• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Багатофункціональний пристрій Epson L14150 або еквівалент; принтер Canon i-SENSYS LBP-122 dw або еквівалент; багатофункціональний пристрій Canon MF237w або еквівалент; принтер Canon LBP-6030B Black або еквівалент

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 27 днів назад

195 083.33 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 1 950.83 UAH
Період оскарження: 07.08.2025 14:47 - 12.08.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції

Номер: 00bd91ee61eb4c27be388042d0306ff7
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-07-007616-a.c1
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Замовником було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги з особливостями ) ідентифікатор закупівлі: UA-2025-08-07-007616-a. Ми, ТОВ «ПБГ19» (надалі за текстом – Скаржник) виявила бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно ТД подали свою тендерну пропозицію. Предметом закупівлі було – Багатофункціональний пристрій Epson L1415 або еквівалент, принтер Canon i-SENSYS LBP-122 dw або еквівалент, багатофункціональний пристрій Canon MF237w або еквівалент, принтер Canon LBP-6030B Black або еквівалент (код 30230000-0 «Комп’ютерне обладнання» згідно з національним класифікатором України ДК 021:2015). Тендерна пропозиція Скаржника протоколом від 22.08.2025 року була відхилена з наступної підстави: Ми, ТОВ «ПБГ19», не погоджуємось з вказаною підставою відхилення враховуючи наступне. Відповідно до п. 1 Розділу III тендерної документації перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі визначений Додатком 1 до тендерної документації. Пунктом 1 Додатку 1 встановлено, що учасник підтверджує один з критеріїв, визначених у статті 16 Закону, - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів: довідка на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) в довільній формі за підписом керівника або уповноваженої особи учасника з інформацією (дата укладання договору, номер договору, найменування контрагента) про виконання аналогічних договорів (2024 – 2025 роки). У якості документального підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів надати не менш 1-єї завіреної учасником копії договору з копією документу передбаченого умовами договору, що підтверджує його повне виконання (накладна, видаткова накладна). На виконання вказаної вимоги Скаржником у складі пропозиції надано довідку в довільній формі, копію договору від 08.02.2025 року, копію видаткової накладної № 0012 від 10.02.2025 року та лист-відгук вих. № 27 від 14.02.2025 року. Отже, вимоги п.1 Додатку 1 виконані учасником ТОВ «ПБГ19» в повному обсязі. Замовник вважає що учасником зазначено недостовірну інформацію, а саме в специфікації зазначено ціну з ПДВ, хоча на момент виконання договору учасник не повинен був сплачувати ПДВ. Пунктом 43 Особливостей, встановлено: Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Аналогічні вимоги містяться у пункті 1 Розділу V Тендерної документації до закупівлі UA-2025-08-07-007616-a. Таким чином, у випадку, якщо Замовник виявив будь-які невідповідності, крім встановлених виключень, Замовник на виконання вимог п. 43 Особливостей був зобов’язаний розмістити у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей в електронній системі закупівель та надати нам можливість виправити їх протягом 24 годин. Відповідно до пункту 1 Додатку 1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону» вимагається підтвердити наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів. Зазначена вимога не стосується забезпечення тендерної пропозиції та не є інформацією про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції. Отже, Замовник, якщо він вважає, що надані нами документи мають невідповідності, на виконання вимог п. 43 Особливостей був зобов’язаний розмістити повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей в електронній системі закупівель та надати нам можливість виправити їх протягом 24 годин. Отже, не надавши можливості на виправлення виявлених у пропозиції ТОВ «ПБГ19» невідповідностей замовником порушено вимоги п. 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178. Висловлюю своє бажання бути присутньою на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень. Вважаю, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: 1. добросовісна конкуренція серед учасників; 2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Вважаю, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ «ПБГ19», пропозиція якої відповідає вимогам тендерної документації та не може бути відхилена з підстав, вказаних у протоколі. Відхиливши пропозицію ТОВ «ПБГ19» порушив наше право на добросовісну та справедливу конкуренцію. Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої тендерної пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ПБГ19». 3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.
Дата розгляду скарги: 15.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.08.2025 16:25
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 17.09.2025 12:44
Автор: ТОВ «ПБГ19», Олена Волошинова +380930507579 0930507579g@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6af730c6738144a395c8e27641f839c0
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення
Опис заперечення: Скарга на неправомірне відхилення
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Замовником було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги з особливостями ) ідентифікатор закупівлі: UA-2025-08-07-007616-a. Ми, ТОВ «ПБГ19» (надалі за текстом – Скаржник) виявила бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно ТД подали свою тендерну пропозицію.
Предметом закупівлі було – Багатофункціональний пристрій Epson L1415 або еквівалент, принтер Canon i-SENSYS LBP-122 dw або еквівалент, багатофункціональний пристрій Canon MF237w або еквівалент, принтер Canon LBP-6030B Black або еквівалент (код 30230000-0 «Комп’ютерне обладнання» згідно з національним класифікатором України ДК 021:2015).
Тендерна пропозиція Скаржника протоколом від 22.08.2025 року була відхилена з наступної підстави:


Ми, ТОВ «ПБГ19», не погоджуємось з вказаною підставою відхилення враховуючи наступне.
Відповідно до п. 1 Розділу III тендерної документації перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі визначений Додатком 1 до тендерної документації.
Пунктом 1 Додатку 1 встановлено, що учасник підтверджує один з критеріїв, визначених у статті 16 Закону, - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів: довідка на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) в довільній формі за підписом керівника або уповноваженої особи учасника з інформацією (дата укладання договору, номер договору, найменування контрагента) про виконання аналогічних договорів (2024 – 2025 роки). У якості документального підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів надати не менш 1-єї завіреної учасником копії договору з копією документу передбаченого умовами договору, що підтверджує його повне виконання (накладна, видаткова накладна).
На виконання вказаної вимоги Скаржником у складі пропозиції надано довідку в довільній формі, копію договору від 08.02.2025 року, копію видаткової накладної № 0012 від 10.02.2025 року та лист-відгук вих. № 27 від 14.02.2025 року.
Отже, вимоги п.1 Додатку 1 виконані учасником ТОВ «ПБГ19» в повному обсязі.
Замовник вважає що учасником зазначено недостовірну інформацію, а саме в специфікації зазначено ціну з ПДВ, хоча на момент виконання договору учасник не повинен був сплачувати ПДВ.

Пунктом 43 Особливостей, встановлено:
Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Аналогічні вимоги містяться у пункті 1 Розділу V Тендерної документації до закупівлі UA-2025-08-07-007616-a.
Таким чином, у випадку, якщо Замовник виявив будь-які невідповідності, крім встановлених виключень, Замовник на виконання вимог п. 43 Особливостей був зобов’язаний розмістити у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей в електронній системі закупівель та надати нам можливість виправити їх протягом 24 годин.
Відповідно до пункту 1 Додатку 1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону» вимагається підтвердити наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів. Зазначена вимога не стосується забезпечення тендерної пропозиції та не є інформацією про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції. Отже, Замовник, якщо він вважає, що надані нами документи мають невідповідності, на виконання вимог п. 43 Особливостей був зобов’язаний розмістити повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей в електронній системі закупівель та надати нам можливість виправити їх протягом 24 годин.
Отже, не надавши можливості на виправлення виявлених у пропозиції ТОВ «ПБГ19» невідповідностей замовником порушено вимоги п. 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178.

Висловлюю своє бажання бути присутньою на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.

Вважаю, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаю, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ «ПБГ19», пропозиція якої відповідає вимогам тендерної документації та не може бути відхилена з підстав, вказаних у протоколі. Відхиливши пропозицію ТОВ «ПБГ19» порушив наше право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої тендерної пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ПБГ19».
3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження