• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Макет масогабаритний гранатомету РПГ 7» (ДК 021:2015: 39162110-9 Навчальне приладдя)

Торги не відбулися

230 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 300.00 UAH
Період оскарження: 08.08.2025 13:13 - 13.08.2025 00:00
Вимога
Є відповідь

Вимога про надання додаткової інформації про причини невідповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації та скасування рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції учасника

Номер: 88cf992139c342fca402677ea0f9c94e
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-08-006121-a.c1
Назва: Вимога про надання додаткової інформації про причини невідповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації та скасування рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції учасника
Вимога:
Вимога про надання додаткової інформації про причини невідповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації та скасування рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції учасника фізичної особи підприємця Артеменко-Шилан Ольги Сергіївни Згідно інформації, яка міститься в інформаційно-телекомунікаційній системі Prozorro, Полтавською загальноосвітньою школою І-ІІІ ступенів № 37 Полтавської міської ради, Полтавської області (ЄДРПОУ 21052751) (далі – Замовник) 08.08.2025 на вебпорталі Уповноваженого органу оприлюднено оголошення про проведення закупівлі товару ДК 021:2015:39160000-1: Шкільні меблі («Макет масогабаритний гранатомету РПГ 7» (ДК 021:2015: 39162110-9 Навчальне приладдя) шляхом здійснення відкритих торгів з обливостями за номером UA-2025-08-08-006121-a. Відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі кінцевим строком подання тендерних пропозицій є 16 серпня 2025 року. В даний строк, мною, Фізичною особою підприємцем, як учасником процедури запкупівлі, було подано тендерну пропозицію, яка в повному обсязі відповідає всім вимогам тендерної документації. Однак, після розкриття тендерних пропозиції, за результатами розгляду моєї тендерної пропозиції Замовником прийнято незаконне рішення щодо її відхилення. Про що, 21.08.2025 опубліковано на вебпорталі Уповноваженого органу Протокол щодо прийняття рішення Уповноваженою особою від 21.08.2025 № 30 про відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції Учасника. Проаналізувавши відомості, які зазначені Замовником в даному протоколі повідомляємо, що вони не відповідають дійсності, а саме положенням тендерної документації, яка попередньо була затверджена самим Замовником. Так, в протоколі вказано, що «Відповідно до частини 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає необхідне включити до тендерної документації. Згідно з абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам, щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості). Згідно з умовами тендерної документації встановлено такі вимоги: Згідно додатку 2 до тендерної документації учасник повинен зазначити номер та виробника Масогабаритного макету гранатомету РПГ 7 (далі – ММГ РПГ 7) та виробника макету гранатометного пострілу «ПГ-7ВМ» для РПГ -7. Учасником Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (вих. № 03/15-08 від 15 серпня 2025 року) не зазначено номер та виробника Масогабаритного макету гранатомету РПГ 7 (далі - ММГ РПГ 7) та виробника макету гранатометного пострілу «ПГ-7ВМ» для РПГ -7. Учасником Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (вих. № 03/15-08 від 15 серпня 2025 року) не зазначено номер та виробника Масогабаритного макету гранатомету РПГ 7 (далі - ММГ РПГ 7) та виробника макету гранатометного пострілу «ПГ-7ВМ» для РПГ -7». Вищевказане не є невідповідністю, оскільки Замовник не врахував, що положення складеної ним тендерної документації не містить вимоги імперативного змісту, яка б чітко встановлювала обов’язок із заповнення таблиці, яка міститься в Додатку 2. Так, положенням тендерної документації передбачено для учасника обов’язкову для виконання умову з надання Додатку 2 за формою і змістом визначеної самим додатком, що саме і було зроблено. Жодних умов щодо зміни редакції колонки «Технічні вимоги» таблиці Додатку 2 в тендерній документації не міститься. Таким чином, учасником на виконання вимог тендерної документації надано інформацію та документи в редакції Додатку 2, яку встановив сам Замовник. Крім того, варто зазначити, що номер та назва виробника містяться в інших документах, які надані на виконання умов Додатку 2 (сертифікат відповідності, лист авторизації) та являються невід’ємною частиною документального підтвердження конкретним характеристикам запропонованого товару, інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі, встановлені Додатком 2 до тендерної документації. Дані обставини свідчать про те, що учасником в повному обсязі виконано умови тендерної документації і зазначено відомості про виробника, та його номер, як того вимагав Замовник. За цих умов, якщо на Вашу думку дійсно вбачались ознаки невідповідності, то за умови наявності необхідної інформації в окремому документі технічної документації, Вам необхідно було дотримуючись п. 43 Особливостей (Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель) надати час на усунення такої невідповідності. Оскільки подібне є помилкою, що підлягає виправленню так як, вона не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Загалом виявлена Замовником нібито невідповідність, враховуючи наявність запитуваної інформації в інших документах, що вимагались Додатком 2 до тендерної документації є нічим іншим ніж надмірним формалізмом, який не має визначального юридичного значення у цілому. Окрім того, у Протоколі вказано, що «Згідно додатку 2 до тендерної документації, з метою підтвердження якісних характеристик товару та для забезпечення його оригінальності, належної гарантійної підтримки, та гарантій, офіційного ввезення та реалізації на територію України - учасник торгів у складі пропозиції повинен надати наступні документи: копію діючого сертифікату відповідності на макети вибухонебезпечних предметів, а саме макету гранатометного пострілу акумулятивної дії «ПГ-7ВМ» для РПГ -7, виданого уповноваженим органом з сертифікації на ім'я виробника з зазначенням інформації про протокол сертифікаційних випробувань на підставі, якого видано сертифікат. Сертифікат повинен містити зображення та розміри гранатометного пострілу акумулятивної дії «ПГ-7ВМ» для РПГ -7, що пропонується до постачання; Учасником не надано копію діючого сертифікату відповідності на макети вибухонебезпечних предметів, а саме макету гранатометного пострілу акумулятивної дії «ПГ7ВМ» для РПГ -7, виданого уповноваженим органом з сертифікації на ім'я виробника з зазначенням інформації про протокол сертифікаційних випробувань на підставі, якого видано сертифікат. Сертифікат повинен містити зображення та розміри гранатометного пострілу акумулятивної дії «ПГ-7ВМ» для РПГ -7, що пропонується до постачання. Таким чином, тендерна пропозиція Учасника не відповідає встановленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону вимогам». Згідно з п. 1 розділу 3 тендерної документації: «документи, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником». Дане положення тендерної документації базується на нормах ч. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Правові та організаційні засада розроблення, прийняття та застосування технічних регламентів і передбачених ними процедур оцінки відповідності, а також здійснення добровільної оцінки відповідності в Україні врегульовано Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». Звертаємо увагу, що у зв’язку з втратою чинності Декретом Кабінету Міністрів України від 10.05.1993 № 46-93 «Про стандартизацію і сертифікацію» та згідно та визнання наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 26.01.2018 № 93 «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів» такими, що втратили чинність ряду нормативно-правових актів у сфері стандартизації та сертифікації, пропонований учасником товар не потребує обов’язкової сертифікації. Пунктом 2 розділу 5 тендерної документації передбачено, що: «У разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів або ненакладення електронного підпису; або надає копію/ї роз'яснення/нь державних органів щодо цього» На підтвердження того, що пропонований учасником товар не потребує обов’язкової сертифікації, а значить сертифікат відповідності є документом не передбаченим для учасника, у складі тендерної пропозиції подано лист-пояснення про відсутність ліцензії і сертифікату від 15.08.2025 № 06/15. Таким чином, вимога Замовника щодо надання сертифіката відповідності на макет гранатометного пострілу «ПГ-7ВМ» для РПГ-7 є такою, що не передбачена чинним законодавством України, а отже — не є обов’язковою для учасника. Поданий у складі пропозиції лист-пояснення від 15.08.2025 № 06/15 підтверджує відсутність підстав для обов’язкової сертифікації товару та повністю відповідає вимогам тендерної документації. Відтак відхилення пропозиції з мотивів ненадання сертифіката є неправомірним та суперечить положенням Закону України «Про публічні закупівлі». У зв’язку з вищевикладеним, на підставі, абз. 2 п. 46 Особливостей, ВИМАГАЄМО 1. Надати додаткову інформацію про причини невідповідності пропозиції учасника фізична особа-підприємець Артеменко-Шилан Ольга Сергіївна умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або невідповідності кваліфікаційним критеріям. 2. Скасувати рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції учасника фізичної особи підприємця Артеменко-Шилан Ольги Сергіївни, а саме Протокол щодо прийняття рішення Уповноваженою особою від 21.08.2025 № 30. 3. Визнати переможцем закупівлі учасника, який надав найбільш економічно-вигідну цінову пропозицію фізичну особу підприємця Артеменко-Шилан Ольги Сергіївни. У разі не задоволення вказаних мною вимог, вимушена буду звернутись до органу відповідної територіальної юрисдикції Держаудитслужби України, з метою перевірки відомостей щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції Учасника, яка не підлягала відхиленню відповідно до Закону. Водночас, наголошую про наявність у Ваших діях ознак адміністративного правопорушення, відповідальність за яке встановлена ч. 3 ст. 164 – 14 Кодексу України про адміністративні правопорушення, (відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення), за яке встановлений розмір адміністративного стягнення 25 500 грн. Також зазначаю, що наслідком безпідставного відхилення тендерної пропозиції, розмір якої економічно вигідніших державі на 109 000 грн., ніж можливого переможця закупівлі, може бути повідомлення до Полтавської обласної прокуратури про необхідність захисту інтересів держави в судовому порядку, відповідно до ст. 23 Закону України «Про прокуратуру».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до вимог тендерної документації Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації. Додатком 2 до тендерної документації передбачено, що учасник зазначає, що Товар відповідає вимогам, визначеним Замовником у Додатку 2 до тендерної документації, що підтверджується конкретними характеристиками запропонованого Товару, при цьому в технічних вимогах Згідно додатку 2 до тендерної документації передбачено, що учасник саме в технічних характеристиках товару повинен зазначити номер та виробника Масогабаритного макету гранатомету РПГ 7 (далі – ММГ РПГ 7) та виробника макету гранатометного пострілу «ПГ-7ВМ» для РПГ -7, що в свою чергу відноситься до технічних характеристик товару. Учасником в наданій ним Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (вих. № 03/15-08 від 15 серпня 2025 року) не зазначено номер та виробника Масогабаритного макету гранатомету РПГ 7 (далі – ММГ РПГ 7) та виробника макету гранатометного пострілу «ПГ-7ВМ» для РПГ -7, що не відповідає технічним вимогам Замовника. Окрім того слід зазначити, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). В даному випадку у Учасника відсутні інформація про технічні характеристики предмета закупівлі, а саме не зазначено номер та виробника Масогабаритного макету гранатомету РПГ 7 (далі – ММГ РПГ 7) та виробника макету гранатометного пострілу «ПГ-7ВМ» для РПГ -7, що не відноситься до найменування товару, його марки, моделі, тощо. Щодо не надання учасником копії діючого сертифікату відповідності на макети вибухонебезпечних предметів, а саме макету гранатометного пострілу акумулятивної дії «ПГ-7ВМ» для РПГ -7, виданого уповноваженим органом з сертифікації на ім’я виробника з зазначенням інформації про протокол сертифікаційних випробувань на підставі, якого видано сертифікат. Сертифікат повинен містити зображення та розміри гранатометного пострілу акумулятивної дії «ПГ-7ВМ» для РПГ -7, що пропонується до постачання; Зазначена вами норма згідно з п. 1 розділу 3 тендерної документації: «документи, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником» відноситься саме до документів Учасника (фізичної або юридичної особи). Водночас, дана норма жодним чином не звільняє Учасника від надання документів, що підтверджують якість та відповідність товару технічним вимогам, встановленим Замовником. Такі документи є обов'язковими, адже вони доводять, що запропонований товар відповідає тим характеристикам, які потрібні Замовнику. Таким чином, вимога Замовника щодо надання сертифіката відповідності на макет гранатометного пострілу «ПГ-7ВМ» для РПГ-7 є такою, що передбачена технічними характеристиками замовника є обов’язковою для учасника. Поданий у складі пропозиції лист-пояснення від 15.08.2025 № 06/15 не відповідає технічним вимогам встановленим Замовником. Відтак відхилення пропозиції в зв’язку з ненаданням сертифіката є правомірним та не суперечить положенням Закону України «Про публічні закупівлі» оскільки учасником у складі документів відсутній документ, що підтверджує технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, а саме копія діючого сертифікату відповідності на макети вибухонебезпечних предметів, а саме макету гранатометного пострілу акумулятивної дії «ПГ-7ВМ» для РПГ -7, виданого уповноваженим органом з сертифікації на ім’я виробника з зазначенням інформації про протокол сертифікаційних випробувань на підставі, якого видано сертифікат. Враховуючи вищевикладене ваша вимога не може бути задоволена.
Статус вимоги: Відхилено