• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт огороджувальних конструкцій з утепленням фасаду (заходи з енергозбереження) Гімназії с. Бабина Новокалинівської міської ради Самбірського району Львівської області, за адресою: вул. Шкільна, буд. 1, с. Бабина, Самбірський район, Львівська область

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 11 днів назад

8 765 594.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 43 827.97 UAH
Період оскарження: 11.08.2025 16:11 - 25.08.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

Скарга щодо прийнятих рішень замовником

Номер: 8615709a63854f1ca1c8af72b3d703f0
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-11-009627-a.b2
Назва: Скарга щодо прийнятих рішень замовником
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 21.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.10.2025 17:04
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів", Іванишин Христина Тарасівна 380975984423 khrystynaivanyshyn28@gmail.com http://skm-lviv.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e309cb2db09f42d5a1235ed5f96ad7f7
Заголовок пункту скарги: 1. Пропозиція учасника не відповідає вимогам технічної специфікації в частині обсягів витрат труда, середнього розряду ланки робітників, видів Будівельних машин і механізмів, що залучаються та обсягу їх залучення, видів та обсягів енергоносіїв
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Додаток 1 до тендерної документації містить Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі Документи, що підтверджують відповідність умовам технічної специфікації.
Зокрема, для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі пропозиції до закупівлі повинен надати:
- розрахунок договірної ціни, складеної відповідно з чинними кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науковопроектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281, чинним законодавством України;
- пояснювальну записку;
- локальний кошторис (мають бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу);
- підсумкову відомість ресурсів;
…...
Додаток 1.1 до тендерної документації містить Технічну специфікацію до предмета закупівлі «Капітальний ремонт огороджувальних конструкцій з утепленням фасаду (заходи з енергозбереження) Гімназії с. Бабина Новокалинівської міської ради Самбірського району Львівської області, за адресою: вул. Шкільна, буд. 1, с. Бабина, Самбірський район, Львівська область», в якій, зокрема, міститься Вiдомiсть ресурсiв, в якій зазначено:


I. Витрати труда

1 1 Витрати труда робітників-будівельників люд.год 10376,28
2 Середній розряд робіт, що виконуються
робітниками-будівельниками розряд 4,3
3 27 Витрати труда робітників-монтажників люд.год 60,91
4 Середній розряд робіт, що виконуються
робітниками-монтажниками розряд 3,1
5 Витрати труда робітників, зайнятих
керуванням та обслуговуванням машин люд.год 140,49
6 Середній розряд ланки робітників,
зайнятих керуванням та обслуговуванням
машин розряд 4,8
7 Витрати труда робітників, зайнятих
керуванням та обслуговуванням
автотранспорту при перевезенні ґрунту і
будівельного сміття люд.год 0,06
8 Витрати труда пусконалагоджувального
персоналу люд.год -
9 Витрати труда робітників, заробітна плата
яких враховується в складі:
9.1 загальновиробничих витрат люд.год 1265,8
9.2 коштів на зведення та розбирання
тимчасових будівель і споруд люд.год -
коштів на виконання будівельних робіт:
9.3 у зимовий період люд.год -
9.4 у літній період люд.год -


Разом кошторисна трудомісткість люд.год 11843,54


Середній розряд робіт розряд 4,3


II. Будівельні машини і механізми
10 КБМ201-12 Автомобілі бортові, вантажопідйомність 5 т маш. год 2,97723
11 КБМ201-13 Автомобілі бортові, вантажопідйомність 8 т маш. год 3,0253
12 КБМ203-101 Автонавантажувачі, вантажопідйомність 5 т маш. год 0,03408
13 +КБМ203-101
варіант 1 Автонавантажувачі, вантажопідйомність 5 т маш. год 0,4032
14 КБМ204-201 Агрегати зварювальні пересувні з
бензиновим двигуном, з номінальним
зварювальним струмом 250-400 А маш. год 0,65972
15 КБМ234-201 Агрегати фарбувальні з пневматичним
розпилюванням для фарбування фасадів
будівель, продуктивність 500 м3/год маш. год 2,06184
16 КБМ233-1002 Верстати свердлильні маш. год 8,03772
17 КБМ206-337 Екскаватори одноковшеві дизельні на
пневмоколісному ходу, місткість ковша 0,25
м3 маш. год 14,99671
18 КБМ204-1400 Електричні печі для сушіння зварювальних
матеріалів з регулюванням температури у
межах 80-500 град.С маш. год 0,67954
19 КБМ205-101 Компресори пересувні з двигуном
внутрішнього згоряння, тиск до 686 кПа [7
ат], продуктивність 2,2 м3/хв маш. год 28,0992
20 КБМ205-401 Компресори пересувні з електродвигуном,
тиск 600 кПа [6 ат], продуктивність 0,5 м3/хв маш. год 2,66184
21 КБМ202-970 Кран переносний, вантажопідйомність 1 т маш. год 1,77366
22 КБМ202-403 Крани козлові при роботі на монтажі
технологічного устаткування,
вантажопідйомність 32 т маш. год 0,3568
23 КБМ202-1102 Крани на автомобільному ходу при роботі
на монтажі технологічного устаткування,
вантажопідйомність 10 т маш. год 5,77347
24 КБМ202-1140 Крани на автомобільному ходу,
вантажопідйомність 6,3 т маш. год 22,57932
25 КБМ202-1141 Крани на автомобільному ходу,
вантажопідйомність 10 т маш. год 1,42863
26 КБМ202-1244 Крани на гусеничному ходу,
вантажопідйомність 25 т маш. год 5,31159
27 КБМ202-1245 Крани на гусеничному ходу,
вантажопідйомність 40 т маш. год 3,82481
28 КБМ233-803 Молотки відбійні пневматичні, при роботі
від пересувних компресорних станцій маш. год 22,0008
29 КБМ203-850 Навантажувачі одноковшеві,
вантажопідйомність 1 т маш. год 2,96556
30 КБМ204-1000 Перетворювачі зварювальні з номінальним
зварювальним струмом 315-500 А маш. год 43,26203
31 КБМ203-1090 Підіймачі вантажопасажирські,
вантажопідйомність 0,8 т маш. год 1,30393
32 КБМ203-1080 Підіймачі щоглові будівельні,
вантажопідйомність 0,5 т маш. год 3,79841
33 КБМ233-345 Прес-ножиці комбіновані маш. год 2,0557
34 КБМ204-502 Установка для зварювання ручного
дугового [постійного струму] маш. год 17,31333
35 КБМ233-325 Установки для свердлення отворів в
залізобетоні діаметром до 160 мм маш. год 2,14848
36 С311-10-М Перевезення сміття до 10 км т 0,4

Разом по розділу II грн.
в тому числі енергоносії:
Бензин кг 142,655
Дизельне паливо кг 267,038
Електроенергія кВт-год 772,371
Стиснене повітря м3 1524,655
Мастильні матеріали кг 29,147
Гідравлічна рідина кг 1,444
Будiвельнi машини, врахованi в складi
загальновиробничих витрат
37 КБМ270-106 Апарат для газового зварювання і різання маш. год 18,47518512
38 КБМ211-101 Бадді, місткість 2 м3 маш. год 9,1092
39 КБМ270-50 Вібратори для усіх видів будівництва, крім
гідротехнічного маш. год 9,1092
40 КБМ270-116 Вібратори поверхневі маш. год 5,95608
41 КБМ270-115 Дрилі електричні маш. год 274,404378
42 КБМ270-108 Котли бітумні пересувні, місткість 400 л маш. год 2,83752
43 +КБМ203-404
варіант 1 Лебідки електричні, тягове зусилля до 31,
39 кН [3,2 т] маш. год 83,1669696
44 КБМ203-405
варіант 1 Лебідки електричні, тягове зусилля до 49,
05 кН [5 т] маш. год 0,05112
45 КБМ203-401 Лебідки електричні, тягове зусилля до 5,79
кН [0,59 т] маш. год 283,5681444
46 КБМ203-302 Лебідки ручні та важільні, тягове зусилля
до 12,26 кН [1,25 т] маш. год 0,191004
47 КБМ233-301 Машини шліфувальні електричні маш. год 5,99013768
48 КБМ270-135 Перфоратори електричні маш. год 211,2014964
49 КБМ270-90 Пилка дискова електрична маш. год 13,482432
50 КБМ204-1100 Термопенали з масою завантажувальних
електродів не більше 5 кг маш. год 52,49566908
51 КБМ233-1100 Трамбівки пневматичні при роботі від
компресора маш. год 6,0984
52 КБМ270-126 Фарборозпилювачі ручні маш. год 0,748824
53 КБМ270-119 Шуруповерти маш. год 29,8584756
……..
……
Разом по розділу IV грн.
Підсумкові витрати енергоносіїв
для усіх машин
Електроенергія кВт-год 1141,353
Стиснене повітря м3 1524,655
Мастильні матеріали кг 33,178
Гідравлічна рідина кг 1,444
Дрова м3 0,341
Бензин л 192,778
Дизельне паливо л 314,162

На виконання зазначених вимог в пропозиції переможця подано зокрема, Пiдсумкову вiдомiсть ресурсiв (файл «70_ДЦ_ПВР»), в які зазначено :

I. Витрати труда
1 1 Витрати труда робітників-будівельників люд.год 10443,52
2 Середній розряд робіт, що виконуються
робітниками-будівельниками розряд 4,3
3 27 Витрати труда робітників-монтажників люд.год 62,01
4 Середній розряд робіт, що виконуються
робітниками-монтажниками розряд 3,1
5 Витрати труда робітників, зайнятих
керуванням та обслуговуванням машин люд.год 2,18
6 Середній розряд ланки робітників,
зайнятих керуванням та обслуговуванням
машин розряд 4,0
7 Витрати труда робітників, зайнятих
керуванням та обслуговуванням
автотранспорту при перевезенні ґрунту і
будівельного сміття люд.год 0,06
8 Витрати труда пусконалагоджувального
персоналу люд.год -
9 Витрати труда робітників, заробітна плата
яких враховується в складі:
9.1 загальновиробничих витрат люд.год 1257,31
9.2 коштів на зведення та розбирання
тимчасових будівель і споруд люд.год -
коштів на виконання будівельних робіт:
9.3 у зимовий період люд.год -
9.4 у літній період люд.год -


Разом кошторисна трудомісткість люд.год 11765,08


Середній розряд робіт розряд 4,3


II. Будівельні машини і механізми
10 +КБМ206-337 Екскаватори одноковшеві дизельні на
пневмоколісному ходу, місткість ковша 0,25
м3 маш. год 14,996712
11 +КБМ202-
1141 Крани на автомобільному ходу,
вантажопідйомність 10 т маш. год 34,77335656
12 КБМ204-502 Установка для зварювання ручного
дугового [постійного струму] маш. год 109,1024569
1
13 С311-10-М Перевезення сміття до 10 км т 0,4

Разом по розділу II грн.
в тому числі енергоносії:
Електроенергія кВт-год 578,243
Мастильні матеріали кг 4,364

Будiвельнi машини, врахованi в складi
загальновиробничих витрат
14 КБМ270-106 Апарат для газового зварювання і різання маш. год 19,73306355
15 КБМ211-101 Бадді, місткість 2 м3 маш. год 9,1092
16 КБМ270-50 Вібратори для усіх видів будівництва, крім
гідротехнічного маш. год 9,1092
17 КБМ270-116 Вібратори поверхневі маш. год 5,95608
18 КБМ270-115 Дрилі електричні маш. год 275,1721024
19 КБМ270-135 Перфоратори електричні маш. год 211,2629718
20 КБМ270-90 Пилка дискова електрична маш. год 15,5047968
21 КБМ270-119 Шуруповерти маш. год 31,2865848


…..
Разом по розділу IV грн.
у тому числі витрати підрядника на
устаткування, що монтується грн.
Підсумкові витрати енергоносіїв
для усіх машин
Електроенергія кВт-год 802,426
Мастильні матеріали кг 4,606


За таких умов, пропозиція учасника містить відмінну від вимог технічної специфікації інформацію в частині:
1. Витрати труда робітників-будівельників – люд.год 10 443,52, що не відповідає вимогам Документації в частині: 10 376,28.
2. Витрати труда робітників-монтажників – люд.год 62,01, що не відповідає вимогам Документації в частині: 60,91.
3. Витрати труда робітників, зайнятих керуванням та обслуговуванням машин – люд.год 2,18, що не відповідає вимогам Документації в частині: 140,49.
4. Середній розряд ланки робітників, зайнятих керуванням та обслуговуванням машин – розряд 4,0, що не відповідає вимогам Документації в частині: 4,8.
5. Витрати труда робітників, заробітна плата яких враховується в складі загальновиробничих витрат – люд.год 1 257,31, що не відповідає вимогам Документації в частині: 1 265,8.
6. Разом кошторисна трудомісткість – люд.год 11 765,08, що не відповідає вимогам Документації в частині: 11 843,54.
7. Електроенергія (підсумкові витрати енергоносіїв) – кВт·год 802,426, що не відповідає вимогам Документації в частині: 1141,353.
8. Мастильні матеріали (підсумкові витрати енергоносіїв) – кг 4,606, що не відповідає вимогам Документації в частині: 33,178.
9. Стиснене повітря (підсумкові витрати енергоносіїв) – відсутнє, що не відповідає вимогам Документації в частині: 1524,655 м³.
10. Гідравлічна рідина (підсумкові витрати енергоносіїв) – відсутня, що не відповідає вимогам Документації в частині: 1,444 кг.
11. Дрова (підсумкові витрати енергоносіїв) – відсутні, що не відповідає вимогам Документації в частині: 0,341 м³.
12. Бензин (підсумкові витрати енергоносіїв) – відсутній, що не відповідає вимогам Документації в частині: 192,778 л.
13. Дизельне паливо (підсумкові витрати енергоносіїв) – відсутнє, що не відповідає вимогам Документації в частині: 314,162 л.

Також наявні суттєві розбіжності в розділі 2 Будівельні машини і механізми, зокрема:
1. Апарат для газового зварювання і різання – маш.год 19,73306355, що не відповідає вимогам Документації в частині: 18,47518512.
2. Дрилі електричні – маш.год 275,1721024, що не відповідає вимогам Документації в частині: 274,404378.
3. Пилка дискова електрична – маш.год 15,5047968, що не відповідає вимогам Документації в частині: 13,482432.
4. Шуруповерти – маш.год 31,2865848, що не відповідає вимогам Документації в частині: 29,8584756.
5. Перфоратори електричні – маш.год 211,2629718, що не відповідає вимогам Документації в частині: 211,2014964.
6. Електроенергія (підсумкові витрати енергоносіїв) – кВт·год 802,426, що не відповідає вимогам Документації в частині: 1141,353.
7. Мастильні матеріали (підсумкові витрати енергоносіїв) – кг 4,606, що не відповідає вимогам Документації в частині: 33,178.

Машини та механізми, передбачені документацією, але відсутні у пропозиції учасника:
8. Автомобілі бортові, вантажопідйомність 5 т – відсутні.
9. Автомобілі бортові, вантажопідйомність 8 т – відсутні.
10. Автонавантажувачі, вантажопідйомність 5 т – відсутні.
11. Агрегати зварювальні пересувні з бензиновим двигуном (250–400 А) – відсутні.
12. Агрегати фарбувальні з пневматичним розпилюванням (продуктивність 500 м³/год) – відсутні.
13. Верстати свердлильні – відсутні.
14. Електричні печі для сушіння зварювальних матеріалів (80–500°C) – відсутні.
15. Компресори пересувні з двигуном внутрішнього згоряння (тиск до 7 ат) – відсутні.
16. Компресори пересувні з електродвигуном (тиск 6 ат) – відсутні.
17. Кран переносний, вантажопідйомність 1 т – відсутній.
18. Бадді, місткість 2 м³ – відсутні.
19. Вібратори для всіх видів будівництва, крім гідротехнічного – відсутні.
20. Вібратори поверхневі – відсутні.
21. Котли бітумні пересувні, місткість 400 л – відсутні.
22. Лебідки електричні, тягове зусилля до 31,39 кН (3,2 т) – відсутні.
23. Лебідки електричні, тягове зусилля до 49,05 кН (5 т) – відсутні.
24. Лебідки електричні, тягове зусилля до 5,79 кН (0,59 т) – відсутні.
25. Лебідки ручні та важільні до 12,26 кН (1,25 т) – відсутні.
26. Машини шліфувальні електричні – відсутні.
27. Термопенали (до 5 кг електродів) – відсутні.
28. Трамбівки пневматичні при роботі від компресора – відсутні.
29. Фарборозпилювачі ручні – відсутні.

Машини, додані учасником, але відсутні у вимогах документації
35. Екскаватори одноковшеві дизельні на пневмоколісному ходу, місткість ковша 0,25 м³ – 14,996712 маш.год.
36. Крани на автомобільному ходу, вантажопідйомність 10 т – 34,77335656 маш.год.
37. Установка для зварювання ручного дугового (постійного струму) – 109,1024569 маш.год.
38. Перевезення сміття до 10 км – 0,4 т.

Документацією не було передбачено можливості для учасників відхилятись при розрахунку своєї цінової пропозиції від інформації та вимог наведеній в технічній специфікації.
Таким чином, переможець, вказавши в своїй пропозиції відмінні від наведених в технічній специфікації обсяги витрат труда, середнього розряду ланки робітників, види Будівельних машин і механізмів, що залучаються та обсягу їх залучення, види та обсяги енергоносіїв, порушив вимоги Документації в цій частині.
Враховуючи наведене, Пропозиція переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Документації.
Відповідно до вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: d91a3c01be1740ebb0978021462b0ee2
Заголовок пункту скарги: 2. Пропозиція переможця не відповідає вимогам до предмета закупівлі встановленим в проекті договору, який є невід’ємною частиною тендерної документації (неповний перелік матеріалів).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Додаток 1 до тендерної документації містить Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі, у тому числі документи, що підтверджують відповідність умовам технічної специфікації.
Для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника учасник повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції, зокрема:
- підсумкову відомість ресурсів;
Додаток 5 до тендерної документації містить Проєкт договору про закупівлю, який подається окремо як невід’ємна частина тендерної документації.
Відповідно до пункту 31 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація обов’язково повинна містити проект договору про закупівлю із зазначенням порядку його укладення та істотних умов.
Отже, проект договору є обов’язковою складовою тендерної документації і визначає умови, яким має відповідати пропозиція учасника.
У складі проекту договору Замовником визначено Додаток 4 “Інформація про ціни на матеріальні ресурси робіт по об’єкту”, який містить деталізований перелік матеріалів, виробів, комплектів та устаткування (понад 450 позицій) із зазначенням шифру ресурсу, найменування, одиниці виміру та кількості.
Цей додаток є невід’ємною частиною договору і безпосередньо відображає структуру та обсяг предмета закупівлі, тобто фактичний перелік матеріальних ресурсів, що підлягають використанню при виконанні робіт.
Відповідно до пункту 18 Особливостей №1178:
- Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Пунктом 21 Особливостей встановлено, що договір про закупівлю є нікчемним у разі, якщо він укладений з порушенням вимог пункту 18 Особливостей.
Підсумкова відомість ресурсів — це документ, який містить узагальнену інформацію про всі ресурси, необхідні для виконання робіт, включно з матеріалами, обладнанням, трудовими ресурсами тощо.
Відповідно, учасник повинен був подати відомість ресурсів, що повністю відповідає вимогам тендерної документації, зокрема — переліку ресурсів, наведеному у проекті договору.
Однак учасник у складі своєї пропозиції подав підсумкову відомість ресурсів лише на 207 позицій, тоді як у проекті договору (Додатку 4) — 450 позицій.
Крім різниці у кількості, виявлено відмінності у найменуваннях і кількості матеріалів.
Зокрема, в додатку до договору зазначено:
1. С111-1624-2 Ґрунтовка глибокого проникнення л 4,02 2.
2. +С111-1624-2 варіант 3 Ґрунтовка глибокого проникнення СУПЕР л 41,9719
А учасник зазначає відмінну кількість позицій та обсяг:
53 +С111-1624-2 Ґрунтовка глибокого проникнення л 1,22644
54 +С111-1624-2 варіант 2 Ґрунтовка глибокого проникнення л 14,24
55 &С1555-248-1 варіант 1 Ґрунтовка глибокого проникнення 10 л л 1,9
56 +С111-2014-6 Ґрунтовка глибокопроникна Ceresit CT 17 л 758,474

Також у відомості ресурсів учасника відсутні позиції, передбачені замовником в додатку до проєкту договору, зокрема:
• Ізоляція Пінофол, товщина 5 мм
• Ізоляція трубопроводів Thermaflex (б=9–13 мм, Ø22–28 мм)
• Автоматика керування для насоса 4,0 кВт
• Насос глибинний Grundfos Q=0,7 м³/год, H=54 м
• Пульт-концентратор Тірас-4П.1
• Регулятор тиску муфтовий ф20 мм “Ari-Predu”
та інші.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника:
- не відповідає вимогам до предмета закупівлі встановленим в тендерній документації (неповний перелік матеріалів);
- не узгоджується з проектом договору, який є частиною тендерної документації;
- унеможливлює укладення договору на умовах, визначених Замовником.
Отже, наявні підстави для відхилення пропозиції відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178, оскільки вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, а така невідповідність не може бути усунена в порядку пункту 43 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 93929f4056c3442d88a815cafa2b7906
Заголовок пункту скарги: 3. У пропозиції учасника наявні невідповідності, вимогам тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Згідно з вимогами частини 9 Додатку 1 до тендерної документації, учасник повинен був надати три чинні сертифікати, видані на його ім’я:
- сертифікат на систему управління/менеджменту якістю, виданий на учасника закупівлі за стандартами ISO 9001:2018. Сертифікатом Учасник закупівлі повинен підтвердити, сферу сертифікації стосовно: будівництва житлових і нежитлових будівель; електромонтажних робіт; монтажу водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування; штукатурних робіт; установлення столярних виробів; покриття підлоги й облицювання стін; малярних робіт та скління, які відповідають вимогам ISO 9001:2018.
- сертифікат на систему екологічного управління/менеджменту, виданий на учасника закупівлі за стандартами ISO 14001:2015. Сертифікатом Учасник закупівлі повинен підтвердити, сферу сертифікації стосовно: будівництва житлових і нежитлових будівель; електромонтажних робіт; монтажу водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування; штукатурних робіт; установлення столярних виробів; покриття підлоги й облицювання стін; малярних робіт та скління, які відповідають вимогам ISO 14001:2015.
- сертифікат на систему управління/менеджменту охороною здоров’я та безпекою праці, виданий на учасника закупівлі за стандартами ISO 45001:2019. Сертифікатом Учасник закупівлі повинен підтвердити, сферу сертифікації стосовно: будівництва житлових і нежитлових будівель; електромонтажних робіт; монтажу водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування; штукатурних робіт; установлення столярних виробів; покриття підлоги й облицювання стін; малярних робіт та скління, які відповідають вимогам ISO 45001:2019. Сертифікати повинні бути чинними протягом усього строку виконання робіт за предметом закупівлі
На виконання зазначеної вимоги у складі тендерної пропозиції (файл «36-38.Сертифікати.pdf») учасником надано:

• сертифікат відповідності ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT);
• сертифікат відповідності ДСТУ ISO 14001:2015 (EN ISO 14001:2015, IDT);
• сертифікат відповідності ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT).
Водночас, наданий сертифікат відповідності ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) підтверджує відповідність системи управління якістю вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2015 (2018 у назві ДСТУ EN ISO 9001:2018 — це рік прийняття стандарту в Україні (а не рік редакції ISO).
При цьому замовником у тендерній документації було чітко зазначено вимогу про надання сертифіката за стандартами ISO 9001:2018.
Отже, учасник надав сертифікат, що підтверджує відповідність іншому стандарту — ISO 9001:2015, тоді як документація містила вимогу саме щодо стандарту ISO 9001:2018.
У міжнародній системі стандартизації ISO 9001:2015 є чинним ідентичним стандартом, проте його позначення не збігається із позначенням, наведеним у тендерній документації.
Аналогічна ситуація із сертифікатом ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT). Він засвідчує відповідність ISO 45001:2018 (IDT), тобто відмінній редакції стандарту аніж зазначена в тендерній документації. За таких умов, учасник надав сертифікати відповідності іншим редакціям стандартів, ніж ті, що прямо вимагались у тендерній документації.
За таких умов, , наявні невідповідності в документах Пропозиції зазначеного учасника, визначених пунктом 43 Особливостей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.

Прийняття Замовником рішення про визначення переможцем учасника, пропозиція якого не відповідає вимогам тендерної документації, є свідченням упередженого та дискримінаційного підходу, що порушує принципи добросовісної конкуренції, відкритості та рівного ставлення до учасників, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а також порушує наші законні права та інтереси.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Запити Органу оскарження



Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга щодо прийнятих рішень замовником

Номер: 9aeba5dd036946f8a48c1aeac3829c6c
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-11-009627-a.a1
Назва: Скарга щодо прийнятих рішень замовником
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 01.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.09.2025 14:52
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 06.10.2025 11:59
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервіскотломонтаж-Львів", Іванишин Христина Тарасівна 380975984423 khrystynaivanyshyn28@gmail.com http://skm-lviv.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 52d3c4002db2433b86c74899f8a2ea6f
Заголовок пункту скарги: Щодо підстави описаній в пункті 1.1:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Замовник послався на те, що в нашій пропозиції кількість ґрунтовки глибокого проникнення не відповідає кількості, передбаченій додатком 1.1.
Проте наведене твердження замовника не відповідає дійсності.
Тендерна документація замовника містила чотири різні позиції ґрунтовки глибокого проникнення:
Найменування Од. виміру К-сть
85 Ґрунтовка глибокого проникнення л 1,22644
86- Ґрунтовка глибокого проникнення л 14,24
87 Ґрунтовка глибокого проникнення л 1,9
88 Ґрунтовка глибокого проникнення Ceresit CT 17 л 758,474
Всього: 775,84044 л

Таким чином, загальна кількість Ґрунтовки глибокого проникнення в технічній специфікації замовника - 775,84044 л.
При цьому, три позиції ґрунтовки зазначені замовником в технічній специфікації без уточнення торговельної марки – це дозволяє учаснику запропонувати Ґрунтовку глибокого проникнення будь-якої марки чи виробника.
Четверта Ґрунтовка глибокого проникнення вказана з маркою Ceresit CT 17.
При цьому, тендерна документація містила положення:
«Усі посилання в технічній специфікації на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника вважати «або еквівалент».»
За таких умов, учасник вправі запропонувати Ґрунтовку глибокого проникнення інших марок в якості еквівалента.
При цьому, тендерна документація не містить заборони використовувати, водночас, Ґрунтовки глибокого проникнення різних виробників в межах однієї закупівлі.
В відомості ресурсів нашої кошторисної документації зазначено:

49 +С111-2014-6 Ґрунтовка глибокого проникнення Ceresit CT 17 л 40,206
510 &С1-920-15-34
варіант 1 Ґрунтовка універсальна акрилова Caparol
ProfiGround 10л (аналог до Ґрунтовка
глибокого проникнення Ceresit CT 17) л 735,63444
Всього: 775,84044

Нами запропоновано використання Ceresit CT17 у кількості 40,206 л у роботах, де технічна специфікація прямо передбачала застосування матеріалів ТМ Ceresit (гідроізоляція двокомпонентна);


Решту обсягу — 735,63444 л — ми замінили на еквівалент, а саме Ґрунтовку універсальну акрилову Caparop ProfiGround.
Грунтовка Caparol ProfiGrund є еквівалентом до Ґрунтовки глибокого проникнення Ceresit СТ 17, оскільки є ідентичною за технічними, якісними та кількісним характеристиками – як і Ґрунтовка глибокого проникнення Ceresit СТ 17 вона є готовим до застосування ґрунтом глибокого проникнення для вирівнювання поглинальної здатності поверхні та підвищення адгезії фінішних покриттів (інформація з сайту виробника https://caparol.in.ua/hruntovka-akrylovaia-vodno-dyspersyonnaia-caparol-profigrund-10-l/).
За таких умов, загальна кількість Ґрунтовки глибокого проникнення у нашій відомості ресурсів становить 775,84044 л. – що відповідає загальному обсягу ґрунтовки глибокого проникнення в технічній специфікації замовника.
Хочемо наголосити, що згідно вимог тендерної документації замовника (ч.2 додатку 1 до ТД) договірна ціна має бути розрахована у програмному комплексі АВК, або іншому програмному комплексі, який взаємодіє в частині передачі (зчитування) кошторисної документації та розрахунків для Замовника.
За таких умов, при підготовці пропозиції учасник був змушений скласти і відобразити «Підсумкову відомість ресурсів» у форматі, який формується програмним комплексом кошторисного розрахунку (АВК -5 або аналогічні). Такі системи автоматично групують ресурси за їх технічними характеристиками (назва, одиниця виміру, вид матеріалу).
У випадку з ґрунтовкою глибокого проникнення у технічній специфікації Замовника матеріал був розбитий на декілька окремих позицій (1,22644 л; 14,24 л; 1,9 л; 758,474 л), хоча фактично йдеться про один і той самий матеріал — ґрунтовку глибокого проникнення. Програмний комплекс при формуванні «Підсумкової відомості ресурсів» автоматично об’єднує однакові позиції в одну загальну строку з підсумованою кількістю, оскільки це відповідає методології визначення вартості будівництва та є технічно правильним способом відображення даних.
Такий підхід:
• не змінює загальної кількості матеріалів (вона залишається ідентичною до передбаченої у Додатку 1.1 — 775,84044 л),
• не змінює характеристики матеріалу (використовується той самий вид ґрунтовки глибокого проникнення),
• є єдино можливим способом формування документів у кошторисному програмному забезпеченні, яке забезпечує відповідність підсумкових відомостей ресурсів нормативній базі.
Таким чином, об’єднання тотожних матеріалів у «Підсумковій відомості ресурсів» є технічно зумовленим процесом, що жодним чином не спотворює ані обсягів, ані суті вимог Замовника.
Логічним та обґрунтованим є те, що в підсумковій відомості ресурсів матеріали відображаються у зведеному вигляді, зокрема шляхом підсумування кількості тотожних позицій. Саме для цього і складається підсумкова відомість — аби забезпечити раціональність та наочність розрахунків, уникнути дублювання рядків і забезпечити зручність контролю обсягів.
Документація Замовника не встановлює жодних окремих вимог щодо оформлення підсумкової відомості ресурсів, окрім як те, що остання надається для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним вимогам замовника, має бути складена відповідно з чинними кошторисними нормами України і бути розрахована у програмному комплексі АВК, або іншому програмному комплексі, який взаємодіє в частині передачі (зчитування) кошторисної документації та розрахунків для Замовника
Документація не містить окремих вказівок в частині заборони:
• об’єднувати тотожні матеріали в одній позиції;
• розбивати їх на кілька рядків;
• вказувати конкретне найменування чи марку матеріалу, який планує використовувати учасник;
• застосовувати матеріали різних виробників для однієї й тієї ж позиції.
Таким чином, учасник має право формувати відомість ресурсів у спосіб, що відповідає функціоналу програмного комплексу та практичним потребам.
Формальні аспекти відображення ресурсів не можуть переважати над їх сутнісними і кількісними характеристиками. Логіка публічних закупівель спрямована на досягнення результату — належне виконання робіт відповідно до затвердженого проєкту та технічної специфікації, а не на дослівне дублювання кожної позиції кошторису у вигляді, зручному для Замовника.
З огляду на вищевикладене, оформивши відомість ресурсів в наведений спосіб, ми не порушили вимоги технічної специфікації замовника.

У протоколі Замовника зазначено, що нібито аналогічна пропозиція ТОВ «Сервіскотломонтаж-Львів» уже була відхилена з тих самих підстав у межах процедури закупівлі UA-2025-06-13-009512-a, а рішення про відхилення не було оскаржене.
Вважаємо за необхідне наголосити, що:
У вказаній процедурі відхилення нашої пропозиції відбулося не лише з підстав, пов’язаних із кількістю чи заміною ґрунтовки, а з урахуванням кількох мотивів, один із яких був правомірним та об’єктивним.
Саме з огляду на наявність правомірної підстави для відхилення, яка була застосована Замовником у тому тендері, оскарження рішення у процедурі UA-2025-06-13-009512-a не мало практичного сенсу.
Використання Замовником цього факту як аргументу в поточній процедурі є маніпулятивним і не може свідчити про обґрунтованість відхилення нашої теперішньої пропозиції.
Кожна закупівля є самостійною процедурою, і правомірність чи неправомірність відхилення пропозицій повинна оцінюватися виключно в межах конкретного тендеру, виходячи з умов документації та фактичних обставин.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 6374572455a045abb39400b6253452e8
Заголовок пункту скарги: Щодо підстави описаній в пункті 1.2.:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: У додатку 1.1 Тендерної документації було зазначено:
• Поліуретанова клей-піна Ceresit СТ84, 850 мл – 36,33 шт.
У складі нашої пропозиції («Підсумкова відомість ресурсів», файл «294_ДЦ_ПВР») зазначено:
• Поліуретанова клей-піна DINSIDE, 850 мл – 36,33 шт.
Замовник вказав, що:
1. фасування 850 мл нібито відсутнє у виробника DINSIDE;
2. документація не передбачає можливості зазначати «відмінні» матеріали від додатку 1.1. Відтак зроблено висновок про недостовірність інформації та неможливість підтвердження поставки.
Ми не погоджуємось з таким твердження з огляду на наступне:
Тендерна документація містить пряму норму: «Усі посилання в технічній специфікації на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника слід вважати такими, що містять вираз «або еквівалент».»
Таким чином, учасник мав право пропонувати інші матеріали, які за своїми технічними характеристиками є еквівалентними.
Поліуретанова клей-піна DINSIDE виробляється у фасуваннях, ідентичних Ceresit СТ84 (у тому числі 850 мл). Це підтверджується інформацією від постачальників та дистриб’юторів на ринку України. Твердження Замовника про «відсутність фасування» не підтверджене належними доказами.
Кількість у нашій «Підсумковій відомості ресурсів» повністю відповідає кількості, визначеній у Додатку 1.1, а саме 36,33 шт.
Отже, ми не відступили від обсягів, передбачених Замовником, а лише використали право замінити товар на еквівалент.
Поліуретанова клей-піна DINSIDE є поліуретановим клейовим складом для пінополістирольних плит, використовується для утеплення фасадів, відповідає стандартам якості і є прямим функціональним еквівалентом Ceresit CT84.
Тендерна документація не містила жодних критеріїв визначення еквівалентності матеріалів та не встановлювала вимог щодо обов’язкового підтвердження технічних характеристик еквівалента, в тому числі, підтверджувати його фасування документами виробника.

За таких умов, посилання замовника на те, що наша пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації є безпідставним.
Враховуючи наведене, вважаємо, що наша Пропозиція була неправомірно відхилена Замовником з підстав наведених в рішенні замовника.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постановою КМУ №1178,
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження