-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Джалентра, КС або еквівалент
Торги не відбулися
965 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 9 650.00 UAH
мін. крок: 1% або 9 650.00 UAH
Період оскарження:
07.08.2025 13:30 - 29.08.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
5a5078ba38914a85bb00c612101e634e
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-07-004910-a.a1
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга.pdf 11.08.2025 15:07
- Договір обробки товарів.pdf 11.08.2025 15:07
- sign.p7s 11.08.2025 15:08
- рішення від 13.08.2025 №12456.pdf 13.08.2025 16:33
- інформація про резолютивну частину рішення від 21.08.2025 №12905.pdf 22.08.2025 14:18
- рішення від 21.08.2025 №12905.pdf 26.08.2025 10:06
- Пояснення_АМКУ.docx 14.08.2025 16:16
- Пояснення_АМКУ.pdf 14.08.2025 16:16
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.08.2025 15:39
Дата розгляду скарги:
21.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.08.2025 16:34
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
26.08.2025 10:06
Дата виконання рішення Замовником:
27.08.2025 16:40
Коментар замовника щодо усунення порушень:
рішення виконано, зміни до тендерної документації внесено
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
1097e6cc66f14f1486b1b7e650d6570d
Заголовок пункту скарги:
Встановити порушення ЧЕРКАСЬКОЮ ДЕРЖАВНОЮ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОЮ ДОСЛІДНОЮ СТАНЦІЄЮ НАЦІОНАЛЬНОГО НАУКОВОГО ЦЕНТРУ «ІНСТИТУТ ЗЕМЛЕРОБСТВА НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ АГРАРНИХ НАУК УКРАЇНИ» як замовником процедури закупівлі UA-2025-08-07-004910-a, що полягає у порушенні принципів недискримінації учасників (п. 4 ч. 1 ст. 5, ч. 4 ст.5, ч. 4 ст. 22 Закону).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
07 серпня 2025 року ЧЕРКАСЬКА ДЕРЖАВНА СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКА ДОСЛІДНА СТАНЦІЯ НАЦІОНАЛЬНОГО НАУКОВОГО ЦЕНТРУ «ІНСТИТУТ ЗЕМЛЕРОБСТВА НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ АГРАРНИХ НАУК УКРАЇНИ» (надалі – Замовник) було опубліковано оголошення (ідентифікатор закупівлі UA-2025-08-07-004910-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями.
Предмет закупівлі: ДК 021:2015 - 24450000-3 - Агрохімічна продукція.
Запланована вартість закупівлі становить суму 965 000,00 гривень, з ПДВ.
З аналізу інформації, що міститься в електронній системі закупівель за зазначеною процедурою закупівлі Скаржником вбачається порушення Замовником норм Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471), далі – Особливості), зокрема тендерна пропозиція Замовника на наш погляд, містить положення, що суперечать основним принципам публічних закупівель, визначеним Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Ці положення створюють необґрунтовані переваги для окремих виробників, штучно обмежують конкуренцію та порушують принципи недискримінації учасників, максимальної економії та ефективності, а також об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Зокрема, Замовник згідно пункту 5.1. Додатку 2 до Тендерної документації (Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій – учасник повинен підтвердити наявність (право власності або законні підстави користування учасником на договірних засадах, в тому числі не менше ніж одного транспортного засобу для перевезення товару, що є предметом даної закупівлі та складу або критого майданчику для зберігання товару, що є предметом даної закупівлі в Черкаській області.
Вимога щодо наявності складу або критого майданчика для зберігання товару на території саме Черкаської області є дискримінаційною, оскільки безпідставно позбавляє можливості взяти участь в процедурі закупівлі учасників (зокрема і Скаржника), які мають можливість поставити предмет закупівлі Замовнику відповідно до умов тендерної документації, однак мають склад / майданчик не на території Черкаської області, а в іншому регіоні.
Зокрема, доводимо до відома Комісії, що сертифікований склад Скаржника, який забезпечує передрозподільчий процес зберігання засобів захисту рослин і мікродобрив в Київській області за адресою: Київська обл., Обухівський район, село Петрівка,
вул. Металопромівська, 4а. Правова підстава користування вказаним складом – Договір №18-КС від 11.08.2021р. між Скаржником (ТОВ «ПОЛІССЯ-ТАВРІЯ») та ТОВ «Хорд» (Копія Договору додається).
Згідно п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту - Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, серед іншого, за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
З огляду на практику Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (скарги на умови закупівлі UA-2020-03-04-003809-a; UA-2020-02-25-0028210-c; UA-2020-01-02-000125-a та інші) обмеження розташування потужностей постачальника на певній відстані або в межах певного населеного пункту чи адміністративно-територіальної одиниці є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, які мають відповідні потужності в інших регіонах України.
Виходячи з вищевикладеного, на переконання Скаржника, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Відповідно до частини дев'ятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
З урахуванням вищевикладеного, керуючись ст.ст. 5, 18, 22 Закону України «Про публічні закупівлі»,
Предмет закупівлі: ДК 021:2015 - 24450000-3 - Агрохімічна продукція.
Запланована вартість закупівлі становить суму 965 000,00 гривень, з ПДВ.
З аналізу інформації, що міститься в електронній системі закупівель за зазначеною процедурою закупівлі Скаржником вбачається порушення Замовником норм Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471), далі – Особливості), зокрема тендерна пропозиція Замовника на наш погляд, містить положення, що суперечать основним принципам публічних закупівель, визначеним Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Ці положення створюють необґрунтовані переваги для окремих виробників, штучно обмежують конкуренцію та порушують принципи недискримінації учасників, максимальної економії та ефективності, а також об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Зокрема, Замовник згідно пункту 5.1. Додатку 2 до Тендерної документації (Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій – учасник повинен підтвердити наявність (право власності або законні підстави користування учасником на договірних засадах, в тому числі не менше ніж одного транспортного засобу для перевезення товару, що є предметом даної закупівлі та складу або критого майданчику для зберігання товару, що є предметом даної закупівлі в Черкаській області.
Вимога щодо наявності складу або критого майданчика для зберігання товару на території саме Черкаської області є дискримінаційною, оскільки безпідставно позбавляє можливості взяти участь в процедурі закупівлі учасників (зокрема і Скаржника), які мають можливість поставити предмет закупівлі Замовнику відповідно до умов тендерної документації, однак мають склад / майданчик не на території Черкаської області, а в іншому регіоні.
Зокрема, доводимо до відома Комісії, що сертифікований склад Скаржника, який забезпечує передрозподільчий процес зберігання засобів захисту рослин і мікродобрив в Київській області за адресою: Київська обл., Обухівський район, село Петрівка,
вул. Металопромівська, 4а. Правова підстава користування вказаним складом – Договір №18-КС від 11.08.2021р. між Скаржником (ТОВ «ПОЛІССЯ-ТАВРІЯ») та ТОВ «Хорд» (Копія Договору додається).
Згідно п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту - Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, серед іншого, за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
З огляду на практику Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (скарги на умови закупівлі UA-2020-03-04-003809-a; UA-2020-02-25-0028210-c; UA-2020-01-02-000125-a та інші) обмеження розташування потужностей постачальника на певній відстані або в межах певного населеного пункту чи адміністративно-територіальної одиниці є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, які мають відповідні потужності в інших регіонах України.
Виходячи з вищевикладеного, на переконання Скаржника, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Відповідно до частини дев'ятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
З урахуванням вищевикладеного, керуючись ст.ст. 5, 18, 22 Закону України «Про публічні закупівлі»,
×
-
Назва доказу:
скарга
-
Повʼязаний документ:
скарга.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір обробки товарів
-
Повʼязаний документ:
Договір обробки товарів.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати ЧЕРКАСЬКУ ДЕРЖАВНУ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКУ ДОСЛІДНУ СТАНЦІЮ НАЦІОНАЛЬНОГО НАУКОВОГО ЦЕНТРУ «ІНСТИТУТ ЗЕМЛЕРОБСТВА НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ АГРАРНИХ НАУК УКРАЇНИ» вжити заходів щодо усунення виявлених порушень шляхом усунення дискримінаційних умов та приведення тендерної документації у відповідність з вимогами законодавства.