-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Відро та виварка оцинковані
Детальний опис закупівлі згідно тендерної документації. Мова, якою повинна готуватися тендерна пропозиція – українська. Ціна тендерної пропозиції не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену в оголошенні про проведення відкритих торгів
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 24 робочих дні
136 737.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 700.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 700.00 UAH
Період оскарження:
06.08.2025 09:13 - 11.08.2025 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП
СКАРГА щодо рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пунктом 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості).
Номер:
99698197c1be4aeca95d9f20bf2900c9
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-06-000661-a.c1
Назва:
СКАРГА щодо рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пунктом 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості).
Скарга:
Щодо незаконного відхилення тендерної пропозиції переможця
Пов'язані документи:
Учасник
- sign.p7s 29.08.2025 18:41
- рішення від 02.09.2025 № 13462.pdf 02.09.2025 15:40
- Інформація про резолютивну частину рішення від 10.09.2025 № 13942.pdf 11.09.2025 15:39
- рішення від 10.09.2025 № 13942.pdf 15.09.2025 15:52
- Відповідь на скаргу.docx 03.09.2025 15:48
- Відповідь на скаргу від 03.09.2025 №42-04-30.pdf 03.09.2025 15:48
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.08.2025 19:49
Дата розгляду скарги:
10.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.09.2025 15:40
Дата прийняття рішення по скарзі:
15.09.2025 15:53
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d7ece096779e4e819986ad3f8b018254
Заголовок пункту скарги:
Щодо незаконого відхилення тендерної пропозиції переможця
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Документи, які надаються переможцем
Тип порушення:
Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги:
Щодо незаконого відхилення тендерної пропозиції переможця
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
ТОВ "ВІСТА ДНІПРО" (далі - ТОВ) прийняло участь у закупівлі за предметом "Відро та виварка оцинковані", оголошеній КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "КИЇВСЬКИЙ МЕТРОПОЛІТЕН" (далі - Замовник), ідентифікатор закупівлі UA-2025-08-06-000661-a (далі - Закупівля). Протоколом від 21.08.2025 № 1033-П Замовник визначив ТОВ переможцем процедури закупівлі. Так, ТОВ, керуючись вимогами Додатку 5 тендерної документації до Закупівлі під назвою "ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ НАДАЮТЬСЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ ", у строк визначений Законом та Особливостями завантажило до електронної системи документи, подання яких було передбачено Додатком 5. При цьому, у Додатку 5 тендерної документації Замовником визначено вичерпний перелік документів, які надаються переможцем, а саме ТОВ необхідно було надати 1. Інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення керівника учасника процедури закупівлі (якщо учасником є юридична особа) або фізичної особи, яка є учасником процедури закупівлі (не більше місячної давнини відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій). 2. Повний Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо фізичної особи, яка є учасником процедури закупівлі (не більше місячної давнини відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій) 3. Повний Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника процедури закупівлі (не більше місячної давнини відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій). Інших вимог та/або документів Додаток 5 тендерної документації - не містив. ТОВ 25.08.2025 у строк, що не перевищує 4 дні з дня визначення переможцем завантажено до електронної системи закупівель необхідні документи, чітко визначені у Додатку 5 ТД. Однак, 27.08.2025 Замовником прийнято Протокол № 1054-П, згідно з яким скасовано визнання ТОВ переможцем Закупівлі та відхилено тендерну пропозицію ТОВ через не розміщення (не завантаження) в електронній системі закупівель цінової тендерної пропозиції по формі, наведеній у Додатку 6 тендерної документації до Закупівлі. ТОВ категорично не погоджується з підставами відхилення пропозиції, вважає їх необгрунтованими та такими, що порушують вимоги Закону та Особливостей. Зазначене підтверджується наступним: 1. Відповідно до пп. 3 пункту 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей; не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей. Останнім абзацом пункту 44 Особливостей чітко встановлено, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту. Враховуючи процитовані норми Особливостей, ТОВ безумовно стверджує, що обставини, перелік яких наведений у пп. 3 п. 44 Особливостей у рамках Закупівлі у ТОВ не настав, зокрема ТОВ завантажило до електронної системи спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей, не відмовлялось від від підписання договору про закупівлю тощо. Поруч з цим, відсутність у Додатку 5 тендерної документації, у якому наведений чіткий перелік документів для учасників, яких визначено переможцем вимоги у частині необхідності надання Цінової пропозиції по формі Додатку 6 тендерної документації - є самостійною підставою для скасування рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ, якого було визначено переможцем. Більше того, просимо Комісію звернути увагу і на те, що зміст та відомості цінової пропозиції після визначення учасника переможцем беруться до уваги виключно для вірного заповнення договору про закупівлі, тобто відповідні дані необхідні на етапі укладення договору, а не на етапі перевірки відповідності потенційного переможця вимогам пункту 44 та пункту 47 Особливостей. Відповідно, ТОВ безумовно стверджує, що для укладення договору могло надати відповідну цінову пропозицію. Так, пунктом 47 Особливостей визначено, що замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли 1) замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі; 2) відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення; 3) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією; 4) суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України “Про захист економічної конкуренції”, у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів; 5) фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку; 6) керівник учасника процедури закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку; 7) тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника; 8) учасник процедури закупівлі визнаний в установленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура; 9) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань” (крім нерезидентів); 10) юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 млн. гривень (у тому числі за лотом); 11) учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України “Про санкції”, крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; п12) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми. Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту. Замовник самостійно за результатами розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі підтверджує в електронній системі закупівель відсутність в учасника процедури закупівлі підстав, визначених підпунктами 1 і 7 цього пункту. У разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання щодо відсутності підстав, визначених цим пунктом. Тобто, із зацитованої норми пункту 47 Особливостей чітко проглядається, що Замовник не має законодавчих підстав відхилення тендерної пропозиції переможця "через відсутність цінової пропозиції, подання якої не було передбачено спеціально визначеним Додатком, у якому перелічено документи, які необхідно завантажити до електронної системи закупівель учасникам, яких визначено переможцями". Беручи до уваги зазначене вцілому та вимоги пунктів 44 та 47 Особливостей окремо, ТОВ конастатує неправомірність дій Замовника у рамках Закупівлі під час відхилення тендерної пропозиції переможця та вважає, що відхилення тендерної пропозиції ТОВ відбулось не у спосіб та не на підставах, визначених пунктом 47 Особливостей. На підставі зазначеного, ТОВ "ВІСТА ДНІПРО" просить прийняти дану скаргу до розгляду; встановити органом оскарження порушення законодавства зі сторони Замовника під час здійснення процедури Закупівлі та скасувати рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ як переможця із навдених у Протоколі від 27.08.2025 № 1054-П підстав.
Запити Органу оскарження
Номер:
17133db2fffe4c08a3ac098ce6a2f139
Тема запиту:
Відповідь на скаргу
Текст запиту:
Щодо скарги, поданої Товариством з обмеженою відповідальністю «ВІСТА ДНІПРО» (далі – ТОВ «ВІСТА ДНІПРО»/Скаржник) до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) стосовно порушення КП «Київський метрополітен» (далі – Замовник) порядку проведення процедури закупівлі: Відро та виварка оцинковані, код 39220000-0 «Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування» за ДК 021:2015 (далі – Закупівля) та на рішення Комісії від 02.09.2025 №13462-р/пк-пз, повідомляємо наступне.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості), в електронній системі закупівель було розміщено оголошення про проведення відкритих торгів на Закупівлю, номер оголошення в ЦБД UA-2025-08-06-000661-a.
Замовник відхилив тендерну пропозицію Скаржника, керуючись підпунктом 3 пункту 44 Особливостей, оскільки переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю.
Підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника стало недотримання вимог, визначених Замовником в пункті 3.2 підрозділу 3 «Проєкт договору про закупівлю» розділу VI «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації.
Щодо твердження Скаржника про незаконне відхилення тендерної пропозиції переможця зазначаємо, що пунктом 28 Особливостей встановлено, що тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Абзацом 1 частини третьої статті 22 Закону передбачено: «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації».
Разом з цим, абзацом 10 пункту 28 Особливостей встановлено: «Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації».
Відтак, Замовником пунктом 3.2 підрозділу 3 «Проєкт договору про закупівлю» розділу VI «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації встановлено:
«Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотирьох календарних днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен розмістити (завантажити) в електронній системі закупівель:
- цінову тендерну пропозицію (по формі наведеній в Додатку 6 до тендерної документації) приведену у відповідність до показників за результатами проведеного електронного аукціону (у разі його проведення);
…
Ненадання документів, передбачених Додатком 6 та Додатком 7 до тендерної документації, у строк визначений Замовником у тендерній документації, буде вважатись як відмова переможця процедури закупівлі від підписання договору про закупівлю,…».
У визначений Замовником в тендерній документації строк ТОВ «ВІСТА ДНІПРО» не розміщено (не завантажено) в електронній системі закупівель цінову тендерну пропозицію (по формі наведеній в Додатку 6 до тендерної документації), що вважається як відмова від підписання договору про закупівлю.
Беручи до уваги зазначене вище, рішення прийняте Замовником відповідає вимогам Закону з урахуванням Особливостей, а скарга ТОВ «ВІСТА ДНІПРО» є безпідставною та такою, що не підлягає задоволенню.
Дата опублікування:
03.09.2025 15:48