• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

неселективний системний гербіцид Напалм Супер

Торги відмінено

42 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 210.00 UAH
Період оскарження: 04.08.2025 09:27 - 09.08.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: 32ae03f6e7de42628682dba11de8f30c
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-04-000617-a.c1
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 12.08.2025 15:50
Автор: ТОВ "ПОЛІССЯ-ТАВРІЯ", Андрій Бурчик +380972793008 office@pst.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 318c241aff664a6d97a6a2da015eb488
Заголовок пункту скарги: Порушення принципів недискримінації учасників (п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону) та добросовісної конкуренції (п. 1 ч. 1 ст. 5 Закону).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Зокрема, відповідно до Постанови № 1178 від 12.10.2022 (надалі – Особливості), відбувається Оскарження відкритих торгів з особливостями з урахуванням положень ст. 18 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Аналізом інформації, яка міститься в електронній системі закупівель за зазначеною процедурою закупівлі Скаржником вбачається порушення Замовником норм Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471), далі – Особливості), зокрема тендерна пропозиція Замовника на наш погляд, містить положення, що суперечать основним принципам публічних закупівель, визначеним Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Ці положення створюють необґрунтовані переваги для окремих виробників, штучно обмежують конкуренцію та порушують принципи недискримінації учасників, максимальної економії та ефективності, а також об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
В додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі» вказано, що Замовник не розглядає можливість придбання аналогічного товару «еквівалент» що означає «рівнозначний» або «рівноцінний», у зв’язку з тим, що застосування Гербіцид Напалм Супер найбільше відповідає умовам проведення селективно-дослідних робіт. Таким чином, необхідність закупівлі даного виду товару – обумовлена тим, що він за своїми якісними та технічними характеристиками найбільше відповідатиме вимогам та потребам замовника.
В той же час, з відомостей, що містяться у відкритих джерелах (зокрема, мережа Інтернет) вбачається, що виробником Напалм Супер є ТОВ «Дефенда», 20635, Черкаська обл., Шполянський район, с. Лебедин, вул. Заводська, буд. 17 (код ЄДРПОУ: 40143036), яка сама реалізовує свої товари та не має дистриб’юторів, дану інформацію можна перевірити за посиланням на сайті https://defenda.com.ua/contact.
Варто зазначити, що на ринку ЗЗР України міститься величезна кількість інших неселективних системних гербіцидів і десикантів суцільної дії призначених для боротьби з однорічними та багаторічними бур’янами та підсушуванням рослин, які не відрізняються складом від зазначеного у Додатку 2 до Тендерної документації Напалм Супер і в той же час, є аналогічними за принципом дії, призначенням та ефективністю. Однак Замовник не зазначив у тендерній документації, коли в описі технічного завдання предмета закупівлі містяться посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, то разом з цим враховувати вираз «або еквівалент» відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (ч.5, 6 ст.23 Закону). Також в подальшому не надав обґрунтування щодо закупівлі даного товару, а саме Напалм Супер.
Таким чином, вимога щодо поставки конкретного виду товару (конкретно визначену торгівельну марку з конкретно визначеним складом діючих речовин), фактично унеможливлює подання пропозицій щодо поставки товару від інших виробників, окрім тих, чия продукція була взята за основу при формуванні технічних вимог. Це штучно звужує коло потенційних учасників.
Фактична неможливість придбати зазначений товар обмежує економічну конкуренцію на ринку ЗЗР, порушує принцип добросовісної конкуренції (п. 1 ч. 1 ст. 5 Закону) та унеможливлює участь Скаржника у процедурах публічних закупівель.
Обмеження доступу до ринку: замість того, щоб дозволити учасникам пропонувати аналоги, які виконують ті ж самі функції з тією ж ефективністю та безпекою, що не впливає на кінцевий результат.
Це є прямим порушенням принципу недискримінації учасників (п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону), оскільки створює привілейоване становище для одного виробника (постачальника), які пропонують «оригінальний» продукт.
Такий підхід до підготовки тендерної документації є необ’єктивним, дискримінаційним, непрозорим та здійснений в інтересах окремих виробників, тобто Замовник виявив зацікавленість у перемозі саме одного виробника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації