-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Реконструкція електричних мереж власних потреб 6,3 кВ та 0,4 кВ АТ «ОДЕСЬКА ТЕЦ», з встановленням та підключенням до них дизельного генератору GJYC4000E-MV та двох дизельних генераторів GJB150, загальною потужністю 3,44МВт за адресою: ХХХХХХХ
Завершена
36 220 640.71
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 362 206.41 UAH
мін. крок: 1% або 362 206.41 UAH
Період оскарження:
11.08.2025 14:43 - 27.08.2025 00:00
Вимога
Є відповідь
Необгрунтоване відхилення пропозиції та акцепт дорожчої на суму понад 1,2 млн грн пропозиції іншого учасника
Номер:
9af7f5424147496fb7c419eeb2bfc784
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-11-007213-a.a3
Назва:
Необгрунтоване відхилення пропозиції та акцепт дорожчої на суму понад 1,2 млн грн пропозиції іншого учасника
Вимога:
Уповноваженою особою АТ «Одеська ТЕЦ» 02.09.2025 ухвалено рішення щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ПІВДЕННИЙ ЕНЕРГОТЕХНІЧНИЙ ЗАВОД» (далі - Учасник), про яке зазначено в Протоколі № 02/09-1 від 02.09.2025 (далі — Протокол).
Оскільки ухвалення рішення уповноваженої особи Замовника щодо відхилення пропозиції Учасника проведено без врахування суттєвої інформації та частини документів тендерної пропозиції (зокрема Гарантійного листа № 1-9 від 28.08.2025р., Листа-пояснення № 1-11 від 28.08.2025р., Сертифікат ISO виробника Комплектної трансформаторної підстанції ТОВ «Укрелектроапарат», тощо), що є порушенням статей 5, 11, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 3, 41, 43, 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 Учасник звертався до Замовника щодо усунення порушення та надання відповідної інформації (Вимога № UA-2025-08-11-007213-a.a2 від 06.09.2025).
09.09.2025 Замовником розміщено відповідь на зазначену вимогу (лист № 05/01-1522 від 09.09.2025). На жаль Відповідь на вимогу не містить жодної додаткової інформації по суті питань, наведених у Вимозі № UA-2025-08-11-007213-a.a2 від 06.09.2025, а лише дублює зміст Протокола № 02/09-1 від 02.09.2025, в якому чітко не було зазначено які саме документи чи інформацію Замовник вважає відсутньою в тендерній пропозиції Учасника.
Відсутність у Відповіді на вимогу додаткової інформацію про причини невідповідності тендерної пропозиції Учасника умовам тендерної документації є порушенням статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 46 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
Враховуючи зазначене вимагаємо надати відповідь по суті на Вимогу № UA-2025-08-11-007213-a.a2 від 06.09.2025, тобто із зазначенням яку конкретно інформацію чи документи на думку Замовника не надано по кожному виду товару (із зазначенням найменування цього товару).
Єдина додаткова інформація, яка міститься у Відповіді на вимогу наступна: «Щодо комплектної трансформаторної підстанції КТПГС-400 6/0,4 к/к з трансформатором ТМ-400/6 У1 6/0,4 Д/Ун-11, яка зазначена у довідці № 1-10 від 28.08.2025р. Формулювання «КТП 6/0,4 кВ» у тендерній документації є загальним і не визначає конкретну потужність та виконання. Натомість «КТПГС-400 6/0,4 к/к з трансформатором ТМ-400/6 У1 6/0,4 Д/Ун-11» - це лише одна конкретна модифікація КТП з потужністю 400 кВА. Тому ці поняття не є тотожними.».
Зазначена інформація потребує окремого роз’яснення, що саме мається на увазі:
1. «Формулювання «КТП 6/0,4 кВ» у тендерній документації є загальним і не визначає конкретну потужність та виконання.» - що це означає ? Що Замовник нечітко сформулював вимогу до обладнання в тендерній документації ?
2. Модифікація КТП запропонована Учасником вважається такою що не відповідає вимогам тендерної документації ? Чому тоді про це не було зазначено в рішенні про відхилення пропозиції Учасника ?
3. В тендерній документації вимагається надати детальну інформацію про товар (зазначити ID, назву виробника товару, назву товару, марку/ модель товару). Отже оскільки формулювання назви КТП в тендерній документації є загальним (як зазначає Замовник), то очевидно що виконання вимоги про зазначення марки/моделі передбачає надання більш розширеної інформації. Яким чином учасник мав виконати вимогу про зазначення конкретної марки/моделі і при цьому застосувати лише загальне формулювання ?
Наголошуємо, що відсутність всебічної та ретельної оцінки тендерної пропозиції Учасника призвела до її безпідставного відхилення, і як наслідок акцепту більш дорожчої пропозиції іншого учасника ТОВ "ЕНЕРДЖІ БІЛДІНГ КОМПАНІ", що спричиняє зайві витрати державних коштів та можливе завдання збитків державі на суму понад 1,2 млн грн (різниця між ціною відхиленої пропозиції та акцептованої пропозиції іншого учасника).
Пов'язані документи:
Замовник
- відповідь на вимогу повторно.PDF 10.09.2025 14:33
Дата подачі:
09.09.2025 23:19
Вирішення:
09.09.2025р. ТОВ «ПІВДЕННИЙ ЕНЕРГОТЕХНІЧНИЙ ЗАВОД» через електронну систему закупівель було подано вимогу щодо відхилення його тендерної пропозиції по процедурі закупівлі: реконструкції електричних мереж власних потреб 6,3 кВ та 0,4 кВ АТ «ОДЕСЬКА ТЕЦ», з встановленням та підключенням до них дизельного генератору GJYC4000E-MV та двох дизельних генераторів GJB150, загальною потужністю 3,44МВт за адресою: ХХХХХХХ, код за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника – 45310000-3 Електромонтажні роботи
Ідентифікатор закупівлі № UA-2025-08-11-007213-а.
Відповідно до абз. 2 п. 46 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) у разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» зі змінами та доповненнями.
Отже, уважно розглянувши Вашу вимогу повторно повідомляємо наступне.
Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Замовником у протокольному рішенні № 02/09-1 від 02.09.2025р. зазначено, що пропозиція ТОВ «ПІВДЕННИЙ ЕНЕРГОТЕХНІЧНИЙ ЗАВОД» не відповідає технічним вимогам у зв’язку із тим, що:
Відповідно до п. 20 р. 3 Додатку 1 до тендерної документації Учасник надає гарантійний лист, яким він гарантує, що ступінь локалізації товару (визначеного підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону), який переходить у власність Замовника та вартість якого у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень при виконанні робіт, дорівнює чи перевищує ступінь локалізації на відповідний рік згідно з підпунктом 1 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, а також містить інформацію про включення такого товару до Переліку (зазначити ID, назву виробника товару, назву товару, марку/ модель товару).
Вимога щодо надання гарантійного листа не застосовується до закупівель товарів, у разі здійснення замовником закупівлі робіт, якщо виконання таких робіт передбачає набуття замовником у власність товару, визначеного пунктом 6–1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, вартість якого у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, якщо країною походження таких товарів є країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», що підтверджується сертифікатом про походження товару (надається у складі тендерної пропозиції), та про що надається лист-пояснення.
Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника було виявлено недоліки.
Учасник у складі тендерної пропозиції надав такі документи:
- Довідку вих. № 1-10 від 28.08.2025р. з інформацією щодо локалізованого товару, в якій відсутня інформація про включення такого товару до Переліку (зазначити ID, назву виробника товару, назву товару, марку/ модель товару).
У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених пунктом 6¹ розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, вартість яких у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом 1 пункту 6¹ розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6¹ розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Тобто в разі набуття права власності на декілька одиниць однакового товару з переліку пункту 6¹ розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону в складі робіт або послуг застосування ступеня локалізації здійснюється з урахуванням загальної вартості всіх одиниць такого товару у складі предмета закупівлі.
Сертифікат походження товару — це офіційний документ, який підтверджує країну, де товар був вироблений, видобутий або достатньо оброблений. Його видає уповноважений орган, зазвичай Торгово-промислова палата (ТПП) або митниця, і він необхідний для отримання тарифних пільг, уникнення митних затримок та підтвердження легальності вантажу при міжнародних перевезеннях.
Відповідно до п. 21 р. 3 Додатку 1 до тендерної документації Замовником вимагається надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
На підтвердження цієї вимоги Учасник процедури закупівлі подає у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
*вимога не застосовується до товарів, якщо країною походження таких товарів є країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні
Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника було виявлено недоліки.
Учасник у складі тендерної пропозиції не надав документи відповідно до п. 21 р. 3 Додатку 1 до тендерної документації.
Стосовно товарів, які виробляються в Україні та Україна є стороною міжнародної угоди: вимоги Закону, Порядку та Особливостей слід розуміти так, що вимоги щодо ступеня локалізації встановлюються і поширюватимуться замовником до усіх суб’єктів, крім випадків, якщо країною походження таких товарів є країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі або з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, у тому числі угоди про вільну торгівлю.
Отже, у разі подання для участі товару національного виробництва замовник перевіряє відповідний ступінь локалізації, передбачений Законом на відповідний рік згідно з вищевказаним Порядком, оскільки виключення щодо незастосування положень пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону стосується саме сторін (а не учасників) Угоди про державні закупівлі та/або товарів, країною походження яких є країни, з якими Україна уклала відповідні міжнародні угоди.
З огляду на практику Комісії АМКУ ненадання учасником у складі своєї тендерної пропозиції такого документа, як сертифікат про походження товару, який свідчить про країну походження запропонованого учасником товару, не підлягає виправленню.
Про це, зокрема, свідчать рішення Комісії № 17582-р/пк-пз від 29.10.2024 (закупівля UA-2024-09-12-010003-a), № 8432-р/пк-пз від 27.05.2025 (закупівля № UA-2025-04-01-006509-a), №17339-р/пк-пз від 30.10.2023 (закупівля № UA-2023-09-28-012188-a).
Стосовно невключення в довідку щодо локалізації окремого товару, практика Комісії з розгляду скарг АМКУ також схиляється до того, що зазначені невідповідності не підлягають виправленню, відповідно до пункту 43 Особливостей.
Про це, зокрема, свідчать рішення Комісії № 10721-р/пк-пз від 20.06.2024 (закупівля № UA-2024-05-06-002608-a), № 13627-р/пк-пз від 12.08.2024 (закупівля UA-2024-05-20-009826-a), № 9321-р/пк-пз від 11.06.2025 (закупівля № UA-2025-03-14-012327-a).
Таким чином, враховуючи практику Комісії АМКУ, невідповідності в зазначених документах та/або відсутність цих документів є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника, оскільки Комісія зазначені документи розглядає як документи, які стосуються безпосередньо предмета закупівлі, його технічних, якісних та кількісних характеристик.
Щодо комплектної трансформаторної підстанції КТПГС-400 6/0,4 к/к з трансформатором ТМ-400/6 У1 6/0,4 Д/Ун-11, яка зазначена у довідці № 1-10 від 28.08.2025р.
Формулювання «КТП 6/0,4 кВ» у тендерній документації є загальним і не визначає конкретну потужність та виконання. Натомість «КТПГС-400 6/0,4 к/к з трансформатором ТМ-400/6 У1 6/0,4 Д/Ун-11» - це лише одна конкретна модифікація КТП з потужністю 400 кВА. Тому ці поняття не є тотожними.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.
Таким чином, на підставі вищевикладеного, Замовник з метою не порушення норм законодавства з публічних закупівель та законодавства України правомірно відхилив пропозицію ТОВ «ПІВДЕННИЙ ЕНЕРГОТЕХНІЧНИЙ ЗАВОД».
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Безпідставне та необгрунтоване відхилення тендерної пропозиції
Номер:
0d85a49737544fd8b0c7f3eb29662dee
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-11-007213-a.a2
Назва:
Безпідставне та необгрунтоване відхилення тендерної пропозиції
Вимога:
Уповноваженою особою АТ «Одеська ТЕЦ» 02.09.2025 ухвалено рішення щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ПІВДЕННИЙ ЕНЕРГОТЕХНІЧНИЙ ЗАВОД» (далі - Учасник), про яке зазначено в Протоколі № 02/09-1 від 02.09.2025 (далі — Протокол).
Зазначена в Протоколі інформація свідчить про неврахування при розгляді тендерної пропозиції уповноваженою особою Замовника суттєвої частини наданої в ній Учасником інформації та документів, а саме:
В Протоколі зазначено: «Учасник у складі тендерної пропозиції надав такі документи: -Довідку вих. № 1-10 від 28.08.2025р. з інформацією щодо локалізованого товару, в якій відсутня інформація про включення такого товару до Переліку (зазначити ID, назву виробника товару, назву товару, марку/ модель товару).».
Зазначене не відповідає дійсності, оскільки Довідка містить інформацію про товар, ступінь локалізації якого має бути підтверджена, а саме: Комплектна трансформаторна підстанція КТПГС-400 6/0,4 к/к з трансформатором ТМ-400/6 У1 6/0,4 Д/Ун-11, виробник ТОВ «Укрелектроапарат» (Україна, м. Хмельницький), ID:6d4c7fc1d4e2494e940fd2ef797e8d85, ступінь локалізації 82.45%. Крім того, інформація щодо зазначеного товару відображена в Гарантійному листі № 1-9 від 28.08.2025р., який надано відповідно до вимог тендерної документації (файл 15. Гарантійний лист локалізація), та про який відсутня згадка в Протоколі, отже його зміст не був врахований уповноваженою особою Замовника при розгляді та оцінці пропозиції Учасника.
В Довідці № 1-10 від 28.08.2025р. також наведена детальна інформація про кожен з товарів (матеріал чи обладнання) згідно переліку, наведеному в Додатку 8 до тендерної документації, в тому числі про його загальну вартість та виробника. Згідно наданої інформації загальна вартість переважної частини товарів (27 найменувань з 32), становить менше 200 тис грн, тобто відповідно до пункту 6–1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» особливості здійснення закупівель в частині вимог забезпечення відповідного ступеня локалізації їх виробництва не застосовуються.
Крім того, в Довідці № 1-10 від 28.08.2025р. наведена інформація по тих товарах (кабель 4-х найменувань), загальна вартість яких становить більше 200 тис грн, але країною походження таких товарів є країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві. Крім того, інформація щодо зазначеного товару відображена в Листі-поясненні № 1-11 від 28.08.2025р., який надано відповідно до вимог тендерної документації (файл 17. Лист пояснення локалізація) та відповідних сертифікатах, в яких зокрема відображена інформація про країну в якій виробляється товар, та про які відсутня згадка в Протоколі, отже їх зміст не був врахований уповноваженою особою Замовника при розгляді та оцінці пропозиції Учасника.
Також в Протоколі зазначено: «Учасник у складі тендерної пропозиції не надав документи відповідно до п. 21 р. 3 Додатку 1 до тендерної документації.». В зазначеному пункті передбачено надання сертифікату відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності щодо товарів, за якими необхідно підтвердити їх ступінь локалізації.
Зазначена в Протоколі інформація не відповідає дійсності, оскільки в складі тендерної пропозиції надано сертифікат ISO виробника Комплектної трансформаторної підстанції КТПГС-400 6/0,4 к/к з трансформатором ТМ-400/6 У1 6/0,4 Д/Ун-11 ТОВ «Укрелектроапарат» (файл 15.2 Сертифікат - Система якості ISO 9001), про яку детально зазначено вище.
Таким чином, ухвалення рішення уповноваженої особи Замовника щодо відхилення пропозиції Учасника без врахування суттєвої інформації та частини документів тендерної пропозиції (зокрема Гарантійного листа № 1-9 від 28.08.2025р., Листа-пояснення № 1-11 від 28.08.2025р., Сертифікат ISO виробника Комплектної трансформаторної підстанції ТОВ «Укрелектроапарат», тощо), є порушенням статей 5, 11, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 3, 41, 43, 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 та свідчить про недотримання принципів закупівель, зокрема таких як максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Отже, відсутність всебічної та ретельної оцінки тендерної пропозиції Учасника призвела до її безпідставного відхилення, і як наслідок акцепту більш дорожчої пропозиції, що спричиняє зайві витрати державних коштів та можливе завдання збитків державі на суму понад 1,2 млн грн (різниця між ціною відхиленої пропозиції та акцептованої пропозиції іншого учасника).
Враховуючи зазначене вимагаємо усунути порушення законодавства, забезпечити об’єктивну оцінку тендерної пропозиції ТОВ «ПІВДЕННИЙ ЕНЕРГОТЕХНІЧНИЙ ЗАВОД» з врахуванням всієї наданої інформації та документів.
Пов'язані документи:
Замовник
- відповідь на вимогу.PDF 09.09.2025 16:32
Дата подачі:
06.09.2025 19:29
Вирішення:
06.09.2025р. ТОВ «ПІВДЕННИЙ ЕНЕРГОТЕХНІЧНИЙ ЗАВОД» через електронну систему закупівель було подано вимогу щодо відхилення його тендерної пропозиції по процедурі закупівлі: реконструкції електричних мереж власних потреб 6,3 кВ та 0,4 кВ АТ «ОДЕСЬКА ТЕЦ», з встановленням та підключенням до них дизельного генератору GJYC4000E-MV та двох дизельних генераторів GJB150, загальною потужністю 3,44МВт за адресою: ХХХХХХХ, код за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника – 45310000-3 Електромонтажні роботи
Ідентифікатор закупівлі № UA-2025-08-11-007213-а.
Відповідно до абз. 2 п. 46 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) у разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» зі змінами та доповненнями.
Отже, уважно розглянувши Вашу вимогу повідомляємо наступне.
Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Замовником у протокольному рішенні № 02/09-1 від 02.09.2025р. зазначено, що пропозиція ТОВ «ПІВДЕННИЙ ЕНЕРГОТЕХНІЧНИЙ ЗАВОД» не відповідає технічним вимогам у зв’язку із тим, що:
Відповідно до п. 20 р. 3 Додатку 1 до тендерної документації Учасник надає гарантійний лист, яким він гарантує, що ступінь локалізації товару (визначеного підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону), який переходить у власність Замовника та вартість якого у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень при виконанні робіт, дорівнює чи перевищує ступінь локалізації на відповідний рік згідно з підпунктом 1 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, а також містить інформацію про включення такого товару до Переліку (зазначити ID, назву виробника товару, назву товару, марку/ модель товару).
Вимога щодо надання гарантійного листа не застосовується до закупівель товарів, у разі здійснення замовником закупівлі робіт, якщо виконання таких робіт передбачає набуття замовником у власність товару, визначеного пунктом 6–1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, вартість якого у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, якщо країною походження таких товарів є країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», що підтверджується сертифікатом про походження товару (надається у складі тендерної пропозиції), та про що надається лист-пояснення.
Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника було виявлено недоліки.
Учасник у складі тендерної пропозиції надав такі документи:
- Довідку вих. № 1-10 від 28.08.2025р. з інформацією щодо локалізованого товару, в якій відсутня інформація про включення такого товару до Переліку (зазначити ID, назву виробника товару, назву товару, марку/ модель товару).
У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених пунктом 6¹ розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, вартість яких у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом 1 пункту 6¹ розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6¹ розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Тобто в разі набуття права власності на декілька одиниць однакового товару з переліку пункту 6¹ розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону в складі робіт або послуг застосування ступеня локалізації здійснюється з урахуванням загальної вартості всіх одиниць такого товару у складі предмета закупівлі.
Сертифікат походження товару — це офіційний документ, який підтверджує країну, де товар був вироблений, видобутий або достатньо оброблений. Його видає уповноважений орган, зазвичай Торгово-промислова палата (ТПП) або митниця, і він необхідний для отримання тарифних пільг, уникнення митних затримок та підтвердження легальності вантажу при міжнародних перевезеннях.
Відповідно до п. 21 р. 3 Додатку 1 до тендерної документації Замовником вимагається надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
На підтвердження цієї вимоги Учасник процедури закупівлі подає у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
*вимога не застосовується до товарів, якщо країною походження таких товарів є країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні
Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника було виявлено недоліки.
Учасник у складі тендерної пропозиції не надав документи відповідно до п. 21 р. 3 Додатку 1 до тендерної документації.
Стосовно товарів, які виробляються в Україні та Україна є стороною міжнародної угоди: вимоги Закону, Порядку та Особливостей слід розуміти так, що вимоги щодо ступеня локалізації встановлюються і поширюватимуться замовником до усіх суб’єктів, крім випадків, якщо країною походження таких товарів є країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі або з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, у тому числі угоди про вільну торгівлю.
Отже, у разі подання для участі товару національного виробництва замовник перевіряє відповідний ступінь локалізації, передбачений Законом на відповідний рік згідно з вищевказаним Порядком, оскільки виключення щодо незастосування положень пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону стосується саме сторін (а не учасників) Угоди про державні закупівлі та/або товарів, країною походження яких є країни, з якими Україна уклала відповідні міжнародні угоди.
З огляду на практику Комісії АМКУ ненадання учасником у складі своєї тендерної пропозиції такого документа, як сертифікат про походження товару, який свідчить про країну походження запропонованого учасником товару, не підлягає виправленню.
Про це, зокрема, свідчать рішення Комісії № 17582-р/пк-пз від 29.10.2024 (закупівля UA-2024-09-12-010003-a), № 8432-р/пк-пз від 27.05.2025 (закупівля № UA-2025-04-01-006509-a), №17339-р/пк-пз від 30.10.2023 (закупівля № UA-2023-09-28-012188-a).
Стосовно невключення в довідку щодо локалізації окремого товару, практика Комісії з розгляду скарг АМКУ також схиляється до того, що зазначені невідповідності не підлягають виправленню, відповідно до пункту 43 Особливостей.
Про це, зокрема, свідчать рішення Комісії № 10721-р/пк-пз від 20.06.2024 (закупівля № UA-2024-05-06-002608-a), № 13627-р/пк-пз від 12.08.2024 (закупівля UA-2024-05-20-009826-a), № 9321-р/пк-пз від 11.06.2025 (закупівля № UA-2025-03-14-012327-a).
Таким чином, враховуючи практику Комісії АМКУ, невідповідності в зазначених документах та/або відсутність цих документів є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника, оскільки Комісія зазначені документи розглядає як документи, які стосуються безпосередньо предмета закупівлі, його технічних, якісних та кількісних характеристик.
Щодо комплектної трансформаторної підстанції КТПГС-400 6/0,4 к/к з трансформатором ТМ-400/6 У1 6/0,4 Д/Ун-11, яка зазначена у довідці № 1-10 від 28.08.2025р.
Формулювання «КТП 6/0,4 кВ» у тендерній документації є загальним і не визначає конкретну потужність та виконання. Натомість «КТПГС-400 6/0,4 к/к з трансформатором ТМ-400/6 У1 6/0,4 Д/Ун-11» - це лише одна конкретна модифікація КТП з потужністю 400 кВА. Тому ці поняття не є тотожними.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.
Таким чином, на підставі вищевикладеного, Замовник з метою не порушення норм законодавства з публічних закупівель та законодавства України правомірно відхилив пропозицію ТОВ «ПІВДЕННИЙ ЕНЕРГОТЕХНІЧНИЙ ЗАВОД».
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відкликано скаржником
Безпідставне та неогрунтоване відхилення тендерної пропозиції
Номер:
f078a8b3cbf14c11bfbaccb2620b14cd
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-11-007213-a.a1
Назва:
Безпідставне та неогрунтоване відхилення тендерної пропозиції
Вимога:
Уповноваженою особою АТ «Одеська ТЕЦ» 02.09.2025 ухвалено рішення щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ПІВДЕННИЙ ЕНЕРГОТЕХНІЧНИЙ ЗАВОД» (далі - Учасник), про яке зазначено в Протоколі № 02/09-1 від 02.09.2025 (далі — Протокол).
Зазначена в Протоколі інформація свідчить про неврахування при розгляді тендерної пропозиції уповноваженою особою Замовника суттєвої частини наданої в ній Учасником інформації та документів, а саме:
В Протоколі зазначено: «Учасник у складі тендерної пропозиції надав такі документи: -Довідку вих. № 1-10 від 28.08.2025р. з інформацією щодо локалізованого товару, в якій відсутня інформація про включення такого товару до Переліку (зазначити ID, назву виробника товару, назву товару, марку/ модель товару).».
Зазначене не відповідає дійсності, оскільки Довідка містить інформацію про товар, ступінь локалізації якого має бути підтверджена, а саме: Комплектна трансформаторна підстанція КТПГС-400 6/0,4 к/к з трансформатором ТМ-400/6 У1 6/0,4 Д/Ун-11, виробник ТОВ «Укрелектроапарат» (Україна, м. Хмельницький), ID:6d4c7fc1d4e2494e940fd2ef797e8d85, ступінь локалізації 82.45%. Крім того, інформація щодо зазначеного товару відображена в Гарантійному листі № 1-9 від 28.08.2025р., який надано відповідно до вимог тендерної документації (файл 15. Гарантійний лист локалізація), та про який відсутня згадка в Протоколі, отже його зміст не був врахований уповноваженою особою Замовника при розгляді та оцінці пропозиції Учасника.
В Довідці № 1-10 від 28.08.2025р. також наведена детальна інформація про кожен з товарів (матеріал чи обладнання) згідно переліку, наведеному в Додатку 8 до тендерної документації, в тому числі про його загальну вартість та виробника. Згідно наданої інформації загальна вартість переважної частини товарів (27 найменувань з 32), становить менше 200 тис грн, тобто відповідно до пункту 6–1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» особливості здійснення закупівель в частині вимог забезпечення відповідного ступеня локалізації їх виробництва не застосовуються.
Крім того, в Довідці № 1-10 від 28.08.2025р. наведена інформація по тих товарах (кабель 4-х найменувань), загальна вартість яких становить більше 200 тис грн, але країною походження таких товарів є країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві. Крім того, інформація щодо зазначеного товару відображена в Листі-поясненні № 1-11 від 28.08.2025р., який надано відповідно до вимог тендерної документації (файл 17. Лист пояснення локалізація) та відповідних сертифікатах, в яких зокрема відображена інформація про країну в якій виробляється товар, та про які відсутня згадка в Протоколі, отже їх зміст не був врахований уповноваженою особою Замовника при розгляді та оцінці пропозиції Учасника.
Також в Протоколі зазначено: «Учасник у складі тендерної пропозиції не надав документи відповідно до п. 21 р. 3 Додатку 1 до тендерної документації.». В зазначеному пункті передбачено надання сертифікату відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності щодо товарів, за якими необхідно підтвердити їх ступінь локалізації.
Зазначена в Протоколі інформація не відповідає дійсності, оскільки в складі тендерної пропозиції надано сертифікат ISO виробника Комплектної трансформаторної підстанції КТПГС-400 6/0,4 к/к з трансформатором ТМ-400/6 У1 6/0,4 Д/Ун-11 ТОВ «Укрелектроапарат» (файл 15.2 Сертифікат - Система якості ISO 9001), про яку детально зазначено вище.
Таким чином, ухвалення рішення уповноваженої особи Замовника щодо відхилення пропозиції Учасника без врахування суттєвої інформації та частини документів тендерної пропозиції (зокрема Гарантійного листа № 1-9 від 28.08.2025р., Листа-пояснення № 1-11 від 28.08.2025р., Сертифікат ISO виробника Комплектної трансформаторної підстанції ТОВ «Укрелектроапарат», тощо), є порушенням статей 5, 11, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 3, 41, 43, 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 та свідчить про недотримання принципів закупівель, зокрема таких як максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Отже, відсутність всебічної та ретельної оцінки тендерної пропозиції Учасника призвела до її безпідставного відхилення, і як наслідок акцепту більш дорожчої пропозиції, що спричиняє зайві витрати державних коштів та можливе завдання збитків державі на суму понад 1,2 млн грн (різниця між ціною відхиленої пропозиції та акцептованої пропозиції іншого учасника).
Враховуючи зазначене вимагаємо усунути порушення законодавства, забезпечити об’єктивну оцінку тендерної пропозиції ТОВ «ПІВДЕННИЙ ЕНЕРГОТЕХНІЧНИЙ ЗАВОД» з врахуванням всієї наданої інформації та документів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
06.09.2025 19:17
Опис причини скасування:
.
Дата скасування:
06.09.2025 19:29