-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Котел стальний водогрійний Eurotherm 500А (без колосників), для роботи на твердому паливі за кодом ДК 021:2015 44621210-4 - Водяні котли
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 22 дні назад
758 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 790.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 790.00 UAH
Період оскарження:
12.08.2025 16:05 - 17.08.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Назва скарги ЩОДО ПОРУШЕННЯ УМОВ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ УЧАСНИКОМ ФОП «РУДНИК ПАВЛО ВОЛОДИМИРОВИЧ» В МЕЖАХ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ
Номер:
0f3f64b3e4014b2ebabfab3535871cc7
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-12-010316-a.a3
Назва:
Назва скарги ЩОДО ПОРУШЕННЯ УМОВ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ УЧАСНИКОМ ФОП «РУДНИК ПАВЛО ВОЛОДИМИРОВИЧ» В МЕЖАХ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА__ВДС_КЛІМАТ .pdf 02.09.2025 15:24
- Аномально низька ціна.png 02.09.2025 15:24
- Додаток 1 до ТД теххар.docx 02.09.2025 15:27
- sign.p7s 02.09.2025 15:29
- рішення від 04.09.2025 № 13600.pdf 04.09.2025 16:48
- Інформація про резолютивну частину рішення від 11.09.2025 № 14008.pdf 12.09.2025 12:26
- рішення від 11.09.2025 № 14008.pdf 15.09.2025 17:01
- Лист-пояснення на скаргу.docx 05.09.2025 12:37
- Лист-пояснення на скаргу.pdf 05.09.2025 12:37
- Інструкція 500 кВт.pdf 05.09.2025 12:37
- Пояснення аномально-низької ціни.pdf 05.09.2025 12:37
- Додаток 1 до ТД теххар.docx 05.09.2025 12:37
- Паспорт 500 кВт.pdf 05.09.2025 12:37
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.09.2025 15:36
Дата розгляду скарги:
11.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.09.2025 16:48
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
15.09.2025 17:02
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
ef31d3ddf9b3443aac0e375f11939a42
Заголовок пункту скарги:
Не надано паспорт/технічну документацію на пульт управління і сигналізацію (порушення вимог Додатку №1).
ФОП «Рудник Павло Володимирович» у складі своєї пропозиції надав паспорт тільки на котел, але НЕ надано паспорт/технічну документацію на пульт управління і сигналізацію (порушення вимог Додатку №1). Це означає, що пропозиція не відповідає умовам тендерної документації та підлягала відхиленню з
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до Додатку №1 до тендерної документації, комплект постачання включає не лише котел Eurotherm 500А (або еквівалент), але й пульт управління та сигналізацію.
При цьому тендерна документація вимагає надання паспорту/сертифікатів/інструкцій з експлуатації на всі складові предмета закупівлі.
ФОП «Рудник Павло Володимирович» у складі своєї пропозиції надав паспорт тільки на котел, але НЕ надано паспорт/технічну документацію на пульт управління і сигналізацію (порушення вимог Додатку №1).
Це означає, що пропозиція не відповідає умовам тендерної документації та підлягала відхиленню згідно з ч.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Також звертаємо увагу, що після завершення строку подання тендерних пропозицій учасник не має права дозавантажувати відсутні документи, тому дана невідповідність не може бути усунена.
🔹 Аномально низька ціна
У системі Prozorro пропозиція ФОП «Рудник Павло Володимирович» була автоматично позначена як аномально низька ціна (АНЦ).
Згідно із Законом, Замовник у такому випадку зобов’язаний був вимагати від учасника обґрунтування ціни та підтверджуючі документи.
Проте:
• жодних підтверджуючих документів або пояснень від учасника не було оприлюднено,
• Замовник НЕ ЗДІЙСНИВ належної перевірки обґрунтованості АНЦ.
Прийняття такої пропозиції без перевірки суперечить вимогам законодавства та є підставою для її відхилення.
При цьому тендерна документація вимагає надання паспорту/сертифікатів/інструкцій з експлуатації на всі складові предмета закупівлі.
ФОП «Рудник Павло Володимирович» у складі своєї пропозиції надав паспорт тільки на котел, але НЕ надано паспорт/технічну документацію на пульт управління і сигналізацію (порушення вимог Додатку №1).
Це означає, що пропозиція не відповідає умовам тендерної документації та підлягала відхиленню згідно з ч.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Також звертаємо увагу, що після завершення строку подання тендерних пропозицій учасник не має права дозавантажувати відсутні документи, тому дана невідповідність не може бути усунена.
🔹 Аномально низька ціна
У системі Prozorro пропозиція ФОП «Рудник Павло Володимирович» була автоматично позначена як аномально низька ціна (АНЦ).
Згідно із Законом, Замовник у такому випадку зобов’язаний був вимагати від учасника обґрунтування ціни та підтверджуючі документи.
Проте:
• жодних підтверджуючих документів або пояснень від учасника не було оприлюднено,
• Замовник НЕ ЗДІЙСНИВ належної перевірки обґрунтованості АНЦ.
Прийняття такої пропозиції без перевірки суперечить вимогам законодавства та є підставою для її відхилення.
×
-
Назва доказу:
Підтвердження технічним вимогам надається у формі заповненої таблиці:
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 до ТД теххар.docx
-
-
Назва доказу:
Аномально низька ціна:
-
Повʼязаний документ:
Аномально низька ціна.png
-
-
Назва доказу:
Скарга
-
Повʼязаний документ:
СКАРГА__ВДС_КЛІМАТ .pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
ПРОСИМО: 📌 Визнати пропозицію ФОП «Рудник Павло Володимирович» такою, що не відповідає вимогам тендерної документації. 📌 Скасувати рішення Замовника про визначення його переможцем. 📌 Вжити заходів відповідно до ст. 31 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Запити Органу оскарження
Номер:
93cc7b5856614688898a37251ebdd844
Тема запиту:
Пояснення органу оскарження відповідно до рішення № 13600-р/пк-пз від 04.09.2025
Текст запиту:
Пояснення:
1. Порушення вимог щодо надання технічної документації на комплект постачання
Додаток № 1 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» містить технічні характеристики предмету закупівлі - Котел стальний водогрійний Eurotherm 500А (без колосників), для роботи на твердому паливі, однією з технічних характеристик предмету закупівлі визначено:
Комлект постачання:
- Котел Eurotherm 500 A (без колосників) – 1 шт
- Пульт керування МК-3 – 1 шт
- Вентилятори первинного і вторинного повітря – 2 шт
- Комплект дозвільної документації
Тобто комплект постачання є технічною характеристикою предмету закупівлі, а не предметом закупівлі.
Додаток № 1 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» містить вимогу:
- Для підтвердження відповідності технічним і якісним вимогам Учасник у складі своєї пропозиції надає, чинні на дату розкриття кваліфікаційних пропозицій, наступні документи:
- Паспорт виробу, декларацію про відповідність, сертифікат відповідності, інструкцію з експлуатації українською мовою (чинні на дату розкриття кваліфікаційних пропозицій).
Тендерна пропозиція учасника ФОП "Рудник Павло Володимирович" містить документи:
- Паспорт 500 кВт.pdf, який містить підтвердження технічної характеристики «Комлект постачання»;
- Інструкція 500 кВт.pdf, який містить підтвердження технічної характеристики «Комлект постачання». Крім того містить опис роботи блока автоматики управління (контролера).
Тендерною документацією не вимагалося надати окремо паспорти, або технічну документацію на складові комплекту постачання і на ПУЛЬТ УПРАВЛІННЯ ТА СИГНАЛІЗАЦІЮ.
Якщо ТОВ "ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВДС-КЛІМАТ"" вважає, що тендерною документацією вимагалося надати паспорт/ технічну документацію на складові комплекту постачання, то чому у своїй скарзі не згадує про Вентилятори первинного і вторинного повітря, на які теж не надано паспорт/ технічну документацію?
2. Аномально низька ціна
Згідно абзацу 9 пункту 37 Особливостей - учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою (у цьому пункті під терміном “аномально низька ціна тендерної пропозиції” розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції; аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота), повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Згідно пункту 5.1. тендерної документації - учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, якщо учасник не надав належного обґрунтування зазначеної в ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію в разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 Особливостей;.
Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
● досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
● сприятливі умови, за яких учасник процедури закупівлі може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальну цінову пропозицію (знижку) учасника процедури закупівлі;
● отримання учасником процедури закупівлі державної допомоги згідно із законодавством.
Ціну тендерної пропозиції учасника ФОП "Рудник Павло Володимирович" було визнано 26.08.2025 року аномально низькою електронною системою закупівель автоматично, про що було автоматично сформовано повідомлення в електронній системі закупівель: Аномально низька ціна: до 27.08.25, 23:59.
Учасник ФОП "Рудник Павло Володимирович" дозавантажив до тендерної пропозиції документ «Пояснення аномально-низької ціни.pdf» та документ «Пояснення аномально-низької ціни.pdf.p7s» 27.08.2025 року о 16:02.
Це свідчить про виконання учасником ФОП "Рудник Павло Володимирович" вимог абзацу 9 пункту 37 Особливостей.
У документі «Пояснення аномально-низької ціни.pdf» міститься лист-пояснення щодо аномально-низької ціни, в якому обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції містить інформацію про досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товару та сприятливі умови, за яких учасник може поставити товар, зокрема спеціальну цінову пропозицію (знижку) від виробника.
Це свідчить про виконання учасником ФОП "Рудник Павло Володимирович" вимог пункту 5.1. тендерної документації.
Таким чином скарга «ЩОДО ПОРУШЕННЯ УМОВ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ УЧАСНИКОМ ФОП «РУДНИК ПАВЛО ВОЛОДИМИРОВИЧ» В МЕЖАХ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ» учасника ТОВ "ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВДС-КЛІМАТ"" ґрунтується на недостовірній інформації, а рішення Замовника про визначення переможця закупівлі прийняте у відповідності до Закону з урахуванням Особливостей та у відповідності до вимог тендерної документації.
Дата опублікування:
05.09.2025 12:37
Вимога
Є відповідь
ВИМОГА щодо усунення порушень при визначенні переможця процедури закупівлі
Номер:
5459e52933bb465bbca0cc26224fbee4
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-12-010316-a.b2
Назва:
ВИМОГА
щодо усунення порушень при визначенні переможця процедури закупівлі
Вимога:
ТОВ "ВДС-КЛІМАТ" (ЄДРПОУ 44129874), як учасник процедури закупівлі, розглянув рішення Замовника про
визначення переможцем ФОП "Рудник Павло Володимирович" та вважає його таким, що прийняте з порушенням
вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
1. Аномально низька ціна
У системі Prozorro пропозиція ФОП "Рудник Павло Володимирович" була позначена як аномально низька.
Згідно з вимогами законодавства, у такому випадку Замовник зобов’язаний був вимагати від учасника обґрунтування
ціни та підтверджуючі документи.
Жодної інформації про надання таких пояснень у складі тендерної пропозиції або у протоколах
розгляду немає.
Прийняття пропозиції з аномально низькою ціною без належної перевірки є підставою для
відхилення.
2. Відсутність паспорту на пульт управління і сигналізацію
Згідно з Додатком №1 до тендерної документації, комплект постачання включає не лише котел Eurotherm 500А, АЛЕ Й
ПУЛЬТ УПРАВЛІННЯ ТА СИГНАЛІЗАЦІЮ.
Водночас учасник-переможець не надав паспорту або технічної документації на пульт управління і
сигналізацію, що є невідповідністю вимогам ТД.
Відсутність обов’язкових документів свідчить про неповноту тендерної пропозиції та є підставою для її відхилення згідно
з ч.1 ст.31 Закону.
ВИМАГАЄМО:
1. Скасувати рішення про визначення переможцем ФОП "Рудник Павло Володимирович" як таке, що прийняте з
порушенням вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
2. Провести повторний розгляд пропозицій учасників з дотриманням принципів об’єктивності та неупередженості.
У разі ігнорування цієї вимоги, ТОВ "ВДС-КЛІМАТ" буде змушене звернутися зі скаргою до Антимонопольного
комітету України у встановленому законом порядку.
Дата: 01.09.2025
ТОВ "ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВДС-КЛІМАТ""
Пов'язані документи:
Учасник
- 2__ВИМОГА_UA-2025-08-12-010316-a ( 2).pdf 01.09.2025 13:59
- Протокол відповідь на вимогу № 49 030925.pdf 03.09.2025 13:55
Дата подачі:
01.09.2025 13:59
Вирішення:
Протокольне рішення (протокол) № 49
уповноваженої особи
КП «Царичанська ЦЛ» ЦСР
селище Царичанка «03» вересня 2025 року
Порядок денний:
1.Про розгляд та надання відповіді на вимогу «щодо усунення порушень при визначенні переможця процедури закупівлі» учасника ТОВ "ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВДС-КЛІМАТ"" відкритих торгів на закупівлю - Котел стальний водогрійний Eurotherm 500А (без колосників), для роботи на твердому паливі за кодом ДК 021:2015 44621210-4 - Водяні котли, № UA-2025-08-12-010316-a, відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості) та Закону України «Про публічні закупівлі» (із змінами) (далі — Закон).
2. Про оприлюднення в електронній системі закупівель відповіді на вимогу «щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель» учасника ТОВ "ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВДС-КЛІМАТ"" згідно з вимогами Закону з урахуванням Особливостей.
Під час розгляду першого питання порядку денного:
Учасник ТОВ "ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВДС-КЛІМАТ"" відкритих торгів на закупівлю - Котел стальний водогрійний Eurotherm 500А (без колосників), для роботи на твердому паливі за кодом ДК 021:2015 44621210-4 - Водяні котли, № UA-2025-08-12-010316-a звернувся з вимогою «щодо усунення порушень при визначенні переможця процедури закупівлі» 01.09.2025 через електронну систему закупівель до замовника. У вимозі зазначено наступне:
ТОВ "ВДС-КЛІМАТ" (ЄДРПОУ 44129874), як учасник процедури закупівлі, розглянув рішення Замовника про визначення переможцем ФОП "Рудник Павло Володимирович" та вважає його таким, що прийняте з порушенням вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
1. Аномально низька ціна
У системі Prozorro пропозиція ФОП "Рудник Павло Володимирович" була позначена як аномально низька. Згідно з вимогами законодавства, у такому випадку Замовник зобов’язаний був вимагати від учасника обґрунтування ціни та підтверджуючі документи.
Жодної інформації про надання таких пояснень у складі тендерної пропозиції або у протоколах розгляду немає.
Прийняття пропозиції з аномально низькою ціною без належної перевірки є підставою для відхилення.
2. Відсутність паспорту на пульт управління і сигналізацію
Згідно з Додатком №1 до тендерної документації, комплект постачання включає не лише котел Eurotherm 500А, АЛЕ Й ПУЛЬТ УПРАВЛІННЯ ТА СИГНАЛІЗАЦІЮ.
Водночас учасник-переможець не надав паспорту або технічної документації на пульт управління і сигналізацію, що є невідповідністю вимогам ТД.
Відсутність обов’язкових документів свідчить про неповноту тендерної пропозиції та є підставою для її відхилення згідно з ч.1 ст.31 Закону.
Учасник ТОВ "ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВДС-КЛІМАТ"" вимагає:
1. Скасувати рішення про визначення переможцем ФОП "Рудник Павло Володимирович" як таке, що прийняте з порушенням вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
2. Провести повторний розгляд пропозицій учасників з дотриманням принципів об’єктивності та неупередженості.
За результатами розгляду вимоги потрібно надати відповідь від замовника відповідно до пункту 4 статті 33 Закону України «Про публічні закупівлі» (із змінами).
Відповідь:
1. Аномально низька ціна
Згідно абзацу 9 пункту 37 Особливостей - учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою (у цьому пункті під терміном “аномально низька ціна тендерної пропозиції” розуміється ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, яка є меншою на 40 або більше відсотків середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників процедури закупівлі, та/або є меншою на 30 або більше відсотків наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції; аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота), повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Згідно пункту 5.1. тендерної документації - учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, якщо учасник не надав належного обґрунтування зазначеної в ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію в разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 Особливостей;.
Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
● досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
● сприятливі умови, за яких учасник процедури закупівлі може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальну цінову пропозицію (знижку) учасника процедури закупівлі;
● отримання учасником процедури закупівлі державної допомоги згідно із законодавством.
Ціну тендерної пропозиції учасника ФОП "Рудник Павло Володимирович" було визнано 26.08.2025 року аномально низькою електронною системою закупівель автоматично , про що було автоматично сформовано повідомлення в електронній системі закупівель: Аномально низька ціна: до 27.08.25, 23:59.
Учасник ФОП "Рудник Павло Володимирович" дозавантажив до тендерної пропозиції документ «Пояснення аномально-низької ціни.pdf» (Додаток до протоколу № 1) та документ «Пояснення аномально-низької ціни.pdf.p7s» 27.08.2025 року о 16:02.
Це свідчить про виконання учасником ФОП "Рудник Павло Володимирович" вимог абзацу 9 пункту 37 Особливостей.
У документі «Пояснення аномально-низької ціни.pdf» міститься лист-пояснення щодо аномально-низької ціни, в якому обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції містить інформацію про досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товару та сприятливі умови, за яких учасник може поставити товар, зокрема спеціальну цінову пропозицію (знижку) від виробника.
Це свідчить про виконання учасником ФОП "Рудник Павло Володимирович" вимог пункту 5.1. тендерної документації.
2. Відсутність паспорту на пульт управління і сигналізацію
Додаток № 1 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» містить технічні характеристики предмету закупівлі - Котел стальний водогрійний Eurotherm 500А (без колосників), для роботи на твердому паливі, однією з технічних характеристик предмету закупівлі визначено:
Комлект постачання:
- Котел Eurotherm 500 A (без колосників) – 1 шт
- Пульт керування МК-3 – 1 шт
- Вентилятори первинного і вторинного повітря – 2 шт
- Комплект дозвільної документації
Тобто комплект постачання є технічною характеристикою предмету закупівлі, а не предметом закупівлі.
Додаток № 1 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» містить вимогу:
- Для підтвердження відповідності технічним і якісним вимогам Учасник у складі своєї пропозиції надає, чинні на дату розкриття кваліфікаційних пропозицій, наступні документи:
- Паспорт виробу, декларацію про відповідність, сертифікат відповідності, інструкцію з експлуатації українською мовою (чинні на дату розкриття кваліфікаційних пропозицій).
Тендерна пропозиція учасника ФОП "Рудник Павло Володимирович" містить документи:
- Паспорт 500 кВт.pdf, який містить підтвердження технічної характеристики «Комлект постачання»
- Інструкція 500 кВт.pdf, який містить підтвердження технічної характеристики «Комлект постачання» та, який містить опис роботи блока автоматики управління (контролера)
Тендерною документацією не вимагалося надати паспорти, або технічну документацію на складові комплекту постачання і на ПУЛЬТ УПРАВЛІННЯ ТА СИГНАЛІЗАЦІЮ.
Таким чином вимога «щодо усунення порушень при визначенні переможця процедури закупівлі» учасника ТОВ "ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВДС-КЛІМАТ"" ґрунтується на недостовірній інформації.
Стосовно вимоги скасувати рішення про визначення переможцем ФОП "Рудник Павло Володимирович", як таке, що прийняте з порушенням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» - рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ФОП "Рудник Павло Володимирович" прийняте без порушень вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Стосовно вимоги провести повторний розгляд пропозицій учасників з дотриманням принципів об’єктивності та неупередженості – всі принципи об’єктивності та неупередженості були дотримані під час розгляду пропозицій учасників.
Під час розгляду другого питання порядку денного:
На виконання вимог Закону з урахуванням Особливостей необхідно оприлюднити в електронній системі закупівель відповідь на вимогу «щодо усунення порушень при визначенні переможця процедури закупівлі» учасника ТОВ "ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВДС-КЛІМАТ"".
ВИРІШИВ:
1. За результатами розгляду вимоги «щодо усунення порушень при визначенні переможця процедури закупівлі» учасника ТОВ "ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВДС-КЛІМАТ"" залишити вимогу без задоволення.
2. Оприлюднити в електронній системі закупівель відповідь на вимогу «щодо усунення порушень при визначенні переможця процедури закупівлі» учасника ТОВ "ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВДС-КЛІМАТ"".
Уповноважена особа
КП «Царичанська ЦЛ» ЦСР Олексій КРЕМЕНЧУЦЬКИЙ
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
ВИМОГА щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
a668cd43c0db4f999a47410fca60d8f5
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-12-010316-a.a1
Назва:
ВИМОГА щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Вимога:
Відповідно до тендерної документації, а саме п. 1.4.1 та Додатку №1, предметом закупівлі визначено:
«КОТЕЛ СТАЛЬНИЙ ВОДОГРІЙНИЙ EUROTHERM 500А (БЕЗ КОЛОСНИКІВ)».
Замовником не було передбачено формулювання «або еквівалент» у предметі закупівлі чи технічних характеристиках. Таким чином, будь-яка пропозиція іншого котла, окрім Eurotherm 500А, апріорі не відповідає вимогам тендерної документації.
ФОП "Рудник Павло Володимирович" у своїй тендерній пропозиції вказав котел виробництва ТОВ «А№8», ТМ «УКРТЕРМО». Це означає, що подана ним пропозиція не відповідає предмету закупівлі та встановленим технічним характеристикам.
Відповідно до ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію, яка:
не відповідає умовам тендерної документації;
не відповідає технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі.
Проте, всупереч цим вимогам, Замовник не лише прийняв таку пропозицію до розгляду, але й визнав її переможною, що є грубим порушенням норм Закону.
Більше того, учасники мали право оскаржити умови документації (у разі, якщо вважали вимогу щодо конкретної моделі дискримінаційною), подавши звернення через електронну систему закупівель. Однак жодних звернень від учасників не надходило. Це означає, що всі учасники погодилися із чітко визначеним предметом закупівлі.
Подання ж ФОП "Рудник Павло Володимирович" пропозиції із зовсім іншим котлом є свідомим порушенням умов тендеру.
Таким чином, визначення переможцем учасника, пропозиція якого не відповідає предмету закупівлі, є:
1. ПОРУШЕННЯМ СТ. 5 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ» (ПРИНЦИПИ ДОБРОСОВІСНОЇ КОНКУРЕНЦІЇ, НЕДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ ТА ОБ’ЄКТИВНОЇ ОЦІНКИ ПРОПОЗИЦІЙ);
2. ПОРУШЕННЯМ Ч. 1 СТ. 31 ЗАКОНУ (ОБОВ’ЯЗОК ВІДХИЛЕННЯ НЕВІДПОВІДНИХ ПРОПОЗИЦІЙ); ФАКТИЧНИМ ІГНОРУВАННЯМ ВЛАСНОЇ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ З БОКУ ЗАМОВНИКА.
ВВАЖАЄМО РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ ФОП "РУДНИК ПАВЛО ВОЛОДИМИРОВИЧ" НЕЗАКОННИМ ТА ТАКИМ, ЩО ПІДЛЯГАЄ СКАСУВАННЮ.
ВИМАГАЄМО:
Скасувати рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ФОП "Рудник Павло Володимирович", як таке, що прийнято з порушенням вимог тендерної документації та Закону України «Про публічні закупівлі».
Дотриматися принципів, передбачених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме — недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
У разі невиконання зазначених вимог та/або ігнорування даного звернення, ТОВ "ВДС-КЛІМАТ" буде змушене звернутися зі скаргою до Антимонопольного комітету України у встановленому законодавством порядку.
Пов'язані документи:
Учасник
- ВИМОГА_UA-2025-08-12-010316-a.pdf 29.08.2025 18:39
- Протокол відповідь на вимогу № 48 010925.pdf 01.09.2025 12:26
Дата подачі:
29.08.2025 18:39
Вирішення:
Протокольне рішення (протокол) № 48
уповноваженої особи
КП «Царичанська ЦЛ» ЦСР
селище Царичанка «01» вересня 2025 року
Порядок денний:
1.Про розгляд та надання відповіді на вимогу «щодо неправомірного визначення переможця процедури закупівлі» учасника ТОВ "ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВДС-КЛІМАТ"" відкритих торгів на закупівлю - Котел стальний водогрійний Eurotherm 500А (без колосників), для роботи на твердому паливі за кодом ДК 021:2015 44621210-4 - Водяні котли, № UA-2025-08-12-010316-a, відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості) та Закону України «Про публічні закупівлі» (із змінами) (далі — Закон).
2. Про оприлюднення в електронній системі закупівель відповіді на вимогу «щодо неправомірного визначення переможця процедури закупівлі» учасника ТОВ "ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВДС-КЛІМАТ"" згідно з вимогами Закону з урахуванням Особливостей.
Під час розгляду першого питання порядку денного:
Учасник ТОВ "ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВДС-КЛІМАТ"" відкритих торгів на закупівлю - Котел стальний водогрійний Eurotherm 500А (без колосників), для роботи на твердому паливі за кодом ДК 021:2015 44621210-4 - Водяні котли, № UA-2025-08-12-010316-a звернувся з вимогою «щодо неправомірного визначення переможця процедури закупівлі» 29.08.2025 через електронну систему закупівель до замовника. У вимозі зазначено наступне:
Відповідно до тендерної документації, а саме п. 1.4.1 та Додатку №1, предметом закупівлі визначено: «КОТЕЛ СТАЛЬНИЙ ВОДОГРІЙНИЙ EUROTHERM 500А (БЕЗ КОЛОСНИКІВ)». Замовником не було передбачено формулювання «або еквівалент» у предметі закупівлі чи технічних характеристиках. Таким чином, будь-яка пропозиція іншого котла, окрім Eurotherm 500А, апріорі не відповідає вимогам тендерної документації. ФОП "Рудник Павло Володимирович" у своїй тендерній пропозиції вказав котел виробництва ТОВ «А№8», ТМ «УКРТЕРМО». Це означає, що подана ним пропозиція не відповідає предмету закупівлі та встановленим технічним характеристикам.
Учасник ТОВ "ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВДС-КЛІМАТ"" вимагає скасувати рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ФОП "Рудник Павло Володимирович", як таке, що прийнято з порушенням вимог тендерної документації та Закону України «Про публічні закупівлі». Дотриматися принципів, передбачених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме — недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
За результатами розгляду вимоги потрібно надати відповідь від замовника відповідно до пункту 4 статті 33 Закону України «Про публічні закупівлі» (із змінами).
Відповідь:
Пунктом 3.6. тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» передбачено, що інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі викладена у Додатку № 1.
У разі наявності в предметі закупівлі, його технічних та якісних характеристиках посилань на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва після такого посилання слід вважати в наявності вираз «або еквівалент».
Додаток № 1 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» містить абзац: Всі посилання на торговельну марку, фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника слід читати як «або еквівалент», який повинен повністю відповідати товару, запропонованому Замовником в частині складу, якості та його ефективності.
Отже замовником було передбачено формулювання «або еквівалент» у тендерній документації щодо предмета закупівлі.
Таким чином вимога «щодо неправомірного визначення переможця процедури закупівлі» учасника ТОВ "ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВДС-КЛІМАТ"" ґрунтується на недостовірній інформації.
Стосовно вимоги скасувати рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ФОП "Рудник Павло Володимирович", як таке, що прийнято з порушенням вимог тендерної документації та Закону України «Про публічні закупівлі» - рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ФОП "Рудник Павло Володимирович" прийняте без порушень вимог тендерної документації та Закону України «Про публічні закупівлі».
Стосовно вимоги дотриматися принципів, передбачених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме — недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій – всі принципи передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» під час проведення закупівлі були дотримані.
Під час розгляду другого питання порядку денного:
На виконання вимог Закону з урахуванням Особливостей необхідно оприлюднити в електронній системі закупівель відповідь на вимогу «щодо неправомірного визначення переможця процедури закупівлі» учасника ТОВ "ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВДС-КЛІМАТ"".
ВИРІШИВ:
1. За результатами розгляду вимоги «щодо неправомірного визначення переможця процедури закупівлі» учасника ТОВ "ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВДС-КЛІМАТ"" залишити вимогу без задоволення.
2. Оприлюднити в електронній системі закупівель відповідь на вимогу «щодо неправомірного визначення переможця процедури закупівлі» учасника ТОВ "ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВДС-КЛІМАТ"".
Уповноважена особа
КП «Царичанська ЦЛ» ЦСР Олексій КРЕМЕНЧУЦЬКИЙ
Статус вимоги:
Відхилено