• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Кондиціонери з супутніми послугами (монтаж та пусконалагоджувальні послуги) (42510000-4)

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 16 днів назад

480 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 400.00 UAH
Період оскарження: 12.08.2025 14:27 - 17.08.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

Скарга про неправомірне визначення переможця

Номер: 148d7dac7c214c08b71e24bd9bcd24c4
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-12-007352-a.b1
Назва: Скарга про неправомірне визначення переможця
Скарга:
12.08.2025 Пенсійний фонд України оголосив процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-08-12-007352-a. ПП "СПЕЦСЕРВІС" подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником. При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ПП "СПЕЦСЕРВІС" подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника. Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника про визначення переможця по закупівлі UA-2025-08-12-007352-a та прийняття рішення про намір укласти договір, а саме: Протокол уповноваженої особи №112 від 02.09.2025. Відповідно до абзацу 3 пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. ПП "СПЕЦСЕРВІС" вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Фактичні обставини Протоколом уповноваженої особи №112 від 02.09.2025 було визначено переможцем процедури відкритих торгів учасника торгів - Товариство з обмеженою відповідальністю «НЕКСОРА ТЕХ» (далі – ТОВ «НЕКСОРА ТЕХ»). Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням». Звертаємо увагу Комісії, скарга на рішення Замовника подана у відповідний строк, встановлений пунктом 59 Особливостей, підстави для залишення скарги без розгляду згідно з пунктом 63 Особливостей – відсутні.
Дата розгляду скарги: 16.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.09.2025 15:38
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СПЕЦСЕРВІС", Анастасія Вікторівна 380933840500 tender@spec-servis.com.ua https://spec-servis.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 97e057e5f1ef49b49453beb35b6fd00b
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірного визначення переможцем ТОВ «НЕКСОРА ТЕХ» та прийняття рішення про намір укласти договір
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель та Протоколі уповноваженої особи №112 від 02.09.2025:
«Наступною економічно вигідною пропозицією визначена пропозиція учасника ТОВ "НЕКСОРА ТЕХ", яка становить: 450 000,00 грн. з ПДВ.
Пропозиція учасника відповідно до пункту 41 Особливостей розглянута на відповідність вимогам тендерної документації, кваліфікаційним критеріям (стаття 16 Закону), відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей.
За результатами розгляду пропозиції учасника відповідно пункту 43 Особливостей в електронній системі закупівель було розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в поданих інформації та/або документах.
Учасник надав документи, визначені тендерною документацією.
Тому відповідно до частини першої статті 33 Закону, пункту 49 Особливостей пропонується визначити переможцем та прийняти рішення про намір укласти договір з учасником.
Пропозиція, що подана учасником відповідно до статті 29 Закону України “Про публічні закупівлі”, абзацу другого пункту 4 наказу Пенсійного фонду України від 24.12.2021 №180 “Про деякі питання організації закупівель для забезпечення потреб Пенсійного фонду України та його органів” була розглянута робочою групою для підготовки тендерної документації та вимог до предмета закупівлі, розгляду тендерних пропозицій, проведення переговорів у разі здійснення переговорної процедури закупівлі (протокол від 02.09.2025 № 57).


ВИРІШИЛА:

1. Відповідно до частини першої статті 33 Закону, пункту 49 Особливостей визначити переможцем процедури закупівлі за предметом закупівлі: Кондиціонери з супутніми послугами (монтаж та пусконалагоджувальні послуги) (42510000-4) та прийняти рішення про намір укласти договір з учасником ТОВ "НЕКСОРА ТЕХ", тендерна пропозиція якого є найбільш економічно вигідною та відповідає встановленим вимогам».

1. Відповідно до пункту 1 Розділу ІІІ Тендерної документації, Перелік інформації та/або документів, які подаються учасником у складі тендерної пропозиції, визначено в додатку 2 до тендерної документації.
Учасник повинен подати через електронну систему закупівель усі необхідні документи та/або інформацію до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Подані учасником документи та/або інформація після завершення кінцевого строку подання пропозицій не приймаються електронною системою закупівель, крім випадків, передбачених законодавством.

Відповідно до пункту 6 Розділу ІІІ Тендерної документації, Технічна специфікація, що містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі наведена у додатку 1 до тендерної документації. Документи, які учасник повинен надати для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі, наведені в додатку 2 до тендерної документації.
У тендерній документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні “або еквівалент”.

Згідно з пунктом 14 Додатку 2 до тендерної документації, Інформація в довільній формі про відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам до предмета закупівлі, установленим Замовником у тендерній документації.

У додатку 1 Замовник встановив такі вимоги до товару:
№ з/п Технічні характеристики Кількість, шт.
1 Тип кондиціонера спліт-система on/off
/ інверторна













20
2 Тип внутрішнього блоку настінний
3 Пульт дистанційного керування так
4 Холодопродуктивність, кВт від 2,5
5 Теплопродуктивність, кВт від 2,6
6 Температурний діапазон роботи на охолодження оС +18 до +43
7 Температурний діапазон роботи на обігрів оС -15 до +24
8 Рівень звукового шуму внутрішній блок dB 25 - 40
9 Рівень звукового шуму зовнішній блок dB 48 - 55
10 Напруга живлення (В/Гц/Фаза) 220-240/50/1
11 Максимальна довжина магістралі (комунікацій), м 15
12 Максимальний перепад висот блоків, м 10
13 Клас енергозбереження А та вище
14 Компресор on/off / інверторний
15 Гарантія не менше 36 місяців
16 Гарантія на монтаж не менше 12 місяців
17 Тип фреону R-410А та/або альтернативний
18 Багатошвидкісний вентилятор +
19 Антикорозійне покриття +
20 Фільтр грубої очистки +

У складі тендерної пропозиції ТОВ «НЕКСОРА ТЕХ» надано файл «Порівняльна таблиця.pdf», в якому міститься інформація про запропонований учасником товар та зазначено такі характеристики й самостійно задекларовано невідповідності у тендерній пропозиції:

№ з/п Технічні характеристики, що визначив Замовник Технічні
характеристики та Кондиціонер Kanion KWSM-09R410AHF
1 Тип кондиціонера спліт-система on/off
/ інверторна спліт-система on/off
2 Тип внутрішнього блоку настінний настінний
3 Пульт дистанційного керування так так
4 Холодопродуктивність, кВт від 2,5 2,64
5 Теплопродуктивність, кВт від 2,6 2,78
6 Температурний діапазон роботи на охолодження
оС +18 до +43 +15 до +53 (покращення)
7 Температурний діапазон роботи на обігрів оС -15 до +24 -25 до +24(покращення)
8 Рівень звукового шуму внутрішній блок dB 25 - 40 22 – 35 (покращення)
9 Рівень звукового шуму зовнішній блок dB 48 - 55 48
10 Напруга живлення (В/Гц/Фаза) 220-240/50/1 220-240/50/1
11 Максимальна довжина магістралі
(комунікацій), м 15 15
12 Максимальний перепад висот блоків, м 10 10
13 Клас енергозбереження А та вище А ++
14 Компресор on/off / інверторний on/off
15 Гарантія не менше 36 місяців 36 місяців
16 Гарантія на монтаж не менше 12 місяців 12 місяців
17 Тип фреону R-410А та/або альтернативний R-410А
18 Багатошвидкісний вентилятор + +
19 Антикорозійне покриття + +
20 Фільтр грубої очистки + +

За пунктами 6 «Температурний діапазон роботи на охолодження оС», 7 «Температурний діапазон роботи на обігрів оС», 8 «Рівень звукового шуму внутрішній блок dB» характеристик тендерна пропозиція ТОВ «НЕКСОРА ТЕХ» не відповідає вимогам тендерної документації, адже замовник не передбачав покращення/погіршення/будь-які інші зміни технічних характеристик.

Замовником у тендерній документації не визначено поняття «еквівалент» та не надано інформації щодо допусків чи можливих діапазонів зміни технічних характеристик товару.

Закон та Особливості також не надають визначення поняттю «еквівалент».

У Словнику української мови можна зустріти таку дефініцію: «Еквівалент — це щось рівноцінне, рівнозначне, рівносильне; те, що повністю відповідає чому-небудь, може його замінювати або виражати (книжн.); товар, який виражає вартість інших товарів і на який вони обмінюються» (Словник української мови: в 11 томах. — Том 2, 1971. — Стор. 455).

У пункті 2 частини 1 статті 73-7 Митного кодексу України зустрічається така норма: «Під еквівалентними товарами розуміються товари, які є ідентичними за описовими, якісними та технічними характеристиками з товарами та класифікуються за однією товарною підкатегорією згідно з УКТ ЗЕД»

При цьому, у наданому учасником файлі «Погоджений Додаток 1 (2).pdf», де відображено ідентичні вимогам Замовника характеристики, що:
1) не дає змоги встановити які саме технічні характеристики товару пропонує учасник, оскільки варіантивна складова залишена;
2) не узгоджується з файлом «Порівняльна таблиця.pdf» (ілюстрація додається).

Отже, Замовник встановив чіткі вимоги щодо технічних характеристик товару, які відображено у Додатку 1 до тендерної документації та вимагав товар, що відповідає цим характеристикам, натомість - ТОВ «НЕКСОРА ТЕХ» у своїй тендерній пропозиції запропонував товар із технічними характеристиками, відмінними від вимог тендерної документації, а також надав два документи з технічною специфікацією товару, в якій інформація про технічні характеристики відрізняється.

Таким чином, наявна невідповідність у тендерній пропозиції учасника ТОВ «НЕКСОРА ТЕХ».

Відповідно пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Враховуючи пункт 43 Особливостей, у Учасника відсутня можливість виправити таку невідповідність, а у Замовник не має права надавати учаснику вимогу про усунення такої невідповідності. Тендерна пропозиція ТОВ «НЕКСОРА ТЕХ» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, та такі невідповідності в інформації та/або документах, не можуть бути усунені учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НЕКСОРА ТЕХ» на підставі абзацу 2 підункту 2 пункту 44 Особливостей.

Отже, Замовник не мав права визнавати ТОВ «НЕКСОРА ТЕХ» переможцем і приймати рішення про намір укласти договір з ТОВ «НЕКСОРА ТЕХ», а мав обов’язок відхилити тендерну пропозицію ТОВ «НЕКСОРА ТЕХ». Натомість, Замовником Протоколом уповноваженої особи №112 від 02.09.2025 було визначено переможцем процедури відкритих торгів учасника торгів - ТОВ «НЕКСОРА ТЕХ».

Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».

Таким чином, з огляду на все викладене, ТОВ «НЕКСОРА ТЕХ» було неправомірно визначено переможцем процедури відкритих торгів, а рішення уповноваженої особи Замовника, викладене у Протоколі уповноваженої особи №112 від 02.09.2025, яким було визначено переможцем процедури відкритих торгів учасника торгів - ТОВ «НЕКСОРА ТЕХ» є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.

Для виконання вимог пункту 56 Особливостей та частини 5 статті 18 Закону, для підтвердження зазначеного в Скарзі надаємо всі необхідні документальні підтвердження/докази.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Запити Органу оскарження