-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Поточний ремонт з благоустрою території в управлінні освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 20 робочих днів
2 599 995.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 999.98 UAH
мін. крок: 0.5% або 12 999.98 UAH
Період оскарження:
12.08.2025 18:07 - 17.08.2025 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП
неправомірне відхилення
Номер:
748570b0a062403486350566fe97227f
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-12-012088-a.b3
Назва:
неправомірне відхилення
Скарга:
неправомірне відхилення
Пов'язані документи:
Учасник
- Протокол відхилення кандидата (уо, блогоустрій).pdf 29.08.2025 16:19
- sign.p7s 29.08.2025 16:22
- Скарга на рішення.docx 29.08.2025 21:08
- Скарга на рішення.docx.asice.zip 29.08.2025 21:08
- Рішення від 02.09.2025 №13440.pdf 02.09.2025 17:31
- Інформація про резолютивну частину рішення від 10.09.2025 №13924.pdf 11.09.2025 14:03
- Рішення від 10.09.2025 №13924.pdf 15.09.2025 15:10
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.08.2025 16:39
Дата розгляду скарги:
10.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.09.2025 17:31
Дата прийняття рішення по скарзі:
15.09.2025 15:11
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
fd147d3864d14cffb0e3ed1b1d8db2e3
Заголовок пункту скарги:
неправомірне відхилення
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
неправомірне відхилення
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Запити Органу оскарження
Номер:
0a79e7b42a274655865e9d1b796a7804
Тема запиту:
Пояснення по суті скарги
Текст запиту:
Управлінням освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації (далі – Замовник, управління освіти) розглянуто рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України (далі – АМКУ) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 02.09.2025 № 13440-р/пк-пз щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі. За результатами розгляду в межах повноважень інформуємо.
Розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «РЕГДОРСТРОЙ» (далі – Скаржник, Учасник, ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ») від 29.08.2025 № UA-2025-08-12-012088-a.b3, щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі «Інші завершальні будівельні роботи» код 45450000-6 за ЄЗС ДК 021:2015 (поточний ремонт з благоустрою території в управлінні освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації) оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-12-012088-a, управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації незгодне з доводами викладеними в Скарзі та вважає їх безпідставними необґрунтованими на надає свої пояснення по суті скарги, які полягають у наступному.
1. Обставини.
Управлінням освіти 12 серпня 2025 була оголошена процедура відкритих торгів з особливостями щодо закупівлі поточного ремонту з благоустрою території в управлінні освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації за кодом ДК 021:2015 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи» (далі – Торги, процедура закупівлі) керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами та доповненнями) (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами та доповненнями) (далі – Особливості).
В процедурі закупівлі приймали участь учасники ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ», ТОВ «РУБІН - УКРАЇНА».
2. Підстави відхилення.
За результатом 21.08.2025 аукціонну, у зв’язку з тим, що пропозиція Учасника (ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ») не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей, рішенням уповноваженої особою від 26.08.2025 № 08/707 тендерна пропозиція була відхилена на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
ОБГРУНТУВАННЯ ВІДХИЛЕННЯ
№
п/п Вимога, зазначена в Тендерній документації Інформація щодо наявності/відповідності документу
1. 2.2. Кошторисна документація (розроблена в програмному комплексі АВК-5 або аналог), (пропечатана та підписана організацією учасником і підписом та печаткою сертифікованого інженера-проектувальника) (подається додатково у форматі Word або Excel) у складі:
2.2.1. Дефектний акт;
2.2.2. Договірна ціна (з врахуванням вартості проходження експертизи кошторисної документації та без витрат на технічний нагляд);
2.2.3. Зведений кошторисний розрахунок вартості ремонту з пояснювальною запискою (з врахуванням вартості проходження експертизи кошторисної документації та без витрат на технічний нагляд);
2.2.4. Локальні кошториси;
2.2.5. Підсумкова відомість ресурсів до локального кошторисного розрахунку.
(підпункт 2.2 пункту 2 Додатку 2 ТД)
При складанні ціни пропозиції Учасник повинен здійснити розрахунок кошторисної заробітної плати, виходячи із середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку планується застосовувати на об’єкті поточного ремонту.
Розрахунок має бути здійснений відповідно до вимог Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 20.10.2016 № 281 (зі змінами), з урахуванням Основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2025–2027 роки, схвалених постановою Кабінету Міністрів України від 28.06.2024 № 780. У складі тендерної пропозиції ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» надано розроблену кошторисну документацію, яка містить:
• дефектний акт,
• договірну ціну,
• зведений кошторисний розрахунок вартості ремонту з пояснювальною запискою,
• локальний кошторис,
• підсумкову відомість ресурсів до локального кошторисного розрахунку.
У пояснювальній записці до зведеного кошторисного розрахунку (файл «100 Кошторисні розрахунки.pdf») зазначено середньомісячну заробітну плату на одного робітника у розмірі
24 390,00 грн.
Зазначений рівень заробітної плати не відповідає мінімально допустимому значенню, яке може враховуватись при складанні інвесторської кошторисної документації у 2025 році. Відповідно до даних Державної служби статистики щодо середньомісячної заробітної плати у будівництві за 2024 рік (16 928 грн) та індексу споживчих цін за 2025 рік (1,097), граничне значення становить:
16 928 × 1,097 = 18 570,02 грн.
Оскільки предметом закупівлі є поточний ремонт, середньомісячна заробітна плата у кошторисній документації не може перевищувати 18 570,02 грн.
Тендерна пропозиція ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» не відповідає умовам тендерної документації.
Кошторисна документація повинна відповідати вимогам Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженим Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 20.10.2016 № 281 (далі – Порядок) та ДСТУ.
Замовник, розглянувши пропозицію ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ», встановив невідповідність наданої кошторисної документації вимогам тендерної документації, а саме — у частині рівня середньомісячної заробітної плати.
Зокрема, Скаржник зазначив у пояснювальній записці рівень середньомісячної зарплати в розмірі 24 390,00 грн, що суттєво перевищує обґрунтоване нормативне значення для 2025 року, розраховане за формулою:
Середньомісячна зарплата в будівництві за 2024 рік (16 928 грн) × індекс інфляції 2025 року (1,097) = 18 570,02 грн.
Інформація щодо середньомісячної заробітної плати за видами економічної діяльності, зокрема у будівництві, базується на оприлюдненій Державною службою статистики України інформації щодо середньомісячної заробітної плати у будівництві за 12 місяців 2024 року, яка складає 16 928,00 грн.
(Додаток 1 Дані оприлюднені Державною
службою статистики України)
Відповідно до Основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2025-2027 роки, схвалених постановою Кабінету Міністрів України від 28.06.2024 року № 780 «Про схвалення основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2025-2027 роки» прогнозний індекс споживчих цін на 2025 рік складає 109,7 %.
(Додаток 2 Прогнозний індекс споживчих цін на
2025 рік відповідно до Основних прогнозних
макропоказників економічного і соціального
розвитку України на 2025-2027 роки, схвалених
постановою Кабінету Міністрів України від
28.06.2024 року № 780)
Відповідно розрахунок можна виконати таким чином:
ЗП 2025 = 16 928 грн. * 1,097 = 18 570,02 грн.,
де:
ЗП 2025 – величина, нижче якої не може бути розмір середньомісячної заробітної плати у будівництві (у розрахунку на одного штатного працівника) у 2025 році;
16 928 грн. – середньомісячна заробітна плата у будівництві за 12 місяців 2024 року;
1,097 % – прогнозний індекс споживчих цін на 2025 рік.
Додатково, позицію Замовника підтверджує лист Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України № 19.1-19-98 від 06.05.2025 року. Згідно з цим документом, рівень кошторисної заробітної плати повинен визначатися відповідно до Порядку № 281 Мінрегіону. Агентство підтверджує, що мінімальний розмір кошторисної заробітної плати для визначення вартості будівництва у 2025 році розраховується саме на рівні 18 570,02 грн, і вказує, що цей рівень «має рекомендаційний характер, але є таким, що застосовується як методична основа при визначенні обґрунтованості договірної ціни».
(Додаток 3 лист Державного агентства
відновлення та розвитку інфраструктури України
№ 19.1-19-98 від 06.05.2025 року)
Таким чином, перевищення Скаржником зазначеного нормативного рівня без документально підтвердженої необхідності — суперечить методології формування кошторисної частини та раціональному використанню бюджетних коштів.
Крім того, відповідний рівень середньомісячної заробітної плати вже реалізовано у поточній (останній) версії програмного комплексу АВК, який є основним галузевим інструментом для складання кошторисної документації в Україні. У модулях поточного ремонту, на рівні шаблонів та нормативної бази, передбачено саме значення 18 570,02 грн як базове для 2025 року. Це ще раз підтверджує актуальність, обґрунтованість і загальноприйнятість цього показника.
Таким чином, Замовник вважає відхилення ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» правомірним.
Згідно з частиною першою статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», одним із принципів здійснення закупівель є забезпечення максимальної економії та ефективності використання бюджетних коштів. Це означає, що Замовник має право — а в умовах публічної відповідальності й обов’язок — аналізувати економічну обґрунтованість цінових показників у складі тендерної пропозиції.
Враховуючи, що закупівля фінансується за рахунок бюджету, Замовник не може погоджуватись на штучно завищені кошторисні показники, у тому числі заробітну плату, без належного пояснення.
3. Щодо застосування Порядку № 281
Замовник не погоджується з твердженням ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» про те, що Порядок розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, затверджений наказом Мінрегіону № 281 від 20.10.2016 (далі – Порядок), не поширюється на поточні ремонти, а тому його пропозиція була відхилена неправомірно.
3.1. Щодо предмета закупівлі
Предметом закупівлі є «Поточний ремонт з благоустрою території», вид закупівлі – послуги. Разом з тим, відповідно до положень ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» та роз’яснень Мінрегіону, роботи з поточного ремонту належать до видів будівельних робіт, для яких застосовуються єдині підходи до формування кошторисної заробітної плати у складі договірної ціни.
3.2. Щодо сфери дії Порядку № 281
Справді, пунктом 1 Порядку № 281 передбачено його застосування при визначенні вартості будівництва (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт, технічне переоснащення). Проте:
• Мінрегіон у своїх численних листах-роз’ясненнях (зокрема лист від 22.08.2017 № 7/15-7614, лист від 05.03.2018 № 7/15-1595) прямо зазначає, що положення Порядку застосовуються також і при визначенні вартості робіт з поточного ремонту, оскільки такий вид робіт входить до загальної системи будівельних робіт.
• Закон України «Про публічні закупівлі» та Особливості (постанова КМУ № 1178) встановлюють, що пропозиція учасника повинна відповідати умовам тендерної документації. У нашій ТД прямо передбачено, що учасники повинні у складі пропозиції надати розрахунок заробітної плати відповідно до Порядку № 281 та інших нормативних актів у сфері будівництва і ціноутворення.
3.3. Щодо доводів Скаржника
Скаржник у своїй позиції намагається ототожнити «інвесторську кошторисну заробітну плату» та «договірну (підрядну) заробітну плату», стверджуючи, що Порядок регулює лише першу. Проте це не відповідає фактичному змісту Порядку № 281 та чинній практиці.
• Пункт 5 Порядку передбачає, що учасник визначає розмір кошторисної заробітної плати при складанні ціни пропозиції, але при цьому він не може визначати її довільно. Вона повинна враховувати показники, встановлені Мінрегіоном та центральним органом статистики.
• У складі пропозиції Скаржника було надано довідку «127 Довідка щодо розрахунку заробітної плати.docx», проте цей документ не відповідає вимогам ТД: він не містить посилань на статистичні дані, офіційні нормативи чи макропоказники, а рівень заробітної плати визначений довільно.
Таким чином:
1. Порядок № 281 застосовується не лише для будівництва у вузькому значенні, а й при визначенні вартості робіт з поточного ремонту.
2. Замовник у ТД прямо вимагав підтвердження дотримання учасником Порядку № 281, чого Скаржник не зробив.
3. Відхилення пропозиції ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» здійснено правомірно, обґрунтовано та у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостей та ТД.
4. Щодо довідки, наданої Скаржником
У складі пропозиції ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» дійсно міститься файл «127 Довідка щодо розрахунку заробітної плати.docx». Однак:
• довідка складена у довільній формі, без посилання на статистичні дані та офіційні джерела;
• рівень заробітної плати визначено Скаржником на власний розсуд, що не відповідає вимогам ТД;
• таким чином, надана інформація не підтверджує дотримання нормативних вимог у сфері ціноутворення.
Таким чином, Замовник вважає відхилення ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» правомірним, обґрунтованим та таким, що відповідає Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостям, а також тендерній документації..
Враховуючи вище наведене, просимо Колегію Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в задоволені скарги ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» відмовити в повному обсязі.
Дата опублікування:
04.09.2025 17:50
Номер:
e359fbee4e8643219e7ba053246b77cd
Тема запиту:
скарга
Текст запиту:
скарга
Дата опублікування:
29.08.2025 21:08
Вимога
Є відповідь
Просимо врахувати зміни
Номер:
d29bbc6e7c06466d970eefeb226c4456
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-12-012088-a.c2
Назва:
Просимо врахувати зміни
Вимога:
Малось на увазі не відзилення а відхилення. Механічна описка. Сподіваємось на розуміння.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
26.08.2025 16:55
Вирішення:
Шановний Учаснику! Дякуємо за Ваш коментар. Ваша пропозиція була розглянута у встановленому порядку відповідно до вимог законодавства про публічні закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
дякуюємо з а відхилення
Номер:
09f55c89c34c4db19a5862d6cc669d2c
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-12-012088-a.c1
Назва:
дякуюємо з а відхилення
Вимога:
Щиро вдячні за ваше рішення про відзилення. Ми самі хотіли скасувати подану пропозицію але не встигли, довелось брати участь.
Бажаємо перемоги вашому підряднику
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
26.08.2025 16:53
Вирішення:
Шановний Учаснику! Дякуємо за Ваш коментар. Ваша пропозиція була розглянута у встановленому порядку відповідно до вимог законодавства про публічні закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено