• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Електромонтажні роботи

Призупинено

2 532 938.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 664.69 UAH
Період оскарження: 08.08.2025 08:49 - 22.08.2025 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП

Скарга на умови

Номер: ead521aca98d4d4eb969d9ccffee59b6
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-08-000427-a.a3
Назва: Скарга на умови
Скарга:
Дата розгляду скарги: 25.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.08.2025 17:30
Дата прийняття рішення по скарзі: 27.08.2025 11:48
Автор: ТОВ "СПАС", Юлія Димитрова +380975686464 spas.odesa@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 758bf6f707764ce4be222fcf94076391
Заголовок пункту скарги: Відповідно до п. 2 додатку 1 тендерної документації: учасник у складі тендерної пропозиції надає заповнену довідку за формою 2 цього додатку до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до п. 2 додатку 1 тендерної документації: учасник у складі тендерної пропозиції надає заповнену довідку за формою 2 цього додатку до тендерної документації.
Форма 2
Довідка, що підтверджує наявність в учасника процедури закупівлі досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів

№ п/п Замовник,
місцезнаходження,
№ телефону,
код ЄДРПОУ 1. № договору
2. Дата укладання договору
3. Предмет договору Ціна договору Результат надання послуг
1 2 3 4 5


Для підтвердження інформації, що зазначена у довідці за формою 2, Учасник надає наступні документи:
- копiї аналогічних договорів* з усіма додатками, що є невід’ємними частинами до договору;
- копії актів про надання послуг (виконаних робіт) за Договорами;
- копії позитивних відгуків від підприємств-замовників, які мають бути датовані 2022,2023,2024 або 2025роками.
Примітка: * - аналогічним договором є договір щодо надання послуг з капітального ремонту.
Відповідно до додатку 6 до тендерної документації:
15 Учасник у складі тендерної пропозиції надає заповнену довідку за формою 2 додатку до тендерної документації.

Форма 2
Довідка, що підтверджує наявність в учасника процедури закупівлі досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів
№ п/п Замовник,
місцезнаходження,
№ телефону,
код ЄДРПОУ 1. № договору
2. Дата укладання договору
3. Предмет договору Ціна договору Результат надання послуг
1 2 3 4 5


16 Для підтвердження інформації, що зазначена у довідці за формою 2, Учасник надає наступні документи:
- копiї аналогічних договорів* з усіма додатками, що є невід’ємними частинами до договору;
- копії актів про надання послуг (виконаних робіт) за Договорами;
- копії позитивних відгуків від підприємств-замовників, які мають бути датовані 2022,2023,2024 або 2025 роками.
Примітка: * - аналогічним договором є договір щодо надання послуг з капітального рамонту.

У Скаржника наявний досвід виконання аналогічного договору, а саме №2/1 від 08.01.2025 року (додаємо до скарги), предметом якого є монтаж автоматичної пожежної сигналізації та системи оповіщення людей про пожежу у приміщеннях, що повністю відповідає опублікованому коду ДК 021:2015:45310000-3: Електромонтажні роботи. Вказаний договір співставний за характером і видом робіт до предмету закупівлі.
Вимога про аналогічність договору з надання послуг саме з капітального ремонту розраховано на учасників торгів, які зможуть її виконати, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів інших учасників торгів та до Скаржника.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: c57ad6f9436349e5979a15e6a0f203f7
Заголовок пункту скарги: Відповідно до п. 3.6. розділу 3 тендерної документації: учасники процедури закупівлі мають надати чинний сертифікат на систему управління якістю учасника ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018, який підтверджує, що система управління якістю Учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (сертифікат має бути чинним на дату подання тендерної пропозиції).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до п. 3.6. розділу 3 тендерної документації: учасники процедури закупівлі мають надати чинний сертифікат на систему управління якістю учасника ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018, який підтверджує, що система управління якістю Учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (сертифікат має бути чинним на дату подання тендерної пропозиції).
Відповідно до п.10 додатку 6 до тендерної документації: учасники процедури закупівлі мають надати чинний сертифікат на систему управління якістю учасника ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018, який підтверджує, що система управління якістю Учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (сертифікат має бути чинним на дату подання тендерної пропозиції).

Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 (нададі – Ліцензійні умови) не передбачають обов’язкової наявності у суб’єкта провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення сертифікату на систему управління якістю учасника ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018, який підтверджує, що система управління якістю Учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018. Надаємо копію Ліцензійних умов.
Вимога наявність вищенаведених документів розрахована на учасників торгів, в працівників яких вони є, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів.
Вимога тендерної документації не узгоджується з нормами чинного законодавств.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: a48f514474b946d9a803aa823cd0d8e8
Заголовок пункту скарги: Відповідно до додатку 3 до тендерної документації: для повноти розуміння предмету закупівлі та його об’єму Учасник, в період звернення за роз’ясненнями, має право особисто відвідати та оглянути об’єкт, оцінити можливості надання послуг, їх види та обсяги, ознайомитися із проектною документацією
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 3. Відповідно до додатку 3 до тендерної документації: для повноти розуміння предмету закупівлі та його об’єму Учасник, в період звернення за роз’ясненнями, має право особисто відвідати та оглянути об’єкт, оцінити можливості надання послуг, їх види та обсяги, ознайомитися із проектною документацією. З метою забезпечення повного виконання проектних рішень по наданню послуг, в разі якщо учасником у тендерній пропозиції прийнято до розрахунку еквівалентні матеріали, вироби, конструкції, тощо, та по відношенню до визначених даним технічним завданням, такі матеріали, вироби, конструкції (тощо) мають повністю відповідати якісним та технічним характеристикам тих, що вказані в цьому технічному завданні.

По-перше, у складі тендерної документації не надано проектних рішень, що не дозволяє вивчити весь перелік матеріалів, що там зазначені. Учасники торгів будуть фактично відхилення за будь-які відхилення від проектних рішень.
По-друге, Замовником надано лише витяг із відомості обсягів робіт, а не повноцінну відомості обсягів робіт.
Для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі замовник має надати відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін та затверджену проектну документацію.
У складі тендерної пропозиції міститься лише витяг із відомості обсягів робіт. Надаємо на підтвердження копію додатку 3 до тендерної документації.
У складі тендерної пропозиції не надано повноцінної відомості обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін та затверджену проектну документацію.
Скаржник позбавлений можливості здійснити розрахунок договірної ціни за вказаною закупівлею. Замовник має опублікувати відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін та затверджену проектну документацію.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.

Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.

Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Відхилено
КЕП

Дискримінаційні умови та невідповідності

Номер: 6b7f9891fec94503826e575e08a21789
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-08-000427-a.b2
Назва: Дискримінаційні умови та невідповідності
Скарга:
Дата розгляду скарги: 25.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.08.2025 15:42
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 28.08.2025 16:44
Автор: ТОВ "ГЕПАРД 1", Сергій Конінський +380636367201 gepardd@i.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 951b29e26082410bbbd252a8e3c588bc
Заголовок пункту скарги: 1. У п. 10 Додатку 6 Тендерної документації зазначені дискримінаційні вимоги відносно Скаржника та інших учасників, які штучно обмежують коло учасників процедури закупівлі, а саме: «Учасники процедури закупівлі мають надати чинний сертифікат на систему управління якістю учасника ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018, який підтверджує, що система управління якістю Учасника відповідає
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. У п. 10 Додатку 6 Тендерної документації зазначені дискримінаційні вимоги відносно Скаржника та інших учасників, які штучно обмежують коло учасників процедури закупівлі, а саме:
«Учасники процедури закупівлі мають надати чинний сертифікат на систему управління якістю учасника ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018, який підтверджує, що система управління якістю Учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (сертифікат має бути чинним на дату подання тендерної пропозиції).»

Вказана вимога є дискримінаційною, оскільки у Скаржник оскільки Ліцензійними умовами не передбачено наявність «Учасники процедури закупівлі мають надати чинний сертифікат на систему управління якістю учасника ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018, який підтверджує, що система управління якістю Учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (сертифікат має бути чинним на дату подання тендерної пропозиції» , в зв’язку з чим ТОВ «ГЕПАРД 1» відсутні зазначені документи, тому ТОВ «ГЕПАРД 1» маючи значний досвід з виконання аналогічного за предметом закупівлі робіт та досвідчений і висококваліфікований персонал не може взяти участь у вказаній закупівлі.
Згідно з частиною другою статті 22 Закону України " Про публічні закупівлі ", тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Встановлення вимог щодо наявності зазначених документів фактично обмежує коло учасників торгів лише тими, хто вже має відповідні сертифікати чи звіти . Це створює дискримінаційні умови для інших учасників, зокрема Скаржника, який має можливість якісно та повно виконати умови договору про закупівлю, але позбавлений можливості брати участь у торгах через встановлені вимоги.
Такі вимоги суперечать принципам публічних закупівель, визначеним у статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі", а саме принципам відкритості, прозорості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників.
Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 852, затверджено Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
Відповідно до пункту 1 Ліцензійних умов ці ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.
У відповідності до предмету закупівлі, всі необхідні кадрові, техноглогічні вимоги щодо наявності матеріально-технічної бази та організаційні вимоги визначені в пунктах
14,15,16,17, Ліцензійних умов,
Слід зазначити, що Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852 не передбачено наявності у ліцензіата вищенаведених документів.
Таким чином Замовник визначивши вимогу, що Учасники процедури закупівлі мають надати чинний сертифікат на систему управління якістю учасника ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018, який підтверджує, що система управління якістю Учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (сертифікат має бути чинним на дату подання тендерної пропозиції). встановив штучні обмеження, які не відповідають Ліцензійним умовам на провадження діяльності протипожежного призначення та направлені на звуження кола потенційних учасників та направлено на тих у кого є працівники вказаних робочих спеціальностей.
Таким чином вказані дискримінаційні вимоги не відповідають положенням ст.ст. 5,22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування"- (далі- Особливості)
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Те що дана вимога дискримінаційна підтверджено в рішеннях АМКУ: Рішення №5459-р/пк-пз від 26.03.2024; Рішення №5443-р/пк-пз від 26.03.2024, де у ході розгляду аналогічних вимог встановлено наступне: «… Слід зазначити, що Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852, не передбачена наявність у ліцензіата вищенаведених документів. Замовник не обгрунтував, та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначеної вимоги Документації у наведеній редакції….. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.».

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 4e31670d803346f0a50f4b6d256c3201
Заголовок пункту скарги: 2. В п. 3 Додатку № 1 та п. 17 Додатку 6 зазначено дискримінаційні вимоги відносно Скаржника та інших учасників закупівлі про наступне : «Обсяг річного доходу (виручки) учасника за 2024 рік повинен становити не менше очікуваної вартості закупівлі.» Вказана вимога є дискримінаційною, відносно Скаржника, оскільки обсяг річного доходу (виручки) Скаржника в 2024 році склала 1 327 500 гривень,
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 2. В п. 3 Додатку № 1 та п. 17 Додатку 6 зазначено дискримінаційні вимоги відносно Скаржника та інших учасників закупівлі про наступне :
«Обсяг річного доходу (виручки) учасника за 2024 рік повинен становити не менше очікуваної вартості закупівлі.»
Вказана вимога є дискримінаційною, відносно Скаржника, оскільки обсяг річного доходу (виручки) Скаржника в 2024 році склала 1 327 500 гривень, що значно менше ніж предмет закупівлі, а саме 2 532 938 грн., таким чином ТОВ «ГЕПАРД 1» маючи багаторічний досвід виконання робіт аналогічних за предметом закупівлі та досвідчений персонал, не може взяти участь в вказаній процедурі закупівлі, а вказана вимога є для нас дискримінаційною.
Скаржник зазначає, що хоча згідно ЗУ «Про публічні закупівлі» (надалі-Закон) передбачено встановлення Замовником кваліфікаційного критерію для учасників процедури закупівлі у вигляді наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю, але вказаний кваліфікаційний критерій не є визначальним, оскільки в Преамбулі Закону зазначено наступне:
«Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.»

В статті 5 Закону визначені Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників.
Значення ПРИНЦИП має наступне тлумачення в українській мові, а саме Принцип — особливість, покладена в основу створення або здійснення чого-небудь, спосіб створення або здійснення чого-небудь.
Таким чином в статті 5 Закону визначені основи здійснення процедури публічних закупівель відповідно до вказаного Закону.
До них відносяться:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
2. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
3. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
5. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника.

Виходячи з принципів вказаного Закону, Замовник встановивши вимогу Обсяг річного доходу (виручки) учасника за 2024 рік повинен становити не менше очікуваної вартості закупівлі (яка становить 2 532 938 грн. ), порушив відносно Скаржника наступні принципи:
1) недискримінації учасників та рівне ставлення до них, оскільки обсяг річного доходу (виручки) Скаржника в 2024 році склала 1 327 500 гривень, що значно менше ніж предмет закупівлі, що унеможливлює можливість Скаржника на участь у вказаній закупівлі);
2) добросовісна конкуренція серед учасників, оскільки обсяг річного доходу (виручки) Скаржника в 2024 році склала 1 327 500 гривень, що значно менше ніж предмет закупівлі , що унеможливлює можливість Скаржника на участь у вказаній закупівлі, хоча скаржник міг би надати свої конкурентні можливості у вигляді більш економічної пропозиції;

Таким чином вказані дискримінаційні вимоги не відповідають положенням ст.ст. 5,22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування"- (далі- Особливості)

Згідно до преамбули Закону- Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, добросовісна конкуренція серед учасників. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.

Дискримінаційна вимога Замовника, «Обсяг річного доходу (виручки) учасника за 2024 рік повинен становити не менше очікуваної вартості закупівлі (яка становить 2 532 938 грн.) відносно Скаржника який має Обсягу річного доходу (виручки) учасника за 2024 рік в необхідній сумі, може бути усунуть шляхом видалення з вказаного та подальших пунктів Тендерної Документації де вони зазначаються оскільки .
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: aa8970ae34034e33a86a005cca6cfa79
Заголовок пункту скарги: акож в ходжі ознайомлення з Тендерною документацією Скаржником виявлено невідповідності в Додатку № 3 (Технічне завдання) В «Примітки» до ТЗ зазначено, що «З метою забезпечення повного виконання проектних рішень по наданню послуг, в разі якщо учасником у тендерній пропозиції прийнято до розрахунку еквівалентні матеріали, вироби, конструкції, тощо, та по відношенню до визначених даним технічним зав
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: акож в ходжі ознайомлення з Тендерною документацією Скаржником виявлено невідповідності в Додатку № 3 (Технічне завдання)
В «Примітки» до ТЗ зазначено, що «З метою забезпечення повного виконання проектних рішень по наданню послуг, в разі якщо учасником у тендерній пропозиції прийнято до розрахунку еквівалентні матеріали, вироби, конструкції, тощо, та по відношенню до визначених даним технічним завданням, такі матеріали, вироби, конструкції (тощо) мають повністю відповідати якісним та технічним характеристикам тих, що вказані в цьому технічному завданні.»

В свою чергу Замовником надано (Витяг із відомості обсягів робіт) де зазначено найменування робіт, але Замовником не надано матеріали та обладнання згідно специфікації робочого проекту, а саме: маркування, назва Сповіщувачів, оповіщувачів, гучномовців, коробів, кабелів, блоки, коробок, та інше. Скаржник як потенційний учасник в даному тендері не можемо розрахувати що і яке саме обладнання запроектовано в робочому проекті. Також Замовник посилаєтесь на те що можливо надати «еквівалент» таким чином звідки ми знаємо які технічні характеристики в вашого запроектованого обладнання та матеріалу, як можливо їх порівняти?

При цьому за вказаним фактом надходило звернення до Замовника, на що замовником в довільній формі надано перелік матеріалів та обладнання. Але у вказаному переліку як приклад в Локальному кошторисі 02-01-01 на Капітальний ремонт системи пожежної сигналізації відсутня позиція під п. 2 Акумулятор лужний одноелементний, ємкість 22 А.год.
Що дає підстави вважати про те що Замовником внесено не повний перелік обладнання та матеріалів у відповіді на звернення.
Не зважаючи на подане звернення, Під час внесення змін до тендерної документації Замовником не надано перелік обладнання та матеріалів.
Також Скаржник звертає увагу, що під час складання кошторисної документації, потрібно розуміти для заповнення правильності рознесення граф в програмному комплексі, які саме предмети Замовник відніс до обладнання а які до устаткування, що ставить під сумнів правильність складення кошторисної документації.
Враховуючи значну віддаленість Скаржника від об’єкта Замовника та щільний графік завантаження скаржник не може прибути для ознайомлення з Проектною та кошторисною документацією Замовника, таким чином Скаржник не має змог в повній мірі скласти кошторисну документацією відповідно до потреб Закупованих робіт Замовником.
п.п. 3 ч. 2 статі 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає надання інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону
В зв’язку з чим просимо зобов’язати замовника виправити вказані невідповідності, шляхом внесення відповідних змін (додавання необхідної технічної документації) в тендерну документацію, а саме:
1) надати план-схему системи пожежної сигналізації Ліцею№1 Подільської міської ради Подільського району Одеської області за адресою: Одеська область. м. Подільськ, пр. Перемоги, 9а, капітальний ремонт якої планується.
2) підсумкові відомості до кожного кошторису, надати перелік устаткування до кошторисних розрахунків.
Докази :

Додаток 3 до Тендерної документації
Додаток 3 до Тендерної документації зі змінами
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: ed19ac121b3644fab0aa0a9b3ececbf9
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-08-000427-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 25.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.08.2025 13:13
Дата прийняття рішення по скарзі: 27.08.2025 11:39
Автор: ТОВ "РАДАР-ПІВДЕНЬ", Пасісніченко Борис +380686048880 radar.tender@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: da9161834e4d4fdc95e19a5183a18128
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога про надання сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. Згідно вимоги п.3.6. розділу ІІІ тендерної документації Замовником встановлена наступна дискримінаційна вимога до учасників, а саме надати:

«Учасники процедури закупівлі мають надати чинний сертифікат на систему управління якістю учасника ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018, який підтверджує, що система управління якістю Учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (сертифікат має бути чинним на дату подання тендерної пропозиції).»

Також згідно вимоги п.10 Додатку №6 тендерної документації Замовником встановлена дискримінаційна вимога до учасників, а саме надати:

«Учасники процедури закупівлі мають надати чинний сертифікат на систему управління якістю учасника ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018, який підтверджує, що система управління якістю Учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (сертифікат має бути чинним на дату подання тендерної пропозиції).»

Вимоги про надання «сертифікату на систему управління якістю учасника ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018, який підтверджує, що система управління якістю Учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018» є для нас дискримінаційними з огляду на наступне:
ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» повідомляє, що послуги, які передбачені предметом закупівлі, а саме: «Електромонтажні роботи «Капітальний ремонт системи пожежної сигналізації Ліцею№1 Подільської міської ради Подільського району Одеської області за адресою: Одеська область. м.Подільськ, пр.Перемоги, 9а» (код ДК 021:2015: 45310000-3 - Електромонтажні роботи)» здійснюються на основі Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, отримання якої передбачено Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 (далі-Ліцензійні умови) (додається до скарги як доказ, додаток №1).
Дані Ліцензійні умови визначають ВИЧЕРПНИЙ перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та ВИЧЕРПНИЙ перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення.

Ліцензійні умови НЕ передбачають обов’язкової наявності у суб’єктів господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення «сертифікату на систему управління якістю учасника ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018, який підтверджує, що система управління якістю Учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018».

На підтверджена надаємо копію Ліцензійних умов.
Вказана вимога розрахована на учасників торгів, в яких є вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вимоги документації не узгоджуються з вимогами чинного законодавства.
Зазначена вимога суперечить Ліцензійним умовам.
Враховуючи вищевикладене, просимо зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до п.3.6 розділу ІІІ тендерної документації та до п.10 Додатку №6 до тендерної документації та виключити вимогу про надання «сертифікату на систему управління якістю учасника ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018, який підтверджує, що система управління якістю Учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018».
В якості доказів надаємо: Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 (додаток №1 до скарги).

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації