• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Донорські кошти

Система зовнішнього блискавкозахисту примiщень Комунального закладу "Кегичівський ліцей" Кегичівської селищної ради за адресою:64003, Україна, Харківська область, Берестинський район, селище Кегичівка, вул. Волошина, 91.

Закупівля здійснюється в рамках виконання заходів Плану України щодо реалізації фінансування Європейського Союзу згідно з інструментом UkraineFacility, передбаченого Рамковою угодою укладеною між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом UkraineFacility. Цей крок співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility, згідно постанови Кабінету Міністрів України від 15.11.2024 № 1318 «Деякі питання реалізації інструменту UkraineFacility». Закупівля співфінансується Європейським Союзом — Ukraine Facility.

Період подачі пропозицій

до закінчення періоду залишилося 4 дні (до 23.09.25 00:00)

532 092.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 660.46 UAH
До закінчення прийому пропозицій
04
дн
06
год
11
хв
17
сек
Довідка МВС Пов'язаний план
Оплата за участь: 612.00 UAH
Період оскарження: 04.08.2025 09:17 - 20.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: 4ec1166d680642729c18a3da58e902d3
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-04-000592-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 27.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.08.2025 16:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.08.2025 15:22
Дата виконання рішення Замовником: 18.09.2025 11:05
Коментар замовника щодо усунення порушень: Про розгляд питання щодо виконання рішення Постійно діючої адміністративної комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісії) від 27.08.2025 № 13211-р/пк-пз щодо внесення змін до тендерної документації у відкритих торгах на закупівлю «Система зовнішнього блискавко захисту примiщень Комунального закладу «Кегичівський ліцей» Кегичівської селищної ради за адресою: 64003, Україна, Харківська область, Берестинський район, селище Кегичівка, вул. Волошина, 91»ДК 021: 2015: 45310000-3 «Електромонтажні роботи», № UA-2025-08-04-000592-a. 2. Про внесення змін до тендерної документації (далі – Тендерна документація), оприлюдненої в електронній системі закупівель у процедурі закупівлі «Система зовнішнього блискавко захисту примiщень Комунального закладу «Кегичівський ліцей» Кегичівської селищної ради за адресою: 64003, Україна, Харківська область, Берестинський район, селище Кегичівка, вул. Волошина, 91»ДК 021: 2015: 45310000-3 «Електромонтажні роботи». 2. Про розміщення в електронній системі закупівель змін, що вносяться до тендерної документації та/або оголошення, у вигляді нової редакції тендерної документації та переліку змін, що вноситься. Закупівля зареєстрована за ідентифікатором: № UA-2025-08-04-000592-a Під час розгляду першого питання порядку денного: 29 серпня 2025 року оприлюднено рішення Комісії від 27.08.2025 № 13211-р/пк-пз. Даним рішенням Комісія зобов’язала замовника внести зміни до тендерної документації у відкритих торгах на закупівлю «Система зовнішнього блискавко захисту примiщень Комунального закладу «Кегичівський ліцей» Кегичівської селищної ради за адресою: 64003, Україна, Харківська область, Берестинський район, селище Кегичівка, вул. Волошина, 91»ДК 021: 2015: 45310000-3 «Електромонтажні роботи», № UA-2025-08-04-000592-a. Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження. Під час розгляду другого питання порядку денного: Згідно пункту 54 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022: «Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів. У разі внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме - в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів. Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення». ВИРІШИЛА: 1. Виконати рішення Комісії. 2. Внести зміни до тендерної документації. 3. Оприлюднити в електронній системі закупівельЗміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення, відповідно до п. 54 Особливостей.
Автор: ТОВ "ПБВ-ЕЛЕКТРО", Іван Мадяр +380675060118 pbv-mii@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: bb8c9bebc0cb443d819ff4b23ef3e9d6
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Абзацом першим пункту 3 Особливостей передбачено, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням. .
Згідно з абзацом першим пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Відповідно до частини 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників
Частиною 3 статті 22 Закону зазначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Проте, встановлюючи вимоги, які не є обов'язковими щодо предмета Закупівлі, не передбачені як обов'язкові жодним нормативним актом Замовник штучно обмежує коло потенційних учасників.
Скаржник вважає дискримінаційною та такою, що порушує чинне законодавство України вимогу, що встановлена підпунктом 1.3 пунтку 1 Додатку № 1 до Тендерної документації. Так, на підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник повинен виконати вимогу: “Вимоги ДЕРЖАВНИХ БУДІВЕЛЬНИХ НОРМ УКРАЇНИ «Інклюзивність будівель і споруд» (ДБН В.2.2-40:2018) є обов'язковими для виконання усіма юридичними та фізичними особами на території України (окрім будівництва індивідуальних житлових будинків). Учасник та субпірдрядник/ки (у разі залучення) зобов’язаний забезпечити наявність необхідних умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних групп населення до місць провадження своєї діяльності, у яких здійснюється обслуговування замовників. На підтвердження цим вимогам Учасник надає технічний(і) звіт(и) /висновок/висновки щодо дотримання вимог та Витяг з реєстру будівельної діяльності або з іншого реєстру, який містить інформацію про технічне обстеження місця провадження діяльності Учасника та субпірдрядника/ків (у разі залучення).”

Предметом закупівлі є Система зовнішнього блискавкозахисту приміщень Комунального закладу “Кегичівський ліцей” Кегичівської селищної ради за адресою: 64003, Україна, Харківська область, Берестинський район, селище Кегичівка, вул. Волошина, 91.

Потенційний переможець Закупівлі буде виконувати перелік робіт на об'єкті Замовника, а саме адресою: 64003, Україна, Харківська область, Берестинський район, селище Кегичівка, вул. Волошина, 91. Тобто, обслуговування замовника не здійснюється у місці провадження діяльності Скаржника. Відтак, задля участі в Закупівлі Скаржник не має обов'язку забезпечувати наявність необхідних умов для доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до місць провадження своєї діяльності.

З урахуванням зазначеного обов'язку Скаржнику мати технічний(і) звіт(и) /висновок/висновки та витяг про технічне обстеження місця провадження діяльності Учасника та субпідрядника/ків (у разі залучення) при виконанні робіт в Замовника законодавство не містить.

Дана вимога є дискримінаційною, безпідставною та такою, що обмежує Скаржника. Адже за таких умов участь у Закупівлі зможуть взяти лише учасника, які в ході ведення своєї діяльності вже отримували технічний(і) звіт(и) /висновок/висновки щодо дотримання вимог та Витяг з реєстру будівельної діяльності або з іншого реєстру, який містить інформацію про технічне обстеження місця провадження діяльності Учасника та субпірдрядника/ків (у разі залучення).

Отже, дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведеної вище вимоги згідно підпунктом 1.3 пункту 1 Додатку № 1 порушують норми частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.

Дана позиція Скаржника підтверджується позицією Органу оскарження у рішенні №10499-р/пк-пз від 12.07.2023, рішення № 16361-р/пк-пз від 12.10.2023.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 0b1fa6ecaee049c08c8836734944f503
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Скаржник вважає дискримінаційною та такою, що порушує чинне законодавство України вимогу, що встановлена підпунктом 1.7. пункту 1 Додатку № 1 до Тендерної документації. Так, на підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник повинен надати: “...Додатково надати документи, що засвідчує стан системи вимірювань електротехнічної лабораторії, а саме сертифікат (свідоцтво) про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005”.

ДСТУ ISO 10012:2005 Системи керування вимірюванням. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання (ІSO 10012:2003, ІDT) встановлює загальні вимоги і містить настанови щодо керування процесами вимірювання та метрологічного підтверджування придатності вимірювального обладнання, яке використовують для підтримання і демонстрування відповідності метрологічним вимогам. Він установлює вимоги щодо управління якістю системи керування вимірюванням, яку може використовувати організація, що виконує вимірювання як частину загальної системи керування і для забезпечення виконання метрологічних вимог.
Статтею 23 Закону України «Про стандартизацію» визначено, що національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами.
Замовником здійснюється Закупівля робіт за предметом “Система зовнішнього блискавкозахисту приміщень Комунального закладу "Кегичівський ліцей" Кегичівської селищної ради за адресою:64003, Україна, Харківська область, Берестинський район, селище Кегичівка, вул. Волошина, 91”, що не стосуються галузі метрології, системи керування вимірюванням.
Національним стандартом, що регламентує правила облаштування системи блискавкозахисту є ДСТУ EN 62305-1:2012 Захист від блискавки. Частина 1. Загальні принципи (EN 62305-1:2011, IDT), ДСТУ IEC 62305-2:2012 Захист від блискавки. Частина 2. Керування ризиками (IEC 62305-2:2010, IDT), ДСТУ EN 62305-3:2021 Блискавкозахист. Частина 3. Фізичні пошкодження будівель (споруд) та небезпека для життя (EN 62305-3:2011, IDТ; ІЕС 62305-3:2010, MOD), ДСТУ EN 62305-4:2012 Захист від блискавки. Частина 4. Електричні та електронні системи, розташовані в будинках і спорудах (EN 62305-4:2011, IDT).
В свою чергу, жоден із зазначених стандартів не містить вимог щодо отримання суб’єктами господарювання сертифікатів (або інших аналогічних документів) щодо відповідності вимогам ДСТУ ISO 10012:2005.
Орган оскарження у рішенні № 927-р/пк-пз від 21.01.2025 та рішення №7398-р/пк-пз від 08.05.2025 при схожих умовах дійшов до висновку щодо дискримінаційності вимоги надання документів щодо про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведеної вище вимоги згідно підпунктом 1.7 пункту 1 Додатку № 1 порушують норми частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: d40cf2614985467684f19ee8d03f7b2d
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Скаржник вважає дискримінаційною та такою, що порушує чинне законодавство України вимогу, що встановлена підпунктом 2.2.1 пунтку 2 Додатку № 1 до Тендерної документації. Зокрема, на підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід Замовник вимагає: “...а також обов’язково надати повідомлення про прийняття працівника на роботу разом з квитанцією про прийняття повідомлення державною податковою службою, та копії документів, що підтверджують проходження навчання з питань охорони праці (загальний курс) та з питань захисту здоров’я під час роботи з екранними пристроями (посвідчення та протокол/витяг з протоколу).”

Вимога надати копії документів, що підтверджують проходження навчання з питань захисту здоров’я під час роботи з екранними пристроями (посвідчення та протокол/витяг з протоколу) не узгоджується із предметом Закупівлі.

Поняття “екранні пристрої” міститься в НППАОП 0.00-7.15-18 Вимоги щодо безпеки та захисту здоров`я працівників під час роботи з екранними пристроями як електронні засоби для відтворення будь-якої графічної або алфавітно-цифрової інформації (на основі електронно-променевої трубки, рідкокристалічні, плазмові, проекційні, органічні світлодіодні монітори та інші новітні розробки у сфері інформаційних технологій).

Із аналізу Технічної специфікації, що наведена в Додатку 1.4 до Тендерної документації взагалі не вбачається виконання робіт із використанням саме екранних пристроїв.

Таким чином, вимагаючи документи, що не передбачені законодавством Замовник обмежує Скаржника та ставить його в нерівні умови із учасниками, які мають посвідчення та протокол/витяг з протокол щодо проходження навчань з питань захисту здоров’я під час роботи з екранними пристроями.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 1e0fc665fd8c4079a458b333bff15bac
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документаці
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Скаржник вважає дискримінаційною та такою, що порушує чинне законодавство України вимогу, що встановлена підпунктами 2.2.1 та 2.3. пункту 2 Додатку № 1 до Тендерної документації. Зокрема, на підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід Замовник вимагає:

“...а також обов’язково надати повідомлення про прийняття працівника на роботу разом з квитанцією про прийняття повідомлення державною податковою службою”

“Для підтвердження наявності працівників Учасник надає цивільно-правові договори/трудові угоди співпраці Учасника з працівниками/накази про прийняття на роботу на усіх вказаних в інформаційній довідці працівників з повідомленням про прийняття працівника на роботу разом з квитанцією про прийняття повідомлення державною податковою службою. У разі надання договору цивільно-правового характеру – підтвердити сплату внесків за дану особу шляхом надання звіту 4ДФ за найближчий можливий місяць відносно кінцевої дати подання пропозицій.”

Скаржник відповідно вимог чинного законодавства має право залучати працівників на умовах цивільно-правового договору.

Законодавство України не дає чіткого визначення договору цивільно – правового характеру (або цивільно - правовий договір) (надалі – Договір ЦПХ), при цьому потрібно врахувати, що в таких відносинах приймають участь фізичні особи та юридичні особи, то в такому випадку сторони визначають зміст такого договору згідно положень Цивільного кодексу України (далі - ЦКУ), а саме главами 52, 61 та 63 ЦКУ.

З аналізу норм ЦКУ слідує, що договір ЦПХ – домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Предметом Договору ЦПХ може бути виконання робіт чи надання послуг та укладатися у формі договору підряду (про виконання робіт) або надання послуг.
Тобто укладаючи договір ЦПХ будь-яке підприємство, установа чи організація, яка є стороною такого договору не вважається роботодавцем з точки зору трудового законодавства.
Скаржник, користуючись своїм правом для виконання робіт в межах Закупівлі, передбачає залучення по договору ЦПХ від 13.08.2025 № 5/2025/ФО–4 (скан копія якого додається до скарги) фізичну особу Ломакіна Сергій Анатолійович по виконання обов'язків інженера-проектувальника.
Згідно листа Мінекономіки від 21.01.2022 р. № 4711-06/3082-07 Постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413 (зі змінами) затверджено порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту.

Виходячи зі змісту преамбули вказаного нормативно-правового акта цей документ розроблено відповідно до частини третьої статті 24 Кодексу законів про працю України та частини першої статті 23 Закону України “Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні”.
Відповідно до частини четвертої статті 24 Кодексу законів про працю України працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Разом з тим, вказаними законодавчими актами, а також цивільним законодавством не передбачено обов’язку будь-якої із сторін цивільно-правового договору інформувати Державну податкову службу та її територіальні органи про його укладення, а також відповідальності за невчинення таких дій.

Щодо необхідності підтвердити сплату внесків за дану особу шляхом надання звіту 4ДФ за найближчий можливий місяць відносно кінцевої дати подання пропозицій у разі укладення договору ЦПХ Скаржник зазначає наступне.

Наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 затверджено, зокрема, форму Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску та Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (надалі – Порядок).

Відповідно до пункту 1 частини ІІ Порядку Розрахунок подається протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (підпункт 49.18.1 пункту 49.18 статті 49 глави 2 розділу II Кодексу). Звітним періодом є календарний місяць. Якщо останній день строку подання Розрахунку припадає на вихідний або святковий день, останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем. Такий Розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку протягом звітного періоду. На підставі відомостей щодо сум утриманого та/або сплаченого податку, які зазначаються у Розрахунку, нарахування податкового зобов’язання не проводиться. У разі неподання до контролюючого органу відомостей щодо окремого місяця за попередні періоди Розрахунок за такий місяць подається з типом "Звітний" за формою, що діє на дату подання такого Розрахунку.

Скаржник планує залучити працівника згідно договору ЦПХ від 13.08.2025 №5/2025/ФО–4 (скан копія якого додається до скарги) фізичну особу Ломакіна Сергій Анатолійович по виконанню обов'язків інженера-проектувальника, за яким ще не подавався звіт 4ДФ за найближчий можливий місяць відносно кінцевої дати подання пропозицій.

За таких умов виконати вимогу у разі надання договору цивільно-правового характеру – підтвердити сплату внесків за дану особу шляхом надання звіту 4ДФ за найближчий можливий місяць відносно кінцевої дати подання пропозицій можуть лише ті учасники, торгів, які мають працівників, з якими такі учасники почали співпрацю набагато раніше, ніж Скаржник, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.

Дана позиція узгоджується із позицією Органу оскарження, що викладена у рішенні №7746-р/пк-пз від 14.05.2025.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: df1affb3e05742328e5157ecff830eb9
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документаці
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Скаржник вважає дискримінаційною та такою, що порушує чинне законодавство України вимогу, що встановлена підпунктом 2.5. пункту 2 Додатку № 1 до Тендерної документації. Зокрема, на підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід Замовник вимагає: “Копія посвідчення/свідоцтва працівника, який відповідає на підприємстві за охорону праці, та наказ про його призначення”.

Згідно статті 15 Закону України “Про охорону праці” від 14.10.1992 № 2694-XII на підприємстві з кількістю працюючих 50 і більше осіб роботодавець створює службу охорони праці відповідно до типового положення, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони праці.

На підприємстві з кількістю працюючих менше 50 осіб функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва особи, які мають відповідну підготовку.
На виконання зазначених норм Скаржник надає наказ про призначення працівника, який відповідає на підприємстві за охорону праці, а саме наказ від 18.03.2025 №06 згідно якого функції служби охорони праці покладено на інженера з охорони праці Вячеслава Новиченка (скан копія наказу додається до скарги).
При цьому, законодавство не містить такого поняття як “посвідчення/свідоцтва працівника, який відповідає на підприємстві за охорону праці”, дана вимога є некоректною та такою, яку неможливо виконати.
Натомість, на підприємстві, працівник, відповідальний за охорону праці, повинен мати посвідчення про проходження навчання та перевірку знань з питань охорони праці.
За таких умов Скаржник може надати документи:
- посвідчення №00029-2022-2 про проходження інженером з охорони праці Вячеславом Новиченком навчання з питань пожежної безпеки
- посвідчення про проходження навчання і перевірку знань законодавчих актів з НПАОП 0.00-1.15.07, НПАОП 0.00-1.17-13, НПАОП 45.2 -7.02-12 інженером з охорони праці Вячеславом Новиченком (скан копії додаються до скарги)
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: a6579c809d294c3ab077517c86dea50a
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документаці
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Скаржник вважає дискримінаційною та такою, що порушує чинне законодавство України вимогу, що встановлена підпунктом 2.5. пункту 2 Додатку № 1 до Тендерної документації. Зокрема, на підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід Замовник вимагає: “ Копію документу, який підтверджує про те, що на підприємстві Учасника впроваджена система навчання вмінню надання першої домедичної/медичної допомоги, порядок дій та способи.”.

Дана вимога не має відношення до предмета Закупівлі і є дискримінаційною по відношенню до суб'єктів господарювання, у тому числі до Скаржника.

Оскільки, Замовник відповідно до вимог Тендерної документації та технічної специфікації згідно Додатку № 1.4 до Тендерної документації не здійснює надання першої домедичної/медичної допомоги. Замовником здійснюється Закупівля робіт за предметом “Система зовнішнього блискавкозахисту приміщень Комунального закладу "Кегичівський ліцей" Кегичівської селищної ради за адресою:64003, Україна, Харківська область, Берестинський район, селище Кегичівка, вул. Волошина, 91”.

Національним стандартом, що регламентує правила облаштування системи блискавкозахисту є ДСТУ EN 62305-1:2012 Захист від блискавки. Частина 1. Загальні принципи (EN 62305-1:2011, IDT), ДСТУ IEC 62305-2:2012 Захист від блискавки. Частина 2. Керування ризиками (IEC 62305-2:2010, IDT), ДСТУ EN 62305-3:2021 Блискавкозахист. Частина 3. Фізичні пошкодження будівель (споруд) та небезпека для життя (EN 62305-3:2011, IDТ; ІЕС 62305-3:2010, MOD), ДСТУ EN 62305-4:2012 Захист від блискавки. Частина 4. Електричні та електронні системи, розташовані в будинках і спорудах (EN 62305-4:2011, IDT).

В свою чергу, жоден із зазначених стандартів не містить обов'язку впроваджувати окрему систему навчання вмінню надання першої домедичної/медичної допомоги, порядок дій та способи.
Крім того, домедичну допомогу людині у невідкладному стані зобов’язані надавати працівники аварійно-рятувальних служб, державної пожежної охорони, поліцейські, фармацевти, провідники пасажирських вагонів, бортпровідники й інші особи без медичної освіти, але які за своїми службовими обов’язками повинні володіти навичками домедичної допомоги. Так скеровує частина перша статті 12 Закону України “Про екстрену медичну допомогу” від 05.07.2012 № 5081-VI.

Згідно наказу Міністерства охорони здоров'я від 04.08.2021 № 1627 “Про удосконалення підготовки з надання домедичної допомоги осіб, які не мають медичної освіти” відповідно до статті 12 Закону України "Про екстрену медичну допомогу", Концепції розвитку системи екстреної медичної допомоги, затвердженою розпорядженням Кабінету Міністрів України від 22 травня 2019 року № 383, постанови Кабінету Міністрів України від 21 листопада 2012 року № 1115 "Про затвердження Порядку підготовки та підвищення кваліфікації осіб, які зобов'язані надавати домедичну допомогу" та пункту 8 Положення про Міністерство охорони здоров'я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 267 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 січня 2020 року № 90), з метою удосконалення підготовки осіб, які не мають медичної освіти, але за своїми службовими обов'язками зобов'язані надавати домедичну допомогу, та з метою адаптації навчально-тренувальних програм до міжнародних стандартів надання невідкладної медичної допомоги затверджено відповідні програми.

Однак, предмет Закупівлі не передбачає залучення учасниками працівників аварійно-рятувальних служб, державної пожежної охорони, поліцейських, фармацевтів, провідників пасажирських вагонів, бортпровідників й інших особів без медичної освіти, але які за своїми службовими обов’язками повинні володіти навичками домедичної допомоги.


Крім того, пункт 1.3. Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці" (НПАОП 0.00-4.12.05) визначає, що вимоги Типового положення є обов'язковими для виконання усіма центральними, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, бюджетними установами та суб'єктами господарювання (далі - підприємства) незалежно від форми власності та видів діяльності.

Відповідно до пункту 3.2 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці" (НПАОП 0.00-4.12.05) на підприємствах на основі Типового положення, з урахуванням специфіки виробництва та вимог нормативно-правових актів з охорони праці, розробляються і затверджуються відповідні положення підприємств про навчання з питань охорони праці, а також формуються плани-графіки проведення навчання та перевірки знань з питань охорони праці, які мають бути оприлюднені роботодавцем.
Відповідно до пункту 3.11 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці" (НПАОП 0.00-4.12.05) перелік питань для перевірки знань з охорони праці працівників, з урахуванням специфіки виробництва, складається членами комісії та затверджується роботодавцем.

На виконання законодавство з питань охорони праці Скаржник може підтвердити існування на підприємстві системи охороні та на підтвердження надає наказ від 18.03.2025 №06 згідно якого функції служби охорони праці покладено на інженера з охорони праці Вячеслава Новичека, а також надає посвідчення №00029-2022-2 про проходження інженером з охорони праці Вячеславом Новиченком навчання з питань пожежної безпеки та посвідчення про проходження навчання і перевірку знань законодавчих актів з НПАОП 0.00-1.15.07, НПАОП 0.00-1.17-13, НПАОП 45.2 -7.02-12 інженером з охорони праці Вячеславом Новиченком (скан копії додаються до скарги).

Крім того, навчання і перевірку знань законодавчих актів згідно НПАОП 0.00-1.15.07, НПАОП 0.00-1.17-13, НПАОП 45.2 -7.02-12 пройшли працівники Скаржника - головний інженер Везерський О.С. (посвідчення №58-2022/13), директор Мадяр І.І. (посвідчення №58-2022/11), монтажники-верхолази Вовк І.В. (посвідчення №58-2022/5) та Бохан А.С. (посвідчення №58-2022/2) (скан копії посвідчень додаються).

Натомість законодавство не зобов'язує Скаржника впроваджувати окрему систему навчання вмінню надання першої домедичної/медичної допомоги. Вимога встановлена підпунктом 2.5. пункту 2 Додатку 1 до Тендерної документації є дискримінаційною в частині підтвердження кваліфікації працівників Скаржника документами, які не Скаржник не зобов'язаний розробляти.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 7
Номер: 9040ce826ea046209d3f4d13e37441a1
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документаці
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Скаржник вважає дискримінаційною та такою, що порушує чинне законодавство України вимогу, що встановлена підпунктом 2.6. пункту 2 Додатку № 1 до Тендерної документації. Зокрема, на підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід Замовник вимагає: “Наявність проходження психофізіологічного обстеження працівників, вказаних згідно п.2.1 цього додатку, які мають безпосереднє відношення до виконання робіт підвищеної небезпеки, за напрямками робіт підвищеної небезпеки (роботи на висоті та з електроустановками до 1000В), які будуть проводитися на об’єктах (надати копії протоколів психофізіологічного обстеження працівників та висновків психофізіологічної експертизи працівників про відповідність професійним вимогам до виконання робіт підвищеної небезпеки та тих, що потребують професійного добору на мінімум дві особи).”

Наказом Міністерства охорони здоров'я від 18.04.2022 № 651 затверджено Порядок проведення попередніх, періодичних та позачергових психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин.

Документом, який може підтвердити проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин є в тому числі довідка Форми первинної облікової документації № 100-2/о.

Вимагаючи підтвердити наявність проходження психофізіологічного обстеження працівників лише протоколами психофізіологічного обстеження працівників та одночасно висновками психофізіологічної експертизи працівників Замовник обмежує можливості Скаржника взяти участь у закупівлі.

Так, Скаржник може підтвердити наявність проходження психофізіологічного обстеження працівників, як будуть залученні до виконання робіт шляхом надання довідок форми первинної облікової документації № 100-2/о (далі - Довідка):
- довідка №754 від 07.03.2024 стосовно огляду головного інженера Везерського О.С.
- довідка №752 від 07.03.2024 стосовно огляду електрогазозварника 4 розряду Могіш П.Ю.
- довідка № 999 від 14.03.2024 стосовно огляду Брутян М., що придатний до робіт електроустановках та на висоті (додаються до скарги).

Щодо надання висновків психофізіологічної експертизи працівників про відповідність професійним вимогам до виконання робіт підвищеної небезпеки та тих, що потребують професійного добору на мінімум дві особи Скаржник зазначає наступне.

Стаття 5 Закону України “Про охорону праці” в контексті права на охорону праці під час укладання трудового договору визначає, що працівнику не може пропонуватися робота, яка за медичним висновком протипоказана йому за станом здоров'я. До виконання робіт підвищеної небезпеки та тих, що потребують професійного добору, допускаються особи за наявності висновку психофізіологічної експертизи.

Варто зауважити, що відсутній перелік робіт підвищеної небезпеки, який потребує наявності висновку психофізіологічної експертизи.
Крім того, висновки психофізіологічних експертиз містять оцінку психофізіологічного стану працівника і його відповідності вимогам конкретного виду робіт підвищеної небезпеки. Фактично таку ж інформацію містить і довідка форми первинної облікової документації № 100-2/о. Замовник умисно задвоює вимоги задля обмеження участь осіб, які не мають одночасно двох документів згідно вимог підпункту 2.6. пункту 2 Додатку № 1 до Тендерної документації.
Отже, запровадження вказаних вище вимог у Тендерній документації без альтернативи та можливості вибору надання документів, які передбачені чинним законодавством створює переваги для учасників, які вже володіють зазначеними документами, що є дискримінаційним щодо інших претендентів, включаючи Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 8
Номер: 98ff35d8c24f4d06aef18e1e75ea1cb2
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документаці
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Скаржник вважає дискримінаційною та такою, що порушує чинне законодавство України вимогу, що встановлена підпунктом 2.7. пункту 2 Додатку № 1 до Тендерної документації. Зокрема, на підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід Замовник вимагає: “ На працівників, зазначених у довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, учасник повинен надати копії чинних на дату подання особових медичних книжок первинної облікової документації №1-ОМК «Особиста медична книжка», з додатком № 140-5/о (мінімум дві особи).”

Відповідно до пункту 2.16. Додатку 8 Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я 21.05.2007 №246 результати попереднього (періодичних) медичного огляду працівників і висновок Комісії про стан здоров'я заносяться до Картки працівника, який підлягає попередньому (періодичним) медичному огляду (далі - Картка працівника) за формою, зазначеною у додатку 7, і до Медичної картки амбулаторного хворого , затверджена наказом МОЗ України від 27.12.99 №302 “Про затвердження форм облікової статистичної документації, що використовується в поліклініках (амбулаторіях)”.

На підставі Картки працівника Комісією видається працівнику медична довідка про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду працівника за формою, зазначеною у додатку 8.

Вимагаючи від учасників лише медичні книжки первинної облікової документації №1-ОМК «Особиста медична книжка», з додатком № 140-5/о Замовник обмежує участь Скаржника в Закупівлі.

Так, Скаржник може підтвердити проходження працівниками, які будуть залучатися до виконання робіт проходження попереднього (періодичного) медичного огляду працівника шляхом надання довідок за формою додатку 8 пункту 2.16. Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій (далі - Медична довідка), а саме:
- медична довідка від 11.03.2025 № 894 на електромонтера Брутян М.
- медична довідка від 11.03.2025 № 893 на електромонтера Пинькас Ю.А.
- медична довідка від 07.03.2025 № 907 на головного інженера Везерський О.С.
- медична довідка від 07.03.2025 № 910 на електрогазозварника 4 розряду Могіш П.Ю.
- медична довідка від 14.03.2025 № 996 на монтажника Брутян М. (скан копії довідок додаються до скарги)

Отже, запровадження вказаних вище вимог щодо надання лише медичних книжок первинної облікової документації №1-ОМК «Особиста медична книжка», з додатком №140-5/о у Тендерній документації без альтернативи та вибору надання документів, які передбачені чинним законодавством створює переваги для учасників, які вже володіють зазначеними документами, що є дискримінаційним щодо інших претендентів, включаючи Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 9
Номер: d0c6fe5a475e4240a1ce64c549e4d20a
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документаці
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Скаржник вважає дискримінаційною та такою, що порушує чинне законодавство України вимогу, що встановлена згідно Додатку № 1 до Тендерної документації, зокрема учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, встановленим замовником, а саме:
2)оригінал або завірену копію Дозволу або Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (для виконання робіт підвищеної небезпеки – роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра; верхолазні роботи) та Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань пожежної безпеки зареєстрованих відповідним органом ДСНС України (вказані документи мають бути видані на ім’я учасника або субпідрядника).


Стаття 57 Кодексу Цивільного захисту України визначає, що початок роботи новоутворених підприємств, початок використання суб’єктом господарювання об’єктів нерухомості (будівель, споруд, приміщень або їх частин) здійснюється суб’єктом господарювання на підставі поданої декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки.

Порядок подання і реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 5 червня 2013 р. №440 визначає процедуру подання і реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, що дає право на початок роботи новоутворених підприємств, початок використання суб’єктом господарювання об’єктів нерухомості (будівель, споруд, приміщень або їх частин)

При цьому, Замовником здійснюється Закупівля робіт за предметом “Система зовнішнього блискавкозахисту примiщень Комунального закладу "Кегичівський ліцей" Кегичівської селищної ради за адресою:64003, Україна, Харківська область, Берестинський район, селище Кегичівка, вул. Волошина, 91” за кодом ДК ДК 021:2015: 45310000-3 — Електромонтажні роботи, тобто робіт на діючому об'єкті та робіт, які згідно статті 57 Кодексу Цивільного захисту України не передбачають необхідності отримання Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань пожежної безпеки зареєстрованих відповідним органом ДСНС України.
Національним стандартом, що регламентує правила облаштування системи блискавкозахисту є ДСТУ EN 62305-1:2012 Захист від блискавки. Частина 1. Загальні принципи (EN 62305-1:2011, IDT), ДСТУ IEC 62305-2:2012 Захист від блискавки. Частина 2. Керування ризиками (IEC 62305-2:2010, IDT), ДСТУ EN 62305-3:2021 Блискавкозахист. Частина 3. Фізичні пошкодження будівель (споруд) та небезпека для життя (EN 62305-3:2011, IDТ; ІЕС 62305-3:2010, MOD), ДСТУ EN 62305-4:2012 Захист від блискавки. Частина 4. Електричні та електронні системи, розташовані в будинках і спорудах (EN 62305-4:2011, IDT).
В свою чергу, жоден із зазначених стандартів не містить обов'язку Скаржнику отримувати Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань пожежної безпеки зареєстрованих відповідним органом ДСНС України.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 10
Номер: dfb53021079c4705b81aa6d3771278e5
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документаці
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Скаржник вважає дискримінаційною та такою, що порушує чинне законодавство України вимогу, що встановлена згідно підпунктів 4.1 та 4.2 пунтку 4) Додатку № 1 до Тендерної документації, а саме на підтвердження відповідності запропонованих Учасником робіт необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, у тому числі технічній специфікації надаються у складі пропозиції наступні документи:
“ сканований/і оригінали чинного/их на дату подання тендерних пропозицій виданого органом сертифікації, сертифікату/ів*, що виданий/і на ім’я учасника або субпідрядника та підтверджує відповідність учасника вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» в сферах діяльності (стосовно): робіт електромонтажних, послуг систем безпеки.
сканований/і оригінали чинного/их на дату подання тендерних пропозицій виданого органом сертифікації, сертифікату/ів*, що виданий/і на ім’я учасника або субпідрядника та підтверджує відповідність учасника вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» в сферах діяльності (стосовно): робіт електромонтажних, послуг систем безпеки.”

При цьому, предметом закупівлі не є послуги системи безпеки, Замовник здійснює закупівлю за кодом ДК ДК 021:2015: 45310000-3 — Електромонтажні роботи та придбає Систему зовнішнього блискавкозахисту примiщень Комунального закладу “Кегичівський ліцей” Кегичівської селищної ради за адресою:64003, Україна, Харківська область, Берестинський район, селище Кегичівка, вул. Волошина, 91.
За таких умов вимоги щодо надання сертифікатів щодо відповідності вимогами ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) та ДСТУ ISO 14001:2015 Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування (ISO 14001:2015, IDT) на послуг систем безпеки не узгоджується із предметом Закупівлі та обмежує можливості участь Скаржника в Закупівлі, ставить його в нерівні умови з іншими учасниками, які мають зазначені сертифікати.
Разом з тим, Скаржник може забезпечити надання сертифікату ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) №8O143.QMS.EN.026-24 від 05.03.2024, виданого на ім'я Скаржника (додається до скарги) щодо відповідності системи управління якістю стосовно будівельно-монтажних робіт, в тому числі монтажу системи блискавкозахисту, технічних випробувань та досліджень; сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 14001:2015, IDT) №8O143.EMS. 024-24 від 05.03.2024, виданого на ім'я Скаржника (додається до скарги) щодо відповідності системи екологічного управління стосовно будівельно-монтажних робіт, в тому числі монтажу системи блискавкозахисту, технічних випробувань та досліджень.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 11
Номер: 15d903c6bb3840ffaf979af49f9513d9
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документаці
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Скаржник вважає дискримінаційною та такою, що порушує чинне законодавство України вимогу, що встановлена згідно пункту 6) Додатку № 1 до Тендерної документації, а саме “В розрахунках вартості прийняти середньомісячну тривалість робочого часу (люд-год) згідно діючих норм законодавства з урахуванням змін”.
В умовах воєнного стану прийнято Закон України “Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану” від 15.03.2022 № 2136-IX. Перш за все, Скаржник як роботодавець - приватне підприємство може для своїх працівників дозволяти або ні святкові та неробочі дні (або деякі з них), незважаючи на воєнний стан.
Крім того, відповідно до статті 50 Кодексів Законів про працю України підприємства і організації при укладенні колективного договору можуть встановлювати меншу норму тривалості робочого часу, ніж передбачено в частині першій цієї статті(менше 40 год тиждень).
Середньомісячна тривалість робочого часу може відрізнятися між суб'єктами господарювання, оскільки вона залежить від встановленої тривалості робочого тижня та графіка роботи, які можуть варіюватися в різних організаціях. Тобто, визначення середньомісячної тривалості робочого часу (люд-год) для кожного потенційного учасника може відрізнятися.
Проте, Скаржник звертає увагу, що Замовник не зазначає чітку норму законодавчого акту з урахуванням змін (яких саме змін до якого нормативного акту), що мають дотримуватися учасники. Таким чином, є ризик неоднозначного трактування вимоги та можливих маніпуляцій Замовника під час розгляду тендерних пропозицій в частині розрахунку середньомісячної тривалості робочого часу.

Крім того, Скаржник прагне скласти цінову пропозицію, яка б могла стати найбільш економічно вигідною для Замовника, але відсутність посилань на конкретні норми не дозволяє Скаржнику це зробити.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 12
Номер: 2637bb577d0a4b32adca4d1bc33ecf13
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документаці
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Скаржник вважає дискримінаційною та такою, що порушує чинне законодавство України вимогу, що встановлена у Додатку № 1.4 до Тендерної документації Замовник встановив наступну умови: “У зв’язку з введенням військового стану Замовник вважає, що оприлюднення у відкритому доступі детального плану приміщень учбового закладу та/або проєктної документації може нести загрозу безпеці осіб, які знаходяться в них. А отже, перед поданням пропозиції, в період уточнень, Учасник має ознайомитися з об’єктом Замовника та проектною документацією.” Надання довідки про ознайомлення за формою 1.4 ( вимоги пп. 4.3 пункту 4 додатку 1 ТД) .

Частиною 3 статті 22 Закону зазначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Тобто, будь-яка вимога, яку замовник включає до тендерної документації має бути визначена законодавством.
Подання інформації та документів учасниками здійснюється відповідно до частини 8 статті 12 Закону в електронному вигляді через електронну систему закупівель, під час проведення процедури закупівлі, вимоги Замовника щодо оформлення документів в паперовому вигляді заборонено.
Тобто, Закон не передбачає іншої взаємодії учасника та замовника, крім як через електронну систему закупівель. В протилежному випадку дії замовника щодо взаємодії поза електронною системою можуть призвести до порушення принципів здійснення публічних закупівель.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації