підтвердження ступеня локалізації виробництва, учасник надає довідку з інформацією щодо кожного запропонованого учасником товару (устаткування) за формою 5. Форма 5 Довідка з інформацією щодо підтвердження ступеня локалізації виробництва № з/п Найменування товару (устаткування) Для товарів (устаткування), стосовно яких застосовуються положення щодо локалізації виробництва Для товарів (устаткування) походженням з країн – членів Угоди*** країна походження товару (устаткування) та назва документа, що підтверджує країну походження ступінь локалізації виробництва* (%) ID позиції в Переліку** 1 2 3 4 5 * Ступінь локалізації виробництва товару (устаткування) повинен дорівнювати чи перевищувати відсоток, установлений Законом на відповідний рік. ** Перелік товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, який формує та веде Уповноважений орган. *** Країни, які є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, з якими Україна уклала інші міжнародні договори, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”. Графи 3 і 4 зазначеної форми не заповнюються для відповідної позиції товару (устаткування) за умови, що країною походження такої позиції устаткування є країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”. На підтвердження незастосування вимог щодо локалізації виробництва учасник заповнює відповідним чином графу 5 форми та надає документ, що підтверджує країну походження такого товару (устаткування). Для кожної позиції товару (устаткування) походженням з інших країн учасником заповнюються графи 3 і 4 форми (заповнення графи 5 не вимагається) та надається копія сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності (згідно з пунктом 131 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861). Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для нас , як для Учасника, у зв’язку з тим, цьому додатково зазначено: Тендерна документація Замовника не містить відомості ресурсів наведеним у Таблиці 1.1 цього Додатку На підставі викладеного, просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації, щодо оскаржуваної вимоги в даному пункті. Доказ: до скарги додається тендерна документація данної закупівлі. 2). Відповідно до Додатка 1 У разі наявності згідно з пунктом 3.9 тендерної документації товарів (устаткування), що потребують дотримання вимог щодо підтвердження ступеня локалізації виробництва, учасник надає «Для кожної позиції товару (устаткування) походженням з інших країн учасником заповнюються графи 3 і 4 форми (заповнення графи 5 не вимагається) та надається копія сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності (згідно з пунктом 131 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861). Тендерна документація Замовника не містить відомості ресурсів наведеним у Таблиці 1.1 цього Додатку Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для нас , як для Учасника, у зв’язку з тим, цьому додатково зазначено: предметом закупівлі є Поточний ремонт найпростішого укриття (облаштування системи вентиляції) в приміщенні Доброводівського ліцею імені Миколи Руденка, тому надання копії сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності (згідно з пунктом 131 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861) не мають ніякого відношення до данної закупівлі. На підставі викладеного, просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації, щодо оскаржуваної вимоги в даному пункті. Доказ: до скарги додається тендерна документація данної закупівлі. VIII. Відповідно до ТЕХНІЧНОГО ЗАВДАННЯ (технічна специфікація) на закупівлю робіт учасник надає підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни) згідно з технічним завданням: - договірна ціна; - локальний кошторис; - відомість ресурсів до локального кошторису Тендерна документація Замовника не містить відомості ресурсів та Відомості обсягів робіт наведеним у Таблиці 1.1 цього Додатку Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для нас , як для Учасника, у зв’язку з тим, що ми не маємо змоги скласти підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни) згідно з технічним завданням На підставі викладеного, просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації, щодо оскаржуваної вимоги в даному пункті. Доказ: до скарги додається тендерна документація данної закупівлі. Відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» ґрунтується на принципах добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії та ефективності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників; об'єктивній та неупередженій оцінці тендерних пропозицій; запобіганні корупційним діям і зловживанням. Тому вважаємо, що тендерна документація не відповідає нормам чинного законодавства України, та просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації. Отже, Замовник порушив наступні норми законодавства: стаття 31 Закону України "Про публічні закупівлі», пункт 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 27.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.08.2025 16:11
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.08.2025 15:24
Дата виконання рішення Замовником: 03.09.2025 15:05
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконано рішення Комісії щодо внесення змін до тендерної документації
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВЕНТПРОМЕЛЕКТРОМОНТАЖ", Леся Порохнюк 380673450109 vpem17@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7b0d24e9d4ee4d33b5a9909a7db20347
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: «13» серпня 2025 року ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ ДМИТРУШКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ
Код ЄДРПОУ 44173902 (Далі — Замовник) оприлюднив Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2025-08-13-006620-a на закупівлю « Поточний ремонт найпростішого укриття (облаштування системи вентиляції) в приміщенні Доброводівського ліцею імені Миколи Руденка».
Відповідно до ч.1 ст. 5 Закону , закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
При детальному розгляді тендерної документації нами було встановлено низку вимог, які суперечать принципам, викладеним у ч.1 ст. 5 Закону.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕНТПРОМЕЛЕКТРОМОНТАЖ» (надалі – Скаржник), є суб’єктом господарювання, який у чіткій відповідності до положень чинного законодавства України, провадить господарську діяльність, яка стосується надання послуг та виконання робіт зі встановлення системи вентиляції, зокрема, які закуповує Замовник в рамках зазначеної вище процедури закупівлі, має матеріальну-технічну базу та працівників для виконання такого роду договорів.
Керуючись частиною восьмою статті 18 Закону , скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, встановленого до внесення змін до тендерної документації, реалізує своє право на подання скарги.
Ознайомившись з умовами тендерної документації, затвердженою рішенням уповноваженої особи Замовника (далі — Документація), Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕНТПРОМЕЛЕКТРОМОНТАЖ» (далі – Скаржник) виявило умови, які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації учасників, що обмежує прав на участь в цій закупівлі Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕНТПРОМЕЛЕКТРОМОНТАЖ» , а саме:

1.1. I Відповідно до Додатка 1 п.1.1 Кваліфікаційні критерії до Тендерної документації: Кваліфікаційний критерій “наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій” надається:



- довідку за формою 1, що містить перелік обладнання та технологій (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо) (далі – техніка), який відповідає вимогам замовника, сформованим на основі відомості ресурсів наведеним у Таблиці 1.1 цього Додатку.
У довідці відображається належність техніки (власної, залученої або субпідрядної організації тощо), яка залучається до виконання робіт. Надання документів, що підтверджують право власності / користування обладнанням, не вимагається.


По-перше:

Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для нас , як для Учасника, у зв’язку з тим, цьому додатково зазначено:
«- довідку за формою 1, що містить перелік обладнання та технологій (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо) (далі – техніка), який відповідає вимогам замовника, сформованим на основі відомості ресурсів наведеним у Таблиці 1.1 цього Додатку».

Тендерна документація Замовника не містить відомості ресурсів наведеним у Таблиці 1.1 цього Додатку
Скаржник вважає таку вимогу дискримінаційною та такою, що обмежує права Скаржника на участь в даній процедурі закупівель та вимагає виключення даної вимоги із тендерної документації або шляхом додавання до тендерної документації Замовником саме
відомості ресурсів наведеним у Таблиці 1.1 цього Додатку.
З огляду на наступне.
Згідно вимог п. 48 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами та доповненнями) (далі - Особливості) під час здійснення закупівлі товарів замовник може не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону. У разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону.
Скаржник має Довідка про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій про надання послуг ремонту або встановлення системи вентиляції а надасть її в Доказах до скарги.

.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Отже, вимагаємо Замовника внести зміни в цю частину тендерної документації та викласти вимогу щодо надання учасниками Довідки про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Доказ: до скарги додається Довідка про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій згідно облаштування системи вентиляції.


На підставі викладеного, просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації, щодо оскаржуваної вимоги в даному пункті.

II Відповідно до Додатка 1 п1.2 Кваліфікаційні критерії до Тендерної документації: « п1.2.1 Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід на підтвердження наявності надається:
«1).сертифікованого інженера з охорони праці (будівництво) (для підтвердження Учасник повинен надати сертифікат інженера з охорони праці (будівництво), що забезпечує Орган з сертифікації персоналу будівельної галузі (ОСП БГ) акредитований НААУ згідно із Законом України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності»)».

Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для нас , як для Учасника, у зв’язку з тим, цьому додатково зазначено: предметом закупівлі є Поточний ремонт найпростішого укриття (облаштування системи вентиляції) в приміщенні Доброводівського ліцею імені Миколи Руденка, тому посада сертифікованого інженера з охорони праці (будівництво) згідно тендерної документації не мають ніякого відношення до данної закупівлі. Посади працівників , які мають бути доцільними в цій закупівлі , наприклад: керівник робіт, монтажник вентиляції, налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики і т.п.
2). Також вимога щодо сертифікації інженера з охорони праці (будівництво), що забезпечує Орган з сертифікації персоналу будівельної галузі (ОСП БГ) акредитований НААУ згідно із Законом України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності є для нас незаконною та дискримінаційною так як не має відношення до данної закупівлі.
Також зазаначаємо, що всі робітники , які будуть залучатися до виконання послуг мають посвідчення з охорони праці.
Доказ: до скарги додається відповідна довідка працівників та наявність чинних зобов’язань між учасником та всіма працівниками (або спеціалістами), які будуть залучатись до виконання зобов'язань за договором за наступними посадами (або покладеними обов’язками) та посвідчення з охорони праці.

На підставі викладеного, просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації, щодо оскаржуваної вимоги в даному пункті.


Отже, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які мають займаної посади на працівників, а саме: сертифікованого інженера з охорони праці (будівництво) (для підтвердження Учасник повинен надати сертифікат інженера з охорони праці (будівництво), що забезпечує Орган з сертифікації персоналу будівельної галузі (ОСП БГ) акредитований НААУ згідно із Законом України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності; така вимога є дискримінаційною по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.

III Відповідно Додатка 1 до п1.2 Кваліфікаційні критерії до Тендерної документації: « п1.2.1 Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід на підтвердження наявності надається:
1) « 5.інженера-проектувальника*, що має кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури (інженерно-будівельне проектування у частині технології будівельного виробництва) (з наданням сертифікату та свідоцтва, що подовжує дію сертифікату (у випадках передбачених чинним законодавством);

Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для нас , як для Учасника, у зв’язку з тим, цьому додатково зазначаємо:

Скаржник має у своєму штаті інженера-проектувальника, що має кваліфікаційний сертифікат інженерно-будівельного проектування у частині кошторисної документації чинним на дату подання тендерної прпозиції.
Отже, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які маютьзайманої посади на працівників, а саме: інженера-проектувальника*, що має кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури (інженерно-будівельне проектування у частині технології будівельного виробництва) (з наданням сертифікату та свідоцтва, що подовжує дію сертифікату (у випадках передбачених чинним законодавством).

Доказ: до скарги додається квапіфікаційні документи інженера-проектувальника що має кваліфікаційний сертифікат інженерно-будівельного проектування у частині кошторисної документації та свідоцтво інженера-проектувальника інженерно-будівельного проектування у частині кошторисної документації чинним на дату подання тендерної прпозиції.

На підставі викладеного, просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації, щодо оскаржуваної вимоги в даному пункті.

IV Відповідно до Додатка 1 п.1.2.2 Кваліфікаційні критерії до Тендерної документації: 1.2.2. Обов’язкова наявність працівників наступних робітничих професій надається:
«- енергетик - не менше 1 особи (на підтвердження надати діюче посвідчення про допуск енергетика до роботи в електроустановках напругою до 1000 В, з не менше ніж 4 групою електробезпеки.»
Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для нас , як для Учасника, у зв’язку з тим, цьому додатково зазначаємо:
Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для нас , як для Учасника, у зв’язку з тим, цьому додатково зазначено: предметом закупівлі є Поточний ремонт найпростішого укриття (облаштування системи вентиляції) в приміщенні Доброводівського ліцею імені Миколи Руденка, тому посада енергетика - не менше 1 згідно тендерної документації не мають ніякого відношення до данної закупівлі.
Доказ: до скарги додається тендерна документація із зазаначенням послуг, які надаються згідно умовам данної закупівлі.
На підставі викладеного, просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації, щодо оскаржуваної вимоги в даному пункті.


V. Відповідно до Додатка 1 п.1.2.2 Кваліфікаційні критерії до Тендерної документації: 1.2.2. Обов’язкова наявність працівників наступних робітничих професій надається:
1)«монтажник будівельний - не менше 1 особи (на підтвердження надати копію відповідного кваліфікаційного сертифікату/витягу з протоколу/ посвідчення про наявність кваліфікації;»

Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для нас , як для Учасника, у зв’язку з тим, цьому додатково зазначено: предметом закупівлі є Поточний ремонт найпростішого укриття (облаштування системи вентиляції) в приміщенні Доброводівського ліцею імені Миколи Руденка, тому посада - монтажник будівельний не менше 1 згідно тендерної документації не мають ніякого відношення до данної закупівлі.
Доказ: до скарги додається тендерна документація із зазаначенням послуг, які надаються згідно умовам данної закупівлі.
На підставі викладеного, просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації, щодо оскаржуваної вимоги в даному пункті.
2). 1)«монтажник будівельний - не менше 1 особи (на підтвердження надати копію відповідного кваліфікаційного сертифікату/витягу з протоколу/ посвідчення про наявність кваліфікації.
Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для нас , як для Учасника, у зв’язку з тим, що для підтвердження данної кваліфікації надається диплом про освіту, витягу з протоколу/ посвідчення про наявність кваліфікації, але в жодному разі не кваліфікаційний сертифікат.
На підставі викладеного, просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації, щодо оскаржуваної вимоги в даному пункті.
Доказ: до скарги додається тендерна документація із зазаначенням послуг, які надаються згідно умовам данної закупівлі.
VI. Відповідно до Додатка 1 п.1.2.2 Кваліфікаційні критерії до Тендерної документації: 1.2.2. Обов’язкова наявність працівників наступних робітничих професій надається:
«монтажник систем вентиляції, кондиціювання повітря, пневмотранспорту й аспірації – не менше 1 особи (наявність кваліфікаційного сертифікату/витягу з протоколу/ посвідчення про наявність кваліфікації;)»
Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для нас , як для Учасника, у зв’язку з тим, що для підтвердження данної кваліфікації надається диплом про освіту, витягу з протоколу/ посвідчення про наявність кваліфікації, але в жодному разі не кваліфікаційний сертифікат.
На підставі викладеного, просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації, щодо оскаржуваної вимоги в даному пункті.
Доказ: до скарги додається тендерна документація із зазаначенням послуг, які надаються згідно умовам данної закупівлі.

1. VII. Відповідно до Додатка 1 У разі наявності згідно з пунктом 3.9 тендерної документації товарів (устаткування), що потребують дотримання вимог щодо підтвердження ступеня локалізації виробництва, учасник надає довідку з інформацією щодо кожного запропонованого учасником товару (устаткування) за формою 5.
Форма 5
Довідка з інформацією щодо підтвердження ступеня локалізації виробництва




№ з/п


Найменування товару (устаткування) Для товарів (устаткування), стосовно яких застосовуються положення щодо локалізації виробництва Для товарів (устаткування) походженням з країн – членів Угоди*** країна походження
товару (устаткування) та назва документа, що підтверджує країну походження

ступінь локалізації виробництва* (%)
ID позиції в Переліку**
1 2 3 4 5


* Ступінь локалізації виробництва товару (устаткування) повинен дорівнювати чи перевищувати відсоток, установлений Законом на відповідний рік.
** Перелік товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, який формує та веде Уповноважений орган.
*** Країни, які є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, з якими Україна уклала інші міжнародні договори, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”.

Графи 3 і 4 зазначеної форми не заповнюються для відповідної позиції товару (устаткування) за умови, що країною походження такої позиції устаткування є країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”. На підтвердження незастосування вимог щодо локалізації виробництва учасник заповнює відповідним чином графу 5 форми та надає документ, що підтверджує країну походження такого товару (устаткування).
Для кожної позиції товару (устаткування) походженням з інших країн учасником заповнюються графи 3 і 4 форми (заповнення графи 5 не вимагається) та надається копія сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності (згідно з пунктом 131 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861).

Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для нас , як для Учасника, у зв’язку з тим, цьому додатково зазначено:
Тендерна документація Замовника не містить відомості ресурсів наведеним у Таблиці 1.1 цього Додатку

На підставі викладеного, просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації, щодо оскаржуваної вимоги в даному пункті.
Доказ: до скарги додається тендерна документація данної закупівлі.

2). Відповідно до Додатка 1 У разі наявності згідно з пунктом 3.9 тендерної документації товарів (устаткування), що потребують дотримання вимог щодо підтвердження ступеня локалізації виробництва, учасник надає «Для кожної позиції товару (устаткування) походженням з інших країн учасником заповнюються графи 3 і 4 форми (заповнення графи 5 не вимагається) та надається копія сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності (згідно з пунктом 131 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861).

Тендерна документація Замовника не містить відомості ресурсів наведеним у Таблиці 1.1 цього Додатку

Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для нас , як для Учасника, у зв’язку з тим, цьому додатково зазначено: предметом закупівлі є Поточний ремонт найпростішого укриття (облаштування системи вентиляції) в приміщенні Доброводівського ліцею імені Миколи Руденка, тому надання копії сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності (згідно з пунктом 131 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861) не мають ніякого відношення до данної закупівлі.


На підставі викладеного, просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації, щодо оскаржуваної вимоги в даному пункті.
Доказ: до скарги додається тендерна документація данної закупівлі.

VIII. Відповідно до ТЕХНІЧНОГО ЗАВДАННЯ (технічна специфікація) на закупівлю робіт учасник надає підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни) згідно з технічним завданням:
- договірна ціна;
- локальний кошторис;
- відомість ресурсів до локального кошторису
Тендерна документація Замовника не містить відомості ресурсів та Відомості обсягів робіт наведеним у Таблиці 1.1 цього Додатку
Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для нас , як для Учасника, у зв’язку з тим, що ми не маємо змоги скласти підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни) згідно з технічним завданням
На підставі викладеного, просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації, щодо оскаржуваної вимоги в даному пункті.
Доказ: до скарги додається тендерна документація данної закупівлі.


Відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» ґрунтується на принципах добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії та ефективності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників; об'єктивній та неупередженій оцінці тендерних пропозицій; запобіганні корупційним діям і зловживанням.

Тому вважаємо, що тендерна документація не відповідає нормам чинного законодавства України, та просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації