• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Капітальний ремонт приміщень 4-го поверху будівлі ГУ ДСНС України у Київській області за адресою: м. Київ, вул. Межигірська, 8 (ДК 021:2015 45450000-6)

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 8 днів назад

9 839 051.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 49 195.26 UAH
Період оскарження: 01.08.2025 14:34 - 13.08.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

оскарження рішення про переможця

Номер: 8ca550e0fb1c4588b10ca5dcd9a914fc
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-01-007184-a.a1
Назва: оскарження рішення про переможця
Скарга:
Головне управління ДСНС України у Київській області (далі - Замовник) згідно вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі– Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі– Особливості), оголосив процедуру закупівлі «відкриті торги з урахуванням Особливостей» за предметом закупівлі: Капітальний ремонт приміщень 4-го поверху будівлі ГУ ДСНС України у Київській області за адресою: м. Київ, вул. Межигірська, 8 (ДК 021:2015 45450000-6) (далі – Закупівля). Разом з оголошенням про проведення відкритих торгів за Особливостями Замовник оприлюднив тендерну документацію затверджену протоколом Уповноваженої особи Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області № 142 від 11.08.2025. Керуючись пунктом 59 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Особливості), скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю, Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕП КЕПІТАЛ» реалізує своє право на подання скарги. Для участі в процедурі закупівлі тендерні пропозиції подали наступні учасники: 1. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БУД САЙД"-(надалі Переможець). 2. ТОВ «ТЕП КЕПІТАЛ»- ( надалі Скаржник). 09 вересня 2025 року Замовником було визначено переможцем процедури закупівлі Товариство з обмеженою відповідальністю "БУД САЙД" та оприлюднено повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Вважаємо, що рішення Замовника про визначення переможця процедури закупівлі прийнято з порушенням норм чинного законодавства та є такими, що підлягають скасуванню. Головне управління ДСНС України у Київській області (далі - Замовник) згідно вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі– Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі– Особливості), оголосив процедуру закупівлі «відкриті торги з урахуванням Особливостей» за предметом закупівлі: Капітальний ремонт приміщень 4-го поверху будівлі ГУ ДСНС України у Київській області за адресою: м. Київ, вул. Межигірська, 8 (ДК 021:2015 45450000-6) (далі – Закупівля). Разом з оголошенням про проведення відкритих торгів за Особливостями Замовник оприлюднив тендерну документацію затверджену протоколом Уповноваженої особи Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області № 142 від 11.08.2025. Керуючись пунктом 59 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Особливості), скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю, Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕП КЕПІТАЛ» реалізує своє право на подання скарги. Для участі в процедурі закупівлі тендерні пропозиції подали наступні учасники: 1. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БУД САЙД"-(надалі Переможець). 2. ТОВ «ТЕП КЕПІТАЛ»- ( надалі Скаржник). 09 вересня 2025 року Замовником було визначено переможцем процедури закупівлі Товариство з обмеженою відповідальністю "БУД САЙД" та оприлюднено повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Вважаємо, що рішення Замовника про визначення переможця процедури закупівлі прийнято з порушенням норм чинного законодавства та є такими, що підлягають скасуванню.
Дата розгляду скарги: 23.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.09.2025 17:10
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТЕП КЕПІТАЛ», Володимир Лихіцький 380937281882 tender.tepkepital@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 90670f2aebe54e5ebd6fcd19335050e6
Заголовок пункту скарги: 1 Щодо невідповідності договірної ціни переможця в частині некоректного строку виконання робіт
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Умови тендерної документації:
1. Відповідно до вимог Додатку 1.1 до тендерної документації передбачено:
Учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, встановленим замовником у цьому додатку, а саме такі документи, як: договірну ціну за формою, передбаченою відповідним додатком до Настанови залежно від виду договірної ціни; пояснювальну записку; локальні кошториси (повинні бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу); відомість ресурсів за формою згідно з додатком 11 до Настанови; інформацію про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції (довідка в довільній формі, що містить інформацію про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції); розрахунок заробітної плати; розрахунок загальновиробничих витрат та коштів на покриття адміністративних витрат; інших підтверджувальних розрахунків витрат, включених до складу договірної ціни відповідно до Настанови. Ціна пропозиції, за яку учасник згоден виконати замовлення, розраховується виходячи з обсягів робіт на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об'єкту замовлення та поточних цін на них. В ціні пропозиції учасник визначає вартість усіх запропонованих до використання підрядних робіт/послуг з урахуванням робіт/послуг, що виконуються субпідрядними організаціями та враховує витрати на вивіз будівельного сміття. Учасники надають договір із спеціалізованим підприємством про вивіз будівельного сміття (чинний на весь період виконання робіт) та гарантійний лист. При складанні ціни пропозиції (договірної ціни) рівень середньої кошторисної заробітної плати не повинен перевищувати мінімальний розмір середньої кошторисної заробітної плати для звичайних умов будівництва за розрядом складності робіт 3,8, відповідно до Основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2025-2027 роки, схвалених постановою Кабінету Міністрів України від 28.06.2024 № 780 “Про схвалення основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2025-2027 роки.

На виконання вимог тендерної документації у складі пропозиції Переможця серед іншого надано:
- Документ «Договірна ціна» (файл «кошторисні документи.pdf», де зазначено: Договірна ціна на «Капітальний ремонт приміщень 4-го поверху будівлі ГУ ДСНС України у Київській області за адресою: м. Київ, вул. Межигірська, 8», що здійснюється в 2025 році.
Відповідно до п. 1.4.5. Розділу І тендерної документації зазначено, що Закупівля здійснюється відповідно до річного плану на 2025 рік з урахуванням фінансування на 2026 рік. Замовник передбачає укладення договору про закупівлю на два бюджетні періоди (2025–2026 роки).
Відповідно до Додаток 1.1 до тендерної документації «Технічне завдання» Строк виконання робіт становить до 30.03.2026.
Таким чином, на думку Скаржника, надавши договірну ціну, де зазначено некоректний строк виконання робіт, Переможець не підтвердив відповідність пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником. Переможець не підтвердив, що виконання робіт, які передбачені технічним завданням, в 2025-2026 р. в замовника «Головне управління ДСНС України у Київській області» відповідає встановленим в тендерній документації технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі.
Учасником в договірній ціні строк виконання робіт по об’єкту зазначено тільки на 2025 рік, а згідно «ПРОЕКТ КАЛЕНДАРНОГО ГРАФІКУ ВИКОНАННЯ РОБІТ» наданого Переможцем зазначено період виконання робіт з вересня 2025 року до 30.03.2026 року, це створює невідповідність пропозиції умовам закупівлі та методиці розрахунку вартості на весь строк будівництва. Переможець зобов’язаний був визначити договірну ціну на весь період виконання робіт, тобто вересень 2025 - 30.03.2026.
Аналогічне рішення постановила Комісія антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 14.01.2025 №579-р/пк-пз.
Також, згідно Додатку №3 до тендерної документації Проект договору про закупівлю робіт (договір підряду) «Договір № про закупівлю робіт» Додатком 1 до Договору передбачено форму «Календарного графіку виконання робіт». Переможцем наданий вказаний графік з порушенням форми визначеної в Договорі. Це не відповідає встановленим в тендерній документації технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі.
Відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Враховуючи викладене, Скаржник вважає, що тендерна пропозиція Переможця закупівлі підлягала відхиленню згідно з пункту 44 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 6f75ecf7b0dc4e79aa1f550b22cc9eff
Заголовок пункту скарги: Щодо невідповідності договірної ціни переможця в частині розрахунків витрат, пов’язаних з інфляційними процесами
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: П. 4.41 Настанови з визначення вартості будівництва (наказ Мінрегіону № 281 від 01.11.2021) прямо встановлює, що «Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у локальних кошторисах (кошторисних розрахунках), та прогнозного зростання їх вартості, яке визначається на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України.». Тобто, учасник зобов’язаний провести розрахунок на весь строк виконання робіт, а результат розрахунку має бути відображений числом у договірній ціні (за необхідності—«0,00»), а не «-».
За оголошеною закупівлею строк виконання робіт визначено до 30 березня 2026 року. Це означає, що розрахунок інфляційних коштів мав охоплювати щонайменше 2025 рік і період до 30.03.2026, із застосуванням відповідних прогнозних індексів на наступні періоди, як того вимагає п. 4.41 Настанови. Вказівка «-» у рядку «Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами» свідчить про відсутність самого розрахунку на весь строк будівництва. Це суперечить Настанові та робить пропозиції учасників нерівноцінними.
Договірна ціна оформлюється за затвердженою формою (Додаток 30 до Настанови). Ця форма розрахунковий документ із кількісними полями, які заповнюються цифровими значеннями. Підміна розрахункового показника символом «-» не відповідає суті розрахункового документа та унеможливлює перевірку економічної обґрунтованості складових. Якщо за результатом розрахунку величина дорівнює нулю, коректним є зазначення «0,00» із посиланням на підстави (строки, індекси тощо), але не «-».
Суди підкреслюють, що інфляційні кошти визначаються розрахунково з урахуванням переліку факторів (строки, структура робіт, вид ціни), а не за замовчуванням. Суд вказував, що сам по собі обов’язок включити інфляційні кошти не є безперечним, а їх розмір випливає з розрахунку, отже нульові значення також мають бути результатом розрахунку, а не відсутності такого позначення «-». Це прямо узгоджується з п. 4.41 Настанови. (ПОСТАНОВА від 28 лютого 2024 року в справі № 240/26773/22 Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду).
За пп. 2 п. 44 Постанови КМУ № 1178 (Особливості на період воєнного стану) замовник відхиляє пропозицію, якщо вона не відповідає вимогам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі (а вимога складати договірну ціну за Настановою - типова вимога ТД у будівельних закупівлях). Невиконання п. 4.41 Настанови (відсутність розрахунку інфляційних коштів на весь строк робіт і відображення результату числом) - саме така невідповідність. Додатково принципи Закону (ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі») вимагають об’єктивної та неупередженої оцінки і пропорційності, прийняття пропозиції з «-» у розрахунковому рядку порушує можливість порівнювати та об’єктивно перевірити ціну.
На підставі частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник зобов’язаний був відхилити тендерну пропозицію Переможця як таку, що не відповідає вимогам законодавства та умовам тендерної документації.

Статтею 5 ЗУ “Про публічні закупівлі” встановлені принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників. Зокрема закупівлі здійснюються принципами:
1) добросовісної конкуренції серед учасників;
2) максимальної економії, ефективності та пропорційності;
3) відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінації учасників та рівному ставленні до них;
5) об’єктивному та неупередженому визначенні переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Таким чином Замовник виявив явну упередженість у ставленні до пропозиції переможця, водночас "не помітивши" цілий ряд суттєвих невідповідностей тендерній документації, чим грубо порушив принципи здійснення закупівель.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Визначивши переможцем процедури закупівлі ТОВ «БУД САЙД» Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», чим порушено права та інтереси Скаржника.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", -
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір