• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з організації харчування учнів початкових 3-4 класів, учнів пільгових категорій 5-8 класів, учнів пільгових категорій 9-11 класів у Ліцеї № 1 імені Лесі Українки Звягельської міської ради

Торги не відбулися

1 527 379.62 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 636.90 UAH
Період оскарження: 11.08.2025 17:01 - 16.08.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Про встановлення дискримінаційних умов в тендерній документації

Номер: e856df8326e44a39bd2f287fae4c8855
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-11-010901-a.b1
Назва: Про встановлення дискримінаційних умов в тендерній документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 26.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.08.2025 17:16
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 28.08.2025 13:06
Автор: ФОП ЮЗБАШЯН НЕДДА ХРИСТОЇВНА, Юзбашян Недда 380964282226 nedda0909@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 0777bcb835b94256ab811e740ab85150
Заголовок пункту скарги: Про встановлення дискримінаційних умов в тендерній документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
про встановлення дискримінаційних умов в тендерній документації

Комунальною установою, що належить до власності Звягельської міської ради «Ліцей № 1 імені Лесі Українки Звягельської міської ради» (далі-Замовник) в електронній системі закупівель опубліковано оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2025-08-11-010901-a ДК 021:2015 55510000-8 «Послуги їдалень», Послуги з організації харчування учнів початкових 3-4 класів, учнів пільгових категорій 5-8 класів, учнів пільгових категорій 9-11 класів у Ліцеї № 1 імені Лесі Українки Звягельської міської ради – 1 послуга.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Замовником торгів проводиться процедура закупівлі «Відкриті торги», згідно Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022.
Хочемо акцентувати увагу, що Антимонопольний Комітет України у своїх рекомендаціях про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобіганням порушення законодавства про захист економічної конкуренції вказує, що Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінації учасників. Тобто, Замовник встановлює такі вимоги до учасників торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вживаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам (виконавцям, надавачем послуг), які спроможні виконати умови договору, брати участь у закупівлі.
За умови усунення встановлених невідповідностей, Скаржник має намір прийняти участь у оскаржуваній закупівлі, проте окремі вимоги Тендерної документації, які зазначені
в пунктах 2.1.1,2.1.2,2.1.3,2.1.4,2.1.5,2.1.6. блоку 2.1. - Перелік документів «ДОДАТКУ 8 до тендерної документації - Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (абзац десятий пункту 28 Особливостей)» передбачено надання в тендерній пропозиції учасником:
« п.2.1.1. Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази за формою Таблиці 1.
Таблиця 1
Довідка
про наявність обладнання та матеріально-технічної бази
Найменування
обладнання Кількість Правова підстава володіння/
користування тощо


При цьому, Учасник повинен підтвердити наявність в нього обладнання, яке необхідне для надання послуг, визначених у технічних вимогах Додатку 2 до цієї тендерної документації»;

«п.2.1.2. У разі залучення обладнання та матеріально-технічної бази третіх осіб, як субпідрядників, надається окрема довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази за формою Таблиці 2, у кожного субпідрядника/співвиконавця, потужності якого учасник планує залучити для підтвердження кваліфікації наявність обладнання та матеріально-технічної бази.
Таблиця 2
Довідка
про наявність обладнання та матеріально-технічної бази
Найменування
обладнання Кількість Правова підстава володіння/
користування тощо


(Довідка згідно Таблиці 2 не надається у разі, якщо учасник не залучає потужності субпідрядника/ співвиконавця).»;

«п.2.1.3 Документи/документ, на підтвердження права власності/володіння/користування тощо обладнанням, які зазначено в довідках про наявність обладнання та матеріально-технічної бази.»;

«п.2.1.4 Довідка в довільній формі про наявність автотранспортного засобу (копія свідоцтва про державну реєстрацію транспортного засобу), у разі залучення стороннього автотранспорту, також необхідно надати договір оренди (послуг), або інший документ (договір, угода), який підтверджує можливість користування цим транспортом, (автотранспорт повинен бути придатним для перевезення харчових продуктів).»;

«п.2.1.5 Копія особової медичної книжки водія автотранспортного засобу відповідно до Наказу МОЗ України від 21.02.2013 № 150) перша та остання сторінки.»;

«п.2.1.6 Документ, який підтверджує проходження санітарної обробки автотранспортного засобу з визначенням дат проходження обробки.», що на нашу думку, є необґрунтованими, дискримінаційними та такими, що обмежують нашу участь у торгах.

Оскільки вимоги, що передбачені пунктами 2.1.1,2.1.2,2.1.3,2.1.4,2.1.5,2.1.6. вище зазначеного Додатку 8 до тендерної документації не можуть бути вимогами, які стосуються послуг за предметом закупівлі «Послуги з організації харчування учнів початкових 3-4 класів, учнів пільгових категорій 5-8 класів, учнів пільгових категорій 9-11 класів у Ліцеї № 1 імені Лесі Українки Звягельської міської ради» за ДК 021:2015 55510000-8 «Послуги їдалень».
Враховуючи, що зазначені послуги надаються Учасником Замовнику за результатами процедури закупівель на виробничій потужності Замовника, а саме харчоблоці, так як дана послуга передбачає саме послуги їдалень, про що свідчить відповідний код ДК 021:2015 55510000-8 «Послуги їдалень» відповідно до назви предмету закупівлі «Послуги з організації харчування учнів початкових 3-4 класів, учнів пільгових категорій 5-8 класів, учнів пільгових категорій 9-11 класів у Ліцеї № 1 імені Лесі Українки Звягельської міської ради». Так як Послуги їдалень включають в себе організацію харчування, звертаємо Вашу увагу на приготування їжі та її продаж у їдальнях. Це може бути як продаж готових страв, так і приготування їжі на замовлення.
Хочемо зауважити, що вищезазначені вимоги вказані в пунктах 2.1.1,2.1.2,2.1.3,2.1.4,2.1.5,2.1.6. вище зазначеного Додатку 8 до тендерної документації не можуть бути вимогами, які стосуються послуг за предметом закупівлі «Послуги з організації харчування учнів початкових 3-4 класів, учнів пільгових категорій 5-8 класів, учнів пільгових категорій 9-11 класів у Ліцеї № 1 імені Лесі Українки Звягельської міської ради» за ДК 021:2015 55510000-8 «Послуги їдалень», оскільки відносяться відносяться до кейтерингових послуг. В свій час які являють собою комплексну послугу з організації харчування на виїзді, що включає приготування, доставку та обслуговування їжі та напоїв на різних не стаціонарних потужностях. Іншими словами, це виїзне обслуговування, де весь процес організації харчування бере на себе спеціалізована компанія, яка не працює на виробничій потужності Замовника, що передбачено цим же додатком «ДОДАТОК 8 до тендерної документації - Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (абзац десятий пункту 28 Особливостей)» в пункті 4.4. блоку 4. - Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі згідно з Додатком 4 до тендерної документації. – «пункт 4.4. Копія сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів, видану учаснику, відповідно до ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT), виданий учаснику органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України на зареєстровані потужності, згідно з реєстром відповідних потужностей.».
Хочемо зауважити, що керуючись зазначеними технічними вимогами, приймати участь у закупівлі неможливо і дискримінує учасника, оскільки вищезазначені вимоги стосуються кейтерингових послуг та суперечить нормам один одного.
Вважаємо, що дана вимога є некоректною та дискримінаційною, оскільки унеможливлює участь будь – якого іншого надавача послуг, окрім як заздалегідь визначеного.
Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
та враховуючи вимоги Замовника, що є суперечливими, які унеможливлюють учасників подавати пропозиції в даній процедурі закупівлі.
Виходячи з наведеної вище аргументації, Замовник штучно звужує коло потенційних постачальників, адже спираючись на дані вимоги «ДОДАТКУ 8 до тендерної документації - Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (абзац десятий пункту 28 Особливостей)» неможливо запропонувати виконання послуг їдалень.
Скаржник, як потенційний учасник даної процедури закупівлі «Послуги з організації харчування учнів початкових 3-4 класів, учнів пільгових категорій 5-8 класів, учнів пільгових категорій 9-11 класів у Ліцеї № 1 імені Лесі Українки Звягельської міської ради» за ДК 021:2015 55510000-8 «Послуги їдалень», має намір запропонувати саме послуги їдалень, які б забезпечили якісне та вчасне харчування дітей шкільного віку.
Тож акцентуємо увагу, що чітко зазначені вимоги вплинуть на їх вчасне виконання.
Скаржник, пропонує внести зміни в «ДОДАТОК 8 до тендерної документації - Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (абзац десятий пункту 28 Особливостей)» шляхом вилучення даних пунктів 2.1.1,2.1.2,2.1.3,2.1.4,2.1.5,2.1.6 вищезгаданого додатку або ж видалити дані пункти через те, що дані вимоги суперечить пункту 4.4. цього ж додатку, що унеможливлюють надання послуг та спотворюють процедуру закупівлі в частинні рівно прав’я та не дискримінації учасників.
В сукупності всі перелічені зміни вплинуть на якісне та своєчасне надання послуг визначених предметом закупівлі та технічним завданням та при цьому дозволять забезпечити справедливу конкуренцію у даній закупівлі та дозволить більш ефективно та раціонально використати державні кошти.
Права Скаржника порушені тим, що Замовником торгів було допущено порушення Закону та Особливостей в частині встановлення дискримінаційних вимог у ТД, які суперечать принципам публічних закупівель.
Пунктом 4 частини 1 статті 5 Закону передбачено, що Закупівлі здійснюються за такими принципом - недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Не усунення таких дискримінаційних положень не дає можливості взяти участь у процедурі закупівлі Скаржника за умови повної відповідності останнього вимоги щодо можливості поставки товару, який є предметом закупівлі.

Окремо слід зазначити, що документальне підтвердження (докази), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності Замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, містяться у додатках до Скарги.

Враховуючи вищевказане, керуючись Особливостями та ст.18 Закону

ПРОШУ:

1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень оскаржуваної закупівлі.
3. За наслідками встановлених порушень зобов’язати Замовника внести зміни в Тендерну документацію та усунути дискримінаційні умови.
Додатки:
ДОДАТОК 8 до тендерної документації - Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (абзац десятий пункту 28 Особливостей).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації