• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021-2015 код 39830000-9 « Продукція для чищення» (пральний порошок, засіб для чищення, мило рідке, мило господарське, мийний та ополіскуючий засіб для посудомийних машин) для закладів та установ освіти Дарницького районну міста Києва

Завершена

2 620 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 100.00 UAH
Період оскарження: 07.08.2025 14:35 - 12.08.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо безпідставного відхилення тендерної пропозиції ФОП Дишко Олексій Миколайович та неправомірного визначення переможцем процедури закупівлі учасника ФОП «ЄЛІСЄЄВ СЕРГІЙ ВАЛЕРІЙОВИЧ»

Номер: 8cd7db2f0fac48bab78d869094800d7e
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-07-006822-a.b3
Назва: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо безпідставного відхилення тендерної пропозиції ФОП Дишко Олексій Миколайович та неправомірного визначення переможцем процедури закупівлі учасника ФОП «ЄЛІСЄЄВ СЕРГІЙ ВАЛЕРІЙОВИЧ»
Скарга:
Замовник протоколом № 1762 від 29.09.2025 опублікував рішення щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Дишко Олексій Миколайович із зазначенням низки невідповідностей, які, на думку Замовника, стали підставою такого відхилення, з чим я не погоджуюсь. Замовник протоколом № 1775 від 01.10.2025 опублікував рішення щодо визначення переможцем іншого учасника, ФОП «ЄЛІСЄЄВ СЕРГІЙ ВАЛЕРІЙОВИЧ», з чим я не погоджуюсь з огляду на невідповідність тендерної пропозиції цього учасника вимогам ТД.
Дата розгляду скарги: 14.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.10.2025 14:45
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 17.10.2025 10:47
Автор: ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ДИШКО ОЛЕКСІЙ МИКОЛАЙОВИЧ, Олексій Дишко 380674669326 oleksiy.dyshko@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f4f5b476d9cd4ff59945ce2b4876325a
Заголовок пункту скарги: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо безпідставного відхилення тендерної пропозиції ФОП Дишко Олексій Миколайович та неправомірного визначення переможцем процедури закупівлі учасника ФОП «ЄЛІСЄЄВ СЕРГІЙ ВАЛЕРІЙОВИЧ»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації (надалі – Замовник) у відповідності до вимог закону України “Про публічні закупівлі” (надалі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) оголосило про проведення процедури закупівлі № UA-2025-08-07-006822-a.

1. Замовник протоколом № 1762 від 29.09.2025 опублікував рішення щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Дишко Олексій Миколайович із зазначенням невідповідностей, які, на думку Замовника, стали підставою такого відхилення, з чим я не погоджуюсь.

Замовник зазначає, що підставою відхилення моєї тендерної пропозиції стало наступне:
у складі Пропозиції ФОП Дишко О.М. відсутній гарантійний лист виробників ТОВ "ІНТЕКС-МЕД", ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "МЕДІКС", ТОВ "ВАЙД-ВЕСТ ГРУПП" або їх представництва, або філії, або їх представника, або дилера, або дистриб’ютора, уповноваженого цими виробниками, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів ("Засіб для Дезінфекції, 2 кг SolnexOXY") та пропонується ФОП Дишко О.М., у кількості, якості, зі строками придатності та в терміни, визначені Документацією,
через що моя тендерна пропозиція, на думку Замовника, не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.


Відповідно до абзацу десятого пункту 28 Особливостей у редакції, яка діяла на момент оприлюднення ТД і має застосовуватися до даної закупівлі, тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.

Замовником у складі тендерної документації (надалі – ТД), у повній відповідності до вимог абзацу десятого пункту 28 Особливостей, перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції оформлено окремим Додатком №8 до ТД «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції», у якому
відсутня вимога щодо надання гарантійного листа виробника або його представництва, або філії, або його представника, або дилера, або дистриб’ютора уповноваженого на це виробником.

Відповідно до абзацу, яким доповнено пункт 44 Особливостей згідно з Постановою Кабінету Міністрів України № 782 від 05.07.2024, відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.

Таким чином, визначена Замовником підстава відхилення моєї тендерної пропозиції порушує норму абзацу, яким доповнено пункт 44 Особливостей згідно з Постановою Кабінету Міністрів України № 782 від 05.07.2024.


Додатково зазначу, що з аналізу вимог ТД випливає, що відповідно до вимог Додатку №8 до ТД «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції», який є окремим додатком до тендерної документації, зазначеним в абзаці десятому пункту 28 Особливостей підтвердження відповідності запропонованого товару стосувалися пункти:
3. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у відповідності до вимог Додатку 3 до цієї тендерної документації).
14. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати встановленим/ зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам (технічним умовам)), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля (учасник повинен надати лист або довідку довільної форми).
16. Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (відповідно до вимог Додатку 3).

Таким чином, Додатком 8 до ТД передбачено надання:
1) інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідної технічної специфікації;
2) листа або довідки довільної форми щодо відповідності технічних, якісних характеристик предмета закупівлі встановленим/ зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам (технічним умовам)), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля;
3) інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Додатком 3 до ТД.

Вичерпний перелік таких документів не був оприлюднений Замовником у Додатку 8 до ТД «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції», який є окремим додатком до тендерної документації, зазначеним в абзаці десятому пункту 28 Особливостей.

У складі тендерної пропозиції ФОП Дишко О.М. у зв’язку із цим було надано відповідне роз’яснення документом Довідка (№ 839 від 14.08.2025, файл «ДОВІДКА.pdf»):
«У відповідності до пункту 16 та інших вимог Додатку №8 до тендерної документації, яким встановлено Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, Учасник процедури закупівлі надає у складі тендерної пропозиції інформацію та документи (копії сертифікату, паспортів якості, технічного паспорту; документ «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ (ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ), а також відповідна технічна специфікація»; таблицю відповідності; на позицію товару 4 надано копію витягу з державного реєстру дезінфекційних засобів, який підтверджує вимоги тендерної документації до застосування засобів та вимоги тендерної документації до діючих речовин засобів та інші документи), які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником у Додатку 3».

У складі тендерної пропозиції учасника ФОП Дишко Олексій Миколайович на запропонований товар надано інформацію та документи, які у повному обсязі відповідають вимогам до них, які Замовником, відповідно до вимог Закону та Особливостей, були оприлюднені у окремому Додатку №8 до ТД «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції», який є окремим додатком до тендерної документації, зазначеним в абзаці десятому пункту 28 Особливостей:
1) Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики (технічні вимоги), а також відповідна технічна специфікація (№ 837 від 14.08.2025, файл «ТЗ.pdf»);
2) Довідка про відповідність технічних, якісних характеристик предмета закупівлі встановленим/ зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам (технічним умовам)), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля (№ 827 від 14.08.2025, файл «довідка про захист довкілля.pdf»);
3) Довідка про відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (відповідно до вимог Додатку 3) (№ 822 від 14.08.2025, файл «довідка про відповідність.pdf»);
3) Порівняльна таблиця відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника (№ 838 від 14.08.2025, файл «порівняльна таблиця.pdf»).

Також було надано й інші документи тендерної пропозиції, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Додатком 3 до ТД:
- Гарантійний лист про дотримання якісних (технічних) та інших вимог документації № 825 від 14.08.2025 (файл «гл про дотримання вимог.pdf»);
- Паспорти якості (файл «паспорти якості.pdf»);
- Сертифікат якості (файл «Сертифікат якості 4.pdf»);
- Технічний паспорт (файл «техпаспорт п. 4.pdf»);
- Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи № 12.2-18-1/17835 від 06.08.2020 (файл «Висновок НВП.pdf»);
- витяг з Державного реєстру дезінфекційних засобів (файл «Витяг з реєстру дез.засобів SOLNEX OXY.pdf», а також файл «витяг з держ реєстру дез засобів.pdf»);
- Форма «Тендерна пропозиція» № 836 від 14.08.2025 (файл «цінова.pdf»);
- фото запропонованого товару в кількох файлах
тощо.


Виходячи з вищенаведеного, перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, який оформлено окремим Додатком №8 до ТД «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції», не містить вимогу щодо надання гарантійного листа виробника або його представництва, або філії, або його представника, або дилера, або дистриб’ютора уповноваженого на це виробником.

Відповідно до абзацу, яким доповнено пункт 44 Особливостей згідно з Постановою Кабінету Міністрів України № 782 від 05.07.2024, відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.

Таким чином, ненадання учасником документів, що не вимагаються Додатком №8 до ТД, який є додатком до тендерної документації, зазначеним в абзаці десятому пункту 28 Особливостей, не може бути зазначене Замовником як підстава відхилення тендерної пропозиції учасника.


Замовником було відхилено мою тендерну пропозицію в порушення абзацу, яким доповнено пункт 44 Особливостей згідно з Постановою Кабінету Міністрів України № 782 від 05.07.2024.
Тобто Замовник знехтував змінами, які було спеціально та усвідомлено внесено до Особливостей Кабінетом Міністрів України понад рік тому.


В Замовника відсутні підстави відхилення моєї тендерної пропозиції із зазначених ним підстав, оскільки наданими у складі моєї тендерної пропозиції документами, які в повному обсязі відповідають вимогам до них, які наведено у окремому Додатку №8 до ТД «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції», повністю підтверджено відповідність запропонованого мною товару вимогам тендерної документації і відсутні будь-які суперечності чи невідповідності.
Надані мною документи повністю відповідають вимогам ТД саме до даної закупівлі.

Згідно чинного законодавства про публічні закупівлі замовники не мають повноважень для внесення додаткових вимог до тендерної документації після проведення аукціону, на етапі розгляду тендерної пропозиції учасника.
Тому зазначені Замовником підстави не можуть спричинити відхилення моєї тендерної пропозиції.

Таким чином, в Замовника відсутні законні підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Дишко Олексій Миколайович.



2. Замовник протоколом № 1775 від 01.10.2025 опублікував рішення щодо визначення переможцем іншого учасника, ФОП «ЄЛІСЄЄВ СЕРГІЙ ВАЛЕРІЙОВИЧ», з чим я не погоджуюсь з огляду на невідповідність тендерної пропозиції цього учасника вимогам ТД.

Пунктом 16 Додатку №8 до ТД «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції», який є окремим додатком до тендерної документації, зазначеним в абзаці десятому пункту 28 Особливостей на підтвердження відповідності запропонованого товару вимагалося:
16. Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (відповідно до вимог Додатку 3).

Таким чином, Додатком 8 до ТД передбачено надання, зокрема, інформації та документів, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Додатком 3 до ТД.

Вичерпний перелік таких документів не був оприлюднений Замовником у Додатку 8 до ТД «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції», який є окремим додатком до тендерної документації, зазначеним в абзаці десятому пункту 28 Особливостей.
Тому, усі надані учасниками документи, які містять інформацію про технічні, якісні, кількісні та інші характеристики запропонованого товару, мають братися до уваги. Зокрема, фото запропонованого товару та його паковання із маркованням, що, разом з тим, корелює з вимогою пункту 9 Додатку 3 до ТД «надати зображення кожної позиції запропонованого товару в оригінальній тарі, що буде постачатися».

2.1. За позицією 2 у Додатку 3 до ТД встановлено вимогу до предмета закупівлі:
«не повинно виникати роздратування і почервоніння».

Учасником ФОП «ЄЛІСЄЄВ СЕРГІЙ ВАЛЕРІЙОВИЧ» за позицією 2 «Мило рідке дитяче з алантоїном та екстрактом алое вера, 5 л Solnex» надано зображення запропонованого ним товару (стор. 2 файлу «Зображення товару.pdf»), на маркованні якого міститься попередження:
«Увага! Спричиняє подразнення слизових оболонок»:



Оскільки подразнення слизових оболонок означає саме їх «роздратування і почервоніння»», така інформація свідчить про невідповідність запропонованого за позицією 2 товару вимогам до предмета закупівлі.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника ФОП «ЄЛІСЄЄВ СЕРГІЙ ВАЛЕРІЙОВИЧ» за позицією 2 не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі ТД.
Крім того, за позицією 2 не надано зображення запропонованого товару в оригінальній тарі, що буде постачатися, на якому зображений товар відповідав би вимогам до предмета закупівлі.

2.2. За позицією 5 у Додатку 3 до ТД встановлено вимогу до предмета закупівлі:
«Світлого відтінку».

Учасником ФОП «ЄЛІСЄЄВ СЕРГІЙ ВАЛЕРІЙОВИЧ» за позицією 5 «Мило господарське, 200 г» надано зображення запропонованого ним товару (стор. 5 файлу «Зображення товару.pdf»), з якого видно, що запропоновано мило інтенсивного жовто-коричневого кольору, який не може бути описаний як світлий:


Таким чином, тендерна пропозиція учасника ФОП «ЄЛІСЄЄВ СЕРГІЙ ВАЛЕРІЙОВИЧ» за позицією 5 не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі ТД.

Крім того, за позицією 5 не надано зображення запропонованого товару в оригінальній тарі, що буде постачатися, на якому зображений товар відповідав би вимогам до предмета закупівлі.

2.3. Додатково слід зазначити, що зображення запропонованого товару в оригінальній тарі, що буде постачатися, за позицією 5 «Мило господарське, 200 г» не надано, наявне тільки зображення тари для «Мила господарського твердого з відбілюючим ефектом», яке не було запропоноване (відомості про відбілюючий ефект відсутні як у назві запропонованого товару, так і серед його характеристик згідно наданих документів, зокрема, паспорту якості виробника).


Таким чином, тендерна пропозиція учасника ФОП «ЄЛІСЄЄВ СЕРГІЙ ВАЛЕРІЙОВИЧ» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі ТД.
Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП «ЄЛІСЄЄВ СЕРГІЙ ВАЛЕРІЙОВИЧ», визначені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей.

Відхилення Замовником моєї тендерної пропозиції та невідхилення тендерної пропозиції учасника ФОП «ЄЛІСЄЄВ СЕРГІЙ ВАЛЕРІЙОВИЧ» порушило мої права та законні інтереси як учасника даної закупівлі. У зв’язку із цим, на виконання статей 3, 5, 11, 18, 29, 31 Закону України “Про публічні закупівлі” та пунктів 44, 55-67 “Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”,
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати інші рішення

Запити Органу оскарження


Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції ФОП Дишко Олексій Миколайович

Номер: 66b0e4a95dde4344a331cad680fb0c87
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-07-006822-a.b2
Назва: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції ФОП Дишко Олексій Миколайович
Скарга:
Замовник протоколом № 1625 від 03.09.2025 опублікував рішення щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Дишко Олексій Миколайович із зазначенням невідповідностей, які, на думку Замовника, стали підставою такого відхилення, з чим я не погоджуюсь.
Дата розгляду скарги: 18.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.09.2025 16:24
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.09.2025 12:15
Дата виконання рішення Замовником: 24.09.2025 13:12
Коментар замовника щодо усунення порушень: Керуючись вимогами статті 11 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 та Положенням про уповноважену особу, що затверджене рішенням управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації від 28.11.2024 р. № 879 ПОРЯДОК ДЕННИЙ: Розгляд питання щодо скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця Дишка Олексія Миколайовича (код ЄДРПОУ: 2637204994) та рішення про визначення фізичної особи – підприємця Єлісєєва Сергія Валерійовича (код ЄДРПОУ: 2420113632) переможцем процедури закупівлі ДК 021-2015 код 39830000-9 « Продукція для чищення» (пральний порошок, засіб для чищення, мило рідке, мило господарське, мийний та ополіскуючий засіб для посудомийних машин) для закладів та установ освіти Дарницького районну міста Києва, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-07-006822-a за рішенням постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 14320-р/пк-пз від 18.09.2025р. ВИРІШИЛА: Скасувати рішення № 1625 від 03.09.2023р про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця Дишка Олексія Миколайовича(код ЄДРПОУ: 2637204994) та рішення №1630 від 04.09.2025 р. про визначення фізичної особи – підприємця Єлісєєва Сергія Валерійовича (код ЄДРПОУ: 2420113632) переможцем процедури закупівлі ДК 021-2015 код 39830000-9 « Продукція для чищення» (пральний порошок, засіб для чищення, мило рідке, мило господарське, мийний та ополіскуючий засіб для посудомийних машин) для закладів та установ освіти Дарницького районну міста Києва, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-07-006822-a за рішенням постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 14320-р/пк-пз від 18.09.2025р.
Автор: ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ДИШКО ОЛЕКСІЙ МИКОЛАЙОВИЧ, Олексій Дишко 380674669326 oleksiy.dyshko@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2af51d934b524e6f82a8157738723b04
Заголовок пункту скарги: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції ФОП Дишко Олексій Миколайович
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації (надалі – Замовник) у відповідності до вимог закону України “Про публічні закупівлі” (надалі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) оголосило про проведення процедури закупівлі № UA-2025-08-07-006822-a.

Замовник протоколом № 1625 від 03.09.2025 опублікував рішення щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Дишко Олексій Миколайович із зазначенням невідповідностей, які, на думку Замовника, стали підставою такого відхилення, з чим я не погоджуюсь.

Замовник зазначає, що підставою відхилення моєї тендерної пропозиції стало наступне:
Учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.

Замовником 03.09.2025 було розміщено повідомлення з Вимогою про усунення невідповідностей до 02 вересня 2025 16:08 наступного змісту:


1. Перелік виявлених невідповідностей: Учасником не надано оригінал гарантійного листа виробника або його представництва, або філії, або його представника, або дилера, або дистриб’ютора уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості, якості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією, на товар 4 - Засіб для Дезінфекції, 2 кг, Solnex OXY, або не надано документальне підтвердження, що ТОВ «Гренландія НВП» має право надавати зазначений вище лист як представництво, або філія, або представник, або дилер, або дистриб’ютор виробника товару Засіб для Дезінфекції, 2 кг, Solnex OXY.

2. Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: Згідно пункту 4 Додатку 3 до тендерної документації вимагалося: Учасник у складі пропозиції з метою запобігання закупівлі фальсифікатів та підтвердження своєчасного постачання товару, надає оригінал гарантійного листа виробника або його представництва, або філії, або його представника, або дилера, або дистриб’ютора уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості, якості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією. Гарантійний лист повинен включати номер оголошення про проведення відкритих торгів, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу, а також назву предмету закупівлі, бути адресований учаснику та Замовнику. Якщо гарантійний лист виданий не виробником товару, то учасник повинен у складі пропозиції надати документальне підтвердження, видане виробником, на право надавати такий лист.

3. Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: На запропонований товар Засіб для Дезінфекції, 2 кг, Solnex OXY надати оригінал гарантійного листа виробника або його представництва, або філії, або його представника, або дилера, або дистриб’ютора уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником ФОП Дишко О. М, у кількості, якості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією. Гарантійний лист повинен включати номер оголошення про проведення відкритих торгів, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу, а також назву предмету закупівлі, бути адресований учаснику ФОП Дишко О. М та Замовнику Управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації. Якщо гарантійний лист виданий не виробником товару, то учасник повинен у складі пропозиції надати документальне підтвердження, видане виробником, на право надавати такий лист. Або надати документальне підтвердження, що ТОВ «Гренландія НВП» має право надавати зазначений вище лист як представництво, або філія, або представник, або дилер, або дистриб’ютор виробника товару Засіб для Дезінфекції, 2 кг, Solnex OXY.


02 вересня 2025 о 15:17 у відповідь на Вимогу Замовника про усунення невідповідностей мною було розміщено в електронній системі закупівель лист № 904 від 02.09.2025 наступного змісту:


Розглянувши вимогу Управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації (надалі – Замовник) на підставі пункту 43 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості), щодо усунення невідповідностей стосовно запропонованого за позицією 4 предмета закупівлі товару Засіб для Дезінфекції, 2 кг, Solnex OXY з посиланням на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності:
«Згідно пункту 4 Додатку 3 до тендерної документації вимагалося: Учасник у складі пропозиції з метою запобігання закупівлі фальсифікатів та підтвердження своєчасного постачання товару, надає оригінал гарантійного листа виробника або його представництва, або філії, або його представника, або дилера, або дистриб’ютора уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості, якості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією. Гарантійний лист повинен включати номер оголошення про проведення відкритих торгів, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу, а також назву предмету закупівлі, бути адресований учаснику та Замовнику. Якщо гарантійний лист виданий не виробником товару, то учасник повинен у складі пропозиції надати документальне підтвердження, видане виробником, на право надавати такий лист»
фізична особа-підприємець Дишко Олексій Миколайович повідомляє наступне.

Відповідно до абзацу десятого пункту 28 Особливостей тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.

Замовником у складі тендерної документації (надалі – ТД), у повній відповідності до вимог абзацу десятого пункту 28 Особливостей, перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції оформлено окремим Додатком №8 до ТД «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції», у якому відсутня вимога щодо надання гарантійного листа виробника або його представництва, або філії, або його представника, або дилера, або дистриб’ютора уповноваженого на це виробником.

Відповідно до абзацу, яким доповнено пункт 44 Особливостей згідно з Постановою Кабінету Міністрів України № 782 від 05.07.2024, відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.

Виходячи з вищенаведеного ненадання учасником документів, що не вимагаються Додатком №8 до ТД, який є додатком до тендерної документації, зазначеним в абзаці десятому пункту 28 Особливостей, не є невідповідністю, яка потребує усунення, а також не може бути зазначене Замовником як підстава відхилення тендерної пропозиції учасника.
Тому вимога Замовника щодо усунення невідповідностей на підставі надання документів, не передбачених вимогами Додатку №8 до ТД, не відповідає чинному законодавству про публічні закупівлі.



Відповідно до вимог Додатку №8 до ТД «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції», який є окремим додатком до тендерної документації, зазначеним в абзаці десятому пункту 28 Особливостей підтвердження відповідності запропонованого товару стосувалися пункти:
3. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у відповідності до вимог Додатку 3 до цієї тендерної документації).
14. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати встановленим/ зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам (технічним умовам)), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля (учасник повинен надати лист або довідку довільної форми).
16. Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (відповідно до вимог Додатку 3).

Таким чином, Додатком 8 до ТД передбачено надання:
1) інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідної технічної специфікації;
2) листа або довідки довільної форми щодо відповідності технічних, якісних характеристик предмета закупівлі встановленим/ зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам (технічним умовам)), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля;
3) інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Додатком 3 до ТД.

Вичерпний перелік таких документів не був оприлюднений Замовником у Додатку 8 до ТД «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції», який є окремим додатком до тендерної документації, зазначеним в абзаці десятому пункту 28 Особливостей.

У складі тендерної пропозиції ФОП Дишко О.М. у зв’язку із цим було надано відповідне роз’яснення документом Довідка (№ 839 від 14.08.2025, файл «ДОВІДКА.pdf»):
«У відповідності до пункту 16 та інших вимог Додатку №8 до тендерної документації, яким встановлено Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, Учасник процедури закупівлі надає у складі тендерної пропозиції інформацію та документи (копії сертифікату, паспортів якості, технічного паспорту; документ «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ (ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ), а також відповідна технічна специфікація»; таблицю відповідності; на позицію товару 4 надано копію витягу з державного реєстру дезінфекційних засобів, який підтверджує вимоги тендерної документації до застосування засобів та вимоги тендерної документації до діючих речовин засобів та інші документи), які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником у Додатку 3».

У складі тендерної пропозиції учасника ФОП Дишко Олексій Миколайович на запропонований товар надано інформацію та документи, які у повному обсязі відповідають вимогам до них, які Замовником, відповідно до вимог Закону та Особливостей, були оприлюднені у окремому Додатку №8 до ТД «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції», який є окремим додатком до тендерної документації, зазначеним в абзаці десятому пункту 28 Особливостей:
1) Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики (технічні вимоги), а також відповідна технічна специфікація (№ 837 від 14.08.2025, файл «ТЗ.pdf»);
2) Довідка про відповідність технічних, якісних характеристик предмета закупівлі встановленим/ зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам (технічним умовам)), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля (№ 827 від 14.08.2025, файл «довідка про захист довкілля.pdf»);
3) Довідка про відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (відповідно до вимог Додатку 3) (№ 822 від 14.08.2025, файл «довідка про відповідність.pdf»);
3) Порівняльна таблиця відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника (№ 838 від 14.08.2025, файл «порівняльна таблиця.pdf»).

Також було надано й інші документи тендерної пропозиції, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Додатком 3 до ТД:
- Гарантійний лист про дотримання якісних (технічних) та інших вимог документації № 825 від 14.08.2025 (файл «гл про дотримання вимог.pdf»);
- Паспорти якості (файл «паспорти якості.pdf»);
- Сертифікат якості (файл «Сертифікат якості 4.pdf»);
- Технічний паспорт (файл «техпаспорт п. 4.pdf»);
- Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи № 12.2-18-1/17835 від 06.08.2020 (файл «Висновок НВП.pdf»);
- витяг з Державного реєстру дезінфекційних засобів (файл «Витяг з реєстру дез.засобів SOLNEX OXY.pdf», а також файл «витяг з держ реєстру дез засобів.pdf»);
- Форма «Тендерна пропозиція» № 836 від 14.08.2025 (файл «цінова.pdf»);
- фото запропонованого товару в кількох файлах
тощо.

В Замовника відсутні підстави відхилення моєї тендерної пропозиції із зазначених ним підстав, оскільки наданими у складі моєї тендерної пропозиції документами, які в повному обсязі відповідають вимогам до них, які наведено у окремому Додатку №8 до ТД «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції», повністю підтверджено відповідність запропонованого мною товару вимогам тендерної документації і відсутні будь-які суперечності чи невідповідності.
Надані мною документи повністю відповідають вимогам ТД саме до даної закупівлі.

Замовником було відхилено мою тендерну пропозицію в порушення абзацу, яким доповнено пункт 44 Особливостей згідно з Постановою Кабінету Міністрів України № 782 від 05.07.2024, відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.


Тобто Замовник знехтував змінами, які було спеціально та усвідомлено внесено до Особливостей Кабінетом Міністрів України вже понад рік тому.


Згідно чинного законодавства про публічні закупівлі замовники не мають повноважень для внесення додаткових вимог до тендерної документації після проведення аукціону, на етапі розгляду тендерної пропозиції учасника.
Надані мною документи повністю відповідають вимогам ТД саме до даної закупівлі.
Тому зазначені Замовником підстави не можуть спричинити відхилення моєї тендерної пропозиції.

Таким чином, в Замовника відсутні законні підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Дишко Олексій Миколайович.


Відхилення Замовником моєї тендерної пропозиції порушило мої права та законні інтереси як учасника даної закупівлі. У зв’язку із цим, на виконання статей 3, 5, 11, 18, 29, 31 Закону України “Про публічні закупівлі” та пунктів 44, 55-67 “Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”,
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження


Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації

Номер: 6ecd9668e67c47f19af578ff4395ff64
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-07-006822-a.b1
Назва: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Скарга:
Тендерною документацією у технічній специфікації, розміщеній у Додатку 3 до ТД, прописано вимоги до предмета закупівлі, сукупність яких, з урахуванням вимог до документального підтвердження, якого вимагає ТД за позицією 4 предмета закупівлі «Засіб для Дезінфекції, 2 кг Solnex Oxy, (або еквівалент)», є дискримінаційною стосовно учасників в розумінні встановлення вимог надання документів, які не стосуються предмета закупівлі, визначеного за кодом ДК 021:2015:39830000-9: Продукція для чищення: - «Засіб має бути внесений до державного реєстру дезінфекційних засобів»; - сфера застосування та діюча речовина мають бути підтверджені витягом з державного реєстру дезінфекційних засобів.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 21.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.08.2025 16:31
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 26.08.2025 10:13
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРЕНЛАНДІЯ НВП", Пономаренко Катерина 380675014400 GREENNVP@UKR.NET

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e9681299c9ab499486c6e1ee208a6d23
Заголовок пункту скарги: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосило про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2025-08-07-006822-a в електронній системі закупівель.

ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови тендерної документації (далі по тексту – ТД) через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство. Також у ТД виявлено ряд положень, які мають ознаки таких, що порушують принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону та норму частини четвертої статті 5 Закону, яка вказує, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.

Тендерною документацією у технічній специфікації, розміщеній у Додатку 3 до ТД, прописано вимоги до предмета закупівлі, сукупність яких, з урахуванням вимог до документального підтвердження, якого вимагає ТД за позицією 4 предмета закупівлі
«Засіб для Дезінфекції, 2 кг Solnex Oxy, (або еквівалент)»,
є дискримінаційною стосовно учасників в розумінні встановлення вимог надання документів, які не стосуються предмета закупівлі, визначеного за кодом ДК 021:2015:39830000-9: Продукція для чищення:
- «Засіб має бути внесений до державного реєстру дезінфекційних засобів»;
- сфера застосування та діюча речовина мають бути підтверджені витягом з державного реєстру дезінфекційних засобів:


п/п Найменування Опис, технічні характеристики
товару Одиниця виміру Кількість
7 Засіб для
Дезінфекції, 2 кг Solnex Oxy,
(або еквівалент)
1.Застосування: Дезінфекція білизни, предметів особистої гігієни, спортивного інвентарю, посуду, гумових килимків, санітарно-технічного обладнання, взуття із гуми та пластику, прибирального інвентарю. (Вимоги даного пункту підтвердити витягом з державного реєстру дезінфекційних засобів, який надати у складі тендерної пропозиції).
2. Діюча речовина: полігексаметиленгуанідину гідрохлорид у проміжку 0,40 – 0,50% (підтвердити витягом з державного реєстру дезінфекційних засобів, який надати у складі тендерної пропозиції).
3. Засіб має бути внесений до державного реєстру дезінфекційних засобів.
4. Має антимікробну активність відносно широкого спектру грамнегативних і грампозитивних бактерій, вірусів гепатиту А, В і С, фунгіцидні та спорицидні властивості/дію.
5. Засіб розфасований по 2 кг. шт. 2

Вимоги Додатку 3 до ТД до додаткового документального підтвердження за позицією 4:


7. На позицію товару 4 надати копію витягу з державного реєстру дезінфекційних засобів, який підтверджує вимоги тендерної документації до застосування засобів та вимоги тендерної документації до діючих речовин засобів.



ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників. У даній закупівлі можемо запропонувати, наприклад, продукцію власного виробництва, що підтверджуємо наданням сертифіката відповідності Технічному регламенту мийних засобів.
Але вимоги до документального підтвердження за однією з позицій предмета закупівлі унеможливлюють пропозицію нами усього товару загалом та участь у даній закупівлі.

Адже на продукцію за кодом ДК 021:2015:39830000-9: Продукція для чищення підтвердження відповідності надається зовсім іншими документами, зокрема, основним документом є Сертифікат відповідності Технічному регламенту мийних засобів, виданий у межах компетенції органом з сертифікації, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації згідно закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності».

Мийні засоби, які постачаються за кодом ДК 021:2015:39830000-9: Продукція для чищення, не підлягають реєстрації у державному реєстрі дезінфекційних засобів, який веде та оприлюднює (є розпорядником) Міністерство охорони здоров’я України.


Разом з тим, надання Замовником документального підтвердження від двох виробників за позицією 4 предмета закупівлі не свідчитиме про можливість запропонувати продукцію цих виробників, а отже унеможливлює участь у даній закупівлі учасників, не пов’язаних з цими виробниками.

Зазначене є наслідком нехтування Замовником вимог законодавства до формування предмету закупівлі.


По-перше, – щодо мізерної кількості дезінфікуючого засобу, включеного до закупівлі мийних засобів.
Замовником до предмета закупівлі
за кодом ДК 021:2015:39830000-9: Продукція для чищення,
що складається з 7 позицій, з яких 6 позицій є класичними мийними засобами
у кількості 22 480 упаковок,
штучно включено
2 (дві) упаковки засобу, який є дезінфекційним засобом (код ДК 021:2015:24455000-8 Дезінфекційні засоби), а отже має закуповуватися за кодом ДК 021:2015:24450000-3: Агрохімічна продукція, який включає в себе код ДК 021:2015:24455000-8 Дезінфекційні засоби:

№ ДК 021:2015:
39830000-9:
Продукція для чищення Кількість,
упаковок ДК 021:2015: 24455000-8 Дезінфекційні засоби
1 Мийний засіб 1634
2 Мийний засіб 5377
3 Мийний засіб 5234
4 2 Дезінфекційний засіб
5 Мийний засіб 10200
6 Мийний засіб 27
7 Мийний засіб 6
Разом: 22480


По-друге, щодо реєстрації «двома виробниками» ідентичних засобів в один день в державному реєстрі дезінфекційних засобів МОЗ України

За позицією 4 предмета закупівлі Замовник закуповує
«Засіб для Дезінфекції, 2 кг Solnex Oxy, (або еквівалент)» у кількості 2 шт.,
встановивши перелік вимог у таблиці Додатку 3 до ТД.
Пошук виробника відповідного засобу у державному реєстрі дезінфекційних засобів МОЗ України за складом діючих речовин та застосуванням, які мають бути підтверджені цим документом, дав результати лише щодо двох виробників (груп виробників), якими
- в один день, 29.09.2023, одним й тим само наказом, №1707, було отримано реєстрацію щодо двох засобів,
- відомості щодо назв, складу, призначення яких співпадають з точністю до букви, до коми, до пробілу, тобто абсолютно ідентичні, з відмінністю тільки у назвах виробників і торгових назвах засобів «у лапках»:
- у виробника ТОВ «ТРАСТ МЕДІКАЛ ГРУП» – Засіб дезінфекційний «Ін-Оксі»;
- у групи виробників ТОВ «ІНТЕКС-МЕД», ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «МЕДІКС», ТОВ «ВАЙД-ВЕСТ ГРУПП» – Засіб дезінфекційний «SOLNEX OXY»:

243/2023 Засіб дезінфекційний «Ін-Оксі» (діючі речовини: полігексаметиленгуанідину гідрохлорид – 0,45%) ТОВ «ТРАСТ МЕДІКАЛ ГРУП», Україна Для проведення профілактичної та осередкової дезінфекції (поточної і заключної) у вогнищах інфекційних захворювань різної етіології та закладах охорони здоров’я усіх профілів. Дезінфекції та миття поверхонь приміщень, твердих меблів, апаратів і приладів, виробів медичного призначення, (включаючи хірургічні і стоматологічні інструменти, жорсткі та гнучкі ендоскопи та інструменти до них) Для стерилізації виробів медичного призначення. Дезінфекція білизни, предметів догляду хворих та особистої гігієни, спортивного інвентарю, посуду, гумових килимків, санітарно-технічного обладнання, взуття із гуми та пластику, прибирального інвентарю; в навчальних закладах всіх типів в тому числі дошкільних, та закладах освіти; у фармацевтичній, біотехнологічній, харчовій промисловості, в аптеках; на комунальних об´єктах, сміттєприбирального обладнання; у закладах ресторанного господарства і торгівлі; у спортивно-оздоровчих комплексах; у закладах соціального захисту та пенітенціарної системи; у закладах освіти, культури, відпочинку, спорту, офісах; закладах зв´язку, банківських установах; на заводах, складах; у громадських туалетах; у місцях проведення ритуальних заходів. Для дезінфекції об´єктів громадського, залізничного, водного транспорту, у метрополітені, на вокзалах, у аеропортах; профілактичної дезінфекції на об´єктах МО і МВС Наказ від 29.09.2023 №1707


258/2023 Засіб дезінфекційний «SOLNEX OXY» (діючі речовини: полігексаметиленгуанідину гідрохлорид – 0,45%) ТОВ «ІНТЕКС-МЕД», Україна. ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «МЕДІКС», Україна. ТОВ «ВАЙД-ВЕСТ ГРУПП» Для проведення профілактичної та осередкової дезінфекції (поточної і заключної) у вогнищах інфекційних захворювань різної етіології та закладах охорони здоров’я усіх профілів. Дезінфекції та миття поверхонь приміщень, твердих меблів, апаратів і приладів, виробів медичного призначення, (включаючи хірургічні і стоматологічні інструменти, жорсткі та гнучкі ендоскопи та інструменти до них) Для стерилізації виробів медичного призначення. Дезінфекція білизни, предметів догляду хворих та особистої гігієни, спортивного інвентарю, посуду, гумових килимків, санітарно-технічного обладнання, взуття із гуми та пластику, прибирального інвентарю; в навчальних закладах всіх типів в тому числі дошкільних, та закладах освіти; у фармацевтичній, біотехнологічній, харчовій промисловості, в аптеках; на комунальних об´єктах, сміттєприбирального обладнання; у закладах ресторанного господарства і торгівлі; у спортивно-оздоровчих комплексах; у закладах соціального захисту та пенітенціарної системи; у закладах освіти, культури, відпочинку, спорту, офісах; закладах зв´язку, банківських установах; на заводах, складах; у громадських туалетах; у місцях проведення ритуальних заходів. Для дезінфекції об´єктів громадського, залізничного, водного транспорту, у метрополітені, на вокзалах, у аеропортах; профілактичної дезінфекції на об´єктах МО і МВС Наказ від 29.09.2023 №1707

У сфері публічних закупівель подібні, до букви, «співпадіння» не стаються випадково.
Надто велика ймовірність, що така синхронна реєстрація в день, після якого за майже 2 роки у всій країні було зареєстровано лише 17 засобів (що свідчить про ускладнення процедури реєстрації та недоступність для виробників зареєструвати свої засоби на вимогу даної ТД), була спричинена загальновідомим правилом Комісії щодо «двох виробників».

По-третє, щодо отримання «двома виробниками» висновків ДСЕЕ на ідентичні засоби в один день.

Оскільки реєстрацію зазначених засобів було проведено ще за спрощеною процедурою, яка діяла до 01.10.2023, тобто – на підставі висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи (далі по тексту – ДСЕЕ), було здійснено пошук інформації щодо висновків ДСЕЕ, на підставі яких було зареєстровано ці засоби, і інформацію про які наведено у наданих Замовником Витягах з державного реєстру дезінфекційних засобів:





Як видно з наведених даних, зазначені висновки ДСЕЕ також було отримано в один день, 12.09.2023, з близькими номерами.

Реєстр висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, виданих Держпродспоживслужбою, доступний для перегляду за посиланням https://data.gov.ua/dataset/ab9866e8-2b77-484f-8fec-781a54c1acc5,
Перелік висновків ДСЕЕ, виданих у вересні 2023 року, та витяги з нього щодо двох зазначених засобів додаються до цієї Скарги.


По-четверте, щодо виготовлення «двома виробниками» ідентичних засобів за одними й тими само ТУ У 20.2-41496592-017:2023 «ЗАСОБИ ДЕЗІНФЕКЦІЙНІ. ТЕХНІЧНІ УМОВИ».

Як видно з Реєстру висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, виданих Держпродспоживслужбою,
Висновок ДСЕЕ № 12.2-18-5/12588 від 12.09.2023 виданий на Засіб дезінфекційний «SOLNEX OXY» виробника ТОВ «ІНТЕКС-МЕД» з виробничими потужностями за адресами ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «МЕДІКС», ТОВ «ВАЙД-ВЕСТ ГРУПП», який виготовлений у відповідності до ТУ У 20.2-41496592-017:2023 «ЗАСОБИ ДЕЗІНФЕКЦІЙНІ. ТЕХНІЧНІ УМОВИ».
Висновок ДСЕЕ № 12.2-18-5/12609 від 12.09.2023 виданий на Засіб дезінфекційний «Ін Оксі» виробника ТОВ «ТРАСТ МЕДІКАЛ ГРУП», який виготовлений у відповідності до ТУ У 20.2-41496592-017:2023 «ЗАСОБИ ДЕЗІНФЕКЦІЙНІ. ТЕХНІЧНІ УМОВИ».


Тобто, обидва засоби (і Засіб дезінфекційний «SOLNEX OXY» виробника ТОВ «ІНТЕКС-МЕД», і Засіб дезінфекційний «Ін-Оксі» виробника ТОВ «ТРАСТ МЕДІКАЛ ГРУП»)
виготовлені за одними й тими самими ТУ У 20.2-41496592-017:2023 «ЗАСОБИ ДЕЗІНФЕКЦІЙНІ. ТЕХНІЧНІ УМОВИ»
одного з двох виробників – відповідно до коду ЄДРПОУ 41496592 – виробника ТОВ «ІНТЕКС-МЕД»


Таким чином, фактично, – ТОВ «ТРАСТ МЕДІКАЛ ГРУП» є просто ще одним виробником, поряд з ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «МЕДІКС», ТОВ «ВАЙД-ВЕСТ ГРУПП», який надає виробничі потужності ТОВ «ІНТЕКС-МЕД» для виготовлення одного, за усіма ознаками, засобу.

Керуючись логікою, що ТОВ «ТРАСТ МЕДІКАЛ ГРУП» та, наприклад, ТОВ «ІНТЕКС-МЕД» це окремі виробники, Замовникові було б достатньо й двох листів від будь яких з трьох виробників, ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «МЕДІКС», ТОВ «ВАЙД-ВЕСТ ГРУПП» або ТОВ «ІНТЕКС-МЕД», щодо одного засобу «Засіб дезінфекційний «SOLNEX OXY»».
Адже, формально, зазначення кількох виробників одного засобу все одно задовольняє «правило двох виробників».
Зазначений приклад показує, що формальна практика застосування «правила двох виробників» не сприяє втіленню законодавчо визначених принципів публічних закупівель.

Таким чином, надання Замовником документального підтвердження від двох виробників за позицією 4 предмета закупівлі, не свідчить про можливість учасників запропонувати продукцію цих виробників, а отже унеможливлює участь у даній закупівлі учасників, не пов’язаних з цими виробниками.


По-п’яте, щодо недоступності на ринку продукції «двох виробників».
Очевидним наслідком вищезазначеного є те, що не дали жодних результатів звернення ТОВ «Гренландія НВП» за оприлюдненими реквізитами даних виробників щодо з’ясування можливості постачання зазначеної продукції та отримання гарантійного листа (від самого виробника чи уповноважених ним представника або дилера, або дистриб’ютора) та зображень товару у відповідності до вимог пунктів 4 та 9 Додатку 3 до ТД.
Відповідей не отримано.

Тобто, фактично, продукція зазначених виробників не доступна на ринку.


По-шосте, щодо недотримання Замовником чинного законодавства щодо формування предмета закупівлі.

Вважаємо за необхідне привернути увагу Комісії до того факту, що недотримання чинного законодавства щодо формування предмета закупівлі стало надто поширеним способом обмеження замовниками конкуренції у оголошуваних ними закупівлях і вже давно заслуговує на місце в переліках порушень, які вчиняють замовники під час проведення процедур закупівель, які публікуються у щорічних звітах АМКУ, поряд з порушенням «встановлення в тендерній документації додаткових (надмірних) вимог, які не узгоджуються з предметом закупівлі».

Замовники без законних підстав та без вмотивованих потреб включають до предмета закупівлі неоднорідні позиції з наявними на них унікальними документами – у мінімальній кількості, виключно з метою унеможливлення пропозицій учасників на весь обсяг основної продукції шляхом встановлення в тендерній документації додаткових (надмірних) вимог, які не узгоджуються з предметом закупівлі щодо документального підтвердження на ці штучно включені позиції, в той час як можуть закупити ті 4 кг засобу окремо й в значно простіші за відкриті торги способи.
Наслідки нехтування вимогами законодавства в цій частині спостерігаються щодо продукції за різними кодами.
Щодо мийних засобів це здійснюється саме шляхом додавання дезінфікуючих засобів завдяки занадто ускладненій наразі реєстрації в реєстрі МОЗ.
На прикладі даної закупівлі це абсолютно очевидно.


Отже, за позицією 4
предмета закупівлі «ДК 021-2015 код 39830000-9 « Продукція для чищення» (миючі засоби для закладів та установ освіти Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації)»
за кодом ДК 021:2015:39830000-9: Продукція для чищення серед різноманітних мийних засобів
Замовник закуповує
«Засіб для Дезінфекції, 2 кг Solnex Oxy, (або еквівалент)»,
в той час як дезінфекційні засоби повинні закуповуватися
за кодом ДК 021:2015:24455000-8 Дезінфекційні засоби, який входить до коду ДК 021:2015:24450000-3: Агрохімічна продукція (оскільки має бути застосовано чотири знаки коду).

Така комплектація предмета закупівлі порушує норми чинного законодавства про публічні закупівлі, спричинені тим, що включення до однієї закупівлі позицій, які мають суттєво відмінну технологію виробництва, а отже й виробників з різних галузей промисловості, суттєво обмежує коло учасників.

Згідно чинного законодавства, в межах одного предмета закупівлі номенклатурні позиції можуть відрізнятися лише починаючи з п’ятої цифри кода ДК.

Отже, поєднання у предметі закупівлі продукції з кодами
ДК 021:2015: 39830000-9 – Продукція для чищення
та ДК 021:2015:24450000-3 – Агрохімічна продукція (що включає код ДК 021:2015:24455000-8 Дезінфекційні засоби)
не відповідає вимогам Закону та Наказу Мінекономрозвитку від 11.06.2020 №1082 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі».

Порядком визначення предмета закупівлі, затвердженим Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708, встановлюється імперативна норма, що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. При цьому продукція, що відноситься до предмету закупівлі, не становить виключення, яке відповідно до розділу ІІ Порядку мало б Особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг.
Узагальнена відповідь Мінекономрозвитку щодо цього питання міститься за адресою https://me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=3304-04%2F53972-06 з необхідністю перейти за посиланням та скачати файл тексту узагальненої відповіді (сам текст також додаємо до цієї Скарги).
Наведемо кілька фрагментів цієї відповіді:


...

...



Таким чином, нехтування вимогами до однорідності (на рівні чотирьох цифр ЄЗС) позицій предмета закупівлі призводить до формування усталеної практики системного порушення замовниками принципів публічних закупівель.


По-сьоме, щодо нікчемності договору, укладеного
за предметом закупівлі «ДК 021-2015 код 39830000-9 « Продукція для чищення» (пральний порошок, засіб для чищення, мило рідке, мило господарське, мийний та ополіскуючий засіб для посудомийних машин)»
у випадку закупівлі
товару «Засіб для Дезінфекції».

Відповідно до пункту 5 частини першої статті 43 Закону зазначене формування предмета закупівлі спричиняє нікчемність укладеного за закупівлею договору, адже відповідно до зазначеної норми права, договір про закупівлю є нікчемним у разі, зокрема, якщо назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником.


Вважаємо, що наявні підстави системно відреагувати на таке системне порушення вимог чинного законодавства.
Вважаємо, що в даному випадку внесення обмежень в застосування «правила двох виробників» є менш продуктивним, аніж, нарешті, примушення замовників дотримуватися вимог законодавства до формування предмету закупівлі, нехтування яким (законодавством) призводить до надто широкого, популярного серед замовників й вже усталеного «коридору можливостей», коли замовники свідомо та штучно додають до предмету закупівлі в мінімальній кількості товар за іншим кодом ЄЗС, виключно з метою унеможливлення (зокрема, через вимогу унікальних документів) його поставки іншими учасниками, окрім наперед обраного переможця.

Очевидно, що додавання засобу за позицією 4 у кількості 4 кг здійснено з метою унеможливлення участі інших учасників, окрім наперед обраного переможця.
Адже дезінфікуючий засіб за позицією 4 у кількості 2 упаковки (порівняно з понад 22 000 упаковками інших мийних засобів у даній закупівлі) Замовник має можливість закупити у чимало законних способів, окрім відкритих торгів за даною закупівлею.

Просимо зобов’язати Замовника відповідно до норм чинного законодавства виділити позицію №4 в окрему закупівлю відповідно до коду ЄЗС, виключивши дезінфекційний засіб з предмета даної закупівлі мийних засобів.


На доказ наявності порушених прав за викладеним у Скарзі надаємо Сертифікат відповідності Технічному регламенту мийних засобів на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП», Відповідь Мінекономрозвитку стосовно закупівлі товарів з різними кодами, файл з даними з Державного реєстру дезінфекційних засобів МОЗ, файл з даними з Переліку висновків ДСЕЕ, виданих у вересні 2023 року та витяги з нього.

Просимо зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, що пропонуватимуть продукцію різних виробників, а саме:

Виключити позицію 4 (дезінфекційний засіб) зі складу предмета закупівлі (продукція для чищення) та вимогу пункту 7 Додатку 3 до ТД щодо штучно доданої позиції 4 предмета закупівлі на позицію товару 4 надати копію витягу з державного реєстру дезінфекційних засобів, який підтверджує вимоги тендерної документації до застосування засобів та вимоги тендерної документації до діючих речовин засобів,

оскільки за наявного формування предмета закупівлі та формулювання зазначених вимог ТОВ «Гренландія НВП», як і переважна більшість інших потенційних учасників, позбавлене можливості взяти участь у даній закупівлі.

ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що встановленими вимогами тендерної документації здійснено порушення його прав та законних інтересів як потенційного учасника, а також порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також, фактично, порушено норму частини четвертої статті 5, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 22, 23, 24, Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 28, 30, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
Вимоги: Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення