-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з подовження технічної підтримки серверного обладнання
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 23 робочих дні
3 150 585.52
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 752.93 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 752.93 UAH
Період оскарження:
06.08.2025 15:47 - 11.08.2025 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП
СКАРГА на рішення Замовника про відміну відкритих торгів на закупівлю UA-2025-08-06-009459-a
Номер:
34173f33e9904557ba4cd75a78b25aec
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-06-009459-a.b1
Назва:
СКАРГА на рішення Замовника про відміну відкритих торгів на закупівлю UA-2025-08-06-009459-a
Скарга:
Скаржник не погоджується з ухваленим Замовником рішенням про відміну торгів та вважає, що своїми діями Замовник допустив порушення приписів Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, а саме пункту 50 внаслідок чого порушено право та охоронювані законом інтереси Скаржника, як учасника Закупівлі.
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- Рішення від 10.09.2025 № 13953.pdf 15.09.2025 11:49
- Інформація про резолютивну частину рішення від 10.09.2025 № 13953.pdf 11.09.2025 12:34
- Рішення від 02.09.2025 № 13486.pdf 02.09.2025 16:14
- Лист відповідь на скаргу.PDF 04.09.2025 18:05
- ТД Послуги з подовження технічної підтримки%0Aсерверного обладнання.docx 04.09.2025 18:05
- Протокол № 150.PDF 04.09.2025 18:05
- Скарга Діджитал Партнерс на відміну торгів 29.08.25.docx 29.08.2025 16:48
- sign.p7s 29.08.2025 16:48
- 06 ТД Послуги з подовження технічної підтримки серверного обладнання.docx 29.08.2025 16:48
- 10 Реєстр пропозицій UA-2025-08-06-009459-a-bids.pdf 29.08.2025 16:48
- Скарга Діджитал Партнерс на відміну торгів 29.08.25.pdf 29.08.2025 16:48
- 11. Доказ про успішне проведення аналогічних закупівель послуг з подовження (активації) технічної підтримки.pdf 29.08.2025 16:48
- 04 Наказ Про затвердження Порядку бухгалтерського обліку_ від 02.04.2014 № 372.pdf 29.08.2025 16:48
- 05 Постанова КМУ від 21.02.2025 № 205.pdf 29.08.2025 16:48
- 03 Постанова № 1070 від 04.12.2019.pdf 29.08.2025 16:48
- 02 Аукціон завершився - UA-2025-08-06-009459-a.pdf 29.08.2025 16:48
- 01 Оголошення про проведення UA-2025-08-06-009459-a-open.pdf 29.08.2025 16:48
- 09 Протокол відміни торгів № 150 (1).pdf 29.08.2025 16:48
- 08 Протокол розкриття UA-2025-08-06-009459-a-awards.pdf 29.08.2025 16:48
- 07 Додаток 3 ТД Проєкт Договору.docx 29.08.2025 16:48
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.08.2025 17:11
Дата розгляду скарги:
10.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.09.2025 16:14
Дата прийняття рішення по скарзі:
15.09.2025 11:50
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
1125567060514f29851d8d084208874e
Заголовок пункту скарги:
Скаржник не погоджується з ухваленим Замовником рішенням про відміну торгів
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Скаржник не погоджується з ухваленим Замовником рішенням про відміну торгів та вважає, що своїми діями Замовник допустив порушення приписів Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, а саме пункту 50 внаслідок чого порушено право та охоронювані законом інтереси Скаржника, як учасника Закупівлі. Замовник невірно застосовує норми матеріального права в частині існування у Закупівлі умов попередньої оплати відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 № 1070 «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти».
×
-
Назва доказу:
11 Доказ про успішне проведення аналогічних закупівель послуг з подовження (активації) технічної підтримки
-
Повʼязаний документ:
11. Доказ про успішне проведення аналогічних закупівель послуг з подовження (активації) технічної підтримки.pdf
-
-
Назва доказу:
10 Реєстр пропозицій UA-2025-08-06-009459-a-bids
-
Повʼязаний документ:
10 Реєстр пропозицій UA-2025-08-06-009459-a-bids.pdf
-
-
Назва доказу:
09 Протокол відміни торгів № 150 (1)
-
Повʼязаний документ:
09 Протокол відміни торгів № 150 (1).pdf
-
-
Назва доказу:
08 Протокол розкриття UA-2025-08-06-009459-a-awards
-
Повʼязаний документ:
08 Протокол розкриття UA-2025-08-06-009459-a-awards.pdf
-
-
Назва доказу:
07 Додаток 3 ТД Проєкт Договору
-
Повʼязаний документ:
07 Додаток 3 ТД Проєкт Договору.docx
-
-
Назва доказу:
06 ТД Послуги з подовження технічної підтримки серверного обладнання
-
Повʼязаний документ:
06 ТД Послуги з подовження технічної підтримки серверного обладнання.docx
-
-
Назва доказу:
05 Постанова КМУ від 21.02.2025 № 205
-
Повʼязаний документ:
05 Постанова КМУ від 21.02.2025 № 205.pdf
-
-
Назва доказу:
04 Наказ Про затвердження Порядку бухгалтерського обліку_ від 02.04.2014 № 372
-
Повʼязаний документ:
04 Наказ Про затвердження Порядку бухгалтерського обліку_ від 02.04.2014 № 372.pdf
-
-
Назва доказу:
03 Постанова № 1070 від 04.12.2019
-
Повʼязаний документ:
03 Постанова № 1070 від 04.12.2019.pdf
-
-
Назва доказу:
02 Аукціон завершився - UA-2025-08-06-009459-a
-
Повʼязаний документ:
02 Аукціон завершився - UA-2025-08-06-009459-a.pdf
-
-
Назва доказу:
01 Оголошення про проведення UA-2025-08-06-009459-a-open
-
Повʼязаний документ:
01 Оголошення про проведення UA-2025-08-06-009459-a-open.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати інші рішення
×
-
Встановити наявність порушень, допущених Замовником – Управління забезпечення Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій (код ЄДРПОУ 33945469) під час проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю за предметом ДК 021:2015:50310000-1: Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки, номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-08-06-009459-a. Зобов’язати Управління забезпечення Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій (код ЄДРПОУ 33945469) скасувати рішення про відміну відкритих торгів на закупівлю Послуги з подовження технічної підтримки серверного обладнання за предметом ДК 021:2015:50310000-1: Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки, номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-08-06-009459-a.
Запити Органу оскарження
Номер:
b7d887462af641438ca0fe6be42c3c30
Тема запиту:
У відповідь на рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) № 13486-р/пк-пз від 02.09.2025 про надання інформації, документів та матеріалів щодо проведення процедури закупівлі для розгляду скарги ТОВ "ДІДЖИТАЛ ПАРТНЕРС" (далі – Скаржник), оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу 29.08.2025 року об 16:48 годині повідомляємо наступну інформацію.
Управління забезпечення Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій (далі — Замовник), розглянувши скаргу з ТОВ "ДІДЖИТАЛ ПАРТНЕРС" (далі — Скаржник) від 29.08.2025 № 55-17 щодо рішення про відміну процедури закупівлі UA-2025-08-06-009459-a (далі — Закупівля), вважає доводи Скаржника необґрунтованими та повідомляє наступне.
Текст запиту:
1. Щодо правомірності відміни відкритих торгів
21 серпня 2025 року Замовником було ухвалено рішення, оформлене протоколом № 150, про відміну відкритих торгів на підставі підпункту 2 пункту 50 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості). Ця норма передбачає, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Під час проведення Закупівлі Замовником було виявлено невідповідність між технічними вимогами тендерної документації та положеннями бюджетного законодавства України, що унеможливлювало укладання та виконання договору про закупівлю без порушення закону.
2. Щодо суті виявленого порушення
Скаржник у своїй скарзі стверджує, що Замовник невірно застосував норми попередньої оплати, оскільки проєктом договору було передбачено 100% післяоплату. Замовник частково погоджується, що термін «попередня оплата» не був прямо вказаний в умовах оплати, однак суть порушення полягає не у формі розрахунку, а у невідповідності терміну надання послуги бюджетному періоду.
Відповідно до Таблиці 2 Додатку 2 до тендерної документації, однією з ключових технічних вимог до послуги був «термін надання технічної підтримки — не менше ніж 36 місяців».
Водночас, відповідно до статті 3 Бюджетного кодексу України, бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік. Замовник є розпорядником бюджетних коштів i може брати бюджетні зобов'язання та здійснювати платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисом на поточний бюджетний рік.
3дійснення повної оплати у 2025 році за послуги, які фактично будуть надаватися протягом трьох років (у 2026, 2027 та 2028 роках), є по суті оплатою послуг майбутніх бюджетних періодів за рахунок асигнувань поточного року. Така дія суперечить принципам бюджетного законодавства, оскільки це є довгостроковим зобов'язанням, що виходить за межі річного бюджетного призначення.
Хоча проєкт договору і передбачав післяоплату, вона мала відбутися після «активації розширення гарантії» , тобто єдиним платежем у 2025 році за всі 36 місяців підтримки. Саме такий механізм оплати послуг, що надаватимуться у майбутніх періодах, i створює порушення. Постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» від 04.12.2019 № 1070, на яку було посилання у протоколі відміни відкритих торгів, хоч i регулює безпосередньо авансові платежі, але відображає загальну політику держави щодо обмеження видатків бюджетних коштів за товари, роботи чи послуги, які не були отримані у повному обсязі в поточному періоді. Оплата послуг на 36 місяців наперед, навіть у формі післяоплати за «активацію», є економічно тотожною довгостроковій попередній оплаті, що виходить за межі дозволених строків (як правило, до 12 місяців).
3. Щодо неможливості усунення порушення
Вимога щодо терміну надання технічної підтримки (не менше 36 місяців) є істотною технічною умовою предмета закупівлі. Зміна цієї умови після проведення аукціону та розкриття пропозицій становила б порушення принципів недискримінації учасників та прозорості, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Замовник не мав законної можливості змінити технічні вимоги a6o умови оплати в проекті договору на даному етапі процедури. Єдиним правомірним рішенням для запобігання укладанню договору, який суперечить бюджетному законодавству, була повна відміна торгів, як це передбачено підпунктом 2 пункту 50 Особливостей.
4. Щодо посилання Скаржника на аналогічні закупівлі
Посилання Скаржника на закупівлю, проведену Національним агентством з питань запобігання корупції (UA-2025-07-22-009638-a), не може бути доказом правомірності дій у даній Закупівлі. Кожен замовник самостійно несе відповідальність за дотримання вимог законодавства під час проведення власних процедур закупівлі. Замовник не володіє інформацією про джерела фінансування, внутрішні процедури та обґрунтування, які використовував інший державний орган. Виявивши ризик порушення Бюджетного кодексу України у власній процедурі, Замовник був зобов’язаний діяти відповідно до закону та відмінити торги.
Висновки
Рішення Замовника про відміну процедури закупівлі UA-2025-08-06-009459-a було ухвалене обґрунтовано, правомірно та з метою недопущення порушення бюджетного законодавства України. Виявлена невідповідність не могла бути усунена без зміни істотних умов закупівлі, що є неприпустимим.
Дата опублікування:
04.09.2025 18:05