• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 39140000-5 Меблі для дому (комплект меблів для їдальні стіл 1 шт. + стілець 6 шт.)

Завершена

295 110.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 475.55 UAH
Період оскарження: 12.08.2025 18:35 - 17.08.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 9c9c708a6fe6456dbc4e0aa219009205
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-12-012188-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 26.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.08.2025 16:41
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 28.08.2025 13:41
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 28.08.2025 13:41
Автор: РІВНЕНСЬКЕ НВП УТОГ, Віктор +380969335310 mebli-utog@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e540a836321c4d039d18cfd08aab55bb
Заголовок пункту скарги: Пункт 1. Вимога надання учасниками зразків товару та гарантійного листа, що підтверджує можливість надання такого зразку.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. В пункті 6 Загальних вимог до предмета закупівлі Додатку 2 до Документації зазначено, що Замовник під час розгляду тендерної пропозиції має право запросити в Учасника закупівлі зразок товару на вибір Замовника, для проведення його фактичного (натурального) огляду та перевірки на відповідність технічним вимогам. Учасник зобов’язаний надати у складі своєї пропозиції гарантійний лист, що підтверджує можливість надання такого зразку протягом 2-х робочих днів, з моменту надання вимоги Замовником. У разі відсутності можливості Учасника надати запрошуваний зразок Замовнику, пропозиція може бути відхилена, як така, що не відповідає технічним вимогам Замовника. В разі якщо товар не відповідає технічним вимогам Замовника, відсутні вищевказані документи, що підтверджують якість товару або Учасник не в змозі виконати умови поставки, які визначені Замовником, пропозиція відхиляється.

Щодо вимоги надання учасниками зразків товару та гарантійного листа, що підтверджує можливість надання такого зразку, зазначаємо наступне: Згідно частини 1 статті 26 Закону та відповідно до пункту 1 Розділу 3 « Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Документації «Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.»
Згідно пункту 6 Розділу 3 « Інструкція з підготовки тендерної пропозиції" Документації «Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації. У Додатку 2 Документації міститься технічне завдання, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі.
Ми як Учасник, можемо у вказані строки надати зразки товару виготовлені згідно технічних та якісних вимог Замовника, для огляду та ознайомлення. Проте вказані зразки товарів не є частиною тендерної пропозиції та їх відповідність\не відповідність (на суб’єктивну думку Замовника) не можуть слугувати причиною для прийняття\відхилення пропозиції учасника. Адже, відповідно до частини 1 статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді, відповідно зразок не може вважатися її невід’ємною частиною. Окрім того, в Документації не зазначено кількості та порядку, в якому ці зразки повинні надаватись. Також Замовник не встановив строку повернення зразків, порядку й тривалості користування ними, порядку оформлення факту передання зразків і факту їх повернення, мети й порядку їх дослідження Замовником. У Документації також не визначено порядку контролю з боку інших учасників (чи дійсно учасник з найменшою ціновою пропозицією надав зразки), що створює умови для зловживань і суперечить принципу прозорості й частині 1 статті 5 Закону.
Вимагаємо внести зміни до Документації, щодо визначення порядку надання, найменування, кількості зразків продукції, яку необхідно надавати учасникам; порядку й тривалості користування ними, порядку оформлення факту передання зразків і факту їх повернення. Документація конкурсних торгів не містить переліку технічних вимог, на відповідність яких перевірятимуться зразки та не містить порядку проведення відповідності зразка, що може призвести до неоднозначності оцінки критеріїв відповідності зразків технічним вимогам Документації, як наслідок до непрозорої оцінки пропозиції учасників закупівлі, та, відповідно до порушення одного з принципів здійснення закупівель, визначено статтею 5 Закону, а саме – відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Окрім того, Замовник ніде не вказав, що він має необхідні знання, відповідний компетентний персонал, технічні можливості тощо для визначення технічних характеристик меблів, що може призвести до неоднозначної та непрозорої оцінки з боку Замовника вказаною вище вимогою під час розгляду пропозиції учасника.
Вимагаємо вилучити вимогу в частині «У разі відсутності можливості Учасника надати запрошуваний зразок Замовнику, пропозиція може бути відхилена, як така, що не відповідає технічним вимогам Замовника. В разі якщо товар не відповідає технічним вимогам Замовника, відсутні вищевказані документи, що підтверджують якість товару або Учасник не в змозі виконати умови поставки, які визначені Замовником, пропозиція відхиляється». Оскільки, стаття 31 Закону та п.41 Особливостей містять перелік підстав для відхилення тендерних пропозицій учасників. Відповідно до статті 31 Закону, пункту 44 та пункту 45 Особливостей відсутність чи не відповідність зразку предмету закупівлі не може бути підставою для відхилення тендерних пропозицій учасників. Слід також зазначити, що зразок предмета закупівлі (у відповідності до вимог) не є складовою пропозицією учасника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 5842eedc96164314bd8165ec97e40ae6
Заголовок пункту скарги: Пункт 2. Непровомірна вимога щодо складанням акту обстеження підписаного у двосторонньому порядку
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2. В пункті 7 Загальних вимог до предмета закупівлі Додатку 2 до Документації зазначено, що «з метою одержання всієї інформації, яка є необхідною для підготовки Пропозиції та підписання Договору, а також його виконання, Учасникам пропонується:
· обов’язково обстежити об’єкти (місця, де буде встановлене обладнання на відповідність умов експлуатації в рамках технічних вимог, передбачених для експлуатації обладнання та дотримання умов експлуатації устаткування/обладнання для дотримання гарантійних зобов’язань), на якому має бути встановлено дане обладнання із складанням акту обстеження підписаного у двосторонньому порядку;
· одержати у Замовника додаткову технічну документацію щодо об’єктів, яка, з точки зору Учасника, може бути необхідною для підготовки пропозиції»
Ця вимога є дискримінаційною для Скаржника, оскільки її встановлення несе у собі корупційні ризики, адже, задля участі в закупівлі учаснику необхідно отримати доступ на територію приміщення Замовника в супроводі представника(ів) Замовника, скласти відповідний акт та отримати підпис Замовника.
Замовник порушує право Скаржника на конфіденційність інформації, що є незаконним, дискримінаційним та суперечить таким принципам закупівель як максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників.
Встановлення Замовником вищезазначеної вимоги необґрунтоване та таке, що суперечить вимогам Закону, адже за таких умов, з підстав, незалежних від Скаржника
Замовник може не допустити його на територію об’єкту та не підписати акт, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав для відхилення його тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та інших суб'єктів господарювання.
Також звертаємо Вашу увагу, що предметом закупівлі є меблі - Комплект меблів для їдальні стіл 1 шт. + стілець 6 шт.. Перелік технічних, якісних та кількісних характеристик до меблів викладено у Додатку 2 до Документації, в тому числі зазначено габаритні розміри, визначено з яких матеріалів виготовляється та якою фурнітурою укомплектовується.
Відповідно, ознайомитись з вимогами до товару учасник може з інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (додаток 2 до Документації), що надається Замовником у складі Документації.
Відповідно до частини першої ст. 23 Закону, технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Таким чином, необхідність відвідування об'єкту є недоречною та обмежує коло потенційних учасників.
Окремо наголошуємо, що у випадку наявності нагальної потреби у Замовника уточнити розміри меблів згідно з розмірами приміщень, заміри можуть бути здійснені постачальником товару після підписання договору про закупівлю перед виготовленням меблів, що задовольнить потребу Замовника і не порушуватиме вимоги чинного законодавства.
Відповідно до частини першої ст. 12 Закону електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій. Огляд об'єкта потенційним учасником разом із Замовником до подання пропозиції та проведення аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням та погодженням довідки/акту за результатами огляду об'єкта надання послуг. Дії Замовника щодо ініціювання, а тим більше проведення переговорів з потенційними учасниками щодо огляду об'єкта та підписання за результатами зустрічі відповідного документа до моменту розкриття їх пропозицій - є неправомірними, оскільки здійснюють вплив на кількість учасників та їх склад.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також
права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації