• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Система лазерних симуляторів двостороннього вогневого контакту

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 6 днів назад

2 416 300.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 000.00 UAH
Період оскарження: 09.08.2025 18:19 - 15.08.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на рішення Замовника, що оформлене протоколом Військової частини А 7015 щодо прийняття рішення уповноваженою особою б/н від 25 серпня 2025 року щодо прийняття рішення уповноваженою особою про розгляд визнання учасника переможцем Закупівлі та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю

Номер: f9979d083f604239a98a67cdfc749667
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-09-000341-a.a1
Назва: СКАРГА на рішення Замовника, що оформлене протоколом Військової частини А 7015 щодо прийняття рішення уповноваженою особою б/н від 25 серпня 2025 року щодо прийняття рішення уповноваженою особою про розгляд визнання учасника переможцем Закупівлі та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю
Скарга:
09 липня 2025 Військова частина А 7015 (надалі – «Замовник») в Prozorro оприлюднив оголошення про проведення закупівлі - Військові електронні системи, код згідно ЄЗС ДК 021:2015: 35740000-3 – Симулятори бойових дій Код згідно ЄСЗ ДК 021:2015: 35740000-3 – Симулятори бойових дій (Військові електронні системи), Код згідно з ЄСЗ, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі ДК 021:2015: 35740000-3 – Симулятори бойових дій, на очікувану суму 2 416 300,00 грн з урах. ПДВ, ідентифікатор закупівлі UA-2025-08-09-000341-a. Для участі у закупівлі було подано дві пропозиції: 1. Товариство з обмеженою відповідальністю «НВК Ю-ФОРС» з ціновою пропозицією 1 730 713,20 грн. з ПДВ; 2. Товариство з обмеженою відповідальністю «НВК СКІФ» з ціновою пропозицією 2 400 700,00 грн. з ПДВ. За результатом розгляду Тендерної Документації ТОВ «НВК Ю-ФОРС», Замовником було оформлено Протокол Військової частини А 7015 щодо прийняття рішення уповноваженою особою б/н про розгляд визнання учасника переможцем Закупівлі та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю від 25 серпня 2025 року. Згідно з яким Замовник дійшов висновку, що тендерна пропозиція ТОВ «НВК Ю-ФОРС» повністю відповідає вимогам тендерної документації та додаткам до неї у т.ч. щодо предмета закупівлі. Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад визначено Законом України «Про публічні закупівлі» (надалі – «Закон»). Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. 12 жовтня 2022 року, Кабінет Міністрів України прийняв Постанову № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – «Особливості»). Ці Особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. ТОВ «НВК СКІФ» вважає, що рішення Замовника, оформлене Протоколом Військової частини А 7015 щодо прийняття рішення уповноваженою особою б/н про розгляд визнання учасника переможцем Закупівлі та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю від 25 серпня 2025 року, порушує права та охоронювані законом інтереси Скаржника. Враховуючи наведене, керуючись вимогами Закону та Особливостей, зазначаємо про наступне.
Дата розгляду скарги: 08.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.09.2025 16:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.09.2025 14:55
Дата виконання рішення Замовником: 12.09.2025 17:08
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України від 08.09.2025 №13755
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НВК СКІФ", Шаповал Ростислав Анатолійович 380951633351 SKIFFUKRAINE@UKR.NET

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: af160666ff374efa87780dc770c47fd6
Заголовок пункту скарги: 1. ЩОДО НЕВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ ПЕРЕМОЖЦЯ ВИМОГАМ ТЕНДЕРНІЙ ДОКУМЕНТАЦІЇ
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Додатком 4 до тендерної документації встановлено технічні вимоги, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі.
Згідно Додатку 4 ТД, визначені технічні характеристики предмета закупівлі. Окрім іншого встановлені такі технічні показники на:
- Навісний блок з лазерним випромінювачем для автомата АК калібру 5,45. Габаритні розміри навісного блоку: 111*55*35 мм.;
- Навісний блок з лазерним випромінюва чем для кулемета РПК калібру 7,62 Габаритні розміри навісного блоку: 111*55*35 мм;
- Пристрій фіксації ураження "Бездротовий персональний браслет- електричний стимулятор м’язів" Розмір блоку - 77х40х16 мм. Напруга імпульсу - до 75В. Тривалість імпульсу - 200 мкс.

У складі пропозиції ТОВ «НВК Ю-ФОРС» міститься файл «Порівняльна таблиця» в якому зазначено, окрім іншого:
- Навісний блок з лазерним випромінювачем для автомата АК калібру 5,45 (Навісне лазертаг обладнання для автомату АК-74 5,45 з ІЧ лазерним випромінюванням. Габаритні розміри навісного блока: 120*63*90 мм;
- Навісний блок з лазерним випромінювачем для кулемета ПКМ калібру 7,62 (Навісне лазертаг обладнання для ПКМ з ІЧ лазерним випромінюванням калібру 7,62). Габаритні розміри навісного блоку : 120*63*90 мм;
- Пристрій фіксації ураження "Бездротовий персональний браслет- електричний стимулятор м’язів "Бездротовий браслет – електричний симулятор м’язів» Розмір блоку - 73х65х38 мм. Напруга імпульсу - до 270В. Тривалість імпульсу – 1мс.

З наведеного вбачається, що по – перше габаритні розміри вказаного обладнання не відповідають технічним вимогам тендерної документації до закупівлі. По-друге з запропонованого найменування Учасником ТОВ «НВК Ю-ФОРС» не можливо встановити яке саме обладнання пропонується учасником. Оскільки Замовник закуповує, окрім іншого:
1.«Навісний блок з лазерним випромінювачем для автомата АК калібру 5,45» з комерційної пропозиції ТОВ «НВК Ю-ФОРС» вбачається, що учасник пропонує «Навісне лазертаг обладнання для автомату АК-74 5,45 з ІЧ лазерним випромінюванням», що не є еквівалентом обладнанню Замовника та не відповідає встановленим вимогам Додатку 4 тендерної документації;
2. «Навісний блок з лазерним випромінювачем для кулемета ПКМ калібру 7,62» 9саме кулемета) з комерційної пропозиції ТОВ «НВК Ю-ФОРС» вбачається, що учасник пропонує «Навісне лазертаг обладнання для ПКМ з ІЧ лазерним випромінюванням калібру 7,62», що не є еквівалентом обладнанню Замовника та не відповідає встановленим вимогам Додатку 4 тендерної документації.

Щодо запропонованого Учасником товару, в тому числі: «Чохол на каску з датчиками ураження (Чохол на каску бійця з 5 інфрачервоними датчикам и ураження світловою індикацією та вібромотором) в файлі «Порівняльна таблиця» в технічному описі зазначені формулювання «Пристрій повинен бути обладнаний», «Пристрій повинен мати можливість» та товару «Зарядний пристрій» в технічному описі якого зазначено характеристики з формулюванням «не менше».

Таким чином, технічні характеристики учасника наведені з трактуванням пристрій «повинен бути», «не більше не менше», що не підтверджує фактичних характеристик запропонованого обладнання. Наведений вище документ Учасника наданий не у стверджувальній формі та із зазначенням виразу «не більше», що не відповідає вимогам документації.

Така позиція АМКУ викладена у рішеннях Комісії від 17.02.2020 № 3018-р/ пк-пз; Рішення Комісії від 31.07.2024 № 13075-р/пк-пз, закупівля № UA-2024-05-30-010134-a; Рішення Комісії від 02.10.2024 № 16182-р/пк-пз, закупівля № UA-2024-08-22-009772-a


Відтак, Учасник запропонував обладнання, яке не відповідає технічним вимогам Замовника та таке, що не є еквівалентом предмета закупівлі. Відповідно до закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Прийнявши рішення, яке оформлене Військової частини А 7015 щодо прийняття рішення уповноваженою особою б/н про розгляд визнання учасника переможцем Закупівлі та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю від 25 серпня 2025 року, Замовник порушив вимоги п. 44 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: a26e52a7d1c5468786b919018e3a55a7
Заголовок пункту скарги: ПОРУШЕННЯ ПРАВ ТА ОХОРОНЮВАНИХ ЗАКОНОМ ІНТЕРЕСІВ СКАРЖНИКА
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: З урахуванням викладених вище обставин, важливо наголосити, що дії Замовника свідчать про відступ від основоположних принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принципів недискримінації учасників, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, максимальної економії та ефективності.
Замовник, визнавши переможцем закупівлі ТОВ «НВК Ю-ФОРС» пропозиція якого не відповідає технічним вимогам тендерної документації фактично позбавив Скаржника можливості бути об’єктивно та справедливо оціненим.
Такий підхід Замовника призвів до порушення прав Скаржника як добросовісного учасника процедури закупівлі, зокрема:
- права на укладення договору про закупівлю, яке випливає із законного статусу пропозиції Скаржника як такої, що відповідала всім вимогам тендерної документації.
Таким чином, Скаржник опинився у ситуації, коли його права та законні інтереси були порушені діями Замовника, а саме неправомірним обрянням переможця закупівлі. Це спричинило непропорційний вплив на його участь у закупівлі, позбавивши можливості укласти договір та реалізувати результати значних витрат, понесених на підготовку тендерної пропозиції (оформлення банківської гарантії, підготовка технічної документації, залучення спеціалістів тощо).
У разі, якщо пропозицію Учасника ТОВ «НВК Ю_ФОРС» було б відхилено як таку, яка не відповідає вимогам технічної документації, у Скаржника була б реальна можливість бути визначеною переможцем процедури закупівлі, що безпосередньо впливає на його право на укладення договору про закупівлю.
З огляду на вищевикладене, дії Замовника свідчать про порушення прав Скаржника та відхід від процедурних стандартів, що мають забезпечувати рівність, відкритість та прозорість у сфері публічних закупівель.
На виконання підпункту 4 частини п’ятої статті 18 Закону Скаржник повідомляє про наявність порушених прав та охоронюваних законом інтересів у зв’язку з діями Замовника, які, на обґрунтоване переконання Скаржника, суперечать вимогам чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
Статтею 42 Конституції України передбачено, що держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності. Не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція.
Згідно зі ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до ч. 18 ст. 18 Закону, за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного, керуючись нормами Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, -
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір