• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів

Кваліфікація

від початку періоду пройшов 91 робочий день

237 685.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 188.43 UAH
Період оскарження: 13.08.2025 09:37 - 18.08.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо рішення Замовника

Номер: 0104080780d344d9b7237b8310dfa579
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-13-000795-a.c1
Назва: Скарга щодо рішення Замовника
Скарга:
Дата розгляду скарги: 11.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.09.2025 14:34
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 16.09.2025 11:07
Дата виконання рішення Замовником: 25.09.2025 09:25
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовник Протоколом 58 від 25 вересня 2025 року скасував своє рішення про відхилення пропозиції учасника ТОВ "Автошини Прозорро"
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО", Андрій Гапонов 380988161882 tov.avtoshini.prozoro@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 52d9681a42f24074a077a03e995d80b7
Заголовок пункту скарги: Скарга щодо рішення Замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 28.08.2025р. Замовником прийнято рішення відхилити тендерну пропозицію ТОВ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО" на закупівлю ДК 021:2015:34330000-9: Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів. Замовником вирішено: Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Серед невідповідностей Замовником зазначено наступне:
1. Відсутність підтвердження складського приміщення у м. Тернополі. Учасник не надав належних документів, що підтверджують право користування складськими приміщеннями (договір оренди чи інший документ), як це вимагалося тендерною документацією. Наданий документ не підтверджує саме оренду приміщення у м. Тернополі.
2. Відсутність гарантійного листа на вимогу пункту 3 Додатку 1: 50 % товару, який вказаний у переліку пропозиції повинен бути в наявності або перемішений на склад Учасника в м. Тернополі з метою забезпечення термінового придбання товару протягом двох днів, з моменту отримання заявки, що підтверджується гарантійним листом про можливість, на етапі кваліфікації пропозиції Учасника, здійснення перевірки Замовником наявності переліку товару та його якості на складі Учасника.
3. Відсутність довідки про країну походження товару. Учасник не надав обов’язкової довідки про країну походження запропонованого товару, що також є прямим порушенням вимог тендерної документації.
Скаржник, не погоджується з прийнятим Замовником рішенням щодо відхилення його тендерної пропозиції, вважаю зазначені вище підстави для відхилення надумані, а прийняте рішення незаконним, зокрема прийнятим всупереч вимог ч. 1, 4 та 5 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та таким, що порушує мої права.
Роз’яснення щодо неправомірності відхилення тендерної пропозиції:
Роз’яснення по суті питання щодо підтвердження наявності складського приміщення в м. Тернополі
Замовником у пункті 5 Додатку 1 тендерної документації встановлено вимогу:
«Учасник повинен мати складське приміщення у місті Тернопіль. Для підтвердження місцезнаходження складу Учасника у місті Тернопіль, Учасник має надати копію свідоцтва про право власності складських приміщень або копію договору оренди приміщень складу (при цьому термін дії договору оренди має бути не менше строку дії договору про закупівлю)».
На виконання цієї вимоги учасником ТОВ «Автошини-Прозоро» у складі тендерної пропозиції було надано:
• Договір оренди нежитлового приміщення №1-8 від 09.08.2025 р., який підтверджує право користування складським приміщенням у місті Тернопіль;
• Свідоцтво на право власності на нерухоме майно, що додатково підтверджує наявність у учасника необхідної матеріально-технічної бази та фактичне місцезнаходження складського приміщення.
Таким чином, учасник не лише виконав мінімально необхідну вимогу (надання договору оренди), але й надав додатковий документ – свідоцтво на право власності, що є ще більш вагомим підтвердженням наявності складу.
Згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» замовник не має права відхиляти тендерну пропозицію, якщо учасник у повному обсязі виконав вимоги тендерної документації та надав належні документи. У даному випадку вимоги пункту 5 Додатку 1 виконані у двох формах (і договір оренди, і свідоцтво на право власності), отже, підстав для відхилення пропозиції не існувало.
Відхилення пропозиції ТОВ «Автошини-Прозоро» з підстав нібито непідтвердження наявності складського приміщення в м. Тернопіль є безпідставним та незаконним, оскільки учасник не лише виконав, але й перевиконав вимогу тендерної документації.
Роз’яснення щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції по другому пункту
У тендерній документації, а саме в пункті 3 Додатку 1, встановлено наступну вимогу: «50 % товару, який вказаний у переліку пропозиції, повинен бути в наявності або переміщений на склад Учасника в м. Тернополі з метою забезпечення термінового придбання товару протягом двох днів з моменту отримання заявки, що підтверджується гарантійним листом про можливість. На етапі кваліфікації пропозиції Учасника здійснюється перевірка Замовником наявності переліку товару та його якості на складі Учасника».
Тобто, вимога документації зводиться до того, що учасник повинен надати гарантійний лист щодо можливості підтвердити наявність 50 % товару на складі або його переміщення. Сам по собі гарантійний лист є документом інформаційного характеру, який не впливає на технічні характеристики предмета закупівлі, не змінює найменування, марку чи модель товару та жодним чином не впливає на сутність пропозиції учасника.
Отже, відсутність такого документа на етапі подання тендерної пропозиції не може вважатися істотною невідповідністю, яка дає право замовнику на відхилення пропозиції.
Водночас чинне законодавство, а саме пункт 43 Особливостей постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 року, прямо зобов’язує замовника у випадку виявлення невідповідностей у документах, що можуть бути усунені учасником без зміни суті його пропозиції, розмістити повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Винятки із цього правила стосуються лише:
• відсутності забезпечення тендерної пропозиції, або
• відсутності інформації/документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.
У даному випадку учасником надано повну інформацію про предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а відсутність гарантійного листа не належить до вказаних винятків. Відповідно, замовник повинен був скористатися процедурою, передбаченою п.43 Особливостей, і надати учаснику можливість усунути невідповідність шляхом подання гарантійного листа у визначений строк.
Натомість замовник цього не зробив і безпідставно відхилив пропозицію учасника. Такі дії порушують принципи здійснення публічних закупівель, закріплені в ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема принципи добросовісної конкуренції та недискримінації учасників.
Додатково відповідність технічним вимогам підтверджено гарантійним листом №18 від 20.08.2025 року.
Таким чином, відхилення пропозиції ТОВ «Автошини-Прозоро» за відсутність гарантійного листа є незаконним та суперечить пункту 43 Особливостей, оскільки ця невідповідність могла бути усунена без зміни предмета закупівлі чи суті пропозиції.
Роз’яснення щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції по третьому пункту
У тендерній документації, а саме у Додатку 2, було встановлено вимогу:
«Пропозиція повинна містити довідку про країну походження товару».
На виконання цієї вимоги учасником – ТОВ «Автошини-Прозоро» – у складі тендерної пропозиції було надано документ:
• Декларація постачальника про відповідність (згідно з ISO/IEC 17050-1:2006) №20.08.2025/11,
яка містить інформацію про походження товару по кожній позиції, що підтверджує країну походження товарів, запропонованих у складі тендерної пропозиції.
Таким чином, вимогу Додатку 2 виконано у повному обсязі, оскільки декларація постачальника є офіційним документом, що підтверджує інформацію про походження товару, і за своїм змістом відповідає суті довідки про країну походження, передбаченої документацією.
Відхилення тендерної пропозиції учасника з підстави нібито ненадання довідки про країну походження товару є безпідставним та неправомірним, адже замовник фактично проігнорував поданий документ, який повністю відповідає встановленій вимозі.
Згідно з принципами публічних закупівель, визначеними ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник зобов’язаний забезпечувати об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій і не має права відхиляти пропозицію учасника, якщо ним виконано всі умови тендерної документації.
Отже, у даному випадку учасником належним чином підтверджено країну походження товару, що свідчить про виконання вимог тендерної документації, а дії замовника щодо відхилення є незаконними та дискримінаційними.
Прийняте Замовником рішення порушує Законодавчо встановлені права Скаржника, а тому завдає економічну шкоду Скаржнику.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Запити Органу оскарження

Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП

Скарга

Номер: 598670c60a2e46c3be80000e49c1b661
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-13-000795-a.a3
Назва: Скарга
Скарга:
Дата розгляду скарги: 04.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.11.2025 13:46
Дата прийняття рішення по скарзі: 09.12.2025 18:06
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО", Андрій Гапонов 380988161882 tov.avtoshini.prozoro@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 0e4be338bc5f4878b9ee201abd084b39
Заголовок пункту скарги: Скарга
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Скарга
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Запити Органу оскарження

Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо відміни торгів

Номер: 9394fcf679b64fe2bd58c68e6076c0e0
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-13-000795-a.b2
Назва: Скарга щодо відміни торгів
Скарга:
Дата розгляду скарги: 15.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.10.2025 15:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 17.10.2025 11:27
Дата виконання рішення Замовником: 12.11.2025 12:27
Коментар замовника щодо усунення порушень: 1. Скасувати Рішення від 26 вересня 2025р. №59
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО", Андрій Гапонов 380988161882 tov.avtoshini.prozoro@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 82916561f7164cc6adf42df79867eabb
Заголовок пункту скарги: Скарга щодо відміни торгів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Замовник порушив пункт 50 підпункту 2 Особливостей Закону, Замовник в протоколі Протокол № 59 від 26.09.2025р) про (відміну відкритих торгів) НЕ ЗАЗНАЧИВ ОПИС ПОРУШЕНЬ які порушують законодавства у сфері публічних закупівель, ЯКІ НЕМОЖЛИВО УСУНУТИ, ЦЕ ВИМАГАЄ пункт 50 підпункту 2 Особливостей Закону ( цитую Закон - 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, детальніше нижче:

Скаржник на підставі наведеного у протоколі Протокол № 59 від 26.09.2025р про (відміну відкритих торгів) зазначає, що Замовник не довів та документально не підтвердив правомірність відміни закупівлі, Замовник навіть логічно не зміг пояснити, зазначити, ЯКІ САМЕ вимоги Закону потрібно виправляти, та яким чином зазначене Замовником у протоколі Протокол № 59 від 26.09.2025р порушує законодавство у сфері публічних закупівель, зокрема цієї закупівлі, НЕ ЗАЗНАЧИВ ОПИС ПОРУШЕНЬ, ЯНІ НЕМОЖЛИВО УСУНУТИ - ЦЕ ВИМАГАЄ пункт 50 підпункту 2 Особливостей Закону.

Органи контролю визначені ч. 3 ст.7 Закону. Зокрема, визначено, що Рахункова палата, АМКУ, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України. Скаржник наголошує, що жодним із органів контролю, регламентованих ч. 3 ст. 7 Закону, не виявлено порушень при проведенні вказаних торгів.

Скаржник зазначає, що уповноважена особа Замовника – безпідставно відмінив процедуру закупівлі, оскільки уповноваженими суб’єктами порушень встановлено не було, а опис підстав такої відміни не відповідає критерію «порушення у сфері публічних закупівель».

Скаржник зазначає, що Замовник не зазначив, у чому саме полягає неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а також не надав опис таких порушень, які неможливо усунути, і в чому саме полягають порушення замовником законодавства у сфері публічних закупівель. Враховуючи це, замовник неправомірно відмінив тендер на підставі пункту 50 підпункту 2 Особливостей Закону.

Скаржник зазначає, що Замовник не довів та документально не підтвердив наявність порушення законодавства у сфері публічних закупівель!

Враховуючи наведене, Замовник, відмінивши процедуру закупівлі з наведених підстав, порушив вимоги Закону в цій частині.

Дії тендерного комітету є протиправними та такими, що обмежують права та інтереси скаржника керуючись Законом України «Про публічні закупівлі».

Прийняте Замовником рішення порушує Законодавчо встановлені права Скаржника на розгляд його пропозиції - , а тому завдає пряму економічну шкоду Скаржнику.
________________________________________________________________________

На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», що передбачає порядок оскарження процедур закупівлі, Скаржник - не погоджується з прийнятим Замовником рішенням щодо відміни торгів згідно (пункту 50 підпункту 2 Особливостей - Протокол № 59 від 26.09.2025р ).

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами, як: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них , об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Запити Органу оскарження