Номер:
b983fb66e5754e59b469181d29af0e9d
Тема запиту:
Замовник цілком правомірно прийняв рішення визначити ТОВ "ВП Геліос" переможцем за результатами проведення відкритих торгів та рішення про намір укласти з ним договір.
Текст запиту:
ЩОДО ПУНКТУ 1 СКАРГИ
Положеннями пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі – Особливості) визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Положеннями п.п.5.1. п.5 розділу 5 Тендерної документації було встановлено, що «при розрахунку ціни, за яку Учасник згоден здійснити поставку, враховується ціна предмету закупівлі з урахуванням усіх податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, а також витрати на транспортування запропонованого товару за адресою замовника, навантаження та розвантаження при поставці товару, занесення до приміщення Замовника, витрати на монтаж (встановлення) предмету закупівлі в приміщеннях Замовника та інші витрати згідно вимог діючих законодавчих і розпорядчих актів. Замовник не буде приймати до розгляду тендерну пропозицію, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів»
Тобто Замовником в тендерній документації не встановлювалися вимоги щодо єдиного або пропорційного ціноутворення на всі позиції товару. Навпаки, учасники мають право самостійно формувати ціну пропозиції, виходячи з власних витрат і комерційної політики.
Ключовою вимогою тендерної документації до формування ціни пропозиції було врахування учасниками ціни товару, усіх податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, витрат на транспортування запропонованого товару за адресою замовника, навантаження та розвантаження при поставці товару, занесення до приміщення Замовника, витрат на монтаж (встановлення) предмету закупівлі в приміщеннях Замовника та інших витрати згідно вимог діючих законодавчих і розпорядчих актів. При цьому вартість тендерної пропозиції не повинна перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Положення п.п.5.1. п.5 розділу 5 Тендерної документації лише зобов’язує учасників врахувати у ціні всі витрати, але не регламентує структуру або логіку розрахунку вартості одиниці.
Замовник зобов'язаний розглядати пропозицію, виходячи з запропонованої учасником загальної ціни договору. Навіть якщо різниця в цінах на аналогічний товар здається Скаржнику економічно необґрунтованою, чинне законодавство про публічні закупівлі та вимоги тендерної документації не надають Замовнику права відхиляти тендерну пропозицію виключно через "суттєву різницю в ціні" на схожі позиції, якщо ціна закупівлі в цілому є найбільш економічно вигідною.
Ця різниця не є помилкою, що впливає на загальну ціну тендерної пропозиції та не призводить до її спотворення, в розумінні формальних помилок. Чинне законодавство не надає Замовнику права відхиляти тендерну пропозицію лише на тій підставі, що ціна на окремі однорідні позиції здається Замовнику чи іншому учаснику "необґрунтованою" або "маніпулятивною".
ЩОДО ПУНКТУ 2 СКАРГИ
Положеннями пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Нормами пункту 3 частини 2 статті 22 Закону встановлено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості, як «інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону».
На виконання зазначеного вище, замовником було у відповідності до норм п.3 ч.2 ст.22 Закону в розділі ІІ Додатку 2 до тендерної документації зазначено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію.
Нормами пункту 4 частини 2 статті 22 Закону встановлено, що у тендерній документації зазначаються «інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби)».
Отже норми Закону не зобов’язують Замовника вимагати від учасників подання протоколів випробувань або сертифікатів, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим вимогам для підтвердження відповідності предмета закупівлі встановленим замовником вимогам
На виконання та з дотриманням норм Закону та Особливостей Замовником було встановлено в п.10 Додатку 4 до тендерної документації, що для підтвердження інформації про відповідність запропонованого предмету закупівлі технічним, якісним і кількісним вимогам предмету закупівлі учасник у складі тендерної пропозиції повинен був надати наступні документи, зокрема:
«10.1. гарантійний лист (або довідка, тощо), складений учасником в довільній формі, про відповідність пропонованого учасником товару вимогам зазначеним у Таблиці 1 розділу ІІ Додатку №2 до тендерної документації, який повинен бути завірений підписом уповноваженої особи Учасника
10.2. гарантійний лист (довідка, тощо), складений учасником в довільній формі, про погодження учасника з вимогам зазначеними в Розділі І Додатку №2 до тендерної документації.
10.3. гарантійний лист (довідка, тощо) у довільний формі в якому зазначити гарантійний строк на товар, який повинен становити не менше ніж 24 місяців з дати поставки товару»
Звертаємо увагу Комісії на той факт, що надання будь яких інших документів для підтвердження інформації про відповідність запропонованого предмету закупівлі технічним, якісним і кількісним вимогам предмету закупівлі, крім наведених в п.10 Додатку 4 до тендерної документації, Замовником не вимагалося та не встановлювалося в тендерній документації. Тобто замовник не вимагав подання в складі тендерної пропозиції сертифікатів, висновків Державної санітарно-епідеміологічної експертизи, паспортів якості тощо.
ТОВ "ВП Геліос" на виконання вимог п.п.10.1 п.10 Додатку 4 до тендерної документації надав в складі тендерної пропозиції Гарантійний лист №2/5 від 14.08.2025р. (файл «2.5 Гарантійний лист щодо відповідності товару.pdf») чим в повній мірі виконав вимоги тендерної документації щодо підтвердження інформації про відповідність запропонованого предмету закупівлі технічним, якісним і кількісним вимогам предмету закупівлі.
На виконання вимог п.п.10.2 п.10 Додатку 4 до тендерної документації надав в складі тендерної пропозиції Гарантійний лист №2/2 від 14.08.2025р. (файл «2.2 Гарантійний лист погодження з вимогами тендерної документації.pdf») чим також в повній мірі виконав вимоги тендерної документації щодо підтвердження інформації про відповідність запропонованого предмету закупівлі технічним, якісним і кількісним вимогам предмету закупівлі
Крім того, на виконання вимог п.п.10.3 п.10 Додатку 4 до тендерної документації надав в складі тендерної пропозиції Гарантійний лист №2/6 від 14.08.2025р. (файл «2.6 Гарантійний лист щодо строку товару.pdf») чим також в повній мірі виконав вимоги тендерної документації щодо підтвердження інформації про відповідність запропонованого предмету закупівлі технічним, якісним і кількісним вимогам предмету закупівлі.
Отже ТОВ "ВП Геліос" в повній мірі виконало вимоги п.10 Додатку 4 до тендерної документації щодо підтвердження інформації про відповідність запропонованого предмету закупівлі технічним, якісним і кількісним вимогам предмету закупівлі.
Враховуючи той факт, що замовник не вимагав подання в складі тендерної пропозиції сертифікатів, висновків Державної санітарно-епідеміологічної експертизи, паспортів якості тощо, то і надані учасником ТОВ "ВП Геліос" документи (сертифікати, висновки Державної санітарно-епідеміологічної експертизи, висновки Наукової санітарно-епідеміологічної експертизи, тощо) Замовник не брав до уваги та не розглядав, оскільки не зобов’язаний цього робити.
ЩОДО ПУНКТУ 3 СКАРГИ
Положеннями пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Нормами пункту 3 частини 2 статті 22 Закону встановлено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості, як «інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону».
На виконання зазначеного вище, замовником було у відповідності до норм п.3 ч.2 ст.22 Закону в розділі ІІ Додатку 2 до тендерної документації зазначено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію.
Нормами пункту 4 частини 2 статті 22 Закону встановлено, що у тендерній документації зазначаються «інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби)».
Отже норми Закону не зобов’язують Замовника вимагати від учасників подання протоколів випробувань або сертифікатів, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим вимогам для підтвердження відповідності предмета закупівлі встановленим замовником вимогам
На виконання та з дотриманням норм Закону та Особливостей Замовником було встановлено в п.10 Додатку 4 до тендерної документації, що для підтвердження інформації про відповідність запропонованого предмету закупівлі технічним, якісним і кількісним вимогам предмету закупівлі учасник у складі тендерної пропозиції повинен був надати наступні документи, зокрема:
«10.1. гарантійний лист (або довідка, тощо), складений учасником в довільній формі, про відповідність пропонованого учасником товару вимогам зазначеним у Таблиці 1 розділу ІІ Додатку №2 до тендерної документації, який повинен бути завірений підписом уповноваженої особи Учасника
10.2. гарантійний лист (довідка, тощо), складений учасником в довільній формі, про погодження учасника з вимогам зазначеними в Розділі І Додатку №2 до тендерної документації.
10.3. гарантійний лист (довідка, тощо) у довільний формі в якому зазначити гарантійний строк на товар, який повинен становити не менше ніж 24 місяців з дати поставки товару»
Звертаємо увагу Комісії на той факт, що надання будь яких інших документів для підтвердження інформації про відповідність запропонованого предмету закупівлі технічним, якісним і кількісним вимогам предмету закупівлі, крім наведених в п.10 Додатку 4 до тендерної документації, Замовником не вимагалося та не встановлювалося в тендерній документації. Тобто замовник не вимагав подання в складі тендерної пропозиції сертифікатів, висновків Державної санітарно-епідеміологічної експертизи, паспортів якості тощо.
ТОВ "ВП Геліос" на виконання вимог п.п.10.1 п.10 Додатку 4 до тендерної документації надав в складі тендерної пропозиції Гарантійний лист №2/5 від 14.08.2025р. (файл «2.5 Гарантійний лист щодо відповідності товару.pdf») чим в повній мірі виконав вимоги тендерної документації щодо підтвердження інформації про відповідність запропонованого предмету закупівлі технічним, якісним і кількісним вимогам предмету закупівлі.
На виконання вимог п.п.10.2 п.10 Додатку 4 до тендерної документації надав в складі тендерної пропозиції Гарантійний лист №2/2 від 14.08.2025р. (файл «2.2 Гарантійний лист погодження з вимогами тендерної документації.pdf») чим також в повній мірі виконав вимоги тендерної документації щодо підтвердження інформації про відповідність запропонованого предмету закупівлі технічним, якісним і кількісним вимогам предмету закупівлі
Крім того, на виконання вимог п.п.10.3 п.10 Додатку 4 до тендерної документації надав в складі тендерної пропозиції Гарантійний лист №2/6 від 14.08.2025р. (файл «2.6 Гарантійний лист щодо строку товару.pdf») чим також в повній мірі виконав вимоги тендерної документації щодо підтвердження інформації про відповідність запропонованого предмету закупівлі технічним, якісним і кількісним вимогам предмету закупівлі.
Отже ТОВ "ВП Геліос" в повній мірі виконало вимоги п.10 Додатку 4 до тендерної документації щодо підтвердження інформації про відповідність запропонованого предмету закупівлі технічним, якісним і кількісним вимогам предмету закупівлі.
Враховуючи той факт, що замовник не вимагав подання в складі тендерної пропозиції сертифікатів, висновків Державної санітарно-епідеміологічної експертизи, паспортів якості тощо, то і надані учасником ТОВ "ВП Геліос" документи (сертифікати, висновки Державної санітарно-епідеміологічної експертизи, висновки Наукової санітарно-епідеміологічної експертизи, тощо) Замовник не брав до уваги та не розглядав, оскільки не зобов’язаний цього робити.
ЩОДО ПУНКТУ 4 СКАРГИ
Положеннями пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Нормами пункту 3 частини 2 статті 22 Закону встановлено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості, як «інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону».
На виконання зазначеного вище, замовником було у відповідності до норм п.3 ч.2 ст.22 Закону в розділі ІІ Додатку 2 до тендерної документації зазначено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію.
Нормами пункту 4 частини 2 статті 22 Закону встановлено, що у тендерній документації зазначаються «інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби)».
Отже норми Закону не зобов’язують Замовника вимагати від учасників подання протоколів випробувань або сертифікатів, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим вимогам для підтвердження відповідності предмета закупівлі встановленим замовником вимогам.
На виконання та з дотриманням норм Закону та Особливостей Замовником було встановлено в п.10 Додатку 4 до тендерної документації, що для підтвердження інформації про відповідність запропонованого предмету закупівлі технічним, якісним і кількісним вимогам предмету закупівлі учасник у складі тендерної пропозиції повинен був надати наступні документи, зокрема:
«10.1. гарантійний лист (або довідка, тощо), складений учасником в довільній формі, про відповідність пропонованого учасником товару вимогам зазначеним у Таблиці 1 розділу ІІ Додатку №2 до тендерної документації, який повинен бути завірений підписом уповноваженої особи Учасника
10.2. гарантійний лист (довідка, тощо), складений учасником в довільній формі, про погодження учасника з вимогам зазначеними в Розділі І Додатку №2 до тендерної документації.
10.3. гарантійний лист (довідка, тощо) у довільний формі в якому зазначити гарантійний строк на товар, який повинен становити не менше ніж 24 місяців з дати поставки товару»
Звертаємо увагу Комісії на той факт, що надання будь яких інших документів для підтвердження інформації про відповідність запропонованого предмету закупівлі технічним, якісним і кількісним вимогам предмету закупівлі, крім наведених в п.10 Додатку 4 до тендерної документації, Замовником не вимагалося та не встановлювалося в тендерній документації. Тобто замовник не вимагав подання в складі тендерної пропозиції сертифікатів, висновків Державної санітарно-епідеміологічної експертизи, паспортів якості тощо.
ТОВ "ВП Геліос" на виконання вимог п.п.10.1 п.10 Додатку 4 до тендерної документації надав в складі тендерної пропозиції Гарантійний лист №2/5 від 14.08.2025р. (файл «2.5 Гарантійний лист щодо відповідності товару.pdf») чим в повній мірі виконав вимоги тендерної документації щодо підтвердження інформації про відповідність запропонованого предмету закупівлі технічним, якісним і кількісним вимогам предмету закупівлі.
На виконання вимог п.п.10.2 п.10 Додатку 4 до тендерної документації надав в складі тендерної пропозиції Гарантійний лист №2/2 від 14.08.2025р. (файл «2.2 Гарантійний лист погодження з вимогами тендерної документації.pdf») чим також в повній мірі виконав вимоги тендерної документації щодо підтвердження інформації про відповідність запропонованого предмету закупівлі технічним, якісним і кількісним вимогам предмету закупівлі
Крім того, на виконання вимог п.п.10.3 п.10 Додатку 4 до тендерної документації надав в складі тендерної пропозиції Гарантійний лист №2/6 від 14.08.2025р. (файл «2.6 Гарантійний лист щодо строку товару.pdf») чим також в повній мірі виконав вимоги тендерної документації щодо підтвердження інформації про відповідність запропонованого предмету закупівлі технічним, якісним і кількісним вимогам предмету закупівлі.
Отже ТОВ "ВП Геліос" в повній мірі виконало вимоги п.10 Додатку 4 до тендерної документації щодо підтвердження інформації про відповідність запропонованого предмету закупівлі технічним, якісним і кількісним вимогам предмету закупівлі.
Враховуючи той факт, що замовник не вимагав подання в складі тендерної пропозиції сертифікатів, висновків Державної санітарно-епідеміологічної експертизи, паспортів якості тощо, то і надані учасником ТОВ "ВП Геліос" документи (сертифікати, висновки Державної санітарно-епідеміологічної експертизи, висновки Наукової санітарно-епідеміологічної експертизи, тощо) Замовник не брав до уваги та не розглядав, оскільки не зобов’язаний цього робити.
ЩОДО ПУНКТУ 5 СКАРГИ
Положеннями пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Нормами частини 3 статті 22 Закону встановлено, що «тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації».
Тобто норми Закону не зобов’язують Замовника вимагати від учасників подання іншої інформації, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством.
Керуючись зазначеною вище нормою Закону Замовником не встановлювалися в тендерній документації вимоги щодо подання в складі тендерної пропозиції сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ ISO 28000:2008, ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 9001:2015
Тобто замовник не вимагав подання в складі тендерної пропозиції зазначених вище сертифікатів. Враховуючи той факт, що замовник не вимагав подання в складі тендерної пропозиції сертифікатів ДСТУ ISO 28000:2008, ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 9001:2015, то і надані учасником ТОВ "ВП Геліос" документи (сертифікати ДСТУ ISO 28000:2008, ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 9001:2015) Замовник не брав до уваги та не розглядав, оскільки не зобов’язаний цього робити.
Отже, Замовник цілком правомірно прийняв рішення визначити ТОВ "ВП Геліос" переможцем за результатами проведення відкритих торгів та рішення про намір укласти з ним договір.
Пункт скарги, до якого відноситься пояснення:
7dcf5990737447afa4c66c1d6fdd7aff
Дата опублікування:
07.10.2025 23:14
Автор:
Замовник