-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Послуги зі страхування транспортних засобів (КАСКО)
Торги не відбулися
200 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
Період оскарження:
05.08.2025 13:49 - 24.08.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Дискримінаційні вимоги ТД
Номер:
8ef41ba98a2143a4b36a83b7bf227c4f
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-05-006410-a.a1
Назва:
Дискримінаційні вимоги ТД
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 54838.pdf 09.08.2025 14:54
- Скарга до АМКУ - ДТК м. Києва.pdf 09.08.2025 14:54
- Скарга до АМКУ - ДТК м. Києва.docx 09.08.2025 14:54
- 54838.pdf.p7s 09.08.2025 14:54
- 1.1.2.2 Ліцензія нова Ультра_Альянс_витяг.pdf 09.08.2025 14:54
- Скарга до АМКУ - ДТК м. Києва.pdf.p7s 09.08.2025 14:54
- sign.p7s 09.08.2025 14:55
- рішення від 12.08.2025 № 12390.pdf 12.08.2025 16:47
- Інформація про резолютивну частину рішення від 19.08.2025 № 12798.pdf 20.08.2025 15:10
- рішення від 19.08.2025 № 12798.pdf 22.08.2025 12:13
- Лист-пояснення АМКУ ПАТ СК УльтраАльянс ПослугиСтрахуванняКАСКО 2025-08-14.PDF 14.08.2025 10:37
- Лист-пояснення скарга ПАТ Ультра Альянс Послуги страхування ТЗ КАСКО 2025-08-13.docx 14.08.2025 10:37
- Протокол 159 ПослугиСтрахКАСКО Зміни ТД 2024-08-14.PDF 14.08.2025 10:38
- Додаток 1 Кваліфікаційні вимоги до Учасників Послуги страхування Авто КАСКО 2025-08-14.docx 14.08.2025 10:38
- Додаток 2 Технічні вимоги Послуги страхування Авто 2025-08-14.docx 14.08.2025 10:38
- ТД Страхові послуги Авто КАСКО 2025-08-14.docx 14.08.2025 10:38
- Протокол 159 ПослугаСтрахуванняКАСКО АМКУ Зміни ТД 2025-08-13.doc 14.08.2025 10:39
- Протокол 161 ПослугаСтрахКАСКО рішення АМКУ Зміни ТД 2025-08-22.PDF 22.08.2025 13:51
- Протокол 161 ПослугаСтрахуванняКАСКО рішення АМКУ Зміни ТД 2025-08-22.doc 22.08.2025 13:51
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.08.2025 15:14
Дата розгляду скарги:
19.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.08.2025 16:47
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
22.08.2025 12:13
Дата виконання рішення Замовником:
22.08.2025 14:08
Коментар замовника щодо усунення порушень:
ПРОТОКОЛ № 161-УО3/25
прийняття рішення уповноваженою особою
м. Київ «22» серпня 2025 року
Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», Положенням про уповноважену особу, затвердженим наказом Департаменту територіального контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 08.02.2024 № 9 «Про затвердження Положення про уповноважену особу та визначення уповноваженої особи, відповідальної за організацію та проведення публічних закупівель» (зі змінами згідно Наказу № 61 від 14.11.2024 р.)
Вирішила:
1. У відповідності з умовами абзацу третього пункту 54 Особливостей з метою виконання Рішення № 12798-р/пк-пз від 19.08.2025 року Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення порядку проведення процедури закупівлі, щодо скарги Приватного акціонерного товариства «Страхова компанія «УЛЬТРА АЛЬЯНС», код ЄДРПОУ 3152597 від 09.08.2025, Замовником при наданні листа-пояснення (вих. № 01-08 від 14.08.2025 р.) по суті справи на рішення № 12390-р/пк-пз від 12.08.2025 року Комісії Антимонопольного комітету України у якості задоволення вимог за усіма пунктами скарги, на підставі Протоколу 159-УО3/25 прийняття рішення уповноваженою особою від 14.08.2025 були внесені відповідні зміни до тендерної документації по закупівлі № UA-2025-08-05-006410-a за предметом закупівлі «Послуги зі страхування транспортних засобів (КАСКО)», ДК 021:2015:66514110-0 «Послуги зі страхування транспортних засобів».
2. Тендерну документацію щодо проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю ««Послуги зі страхування транспортних засобів (КАСКО)», за кодом ДК 021:2015:66514110-0 «Послуги зі страхування транспортних засобів»» у новій редакції від 14.08.2025 затверджено та оприлюднено в системі електронних закупівель.
3. Оприлюднити відповідну інформацію в системі електронних закупівель у порядку, передбаченому Законом України «Про публічні закупівлі».
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
8de7c1cf9ff4490aafd7ce58df5e9a41
Заголовок пункту скарги:
Підпунктами 5.1.7, 5.1.8, 5.1.9, 5.1.10 пункту 5 додатку № 1 до Тендерної документації та пунктами 7, 8, 9, 10 додатку № 2 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, які, на думку Скаржника, є дискримінаційними
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Підпунктами 5.1.7, 5.1.8, 5.1.9, 5.1.10 пункту 5 додатку № 1 до Тендерної документації та пунктами 7, 8, 9, 10 додатку № 2 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, а саме: учасник повинен:
- При укладенні договору обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності Учасник зобов’язаний безоплатно видати страхувальнику бланк повідомлення про дорожньо-транспортну пригоду встановленого МТСБУ зразка, а також перелік представників страховика, уповноважених виконувати функцію такого страховика щодо опрацювання претензій в областях, м. Києві. У разі втрати або використання бланка повідомлення про дорожньо-транспортну пригоду страховик на підставі письмової заяви страхувальника зобов’язаний безоплатно видати йому новий бланк такого повідомлення (пп. 5.1.7.);
- Надати довідку учасника у довільній формі з відомостями щодо загальної оцінки ризиків діяльності страховика за 1, 2, 3, 4 квартал 2024 року за Моторного (транспортного) страхового бюро України (МТСБУ). Показник кожного кварталу має бути не більше 1 – незначний ступінь ризику (пп. 5.1.8.);
- Надати довідку, видану МТСБУ про те, що Учасник не має заборгованості по сплаті членських внесків, відрахувань до фондів та інших обов’язкових платежів до МТСБУ. Довідка має бути надана не раніше тридцяти денної давнини до дати розміщення повідомлення про закупівлю (пп. 5.1.9);
- Надати копію ліцензії, дозволу, патенту, сертифікату або іншого, передбаченого чинним законодавством, документу на провадження діяльності з обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності.
1. Щодо вимог взаємодії учасника з МТСБУ (пп.пп. 5.1.7, 5.1.8, 5.1.9, 5.1.10 п. 5 дод. № 1 та п.п 7, 8, 9, 10 дод. № 2 до ТД)
Прийняти участь у даній закупівлі може виключно той Учасник, який, зокрема, при укладенні договору обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності надасть Замовнику бланк повідомлення про ДТП встановленого МТСБУ зразка, надасть перелік представників страховика, уповноважених виконувати функцію такого страховика щодо опрацювання претензій в областях, м. Києві; надасть довідку у довільній формі з відомостями щодо загальної оцінки ризиків діяльності страховика за 1, 2, 3, 4 квартал 2024 року за МТСБУ (показник кожного кварталу має бути не більше 1 – незначний ступінь ризику); надасть довідку, видану МТСБУ про те, що Учасник не має заборгованості по сплаті членських внесків, відрахувань до фондів та інших обов’язкових платежів до МТСБУ (довідка має бути надана не раніше тридцятиденної давнини до дати розміщення повідомлення про закупівлю); надасть копію ліцензії, дозволу, патенту, сертифікату або іншого, передбаченого чинним законодавством, документу на провадження діяльності з обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності.
Скаржник не є членом МТСБУ, відповідно,- не може надати повідомлень, встановлених МТСБУ зразка, не матиме претензій в областях та працівників для їх розгляду (оскільки предметом закупівлі є послуга із страхування транспортних засобів, а не обов’язкова цивільно-правова відповідальність власників ТЗ перед третіми особами), не має жодних оцінок, оцінювачем яких є МТСБУ, не має заборгованостей по сплаті внесків до МТСБУ, не має ліцензії на здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників ТЗ, не може надати про це відповідні довідки, тому не може прийняти і участь у даній закупівлі.
Відповідно до абз. 1 ст. 50 Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» (далі – Закон України «Про ОСЦПВВНТЗ»), страховики можуть входити до складу МТСБУ як асоційовані та повні його члени.
Згідно абз. 1 ч. 1 ст. 53 Закону України «Про ОСЦПВВНТЗ», страховик після отримання ліцензії на здійснення діяльності із страхування за відповідними ризиками в межах класу страхування 10 відповідно до Закону України «Про страхування» для отримання права на здійснення діяльності з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності звертається до МТСБУ із заявою про набуття статусу асоційованого члена МТСБУ.
Згідно абз. 1 ч. 2 ст. 53 Закону України «Про ОСЦПВВНТЗ», Страховик - асоційований член МТСБУ має право звернутися до МТСБУ із заявою про надання йому статусу повного члена МТСБУ.
Відповідно до абз. 1 ч. 1 ст. 40 Закону України «Про ОСЦПВВНТЗ», МТСБУ є єдиним обов’язковим об’єднанням страховиків, які здійснюють обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності. Участь страховиків у МТСБУ є умовою здійснення діяльності щодо обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності.
Отже, наявність ліцензії на ОСЦПВВНТЗ, відсутність внесків до фондів МТСБУ, наявність тих чи інших оцінок від МТСБУ та саме членство в МТСБУ є складовою умови, виключно, для здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами. На здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами, - страховику видається окрема ліцензія на здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Між тим, на підставі ліцензії на здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами, страховик не може надавати послуги з інших видів страхування, зокрема,- із надання послуг зі страхування транспортних засобів (КАСКО) за Класом 3, що є предметом даної закупівлі.
Скаржник не здійснює діяльність у сфері обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Тому, не є членом МТСБУ, не має від МТСБУ жодних оцінок своєї діяльності, не має ліцензії на здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних ТЗ перед третіми особами, не має наявності чи відсутності заборгованостей перед фондами МТСБУ, не має претензій в областях України та відповідно працівників для їх розгляду.
В той же час, Скаржник має ліцензію на здійснення страхування наземних транспортних засобів за Класом страхування № 3, відповідно і має безумовне ліцензоване право та можливість укласти договір страхування наземних транспортних засобів із Замовником з подальшим його належним виконанням.
Отже, встановлені Замовником вищенаведені обов’язкові вимоги є вимогами, які можуть бути встановлені Замовником ВИКЛЮЧНО по закупівлі послуг з ОБОВ'ЯЗКОВОГО виду страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами та, відповідно – є дискримінаційними умовами відносно такого класу страхування як страхування наземних транспортних засобів (Клас страхування № 3), на здійснення якого видається інша (окрема) ліцензія, яка наявна у Скаржника!
Для здійснення страхування наземних транспортних засобів (Клас страхування № 3) чинним законодавством не передбачені: ліцензія з ОСЦПВВНТЗ, членство страховика в МТСБУ, наявність від МТСБУ тих чи інших оцінок, наявності чи відсутності заборгованостей перед фондами МТСБУ, наявність працівників для розгляду претензій від третіх осіб (потерпілих), тощо. Тому, Учасник не повинен і не зобов’язаний відповідати наведеним вище вимогам.
Скаржник вважає, що вищенаведені оскаржувані вимоги є дискримінаційними, такими, що штучно суттєво обмежують коло учасників закупівлі та не відповідають діючому законодавству, чим порушують права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників процедури закупівлі та мають бути видалені Замовником.
- При укладенні договору обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності Учасник зобов’язаний безоплатно видати страхувальнику бланк повідомлення про дорожньо-транспортну пригоду встановленого МТСБУ зразка, а також перелік представників страховика, уповноважених виконувати функцію такого страховика щодо опрацювання претензій в областях, м. Києві. У разі втрати або використання бланка повідомлення про дорожньо-транспортну пригоду страховик на підставі письмової заяви страхувальника зобов’язаний безоплатно видати йому новий бланк такого повідомлення (пп. 5.1.7.);
- Надати довідку учасника у довільній формі з відомостями щодо загальної оцінки ризиків діяльності страховика за 1, 2, 3, 4 квартал 2024 року за Моторного (транспортного) страхового бюро України (МТСБУ). Показник кожного кварталу має бути не більше 1 – незначний ступінь ризику (пп. 5.1.8.);
- Надати довідку, видану МТСБУ про те, що Учасник не має заборгованості по сплаті членських внесків, відрахувань до фондів та інших обов’язкових платежів до МТСБУ. Довідка має бути надана не раніше тридцяти денної давнини до дати розміщення повідомлення про закупівлю (пп. 5.1.9);
- Надати копію ліцензії, дозволу, патенту, сертифікату або іншого, передбаченого чинним законодавством, документу на провадження діяльності з обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності.
1. Щодо вимог взаємодії учасника з МТСБУ (пп.пп. 5.1.7, 5.1.8, 5.1.9, 5.1.10 п. 5 дод. № 1 та п.п 7, 8, 9, 10 дод. № 2 до ТД)
Прийняти участь у даній закупівлі може виключно той Учасник, який, зокрема, при укладенні договору обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності надасть Замовнику бланк повідомлення про ДТП встановленого МТСБУ зразка, надасть перелік представників страховика, уповноважених виконувати функцію такого страховика щодо опрацювання претензій в областях, м. Києві; надасть довідку у довільній формі з відомостями щодо загальної оцінки ризиків діяльності страховика за 1, 2, 3, 4 квартал 2024 року за МТСБУ (показник кожного кварталу має бути не більше 1 – незначний ступінь ризику); надасть довідку, видану МТСБУ про те, що Учасник не має заборгованості по сплаті членських внесків, відрахувань до фондів та інших обов’язкових платежів до МТСБУ (довідка має бути надана не раніше тридцятиденної давнини до дати розміщення повідомлення про закупівлю); надасть копію ліцензії, дозволу, патенту, сертифікату або іншого, передбаченого чинним законодавством, документу на провадження діяльності з обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності.
Скаржник не є членом МТСБУ, відповідно,- не може надати повідомлень, встановлених МТСБУ зразка, не матиме претензій в областях та працівників для їх розгляду (оскільки предметом закупівлі є послуга із страхування транспортних засобів, а не обов’язкова цивільно-правова відповідальність власників ТЗ перед третіми особами), не має жодних оцінок, оцінювачем яких є МТСБУ, не має заборгованостей по сплаті внесків до МТСБУ, не має ліцензії на здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників ТЗ, не може надати про це відповідні довідки, тому не може прийняти і участь у даній закупівлі.
Відповідно до абз. 1 ст. 50 Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» (далі – Закон України «Про ОСЦПВВНТЗ»), страховики можуть входити до складу МТСБУ як асоційовані та повні його члени.
Згідно абз. 1 ч. 1 ст. 53 Закону України «Про ОСЦПВВНТЗ», страховик після отримання ліцензії на здійснення діяльності із страхування за відповідними ризиками в межах класу страхування 10 відповідно до Закону України «Про страхування» для отримання права на здійснення діяльності з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності звертається до МТСБУ із заявою про набуття статусу асоційованого члена МТСБУ.
Згідно абз. 1 ч. 2 ст. 53 Закону України «Про ОСЦПВВНТЗ», Страховик - асоційований член МТСБУ має право звернутися до МТСБУ із заявою про надання йому статусу повного члена МТСБУ.
Відповідно до абз. 1 ч. 1 ст. 40 Закону України «Про ОСЦПВВНТЗ», МТСБУ є єдиним обов’язковим об’єднанням страховиків, які здійснюють обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності. Участь страховиків у МТСБУ є умовою здійснення діяльності щодо обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності.
Отже, наявність ліцензії на ОСЦПВВНТЗ, відсутність внесків до фондів МТСБУ, наявність тих чи інших оцінок від МТСБУ та саме членство в МТСБУ є складовою умови, виключно, для здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами. На здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами, - страховику видається окрема ліцензія на здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Між тим, на підставі ліцензії на здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами, страховик не може надавати послуги з інших видів страхування, зокрема,- із надання послуг зі страхування транспортних засобів (КАСКО) за Класом 3, що є предметом даної закупівлі.
Скаржник не здійснює діяльність у сфері обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Тому, не є членом МТСБУ, не має від МТСБУ жодних оцінок своєї діяльності, не має ліцензії на здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних ТЗ перед третіми особами, не має наявності чи відсутності заборгованостей перед фондами МТСБУ, не має претензій в областях України та відповідно працівників для їх розгляду.
В той же час, Скаржник має ліцензію на здійснення страхування наземних транспортних засобів за Класом страхування № 3, відповідно і має безумовне ліцензоване право та можливість укласти договір страхування наземних транспортних засобів із Замовником з подальшим його належним виконанням.
Отже, встановлені Замовником вищенаведені обов’язкові вимоги є вимогами, які можуть бути встановлені Замовником ВИКЛЮЧНО по закупівлі послуг з ОБОВ'ЯЗКОВОГО виду страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами та, відповідно – є дискримінаційними умовами відносно такого класу страхування як страхування наземних транспортних засобів (Клас страхування № 3), на здійснення якого видається інша (окрема) ліцензія, яка наявна у Скаржника!
Для здійснення страхування наземних транспортних засобів (Клас страхування № 3) чинним законодавством не передбачені: ліцензія з ОСЦПВВНТЗ, членство страховика в МТСБУ, наявність від МТСБУ тих чи інших оцінок, наявності чи відсутності заборгованостей перед фондами МТСБУ, наявність працівників для розгляду претензій від третіх осіб (потерпілих), тощо. Тому, Учасник не повинен і не зобов’язаний відповідати наведеним вище вимогам.
Скаржник вважає, що вищенаведені оскаржувані вимоги є дискримінаційними, такими, що штучно суттєво обмежують коло учасників закупівлі та не відповідають діючому законодавству, чим порушують права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників процедури закупівлі та мають бути видалені Замовником.
×
-
Назва доказу:
1. Витяг з ДРФУ (файл: 1.1.2.2 Ліцензія нова Ультра_Альянс_витяг);
-
Повʼязаний документ:
1.1.2.2 Ліцензія нова Ультра_Альянс_витяг.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Зобов’язати Департамент територіального контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) внести зміни в Тендерну документацію, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству, зазначені у тексті цієї скарги.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
18191179f17143c6a26b4e2b50d90768
Заголовок пункту скарги:
Підпунктом 5.1.13 пункту 5 додатку № 1 до Тендерної документації та п. 3 додатку № 2 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, які, на думку Скаржника, є дискримінаційними
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Підпунктом 5.1.13 пункту 5 додатку № 1 до Тендерної документації та п. 3 додатку № 2 до Тендерної документації Замовником регламентовано обов’язок учасника надати довідку (лист), виданий Національним банком України, яким підтверджується, що Учаснику за результатами оцінювання відповідно до Положення про встановлення критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від здійснення діяльності учасниками ринку небанківських фінансових послуг, їх суспільна важливість, затвердженого Постановою Правління НБУ № 143 від 08.11.2023 присвоєно ступінь ризику «1» або «2» та рівень суспільної важливості «1» або «2».
2. Щодо критеріїв ступеню ризику діяльності учасника (пп. 5.1.13 п. 5 дод. № 1 та п. 3 дод. № 2 до ТД)
Прийняти участь в закупівлі може виключно Учасник, який має ступінь ризику «1» або «2» та рівень суспільної важливості «1» або «2».
Скаржник має ступінь ризику на рівні «2», а суспільну важливість на рівні «3», а тому і не може прийняти участь в закупівлі.
08.11.2023 р. Постановою Правління НБУ № 143 затверджено Положення про встановлення критеріїв, за якими визначається профіль ризику надавачів фінансових послуг, їх суспільна важливість, на підставі яких визначаються наглядові дії Національного банку України (далі – Положення).
Вказане Положення визначає критерії, за якими Національний банк визначає профіль ризику надавачів фінансових послуг (крім банків) (далі - профіль ризику), їх суспільну важливість, на підставі яких визначаються наглядові дії Національного банку, з метою визначення інтенсивності наглядових дій пруденційного нагляду (включаючи періодичність проведення планових інспекційних перевірок, окремих заходів під час здійснення безвиїзного пруденційного нагляду) щодо надавачів фінансових послуг, державне регулювання і нагляд за діяльністю яких здійснює Національний банк, та порядок їх застосування.
Тобто, на підставі даного Положення, НБУ визначає інтенсивність (періодичність) здійснення перевірок страхових компаній.
Відповідно до пп. 2 п. 6 Положення, критерії для визначення суспільної важливості страховика / кредитної спілки / фінансової компанії, ломбарду, встановлені у додатках 4-6 до цього Положення.
Згідно таблиці 1 додатку № 4 до Положення, страховикам із суспільною важливістю із рівнем «3» характерні наступні показники:
- Частка чистих страхових премій у загальному обсязі чистих страхових премій або частка резерву премій за лініями бізнесу накопичувального страхування життя у технічних резервах зі страхування життя складає від 0,5% (включно) до 2%;
- Частка страхових премій (валових) страховика, нарахованих за договорами страхування, укладеними зі страхувальниками фізичними особами, у валових страхових преміях складає від 5% (включно) до 25%;
- Загальна вартість активів (згідно з регуляторним балансом) страховика на останню звітну дату періоду оцінювання складає від 50 (включно) до 100 млн грн.;
- Середній обсяг сформованих технічних резервів за період оцінювання на кожну звітну дату складає від 20 до 40 млн грн. включно;
- Розгалуженість мережі страховика (кількість відокремлених підрозділів) на останню звітну дату періоду оцінювання складає від 1 до 3 одиниць включно.
Вищевказані показники критерію суспільної важливості Скаржника характерні страховику, який має значне перевищення нормавно встановлених регулятором (НБУ) активів, технічних резервів, має значний валовий дохід, має переважну частину доходів від юридичних осіб, головний офіс у м. Києві достатню розгалуженість структурних підрозділів в регіонах країни для якісного надання страхових послуг!
Отже, Скаржник є достатньо потужним та успішним страховиком на фінансовому ринку України із переважним орієнтуванням на клієнтський портфель з юридичних осіб, яким являється і Замовник!
Враховуючи вищенаведене, рівень суспільної важливості страховика жодним чином не впливає на якість надання страхових послуг, зокрема і юридичній особі.
Тому, вищенаведена обов’язкова вимога є дискримінаційною та має бути видалена Замовником.
2. Щодо критеріїв ступеню ризику діяльності учасника (пп. 5.1.13 п. 5 дод. № 1 та п. 3 дод. № 2 до ТД)
Прийняти участь в закупівлі може виключно Учасник, який має ступінь ризику «1» або «2» та рівень суспільної важливості «1» або «2».
Скаржник має ступінь ризику на рівні «2», а суспільну важливість на рівні «3», а тому і не може прийняти участь в закупівлі.
08.11.2023 р. Постановою Правління НБУ № 143 затверджено Положення про встановлення критеріїв, за якими визначається профіль ризику надавачів фінансових послуг, їх суспільна важливість, на підставі яких визначаються наглядові дії Національного банку України (далі – Положення).
Вказане Положення визначає критерії, за якими Національний банк визначає профіль ризику надавачів фінансових послуг (крім банків) (далі - профіль ризику), їх суспільну важливість, на підставі яких визначаються наглядові дії Національного банку, з метою визначення інтенсивності наглядових дій пруденційного нагляду (включаючи періодичність проведення планових інспекційних перевірок, окремих заходів під час здійснення безвиїзного пруденційного нагляду) щодо надавачів фінансових послуг, державне регулювання і нагляд за діяльністю яких здійснює Національний банк, та порядок їх застосування.
Тобто, на підставі даного Положення, НБУ визначає інтенсивність (періодичність) здійснення перевірок страхових компаній.
Відповідно до пп. 2 п. 6 Положення, критерії для визначення суспільної важливості страховика / кредитної спілки / фінансової компанії, ломбарду, встановлені у додатках 4-6 до цього Положення.
Згідно таблиці 1 додатку № 4 до Положення, страховикам із суспільною важливістю із рівнем «3» характерні наступні показники:
- Частка чистих страхових премій у загальному обсязі чистих страхових премій або частка резерву премій за лініями бізнесу накопичувального страхування життя у технічних резервах зі страхування життя складає від 0,5% (включно) до 2%;
- Частка страхових премій (валових) страховика, нарахованих за договорами страхування, укладеними зі страхувальниками фізичними особами, у валових страхових преміях складає від 5% (включно) до 25%;
- Загальна вартість активів (згідно з регуляторним балансом) страховика на останню звітну дату періоду оцінювання складає від 50 (включно) до 100 млн грн.;
- Середній обсяг сформованих технічних резервів за період оцінювання на кожну звітну дату складає від 20 до 40 млн грн. включно;
- Розгалуженість мережі страховика (кількість відокремлених підрозділів) на останню звітну дату періоду оцінювання складає від 1 до 3 одиниць включно.
Вищевказані показники критерію суспільної важливості Скаржника характерні страховику, який має значне перевищення нормавно встановлених регулятором (НБУ) активів, технічних резервів, має значний валовий дохід, має переважну частину доходів від юридичних осіб, головний офіс у м. Києві достатню розгалуженість структурних підрозділів в регіонах країни для якісного надання страхових послуг!
Отже, Скаржник є достатньо потужним та успішним страховиком на фінансовому ринку України із переважним орієнтуванням на клієнтський портфель з юридичних осіб, яким являється і Замовник!
Враховуючи вищенаведене, рівень суспільної важливості страховика жодним чином не впливає на якість надання страхових послуг, зокрема і юридичній особі.
Тому, вищенаведена обов’язкова вимога є дискримінаційною та має бути видалена Замовником.
×
-
Назва доказу:
3. Електронний підпис листа (файл: 54838.pdf).
-
Повʼязаний документ:
54838.pdf.p7s
-
-
Назва доказу:
2. Лист НБУ від 18.07.2024 р. (файл: 54838);
-
Повʼязаний документ:
54838.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Зобов’язати Департамент територіального контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) внести зміни в Тендерну документацію, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству, зазначені у тексті цієї скарги.