• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Благоустрій (капітальний ремонт) по вул. Л.Українки населеного пункту с.Скнилів Львівського району Львівської області

Торги не відбулися

2 312 172.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 600.00 UAH
Період оскарження: 05.08.2025 11:13 - 18.08.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

неправомірне відхилення тендерної пропозиції

Номер: 19ed22f786884c85a7207b54d7492f46
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-05-003141-a.a1
Назва: неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Дата розгляду скарги: 09.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.09.2025 17:06
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 11.09.2025 17:53
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "АВАКС ПРОФ", Хоміцький Володимир Зіновійович 380676720227 avaxprof@ukr.net http://avaxprof.com/main/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2ca6a10437d445d086b29fb7fb7be7c4
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: У Протоколі від 26.08.2025 Замовник посилається на невідповідність технічних характеристик запропонованої учасником фарби, а саме:

Зауважимо, що тендерна документація не містить детальних технічних вимог до фарби, проте у додатку 4 до ТД визначено: «У разі, якщо дане Технічне завдання містить посилання на конкретну марку, фірму, патент, конструкцію або тип товару, то вважається, що Технічне завдання (технічні вимоги) містить(ять) вираз «або еквівалент». "Або еквівалент" означає наявність рівноцінної, рівнозначної або рівносильної альтернативи, яка може повністю відповідати або замінювати зазначений товар або вимогу. Тобто, учасники мали можливість використання товару, який має ті ж самі характеристики та функціонал, що й оригінал, але не є тотожним йому.
У складі пропозиції ТОВ “АВАКС ПРОФ” подано сертифікат на водно-емульсійну фарбу. Основні характеристики таких видів фарб однакові.

Характеристика
Водно-емульсійна фарба (ПВА)
Водно-дисперсійна фарба (ПВА)
1
Покривна здатність
Висока, добре лягає на поверхню
Трохи нижча, потребує ретельної підготовки поверхні
2
Витрата
~210 мл/м²
~180–220 мл/м²
3
В'язкість
Регулюється розчинниками
Стабільна, менш чутлива до розбавлення
4
Стійкість до вологи
Низька, не рекомендована для ванн і кухонь
Низька, не підходить для вологих приміщень
5
Міцність покриття
Середня, легко пошкоджується
Трохи вища, але все ще не стійка до механічного впливу
6
Екологічність
Висока, без запаху
Висока, без токсичних речовин
7
Швидкість висихання
Швидка (до 2 годин)
Швидка (до 2 годин)
8
Сфера застосування
Стелі, сухі приміщення
Стелі, сухі приміщення
9
Ціна
Доступна
Дешевша, ніж емульсійна


Різниця полягає в основі в'яжучої складової: фарба водоемульсійна – це широкий клас фарб на водній основі, тоді як фарба ПВА (полівінілацетатна) – це вид водоемульсійної фарби, де основним в'яжучим є полівінілацетат. На відміну від більш сучасних акрилових водоемульсійних фарб, ПВА-фарби мають нижчу стійкість до стирання, меншу еластичність і можуть жовтіти з часом, хоча і є дешевшими та мають легкий запах оцту.
Тобто, запропонована водно-емульсійна фарба за своїми технічними характеристиками повністю відповідає водно-дисперсійній полівінілацетатнній фарбі, а в дечому є навіть кращою(інформація з сайту виробника та маркетплейсів додається). Така фарба повністю відповідає потребі та підходить для виконання робіт згідно технічної специфікації. Запропонована водно-емульсійна фарба є більш стійкою та еластичною, тобто буде виконувати функцію довший період часу, а також не виділяє токсичних запахів, та є менш шкідливою.
Оскільки технічні параметри запропонованого як еквівалент типу товару - фарби відповідають або є кращими за вимоги до товару згідно тендерної документації вважаємо відхилення нашої тендерної пропозиції необґрунтованим та неправомірним.
Зважаючи на викладене, вважаємо, що Замовник упереджено оцінив пропозицію учасника, порушив процедуру проведення закупівлі та неправомірно відхилив нашу тендерну пропозицію.
Звертаємо увагу на тому, що Скаржник є організацією-підрядником та багато років плідно працює у будівельній галузі, тому має фінансову можливість та складські приміщення, на яких вже закуплена та зберігається більшість матеріалів та обладнання для виконання умов Договору одразу після укладення Договору, не наражаючи таким чином себе та Замовника на додаткові витрати.
Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Вважаємо, що Замовник при оцінці пропозиції Скаржника в цій частині порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
Максимальна економія, ефективність та пропорційність: замовник має забезпечити максимально ефективне та економне використання коштів. Відхилення пропозиції з низькою ціною (пропозиція Скаржника є однією з найнижчих) через нерелевантні вимоги суперечить цьому принципу.
Недискримінація учасників: тендерна документація не містила технічних параметрів фарби та вимоги про порівняння їх з запропонованим еквівалентом чи інших вимог про підтвердження відповідності еквіваленту умовам документації.
Запобігання корупційним діям і зловживанням: нечіткі та необгрунтовані вимоги, які дозволяють Замовнику суб'єктивно оцінювати пропозиції, створюють ризики для корупційних дій та зловживань.
Відповідно до пункту 55 Особливостей, оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення пропозиції Скаржника, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав, адже пропозиція повністю відповідає вимогам Тендерної документації та є найбільш економічно вигідною, а Скаржник реально претендує на укладення договору та отримання прибутку(який в даному випадку є упущеною вигодою).
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ “АВАКС ПРОФ” з метою усунення порушень, які викладені у мотивувальній частині скарги.
У зв’язку із викладеним, просимо Постійно діючу адміністративну колегію Антимонопольного Комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановити порушення та зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції скаржника та встановити порушення законодавства відповідно до вимог пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.

Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі», п.п. 56-57 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування,
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження