-
Відкриті торги для закупівлі енергосервісу
-
Однолотова
-
КЕП
Енергосервіс для будівель КУ «УПРАВЛІННЯ СПІЛЬНОЮ ВЛАСНІСТЮ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД» ЗОР (Закарпатська обл., Ужгородський р-н, місто Ужгород, пл. Народна, 4, пл. Ш. Петефі, 14, вул. Ю. Гойди, 8)
Завершена
0.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
12.08.2025 10:56 - 11.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА НА НЕЗАКОННИЙ ДОПУСК ДО АУКЦІОНУ УЧАСНИКІВ ТОВ "ЕКО ВОЛЬТ" ТА ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМАРТ ПЕРЕНТХУД"
Номер:
d2215b6cc6e947588c18119aebeec098
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-12-003077-a.b1
Назва:
СКАРГА НА НЕЗАКОННИЙ ДОПУСК ДО АУКЦІОНУ УЧАСНИКІВ ТОВ "ЕКО ВОЛЬТ" ТА ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМАРТ ПЕРЕНТХУД"
Скарга:
12 серпня 2025 року КОМУНАЛЬНОЮ УСТАНОВОЮ "УПРАВЛІННЯ СПІЛЬНОЮ ВЛАСНІСТЮ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД" ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ (далі – Замовник) було оголошено закупівлю за предметом: Енергосервіс для будівель КУ «УПРАВЛІННЯ СПІЛЬНОЮ ВЛАСНІСТЮ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД» ЗОР (Закарпатська обл., Ужгородський р-н, місто Ужгород, пл. Народна, 4, пл. Ш. Петефі, 14, вул. Ю. Гойди, 8), ідентифікатор: UA-2025-08-12-003077-a.
Для участі у закупівлі подано пропозиції наступними Учасниками:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БУДІВЕЛЬНА ГРУПА КОМФОРТТАУН";
ТОВ "ЕКО ВОЛЬТ";
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АРХБУД.КОНСАЛТИНГ" (Скаржник)
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМАРТ ПЕРЕНТХУД".
Згідно частини 2 статті 3 Закону України «Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації»:
У разі здійснення закупівлі енергосервісу за процедурою відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій встановлюється відповідно до абзацу другого частини третьої статті 20 Закону України "Про публічні закупівлі", розкриття тендерних пропозицій відбувається у порядку, передбаченому абзацом третім частини першої статті 28 Закону України "Про публічні закупівлі", розгляд та оцінка тендерних пропозицій відбуваються у порядку, передбаченому частинами другою та дванадцятою статті 29 Закону України "Про публічні закупівлі".
Відповідно до ч. 12 ст.29 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
Якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації до проведення оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів.
За результатами розгляду замовником в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону складається та оприлюднюється протокол розгляду всіх тендерних пропозицій.
Протокол розгляду тендерних пропозицій повинен містити інформацію про:
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорію;
2) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель;
3) перелік тендерних пропозицій;
4) найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) (для фізичної особи) учасників;
5) результат розгляду кожної тендерної пропозиції (відхилення тендерної пропозиції/допущення до аукціону);
6) підстави відхилення тендерної пропозиції (у разі відхилення) згідно зі статтею 31 цього Закону.
Після оприлюднення замовником протоколу розгляду тендерних пропозицій електронною системою закупівель автоматично розсилаються повідомлення всім учасникам тендеру та оприлюднюється перелік учасників, тендерні пропозиції яких не відхилені згідно з цим Законом. Дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою автоматично, але не раніше ніж через п’ять днів після оприлюднення протоколу розгляду тендерних пропозицій.
Протокол розгляду тендерних пропозицій може містити іншу інформацію.
За результатами розгляду тендерних пропозицій, Замовником 24.09.25р. сформовано протокол розгляду тендерних пропозицій, згідно якого всіх учасників закупівлі допущено до аукціону. Проте, вважаємо, що рішення Замовника за результатами розгляду тендерних пропозицій, оформлене протоколом від 24.09.25р. в частині допуску до аукціону учасників ТОВ "ЕКО ВОЛЬТ" та ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМАРТ ПЕРЕНТХУД" є протиправним, незаконним та таким, що порушує права Скаржника (що є підставою для подання скарги) та підлягає скасуванню.
