-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт фасаду із застосуванням енергозберігаючих технологій будівлі Народного дому для розміщення ВПО на вул. Центральній, 1 у с. Солонка Львівського району Львівської області»
Під кількістю 1 робота слід розуміти обсяг визначений технічною специфікацією
Торги не відбулися
3 819 372.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 19 096.86 UAH
мін. крок: 0.5% або 19 096.86 UAH
Період оскарження:
11.08.2025 17:11 - 23.08.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга щодо прийнятих рішень замовником
Номер:
5a86f8b9bc9d47038261dd5df86fe1c7
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-11-010094-a.a1
Назва:
Скарга щодо прийнятих рішень замовником
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_ВІДХИЛЕННЯ Солонка.docx 29.09.2025 12:45
- Скарга Солонка.pdf 29.09.2025 12:45
- Скарга Солонка.pdf 29.09.2025 13:09
- sign.p7s 29.09.2025 13:10
- рішення від 01.10.2025 № 14889.pdf 01.10.2025 14:04
- Інформація про резолютивну частину рішення від 08.10.2025 № 15261.pdf 09.10.2025 12:35
- рішення від 08.10.2025 № 15261.pdf 10.10.2025 15:35
- 9fc4085a-e2d7-48c3-a7b1-ff0d741e2d23.pdf 02.10.2025 13:50
- Протокол 24092 (3).pdf 02.10.2025 13:50
- Відповідь.pdf 02.10.2025 13:50
- Пояснення по суті скарги Замовника).docx 02.10.2025 13:50
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.09.2025 13:46
Дата розгляду скарги:
08.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
01.10.2025 14:04
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
10.10.2025 15:35
Дата виконання рішення Замовником:
31.10.2025 14:53
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником виконано рішення АМКУ № 15261-р/пк-пз від 08.10.2025
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
3e83f45c5bce4873a4723c9688827cec
Заголовок пункту скарги:
24.09.2025р. по результату розгляду пропозиції скаржника замовником було прийнято рішення про її відхилення.
Вважаємо рішення замовника незаконним та таким, що підлягає скасуванню.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Нашу тендерну пропозицію було відхилено на підставі підпункту 2 пункту 44 Постанови 1178, а саме: тендерна пропозиція:
- не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
На сайті уповноваженого органу розміщено одночасно 2 протоколи уповноваженої особи:
• протокол відхилення тендерної пропозиції/пропозиції UA-2025-08-11-010094-a у формі електронного документу від 24.09.2025р.
• Сканкопія письмового протоколу уповноваженої особи №24/09 -2 від 24 вересня.
Водночас, відповідно до п. 3-1 Особливостей (постанова КМУ № 1178 із змінами): «Рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою. За наявності технічної можливості протокол формується на підставі дії (дій) уповноваженої особи в електронній системі закупівель, автоматично оприлюднюється електронною системою закупівель після накладення такою особою свого кваліфікованого електронного підпису відповідно до Закону України “Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги” і не потребує формування окремого протоколу в паперовій формі».
Крім того, Наказ Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 прямо визначає, що:
• інформація в електронній системі закупівель розміщується шляхом заповнення електронних полів та/або завантаження документів;
• у разі розбіжностей між завантаженим документом і даними, внесеними в електронні поля, автентичною вважається саме інформація, внесена в електронні поля;
Отже, саме протокол, сформований в електронній системі та підписаний КЕП, є єдиним автентичним документом. Натомість сканкопія «паперового» протоколу, розміщена додатково, не може вважатися належним джерелом і створює ризики подвійного трактування рішень Замовника.
Таким чином, дії Замовника щодо розміщення двох документів на одне рішення, які містять відмінну інформацію суперечать вимогам Наказу № 1082 та п. 3-1 Особливостей і порушують принципи прозорості та правової визначеності.
Згідно інформації, що міститься в протоколі відхилення тендерної пропозиції сформованого в електронній системі пропозиція нашого підприємства була відхилена з наступної причини:
Детальний опис підстав відхилення тендерної пропозиції/ пропозиції учасника: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/ або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей;.
За таких умов, протокол замовника не відповідає вимогам п.46 Особливостей Відсутнє обґрунтування відхилення тендерної пропозиції, у тому числі посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність)
Сканкопія письмового протоколу уповноваженої особи №24/09-2 від 24 вересня містить наступне обґрунтування:
1. Відповідно до розділу 4 Додатку №1 до тендерної документації, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
• договірну ціну (складену відповідно з чинними кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва»);
Договірна ціна має бути розрахована у програмному комплексі АВК, або іншому програмному комплексі, який взаємодіє в частині передачі (зчитування) кошторисної документації та розрахунків для Замовника. У разі використання при розрахунку іншої програми, ніж АВК-5, необхідно надати розгорнутий розрахунок кожної розцінки із зазначенням кількості людино-годин, матеріалів, механізмів для повного та об’єктивного розгляду тендерної пропозиції на відповідність вимогам кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва».
У складі пропозиції Учасник надає документ під назвою: «291_ДЦ_ДЦ», в якому міститься Договірна ціна. Окрім цього, у даному файлі міститься пояснювальна записка, в якій зазначено наступне: Тарифна сітка для підсобно-допоміжного персоналу при середньомісячній нормі тривалості робочого часу 171,75 люд.год та розряд робіт 4.
Замовником виявлено, що Договірна ціна надана у складі пропозиції Учасника не відповідає встановленій Замовником у розділі 4 Додатку №2 до Тендерної документації вимозі в частині її складання відповідно з чинними кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва», оскільки згідно наданої пояснювальної записки Учасником закладено: Тарифна сітка для пусконалагоджувального персоналу при середньомісячній нормі тривалості робочого часу 171,75 люд.год та розряд робіт 4, однак, усереднений показник для 2025 року, що відповідає 40-годинному робочому тижню станом на день подання Учасником своєї Тендерної пропозиції становить 173,17 люд.год.
Урахуванням дії воєнного стану, який спростив облік: не застосовуються святкові та неробочі дні.
Річна норма у 2025 році становить 2078 годин, яка саме й дає таке середнє значення: 173,17 люд.год.
Окрім цього, у складі пропозиції Учасник надає розгорнутий розрахунок кожної розцінки із зазначенням кількості людино-годин, матеріалів, механізмів для повного та об’єктивного розгляду тендерної пропозиції на відповідність вимогам кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва».
Згідно з Настановою (розділ 5 «Прямі витрати»): заробітна плата робітників у складі прямих витрат визначається виходячи з:
• нормативної трудомісткості робіт (людино-години),
• тарифних ставок,
• середньомісячної норми робочого часу.
Учасник заклав 171,75 год/міс замість 173,17 год/міс, відповідно вартість 1 людино-години завищена, що в свою чергу завищує трудові витрати на всі розцінки та впливає на прямі витрати, накладні витрати, кошторисний прибуток тощо.
В підсумку договірна ціна, надана учасником, не відповідає Настанові (оскільки розрахунок базується на неправильному нормативному показнику).
Відтак, при розрахунку Договірної ціни Учасником використано занижену середньомісячну норму (171,75 год.), що істотно впливає на розрахунок фонду оплати праці, собівартості робіт та, як наслідок, на договірну ціну, яка не відповідає чинним кошторисним нормам України.
Враховуючи наведене, пропозиція Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів" підлягає відхиленню на підставі пп.2 пункту 44 Особливостей: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Вважаємо, що Замовник безпідставно відхилив нашу пропозицію з наведеної вище підстави, опираючись на наступне:
ДОДАТОК №1 до тендерної документації містить Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зокрема:
Розділ 4. Перелік документів та/або інформації на підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника:
Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
Учасники для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції повинен в період звернення за роз’ясненнями відвідати об'єкт і скласти акт обстеження об’єкту, завірений представником Замовника та представником від Учасника (надати в складі тендерної пропозиції). Витрати на відвідування об'єкту несе учасник із власних коштів і вони не можуть бути предметом оскарження чи відшкодування.
Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
- договірну ціну (складена відповідно з чинними кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва»);
Договірна ціна має бути розрахована у програмному комплексі АВК, або іншому програмному комплексі, який взаємодіє в частині передачі (зчитування) кошторисної документації та розрахунків для Замовника. У разі використання при розрахунку іншої програми, ніж АВК-5, необхідно надати розгорнутий розрахунок кожної розцінки із зазначенням кількості людино-годин, матеріалів, механізмів для повного та об’єктивного розгляду тендерної пропозиції на відповідність вимогам кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва».
Надати в складі тендерної пропозиції: Договір на вивезення великогабаритних та будівельних відходів, у якому передбачена можливість Виконавця згідно даного договору забезпечити вивезення та утилізацію(захоронення) сміття/великогабаритних відходів.
Учасники повинні забезпечити та гарантувати виконання робіт якісними матеріалами.
За таких умов, тендерна документація не містила окремих вимог, щодо надання додаткових документів у складі розрахунку, окрім договірної ціни, в тому числі, і розрахунків кожної розцінки за умов, якщо договірна ціна буде розрахована в програмі у програмному комплексі АВК-5.
На виконання вищезазначених вимог у складі нашої пропозиції надана:
• ДОГОВІРНА ЦІНА на будівництво Капітальний ремонт фасаду із застосуванням енергозберігаючих технологій будівлі Народного дому для розміщенняВПО на вул. Центральній, 1 у с. Солонка Львівського району Львівської області" (ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація), що здійснюється в 2025 роцi (файл 291_ДЦ_ДЦ.rtf).
Договірна ціна розрахована у програмному комплексі АВК-5.
Розрахунки здійснено автоматично із застосуванням ліцензованої версії програмного забезпечення, яке формує дані відповідно до чинних кошторисних норм.
Таким чином, вимога щодо форми та способу складання договірної ціни нами була дотримана повністю.
Додатково у складі нашої пропозиції надана Пояснювальна записка до договірної ціни, в якій зазначено:
• Тарифна сiтка для пусконалагоджувального персоналу при середньомiсячнiй нормi тривалостi робочого часу 171,75 люд.год та розрядi робiт 4 19009,29 грн.
Наведена норма часу на момент здійснення розрахунку автоматично була підтягнута з ліцензованої програми ПК АВК-5 в останній версії.
Згідно з п. 5.3. Настанови, вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу.
Проте, звертаємо увагу, що Настанова встановлює лише вимоги до вартості людино-години, а середньомісячна норма тривалості робочого часу встановлюється центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу.
Статтею 50 КЗпП передбачено, що нормальна тривалість робочого часу працівників не може перевищувати 40 годин на тиждень.
Згідно з ч. 6 статті 6 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» у період дії воєнного стану норми статей 53 та 73 КЗпП не застосовуються у період дії воєнного стану. Разом з тим стаття 50 КЗпП продовжує застосовуватись.
Відповідно до ст. 50 КЗпП встановлено верхню межу тривалості робочого часу працівників, але не встановлено нижню. В цій же статті КЗпП передбачено, що підприємства і організації при укладенні колективного договору можуть встановлювати меншу норму тривалості робочого часу, ніж передбачено в частині першій цієї статті.
Отже, використання у кошторисі показника 171,75 люд.-год/міс. не суперечить вимогам чинного законодавства та Настанови.
Крім того:
- тендерна документація не містила окремих вимог до розрахунку середньомісячної норми тривалості робочого часу працівників.
- тендерна документацією замовника не передбачала вимог щодо надання пояснювальної записки і будь-яких інших розрахунків окрім договірної ціни. За таких умов, наведені документи надані у складі пропозиції додатково і не можуть бути підставою, на якій ґрунтується відхилення пропозиції.
Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведеної Замовником підстави.
Аналогічна позиція викладена у:
- Рішенні Комісії від 30.10.2024 № 17656/ номер оголошення UA-2024-09-05-013541-a
- Рішенні Комісії № 664-р/пк-пз від 11.01.2024 р., номер оголошення UA-2023-12-09-001470-a,
- Рішенні Комісії від 15.07.2024 № 12142., номер оголошення UA-2024-06-13-012820-a.
За таких умов, посилання замовника на те, що наша пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації є безпідставним.
Враховуючи наведене, вважаємо, що наша Пропозиція була неправомірно відхилена Замовником з підстав наведених в рішенні замовника.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постановою КМУ №1178,
- не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
На сайті уповноваженого органу розміщено одночасно 2 протоколи уповноваженої особи:
• протокол відхилення тендерної пропозиції/пропозиції UA-2025-08-11-010094-a у формі електронного документу від 24.09.2025р.
• Сканкопія письмового протоколу уповноваженої особи №24/09 -2 від 24 вересня.
Водночас, відповідно до п. 3-1 Особливостей (постанова КМУ № 1178 із змінами): «Рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою. За наявності технічної можливості протокол формується на підставі дії (дій) уповноваженої особи в електронній системі закупівель, автоматично оприлюднюється електронною системою закупівель після накладення такою особою свого кваліфікованого електронного підпису відповідно до Закону України “Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги” і не потребує формування окремого протоколу в паперовій формі».
Крім того, Наказ Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 прямо визначає, що:
• інформація в електронній системі закупівель розміщується шляхом заповнення електронних полів та/або завантаження документів;
• у разі розбіжностей між завантаженим документом і даними, внесеними в електронні поля, автентичною вважається саме інформація, внесена в електронні поля;
Отже, саме протокол, сформований в електронній системі та підписаний КЕП, є єдиним автентичним документом. Натомість сканкопія «паперового» протоколу, розміщена додатково, не може вважатися належним джерелом і створює ризики подвійного трактування рішень Замовника.
Таким чином, дії Замовника щодо розміщення двох документів на одне рішення, які містять відмінну інформацію суперечать вимогам Наказу № 1082 та п. 3-1 Особливостей і порушують принципи прозорості та правової визначеності.
Згідно інформації, що міститься в протоколі відхилення тендерної пропозиції сформованого в електронній системі пропозиція нашого підприємства була відхилена з наступної причини:
Детальний опис підстав відхилення тендерної пропозиції/ пропозиції учасника: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/ або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей;.
За таких умов, протокол замовника не відповідає вимогам п.46 Особливостей Відсутнє обґрунтування відхилення тендерної пропозиції, у тому числі посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність)
Сканкопія письмового протоколу уповноваженої особи №24/09-2 від 24 вересня містить наступне обґрунтування:
1. Відповідно до розділу 4 Додатку №1 до тендерної документації, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
• договірну ціну (складену відповідно з чинними кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва»);
Договірна ціна має бути розрахована у програмному комплексі АВК, або іншому програмному комплексі, який взаємодіє в частині передачі (зчитування) кошторисної документації та розрахунків для Замовника. У разі використання при розрахунку іншої програми, ніж АВК-5, необхідно надати розгорнутий розрахунок кожної розцінки із зазначенням кількості людино-годин, матеріалів, механізмів для повного та об’єктивного розгляду тендерної пропозиції на відповідність вимогам кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва».
У складі пропозиції Учасник надає документ під назвою: «291_ДЦ_ДЦ», в якому міститься Договірна ціна. Окрім цього, у даному файлі міститься пояснювальна записка, в якій зазначено наступне: Тарифна сітка для підсобно-допоміжного персоналу при середньомісячній нормі тривалості робочого часу 171,75 люд.год та розряд робіт 4.
Замовником виявлено, що Договірна ціна надана у складі пропозиції Учасника не відповідає встановленій Замовником у розділі 4 Додатку №2 до Тендерної документації вимозі в частині її складання відповідно з чинними кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва», оскільки згідно наданої пояснювальної записки Учасником закладено: Тарифна сітка для пусконалагоджувального персоналу при середньомісячній нормі тривалості робочого часу 171,75 люд.год та розряд робіт 4, однак, усереднений показник для 2025 року, що відповідає 40-годинному робочому тижню станом на день подання Учасником своєї Тендерної пропозиції становить 173,17 люд.год.
Урахуванням дії воєнного стану, який спростив облік: не застосовуються святкові та неробочі дні.
Річна норма у 2025 році становить 2078 годин, яка саме й дає таке середнє значення: 173,17 люд.год.
Окрім цього, у складі пропозиції Учасник надає розгорнутий розрахунок кожної розцінки із зазначенням кількості людино-годин, матеріалів, механізмів для повного та об’єктивного розгляду тендерної пропозиції на відповідність вимогам кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва».
Згідно з Настановою (розділ 5 «Прямі витрати»): заробітна плата робітників у складі прямих витрат визначається виходячи з:
• нормативної трудомісткості робіт (людино-години),
• тарифних ставок,
• середньомісячної норми робочого часу.
Учасник заклав 171,75 год/міс замість 173,17 год/міс, відповідно вартість 1 людино-години завищена, що в свою чергу завищує трудові витрати на всі розцінки та впливає на прямі витрати, накладні витрати, кошторисний прибуток тощо.
В підсумку договірна ціна, надана учасником, не відповідає Настанові (оскільки розрахунок базується на неправильному нормативному показнику).
Відтак, при розрахунку Договірної ціни Учасником використано занижену середньомісячну норму (171,75 год.), що істотно впливає на розрахунок фонду оплати праці, собівартості робіт та, як наслідок, на договірну ціну, яка не відповідає чинним кошторисним нормам України.
Враховуючи наведене, пропозиція Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів" підлягає відхиленню на підставі пп.2 пункту 44 Особливостей: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Вважаємо, що Замовник безпідставно відхилив нашу пропозицію з наведеної вище підстави, опираючись на наступне:
ДОДАТОК №1 до тендерної документації містить Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зокрема:
Розділ 4. Перелік документів та/або інформації на підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника:
Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
Учасники для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції повинен в період звернення за роз’ясненнями відвідати об'єкт і скласти акт обстеження об’єкту, завірений представником Замовника та представником від Учасника (надати в складі тендерної пропозиції). Витрати на відвідування об'єкту несе учасник із власних коштів і вони не можуть бути предметом оскарження чи відшкодування.
Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
- договірну ціну (складена відповідно з чинними кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва»);
Договірна ціна має бути розрахована у програмному комплексі АВК, або іншому програмному комплексі, який взаємодіє в частині передачі (зчитування) кошторисної документації та розрахунків для Замовника. У разі використання при розрахунку іншої програми, ніж АВК-5, необхідно надати розгорнутий розрахунок кожної розцінки із зазначенням кількості людино-годин, матеріалів, механізмів для повного та об’єктивного розгляду тендерної пропозиції на відповідність вимогам кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва».
Надати в складі тендерної пропозиції: Договір на вивезення великогабаритних та будівельних відходів, у якому передбачена можливість Виконавця згідно даного договору забезпечити вивезення та утилізацію(захоронення) сміття/великогабаритних відходів.
Учасники повинні забезпечити та гарантувати виконання робіт якісними матеріалами.
За таких умов, тендерна документація не містила окремих вимог, щодо надання додаткових документів у складі розрахунку, окрім договірної ціни, в тому числі, і розрахунків кожної розцінки за умов, якщо договірна ціна буде розрахована в програмі у програмному комплексі АВК-5.
На виконання вищезазначених вимог у складі нашої пропозиції надана:
• ДОГОВІРНА ЦІНА на будівництво Капітальний ремонт фасаду із застосуванням енергозберігаючих технологій будівлі Народного дому для розміщенняВПО на вул. Центральній, 1 у с. Солонка Львівського району Львівської області" (ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація), що здійснюється в 2025 роцi (файл 291_ДЦ_ДЦ.rtf).
Договірна ціна розрахована у програмному комплексі АВК-5.
Розрахунки здійснено автоматично із застосуванням ліцензованої версії програмного забезпечення, яке формує дані відповідно до чинних кошторисних норм.
Таким чином, вимога щодо форми та способу складання договірної ціни нами була дотримана повністю.
Додатково у складі нашої пропозиції надана Пояснювальна записка до договірної ціни, в якій зазначено:
• Тарифна сiтка для пусконалагоджувального персоналу при середньомiсячнiй нормi тривалостi робочого часу 171,75 люд.год та розрядi робiт 4 19009,29 грн.
Наведена норма часу на момент здійснення розрахунку автоматично була підтягнута з ліцензованої програми ПК АВК-5 в останній версії.
Згідно з п. 5.3. Настанови, вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу.
Проте, звертаємо увагу, що Настанова встановлює лише вимоги до вартості людино-години, а середньомісячна норма тривалості робочого часу встановлюється центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу.
Статтею 50 КЗпП передбачено, що нормальна тривалість робочого часу працівників не може перевищувати 40 годин на тиждень.
Згідно з ч. 6 статті 6 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» у період дії воєнного стану норми статей 53 та 73 КЗпП не застосовуються у період дії воєнного стану. Разом з тим стаття 50 КЗпП продовжує застосовуватись.
Відповідно до ст. 50 КЗпП встановлено верхню межу тривалості робочого часу працівників, але не встановлено нижню. В цій же статті КЗпП передбачено, що підприємства і організації при укладенні колективного договору можуть встановлювати меншу норму тривалості робочого часу, ніж передбачено в частині першій цієї статті.
Отже, використання у кошторисі показника 171,75 люд.-год/міс. не суперечить вимогам чинного законодавства та Настанови.
Крім того:
- тендерна документація не містила окремих вимог до розрахунку середньомісячної норми тривалості робочого часу працівників.
- тендерна документацією замовника не передбачала вимог щодо надання пояснювальної записки і будь-яких інших розрахунків окрім договірної ціни. За таких умов, наведені документи надані у складі пропозиції додатково і не можуть бути підставою, на якій ґрунтується відхилення пропозиції.
Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведеної Замовником підстави.
Аналогічна позиція викладена у:
- Рішенні Комісії від 30.10.2024 № 17656/ номер оголошення UA-2024-09-05-013541-a
- Рішенні Комісії № 664-р/пк-пз від 11.01.2024 р., номер оголошення UA-2023-12-09-001470-a,
- Рішенні Комісії від 15.07.2024 № 12142., номер оголошення UA-2024-06-13-012820-a.
За таких умов, посилання замовника на те, що наша пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації є безпідставним.
Враховуючи наведене, вважаємо, що наша Пропозиція була неправомірно відхилена Замовником з підстав наведених в рішенні замовника.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постановою КМУ №1178,
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
За таких умов, посилання замовника на те, що наша пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації є безпідставним. Враховуючи наведене, вважаємо, що наша Пропозиція була неправомірно відхилена Замовником з підстав наведених в рішенні замовника. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постановою КМУ №1178, ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів".
Запити Органу оскарження
Номер:
8b169ad10dc94bf282a3e065c99e0a3a
Тема запиту:
Щодо відхилення тендерної пропозиції Учасника
Текст запиту:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів" від 29 вересня 2025 р. № UA-2025-08-11-010094-a.a1 Рішення про прийняття до розгляду № 14889-р/пк-пз від 01.10.2025.
Розглянувши скаргу Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів" (надалі – Скаржник) щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника процедури закупівлі «Капітальний ремонт фасаду із застосуванням енергозберігаючих технологій будівлі Народного дому для розміщення ВПО на вул. Центральній, 1 у с. Солонка Львівського району Львівської області» (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація), ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, ТУРИЗМУ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ СОЛОНКІВСЬКОЇ ОТГ (надалі – Замовник) просить відмовити в її задоволенні повністю.
ВІДДІЛОМ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, ТУРИЗМУ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ СОЛОНКІВСЬКОЇ ОТГ 24 вересня 2025 року відхилено пропозицію Скаржника у процедурі закупівлі «Капітальний ремонт фасаду із застосуванням енергозберігаючих технологій будівлі Народного дому для розміщення ВПО на вул. Центральній, 1 у с. Солонка Львівського району Львівської області» (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація) (UA-2025-08-11-010094-a).
Згідно протокольного рішення Замовника №24/09-2 від 24 вересня 2025 року (копія додається), в якому визначено підставу для відхилення Скаржника, зазначено наступне: «Відповідно до розділу 4 Додатку №1 до тендерної документації, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
- договірну ціну (складена відповідно з чинними кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва»);
Договірна ціна має бути розрахована у програмному комплексі АВК, або іншому програмному комплексі, який взаємодіє в частині передачі (зчитування) кошторисної документації та розрахунків для Замовника. У разі використання при розрахунку іншої програми, ніж АВК-5, необхідно надати розгорнутий розрахунок кожної розцінки із зазначенням кількості людино-годин, матеріалів, механізмів для повного та об’єктивного розгляду тендерної пропозиції на відповідність вимогам кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва».
У складі пропозиції Учасник надає документ під назво.: «291_ДЦ_ДЦ» , в якому міститься Договірна ціна. Окрім цього, у даному файлі міститься пояснювальна записка, в якій зазначено наступне: Тарифна сiтка для пусконалагоджувального персоналу при середньомiсячнiй нормi тривалостi робочого часу 171,75 люд.год та розрядi робiт 4.
Замовником виявлено, що Договірна ціна надана у складі пропозиції Учасника не відповідає встановленій Замовником у розділі 4 Додатку №2 до Тендерної документації вимозі в частині її складання відповідно з чинними кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва, оскільки згідно наданої пояснювальної записки Учасником закладено: Тарифна сiтка для пусконалагоджувального персоналу при середньомiсячнiй нормi тривалостi робочого часу 171,75 люд.год та розрядi робiт 4, однак, усереднений показник для 2025 року, що відповідає 40-годинному робочому тижню станом на день подання Учасником своєї Тендерної пропозиції становить 173,17 люд.год. урахуванням дії воєнного стану, який спростив облік: не застосовуються святкові та неробочі дні,
Річна норма у 2025 році становить у 2078 годин, яка саме й дає таке середнє значення: 173,17 люд.год.
Окрім цього, у складі пропозиції Учасник надає розгорнутий розрахунок кожної розцінки із зазначенням кількості людино-годин, матеріалів, механізмів для повного та об’єктивного розгляду тендерної пропозиції на відповідність вимогам кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва»
Згідно з Настановою (розділ 5 «Прямі витрати»): заробітна плата робітників у складі прямих витрат визначається виходячи з:
-нормативної трудомісткості робіт (людино-години),
-тарифних ставок,
-середньомісячної норми робочого часу.
Учасник заклав 171,75 год/міс замість 173,17 год/міс, відповідно вартість 1 людино-години завищена, що в свою чергу завищує трудові витрати на всі розцінки та впливає на прямі витрати, накладні витрати, кошторисний прибуток тощо.
В підсумку договірна ціна, надана учасником, не відповідає Настанові (оскільки розрахунок базується на неправильному нормативному показнику).
Відтак, при розрахунку Договірної ціни Учасником використано занижену середньомісячну норму (171,75 год.) що істотно впливає на розрахунок фонду оплати праці, собівартості робіт та, як наслідок, на договірну ціну, яка не відповідає чинними кошторисними нормами України.
Враховуючи наведене пропозиція Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів"підлягає відхиленню на підставі пп.2 пункту 44 Особливостей: тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.»
Скаржник зазначає, що «згідно з п. 5.3. Настанови, вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу.
Проте, звертаємо увагу, що Настанова встановлює лише вимоги до вартості людино-години, а середньомісячна норма тривалості робочого часу встановлюється центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу.
Статтею 50 КЗпП передбачено, що нормальна тривалість робочого часу працівників не може перевищувати 40 годин на тиждень.
Згідно з ч. 6 статті 6 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» у період дії воєнного стану норми статей 53 та 73 КЗпП не застосовуються у період дії воєнного стану. Разом з тим стаття 50 КЗпП продовжує застосовуватись.
Відповідно до ст. 50 КЗпП встановлено верхню межу тривалості робочого часу працівників, але не встановлено нижню. В цій же статті КЗпП передбачено, що підприємства і організації при укладенні колективного договору можуть встановлювати меншу норму тривалості робочого часу, ніж передбачено в частині першій цієї статті.
Отже, використання у кошторисі показника 171,75 люд.-год/міс. не суперечить вимогам чинного законодавства та Настанови.»
Позиція Скаржника не відповідає нормам чинного законодавства України та суперечить положенням Кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова)!
Звертаємо Вашу увагу, що наданий Скаржником розрахунок договірної ціни НЕ відповідає вимогам положень Кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 та розділу 4 Додатку №1 до Тендерної документації.
Зокрема, пунктом 5.3. Розділу V. Настанови визначено, що вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу.
Слід відмітити, що у період дії воєнного стану в Україні не застосовуються норми законодавства про працю у частині відносин, врегульованих Законом України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» (далі – Закон №2136), яким визначено особливості трудових відносин у період дії воєнного стану, введеного відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану».
На період дії воєнного стану норми передбачені Законом №2136 мають пріоритет над Кодексом законів про працю України.
Згідно із положеннями частини шостої статті 6 Закону №2136 на період дії воєнного стану не застосовуються норми статті 53 (тривалість роботи напередодні святкових, неробочих і вихідних днів), частин третьої - п’ятої статті 67 (перенесення вихідного дня, що збігається зі святковим чи неробочим днем), статей 71, 73 (святкові і неробочі дні) Кодексу законів про працю України.
Отже, з урахуванням положень Закону №2136 та з урахуванням Указу Президента України від 15.04.2025 № 235/2025 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 15.07.2025 № 4524-IX, яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 07.08.2025 строком на 90 діб, показник середньомісячної норми тривалості робочого часу на 2025 рік складав 173,17 людино-години.
Разом з тим, у пояснювальній записці до кошторисної документації, яку подано у складі тендерної пропозиції Скаржника Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів" зазначено, що середньомісячна норма тривалості робочого часу складає 171,75 людино-години.
Зазначаємо, що для коректного складання договірної ціни у 2025 році усі Учасники повинні застосовувати саме показник 173,17 людино-години, а не 171,75 людино-години.
Використання для формування договірної ціни показника 171,75 люд.-год. замість 173,17 люд.-год. суперечить Настанові та призводить до викривлення вартості людино-години, що безпосередньо впливає на прямі витрати, накладні витрати та кошторисний прибуток.
Разом з тим, даної позиції притримується Антимонопольний комітет України та Державна аудиторська служба України, зокрема у своєму висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, предметом якої є «Реставрація будівлі обсерваторії на горі Піп Іван (Івано-Франківська область, Верховинський район, с. Явірник, присілок Погорілець, 548).(Коригування РП), код ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація» (UA-2025-07-25-008985-a) Державна аудиторська служба України визначила, що розрахунок середньомісячної норми тривалості робочого часу 171,75 людино-години СУПЕРЕЧИТЬ положенням Кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 та Тендерній документації (копія висновку додається).
Відтак, використання Скаржником некоректного нормативного показника (171,75 людино-години) є порушенням вимог Тендерної документації та Настанови.
Згідно підпункту 2 пункту 44 Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 (із змінами) «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Замовником на виконання підпункту 2 пункту 44 а також пункту 46 Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 (із змінами) «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» розміщено в ЕСЗ протокол відхилення Скаржника №24/09-2 від 24 вересня 2025 року з дотриманням усіх вимог чинного законодавства України у сфері публічних закупівель.
Враховуючи вищезазначене, тендерна пропозиція Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів" відхилена правомірно та Замовником жодним чином не порушено вимоги чинного законодавства про публічні закупівлі.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 18, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 55 Постанови Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) проcимо відмовити в задоволенні скарги Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів".
Дата опублікування:
02.10.2025 13:50