-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Закупівля сервера для реалізації проекту щодо виконання грантової угоди Київським національним університетом імені Тараса Шевченка
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 24 робочих дні
422 766.66
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 113.83 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 113.83 UAH
Період оскарження:
06.08.2025 16:38 - 11.08.2025 00:00
Вимога
Без відповіді
ВИМОГА на дії та рішення Замовника Київський національний університет імені Тараса Шевченка (код ЄДРПОУ 02070944) у закупівлі UA-2025-08-06-010661-a
Номер:
58025b91bf0f448e8b374e7b5ac6b861
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-06-010661-a.c1
Назва:
ВИМОГА на дії та рішення Замовника Київський національний університет імені Тараса Шевченка (код ЄДРПОУ 02070944) у закупівлі UA-2025-08-06-010661-a
Вимога:
«06» серпня 2025 року Київський національний університет імені Тараса Шевченка (код ЄДРПОУ 02070944), місцезнаходження за адресою: 01033, Україна, Київська область, Київ, вул. Володимирська, буд. 60 оприлюднено процедуру закупівлі Сервер Supermicro SYS-621C-TN12R CloudDC Superserver 1 х 28 Core Intel® Xeon® Scalable Processor 5520+ 5th Gen. 2.20GHZ 52.5MB L3 Cache TDP 205W – Gold, Intel / Solidigm SSD SATA 2.5": 960GB SATA 6Gb/s Read 550 MB/s Write 510 MB/s Server/Enterprise 3.0 DWPD, 2.5" SSD 7mm, Intel D3-S4520, 1x10GbE Dual Port (2 x SFP+) PCIe 3 x8 ConnectX-3 EN Mellanox MCX312A-XCBT NIC, 2 x 64GB PC5- 38400 DDR5-4800 Registered ECC Memory Module або еквівалент, код за ДК 021:2015: 48822000-6 Комп’ютерні сервери (далі – Закупівля), відкриті торги в порядку, визначеному Особливостями, ідентифікатор закупівлі UA-2025-08-06-010661-a.
«14» серпня 2025 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Діксі-Центр» (код ЄДРПОУ 34763967) (далі – Скаржник, ТОВ «Діксі-Центр») підготувало та як Учасник подало тендерну пропозицію відповідно до вимог тендерної документації.
«15» серпня 2025 року був проведений аукціон, де за результатами торгів переміг Учасник ФОП БЕЛЯЛЕТДІНОВ ТИМУР РАВИЛЬОВИЧ (Ідентифікаційний код учасника: 3165610857)
«25» серпня 2025 року Замовником Київський національний університет імені Тараса Шевченка (код ЄДРПОУ 02070944) був опублікований Протокол щодо прийняття рішення Уповноваженою особою Роксолана ЖОЛОБЧУК №22/08/02 від «22» серпня 2025 року про визнання переможцем та намір укласти договір з ФОП БЕЛЯЛЕТДІНОВ ТИМУР РАВИЛЬОВИЧ (Ідентифікаційний код учасника: 3165610857).
Товариство з обмеженою відповідальністю «Діксі-Центр» (код ЄДРПОУ 34763967), як учасник даної закупівлі, не погоджується з ухваленим Замовником рішенням та вважає, що своїми діями Замовник допустив порушення приписів Закону України «Про публічні закупівлі» зокрема принципів здійснення закупівель визначених статтею 5 Закону в частині недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, внаслідок яких порушено право та охоронювані законом інтереси Скаржника, як учасника закупівлі.
Обґрунтування вчинених порушень Замовником:
Відповідно до тендерної документації Замовника Київський національний університет імені Тараса Шевченка (код ЄДРПОУ 02070944), а саме: Додаток 3 до тендерної документації - ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ за кодом ДК 021:2015 48820000-2 (Закупівля сервера для реалізації проекту щодо виконання грантової угоди Київським національним університетом імені Тараса Шевченка) в розрізі технічної специфікації та технічних характеристик запропонованих Замовником, ТОВ «Діксі-Центр» (Далі - Скаржник) не погоджується з ухваленим уповноваженої особи Замовника Роксолана ЖОЛОБЧУК рішенням та вважає, що пропозиція ФОП БЕЛЯЛЕТДІНОВ ТИМУР РАВИЛЬОВИЧ (Ідентифікаційний код учасника: 3165610857) не відповідає технічним вимогам Замовника.
ФОП БЕЛЯЛЕТДІНОВ ТИМУР РАВИЛЬОВИЧ (Ідентифікаційний код учасника: 3165610857) у складі своєї тендерної пропозиції надає документ ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ на поставку Товару згідно Код ДК 021:2015 48820000-2 (Закупівля сервера для реалізації проекту щодо виконання грантової угоди Київським національним університетом імені Тараса Шевченка) згідно з Додатком 3 до тендерної документації закупівлі UA-2025-08-06-010661-a в якому зазначено, що запропонований товар Сервер 621P-TR/5520+/128GB/1x960GB/2x25Gb (виробник ТОВ "ОНІКС СОЛЮШИНЗ", Україна) у складі: 1 x 28 Core Intel® Xeon® Scalable Processor 5520+ 5th Gen. 2.20GHZ 52.5MB L3 Cache TDP 205W - Gold, Intel / Solidigm SSD SATA 2.5": 960GB SATA 6Gb/s Read 550 MB/s Write 510 MB/s Server/Enterprise 3.0 DWPD, 2.5" SSD 7mm, Intel D3-S4520, 1x25GbE/10GbE Dual Port (2 x SFP28/SFP+) PCIe 3 x8 ConnectX-4 EN Mellanox MCX4121A-ACATNIC, 2 x 64GB PC5-44800 DDR5-5600 Registered ECC Memory Module відповідає вимогам технічних характеристик запропонованих Замовником відповідно до Додатку 3 до тендерної документації закупівлі UA-2025-08-06-010661-a.
Вищевказане не відповідає вимогам зазначеним у ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ на поставку Товару згідно Код ДК 021:2015 48820000-2 (Закупівля сервера для реалізації проекту щодо виконання грантової угоди Київським національним університетом імені Тараса Шевченка) згідно з Додатком 3 до тендерної документації закупівлі UA-2025-08-06-010661-a Замовника Київський національний університет імені Тараса Шевченка (код ЄДРПОУ 02070944) за технічною специфікацією та технічними характеристиками запропонованого обладнання, а саме:
1) ФОП БЕЛЯЛЕТДІНОВ ТИМУР РАВИЛЬОВИЧ (Ідентифікаційний код учасника: 3165610857) у складі своєї пропозиції запропонував мережеву карту 1x25GbE/10GbE Dual Port (2 x SFP28/SFP+), Mellanox MCX4121A-ACAT PCIe 3.0 x8, яка не відповідає технічній специфікації Замовника Київський національний університет імені Тараса Шевченка (код ЄДРПОУ 02070944) закупівлі UA-2025-08-06-010661-a, яка зазначена у Додатку 3 до тендерної документації.
2) Запропонований Учасником ФОП БЕЛЯЛЕТДІНОВ ТИМУР РАВИЛЬОВИЧ (Ідентифікаційний код учасника: 3165610857) товар Сервер 621P-TR/5520+/128GB/1x960GB/2x25Gb (виробник ТОВ "ОНІКС СОЛЮШИНЗ", Україна) це не аналог і не відповідає технічній специфікації зазначеній у Додатку 3 до тендерної документації закупівлі UA-2025-08-06-010661-a Замовника Київський національний університет імені Тараса Шевченка (код ЄДРПОУ 02070944) оскільки це зовсім інша платформа (офіційний сайт: https://www.supermicro.com/en/products/system/mainstream/2u/sys-621p-tr ) .
Для порівняння платформ, взятих з офіційного сайту серверів Supermicro https://www.supermicro.com/en/products/system/compare?sku=SYS-621P-TR,SYS-621C-TN12R із основних відмінностей можна побачити:
а) Запропонований товар Учасника ФОП БЕЛЯЛЕТДІНОВ ТИМУР РАВИЛЬОВИЧ (Ідентифікаційний код учасника: 3165610857) Сервер 621P-TR/5520+/128GB/1x960GB/2x25Gb (виробник ТОВ "ОНІКС СОЛЮШИНЗ", Україна) не відповідає технічним вимогам Замовника і має 8 дисків - Default: Total 8 bays, коли як в технічній специфікації Замовника Київський національний університет імені Тараса Шевченка (код ЄДРПОУ 02070944) згідно з Додатком 3 до тендерної документації закупівлі UA-2025-08-06-010661-a Серверу Supermicro SYS-621C-TN12R CloudDC Superserver 1 х 28 Core Intel® Xeon® Scalable Processor 5520+ 5th Gen. 2.20GHZ 52.5MB L3 Cache TDP 205W – Gold, Intel / Solidigm SSD SATA 2.5": 960GB SATA 6Gb/s Read 550 MB/s Write 510 MB/s Server/Enterprise 3.0 DWPD, 2.5" SSD 7mm, Intel D3-S4520, 1x10GbE Dual Port (2 x SFP+) PCIe 3 x8 ConnectX-3 EN Mellanox MCX312A-XCBT NIC, 2 x 64GB PC5- 38400 DDR5-4800 Registered ECC Memory Module вимога Default: Total 12 bays.
б) Запропонований Учасником ФОП БЕЛЯЛЕТДІНОВ ТИМУР РАВИЛЬОВИЧ (Ідентифікаційний код учасника: 3165610857) товар Сервер 621P-TR/5520+/128GB/1x960GB/2x25Gb (виробник ТОВ "ОНІКС СОЛЮШИНЗ", Україна) не відповідає технічним вимогам Замовника і має менше PCIe, а саме: 2 PCIe 5.0 x8 LP slots, 4 PCIe 5.0 x16 LP slots, коли як в Додатку 3 до тендерної документації закупівлі UA-2025-08-06-010661-a Замовника Київський національний університет імені Тараса Шевченка (код ЄДРПОУ 02070944) Сервер Supermicro SYS-621C-TN12R CloudDC Superserver 1 х 28 Core Intel® Xeon® Scalable Processor 5520+ 5th Gen. 2.20GHZ 52.5MB L3 Cache TDP 205W – Gold, Intel / Solidigm SSD SATA 2.5": 960GB SATA 6Gb/s Read 550 MB/s Write 510 MB/s Server/Enterprise 3.0 DWPD, 2.5" SSD 7mm, Intel D3-S4520, 1x10GbE Dual Port (2 x SFP+) PCIe 3 x8 ConnectX-3 EN Mellanox MCX312A-XCBT NIC, 2 x 64GB PC5- 38400 DDR5-4800 Registered ECC Memory Module вимога є 4 PCIe 5.0 x16 FHFL double-width slots, 2 PCIe 5.0 x16 FHHL slots, 2 PCIe 5.0 x16 AIOM slots (OCP 3.0 compatible)
в) Запропонований Учасником ФОП БЕЛЯЛЕТДІНОВ ТИМУР РАВИЛЬОВИЧ (Ідентифікаційний код учасника: 3165610857) товар Сервер 621P-TR/5520+/128GB/1x960GB/2x25Gb (виробник ТОВ "ОНІКС СОЛЮШИНЗ", Україна) не відповідає технічним вимогам Замовника, оскільки ця платформа не підтримує GPU карти та не валідована виробником для роботи з ними.
Моделі зазначені в порівнянні за посиланням на офіційному сайті виробника серверів Supermicro: https://www.supermicro.com/en/products/system/compare?sku=SYS-621P-TR,SYS-621C-TN12R , а саме: NVIDIA PCIe: H100 NVL, H100, L40, RTX A6000, RTX A5000, RTX A4500, RTX A4000, L40S, L4, A2 та Intel PCIe: Intel Data Center GPU Flex 140, Intel Data Center GPU Flex 170.
Таким чином вимогу, щодо ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ на поставку Товару згідно Код ДК 021:2015 48820000-2 (Закупівля сервера для реалізації проекту щодо виконання грантової угоди Київським національним університетом імені Тараса Шевченка) згідно з Додатком 3 до тендерної документації закупівлі UA-2025-08-06-010661-a, учасник ФОП БЕЛЯЛЕТДІНОВ ТИМУР РАВИЛЬОВИЧ (Ідентифікаційний код учасника: 3165610857) не виконав та спостерігається невідповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015 48820000-2 (Закупівля сервера для реалізації проекту щодо виконання грантової угоди Київським національним університетом імені Тараса Шевченка) відповідно до ідентифікатора закупівлі UA-2025-08-06-010661-a.
Учасником ФОП БЕЛЯЛЕТДІНОВ ТИМУР РАВИЛЬОВИЧ (Ідентифікаційний код учасника: 3165610857) було здійснено ряд порушень під час проведення даної закупівлі UA-2025-08-06-010661-a та введення в оману Замовника Київський національний університет імені Тараса Шевченка (код ЄДРПОУ 02070944).
Ухвалене Замовником Київський національний університет імені Тараса Шевченка (код ЄДРПОУ 02070944) рішення про визнання переможцем Учасника ФОП БЕЛЯЛЕТДІНОВ ТИМУР РАВИЛЬОВИЧ (Ідентифікаційний код учасника: 3165610857) є докорінно неправильним, оскільки Замовник не мав правових підстав визнавати Переможцем пропозицію учасника, яка не відповідає технічним, якісним та кількісним характеристикам товару предмета закупівлі згідно з Додатком № 3 до тендерної документації закупівлі UA-2025-08-06-010661-a.
Враховуючи наведену аргументацію вище, Скаржник вважає, що рішення, дії та їх аргументація з боку Замовника є протиправними відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» і у Замовника відсутні підстави для визначення ФОП БЕЛЯЛЕТДІНОВ ТИМУР РАВИЛЬОВИЧ (Ідентифікаційний код учасника: 3165610857) Переможцем.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись статтями 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», враховуючи дії Замовника всупереч положенням законодавства вимагаємо прийняти рішення про заходи, що повинні бути вжиті для усунення порушень вимог Закону України «Про публічні закупівлі», об’єктивного та неупередженого визначення Переможця процедури закупівлі, відкритості та прозорість на всіх стадіях закупівлі, у випадку якщо Замовником не буде здійснено дій щодо усунення порушень, ТОВ «Діксі-Центр» (далі - скаржник) буде змушений звернутися до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (АМКУ).
Пов'язані документи:
Учасник
Дата подачі:
26.08.2025 18:15
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
Скарга на неправомірну відміну замовником процедури закупівлі
Номер:
f11a05e8659449ecb8161dec9f4867be
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-06-010661-a.c2
Назва:
Скарга на неправомірну відміну замовником процедури закупівлі
Скарга:
Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни процедури відкритих торгів з підстави неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Пов'язані документи:
Замовник
- обгрунутвання відміни закупівлі машинозчитувальний формат.docx 12.09.2025 21:15
- обгрунтування відміни закупівлі .pdf 12.09.2025 21:15
- Техн〓чнии〓_висновок_Задорожна_неможлив〓сть_закупівлі.pdf 12.09.2025 21:15
- Рішення від 10.09.2025 № 13906.pdf 10.09.2025 16:22
- sign.p7s 08.09.2025 11:03
- СКАРГА.pdf 08.09.2025 11:02
- СКАРГА.docx 08.09.2025 11:02
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.09.2025 11:10
Дата розгляду скарги:
18.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.09.2025 16:22
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
774cd4446c6c4578a7a217ccb45071b6
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірну відміну замовником процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
СКАРГА
про порушення процедури закупівлі та неправомірність рішення уповноваженої особи Замовника (Протокол №29/08/03 від 29.08.2025 року)
1. Підстави подання скарги та обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів.
І. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати;
Підстави подання скарги: абз. 4 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (далі – Особливості), -
Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).
Посилання на прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника:
06.08.2025р. Київський національний університет імені Тараса Шевченка (далі — Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосив процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) Товар згідно Код ДК 021:2015 48820000-2 (Закупівля сервера для реалізації проекту щодо виконання грантової угоди Київським національним університетом імені Тараса Шевченка) (далі – відкриті торги з Особливостями).
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 15.08.2025р.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники:
1. ФІЗИЧНА-ОСОБА ПІДПРИЄМЕЦЬ БЕЛЯЛЕТДІНОВ ТИМУР РАВИЛЬОВИЧ (далі – Скаржник)
2. ТОВ "Діксі-Центр"
3. ТОВ "Компьютерм"
За результатами розгляду пропозицій учасників, Замовник 25.08.2025р. обрав переможцем процедури закупівлі Скаржника (протокол розгляду тендерної пропозиції №22/08/02 від 22.08.2025р.).
Учасник закупівлі ТОВ "Діксі-Центр" 26.08.2025р. подав вимогу UA-2025-08-06-010661-a.c1 і Замовник 29.08.2025р. скасував рішення про обрання переможцем Скаржника.
29.08.2025 року Замовником було опубліковано Протокол №29/08/03 щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відміну процедури закупівлі згідно підпункт 2 пункту 50 Особливостей - відміна відкритих торгів у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
ІІ. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
В протоколі №22/08/02 від 22.08.2025р. зазначено, що під час розгляду на відповідність вимогам тендерної документації тендерної пропозиції Скаржника, яка визнана найбільш економічно вигідною, підстав для відхилення тендерної пропозиції вказаного учасника не виявлено (технічний висновок структурного підрозділу).
В технічному висновку зазначено, що в результаті аналізу предмету закупівлі, який пропонує Скаржник щодо відповідності технічним та якісним характеристикам предмету закупівлі Замовника, зроблено висновок, що даний̆ предмет закупівлі задовольняє технічним та якісним характеристикам предмету закупівлі.
Скаржник, як переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, а саме 26.08.2025р. надав замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах пунктами 3, 5, 6, 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей (частини першої та частиною другою статті 17 Закону).
І тим самим Скаржник без сумніву був готовий укласти договір за результатами закупівлі.
В протоколі №29/08/03 від 29.08.2025 року зазначено, що під час проведення Закупівлі встановлено такі порушення: НЕВІДПОВІДНІСТЬ ТЕХНІНОГО ЗАВДАННЯ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА.
Виходячи з Протоколу відміни закупівлі, Замовник не долучив жодного доказу (документів та інформації), які б свідчили про неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Отже, Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни процедури відкритих торгів з підстави неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Замовником порушено вимоги процедури закупівлі з огляду на наступні підстави:
Протиправні дії Замовника, що полягають у відміні торгів, призвели до неможливості Скаржника взяти участь у відповідній процедурі закупівлі та стати переможцем процедури закупівлі, чим порушив права та законні інтереси Скаржника.
Згідно абз. 4 п. 59 Особливостей Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).
Дата оприлюднення Проколу про відміну процедури закупівлі – 29.08.2025 року.
Дата, до якої Скаржник може оскаржити рішення Замовника - до 09.09.2025 року, 00:00.
Рішення Комісії АМКУ №15077-р/пк-пз від 10.09.2024 Номер скарги: UA-2024-08-06-003610-a.a1 підтверджує необхідність доведення замовниками факту коригування технічних та якісних характеристик. У цьому випадку замовник не зміг довести правомірність відміни процедури закупівлі для доопрацювання технічної специфікації (технічних вимог та завдання). АМКУ було зобов'язано замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.
Аналогічна практика органу оскарження, викладена рішеннях № 325-р/пк-пз від 05.01.2024 за результатами розгляду скарги UA-2023-12-05-021240-a.b1; №3314-р/пк-пз від 04.03.2025 за результатами розгляду скарги UA-2025-01-22-000276-a.b2; №8849-р/пк-пз від 03.06.2025 за результатами розгляду скарги UA-2025-04-16-012726-a.a3; № 7661 -р/пк-пз від 13.05.2025 за результатами розгляду скарги UA-2025-04-18-007648-a.a1.
З огляду на зазначені рішення Колегії визначальним при відміні відкритих торгів є належне обґрунтування відміни, що повинно бути обов’язково документально підтвердженим.
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування.
Враховуючи наведене, ПРОТОКОЛ №29/08/03 від 29.08.2025 року щодо відміни закупівлі, є незаконним та таким, що підлягає скасуванню.
Замовник прийнявши рішення про скасування закупівлі № UA-2025-08-06-010661-a порушив основні принципи здійснення публічних закупівель, зокрема принципи об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Замовник прийнявши рішення про скасування закупівлі № UA-2025-08-06-010661-a порушив права Скаржника та охоронювані законом інтереси. Права нашого підприємства були порушені, оскільки замовник порушив наше право на об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати ПРОТОКОЛ №29/08/03 від 29.08.2025 року про відміну закупівлі.
Враховуючи викладене вище, на підставі, ст. 3, 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», а також з врахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178,
про порушення процедури закупівлі та неправомірність рішення уповноваженої особи Замовника (Протокол №29/08/03 від 29.08.2025 року)
1. Підстави подання скарги та обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів.
І. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати;
Підстави подання скарги: абз. 4 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (далі – Особливості), -
Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).
Посилання на прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника:
06.08.2025р. Київський національний університет імені Тараса Шевченка (далі — Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосив процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) Товар згідно Код ДК 021:2015 48820000-2 (Закупівля сервера для реалізації проекту щодо виконання грантової угоди Київським національним університетом імені Тараса Шевченка) (далі – відкриті торги з Особливостями).
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 15.08.2025р.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники:
1. ФІЗИЧНА-ОСОБА ПІДПРИЄМЕЦЬ БЕЛЯЛЕТДІНОВ ТИМУР РАВИЛЬОВИЧ (далі – Скаржник)
2. ТОВ "Діксі-Центр"
3. ТОВ "Компьютерм"
За результатами розгляду пропозицій учасників, Замовник 25.08.2025р. обрав переможцем процедури закупівлі Скаржника (протокол розгляду тендерної пропозиції №22/08/02 від 22.08.2025р.).
Учасник закупівлі ТОВ "Діксі-Центр" 26.08.2025р. подав вимогу UA-2025-08-06-010661-a.c1 і Замовник 29.08.2025р. скасував рішення про обрання переможцем Скаржника.
29.08.2025 року Замовником було опубліковано Протокол №29/08/03 щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відміну процедури закупівлі згідно підпункт 2 пункту 50 Особливостей - відміна відкритих торгів у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
ІІ. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
В протоколі №22/08/02 від 22.08.2025р. зазначено, що під час розгляду на відповідність вимогам тендерної документації тендерної пропозиції Скаржника, яка визнана найбільш економічно вигідною, підстав для відхилення тендерної пропозиції вказаного учасника не виявлено (технічний висновок структурного підрозділу).
В технічному висновку зазначено, що в результаті аналізу предмету закупівлі, який пропонує Скаржник щодо відповідності технічним та якісним характеристикам предмету закупівлі Замовника, зроблено висновок, що даний̆ предмет закупівлі задовольняє технічним та якісним характеристикам предмету закупівлі.
Скаржник, як переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, а саме 26.08.2025р. надав замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах пунктами 3, 5, 6, 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей (частини першої та частиною другою статті 17 Закону).
І тим самим Скаржник без сумніву був готовий укласти договір за результатами закупівлі.
В протоколі №29/08/03 від 29.08.2025 року зазначено, що під час проведення Закупівлі встановлено такі порушення: НЕВІДПОВІДНІСТЬ ТЕХНІНОГО ЗАВДАННЯ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА.
Виходячи з Протоколу відміни закупівлі, Замовник не долучив жодного доказу (документів та інформації), які б свідчили про неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Отже, Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни процедури відкритих торгів з підстави неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Замовником порушено вимоги процедури закупівлі з огляду на наступні підстави:
Протиправні дії Замовника, що полягають у відміні торгів, призвели до неможливості Скаржника взяти участь у відповідній процедурі закупівлі та стати переможцем процедури закупівлі, чим порушив права та законні інтереси Скаржника.
Згідно абз. 4 п. 59 Особливостей Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).
Дата оприлюднення Проколу про відміну процедури закупівлі – 29.08.2025 року.
Дата, до якої Скаржник може оскаржити рішення Замовника - до 09.09.2025 року, 00:00.
Рішення Комісії АМКУ №15077-р/пк-пз від 10.09.2024 Номер скарги: UA-2024-08-06-003610-a.a1 підтверджує необхідність доведення замовниками факту коригування технічних та якісних характеристик. У цьому випадку замовник не зміг довести правомірність відміни процедури закупівлі для доопрацювання технічної специфікації (технічних вимог та завдання). АМКУ було зобов'язано замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.
Аналогічна практика органу оскарження, викладена рішеннях № 325-р/пк-пз від 05.01.2024 за результатами розгляду скарги UA-2023-12-05-021240-a.b1; №3314-р/пк-пз від 04.03.2025 за результатами розгляду скарги UA-2025-01-22-000276-a.b2; №8849-р/пк-пз від 03.06.2025 за результатами розгляду скарги UA-2025-04-16-012726-a.a3; № 7661 -р/пк-пз від 13.05.2025 за результатами розгляду скарги UA-2025-04-18-007648-a.a1.
З огляду на зазначені рішення Колегії визначальним при відміні відкритих торгів є належне обґрунтування відміни, що повинно бути обов’язково документально підтвердженим.
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування.
Враховуючи наведене, ПРОТОКОЛ №29/08/03 від 29.08.2025 року щодо відміни закупівлі, є незаконним та таким, що підлягає скасуванню.
Замовник прийнявши рішення про скасування закупівлі № UA-2025-08-06-010661-a порушив основні принципи здійснення публічних закупівель, зокрема принципи об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Замовник прийнявши рішення про скасування закупівлі № UA-2025-08-06-010661-a порушив права Скаржника та охоронювані законом інтереси. Права нашого підприємства були порушені, оскільки замовник порушив наше право на об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати ПРОТОКОЛ №29/08/03 від 29.08.2025 року про відміну закупівлі.
Враховуючи викладене вище, на підставі, ст. 3, 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», а також з врахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178,
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Встановити порушення процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2025-08-06-010661-a за предметом закупівлі Товар згідно Код ДК 021:2015 48820000-2 (Закупівля сервера для реалізації проекту щодо виконання грантової угоди Київським національним університетом імені Тараса Шевченка). 3. Зобов’язати скасувати рішення Замовника, оформлене протоколом уповноваженої особи Київський національний університет імені Тараса Шевченка №29/08/03 від 29.08.2025 року про відміну відкритих торгів з особливостями за ідентифікатором UA-2025-08-06-010661-a за предметом закупівлі Товар згідно Код ДК 021:2015 48820000-2 (Закупівля сервера для реалізації проекту щодо виконання грантової угоди Київським національним університетом імені Тараса Шевченка).
Запити Органу оскарження
Номер:
7dcda36ec2cf44b38560e521cd9057cf
Тема запиту:
обгрунтування причини відміни закупівлі
Текст запиту:
ОБҐРУНТУВАННЯ
щодо правомірності прийняття рішення про відміну відкритих торгів
1. Обставини
Замовником було оголошено відкриті торги на закупівлю сервера з метою його підключення до існуючої кластерної обчислювальної системи КНУ імені Тараса Шевченка.
За результатами розгляду тендерних пропозицій було визначено переможця, проте до моменту укладення договору Замовником проведено повторний технічний аналіз вимог тендерної документації, у результаті чого встановлено наявність порушень у частині формування технічного завдання.
2. Виявлені порушення у тендерній документації
Технічне завдання, викладене у додатку 3 до тендерної документації, містить лише загальні параметри (кількість процесорних ядер, обсяг ОЗП, кількість дисків тощо), проте не містить конкретних вимог, які є критичними для інтеграції сервера до існуючої кластерної інфраструктури, а саме:
• конфігурація сервера повинна дозволяти встановлювати 2 double-width, full-size GPU або 6 single-width, full-size GPUs сумісність із комутаційним обладнанням і слотами розширення (PCIe),
• фізичної сумісності з існуючими обчислювальними вузлами кластера;
• логічної інтеграції до діючої кластерної інфраструктури (з урахуванням мережевої архітектури, систем управління живленням, синхронізації обчислювальних вузлів тощо);
• сумісності з наявним ПЗ кластерного керування (наприклад, системи керування чергами, кластерного моніторингу тощо).
За відсутності цих параметрів існує значний ризик, що сервер, навіть формально відповідний заявленим загальним характеристикам, не зможе бути фізично інтегрований до існуючого кластеру, що унеможливить досягнення мети закупівлі. Щоб така система працювала стабільно всі сервери мають бути під’єднані до однієї фізичної високошвидкісної мережі, використовуючи ідентичні мережеві адаптери та однакову швидкість передачі даних, сервери мають мати синхронізовані прошивки, однакові засоби віддаленого адміністрування та підтримувати однакові драйвери і ядро ОС, що використовується у кластері, будь-яка несумісність у мережевих інтерфейсах, драйверах або керуючих системах призводить до збоїв або неможливості запуску обчислювальних задач, адже планувальник кластеру не зможе бачити та використовувати новий вузол.
Таким чином, кожен новий сервер, що закуповується для кластеру, повинен бути технічно ідентичним або повністю сумісним із наявними вузлами. В іншому разі він не може бути включений у спільний пул ресурсів і буде працювати лише як окремий автономний сервер, що не відповідає меті закупівлі.
3. Неможливість усунення порушень без відміни процедури
Згідно з частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація повинна містити чіткий і вичерпний опис предмета закупівлі. Відповідно до статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник має право, у разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент". В додатку 3 тендерної документації міститься посилання на конкретне найменування, а саме «Сервер Supermicro SYS-621C-TN12R CloudDC Superserver 1 х 28 Core Intel® Xeon® Scalable Processor 5520+ 5th Gen. 2.20GHZ 52.5MB L3 Cache TDP 205W – Gold, Intel / Solidigm SSD SATA 2.5": 960GB SATA 6Gb/s Read 550 MB/s Write 510 MB/s Server/Enterprise 3.0 DWPD, 2.5" SSD 7mm, Intel D3-S4520, 1x10GbE Dual Port (2 x SFP+) PCIe 3 x8 ConnectX-3 EN Mellanox MCX312A-XCBT NIC, 2 x 64GB PC5- 38400 DDR5-4800 Registered ECC Memory Module або еквівалент». Але не було зазначено чітких вичерпних характеристик, яким має відповідати обладнання, даний факт було виявлено вже після завершення строку подання тендерних пропозицій, через відсутність достатньої кількості співробітників, які задіяні в роботі з критичною інфраструктурою.
Водночас, після завершення строку подання тендерних пропозицій вносити зміни до технічного завдання заборонено, оскільки це призвело б до зміни умов закупівлі та порушення принципів рівного доступу учасників.
Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 32 Закону та пункту 50 Особливостей, Замовник має право відмінити торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Оскільки виправити некоректно сформоване технічне завдання без відміни процедури неможливо, Замовник правомірно прийняв рішення про відміну процедури закупівлі.
4. Висновок
Таким чином, рішення Замовника про відміну процедури закупівлі прийняте відповідно до вимог законодавства та зумовлене неможливістю усунення порушень, допущених під час складання технічного завдання (додаток 1 – технічний висновок служби Замовника).
Враховуючи викладене, підстав для задоволення скарги учасника та скасування рішення про відміну торгів немає.
Дата опублікування:
12.09.2025 21:15