Відповідно ч. 8 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»: скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій, порядок якого передбачений частиною дванадцятою статті 29 цього Закону, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель протоколу розгляду тендерних пропозицій, у разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, а тому строк для оскарження рішення про відхилення пропозиції Скаржника – дотриманий.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA-2025-08-12-003077-a.docx 29.09.2025 15:35
- Скарга UA-2025-08-12-003077-a.pdf 29.09.2025 15:36
- sign.p7s 29.09.2025 15:44
- рішення від 01.10.2025 №14902.pdf 01.10.2025 14:23
- Інформація про резолютивну частину рішення від 09.10.2025 №15326.pdf 10.10.2025 14:50
- рішення від 09.10.2025 №15326.pdf 10.10.2025 16:55
- Пояснення по суті Скарги.pdf 06.10.2025 15:51
- Пояснення по суті Скарги.doc 06.10.2025 15:51
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.09.2025 16:00
Дата розгляду скарги:
09.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
01.10.2025 14:24
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
10.10.2025 16:56
Дата виконання рішення Замовником:
17.10.2025 11:04
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до рішення АМКУ №15326-р/пк-пз від 09.10.2025 Замовником скасовано рішення про допущення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКО ВОЛЬТ" (код ЄДРПОУ: 41173433) та тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "СМАРТ ПЕРЕНТХУД" (код ЄДРПОУ: 43445911) до аукціону за процедурою закупівлі - "Енергосервіс для будівель КУ "УПРАВЛІННЯ СПІЛЬНОЮ ВЛАСНІСТЮ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД" ЗОР (Закарпатська обл., Ужгородський р-н, місто Ужгород, пл. Народна, 4, пл. Ш. Петефі, 14, вул. Ю. Гойди, 8)".
Задовільнена:
Так
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
333225edb5a84527b75d35db85e53e5f
Заголовок пункту скарги:
СКАРГА НА НЕЗАКОННИЙ ДОПУСК ДО АУКЦІОНУ УЧАСНИКА ТОВ "ЕКО ВОЛЬТ"
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на прекваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
1.1. щодо накладення КЕПу
Відповідно до п.1 розділу 3 ТД:
«Учасник повинен накласти кваліфікований електронний підпис на пропозицію або на кожен електронний документ тендерної пропозиції окремо (якщо такі документи надані у формі електронного документа). Документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП на документі) повинні містити підпис уповноваженої посадової особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документу (окрім документів, виданих іншими підприємствами/ установами/ організаціями).
….
Замовник перевіряє КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify.»
При перевірці підпису на сайті ЦЗО вдається можливим встановити:
Міністерство цифрової трансформації України роз’яснило (лист від 16.02.2021 № 1/06-3-1587):
«Якщо за результатами перевірки електронного підпису чи печатки на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип підпису «удосконалений», то такий підпис не може вважатись кваліфікованим.»
Таким чином, ТОВ "ЕКО ВОЛЬТ" не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, а тому підлягає відхиленню на підставі абз.3 п.1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі»: учасник процедури закупівлі: не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Отже, неправомірно допустивши до аукціону учасника ТОВ "ЕКО ВОЛЬТ", Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
1.2. щодо листа-згоди на обробку персональних даних
Відповідно до п.1 Зміст та спосіб подання тендерної пропозиції Розділу 3 ТД:
«Учасник зазначає всю нижченаведену інформацію в електронній системі закупівлі шляхом заповнення електронної форми пропозиції з окремими полями на майданчику, у разі технічної неможливості внесення необхідної нижченаведеної інформації, одночасно подає таку інформацію в окремому файлі (файлах) шляхом завантаження їх в систему через майданчик:
..
- лист-згода про обробку персональних даних від всіх осіб, персональні дані яких використовуються в складі документів тендерної пропозиції;»
Відповідно до ЗУ "Про захист персональних даних" персональні дані - відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована; Обробка персональних даних здійснюється для конкретних і законних цілей, визначених за згодою суб'єкта персональних даних, або у випадках, передбачених законами України, у порядку, встановленому законодавством.
В складі пропозиції ТОВ "ЕКО ВОЛЬТ" наявні:
- файл «Витяг на 20.03.24.pdf.p7s» - ВИТЯГ з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань із зазначенням персональних даних (місце проживання) громадянки України ШЕКЕТИ РОКСОЛЯНИ ВОЛОДИМИРІВНИ:
- файл «Протокол 1 Створення ТОВ, призначення директора.pdf.p7s» - протокол Загальних зборів засновників №1 від 23.02.2017 із зазначенням персональних даних (відомості паспорта, місце проживання, РНОКПП) громадян України Маркович Владислава Михайловича, Маркович Юрія Івановича, Маркович Ярослава Івановича, Шекети Андрія Андрійовича:
Проте, в складі пропозиції ТОВ "ЕКО ВОЛЬТ" відсутня згода про обробку персональних даних від Маркович Владислава Михайловича, Маркович Ярослава Івановича, Шекети Андрія Андрійовича, ШЕКЕТИ РОКСОЛЯНИ ВОЛОДИМИРІВНИ, персональні дані якої використовуються в складі документів тендерної пропозиції.
Таким чином, ТОВ "ЕКО ВОЛЬТ" не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, а тому підлягає відхиленню на підставі абз.3 п.1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі»: учасник процедури закупівлі: не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Отже, неправомірно допустивши до аукціону учасника ТОВ "ЕКО ВОЛЬТ", Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Додатково звертаємо увагу органу оскарження та Замовника, ЩО описані в п. 1.1 та 1.2 НЕДОЛІКИ НЕ УСУВАЮТЬСЯ В ПОРЯДКУ П. 43 ОСОБЛИВОСТЕЙ та є підставою для відхилення пропозиції, оскільки:
Закупівля енергосервісу проводиться відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, згідно п. 68 яких: «Закупівлі енергосервісу здійснюються відповідно до Закону України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації” з урахуванням положень, визначених ЦИМ розділом особливостей.»
Таким чином, Особливості 1178 регулюють проведення енергосервісної закупівлі лише у відповідному розділі у п.68-76.
Таким чином, до енергосервісної закупівлі НЕ ЗАСТОСОВУЄТЬСЯ норма п. 43 Особливостей про те, що: 43. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Кваліфікація та виправлення невідповідностей у закупівлі енергосервісу здійснюється згідно ст. 29 ЗУ «Про публічні закупівлі», ч. 16 якої передбачає:
16. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Таким чином, зазначені невідповідності не підлягають виправленню в порядку усуненню невідповідностей.
Відповідно до частини 1 статті 31 ЗУ «Про публічні закупівлі»: відхилення тендерних пропозицій: Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо: 1) учасник процедури закупівлі: не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства;
Відповідно до п.1 розділу 3 ТД:
«Учасник повинен накласти кваліфікований електронний підпис на пропозицію або на кожен електронний документ тендерної пропозиції окремо (якщо такі документи надані у формі електронного документа). Документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП на документі) повинні містити підпис уповноваженої посадової особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документу (окрім документів, виданих іншими підприємствами/ установами/ організаціями).
….
Замовник перевіряє КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify.»
При перевірці підпису на сайті ЦЗО вдається можливим встановити:
Міністерство цифрової трансформації України роз’яснило (лист від 16.02.2021 № 1/06-3-1587):
«Якщо за результатами перевірки електронного підпису чи печатки на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип підпису «удосконалений», то такий підпис не може вважатись кваліфікованим.»
Таким чином, ТОВ "ЕКО ВОЛЬТ" не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, а тому підлягає відхиленню на підставі абз.3 п.1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі»: учасник процедури закупівлі: не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Отже, неправомірно допустивши до аукціону учасника ТОВ "ЕКО ВОЛЬТ", Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
1.2. щодо листа-згоди на обробку персональних даних
Відповідно до п.1 Зміст та спосіб подання тендерної пропозиції Розділу 3 ТД:
«Учасник зазначає всю нижченаведену інформацію в електронній системі закупівлі шляхом заповнення електронної форми пропозиції з окремими полями на майданчику, у разі технічної неможливості внесення необхідної нижченаведеної інформації, одночасно подає таку інформацію в окремому файлі (файлах) шляхом завантаження їх в систему через майданчик:
..
- лист-згода про обробку персональних даних від всіх осіб, персональні дані яких використовуються в складі документів тендерної пропозиції;»
Відповідно до ЗУ "Про захист персональних даних" персональні дані - відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована; Обробка персональних даних здійснюється для конкретних і законних цілей, визначених за згодою суб'єкта персональних даних, або у випадках, передбачених законами України, у порядку, встановленому законодавством.
В складі пропозиції ТОВ "ЕКО ВОЛЬТ" наявні:
- файл «Витяг на 20.03.24.pdf.p7s» - ВИТЯГ з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань із зазначенням персональних даних (місце проживання) громадянки України ШЕКЕТИ РОКСОЛЯНИ ВОЛОДИМИРІВНИ:
- файл «Протокол 1 Створення ТОВ, призначення директора.pdf.p7s» - протокол Загальних зборів засновників №1 від 23.02.2017 із зазначенням персональних даних (відомості паспорта, місце проживання, РНОКПП) громадян України Маркович Владислава Михайловича, Маркович Юрія Івановича, Маркович Ярослава Івановича, Шекети Андрія Андрійовича:
Проте, в складі пропозиції ТОВ "ЕКО ВОЛЬТ" відсутня згода про обробку персональних даних від Маркович Владислава Михайловича, Маркович Ярослава Івановича, Шекети Андрія Андрійовича, ШЕКЕТИ РОКСОЛЯНИ ВОЛОДИМИРІВНИ, персональні дані якої використовуються в складі документів тендерної пропозиції.
Таким чином, ТОВ "ЕКО ВОЛЬТ" не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, а тому підлягає відхиленню на підставі абз.3 п.1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі»: учасник процедури закупівлі: не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Отже, неправомірно допустивши до аукціону учасника ТОВ "ЕКО ВОЛЬТ", Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Додатково звертаємо увагу органу оскарження та Замовника, ЩО описані в п. 1.1 та 1.2 НЕДОЛІКИ НЕ УСУВАЮТЬСЯ В ПОРЯДКУ П. 43 ОСОБЛИВОСТЕЙ та є підставою для відхилення пропозиції, оскільки:
Закупівля енергосервісу проводиться відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, згідно п. 68 яких: «Закупівлі енергосервісу здійснюються відповідно до Закону України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації” з урахуванням положень, визначених ЦИМ розділом особливостей.»
Таким чином, Особливості 1178 регулюють проведення енергосервісної закупівлі лише у відповідному розділі у п.68-76.
Таким чином, до енергосервісної закупівлі НЕ ЗАСТОСОВУЄТЬСЯ норма п. 43 Особливостей про те, що: 43. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Кваліфікація та виправлення невідповідностей у закупівлі енергосервісу здійснюється згідно ст. 29 ЗУ «Про публічні закупівлі», ч. 16 якої передбачає:
16. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Таким чином, зазначені невідповідності не підлягають виправленню в порядку усуненню невідповідностей.
Відповідно до частини 1 статті 31 ЗУ «Про публічні закупівлі»: відхилення тендерних пропозицій: Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо: 1) учасник процедури закупівлі: не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства;
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про допущення тендерної пропозиції до процедури закупівлі
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати рішення про допущення тендерної пропозиції ТОВ "ЕКО ВОЛЬТ" до аукціону за процедурою закупівлі — Енергосервіс для будівель КУ «УПРАВЛІННЯ СПІЛЬНОЮ ВЛАСНІСТЮ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД» ЗОР (Закарпатська обл., Ужгородський р-н, місто Ужгород, пл. Народна, 4, пл. Ш. Петефі, 14, вул. Ю. Гойди, 8), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-12-003077-a.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
da801c66b374420c9c4dcd4028092c45
Заголовок пункту скарги:
СКАРГА НА НЕЗАКОННИЙ ДОПУСК ДО АУКЦІОНУ УЧАСНИКА ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМАРТ ПЕРЕНТХУД"
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на прекваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
2.1. щодо накладення КЕПу
Відповідно до п.1 розділу 3 ТД:
«Учасник повинен накласти кваліфікований електронний підпис на пропозицію або на кожен електронний документ тендерної пропозиції окремо (якщо такі документи надані у формі електронного документа). Документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП на документі) повинні містити підпис уповноваженої посадової особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документу (окрім документів, виданих іншими підприємствами/ установами/ організаціями).
….
Замовник перевіряє КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify.»
При перевірці підпису на сайті ЦЗО вдається можливим встановити:
Міністерство цифрової трансформації України роз’яснило (лист від 16.02.2021 № 1/06-3-1587):
«Якщо за результатами перевірки електронного підпису чи печатки на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип підпису «удосконалений», то такий підпис не може вважатись кваліфікованим.»
Таким чином, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМАРТ ПЕРЕНТХУД" не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, а тому підлягає відхиленню на підставі абз.3 п.1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі»: учасник процедури закупівлі: не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Отже, неправомірно допустивши до аукціону учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМАРТ ПЕРЕНТХУД", Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
2.2. щодо листа-згоди на обробку персональних даних
Відповідно до п.1 Зміст та спосіб подання тендерної пропозиції Розділу 3 ТД:
«Учасник зазначає всю нижченаведену інформацію в електронній системі закупівлі шляхом заповнення електронної форми пропозиції з окремими полями на майданчику, у разі технічної неможливості внесення необхідної нижченаведеної інформації, одночасно подає таку інформацію в окремому файлі (файлах) шляхом завантаження їх в систему через майданчик:
..
- лист-згода про обробку персональних даних від всіх осіб, персональні дані яких використовуються в складі документів тендерної пропозиції;»
Відповідно до ЗУ "Про захист персональних даних" персональні дані - відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована; Обробка персональних даних здійснюється для конкретних і законних цілей, визначених за згодою суб'єкта персональних даних, або у випадках, передбачених законами України, у порядку, встановленому законодавством.
В складі пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМАРТ ПЕРЕНТХУД" наявний файл «Витяг з Рішення одноособового учасника про призначення директора.pdf» - Витяг з Рішення №08-09-25 одноособового учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «СМАРТ ПЕРЕНТХУД» із зазначенням персональних даних (відомості паспорта, місце проживання, РНОКПП) громадян України Чейпеш Мілана-Миколи Івановича, Чітецької Ірини Сергіївни та персональних даних (РНОКПП) громадянина України Скопінцева Віктора Юрійовича:
Проте, в складі пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМАРТ ПЕРЕНТХУД" відсутня згода про обробку персональних даних від Чітецької Ірини Сергіївни, Скопінцева Віктора Юрійовича, персональні дані яких використовуються в складі документів тендерної пропозиції.
Таким чином, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМАРТ ПЕРЕНТХУД" не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, а тому підлягає відхиленню на підставі абз.3 п.1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі»: учасник процедури закупівлі: не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Отже, неправомірно допустивши до аукціону учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМАРТ ПЕРЕНТХУД", Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Додатково звертаємо увагу органу оскарження та Замовника, ЩО описані в п. 1.1 та 1.2 НЕДОЛІКИ НЕ УСУВАЮТЬСЯ В ПОРЯДКУ П. 43 ОСОБЛИВОСТЕЙ та є підставою для відхилення пропозиції, оскільки:
Закупівля енергосервісу проводиться відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, згідно п. 68 яких: «Закупівлі енергосервісу здійснюються відповідно до Закону України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації” з урахуванням положень, визначених ЦИМ розділом особливостей.»
Таким чином, Особливості 1178 регулюють проведення енергосервісної закупівлі лише у відповідному розділі у п.68-76.
Таким чином, до енергосервісної закупівлі НЕ ЗАСТОСОВУЄТЬСЯ норма п. 43 Особливостей про те, що:
43. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Кваліфікація та виправлення невідповідностей у закупівлі енергосервісу здійснюється згідно ст. 29 ЗУ «Про публічні закупівлі», ч. 16 якої передбачає:
16. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Таким чином, зазначені невідповідності не підлягають виправленню в порядку усунення невідповідностей.
Відповідно до частини 1 статті 31 ЗУ «Про публічні закупівлі»: відхилення тендерних пропозицій: Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо: 1) учасник процедури закупівлі: не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства;
Відповідно до п. 18 ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
18. За результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про допущення до аукціону учасників ТОВ "ЕКО ВОЛЬТ" та ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМАРТ ПЕРЕНТХУД".
Відповідно до п.1 розділу 3 ТД:
«Учасник повинен накласти кваліфікований електронний підпис на пропозицію або на кожен електронний документ тендерної пропозиції окремо (якщо такі документи надані у формі електронного документа). Документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП на документі) повинні містити підпис уповноваженої посадової особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документу (окрім документів, виданих іншими підприємствами/ установами/ організаціями).
….
Замовник перевіряє КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify.»
При перевірці підпису на сайті ЦЗО вдається можливим встановити:
Міністерство цифрової трансформації України роз’яснило (лист від 16.02.2021 № 1/06-3-1587):
«Якщо за результатами перевірки електронного підпису чи печатки на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип підпису «удосконалений», то такий підпис не може вважатись кваліфікованим.»
Таким чином, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМАРТ ПЕРЕНТХУД" не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, а тому підлягає відхиленню на підставі абз.3 п.1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі»: учасник процедури закупівлі: не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Отже, неправомірно допустивши до аукціону учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМАРТ ПЕРЕНТХУД", Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
2.2. щодо листа-згоди на обробку персональних даних
Відповідно до п.1 Зміст та спосіб подання тендерної пропозиції Розділу 3 ТД:
«Учасник зазначає всю нижченаведену інформацію в електронній системі закупівлі шляхом заповнення електронної форми пропозиції з окремими полями на майданчику, у разі технічної неможливості внесення необхідної нижченаведеної інформації, одночасно подає таку інформацію в окремому файлі (файлах) шляхом завантаження їх в систему через майданчик:
..
- лист-згода про обробку персональних даних від всіх осіб, персональні дані яких використовуються в складі документів тендерної пропозиції;»
Відповідно до ЗУ "Про захист персональних даних" персональні дані - відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована; Обробка персональних даних здійснюється для конкретних і законних цілей, визначених за згодою суб'єкта персональних даних, або у випадках, передбачених законами України, у порядку, встановленому законодавством.
В складі пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМАРТ ПЕРЕНТХУД" наявний файл «Витяг з Рішення одноособового учасника про призначення директора.pdf» - Витяг з Рішення №08-09-25 одноособового учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «СМАРТ ПЕРЕНТХУД» із зазначенням персональних даних (відомості паспорта, місце проживання, РНОКПП) громадян України Чейпеш Мілана-Миколи Івановича, Чітецької Ірини Сергіївни та персональних даних (РНОКПП) громадянина України Скопінцева Віктора Юрійовича:
Проте, в складі пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМАРТ ПЕРЕНТХУД" відсутня згода про обробку персональних даних від Чітецької Ірини Сергіївни, Скопінцева Віктора Юрійовича, персональні дані яких використовуються в складі документів тендерної пропозиції.
Таким чином, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМАРТ ПЕРЕНТХУД" не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, а тому підлягає відхиленню на підставі абз.3 п.1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі»: учасник процедури закупівлі: не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Отже, неправомірно допустивши до аукціону учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМАРТ ПЕРЕНТХУД", Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Додатково звертаємо увагу органу оскарження та Замовника, ЩО описані в п. 1.1 та 1.2 НЕДОЛІКИ НЕ УСУВАЮТЬСЯ В ПОРЯДКУ П. 43 ОСОБЛИВОСТЕЙ та є підставою для відхилення пропозиції, оскільки:
Закупівля енергосервісу проводиться відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, згідно п. 68 яких: «Закупівлі енергосервісу здійснюються відповідно до Закону України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації” з урахуванням положень, визначених ЦИМ розділом особливостей.»
Таким чином, Особливості 1178 регулюють проведення енергосервісної закупівлі лише у відповідному розділі у п.68-76.
Таким чином, до енергосервісної закупівлі НЕ ЗАСТОСОВУЄТЬСЯ норма п. 43 Особливостей про те, що:
43. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Кваліфікація та виправлення невідповідностей у закупівлі енергосервісу здійснюється згідно ст. 29 ЗУ «Про публічні закупівлі», ч. 16 якої передбачає:
16. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Таким чином, зазначені невідповідності не підлягають виправленню в порядку усунення невідповідностей.
Відповідно до частини 1 статті 31 ЗУ «Про публічні закупівлі»: відхилення тендерних пропозицій: Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо: 1) учасник процедури закупівлі: не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства;
Відповідно до п. 18 ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
18. За результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про допущення до аукціону учасників ТОВ "ЕКО ВОЛЬТ" та ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМАРТ ПЕРЕНТХУД".
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про допущення тендерної пропозиції до процедури закупівлі
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати рішення про допущення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМАРТ ПЕРЕНТХУД" до аукціону за процедурою закупівлі — Енергосервіс для будівель КУ «УПРАВЛІННЯ СПІЛЬНОЮ ВЛАСНІСТЮ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД» ЗОР (Закарпатська обл., Ужгородський р-н, місто Ужгород, пл. Народна, 4, пл. Ш. Петефі, 14, вул. Ю. Гойди, 8), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-12-003077-a.
Запити Органу оскарження
Номер:
6774525ea5344dcabd445808e1eb4ecb
Тема запиту:
Пояснення по суті Скарги
Текст запиту:
12 серпня 2025 року КОМУНАЛЬНОЮ УСТАНОВОЮ «УПРАВЛІННЯ СПІЛЬНОЮ ВЛАСНІСТЮ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД» ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ (далі – Замовник) було оголошено закупівлю за предметом: «Енергосервіс для будівель КУ «УПРАВЛІННЯ СПІЛЬНОЮ ВЛАСНІСТЮ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД» ЗОР (Закарпатська обл., Ужгородський р-н, місто Ужгород, пл. Народна, 4, пл. Ш. Петефі, 14, вул. Ю. Гойди, 8)», ідентифікатор: UA-2025-08-12-003077-a.
Для участі у закупівлі подано пропозиції наступними Учасниками:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БУДІВЕЛЬНА ГРУПА КОМФОРТТАУН";
ТОВ "ЕКО ВОЛЬТ";
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АРХБУД.КОНСАЛТИНГ" (Скаржник)
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМАРТ ПЕРЕНТХУД".
29.09.2025р. ТОВ «АРХБУД.КОНСАЛТИНГ» (далі – Скаржник) подано скаргу до комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель на рішення Замовника за результатами розгляду тендерних пропозицій, оформлене протоколом від 24.09.2025р., в частині допуску до аукціону учасників ТОВ «ЕКО ВОЛЬТ» та ТОВ «СМАРТ ПЕРЕНТХУД».
Скаржник стверджує, що таке рішення Замовника є протиправним, незаконним та таким, що порушує права Скаржника (що є підставою для подання скарги) та підлягає скасуванню.
Замовник не погоджується із висновками та підставами оскарження Скаржника з огляду на наступне.
1. Щодо накладання Кваліфікованого електронного підпису:
Скаржник зазначає у скарзі, що відповідно до п.1 розділу 3 Тендерної документації Замовника:
«Учасник повинен накласти кваліфікований електронний підпис на пропозицію або на кожен електронний документ тендерної пропозиції окремо (якщо такі документи надані у формі електронного документа). Документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП на документі) повинні містити підпис уповноваженої посадової особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документу (окрім документів, виданих іншими підприємствами/ установами/ організаціями).
Скаржником перевірені електронні підписи учасників ТОВ "ЕКО ВОЛЬТ" та ТОВ "СМАРТ ПЕРЕНТХУД" та встановлено, що документи в складі тендерної пропозиції підписані цими учасниками із типом підпису «удосконалений», а не кваліфікований, і тому Скаржник вважає, що ТОВ "ЕКО ВОЛЬТ" та ТОВ "СМАРТ ПЕРЕНТХУД" не відповідають встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, а тому підлягають відхиленню на підставі абз.3 п.1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі»: учасник процедури закупівлі: не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
У свою чергу, Замовник зазначає, що у п. 1 Розділу 3 Тендерної документації Замовника визначено:
«Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України "Про електронні довірчі послуги".”
Так, відповідно до п. 27 ст. 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, що створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
Відповідно до п. 59 ст. 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» удосконалений електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, - удосконалений електронний підпис, що створюється з використанням кваліфікованого сертифіката електронного підпису, виданого кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг та не містить відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису.
Таким чином, тендерна документація Замовника передбачає право учасників подавати електронні документи, підписані електронним підписом, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, у тому числі - удосконаленим електронним підписом.
Разом з тим, можливість використання учасниками закупівлі в т.ч. удосконаленого електронного підпису підтверджується висновками Верховного суду, зокрема:
«17.01.2024 Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду ухвалив постанову у справі № 380/16208/22, предметом якої був висновок Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі. В оскаржуваному висновку Держаудитслужба зазначила, що учасник процедури закупівлі, якого було визначено переможцем, у складі своєї тендерної пропозицій надав електронну банківську гарантію, підписану удосконаленим електронним підписом, хоча тендерна документація замовника вимагала накладення на таку гарантію саме кваліфікованого електронного підпису.
У вказаній постанові Касаційний адміністративний суд зазначив, що електронний підпис - це унікальний набір криптографічно зашифрованих електронних даних, які ідентифікують особу. Він може бути удосконаленим (УЕП) та кваліфікованим (КЕП). Відрізняються ці види підпису рівнем захисту.
Відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис - це удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Удосконалений електронний підпис - електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов`язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов`язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов`язаний цей електронний підпис.
Таким чином, КЕП - більш захищений, оскільки базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа і зберігається на захищеному носії. УЕП - менш захищений, оскільки зберігається на незахищеному носії, водночас дає змогу здійснити ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов`язаний цей підпис.
У листі-роз`ясненні Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 № 1/06-3-1587 наголошується на можливості до 31.12.2021 використовувати удосконалені електронні підписи та печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, з дотриманням вимог, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 № 193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів».
Крім того, використання удосконаленого електронного підпису передбачено Законом України «Про електронні довірчі послуги», а також постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 № 193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів».
Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду у вказаній постанові констатував, що порушення, яке встановив контролюючий орган (застосування удосконаленого електронного підпису замість кваліфікованого) є суто формальним, адже електронна банківська гарантія з накладеним електронним цифровим підписом надавалася учасником процедури закупівлі, а вказаний підпис дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов`язаний цей електронний підпис.»
Такий самий підхід, який полягає у можливості підписання учасником торгів документів, що подаються для участі в закупівлі, удосконаленим електронним підписом, був застосований Касаційним адміністративним судом у складі Верховного Суду у постанові від 23.02.2024 у справі № 200/14064/21, у постанові від 02.05.2024 р. по справі №640/21828/21.
Додатково зазначимо, що застосування учасниками удосконалених електронних підписів під час подання тендерних пропозицій є поширеною та усталеною практикою, що підтверджується результатами успішно завершених закупівель, для прикладу:
1) У закупівлі за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-02-14-005842-a?oldVersion=true
Переможець закупівлі ТОВ "ЕСКО КОМФОРТ" підписував документи у складі тендерної пропозиції удосконаленим електронним підписом:
Вимоги Тендерної документації за цією закупівлею аналогічні до вимог Тендерної документації Замовника:
«Учасник повинен накласти кваліфікований електронний підпис на пропозицію або на кожен електронний документ тендерної пропозиції окремо (якщо такі документи надані у формі електронного документа). Документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП на документі) повинні містити підпис уповноваженої посадової особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документу (окрім документів, виданих іншими підприємствами/ установами/ організаціями).
Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги».»
2) У закупівлі за посиланням: https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-02-14-004409-a#lots
Учасник ТОВ «Гіга-Джоуль» підписував документи у складі тендерної пропозиції удосконаленим електронним підписом, а учасник ТОВ «Еско Централь» - кваліфікованим електронним підписом:
Вимоги Тендерної документації за цією закупівлею аналогічні до вимог Тендерної документації Замовника:
«Учасник повинен накласти кваліфікований електронний підпис на пропозицію або на кожен електронний документ тендерної пропозиції окремо (якщо такі документи надані у формі електронного документа). Документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП на документі) повинні містити підпис уповноваженої посадової особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документу (окрім документів, виданих іншими підприємствами/ установами/ організаціями).
Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги».»
Таким чином, підписані удосконаленим електронним підписом документи в складі тендерної пропозиції учасниками ТОВ "ЕКО ВОЛЬТ" та ТОВ "СМАРТ ПЕРЕНТХУД" відповідають вимогам до учасників, встановленим Законом України «Про публічні закупівлі», вимогам тендерної документації Замовника, та вимогам щодо підписання електронних документів відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги», і тому не відхилені Замовником на підставі можливості учасників підписувати електронні документи як кваліфікованим електронним підписом, так і удосконаленим електронним підписом, що передбачено вимогами Тендерної документації Замовника.
2. Щодо листа-згоди на обробку персональних даних.
Пунктом 1 Зміст та спосіб подання тендерної пропозиції Розділу 3 Тендерної документації Замовника визначено:
«Учасник зазначає всю нижченаведену інформацію в електронній системі закупівлі шляхом заповнення електронної форми пропозиції з окремими полями на майданчику, у разі технічної неможливості внесення необхідної нижченаведеної інформації, одночасно подає таку інформацію в окремому файлі (файлах) шляхом завантаження їх в систему через майданчик:
… - лист-згода про обробку персональних даних від всіх осіб, персональні дані яких використовуються в складі документів тендерної пропозиції;».
Скаржник зазначає, що:
- в складі пропозиції ТОВ "ЕКО ВОЛЬТ" відсутня згода про обробку персональних даних від Маркович Владислава Михайловича, Маркович Ярослава Івановича, Шекети Андрія Андрійовича, ШЕКЕТИ РОКСОЛЯНИ ВОЛОДИМИРІВНИ, персональні дані якої використовуються в складі документів тендерної пропозиції;
- в складі пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМАРТ ПЕРЕНТХУД" відсутня згода про обробку персональних даних від Чітецької Ірини Сергіївни, Скопінцева Віктора Юрійовича, персональні дані яких використовуються в складі документів тендерної пропозиції.
Учасник ТОВ "ЕКО ВОЛЬТ" у складі тендерної пропозиції надав лист-згоду на обробку персональних даних на директора Маркович Юрія Івановича, який підписував усі документи, подані у складі тендерної пропозиції учасника.
Учасник ТОВ "СМАРТ ПЕРЕНТХУД" у складі тендерної пропозиції надав лист-згоду на обробку персональних даних на директора Чейпеш Мілан-Микола, який підписував усі документи, подані у складі тендерної пропозиції учасника.
При цьому, надання листа-згоди від інших осіб, зазначених у документах учасників (протоколах засновників тощо), може бути неможливим для учасників практично з ряду причин, як то: припинення трудових відносин, неможливість фактичного надання такими особами листа-згоди (наприклад, у разі фізичної смерті, участі таких осіб у бойових діях або несення військової служби).
Разом з тим, Скаржник - ТОВ «АРХБУД.КОНСАЛТИНГ» у своїй скарзі описав ненадання учасниками ТОВ «ЕКО ВОЛЬТ» та ТОВ «СМАРТ ПЕРЕНТХУД» листа-згоди на обробку персональних даних від всіх осіб, персональні дані яких використовуються в складі документів тендерної пропозиції, як порушення.
Втім сам Скаржник не надав листа-згоди на обробку персональних даних від осіб, які зазначені у рішенні засновника від 22.10.2021р.: звільненого директора Гнатенка Дмитра Валерійовича, приватного нотаріуса Бурмістрова Н.В. – від цих осіб згоди на обробку персональних даних не були подані Скаржником у складі тендерної пропозиції.
Пунктом 1 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено принцип здійснення публічних закупівель як добросовісна конкуренція серед учасників.
Отже, використання та опис у скарзі ТОВ «АРХБУД.КОНСАЛТИНГ», які на думку Скаржника, є порушенням умов Тендерної документації Замовника, і які фактично допущено самим Скаржником при поданні ним тендерної пропозиції, є ознакою порушення цим учасником принципу добросовісної конкуренції.
Таким чином, за результатами перевірки документів учасників на стадії кваліфікації тендерних пропозицій, керуючись принципами здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, зокрема, встановленим у п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них, Замовник встановив, що листи-згоди учасників ТОВ «ЕКО ВОЛЬТ», ТОВ «СМАРТ ПЕРЕНТХУД», у т.ч. ТОВ «АРХБУД.КОНСАЛТИНГ», відповідають вимогам Тендерної документації Замовника.
Дата опублікування:
06.10.2025 15:51