• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Обладнання для керування виробничими процесами (Програмований логічний контролер систем автоматичного керування ГРС)

Джерело фінансування закупівлі: власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства). Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції, – українська. Документи, які не готуються учасником та представлені в складі тендерної пропозиції, можуть бути надані як українською, так і російською мовами. Критерій оцінки – ціна 100%

Період подачі пропозицій

до закінчення періоду залишилося 3 дні (до 23.09.25 15:00)

29 111 623.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 291 116.23 UAH
До закінчення прийому пропозицій
03
дн
19
год
40
хв
03
сек
Гарантія - 873 348.69 UAH Довідка МВС Пов'язаний план
Оплата за участь: 4 080.00 UAH
Період оскарження: 04.08.2025 14:47 - 20.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на умови тендерної документації

Номер: 64bea6488caf45f68df131f76e82ecff
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-04-007895-a.b1
Назва: СКАРГА на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 26.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.08.2025 13:14
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.08.2025 17:38
Дата виконання рішення Замовником: 17.09.2025 17:47
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №3146-р/пк-пз від 26.08.2025, внесені зміни до тендерної документації «Обладнання для керування виробничими процесами (Програмований логічний контролер систем автоматичного керування ГРС)» (номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель №UA-2025-08-04-007895-a )
Автор: ТОВ "ДІДЖИТАП", Сергій Євтушенко +380442065523 info@digitap.com.ua http://digitap.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1eac4d3f86544477b51cd43bfc73a3d1
Заголовок пункту скарги: Оскарження дискримінаційної вимоги: характеристика (вимога Замовника до товару) «Габаритні розміри ПЛК у зборі з модулями: глибина: не більше 90 мм»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 04 серпня 2025 року Замовником торгів, ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОПЕРАТОР ГАЗОТРАНСПОРТНОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ", було розпочато конкурентну процедуру закупівлі: відкриті торги (з особливостями), ідентифікатор закупівлі UA-2025-08-04-007895-a, за предметом закупівлі: «Обладнання для керування виробничими процесами (Програмований логічний контролер систем автоматичного керування ГРС)» Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015: 38810000-6— Обладнання для керування виробничими процесами (далі – Процедура закупівлі/Закупівля), на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року №922-VIII (далі – Закон №922-VIII) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, (далі – Особливості).
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДІДЖИТАП" (далі – Суб’єкт оскарження/Скаржник) виявило бажання взяти участь у Закупівлі.
Натомість, Скаржником виявлено положення тендерної документації Закупівлі – ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ для процедури закупівлі – відкриті торги по предмету закупівлі «Обладнання для керування виробничими процесами (Програмований логічний контролер систем автоматичного керування ГРС)», затвердженої Рішенням уповноваженої особи (протокол № 25-1477 від «04» серпня 2025 року) (далі – Тендерна документація), що є дискримінаційними по відношенню до Скаржника, не дозволяють Скаржнику прийняти участь у Закупівлі, порушують права та охоронювані законом інтереси Скаржника на участь у Закупівлі відповідно до Закону №922-VIII та Особливостей. Порушення Замовника, пов’язані із встановленими умовами Тендерної документації, полягають у наступному.
У відповідності до пункту 6 розділу ІІІ Тендерної документації «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції»: вимоги щодо технічних, якісних та кількісних характеристик до предмета закупівлі, у тому числі до відповідної технічної специфікації, а також до маркування, протоколів випробувань або сертифікатів викладено у Додатку 1 та/або Додатку 1.1 та/або Додатку 4 та/або Додатку 2 до тендерної документації. Документальне підтвердження технічних, якісних та кількісних характеристик зазначене в Додатку 2 до тендерної документації.
Згідно із Додатком 1 до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ 38810000-6 «Обладнання для керування виробничими процесами (Програмований логічний контролер систем автоматичного керування ГРС)»»: інформація щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі зазначена в проекті договору, який викладений в Додатку 4 до тендерної документації.
Додатком 2 до проекту договору, який викладений в Додатку 4 до тендерної документації, передбачені вимоги до товару Програмний логічний контролер (ПЛК), у кількості 110 кмп. (характеристики встановлені Замовником), серед яких, зокрема:
13. Габаритні розміри ПЛК у зборі з модулями:
…13.3. глибина: не більше 90 мм.
Таким чином, прийняти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише учасники, які запропонують товар (ПЛК), зокрема, із характеристикою «Габаритні розміри ПЛК у зборі з модулями: глибина: не більше 90 мм».
Натомість, Скаржник є офіційним дистриб’ютором продукції з портфеля Discrete Automation компанії Emerson (на підтвердження до цієї Скарги додається Сертифікат дистриб’ютора компанії Emerson від 07.05.2024 з перекладом на українську мову). Скаржник має намір прийняти участь у Процедурі закупівлі, запропонувавши продукцію компанії Emerson, а саме: Програмований логічний контролер RSTi-EP Emerson EPXCPE215.
Програмований логічний контролер RSTi-EP Emerson EPXCPE215 майже повністю відповідає вимогам Замовника до товару, передбачених у Додатку 4 до Тендерної документації, за виключенням одної характеристики «Габаритні розміри ПЛК у зборі з модулями: глибина: не більше 90 мм», адже габаритні розміри ПЛК у зборі з модулями, що може запропонувати Скаржник, по глибині становить: 101 мм, тобто на 11 мм більше за максимально допустимий показник глибини, передбачений Замовником (90 мм). На підтвердження технічних характеристик Програмованого логічного контролера RSTi-EP Emerson EPXCPE215 до Скарги додається Паспорт на цей прилад.
При цьому у Додатку 2 до проекту договору, який викладений в Додатку 4 до тендерної документації, Замовник встановив вимоги до габаритних розмірів ПЛК у зборі з модулями:
13.1. ширина: не більше 510 мм;
13.2. висота: не більше 170 мм;
13.3. глибина: не більше 90 мм.
Тобто об’єм (ширина х висота х глибина): не більше 7 803 000 мм = 510х170х90
Програмований логічний контролер RSTi-EP Emerson EPXCPE215 у зборі з модулями має наступні габаритні розміри:
ширина: 260 мм
висота: 130 мм
глибина: 101 мм.
Тобто об’єм (ширина х висота х глибина): 3 413 800 мм = 260х130х101.
Таким чином, пропонований Скаржником прилад займає більш ніж удвічі менше місця, ніж передбачив Замовник, якщо брати до уваги усі три параметри габаритних розмірів (ширину, висоту, глибину): 2,29 рази =7 803 000 / 3 413 800.
Разом з тим, ряд ключових характеристик Програмованого логічного контролера RSTi-EP Emerson EPXCPE215 значно кращі за мінімально/максимально встановлені у Додатку 4 до Тендерної документації, зокрема:
Характеристики встановлені Замовником (вимоги до Програмованого логічного контролера) Характеристики Програмованого логічного контролера RSTi-EP Emerson EPXCPE215
2. Канали вводу/виводу ПЛК:
2.1. для підключення вхідних аналогових сигналів:
2.1.2. тип сигналу:
(4–20) мА (0 – 20, 4 – 20 мА)
тобто підтримують два типи сигналу: крім 4 – 20 мА, також 0 – 20 мА
2.1.4. час аналогово-цифрового перетворення в каналі:
не більше 1,25 мс 1 мс
2.2. Для підключення вхідних дискретних сигналів
2.2.4. час фільтрування (вхідний фільтр):
не більше 13 мс 3 мс
Максимальна кількість підтримуваних модулів вводу/виводу:
не менше 15 шт. 32 шт.
3. Інтерфейсні порти:
3.1. тип інтерфейсу: Ethernet
3.1.1. кількість:
не менше 2 шт. 3 шт.
7. Ємність енергонезалежної пам'яті (NVRAM):
48 Кбайт 1,5 Мбайт
8. Протокол обміну даними з верхнім рівнем:
DNP3 DNP3, Modbus TCP/RTU, OPC UA, SRTP, PROFINET, EGD, SNP

Також відзначимо, що 08 серпня 2025 року о 15:20 Скаржник розміщував в електронній системі закупівель звернення до Замовника щодо внесення змін до Тендерної документації стосовно усунення зазначеної дискримінаційної вимоги щодо глибини наступного змісту:
«Щодо розмірів ПЛК.
Шановний замовник, просимо внести відповідні зміни до ТД дотримуючись норм ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Враховуючи габарити корпусу шафи автоматизації технологічних параметрів (шафа автоматики газорозподільної станції, закупівлю яких раніше здійснював замовник) просимо змінити вимогу п.13. «Габаритні розміри ПЛК у зборі з модулями», а саме викласти п. 13.3. глибина: «не більше 110 мм». Свою вимогу обґрунтовуємо тим, що глибина шафи значно більша чим глибина будь-якого пристрою і не є визначальною характеристикою, оскільки все обладнання встановлюється на дін-рейку, і 20 мм аж ніяк не впливає на компонування (розміщення) обладнання по глибині. Крім того, представники нашої компанії були присутні на ринкових консультаціях замовника, де обговорювалися питання для яких саме потреб планується проведення даної закупівлі. Тому, з метою недопущення порушень: обмеження кола потенційних учасників, при здійсненні закупівлі, просимо внести відповідні зміни до ТД. У разі невнесення змін, будемо вимушені звернутися до АМКУ. Дякуємо за співпрацю».
11 серпня 2025 року о 15:31 Замовник розмістив в електронній системі закупівель наступну відповідь: «Вимоги викладені з урахуванням потреб Замовника».
Таким чином, Замовник, без будь-яких належних пояснень та обґрунтувань, проігнорував звернення Скаржника щодо внесення змін до умов Тендерної документації в частині габаритного розміру ПЛК у зборі з модулями: глибина, щоб Скаржник міг запропонувати якісний прилад Програмований логічний контролер RSTi-EP Emerson EPXCPE215 у Закупівлі.
Тобто Замовник встановив вимогу до товару у вигляді характеристики «Габаритні розміри ПЛК у зборі з модулями: глибина: не більше 90 мм» з єдиною метою звуження кола учасників до тих, хто здатен запропонувати Програмований логічний контролер систем автоматичного керування ГРС, що, серед іншого, має таку характеристику до зазначеної межі габаритного розміру глибини. Однак, обмеження глибина: «не більше 90 мм» не має жодного практичного значення, окрім штучного позбавлення Скаржника з якісним товаром можливості участі у Процедурі закупівлі.

Крім того, привертаємо увагу Комісії на те, що Замовник у 2023 та 2024 роках проводив відкриті ринкові технічні консультації (відео-сесії) з потенційними постачальниками (учасниками Закупівлі), в рамках яких представники Замовника та потенційних постачальників обговорювали технічні аспекти, включаючи й проект щодо виготовлення Шаф автоматики для газорозподільної станції та контрольованого пункту лінійної телемеханіки.
Відповідно до частини четвертої статті 4 Закону №922-VIII, для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення статті 5 цього Закону. Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками.
Згідно із абзацом одинадцятим пункту 2 розділу І Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, ринкові консультації - метод дослідження ринку, спрямований на отримання інформації щодо актуальних цін, постачальників/підрядників та рівня конкуренції, можливих варіантів товарів, робіт та послуг з урахуванням нових технічних рішень та інновацій.
Перша ринкова технічна консультація (відео-сесія) відбулась 08.12.2023 – Круглий стіл №7 «Системи АСУ та автоматизація», яку від імені Замовника проводив технічний спеціаліст Артем Олександрович Згіблов, Директор з інформаційних технологій Замовника (на підтвердження до Скарги додається Розклад відео-сесій з технічними спеціалістами та посилання на реєстрацію за QR-кодом). До початку даної ринкової консультації, 08.12.2023 о 09:38 від зазначеного технічного спеціаліста Замовника з електронної пошти zgiblov-ao@tsoua.com Скаржнику надійшов лист наступного змісту:

Добрий день!

Ми дуже вдячні за ваше бажання прийняти участь в аналізу ринку та підготовки до проведення закупівель, у тому числі для отримання рекомендацій та інформації стосовно майбутньої закупівлі від суб’єктів господарювання, ТОВ «Оператор ГТС України» проводить Ринкові Консультації з потенційними постачальниками.

08.12.2023 о 10:30 онлайн відбудуться ринкові консультації за напрямом автоматизації.

У файлі «Презентація Системи АСУ та автоматизація» наведено основні моменти, які ми хотіли б презентувати потенційним постачальникам.
Файли «Технічні вимоги САК ГРС», «Технічні вимоги КП СЛТМ» містять проєкт технічних вимог, які будуть висуватися нами в ході закупівлі шаф автоматики.

У файлі «Опитувальний лист» Ви знайдете основні питання, відповіді в довільному форматі, а також, при наявності, презентації/профайлу вашої компанії, направляйте на електронну адресу zgiblov-ao@tsoua.com


Приєднатись до наради можливо за допомогою веб-браузера (Internet Explorer не підтримується. Рекомендовано Google Chrome 87.x, Mozilla Firefox 86.x, Microsoft Edge 87.x, Apple Safari 11.1 та вище):
https://narada.tsoua.com/webapp/#/?conference=7164318167230


Ще раз дякую вам, та до зустрічі онлайн!


--
З повагою,
Артем Згіблов
+38 097 33 9898 1

Директор з інформаційних технологій
ТОВ «Оператор ГТС України»

До даного електронного листа були додані, зокрема, наступні файли:
1) Презентація Системи АСУ та автоматизація.pdf;
2) Технічні вимоги КП СЛТМ.pdf
3) Технічні вимоги САК ГРС.pdf
Так, у файлі «Технічні вимоги САК ГРС.pdf» вказані вимоги до габаритних розмірів корпусу Шафи автоматики (ША):
«3. Вимоги до основних компонентів та ПТЗ ША:
3.1. шафа:
3.1.18. габаритні розміри корпусу ША (з врахуванням цокольних елементів):
3.1.18.1. висота: не більше 1850 мм;
3.1.18.2. ширина: не більше 800 мм;
3.1.18.3. глибина: не більше 650 мм».
Габаритні розміри програмованого логічного контролера (ПЛК) не вказані у цих вимогах, зокрема, серед вимог до ПЛК у пункті 3.2.
Згідно із технічними вимогами, що містяться у файлі «Технічні вимоги КП СЛТМ.pdf», вимоги до габаритних розмірів корпусу Шафи автоматики (ША) такі самі, як у файлі «Технічні вимоги САК ГРС.pdf», а саме:
«3. Вимоги до основних компонентів та ПТЗ ША:
3.1. шафа:
3.1.17. габаритні розміри корпусу ША (з врахуванням цокольних елементів):
3.1.17.1. висота: не більше 1850 мм;
3.1.17.2. ширина: не більше 650 мм;
3.1.17.3. глибина: не більше 650 мм».
Габаритні розміри програмованого логічного контролера (ПЛК) не вказані у цих вимогах, зокрема, серед вимог до ПЛК у пункті 3.2.
Таким чином, файли «Технічні вимоги САК ГРС» та «Технічні вимоги КП СЛТМ», що містять проєкт технічних вимог, які, за твердженням самого представника Замовника, мали висуватися Замовником в ході закупівлі шаф автоматики, передбачають глибину шафи: не більше 650 мм.
Крім того, у файлі «Технічні вимоги САК ГРС» були викладені габаритні розміри до інших приладів, а саме:
- перетворювача інтерфейсів (пункт 3.1.6.5) з максимальними габаритними розмірами (ШхВхГ): 50х160х140 мм (пункт 3.1.6.5.1);
- двоканальні бар’єри іскрозахисту (пункт 3.1.6.6) з максимальними габаритними розмірами (ШхВхГ): 20х120х115 мм (пункт 3.1.6.6.1).
Обидва зазначені прилади встановлюються також на DIN-рейку TH 35, тому займатимуть ще більше місця по глибині, ніж 140 мм та 115 мм відповідно. Виникає закономірне питання: який сенс в обмеженні глибини ПЛК 90 мм, коли інші прилади, як очікується, придбаватимуться Замовником для шафи за більшими, ніж 90 мм, граничними обмеженнями габаритів по глибині?!

Разом з тим, як стало відомо Скаржнику в ході ринкових консультацій, Замовник прийняв рішення збирати Шафи автоматики власними силам, через що оголошуватимуться закупівлі не на готовий виріб, а окремо на усі комплектуючі, тобто програмований логічний контролер, шафа для приладів, блоки живлення тощо.
За даними Скаржника, що підтверджуються інформацією з електронної системи закупівель Prozorro, першою, серед усіх закупівель комплектуючих Шаф автоматики, Замовник оголосив саме Процедуру закупівлі (UA-2025-08-04-007895-a) для придбання Програмованого логічного контролера систем автоматичного керування ГРС. Другою закупівлею з цієї серії закупівель комплектуючих стала закупівля №UA-2025-08-13-009838-a Шаф для приладів систем автоматичного керування ГРС, яка була оголошена Замовником в під час підготовки даної Скарги.
Так, згідно технічних та якісних характеристик, викладених у Додатку 2 до проекту договору, що міститься у Додатку 4 до тендерної документації закупівлі № UA-2025-08-13-009838-a, Замовник встановив наступні габаритні розміри Шафи 800x1600x500 з монтажною панеллю, бічними панелями та дверима, 110 кмп. (з врахуванням цокольних елементів):
2.1. висота: не більше 1700 мм;
2.2. ширина: не більше 800 мм;
2.3. глибина: не більше 500 мм.
Тобто Замовник передбачає вимоги до габаритних розмірів ПЛК по максимальній глибині 90 мм. Хоча, в такому разі, додаткового вільного місця до дверцят шафи лишається ще 410 мм, без урахування простору на DIN-рейку, яка приблизно займатиме не більше 7 мм простору шафи. Або, якщо враховувати 7 мм на DIN-рейку, то вільного простору лишається 403 мм = 500–90–7. Відтак, глибина ПЛК 101 мм (як у пропонованому Скаржником приладі) залишить вільного місця до дверцят шафи, із урахуванням 7 мм на DIN-рейку: 392 мм = 500–101–7.
Таким чином, глибина шафи, де розміщується ПЛК, значно більша за глибину будь-якого пристрою, зокрема ПЛК, тому «Габаритні розміри ПЛК у зборі з модулями: глибина» не є визначальною характеристикою, адже усе обладнання встановлюється на DIN-рейку, і додаткові 11 мм (різниця між 101 мм і 90 мм) аж ніяк не впливає на компонування (розміщення) обладнання по глибині, у тому числі Програмованого логічного контролера.
Додатково повідомляємо Комісію, що Скаржник здійснив ретельний аналіз вимоги Тендерної документації «Габаритні розміри ПЛК у зборі з модулями: глибина: не більше 90 мм» з огляду на необхідність збільшити максимальну глибину (габаритні розміри ПЛК у зборі з модулями) до 101 мм для участі Скаржника із товаром Програмований логічний контролер RSTi-EP Emerson EPXCPE215. Результати цього аналізу викладені у документі «Висновок щодо характеристики глибини ПЛК», що додається до цієї Скарги. Нижче наводимо резююмуючий пункт 5 цього документу «Висновки»:
«Проведений аналіз технічних параметрів, нормативних вимог і практики промислового монтажу дає підстави впевнено стверджувати, що встановлення програмованого логічного контролера (ПЛК) глибиною 101 мм у шафу розмірами: висота — 1700 мм, ширина — 800 мм, глибина — 500 мм є технічно обґрунтованим, безпечним та не порушує експлуатаційних вимог.
Збільшення глибини ПЛК порівняно з тендерною вимогою (90 мм) на 11 мм не створює критичних обмежень з точки зору монтажу, доступності для обслуговування, організації кабельних трас, а також тепловідведення. Наявність у шафі вільного простору близько 392 мм перед ПЛК забезпечує оптимальні умови для природної вентиляції, запобігає локальному перегріву та відповідає вимогам стандарту ETSI EN 300 119-5.
Відповідність монтажу нормам IEC 60204-1, IEC 61439, ISO 20607, ДСТУ EN 60529, EN 300 119-2 та EN 300 119-3 гарантує, що незначне відхилення в габаритах обладнання не впливає на безпеку експлуатації, захист від пилу і вологи, а також не погіршує ергономіку монтажної шафи.
Таким чином, запропонований ПЛК з глибиною 101 мм повністю відповідає функціональним і технічним вимогам, забезпечує надійність, безпеку та зручність експлуатації в межах наявної монтажної шафи. Враховуючи наведені обґрунтування, пропонується вважати це відхилення за габаритами допустимим для участі запропонованого обладнання в тендері».

У сукупності наведене вище свідчить, що Замовник необгрунтовано та неправомірно встановив у Тендерній документації (пункт 13.3 Додатку 2 до проекту договору, що викладений в Додатку 4 до тендерної документації), вимоги до товару Програмний логічний контролер (ПЛК): Габаритні розміри ПЛК у зборі з модулями: глибина: не більше 90 мм. Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника, який має намір прийняти участь у Закупівлі, запропонувавши товар Програмований логічний контролер RSTi-EP Emerson EPXCPE215 із габаритними розмірами ПЛК у зборі з модулями, по глибині: 101 мм.
Відповідно до частин першої та четвертої статті 5 Закону №922-VIII, закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Згідно із частиною четвертою статті 22 Закону №922-VIII, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відтак, для того, щоб Скаржник міг прийняти участь у Процедурі закупівлі, Замовник має усунути зазначене порушення (дискримінаційну вимогу), виклавши пункт 13.3 Додатку 2 до проекту договору (Габаритні розміри ПЛК у зборі з модулями: глибина), що міститься у Додатку 4 до тендерної документації, наступним чином: «не більше 101 мм».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації