-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Шкільні меблі для нового навчального корпусу СЗШ №23 м. Львова. Код ДК 021:2015 - 39160000-1 - Шкільні меблі.
Закупівля проводиться за додатково(окремо) виділені кошти з бюджету розвитку міста до кошторису на 2025 рік.
Період подачі пропозицій
до закінчення періоду залишилося 3 дні (до 23.09.25 00:00)
991 355.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 9 913.55 UAH
мін. крок: 1% або 9 913.55 UAH
До закінчення прийому пропозицій
03
дн
22
год
57
хв
14
сек
Оплата за участь: 612.00 UAH
Період оскарження:
06.08.2025 19:41 - 20.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови закупівлі
Номер:
b93204312d9c4d328370592ef0c60519
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-06-011653-a.b2
Назва:
Скарга на умови закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 19.08.2025 № 12788.pdf 28.08.2025 22:01
- Відповідь 2 від 08.08.2025р.pdf 28.08.2025 22:01
- Скарга на умови.pdf 28.08.2025 22:01
- Аналогічний договір Теремки.pdf 28.08.2025 22:01
- Перелік змін до ТД.docx 28.08.2025 22:01
- Тендерна Документація нова редакція.docx 28.08.2025 22:01
- Скарга на умови.docx 28.08.2025 22:01
- ДСЕЕ №12.2-18-1.26361.pdf 28.08.2025 22:01
- sign.p7s 28.08.2025 22:02
- рішення від 01.09.2025 № 13374.pdf 01.09.2025 17:05
- Інформація про резолютивну частину рішення від 08.09.2025 № 13758.pdf 09.09.2025 11:58
- рішення від 08.09.2025 № 13758.pdf 11.09.2025 10:55
- Сертифікат відповідності та протокол випробувань ТзОВ АНШАР ГРУП 03.09.2025 19:21
- Сертифікат відповідності ТзОВ "Меблі Техностиль" 03.09.2025 19:21
- Протокол випробувань ТзОВ "Меблі-Техностиль" 03.09.2025 19:21
- Пояснення Замовника №2 від 03.09.2025 у ПДФ форматі 03.09.2025 19:21
- Пояснення Замовника №2 від 03.09.2025 у форматі "doc" 03.09.2025 19:21
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.08.2025 22:03
Дата розгляду скарги:
08.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
01.09.2025 17:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
11.09.2025 10:56
Дата виконання рішення Замовником:
17.09.2025 11:22
Коментар замовника щодо усунення порушень:
З метою усунення порушень зазначених Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за номером №13758-р/пк-пз від 08.09.2025р. Замовником внесено зміни до Тендерної документації шляхом затвердження нової редакції тендерної документації (з Додатками до неї) за назвою предмета закупівлі «Шкільні меблі для нового навчального корпусу СЗШ №23 м. Львова», що знаходиться за адресою: м. Львів, вул. Варшавська, 126, код 39160000-1 – Шкільні меблі за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», та переліку змін, що вносяться та оприлюднено нову редакцію тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та перелік змін, що вносяться, в електронній системі закупівель зареєстрованої за ідентифікатором в Prozorro: UA-2025-08-06-011653-a.
Рішення виконано.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
059fc73056eb4093897486fa999a0ff4
Заголовок пункту скарги:
Замовник не усунув дискримінаційні вимоги ТД
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
06.08.2025р. Замовник оприлюднив закупівлю за ідентифікатором UA-2025-08-06- 011653-a на придбання Шкільні меблі для нового навчального корпусу СЗШ №23 м.Львова. Код ДК 021:2015 - 39160000-1 - Шкільні меблі.
10.08.2025 я подала Скаргу №UA-2025-08-06-011653-a.a1 на умови процедури закупівлі, зокрема на те, що не можу запропонувати стінки, які комплектуються лотками саме розміром 312×377×75 мм, 312×377×150 мм, 312×377×300 мм та 525×470×43 мм і пластиковими напрямними та кришками, оскільки відсутні хоча б два виробники, які б виготовляли лотки таких розмірів і пластикові напрямні та кришки до них.
У свою чергу виробник, товар якого хоче поставити Скаржник (ТОВ «ГЕОМЕТРІЯ-АРТ») комплектує стінки лотками розміром 312х427х75мм, 312х427х150мм та 312х430х300мм, а також використовує металеві напрямні, які міцніші ніж пластикові.
Відповідно до Додатку 3 до ТД (в редакції від 12.08.2025р.) «Стінка укомплектована пластиковими лотками різних розмірів та кольорів (зелений, червоний, жовтий), 312×377×75 мм, 312×377×150 мм, 312×377×300 мм та 525×470×43 мм. А також комплектується спеціальними пластиковими направляючими спеціальної форми для пластикового лотка, щоб унеможливити його перевертання та випадання. Пластикові направляючі містять спеціальні фіксаційні втулочні кріплення (аналог полицетримача) на своїй основі для можливості їх монтажу без гвинтів чи саморізів. Додатково лотки повинні комплектуватись пластиковими кришками, що забезпечують додатковий захист вмісту лотка (напівпрозорі кришки дозволяють швидко переглядати вміст лотка, не знімаючи їх)»
Також відповідно до п.10-12 Додатку 3 до ТД для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати наступні документи:
10) Сертифікат відповідності на пластикові лотки, що виданий акредитованим НААУ органом з сертифікації, яким підтверджується відповідність лотків (згідно із зазначеними основними технічними характеристиками), що пропонується учасником, діючим в Україні державним нормам та стандартам, зокрема ДСТУ EN 71-1:2019, ДСТУ EN 71-2:2022, ДСТУ EN 71-3:2022.
11) Копія протоколів випробувань від акредитованої лабораторії НААУ на відповідність пропонованих лотків (згідно із зазначеними основними технічними характеристиками) вимогам ДСТУ EN 71-1:2019, ДСТУ EN 71-2:2022, ДСТУ EN 71-3:2022.
12) Документ, який підтверджує відносини з виробником/постачальником лотків із зазначенням конкретного розміру товару (договір поставки та/або дилерська угода та/або дистриб’юторський договір та/або видаткова накладна та/або лист-підтвердження чи інше), що здійснює його реалізацію та постачання на території України.
Зазначаємо, що вищезазначені вимоги технічного завдання тендерної документації були для Скаржника дискримінаційними, оскільки на ринку відсутні щонайменше два виробники пластикових лотків чітко саме такого розміру як вимагає Замовник в ТД, а також пластикових направляючих та кришок, які б підходили до цих лотків.
12.08.2025р. Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель було прийнято рішення за номером №12788-р/пк-пз від 19.08.2025р., відповідно до якого наданими Замовником документами не підтверджено наявності щонайменше двох виробників, продукція яких відповідає умовам Документації, зокрема, щодо комплектації стінки пластиковими лотками розмірів 312×377×75 мм, 312×377×150 мм, 312×377×300 мм та 525×470×43 мм.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції, а також не спростував інформацію, наведену Скаржником у Скарзі.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
…Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
27.08.2025р. Замовником було внесено зміни до Тендерної документації і викладено вимоги щодо технічного опису стінки в наступній редакції:
Посилання на пункт тендерної документації Стара редакція Нова редакція
в Додатку №3 тендерної документації технічне завдання предмета закупівлі «Шкільні меблі для нового навчального корпусу СЗШ №23 м. Львова» у характеристики товару Стінка Універсальна у абзаці, що починається зі слів: «Стінка укомплектована…..» .
«Стінка укомплектована пластиковими лотками різних розмірів та кольорів (зелений, червоний, жовтий), 312×377×75 мм., 312×377×150 мм., 312×377×300 мм. та 525×470×43 мм. А також комплектується спеціальними пластиковими направляючими спеціальної форми для пластикового лотка, щоб унеможливити його перевертання та випадання»; «Стінка укомплектована пластиковими лотками різних розмірів та кольорів (зелений, червоний, жовтий), розмірами не меншими за наступні: 312×377×75 мм., 312×377×150 мм., 312×377×300 мм. та 525×470×43 мм. А також комплектується спеціальними пластиковими та металевими направляючими спеціальної форми для пластикового лотка, щоб унеможливити його перевертання та випадання»;
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій до 01.09.2025 00:00
Вважаємо, що замовник не усунув порушення та не вніс належні зміни до тендерної документації, оскільки як нами було зазначено в попередній Скарзі, виробник, товар якого хоче поставити Скаржник (ТОВ «ГЕОМЕТРІЯ-АРТ») комплектує стінки лотками, в які вміщається більше матеріалів/обладнання, а саме розміром 312х427х75мм, 312х427х150мм та 312х430х300мм, а також використовує металеві напрямні.
Для Скаржника дискримінаційними є дві умови ТД, щодо яких Замовником було внесено зміни 27.08.2025р, а саме:
1) що лотки мають бути розмірами не меншими за наступні: 312×377×75 мм., 312×377×150 мм., 312×377×300 мм. та 525×470×43 мм.
Зокрема всі три розміри лотків, які може запропонувати Скаржник на шириною і довжиною менше ніж 525×470мм.
2) Скаржник може запропонувати комплектацію товару лише металевими напрямними. В той час як Замовник вніс зміни і передбачив «пластикові ТА металеві направляючі», що передбачає поставку направляючих з з обох матеріалів.
Також відповідно до п.10-12 Додатку 3 до ТД для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати наступні документи:
13) Сертифікат відповідності на пластикові лотки, що виданий акредитованим НААУ органом з сертифікації, яким підтверджується відповідність лотків (згідно із зазначеними основними технічними характеристиками), що пропонується учасником, діючим в Україні державним нормам та стандартам, зокрема ДСТУ EN 71-1:2019, ДСТУ EN 71-2:2022, ДСТУ EN 71-3:2022.
14) Копія протоколів випробувань від акредитованої лабораторії НААУ на відповідність пропонованих лотків (згідно із зазначеними основними технічними характеристиками) вимогам ДСТУ EN 71-1:2019, ДСТУ EN 71-2:2022, ДСТУ EN 71-3:2022.
15) Документ, який підтверджує відносини з виробником/постачальником лотків із зазначенням конкретного розміру товару (договір поставки та/або дилерська угода та/або дистриб’юторський договір та/або видаткова накладна та/або лист-підтвердження чи інше), що здійснює його реалізацію та постачання на території України.
Зазначаємо, що вищезазначені вимоги технічного завдання тендерної документації є дискримінаційними, оскільки на ринку відсутні щонайменше два виробники пластикових лотків чітко саме такого розміру як вимагає Замовник в ТД, а також пластикових направляючих та кришок, які б підходили до цих лотків.
У свою чергу Скаржник може поставити Замовнику стінки укомплектовані лотками розміром 312x427x75мм, 312x427x150мм та 312x430x300мм та на металевих напрямних, проте через зазначення чітких та специфічних розмірів лотків в технічному завданні виробника та вимоги надати сертифікат, протокол і лист виробника/постачальника на них, я позбавлена можливості взяти участь у процедурі закупівлі, хоча можу запропонувати товар, який задовольнятиме потребу замовника, буде не гіршим і так само якісним і функціональним.
На підтвердження можливості поставити стінки комплектовані лотками розміром 312x427x75мм, 312x427x150мм та 312x430x300мм та на металевих напрямних надаємо відповідь від виробника продукції ТОВ «Геометрія-Арт».
Положення тендерної документації є дискримінаційними, не узгоджуються з чинним законодавством в цій частині та повинні бути приведені у відповідність до вимог Особливостей та ЗУ «Про публічні закупівлі».
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Доказами порушення наших прав є: тендерна документація на закупівлю (додається) та інші документи додані до цієї скарги.
Вище зазначені вимоги Тендерної документації є неправомірними та такими, що порушують положення Закону України «Про публічні закупівлі» та права Скаржника. Вищенаведені дискримінаційні вимоги можуть бути усунені шляхом видалення із тендерної документації або їх зміни.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення в Тендерній документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником ринку постачання меблів, про що свідчать в тому числі укладені та виконані договори в електронній системі закупівель Prozorro. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може взяти участь у закупівлі.
Заявляю про бажання бути присутньою на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
10.08.2025 я подала Скаргу №UA-2025-08-06-011653-a.a1 на умови процедури закупівлі, зокрема на те, що не можу запропонувати стінки, які комплектуються лотками саме розміром 312×377×75 мм, 312×377×150 мм, 312×377×300 мм та 525×470×43 мм і пластиковими напрямними та кришками, оскільки відсутні хоча б два виробники, які б виготовляли лотки таких розмірів і пластикові напрямні та кришки до них.
У свою чергу виробник, товар якого хоче поставити Скаржник (ТОВ «ГЕОМЕТРІЯ-АРТ») комплектує стінки лотками розміром 312х427х75мм, 312х427х150мм та 312х430х300мм, а також використовує металеві напрямні, які міцніші ніж пластикові.
Відповідно до Додатку 3 до ТД (в редакції від 12.08.2025р.) «Стінка укомплектована пластиковими лотками різних розмірів та кольорів (зелений, червоний, жовтий), 312×377×75 мм, 312×377×150 мм, 312×377×300 мм та 525×470×43 мм. А також комплектується спеціальними пластиковими направляючими спеціальної форми для пластикового лотка, щоб унеможливити його перевертання та випадання. Пластикові направляючі містять спеціальні фіксаційні втулочні кріплення (аналог полицетримача) на своїй основі для можливості їх монтажу без гвинтів чи саморізів. Додатково лотки повинні комплектуватись пластиковими кришками, що забезпечують додатковий захист вмісту лотка (напівпрозорі кришки дозволяють швидко переглядати вміст лотка, не знімаючи їх)»
Також відповідно до п.10-12 Додатку 3 до ТД для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати наступні документи:
10) Сертифікат відповідності на пластикові лотки, що виданий акредитованим НААУ органом з сертифікації, яким підтверджується відповідність лотків (згідно із зазначеними основними технічними характеристиками), що пропонується учасником, діючим в Україні державним нормам та стандартам, зокрема ДСТУ EN 71-1:2019, ДСТУ EN 71-2:2022, ДСТУ EN 71-3:2022.
11) Копія протоколів випробувань від акредитованої лабораторії НААУ на відповідність пропонованих лотків (згідно із зазначеними основними технічними характеристиками) вимогам ДСТУ EN 71-1:2019, ДСТУ EN 71-2:2022, ДСТУ EN 71-3:2022.
12) Документ, який підтверджує відносини з виробником/постачальником лотків із зазначенням конкретного розміру товару (договір поставки та/або дилерська угода та/або дистриб’юторський договір та/або видаткова накладна та/або лист-підтвердження чи інше), що здійснює його реалізацію та постачання на території України.
Зазначаємо, що вищезазначені вимоги технічного завдання тендерної документації були для Скаржника дискримінаційними, оскільки на ринку відсутні щонайменше два виробники пластикових лотків чітко саме такого розміру як вимагає Замовник в ТД, а також пластикових направляючих та кришок, які б підходили до цих лотків.
12.08.2025р. Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель було прийнято рішення за номером №12788-р/пк-пз від 19.08.2025р., відповідно до якого наданими Замовником документами не підтверджено наявності щонайменше двох виробників, продукція яких відповідає умовам Документації, зокрема, щодо комплектації стінки пластиковими лотками розмірів 312×377×75 мм, 312×377×150 мм, 312×377×300 мм та 525×470×43 мм.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції, а також не спростував інформацію, наведену Скаржником у Скарзі.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
…Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
27.08.2025р. Замовником було внесено зміни до Тендерної документації і викладено вимоги щодо технічного опису стінки в наступній редакції:
Посилання на пункт тендерної документації Стара редакція Нова редакція
в Додатку №3 тендерної документації технічне завдання предмета закупівлі «Шкільні меблі для нового навчального корпусу СЗШ №23 м. Львова» у характеристики товару Стінка Універсальна у абзаці, що починається зі слів: «Стінка укомплектована…..» .
«Стінка укомплектована пластиковими лотками різних розмірів та кольорів (зелений, червоний, жовтий), 312×377×75 мм., 312×377×150 мм., 312×377×300 мм. та 525×470×43 мм. А також комплектується спеціальними пластиковими направляючими спеціальної форми для пластикового лотка, щоб унеможливити його перевертання та випадання»; «Стінка укомплектована пластиковими лотками різних розмірів та кольорів (зелений, червоний, жовтий), розмірами не меншими за наступні: 312×377×75 мм., 312×377×150 мм., 312×377×300 мм. та 525×470×43 мм. А також комплектується спеціальними пластиковими та металевими направляючими спеціальної форми для пластикового лотка, щоб унеможливити його перевертання та випадання»;
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій до 01.09.2025 00:00
Вважаємо, що замовник не усунув порушення та не вніс належні зміни до тендерної документації, оскільки як нами було зазначено в попередній Скарзі, виробник, товар якого хоче поставити Скаржник (ТОВ «ГЕОМЕТРІЯ-АРТ») комплектує стінки лотками, в які вміщається більше матеріалів/обладнання, а саме розміром 312х427х75мм, 312х427х150мм та 312х430х300мм, а також використовує металеві напрямні.
Для Скаржника дискримінаційними є дві умови ТД, щодо яких Замовником було внесено зміни 27.08.2025р, а саме:
1) що лотки мають бути розмірами не меншими за наступні: 312×377×75 мм., 312×377×150 мм., 312×377×300 мм. та 525×470×43 мм.
Зокрема всі три розміри лотків, які може запропонувати Скаржник на шириною і довжиною менше ніж 525×470мм.
2) Скаржник може запропонувати комплектацію товару лише металевими напрямними. В той час як Замовник вніс зміни і передбачив «пластикові ТА металеві направляючі», що передбачає поставку направляючих з з обох матеріалів.
Також відповідно до п.10-12 Додатку 3 до ТД для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати наступні документи:
13) Сертифікат відповідності на пластикові лотки, що виданий акредитованим НААУ органом з сертифікації, яким підтверджується відповідність лотків (згідно із зазначеними основними технічними характеристиками), що пропонується учасником, діючим в Україні державним нормам та стандартам, зокрема ДСТУ EN 71-1:2019, ДСТУ EN 71-2:2022, ДСТУ EN 71-3:2022.
14) Копія протоколів випробувань від акредитованої лабораторії НААУ на відповідність пропонованих лотків (згідно із зазначеними основними технічними характеристиками) вимогам ДСТУ EN 71-1:2019, ДСТУ EN 71-2:2022, ДСТУ EN 71-3:2022.
15) Документ, який підтверджує відносини з виробником/постачальником лотків із зазначенням конкретного розміру товару (договір поставки та/або дилерська угода та/або дистриб’юторський договір та/або видаткова накладна та/або лист-підтвердження чи інше), що здійснює його реалізацію та постачання на території України.
Зазначаємо, що вищезазначені вимоги технічного завдання тендерної документації є дискримінаційними, оскільки на ринку відсутні щонайменше два виробники пластикових лотків чітко саме такого розміру як вимагає Замовник в ТД, а також пластикових направляючих та кришок, які б підходили до цих лотків.
У свою чергу Скаржник може поставити Замовнику стінки укомплектовані лотками розміром 312x427x75мм, 312x427x150мм та 312x430x300мм та на металевих напрямних, проте через зазначення чітких та специфічних розмірів лотків в технічному завданні виробника та вимоги надати сертифікат, протокол і лист виробника/постачальника на них, я позбавлена можливості взяти участь у процедурі закупівлі, хоча можу запропонувати товар, який задовольнятиме потребу замовника, буде не гіршим і так само якісним і функціональним.
На підтвердження можливості поставити стінки комплектовані лотками розміром 312x427x75мм, 312x427x150мм та 312x430x300мм та на металевих напрямних надаємо відповідь від виробника продукції ТОВ «Геометрія-Арт».
Положення тендерної документації є дискримінаційними, не узгоджуються з чинним законодавством в цій частині та повинні бути приведені у відповідність до вимог Особливостей та ЗУ «Про публічні закупівлі».
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Доказами порушення наших прав є: тендерна документація на закупівлю (додається) та інші документи додані до цієї скарги.
Вище зазначені вимоги Тендерної документації є неправомірними та такими, що порушують положення Закону України «Про публічні закупівлі» та права Скаржника. Вищенаведені дискримінаційні вимоги можуть бути усунені шляхом видалення із тендерної документації або їх зміни.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення в Тендерній документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником ринку постачання меблів, про що свідчать в тому числі укладені та виконані договори в електронній системі закупівель Prozorro. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може взяти участь у закупівлі.
Заявляю про бажання бути присутньою на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
×
-
Назва доказу:
Рішення АМК
-
Повʼязаний документ:
рішення від 19.08.2025 № 12788.pdf
-
-
Назва доказу:
Відповідь виробника
-
Повʼязаний документ:
Відповідь 2 від 08.08.2025р.pdf
-
-
Назва доказу:
Висновок ДСЕЕ
-
Повʼязаний документ:
ДСЕЕ №12.2-18-1.26361.pdf
-
-
Назва доказу:
Нова редакція ТД
-
Повʼязаний документ:
Тендерна Документація нова редакція.docx
-
-
Назва доказу:
Зміни в ТД
-
Повʼязаний документ:
Перелік змін до ТД.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Тендерної документації у відповідність до вимог законодавства.
Запити Органу оскарження
Номер:
5252576a698e4679a05d62d426910b6e
Тема запиту:
Пояснення Замовника та відповідні документи з матеріалами щодо проведення Процедури закупівлі на Рішення Комісії АМКУ №13374-р/пк-пз від 01.09.2025
Текст запиту:
06.08.2025р. Замовник - Середня загальноосвітня школа № 23 м. Львова оприлюднив закупівлю за ідентифікатором UA-2025-08-06-011653-a на придбання Шкільні меблі для нового навчального корпусу СЗШ №23 м. Львова. Код ДК 021:2015 - 39160000-1 - Шкільні меблі.
28.08.2025 року ФОП Драчевською О.А. подано скаргу UA-2025-08-06-011653-a.b2 на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації.
На вимогу, викладену в Рішенні №13374-р/пк-пз від 01.09.2025 року Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, надаємо наступні пояснення.
1. На вимогу, викладену в Рішенні №12788-р/пк-пз від 19.08.2025 року Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, Замовником 27 серпня 2025 року внесено зміни до Тендерної документації, а саме:
1.1. Вимога п. 5 Додатку №3 тендерної документації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічне завдання) «Шкільні меблі для нового навчального корпусу СЗШ №23 м. Львова»: «Копія сертифікату на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019 виробника меблів» - Виключена.
1.2. Вимога п. 6 Додатку №3 тендерної документації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічне завдання): «Копія сертифікату на систему управління безпекою ланцюга постачання ISO28000:2008 виробника меблів» - Виключена.
1.3. В Додаток №3 тендерної документації технічне завдання предмета закупівлі «Шкільні меблі для нового навчального корпусу СЗШ №23 м. Львова» характеристики товару Стінка Універсальна у абзаці, що починається зі слів: «Стінка укомплектована…..» , викладено в редакції «Стінка укомплектована пластиковими лотками різних розмірів та кольорів (зелений, червоний, жовтий), розмірами не меншими за наступні: 312×377×75 мм., 312×377×150 мм., 312×377×300 мм. та 525×470×43 мм. А також комплектується спеціальними пластиковими та металевими направляючими спеціальної форми для пластикового лотка, щоб унеможливити його перевертання та випадання».
Тобто, Замовником виконано Рішення №13374-р/пк-пз від 01.09.2025 року Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в повному обсязі.
2. Щодо твердження Скаржника, що «вимоги технічного завдання тендерної документації є дискримінаційними, оскільки на ринку відсутні щонайменше два виробники пластикових лотків чітко саме такого розміру як вимагає Замовник в ТД, а також пластикових направляючих та кришок, які б підходили до цих лотків.», повідомляємо, що
Замовником не встановлено чіткі розміри лотків, а вимога викладена в такій редакції «розмірами не меншими за наступні: 312×377×75 мм., 312×377×150 мм., 312×377×300 мм. та 525×470×43 мм». Тобто, Учасники можуть пропонувати лотки розмірами 312×377×75 мм., 312×377×150 мм., 312×377×300 мм. та 525×470×43 мм або більші.
3. На вимогу Комісії надати інформацію щодо відповідності усім в сукупності вимогам тендерної документації продукції щонайменше двох виробників у вигляді порівняльної таблиці (з посиланням на відповідні пункти підтверджуючих документів) з наданням підтверджуючих документів, надаємо таблицю, що є в Поясненні Замовника №2 від 03.09.2025 у форматі "doc" та "pdf".
Вважаємо, що положення тендерної документації не є дискримінаційними та відповідають вимогам Особливостей та ЗУ «Про публічні закупівлі».
Отже, дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вимог відповідають вимогам ст. 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників.
Зважаючи на викладене вище, вважаємо, що скарга ФОП Драчевської О.А. на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації не підлягає задоволенню.
Дата опублікування:
03.09.2025 19:20
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови закупівлі
Номер:
e0c934d92b39447f9287126a3231d501
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-06-011653-a.a1
Назва:
Скарга на умови закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- ПВ №1103-1104 від 01.04.2021 ДСП, ДВП.pdf 10.08.2025 22:46
- сертифікат-відповідності-на-фанеру.pdf 10.08.2025 22:46
- Скарга на умови.docx 10.08.2025 22:46
- Відповідь 2 від 08.08.2025р.pdf 10.08.2025 22:46
- Ісо 45001_2019.pdf 10.08.2025 22:46
- Скарга на умови.pdf 10.08.2025 22:46
- ПВ №4200 від 04.11.2021 метал.pdf 10.08.2025 22:46
- Tender-documents-[UA-2025-08-06-011653-a].zip 10.08.2025 22:46
- ДСЕЕ №12.2-18-1.26361.pdf 10.08.2025 22:46
- Аналогічний договір Теремки.pdf 10.08.2025 22:46
- sign.p7s 10.08.2025 22:47
- рішення від 12.08.2025 № 12361.pdf 12.08.2025 16:09
- Інформація про резолютивну частину рішення від 19.08.2025 № 12788.pdf 20.08.2025 13:41
- рішення від 19.08.2025 № 12788.pdf 22.08.2025 10:06
- Пояснення замовника 14.08.2025 15:59
- Пояснення замовника 14.08.2025 15:59
- Паспорт на товар 14.08.2025 15:59
- Документи по лотках 14.08.2025 15:59
- Фото лотків 14.08.2025 15:59
- Комерційна пропозиція Рененсанс 14.08.2025 15:59
- Комерційна пропозиція Розком 14.08.2025 15:59
- Комерційна пропозиція Роко 14.08.2025 15:59
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.08.2025 22:49
Дата розгляду скарги:
19.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.08.2025 16:09
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
22.08.2025 10:06
Дата виконання рішення Замовником:
27.08.2025 13:03
Коментар замовника щодо усунення порушень:
З метою усунення порушень зазначених Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за номером №12788-р/пк-пз від 19.08.2025р. Замовником внесено зміни до Тендерної документації шляхом затвердження нової редакції тендерної документації (з Додатками до неї) за назвою предмета закупівлі «Шкільні меблі для нового навчального корпусу СЗШ №23 м. Львова», що знаходиться за адресою: м. Львів, вул. Варшавська, 126, код 39160000-1 – Шкільні меблі за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», та переліку змін, що вносяться та оприлюднено нову редакцію тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та перелік змін, що вносяться, в електронній системі закупівель зареєстрованої за ідентифікатором в Prozorro: UA-2025-08-06-011653-a. Рішення виконано.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
85de40a7cc2a4b1798d5f8849c8ded85
Заголовок пункту скарги:
Вимога сертифікатів, які не стосуються предмету закупівлі і які не може надати Скаржник
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
06.08.2025р. Замовник оприлюднив закупівлю за ідентифікатором UA-2025-08-06-011653-a на придбання Шкільні меблі для нового навчального корпусу СЗШ №23 м. Львова. Код ДК 021:2015 - 39160000-1 - Шкільні меблі.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій до 14.08.2025 00:00.
Я маю намір взяти участь у відповідному тендері та маю можливість поставити необхідний товар однак ознайомившись з тендерною документацією, виявила в ній вимоги, яка не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та позбавляють мене можливості взяти участь у відповідній закупівлі.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів:
1. Відповідно до п.6.1. Розділу ІІІ Тендерної документації учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником, зазначених Замовником в Додатку 3 ТД.
Відповідно до п.5 та 6 Додатку 3 до ТД Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати наступні документи:
5) Копія сертифікату на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019 виробника меблів
6) Копія сертифікату на систему управління безпекою ланцюга постачання ISO28000:2008 виробника меблів;
Повідомляю, що Скаржник не є виробником товару. Я отримую товар у інших виробників, в тому числі ТОВ «Геометрія-Арт» та реалізовую його через процедури закупівель.
Зазначаю, що Скаржник планує поставити Замовнику товару виробництва ТОВ «Геометрія-Арт», яке не має сертифікатів ДСТУ ISO 45001:2019 та ISO28000:2008. Також виробник не планує їх отримання, що підтверджується його відповіддю вих.№2 від 08.08.2025р. і підтверджує, що сертифікація за зазначеними стандартами є добровільною, у свою чергу на підтвердження якості товару може надати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, сертифікати відповідності на матеріали, протоколи випробувань на матеріали.
Такими чином, Скаржник не може надати такі сертифікати, виданий на виробника товару, оскільки він їх не має.
Також звертаємо Вашу увагу, що сертифікати ДСТУ ISO 45001:2019 та ISO28000:2008 не характеризують товар, що закуповується – комплект парта учнівська та стілець учнівський, стінка універсальна, комплект стіл письмовий з приставною тумбою і не підтверджує його якісні характеристики.
Скаржник має висновок ДСЕЕ на товар, виданий на виробника товару ТОВ «Геометрія-Арт», і надасть його у складі пропозиції, чим підтвердить технічні і якісні вимоги до предмета закупівлі (додається до Скарги).
Щодо сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019:
Відповідно до свого змісту і призначення ДСТУ ISO 45001:2019 Система управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (додається до Скарги) спрямований на побудову організаційних процесів суб’єкта господарювання, у спосіб, який відповідає європейським стандартам. Стандарт не встановлює жодних вимог до самої продукції, зокрема меблів.
Предметом закупівлі не є послуги виробництва на підприємстві Замовника, не є послуги аутсорсингу, послуги з охороні праці. Однак предметом закупівлі є товар –меблі , якість якого жодним чином не підтверджує сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019. Скаржник належним чином дотримується законодавства з охорони праці і не має зауважень, позовів, приписів від контролюючих органів у цих питаннях, зокрема від Держпраці.
Крім того ДСТУ ISO 45001:2019 передбачає наявність на підприємстві аудитора, що спонукає до найму окремого працівника та навчання його за напрямком внутрішнього аудитора систем менеджменту (див згідно змісту: 9.2 внутрішній аудит стор. 14). Сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019 Система управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування не характеризує закуповуваний товар з технічної сторони і не засвідчує його якість, натомість відноситься до структури й урядування організації учасника та певних її внутрішніх процесів.
Відповідно до Наказу ДП "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 26.12.2019 №502 "Про прийняття та скасування національних стандартів" встановлено, зокрема:
1) прийняти національні стандарти, гармонізовані з європейськими та міжнародними стандартами, методом перекладу з наданням чинності з 01 січня 2021 року: ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) "Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування" – на заміну ДСТУ OHSAS 18001:2010;
2) скасувати чинність національних стандартів з 01 січня 2022 року: ДСТУ OHSAS 18001:2010 "Системи управління гігієною та безпекою праці. Вимоги" (OHSAS 18001:2007, IDT).
За таких умов стандарт ДСТУ OHSAS 18001:2010 втратив чинність.
Відповідно до ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) "Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування" встановлено, що цей стандарт установлює вимоги до системи управління охороною здоров’я і безпекою праці (ОЗіБП), а також містить настанови щодо їх застосування, щоб дати змогу організації створити безпечні та здорові умови праці на робочому місці, запобігаючи травмам і погіршенню стану здоров’я, що пов’язані з виробництвом, та активно вдосконалюючи свої показники діяльності у сфері ОЗіБП.
Цей стандарт можна застосовувати до будь-якої організації, яка прагне створити, впровадити й забезпечити функціювання системи управління ОЗіБП, щоб покращити охорону здоров’я і безпеку праці, унеможливити небезпеки та зменшити ризики у сфері ОЗіБП (охоплюючи системні недоліки), реалізувати можливості у сфері ОЗіБП, а також реагувати на невідповідності в системі управління у сфері ОЗіБП, пов’язані з її функціюванням.
За таких умов взяти участь у процедурі закупівлі можуть лише ті учасники, які мають виданий на виробника сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника.
Аналогічна позиція викладена в Рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №6943 -р/пк-пз від 18.04.2024р.
Щодо сертифікату ISO 28000:
Відповідно до свого змісту і призначення ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) "Системи управління безпекою ланцюга постачань. Вимоги" спрямований на створення та впровадження організаційних процесів, що забезпечують управління ризиками безпеки у логістичних і транспортних ланцюгах постачань. Стандарт встановлює вимоги до системи управління безпекою під час переміщення товарів, у тому числі щодо ідентифікації потенційних загроз, контролю доступу, моніторингу та реагування на інциденти в логістичних процесах. Він не встановлює жодних вимог до технічних характеристик продукції, зокрема меблів, та не є інструментом підтвердження їх якості.
Предметом закупівлі не є логістичні чи транспортні послуги, не є послуги з охорони або управління ризиками постачань, а є готовий товар — меблі. Наявність або відсутність у виробника чи постачальника сертифіката ДСТУ ISO 28000:2008 жодним чином не впливає на технічні, якісні чи експлуатаційні характеристики меблів. Таким чином, вимога надати сертифікат ISO 28000:2008 не має безпосереднього зв’язку з предметом закупівлі та не підтверджує відповідність товару встановленим технічним вимогам.
Скаржник дотримується усіх вимог законодавства, що регулює безпеку та якість продукції, а також забезпечує належну організацію постачання без порушень, не маючи жодних зауважень або приписів з боку контролюючих органів. Запровадження вимоги щодо надання сертифіката ISO 28000:2008 без обґрунтованого зв’язку з предметом закупівлі фактично обмежує коло потенційних учасників лише тими, хто має такий документ, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, зокрема Скаржника, і суперечить принципам недискримінації та добросовісної конкуренції, передбаченим Законом України "Про публічні закупівлі".
Таким чином я можу підтвердити якість товару висновком ДСЕЕ виробника, сертифікатами відповідності на матеріали, протоколами випробувань на матеріали, але позбавлена можливості виконати вимоги тендерної документації та отримати і надати сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019.
Встановлені вимоги щодо вищезазначених сертифікатів ISO не узгоджується з технічним завданням та предметом закупівлі, що є незаконним та дискримінує Скаржника, оскільки, не маючи сертифікатів, його пропозиція буде неправомірно відхилена.
передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Доказами порушення наших прав є: тендерна документація на закупівлю (https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2025-08-06-011653-a) (додається) та інші документи додані до цієї скарги.
Вище зазначені вимоги Тендерної документації є неправомірними та такими, що порушують положення Закону України «Про публічні закупівлі» та права Скаржника. Вищенаведені дискримінаційні вимоги можуть бути усунені шляхом видалення із тендерної документації або їх зміни.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення в Тендерній документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником ринку постачання меблів, про що свідчать в тому числі укладені та виконані договори в електронній системі закупівель Prozorro. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може взяти участь у закупівлі.
Заявляю про бажання бути присутньою на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій до 14.08.2025 00:00.
Я маю намір взяти участь у відповідному тендері та маю можливість поставити необхідний товар однак ознайомившись з тендерною документацією, виявила в ній вимоги, яка не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та позбавляють мене можливості взяти участь у відповідній закупівлі.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів:
1. Відповідно до п.6.1. Розділу ІІІ Тендерної документації учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником, зазначених Замовником в Додатку 3 ТД.
Відповідно до п.5 та 6 Додатку 3 до ТД Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати наступні документи:
5) Копія сертифікату на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019 виробника меблів
6) Копія сертифікату на систему управління безпекою ланцюга постачання ISO28000:2008 виробника меблів;
Повідомляю, що Скаржник не є виробником товару. Я отримую товар у інших виробників, в тому числі ТОВ «Геометрія-Арт» та реалізовую його через процедури закупівель.
Зазначаю, що Скаржник планує поставити Замовнику товару виробництва ТОВ «Геометрія-Арт», яке не має сертифікатів ДСТУ ISO 45001:2019 та ISO28000:2008. Також виробник не планує їх отримання, що підтверджується його відповіддю вих.№2 від 08.08.2025р. і підтверджує, що сертифікація за зазначеними стандартами є добровільною, у свою чергу на підтвердження якості товару може надати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, сертифікати відповідності на матеріали, протоколи випробувань на матеріали.
Такими чином, Скаржник не може надати такі сертифікати, виданий на виробника товару, оскільки він їх не має.
Також звертаємо Вашу увагу, що сертифікати ДСТУ ISO 45001:2019 та ISO28000:2008 не характеризують товар, що закуповується – комплект парта учнівська та стілець учнівський, стінка універсальна, комплект стіл письмовий з приставною тумбою і не підтверджує його якісні характеристики.
Скаржник має висновок ДСЕЕ на товар, виданий на виробника товару ТОВ «Геометрія-Арт», і надасть його у складі пропозиції, чим підтвердить технічні і якісні вимоги до предмета закупівлі (додається до Скарги).
Щодо сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019:
Відповідно до свого змісту і призначення ДСТУ ISO 45001:2019 Система управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (додається до Скарги) спрямований на побудову організаційних процесів суб’єкта господарювання, у спосіб, який відповідає європейським стандартам. Стандарт не встановлює жодних вимог до самої продукції, зокрема меблів.
Предметом закупівлі не є послуги виробництва на підприємстві Замовника, не є послуги аутсорсингу, послуги з охороні праці. Однак предметом закупівлі є товар –меблі , якість якого жодним чином не підтверджує сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019. Скаржник належним чином дотримується законодавства з охорони праці і не має зауважень, позовів, приписів від контролюючих органів у цих питаннях, зокрема від Держпраці.
Крім того ДСТУ ISO 45001:2019 передбачає наявність на підприємстві аудитора, що спонукає до найму окремого працівника та навчання його за напрямком внутрішнього аудитора систем менеджменту (див згідно змісту: 9.2 внутрішній аудит стор. 14). Сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019 Система управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування не характеризує закуповуваний товар з технічної сторони і не засвідчує його якість, натомість відноситься до структури й урядування організації учасника та певних її внутрішніх процесів.
Відповідно до Наказу ДП "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 26.12.2019 №502 "Про прийняття та скасування національних стандартів" встановлено, зокрема:
1) прийняти національні стандарти, гармонізовані з європейськими та міжнародними стандартами, методом перекладу з наданням чинності з 01 січня 2021 року: ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) "Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування" – на заміну ДСТУ OHSAS 18001:2010;
2) скасувати чинність національних стандартів з 01 січня 2022 року: ДСТУ OHSAS 18001:2010 "Системи управління гігієною та безпекою праці. Вимоги" (OHSAS 18001:2007, IDT).
За таких умов стандарт ДСТУ OHSAS 18001:2010 втратив чинність.
Відповідно до ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) "Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування" встановлено, що цей стандарт установлює вимоги до системи управління охороною здоров’я і безпекою праці (ОЗіБП), а також містить настанови щодо їх застосування, щоб дати змогу організації створити безпечні та здорові умови праці на робочому місці, запобігаючи травмам і погіршенню стану здоров’я, що пов’язані з виробництвом, та активно вдосконалюючи свої показники діяльності у сфері ОЗіБП.
Цей стандарт можна застосовувати до будь-якої організації, яка прагне створити, впровадити й забезпечити функціювання системи управління ОЗіБП, щоб покращити охорону здоров’я і безпеку праці, унеможливити небезпеки та зменшити ризики у сфері ОЗіБП (охоплюючи системні недоліки), реалізувати можливості у сфері ОЗіБП, а також реагувати на невідповідності в системі управління у сфері ОЗіБП, пов’язані з її функціюванням.
За таких умов взяти участь у процедурі закупівлі можуть лише ті учасники, які мають виданий на виробника сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника.
Аналогічна позиція викладена в Рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №6943 -р/пк-пз від 18.04.2024р.
Щодо сертифікату ISO 28000:
Відповідно до свого змісту і призначення ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) "Системи управління безпекою ланцюга постачань. Вимоги" спрямований на створення та впровадження організаційних процесів, що забезпечують управління ризиками безпеки у логістичних і транспортних ланцюгах постачань. Стандарт встановлює вимоги до системи управління безпекою під час переміщення товарів, у тому числі щодо ідентифікації потенційних загроз, контролю доступу, моніторингу та реагування на інциденти в логістичних процесах. Він не встановлює жодних вимог до технічних характеристик продукції, зокрема меблів, та не є інструментом підтвердження їх якості.
Предметом закупівлі не є логістичні чи транспортні послуги, не є послуги з охорони або управління ризиками постачань, а є готовий товар — меблі. Наявність або відсутність у виробника чи постачальника сертифіката ДСТУ ISO 28000:2008 жодним чином не впливає на технічні, якісні чи експлуатаційні характеристики меблів. Таким чином, вимога надати сертифікат ISO 28000:2008 не має безпосереднього зв’язку з предметом закупівлі та не підтверджує відповідність товару встановленим технічним вимогам.
Скаржник дотримується усіх вимог законодавства, що регулює безпеку та якість продукції, а також забезпечує належну організацію постачання без порушень, не маючи жодних зауважень або приписів з боку контролюючих органів. Запровадження вимоги щодо надання сертифіката ISO 28000:2008 без обґрунтованого зв’язку з предметом закупівлі фактично обмежує коло потенційних учасників лише тими, хто має такий документ, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, зокрема Скаржника, і суперечить принципам недискримінації та добросовісної конкуренції, передбаченим Законом України "Про публічні закупівлі".
Таким чином я можу підтвердити якість товару висновком ДСЕЕ виробника, сертифікатами відповідності на матеріали, протоколами випробувань на матеріали, але позбавлена можливості виконати вимоги тендерної документації та отримати і надати сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019.
Встановлені вимоги щодо вищезазначених сертифікатів ISO не узгоджується з технічним завданням та предметом закупівлі, що є незаконним та дискримінує Скаржника, оскільки, не маючи сертифікатів, його пропозиція буде неправомірно відхилена.
передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Доказами порушення наших прав є: тендерна документація на закупівлю (https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2025-08-06-011653-a) (додається) та інші документи додані до цієї скарги.
Вище зазначені вимоги Тендерної документації є неправомірними та такими, що порушують положення Закону України «Про публічні закупівлі» та права Скаржника. Вищенаведені дискримінаційні вимоги можуть бути усунені шляхом видалення із тендерної документації або їх зміни.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення в Тендерній документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником ринку постачання меблів, про що свідчать в тому числі укладені та виконані договори в електронній системі закупівель Prozorro. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може взяти участь у закупівлі.
Заявляю про бажання бути присутньою на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
×
-
Назва доказу:
СВ
-
Повʼязаний документ:
сертифікат-відповідності-на-фанеру.pdf
-
-
Назва доказу:
ІСО
-
Повʼязаний документ:
Ісо 45001_2019.pdf
-
-
Назва доказу:
ПВ
-
Повʼязаний документ:
ПВ №4200 від 04.11.2021 метал.pdf
-
-
Назва доказу:
ПВ
-
Повʼязаний документ:
ПВ №1103-1104 від 01.04.2021 ДСП, ДВП.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСЕЕ
-
Повʼязаний документ:
ДСЕЕ №12.2-18-1.26361.pdf
-
-
Назва доказу:
Відповідь виробника
-
Повʼязаний документ:
Відповідь 2 від 08.08.2025р.pdf
-
-
Назва доказу:
ТД
-
Повʼязаний документ:
Tender-documents-[UA-2025-08-06-011653-a].zip
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Тендерної документації у відповідність до вимог законодавства
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
5c568585888f46728a8672f861d80450
Заголовок пункту скарги:
Відсутні щонайменше два виробники лотків, напрямних та кришок до них, що є дискримінаційним до Скаржника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
2. Відповідно до Додатку 3 до ТД «Стінка укомплектована пластиковими лотками різних розмірів та кольорів (зелений, червоний, жовтий), 312×377×75 мм, 312×377×150 мм, 312×377×300 мм та 525×470×43 мм. А також комплектується спеціальними пластиковими направляючими спеціальної форми для пластикового лотка, щоб унеможливити його перевертання та випадання. Пластикові направляючі містять спеціальні фіксаційні втулочні кріплення (аналог полицетримача) на своїй основі для можливості їх монтажу без гвинтів чи саморізів. Додатково лотки повинні комплектуватись пластиковими кришками, що забезпечують додатковий захист вмісту лотка (напівпрозорі кришки дозволяють швидко переглядати вміст лотка, не знімаючи їх)»
Також відповідно до п.10-12 Додатку 3 до ТД для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати наступні документи:
10) Сертифікат відповідності на пластикові лотки, що виданий акредитованим НААУ органом з сертифікації, яким підтверджується відповідність лотків (згідно із зазначеними основними технічними характеристиками), що пропонується учасником, діючим в Україні державним нормам та стандартам, зокрема ДСТУ EN 71-1:2019, ДСТУ EN 71-2:2022, ДСТУ EN 71-3:2022.
11) Копія протоколів випробувань від акредитованої лабораторії НААУ на відповідність пропонованих лотків (згідно із зазначеними основними технічними характеристиками) вимогам ДСТУ EN 71-1:2019, ДСТУ EN 71-2:2022, ДСТУ EN 71-3:2022.
12) Документ, який підтверджує відносини з виробником/постачальником лотків із зазначенням конкретного розміру товару (договір поставки та/або дилерська угода та/або дистриб’юторський договір та/або видаткова накладна та/або лист-підтвердження чи інше), що здійснює його реалізацію та постачання на території України.
Зазначаємо, що вищезазначені вимоги технічного завдання тендерної документації є дискримінаційними, оскільки на ринку відсутні щонайменше два виробники пластикових лотків чітко саме такого розміру як вимагає Замовник в ТД, а також пластикових направляючих та кришок, які б підходили до цих лотків.
У свою чергу Скаржник може поставити Замовнику стінки укомплектовані лотками розміром 312x427x75мм, 312x427x150мм та 312x430x300мм, що є кращою пропозицією, оскільки такі лотки більшого розміру і мають більшу місткість. Проте через зазначення чітких та специфічних розмірів лотків в технічному завданні виробника та вимоги надати сертифікат, протокол і лист виробника/постачальника на них, я позбавлена можливості взяти участь у процедурі закупівлі, хоча можу запропонувати товар, який задовольнятиме потребу замовника, буде не гіршим і так само якісним і функціональним.
На підтвердження можливості поставити стінки комплектовані лотками розміром 312x427x75мм, 312x427x150мм та 312x430x300мм надаємо відповідь від виробника продукції ТОВ «Геометрія-Арт».
Положення тендерної документації є дискримінаційними, не узгоджуються з чинним законодавством в цій частині та повинні бути приведені у відповідність до вимог Особливостей та ЗУ «Про публічні закупівлі».
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Доказами порушення наших прав є: тендерна документація на закупівлю (https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2025-08-06-011653-a) (додається) та інші документи додані до цієї скарги.
Вище зазначені вимоги Тендерної документації є неправомірними та такими, що порушують положення Закону України «Про публічні закупівлі» та права Скаржника. Вищенаведені дискримінаційні вимоги можуть бути усунені шляхом видалення із тендерної документації або їх зміни.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення в Тендерній документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником ринку постачання меблів, про що свідчать в тому числі укладені та виконані договори в електронній системі закупівель Prozorro. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може взяти участь у закупівлі.
Заявляю про бажання бути присутньою на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Також відповідно до п.10-12 Додатку 3 до ТД для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати наступні документи:
10) Сертифікат відповідності на пластикові лотки, що виданий акредитованим НААУ органом з сертифікації, яким підтверджується відповідність лотків (згідно із зазначеними основними технічними характеристиками), що пропонується учасником, діючим в Україні державним нормам та стандартам, зокрема ДСТУ EN 71-1:2019, ДСТУ EN 71-2:2022, ДСТУ EN 71-3:2022.
11) Копія протоколів випробувань від акредитованої лабораторії НААУ на відповідність пропонованих лотків (згідно із зазначеними основними технічними характеристиками) вимогам ДСТУ EN 71-1:2019, ДСТУ EN 71-2:2022, ДСТУ EN 71-3:2022.
12) Документ, який підтверджує відносини з виробником/постачальником лотків із зазначенням конкретного розміру товару (договір поставки та/або дилерська угода та/або дистриб’юторський договір та/або видаткова накладна та/або лист-підтвердження чи інше), що здійснює його реалізацію та постачання на території України.
Зазначаємо, що вищезазначені вимоги технічного завдання тендерної документації є дискримінаційними, оскільки на ринку відсутні щонайменше два виробники пластикових лотків чітко саме такого розміру як вимагає Замовник в ТД, а також пластикових направляючих та кришок, які б підходили до цих лотків.
У свою чергу Скаржник може поставити Замовнику стінки укомплектовані лотками розміром 312x427x75мм, 312x427x150мм та 312x430x300мм, що є кращою пропозицією, оскільки такі лотки більшого розміру і мають більшу місткість. Проте через зазначення чітких та специфічних розмірів лотків в технічному завданні виробника та вимоги надати сертифікат, протокол і лист виробника/постачальника на них, я позбавлена можливості взяти участь у процедурі закупівлі, хоча можу запропонувати товар, який задовольнятиме потребу замовника, буде не гіршим і так само якісним і функціональним.
На підтвердження можливості поставити стінки комплектовані лотками розміром 312x427x75мм, 312x427x150мм та 312x430x300мм надаємо відповідь від виробника продукції ТОВ «Геометрія-Арт».
Положення тендерної документації є дискримінаційними, не узгоджуються з чинним законодавством в цій частині та повинні бути приведені у відповідність до вимог Особливостей та ЗУ «Про публічні закупівлі».
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Доказами порушення наших прав є: тендерна документація на закупівлю (https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2025-08-06-011653-a) (додається) та інші документи додані до цієї скарги.
Вище зазначені вимоги Тендерної документації є неправомірними та такими, що порушують положення Закону України «Про публічні закупівлі» та права Скаржника. Вищенаведені дискримінаційні вимоги можуть бути усунені шляхом видалення із тендерної документації або їх зміни.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення в Тендерній документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником ринку постачання меблів, про що свідчать в тому числі укладені та виконані договори в електронній системі закупівель Prozorro. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може взяти участь у закупівлі.
Заявляю про бажання бути присутньою на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
×
-
Назва доказу:
Відповідь виробника
-
Повʼязаний документ:
Відповідь 2 від 08.08.2025р.pdf
-
-
Назва доказу:
ТД
-
Повʼязаний документ:
Tender-documents-[UA-2025-08-06-011653-a].zip
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Тендерної документації у відповідність до вимог законодавства