-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
«Роботи з реконструкції автоматизованої системи диспетчерсько-технологічного управління АТ ”Харківобленерго”. І черга Центральний диспетчерський пункт АСДТУ» код за ДК 021:2015 - 45310000-3: «Електромонтажні роботи»
Джерело фінансування - власні кошти підприємства
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 5 днів назад
53 779 736.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 268 898.68 UAH
мін. крок: 0.5% або 268 898.68 UAH
Період оскарження:
04.08.2025 22:21 - 04.09.2025 00:00
Період оскарження(за результатами переможця):
12.09.2025 18:04 - 18.09.2025 00:00
Скарга
Очікує розгляду
КЕП
СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Номер:
19d05ee05b044d6b903afd341ace4d0b
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-04-012090-a.b2
Назва:
СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 34. Договірна ціна (2).pdf 17.09.2025 21:04
- Скарга.docx 17.09.2025 21:04
- 35. Локальні кошториси (3).pdf 17.09.2025 21:04
- 2.1 Накази про прийняття (2).pdf 17.09.2025 21:04
- 2.1 Накази про прийняття (2).pdf.asice 17.09.2025 21:04
- Скарга.pdf.asice 17.09.2025 21:04
- 35. Локальні кошториси (3).pdf.asice 17.09.2025 21:04
- Скарга.docx.asice 17.09.2025 21:04
- 3.1 Договір _ 6969 від 01.11.2024 року та документи_ що пiдтверджують виконання договору (1).pdf 17.09.2025 21:04
- 3.1 Договір _ 6969 від 01.11.2024 року та документи_ що пiдтверджують виконання договору (1).pdf.asice 17.09.2025 21:05
- 34. Договірна ціна (2).pdf.asice 17.09.2025 21:05
- Скарга.pdf 17.09.2025 21:05
- sign.p7s 17.09.2025 21:07
- Скарга доповнена.docx.asice 17.09.2025 22:53
- Скарга доповнена.pdf 17.09.2025 22:53
- Скарга доповнена.pdf.asice 17.09.2025 22:53
- Скарга доповнена.docx 17.09.2025 22:53
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.09.2025 21:18
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
71f739a03cd94b0b9f96da1e05c50961
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне визначення переможця процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до оголошення № UA-2025-08-04-012090-a, яке розміщене на авторизованому електронному майданчику на веб-порталі Уповноваженого органу 04 серпня 2025 р. акціонерне товариство "ХАРКІВОБЛЕНЕРГО" було оголошено процедуру відкритих торгів (відкритих торгів з особливостями) на закупівлю ДК 021:2015: 45310000-3 — Електромонтажні роботи.
Відповідно до п. 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості):
Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, дванадцятої, шістнадцятої, абзацу першого частини чотирнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації.
За результатами розгляду Замовником пропозиції ТОВ "ТЕ-ТРЕЙД", було прийнято рішення про визначення переможцем, яке опубліковано у електронній системі закупівель 12.09.2025р.
Рішення Замовника, про визначення ТОВ "ТЕ-ТРЕЙД" переможцем закупівлі є протиправним і незаконним, ухваленим із порушенням вимог Тендерної документації, положень ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостей, чим порушено права Скаржника на об'єктивне, рівне і недискримінаційне ставлення до всіх учасників закупівлі (що є підставою подання скарги), внаслідок чого дане рішення повинно бути скасоване як незаконне з огляду на наступне.
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право та законні інтереси суб’єкта оскарження
І. НЕЗАКОННЕ ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ ТОВ "ТЕ-ТРЕЙД":
1. Відповідно до пункту 2 додатку 1 до тендерної документації передбачено необхідність надання:
- Довідка в довільній формі про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
- документи, що підтверджують наявність працівників в штаті учасника/субпідрядника (наказ про прийняття/призначення на роботу та/або витяг з трудової книжки із записами про прийняття/призначення на роботу та/або витяг зі штатного розпису учасника процедури закупівлі та/або документ, що підтверджує залучення працівника на договірних засадах та/або документ, що підтверджує наявність найманого працівника згідно з чинним законодавством про працю, тощо. (допускається подання інформації без зазначення посадових окладів працівників. Договорів цивільно-правового характеру не є підтвердження трудових відносин).
ТОВ «ТЕ-ТРЕЙД» у складі тендерної пропозиції надало довідку про наявність працівників, в якій зазначило інформацію про наявність інженера електрика Хрущака Ярослава Ярославовича.
Також ТОВ «ТЕ-ТРЕЙД» у складі тендерної пропозиції надало наказ про призначення на посаду інженера елекктрика Хрущака Ярослава Володимировича.
Таким чином, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ТЕ-ТРЕЙД» відсутній документ, що підтверджує наявність працівника Хрущака Ярослава Ярославовича.
Відповідно до пункту 43 Особливостей - Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Разом з тим, відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовник не звертався до Переможця за усуненням зазначеної невідповідності.
Таким чином, Замовник, не надавши учаснику 24 години на усунення зазначеної невідповідності порушив вимоги пункту 43 та 44 Особливостей.
Враховуючи викладене, просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «ТЕ-ТРЕЙД» переможцем процедури закупівлі.
2. Відповідно до пункту 3 додатку №1 до тендерної документації передбачено - Довідка в довільній формі з інформацією про виконання аналогічного (-их) договору (-ів) із зазначенням контрагента та його контактних осіб (прізвище, ім’я по-батькові, посада та контактний телефон).
Для підтвердження вказаної інформації учасник повинен надати копію (-ї) виконаного (-их) аналогічного (-их) договору (-ів), зазначеного (-их) у довідці в довільній формі з інформацією про виконання аналогічного (-их) договору (-ів), копії документів, що підтверджують виконання і проведення розрахунків за договорами.
Невиконання або виконання не в повному обсязі аналогічних договорів є підставою для відхилення пропозиції учасника.
Аналогічним вважатиметься договір (договори), предметом якого є роботи або надання послуг з проєктування (коригування) автоматизованої системи диспетчерського керування та оперативно-інформаційного комплексу або засобів відображення у приміщеннях об’єднаного диспетчерського центру для Операторів систем розподілу/Операторів систем передачі та роботи або надання послуг щодо доробки/побудови програмного забезпечення SCADA для Операторів систем розподілу/Операторів систем передачі в частині створення екранних форм, мнемокадрів обʼєктів, програмуваня графічних функцій та СНР в SCADA або електронного оперативного журналу, журналу дефектів або забезпечення організації інформації, інтуїтивного інтерфейсу та інтеграції з реальними даними в SCADA, інтеграції SCADA з OMS.
Таким чином, згідно з наведеними вище вимогам, учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати підтвердження наявності досвіду за такими роботами послугами:
роботи або надання послуг з проєктування (коригування) автоматизованої системи диспетчерського керування та оперативно-інформаційного комплексу або засобів відображення у приміщеннях об’єднаного диспетчерського центру для Операторів систем розподілу/Операторів систем передачі
та
роботи або надання послуг щодо доробки/побудови програмного забезпечення SCADA для Операторів систем розподілу/Операторів систем передачі в частині створення екранних форм, мнемокадрів обʼєктів, програмуваня графічних функцій та СНР в SCADA або електронного оперативного журналу, журналу дефектів або забезпечення організації інформації, інтуїтивного інтерфейсу та інтеграції з реальними даними в SCADA, інтеграції SCADA з OMS.
ТОВ «ТЕ-ТРЕЙД» у складі тендерної пропозиції надало договір, предметом якого є послуги з доробки програмного забезпечення MicroSCADA X SY в частині створення електронного оперативного журналу та журналу дефектів.
Таким чином, у складі тендерної пропозиції не надало ні інформації про наявність досвіду ні аналогічного договору, предметом якого були б роботи або надання послуг з проєктування (коригування) автоматизованої системи диспетчерського керування та оперативно-інформаційного комплексу або засобів відображення у приміщеннях об’єднаного диспетчерського центру для Операторів систем розподілу/Операторів систем передачі.
Враховуючи викладене, ТОВ «ТЕ-ТРЕЙД» у складі тендерної пропозиції не надало підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору у відповідності до вимог тендерної документації.
Відповідно до пункту 43 Особливостей - Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Разом з тим, відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовник не звертався до Переможця за усуненням зазначеної невідповідності.
Таким чином, Замовник, не надавши учаснику 24 години на усунення зазначеної невідповідності порушив вимоги пункту 43 та 44 Особливостей.
Враховуючи викладене, просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «ТЕ-ТРЕЙД» переможцем процедури закупівлі.
3. Відповідно до пункту 7 додатку 2 до тендерної документації передбачено - інші документи на підтвердження відповідності пропозиції учасника:
● договірна ціна;
● локальні кошториси (мають бути складені відповідно до технічних вимог з урахуванням будівельного технологічного процесу).
Також додатком 2 передбачено технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та відомість обсягів робіт, зокрема:
- пункт 3 - Установлення апаратури настiльної, маса до 0,015 т (комплект обладнання АРМ диспетчера ЦДП);
- пункт 8 - Контролер зв'язку для побудови багатопроцесорних систем, координатор доступу до магістралі (АРМ диспетчера ЦДП).
- пункт 11 - Схеми сигналізації. Мнемосхема щита диспетчерського керування з кількістю прийнятих сигналів до 50 (створення та програмування схем ПС в програмному середовищі MicroSCADA) – 275 схем;
- пункт 15 - Установлення апаратури настiльної, маса до 0,015 т (комплект обладнання АРМ диспетчера ЦДП).
ТОВ «ТЕ-ТРЕЙД» у складі тендерної пропозиції надало локальні кошториси, в яких за наведеними вище позиціями вказано:
- Установлення апаратури настiльної, маса до 0,015 т (комплект обладнання АРМ диспетчера)
(не зазначено ЦПД);
- Система дистанційного управління виконавчим механізмом регулюючого органа (АРМ диспетчера)
(згідно пункту 8 вимог ТД мало бути - Контролер зв'язку для побудови багатопроцесорних систем, координатор доступу до магістралі (АРМ диспетчера ЦДП).
- Схеми сигналізації. Мнемосхема щита диспетчерського керування з кількістю прийнятих сигналів до 50 (створення та програмування схем ПС в програмному середовищі MicroSCADA) – 290 схем.
(мало бути 275 схем);
- Установлення апаратури настiльної, маса до 0,015 т (комплект обладнання АРМ диспетчера).
(не зазначено ЦПД).
Отже, учасник у складі тендерної пропозиції надав локальні кошториси, які не передбачають види та обсяги робіт, що зазначені замовником у технічних вимогах, а саме наступні:
- пункт 3 - Установлення апаратури настiльної, маса до 0,015 т (комплект обладнання АРМ диспетчера ЦДП);
- пункт 8 - Контролер зв'язку для побудови багатопроцесорних систем, координатор доступу до магістралі (АРМ диспетчера ЦДП).
- пункт 11 - Схеми сигналізації. Мнемосхема щита диспетчерського керування з кількістю прийнятих сигналів до 50 (створення та програмування схем ПС в програмному середовищі MicroSCADA) – 275 схем;
- пункт 15 - Установлення апаратури настiльної, маса до 0,015 т (комплект обладнання АРМ диспетчера ЦДП).
Таким чином, надані ТОВ «ТЕ-ТРЕЙД» у складі тендерної пропозиції локальні кошториси не відповідають технічним вимогам, що наведені у додатку 2 до тендерної документації.
Враховуючи зазначене, Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію
ТОВ «ТЕ-ТРЕЙД» на підстав вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Враховуючи викладене, просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «ТЕ-ТРЕЙД» переможцем процедури закупівлі.
4. Відповідно до додатку 2 до тендерної документації передбачено необхідність надання - інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у разі потреби (плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
У складі тендерної пропозиції ТОВ «ТЕ-ТРЕЙД» відсутній документ технічна специфікація.
Враховуючи зазначене, Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію
ТОВ «ТЕ-ТРЕЙД» на підстав вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Враховуючи викладене, просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «ТЕ-ТРЕЙД» переможцем процедури закупівлі.
5. Відповідно до пункту 7 додатку 2 до тендерної документації передбачено - інші документи на підтвердження відповідності пропозиції учасника:
● договірна ціна.
Також відповідно до додатку №2 до тендерної документації передбачено - У складі пропозиції Учасник надає:
- гарантійний лист у довільній формі, що договірна ціна розрахована відповідно до чинних нормативних актів України, що регулюють ціноутворення у будівництві. У разі встановлення факту невідповідності розрахунку договірної ціни зазначеним вимогам, гарантійний лист вважається недійсним та пропозиція учасника відхиляється.
Повідомляємо, що нормативним актом України, що регулює ціноутворення у будівництві є Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №28.
Додатком 30 до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №28 (пункт 5.2) передбачено, зокрема:
ФОРМА договірної ціни
"Замовник________назва організації
Підрядник__________
Вид договірної ціни ___________
Визначена згідно з________________
Складена в поточних цінах станом на " " 20 р".
У складі Пропозиції Переможця міститься, зокрема, ДОГОВІРНА ЦІНА, у якій, зокрема, зазначено "Визначена згідно з ________________".
Таким чином, учасником не заповнено рядок «Визначена згідно з», чим не дотримано вимоги Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №28.
Отже, учасник недотримався вимоги тендерної документації щодо того, що договірна ціна розрахована відповідно до чинних нормативних актів України, що регулюють ціноутворення у будівництві.
Враховуючи викладене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Повідомляємо, що аналогічної думки притримується і Комісія у своєму рішенні №4267 -р/пк-пз від 07.03.2024.
Не відхиливши тендерну пропозицію ТОВ "ТЕ-ТРЕЙД" та визначивши його переможцем, Замовник порушив вимоги п.44 Особливостей, а також законні права та інтереси Скаржника.
Рішення Замовника, в частині визначення переможцем ТОВ «ТЕ-ТРЕЙД» прийнято з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, всупереч і без урахування вимог Тендерної документації по закупівлі, чим порушено права Скаржника на об'єктивне, рівне і недискримінаційне ставлення до всіх учасників закупівлі (що є підставою подання скарги), внаслідок чого дане рішення повинно бути скасоване як незаконне.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозиції
ТОВ "ТЕ-ТРЕЙД", а саме – неправомірно визначивши його переможцем, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивний і неупереджений розгляд та відношення, що є порушенням вимог статті 5 Закону.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про визначення
ТОВ "ТЕ-ТРЕЙД" переможцем процедури закупівлі.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ "ТЕ-ТРЕЙД" переможцем процедури закупівлі.
Керуючись ст.ст. 3, 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», а також Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року -
Відповідно до п. 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості):
Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, дванадцятої, шістнадцятої, абзацу першого частини чотирнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації.
За результатами розгляду Замовником пропозиції ТОВ "ТЕ-ТРЕЙД", було прийнято рішення про визначення переможцем, яке опубліковано у електронній системі закупівель 12.09.2025р.
Рішення Замовника, про визначення ТОВ "ТЕ-ТРЕЙД" переможцем закупівлі є протиправним і незаконним, ухваленим із порушенням вимог Тендерної документації, положень ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостей, чим порушено права Скаржника на об'єктивне, рівне і недискримінаційне ставлення до всіх учасників закупівлі (що є підставою подання скарги), внаслідок чого дане рішення повинно бути скасоване як незаконне з огляду на наступне.
Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право та законні інтереси суб’єкта оскарження
І. НЕЗАКОННЕ ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ ТОВ "ТЕ-ТРЕЙД":
1. Відповідно до пункту 2 додатку 1 до тендерної документації передбачено необхідність надання:
- Довідка в довільній формі про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
- документи, що підтверджують наявність працівників в штаті учасника/субпідрядника (наказ про прийняття/призначення на роботу та/або витяг з трудової книжки із записами про прийняття/призначення на роботу та/або витяг зі штатного розпису учасника процедури закупівлі та/або документ, що підтверджує залучення працівника на договірних засадах та/або документ, що підтверджує наявність найманого працівника згідно з чинним законодавством про працю, тощо. (допускається подання інформації без зазначення посадових окладів працівників. Договорів цивільно-правового характеру не є підтвердження трудових відносин).
ТОВ «ТЕ-ТРЕЙД» у складі тендерної пропозиції надало довідку про наявність працівників, в якій зазначило інформацію про наявність інженера електрика Хрущака Ярослава Ярославовича.
Також ТОВ «ТЕ-ТРЕЙД» у складі тендерної пропозиції надало наказ про призначення на посаду інженера елекктрика Хрущака Ярослава Володимировича.
Таким чином, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ТЕ-ТРЕЙД» відсутній документ, що підтверджує наявність працівника Хрущака Ярослава Ярославовича.
Відповідно до пункту 43 Особливостей - Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Разом з тим, відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовник не звертався до Переможця за усуненням зазначеної невідповідності.
Таким чином, Замовник, не надавши учаснику 24 години на усунення зазначеної невідповідності порушив вимоги пункту 43 та 44 Особливостей.
Враховуючи викладене, просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «ТЕ-ТРЕЙД» переможцем процедури закупівлі.
2. Відповідно до пункту 3 додатку №1 до тендерної документації передбачено - Довідка в довільній формі з інформацією про виконання аналогічного (-их) договору (-ів) із зазначенням контрагента та його контактних осіб (прізвище, ім’я по-батькові, посада та контактний телефон).
Для підтвердження вказаної інформації учасник повинен надати копію (-ї) виконаного (-их) аналогічного (-их) договору (-ів), зазначеного (-их) у довідці в довільній формі з інформацією про виконання аналогічного (-их) договору (-ів), копії документів, що підтверджують виконання і проведення розрахунків за договорами.
Невиконання або виконання не в повному обсязі аналогічних договорів є підставою для відхилення пропозиції учасника.
Аналогічним вважатиметься договір (договори), предметом якого є роботи або надання послуг з проєктування (коригування) автоматизованої системи диспетчерського керування та оперативно-інформаційного комплексу або засобів відображення у приміщеннях об’єднаного диспетчерського центру для Операторів систем розподілу/Операторів систем передачі та роботи або надання послуг щодо доробки/побудови програмного забезпечення SCADA для Операторів систем розподілу/Операторів систем передачі в частині створення екранних форм, мнемокадрів обʼєктів, програмуваня графічних функцій та СНР в SCADA або електронного оперативного журналу, журналу дефектів або забезпечення організації інформації, інтуїтивного інтерфейсу та інтеграції з реальними даними в SCADA, інтеграції SCADA з OMS.
Таким чином, згідно з наведеними вище вимогам, учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати підтвердження наявності досвіду за такими роботами послугами:
роботи або надання послуг з проєктування (коригування) автоматизованої системи диспетчерського керування та оперативно-інформаційного комплексу або засобів відображення у приміщеннях об’єднаного диспетчерського центру для Операторів систем розподілу/Операторів систем передачі
та
роботи або надання послуг щодо доробки/побудови програмного забезпечення SCADA для Операторів систем розподілу/Операторів систем передачі в частині створення екранних форм, мнемокадрів обʼєктів, програмуваня графічних функцій та СНР в SCADA або електронного оперативного журналу, журналу дефектів або забезпечення організації інформації, інтуїтивного інтерфейсу та інтеграції з реальними даними в SCADA, інтеграції SCADA з OMS.
ТОВ «ТЕ-ТРЕЙД» у складі тендерної пропозиції надало договір, предметом якого є послуги з доробки програмного забезпечення MicroSCADA X SY в частині створення електронного оперативного журналу та журналу дефектів.
Таким чином, у складі тендерної пропозиції не надало ні інформації про наявність досвіду ні аналогічного договору, предметом якого були б роботи або надання послуг з проєктування (коригування) автоматизованої системи диспетчерського керування та оперативно-інформаційного комплексу або засобів відображення у приміщеннях об’єднаного диспетчерського центру для Операторів систем розподілу/Операторів систем передачі.
Враховуючи викладене, ТОВ «ТЕ-ТРЕЙД» у складі тендерної пропозиції не надало підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору у відповідності до вимог тендерної документації.
Відповідно до пункту 43 Особливостей - Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Разом з тим, відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовник не звертався до Переможця за усуненням зазначеної невідповідності.
Таким чином, Замовник, не надавши учаснику 24 години на усунення зазначеної невідповідності порушив вимоги пункту 43 та 44 Особливостей.
Враховуючи викладене, просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «ТЕ-ТРЕЙД» переможцем процедури закупівлі.
3. Відповідно до пункту 7 додатку 2 до тендерної документації передбачено - інші документи на підтвердження відповідності пропозиції учасника:
● договірна ціна;
● локальні кошториси (мають бути складені відповідно до технічних вимог з урахуванням будівельного технологічного процесу).
Також додатком 2 передбачено технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та відомість обсягів робіт, зокрема:
- пункт 3 - Установлення апаратури настiльної, маса до 0,015 т (комплект обладнання АРМ диспетчера ЦДП);
- пункт 8 - Контролер зв'язку для побудови багатопроцесорних систем, координатор доступу до магістралі (АРМ диспетчера ЦДП).
- пункт 11 - Схеми сигналізації. Мнемосхема щита диспетчерського керування з кількістю прийнятих сигналів до 50 (створення та програмування схем ПС в програмному середовищі MicroSCADA) – 275 схем;
- пункт 15 - Установлення апаратури настiльної, маса до 0,015 т (комплект обладнання АРМ диспетчера ЦДП).
ТОВ «ТЕ-ТРЕЙД» у складі тендерної пропозиції надало локальні кошториси, в яких за наведеними вище позиціями вказано:
- Установлення апаратури настiльної, маса до 0,015 т (комплект обладнання АРМ диспетчера)
(не зазначено ЦПД);
- Система дистанційного управління виконавчим механізмом регулюючого органа (АРМ диспетчера)
(згідно пункту 8 вимог ТД мало бути - Контролер зв'язку для побудови багатопроцесорних систем, координатор доступу до магістралі (АРМ диспетчера ЦДП).
- Схеми сигналізації. Мнемосхема щита диспетчерського керування з кількістю прийнятих сигналів до 50 (створення та програмування схем ПС в програмному середовищі MicroSCADA) – 290 схем.
(мало бути 275 схем);
- Установлення апаратури настiльної, маса до 0,015 т (комплект обладнання АРМ диспетчера).
(не зазначено ЦПД).
Отже, учасник у складі тендерної пропозиції надав локальні кошториси, які не передбачають види та обсяги робіт, що зазначені замовником у технічних вимогах, а саме наступні:
- пункт 3 - Установлення апаратури настiльної, маса до 0,015 т (комплект обладнання АРМ диспетчера ЦДП);
- пункт 8 - Контролер зв'язку для побудови багатопроцесорних систем, координатор доступу до магістралі (АРМ диспетчера ЦДП).
- пункт 11 - Схеми сигналізації. Мнемосхема щита диспетчерського керування з кількістю прийнятих сигналів до 50 (створення та програмування схем ПС в програмному середовищі MicroSCADA) – 275 схем;
- пункт 15 - Установлення апаратури настiльної, маса до 0,015 т (комплект обладнання АРМ диспетчера ЦДП).
Таким чином, надані ТОВ «ТЕ-ТРЕЙД» у складі тендерної пропозиції локальні кошториси не відповідають технічним вимогам, що наведені у додатку 2 до тендерної документації.
Враховуючи зазначене, Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію
ТОВ «ТЕ-ТРЕЙД» на підстав вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Враховуючи викладене, просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «ТЕ-ТРЕЙД» переможцем процедури закупівлі.
4. Відповідно до додатку 2 до тендерної документації передбачено необхідність надання - інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у разі потреби (плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
У складі тендерної пропозиції ТОВ «ТЕ-ТРЕЙД» відсутній документ технічна специфікація.
Враховуючи зазначене, Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію
ТОВ «ТЕ-ТРЕЙД» на підстав вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Враховуючи викладене, просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «ТЕ-ТРЕЙД» переможцем процедури закупівлі.
5. Відповідно до пункту 7 додатку 2 до тендерної документації передбачено - інші документи на підтвердження відповідності пропозиції учасника:
● договірна ціна.
Також відповідно до додатку №2 до тендерної документації передбачено - У складі пропозиції Учасник надає:
- гарантійний лист у довільній формі, що договірна ціна розрахована відповідно до чинних нормативних актів України, що регулюють ціноутворення у будівництві. У разі встановлення факту невідповідності розрахунку договірної ціни зазначеним вимогам, гарантійний лист вважається недійсним та пропозиція учасника відхиляється.
Повідомляємо, що нормативним актом України, що регулює ціноутворення у будівництві є Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №28.
Додатком 30 до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №28 (пункт 5.2) передбачено, зокрема:
ФОРМА договірної ціни
"Замовник________назва організації
Підрядник__________
Вид договірної ціни ___________
Визначена згідно з________________
Складена в поточних цінах станом на " " 20 р".
У складі Пропозиції Переможця міститься, зокрема, ДОГОВІРНА ЦІНА, у якій, зокрема, зазначено "Визначена згідно з ________________".
Таким чином, учасником не заповнено рядок «Визначена згідно з», чим не дотримано вимоги Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №28.
Отже, учасник недотримався вимоги тендерної документації щодо того, що договірна ціна розрахована відповідно до чинних нормативних актів України, що регулюють ціноутворення у будівництві.
Враховуючи викладене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Повідомляємо, що аналогічної думки притримується і Комісія у своєму рішенні №4267 -р/пк-пз від 07.03.2024.
Не відхиливши тендерну пропозицію ТОВ "ТЕ-ТРЕЙД" та визначивши його переможцем, Замовник порушив вимоги п.44 Особливостей, а також законні права та інтереси Скаржника.
Рішення Замовника, в частині визначення переможцем ТОВ «ТЕ-ТРЕЙД» прийнято з порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, всупереч і без урахування вимог Тендерної документації по закупівлі, чим порушено права Скаржника на об'єктивне, рівне і недискримінаційне ставлення до всіх учасників закупівлі (що є підставою подання скарги), внаслідок чого дане рішення повинно бути скасоване як незаконне.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозиції
ТОВ "ТЕ-ТРЕЙД", а саме – неправомірно визначивши його переможцем, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивний і неупереджений розгляд та відношення, що є порушенням вимог статті 5 Закону.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про визначення
ТОВ "ТЕ-ТРЕЙД" переможцем процедури закупівлі.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ "ТЕ-ТРЕЙД" переможцем процедури закупівлі.
Керуючись ст.ст. 3, 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», а також Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року -
×
-
Назва доказу:
Договірна ціна
-
Повʼязаний документ:
34. Договірна ціна (2).pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушення Замовником процедури закупівлі UA-2025-08-04-012090-a. 3. Встановити незаконність рішення Замовника про визначення ТОВ "ТЕ-ТРЕЙД" переможцем, та зобов’язати Замовника скасувати рішення, опубліковане на електронному майданчику 12.09.2025р. про визначення ТОВ "ТЕ-ТРЕЙД" переможцем процедури закупівлі.
Запити Органу оскарження
Номер:
9ea705cd46e34432aa2d9e639d615719
Тема запиту:
Доповнення
Текст запиту:
Доповнення
Дата опублікування:
17.09.2025 22:53
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації, що порушують законні права та інтереси Скаржника
Номер:
6172afaf12524995b6b52bc0f779e7e1
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-04-012090-a.c1
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації, що порушують законні права та інтереси Скаржника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 1. Тендерна документація додаток № 1.doc 16.08.2025 21:17
- 4. Про_публічні_закупівлі_від_25_12_2015_№_922_VIII_Текст_для_друку.pdf 16.08.2025 21:17
- Скарга.docx 16.08.2025 21:17
- 5. Рішення від 28.07.2025 № 11665.pdf 16.08.2025 21:17
- Скарга.pdf 16.08.2025 21:17
- 6. Рішення від 12.08.2025 №12428.pdf 16.08.2025 21:17
- 3. Тендерна документація додаток № 2.doc 16.08.2025 21:17
- 7. Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку).pdf 16.08.2025 21:17
- 2. Тендерна документація.doc 16.08.2025 21:17
- 8. Ррішення від 24.06.2025 №10025.pdf 16.08.2025 21:17
- sign.p7s 16.08.2025 21:22
- рішення від 19.08.2025 № 12719.pdf 19.08.2025 15:33
- Інформація про резолютивну частину рішення від 27.08.2025 № 13204.pdf 28.08.2025 16:25
- рішення від 27.08.2025 № 13204.pdf 01.09.2025 13:10
- Пояснення по скарзі UA-2025-08-04-012090-a.c1.docx 22.08.2025 18:18
- Пояснення по скарзі UA-2025-08-04-012090-a.c1.docx.p7s 22.08.2025 18:18
- Пояснення по скарзі UA-2025-08-04-012090-a.c1.pdf.p7s 22.08.2025 18:18
- Пояснення по скарзі UA-2025-08-04-012090-a.c1.pdf 22.08.2025 18:18
- Перелік змін.docx 02.09.2025 13:54
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.08.2025 21:27
Дата розгляду скарги:
27.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
19.08.2025 15:34
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
01.09.2025 13:11
Дата виконання рішення Замовником:
02.09.2025 13:54
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення АМКУ в тендерну документацію внесено зміни
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
a2540728d8d84d9b812c21db14269046
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційні вимоги
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до оголошення № UA-2025-08-04-012090-a, яке розміщене на авторизованому електронному майданчику на веб-порталі Уповноваженого органу 04 серпня 2025 р. акціонерне товариство "ХАРКІВОБЛЕНЕРГО" було оголошено процедуру відкритих торгів (відкритих торгів з особливостями) на закупівлю ДК 021:2015: 45310000-3 — Електромонтажні роботи.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 20 серпня 2025 р.
На нашу думку, умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, та порушують наші законні права та інтереси, зокрема, щодо участі у даній процедурі закупівлі, виходячи з наступного.
1. Відповідно до додатку №2 тендерної документації передбачено - Учасник має провести обстеження існуючої системи та у складі своєї пропозиції надати скан-копію акту обстеження підписаного зі сторони замовника.
Наголошуємо, що вимога про обстеження існуючої системи та надання у складі пропозиції скан-копії акту обстеження підписаного зі сторони замовника є дискримінаційною та такою, що порушує наші законні права та інтереси.
На нашу думку, за наявності такої вимоги Замовник може ігнорувати та не допускати до огляду об’єкту небажаних для нього учасників (наприклад Скаржника), не підписувати акт зі сторони Замовника з метою недопуску до участі у процедурі закупівлі та обрання заздалегідь визначеного суб’єкта господарювання переможцем процедури закупівлі. Таким чином, виконання зазначеної вище умови залежить не від учасника, а від Замовника, що є прямим порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Обсяги виконання робіт за предметом даної закупівлі, технічні вимоги до предмету закупівлі вказані в тендерній документації, тож, у разі необхідності, Замовник в силу ст. 23 Закону повинен вказати додаткові характеристики предмета закупівлі у технічних специфікаціях, додавши необхідні креслення, викопіювання та іншу документацію, що нівелює потребу учасника особисто відвідувати об’єкт.
Відповідно до пункту 28 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Водночас згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Повідомляємо, що аналогічної думки притримується і Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у своєму рішенні № 11665-р/пк-пз від 28.07.2025 та рішенні №12428-р/пк-пз від 12.08.2025.
Докази:
- рішення № 11665-р/пк-пз від 28.07.2025;
- рішення №12428-р/пк-пз від 12.08.2025;
- Закон України «Про публічні закупівлі»;
- Особливості.
2. Відповідно до пункту 7 розділу 3 додатку №1 передбачено необхідність надання довідки та/або витягу з реєстру, видану уповноваженим органом, станом не раніше дати оприлюднення оголошення про закупівлю, яка підтверджує, що фізична особа, яка є учасником, або службова (посадова) особа, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення закупівлі була/не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом та відмиванням коштів), а також не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми. У разі подовження строку подання пропозицій вказані вище довідки отримані на попередню дату розкриття вважаються чинними.
Пунктом 3 Особливостей передбачено, зокрема - Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 47 Особливостей (затверджених Постановою КМУ від 12.10.2022 №1178) передбачено - Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту.
Відповідно до пункту 47 Особливостей передбачено - Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли:
- фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку;
- керівник учасника процедури закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку;
- керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Таким чином, Замовник не має права вимагати надання зазначеного вище документу саме у складі тендерної пропозиції учасника.
Така вимога може бути встановлена виключно для переможця процедури закупівлі!
За таких умов, вищезазначені умови документації не узгоджуються з вимогами Закону в цій частині.
Встановивши наведені вище умови у документації, Замовник порушив положення статті 22 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до документації в цій частині.
Аналогічної думки притримується і Комісія АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель у своєму рішенні №10025-р/пк-пз від 24.06.2025
Тому, просимо зобов’язати замовника внести зміни до ТД та виключити оскаржувані нами вимоги.
Докази:
- рішення №10025-р/пк-пз від 24.06.2025;
- Закон України «Про публічні закупівлі»;
- Особливості.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до тендерної документації.
Тому, просимо зобов’язати замовника внести зміни до ТД та виключити оскаржувані нами вимоги.
Керуючись ст.ст. 3, 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», а також Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року -
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті.
2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі (додатки):
1) Додаток № 1 до Тендерної документації;
2) Тендерна документація;
3) Додаток № 2 до Тендерної документації
4) Закон «Про публічні закупівлі»;
5) рішення № 11665-р/пк-пз від 28.07.2025;
6) рішення №12428-р/пк-пз від 12.08.2025;
7) Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178;
8) рішення №10025-р/пк-пз від 24.06.2025.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 20 серпня 2025 р.
На нашу думку, умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, та порушують наші законні права та інтереси, зокрема, щодо участі у даній процедурі закупівлі, виходячи з наступного.
1. Відповідно до додатку №2 тендерної документації передбачено - Учасник має провести обстеження існуючої системи та у складі своєї пропозиції надати скан-копію акту обстеження підписаного зі сторони замовника.
Наголошуємо, що вимога про обстеження існуючої системи та надання у складі пропозиції скан-копії акту обстеження підписаного зі сторони замовника є дискримінаційною та такою, що порушує наші законні права та інтереси.
На нашу думку, за наявності такої вимоги Замовник може ігнорувати та не допускати до огляду об’єкту небажаних для нього учасників (наприклад Скаржника), не підписувати акт зі сторони Замовника з метою недопуску до участі у процедурі закупівлі та обрання заздалегідь визначеного суб’єкта господарювання переможцем процедури закупівлі. Таким чином, виконання зазначеної вище умови залежить не від учасника, а від Замовника, що є прямим порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Обсяги виконання робіт за предметом даної закупівлі, технічні вимоги до предмету закупівлі вказані в тендерній документації, тож, у разі необхідності, Замовник в силу ст. 23 Закону повинен вказати додаткові характеристики предмета закупівлі у технічних специфікаціях, додавши необхідні креслення, викопіювання та іншу документацію, що нівелює потребу учасника особисто відвідувати об’єкт.
Відповідно до пункту 28 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Водночас згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Повідомляємо, що аналогічної думки притримується і Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у своєму рішенні № 11665-р/пк-пз від 28.07.2025 та рішенні №12428-р/пк-пз від 12.08.2025.
Докази:
- рішення № 11665-р/пк-пз від 28.07.2025;
- рішення №12428-р/пк-пз від 12.08.2025;
- Закон України «Про публічні закупівлі»;
- Особливості.
2. Відповідно до пункту 7 розділу 3 додатку №1 передбачено необхідність надання довідки та/або витягу з реєстру, видану уповноваженим органом, станом не раніше дати оприлюднення оголошення про закупівлю, яка підтверджує, що фізична особа, яка є учасником, або службова (посадова) особа, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення закупівлі була/не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом та відмиванням коштів), а також не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми. У разі подовження строку подання пропозицій вказані вище довідки отримані на попередню дату розкриття вважаються чинними.
Пунктом 3 Особливостей передбачено, зокрема - Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 47 Особливостей (затверджених Постановою КМУ від 12.10.2022 №1178) передбачено - Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту.
Відповідно до пункту 47 Особливостей передбачено - Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли:
- фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку;
- керівник учасника процедури закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку;
- керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Таким чином, Замовник не має права вимагати надання зазначеного вище документу саме у складі тендерної пропозиції учасника.
Така вимога може бути встановлена виключно для переможця процедури закупівлі!
За таких умов, вищезазначені умови документації не узгоджуються з вимогами Закону в цій частині.
Встановивши наведені вище умови у документації, Замовник порушив положення статті 22 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до документації в цій частині.
Аналогічної думки притримується і Комісія АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель у своєму рішенні №10025-р/пк-пз від 24.06.2025
Тому, просимо зобов’язати замовника внести зміни до ТД та виключити оскаржувані нами вимоги.
Докази:
- рішення №10025-р/пк-пз від 24.06.2025;
- Закон України «Про публічні закупівлі»;
- Особливості.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до тендерної документації.
Тому, просимо зобов’язати замовника внести зміни до ТД та виключити оскаржувані нами вимоги.
Керуючись ст.ст. 3, 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», а також Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року -
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті.
2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі (додатки):
1) Додаток № 1 до Тендерної документації;
2) Тендерна документація;
3) Додаток № 2 до Тендерної документації
4) Закон «Про публічні закупівлі»;
5) рішення № 11665-р/пк-пз від 28.07.2025;
6) рішення №12428-р/пк-пз від 12.08.2025;
7) Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178;
8) рішення №10025-р/пк-пз від 24.06.2025.
×
-
Назва доказу:
Рішення 10025
-
Повʼязаний документ:
8. Ррішення від 24.06.2025 №10025.pdf
-
-
Назва доказу:
Особливості
-
Повʼязаний документ:
7. Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку).pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення 12428
-
Повʼязаний документ:
6. Рішення від 12.08.2025 №12428.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення 11665
-
Повʼязаний документ:
5. Рішення від 28.07.2025 № 11665.pdf
-
-
Назва доказу:
Про публічні закупівлі
-
Повʼязаний документ:
4. Про_публічні_закупівлі_від_25_12_2015_№_922_VIII_Текст_для_друку.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 2 до ТД
-
Повʼязаний документ:
3. Тендерна документація додаток № 2.doc
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
2. Тендерна документація.doc
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 до ТД
-
Повʼязаний документ:
1. Тендерна документація додаток № 1.doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.