-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
шини для вантажних автомобілів
Завершена
11 083 782.45
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 55 418.91 UAH
мін. крок: 0.5% або 55 418.91 UAH
Період оскарження:
01.08.2025 10:33 - 06.08.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА щодо порушення ФІЛІЄЮ "ПОДІЛЬСЬКИЙ ЛІСОВИЙ ОФІС" ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЛІСИ УКРАЇНИ" порядку проведення процедури закупівлі (у порядку статті 18 Закону України “Про публічні закупівлі”)
Номер:
bd9b74a01b6a4b3b8539abf3307278e2
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-01-002136-a.a1
Назва:
СКАРГА щодо порушення ФІЛІЄЮ "ПОДІЛЬСЬКИЙ ЛІСОВИЙ ОФІС" ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЛІСИ УКРАЇНИ" порядку проведення процедури закупівлі (у порядку статті 18 Закону України “Про публічні закупівлі”)
Скарга:
01 серпня 2025 року в системі публічних закупівель “PROZORRO” за посиланням: https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-08-01-002136-a, опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі «ДК 021:2015:34350000-5: Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності», для потреб ФІЛІЯ "ПОДІЛЬСЬКИЙ ЛІСОВИЙ ОФІС" ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЛІСИ УКРАЇНИ" ЄДРПОУ: 45495765 (далі -Замовник), (далі – Процедура закупівлі).
Вимоги до учасників, а також вимоги щодо технічних, якісних та кількісних характеристик замовником наведено у Тендерній документації на закупівлю ДК 021:2015:34350000-5: Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності (шини для вантажних автомобілів), затверджену Рішенням уповноваженої особи Державного спеціалізованого господарського підприємства «ЛІСИ УКРАЇНИ» протокол від 01.08.2025 року № 232 (далі – Тендерна документація).
За підсумками проведеного аукціону, відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 244 від 18.08.2025р., Замовником визнано переможцем Процедури відкритих торгів учасника – ТОВ "ТОРГОВА КОМПАНІЯ "ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА", код ЄДРПОУ 37976553, (далі – переможець/ ТОВ "ТК "ВОУ"), ухвалено рішення про намір укласти договір з переможцем.
Однак, приймаючи вказане рішення, Замовник порушив порядок проведення закупівлі, а також принципи, які визначені законодавством, чим виявив дискримінаційний підхід під час розгляду поданих учасниками цінових пропозиції. Вказані порушення полягають у наступному.
Тендерна пропозиція ТОВ "ТК "ВОУ" не відповідає вимогам Тендерної документації щодо підтвердження відповідності технічним, якісним та кількісним характеристикам запропонованого товару.
Вимоги Тендерної документації
Відповідно п.3.1.2. розділу ІІІ Додатку 2 до Тендерної документації Замовником висунуто вимогу щодо надання учасниками підтвердження відповідності запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі у вигляді порівняльної таблиці відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника із зазначенням інформації про торгову марку, модель, виробника (учасником зазначається найменування виробника із зазначенням організаційно-правової форми (товариство з обмеженою відповідальністю, приватне підприємство тощо)) та країну походження запропонованого товару, технічні, кількісні та якісні характеристики запропонованого товару, що дадуть змогу встановити відповідність запропонованого учасником товару вимогам, визначених Розділом 1 цього Додатку.
Відповідно до п.3.1.3 розділу ІІІ Додатку 2 до Тендерної документації учасник , на підтвердження відповідності запропоновано ним товару технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі, у складі своєї пропозиції повинен надати копії відповідних сертифікатів (паспортів) якості або сертифікатів відповідності, виданих виробником товару, що підтверджують якість товару. Додатково потрібно надати декларацію постачальника про відповідність складену згідно вимог ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006 яка повинна підтверджувати відповідність усім вимогам до товару визначених Розділом 1 цього додатку.
Відповідно до п.3.5. розділу ІІІ Додатку 2 до Тендерної документації у разі надання еквіваленту товару, Учасником надається довідка в довільній формі яка обов’язково повинна містити посилання на офіційний сайт виробника товару. Інформація з сайту повинна в повному обсязі підтверджувати відповідність запропонованого товару вимогам Розділу 1 цього додатку.
1. ТОВ "ТК "ВОУ" не виконано вимогу Тендерної документації щодо надання інформації про торгову марку запропонованого товару.
Пропозиція учасника
У своїй тендерній пропозиції ТОВ "ТК "ВОУ" надано документ «ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ» вих.№208-20 від 07.08.2025 року, відповідно до якого по позиціям № п/п 1, 2, 3, 4, 5, 6, ним запропоновано автомобільні шини:
- 12.00R20 149G PR14 КИ-113;
- 14.00-20 147G PR14 ОИ-25АМ;
- 9.00R20 144/142К PR16 И-Н142Б;
- 1220/400-533 142G PR10 ИП-184;
- 12.00R20 154/149J PR18 У-4, ИД-304;
- 11.00R20 150/146К PR16 И-111АМ.
Разом з тим, в порушення вимог п.3.1.2. розділу ІІІ Додатку 2 до Тендерної документації ТОВ "ТК "ВОУ" не вказало торгової марки по вказаним позиціям запропонованих автомобільних шин. В колонці «Найменування товару», окрім іншої інформації, лише вказано слово «Росава».
Також ТОВ "ТК "ВОУ" зазначило, що виробником вище перелічених шин є ТОВ «ПРЕМІОРІ».
З метою уточнення інформації щодо торгової марки запропонованих автомобільних шин, Скаржник, листом від 13.08.2025 року № 1308/25 звернувся до ТОВ "ПРЕМІОРІ", якого саме ТОВ "ТК "ВОУ" вказало як їхнього виробника.
У відповідь на запит Скаржника ТОВ "ПРЕМІОРІ" надало лист від 14.08.2025 року № 14-723/33 з інформацією щодо торгових марок, під якими здійснюється виробництво автомобільних шин по кожній з позицій, а саме:
- шина пневматична 12,00R20 149G PR14 моделі КИ-113, ТМ ROSAVA;
- шина пневматична 14.00-20 147G PR14 моделі ОИ-25АМ, ТМ у вигляді графічного зображення ;
- шина пневматична 9.00R20 144/142К PR16 моделі И-Н142Б, ТМ ROSAVA та ТМ у вигляді графічного зображення ;
- шина пневматична 400/85-21 (1220х400-533) 142G PR10 моделі ИП-184, ТМ UkrTechProm;
- шина пневматична 400/85-21 (1220х400-533) 142G PR10 моделі И-П184, ТМ DNEPROSHINA;
- шина пневматична 12,00R20 154/149J PR18 моделі У-4, ИД-304, ТМ ROSAVA та ТМ у вигляді графічного зображення ;
- шина пневматична 11,00R20 150/146К PR16 моделі И-111АМ, ТМ ROSAVA та ТМ у вигляді графічного зображення .
Як видно зі змісту наведеної відповіді, вище перелічені автомобільні шини ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРЕМІОРІ" під торговою маркою Росава не виробляються.
Під час перевірки відомостей про торгову марку Росава на офіційному сайті Спеціальної інформаційної системи УКРНОІВІ (СІС), яка на підставі п.1 розпорядження Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2022 року № 943-р “Деякі питання Національного органу інтелектуальної власності”, є суб’єктом, що виконує функції Національного органу інтелектуальної власності, за посиланням: https://sis.nipo.gov.ua/uk/search/simple/?form-TOTAL_FORMS=1&form-INITIAL_FORMS=1&form-MAX_NUM_FORMS=&form-0-param_type=9&form-0-value=%D0%A0%D0%BE%D1%81%D0%B0%D0%B2%D0%B0&show=10&page=1, встановлено, що в реєстрі наявні 3 (три) діючі Свідоцтва України на торговельну марку зі словесним позначенням «Росава».
Однак, по-перше, жодне з них не належить ТОВ "ПРЕМІОРІ", а по-друге, класи товарів та послуг згідно Міжнародної класифікації товарів і послуг для реєстрації знаків, затвердженої Всесвітньою організацією інтелектуальної власності запроваджується (наразі діє версія 2025 року 12-ї редакції (далі – МКТП (12-2025)), які захищаються такими свідоцтвами, не стосується продажу автомобільних шин, що є предметом закупівлі.
Так, діючі свідоцтва з торговою маркою Росава розповсюджують свою дію на такі товари та послуги: Кл. 01: Очищающие средства для промышленных целей; химические вещества для промышленных целей. Кл. 02: Типографские краски. Кл. 35: Экспортно-импортные операции; помощь в управлении коммерческими или промышленными операциями. Кл. 36: Предоставление агентов - посредников. Кл. 40: Повторная обработка мусора и отбросов. Кл. 42: Исследования технические; реализация товаров. Кл. 03: Парфюмерные изделия. Кл. 09: Соединения электирические; контакты электрические. Кл. 17: Краски изоляционные; лаки изоляционные; каучук сырой или частично обработанный. Кл. 32: Екстракти хмелю для виготовляння пива; імбирне пиво; коктейлі на основі пива; пивне сусло; пиво; солодове пиво; солодове сусло.
Таким чином, ТОВ "ТК "ВОУ" не надано інформацію про торгову марку запропонованих ним автомобільних шин виробництва ТОВ "ПРЕМІОРІ".
Окремо варто звернути увагу на те, що автомобільна шина 1220х400-533 142G PR10 ИП-184 ТОВ "ПРЕМІОРІ" виробляється під двома різними торговими марками, тому, вимога тендерної документації щодо зазначення торгової марки ї виправданою, адже маючи повноту інформації щодо товару, у тому числі і про торгову марку, Замовник зможе достеменно визначити відповідність запропонованого товару технічним та якісним характеристикам, які ним висунуті щодо предмета закупівлі.
2. ТОВ "ТК "ВОУ" не виконано вимогу Тендерної документації щодо надання інформації про виробника запропонованого товару, в частині зазначення його організаційно-правової форми (товариство з обмеженою відповідальністю, приватне підприємство тощо).
Пропозиція учасника
У своїй тендерній пропозиції ТОВ "ТК "ВОУ" надано документ «ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ» вих.№208-20 від 07.08.2025 року, відповідно до якого по позиціям № п/п 7, 8, 9, ним запропоновано автомобільні шини:
- 315/70R22.5 154/150L Petlas RH100, в графі виробник зазначено: PETLAS LASTIK SANAYI ve TICARET А.S.;
- 1300/530-533 162G PR16 Armforce E-2L, в графі виробник зазначено: Armforce Rubber Co., Ltd;
- 12.00-18 138J PR14 Marcher W-16A QINGDAO QIZHOU RUBBER CO.,LTD.
При цьому, ТОВ "ТК "ВОУ" не вказано організаційно-правову форму (товариство з обмеженою відповідальністю, приватне підприємство тощо) перелічених виробників.
Скаржник зауважує також щодо вимоги Тендерної документації, викладеній у п.7 розділу І, відповідно до якої під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Тендерна пропозиція та усі документи, що мають відношення до неї, складаються українською мовою. У разі надання тендерної пропозиції та документів іншою мовою, вони повинні мати переклад на українську мову. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою, порушення якої має наслідком відхилення тендерної пропозиції учасника з п.2 ч.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» (відхилення тендерної пропозиції з причин її викладення іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією).
Скаржник також звертає увагу і на той факт, що організаційно-правова форма не є назвою підприємства, а тому, її переклад на українську мову не спотворює такої назви.
3. ТОВ "ТК "ВОУ" не виконано вимогу щодо надання копії відповідних сертифікатів (паспортів) якості або сертифікатів відповідності, виданих виробником товару, що підтверджують якість товару.
Так, у складі тендерної пропозиції ТОВ "ТК "ВОУ" запропоновано автомобільну шину 1220/400-533 142G PR10 Росава ИП-184.
Проте, на виконання вимог п.3.1.3 розділу ІІІ Додатку 2 до Тендерної документації ТОВ "ТК "ВОУ" не надано сертифікатів (паспортів) якості або сертифікатів відповідності, виданих виробником товару, що підтверджують якість товару відносно автомобільної шини 1220/400-533 142G PR10 Росава ИП-184.
ТОВ "ТК "ВОУ" надано Сертифікат відповідності № UA*002/30/2 від 27.09.2019 року та додаток до нього від 31.08.2020 року, де зазначено шину типорозміром 400/85-21 (1220х400-533).
Проте, у тендерній пропозиції відсутні підтверджуючі документи, що запропонована ТОВ "ТК "ВОУ" шина типорозміру 400/85-21 (1220х400-533) (вказана у наведеному сертифікаті відповідності) є саме тією шиною (не еквівалентом), що затребувана Замовником 1220/400-533.
Питання конструкції шин, зокрема, призначення шин за їх малюнком, врегульовано нормативно-правовим актом, а саме Наказом Міністерства інфраструктури України 26.07.2013 № 549 «Про затвердження Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M (транспортні засоби для перевезення пасажирів, у тому числі автобуси та тролейбуси), N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі».
Зауважуємо, що відповідно до вказаного нормативно-правового акту, будь яке позначення в маркуванні шин є важливим.
Також, звертаємо увагу, що вказаним Наказом не передбачено взаємозаміни позначень «/» та «х» між собою в написі типорозміру шини.
За таких обставин, якщо ТОВ "ТК "ВОУ" запропоновано саме шину 1220/400-533 (яка вимагається Тендерною документацією), то ним не надано сертифікатів (паспортів) якості або сертифікатів відповідності, виданих виробником такої шини (порушення п.3.1.3 розділу ІІІ Додатку 2 до Тендерної документації), а у разі якщо ТОВ "ТК "ВОУ" запропоновано автомобільну шину 400/85-21 (1220х400-533), позначення якої відрізняється від наведеного у розділі І Додатку 2 до Тендерної документації, тобто запропоновано еквівалент, то переможцем не надано посилання на офіційний сайт виробника такої шини, з інформацією, що підтверджує відповідність таких шин вимогам Розділу І Додатку 2 до Тендерної документації (порушення п.3.5. розділу ІІІ Додатку 2 до Тендерної документації).
4. ТОВ "ТК "ВОУ" у не виконано вимогу щодо надання учасником довідки в довільній формі яка обов’язково повинна містити посилання на офіційний сайт виробника товару (п.3.5. р.ІІІ Додатку 2 до Тендерної документації).
Відповідно до рядка 3 розділу І Додатку 2 до Тендерної документації, Замовником наведено найменування затребуваного ним товару – Автомобільна шина 9.00R20 144/142K PR16 Росава ИН-142Б.
Відповідно до п.3.4 розділу ІІІ Додатку 2 до Тендерної документації учасник процедури закупівлі має право запропонувати Замовнику товар аналогічний (еквівалент) зазначеному у цьому Додатку за умови, що технічні характеристики такого товару будуть відповідати наведеним у тендерній документації або будуть кращими.
Як видно з тендерної пропозиції, ТОВ "ТК "ВОУ" запропоновано автомобільну шину 9.00R20 144/142K PR16 Росава И-Н142Б виробництва ТОВ "ПРЕМІОРІ", тобто еквівалент до наведеної Замовником у Тендерній документації.
Відповідно до п.3.5 розділу ІІІ Додатку 2 до Тендерної документації, у разі надання еквіваленту товару, Учасником надається довідка в довільній формі яка обов’язково повинна містити посилання на офіційний сайт виробника товару. Інформація з сайту повинна в повному обсязі підтверджувати відповідність запропонованого товару вимогам Розділу 1 цього додатку.
Проте, пропозиція ТОВ "ТК "ВОУ" не містить довідки в довільній формі з посиланням на офіційний сайт виробника автомобільної шини И-Н142Б з інформацією щодо підтвердження відповідності такої автомобільної шини вимогам Розділу 1 Додатку 2 до Тендерної документації.
5. ТОВ "ТК "ВОУ" не виконано вимогу щодо надання учасником копії каталогу (витягу з каталогу) виробника по кожній позиції, де будуть чітко визначені технічні характеристики запропонованого товару (п.3.1.4. р.ІІІ Додатку 2 до Тендерної документації).
У складі пропозиції ТОВ «ТК «ВОУ» надано листи з назвою «Витяг з каталогу виробника» у вигляді самостійно оформлених учасником документів, що не відповідають вимогам Замовника.
Згідно з Додатком 2 до тендерної документації, учасник повинен надати документи на підтвердження технічних, якісних та кількісних характеристик товару. Зокрема, для підтвердження відповідності запропонованого товару технічній специфікації.
Витяг з каталогу виробника має бути оригінальним документом, сформованим самим виробником, або копією такого документа, що містить усі ознаки автентичності (офіційне оформлення, структуру, стиль, нумерацію сторінок тощо).
Метою цієї вимоги є гарантія, що технічні характеристики підтверджуються офіційним джерелом — виробником, а не довільно створеними документами, які можуть бути змінені учасником.
ТОВ «ТК «ВОУ» у складі своєї пропозиції надало файли під назвами:
• «Витяг_з_каталогу_виробника_1_Armforce.pdf»
• «Витяг_з_каталогу_виробника_1_Marcher.pdf»
• «Витяг_з_каталогу_виробника_1_Petlas.pdf»
• «Витяг_з_каталогу_виробника_ТОВ_ПРЕМІОРІ»
Аналіз вказаних документів свідчить, що:
• вони оформлені на бланку та з вихідними реквізитами ТОВ «ТК «ВОУ», а не виробників;
• містять паралельний текст англійською/українською з вказівкою «переклад на українську мову», без надання документів з оригінальним текстом;
• підписані директором ТОВ «ТК «ВОУ»;
• не містять жодних ознак походження від виробника (логотипів, нумерації сторінок офіційного каталогу, вихідних даних виробника, контактів виробника тощо).
Таким чином, це є самостійно створені документи, а не витяги з офіційних каталогів виробників.
Сутність поняття «витяг з каталогу виробника» — це фрагмент (копія сторінки) з офіційного каталогу, який виробник самостійно підготував і опублікував у друкованому чи електронному вигляді.
Документи, створені учасником і оформлені від його імені, навіть якщо містять інформацію про товар виробника, не є витягом з каталогу виробника, а є довідками/описами у довільній формі.
Тендерна документація не передбачає можливості заміни витягу з каталогу виробника на будь-який інший документ учасника.
Таке подання документів порушує принцип достовірності інформації та суперечить чітко визначеному способу підтвердження характеристик товару.
За таких обставин, ТОВ «ТК «ВОУ» не виконано вимогу Тендерної документації, наведену в п.3.1.4. Розділу ІІІ Додатку 2.
6. ТОВ "ТК "ВОУ" не виконано вимогу щодо надання учасником копії відповідних сертифікатів (паспортів) якості або сертифікатів відповідності, виданих виробником товару, що підтверджують якість товару (п.3.1.3. Розділу ІІІ Додатку 2 до Тендерної документації).
Відповідно до п.6 р.ІІ Тендерної документації, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі зазначена у Додатку 2 до тендерної документації.
У позиції 8 таблиці, викладеній у розділі І Додатку 2 до Тендерної документації, Замовником висунуті вимоги щодо технічних та якісних характеристик автомобільної шини 1300/530-533 162G PR16 Armforce E-2L, зокрема, Замовником визначено вимогу в частині транспортного засобу, на якому має використовуватися ця шина: «Тип транспортного засобу: вантажний автомобіль (КрАЗ)».
У позиції 9 таблиці, викладеній у розділі І Додатку 2 до Тендерної документації, Замовником висунуті вимоги щодо технічних та якісних характеристик автомобільної шини 12.00-18 138J PR14 Marcher W-16A, зокрема, Замовником визначено вимогу в частині транспортного засобу, на якому має використовуватися ця шина: «Тип транспортного засобу: вантажний автомобіль (ГАЗ 66)».
Пунктом 3.1.3. Розділу ІІІ Додатку 2 до Тендерної документації встановлено, що учасники в складі тендерної пропозиції, на підтвердження відповідності запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам, повинні надати копії відповідних сертифікатів (паспортів) якості або сертифікатів відповідності, виданих виробником товару, що підтверджують якість товару.
У складі пропозиції ТОВ "ТК "ВОУ" подано сертифікат якості Armforce Rubber Co., Ltd, щодо автомобільної шини 1300/530-533 162G PR16 Armforce E-2L.
Проте, змістом вказаного сертифікату не підтверджується, що автомобільна шина 1300/530-533 162G PR16 Armforce E-2L може застосовуватися на вантажному автомобілі КрАЗ.
Також, у складі пропозиції ТОВ "ТК "ВОУ" подано сертифікат якості QINGDAO QIZHOU RUBBER CO., Ltd, щодо автомобільної шини 12.00-18 138J PR14 Marcher W-16A.
Проте, змістом вказаного сертифікату не підтверджується, що автомобільна шина 12.00-18 138J PR14 Marcher W-16A може застосовуватися на вантажному автомобілі ГАЗ 66.
Таким чином, ТОВ "ТК "ВОУ" не підтверджено технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого товару у відповідності до вимог Тендерної документації.
Враховуючи наведені у цій скарзі аргументи щодо невідповідності Тендерної пропозиції вимогам Тендерної документації та Закону, Замовник протиправно прийняв рішення про визнання переможцем Процедури закупівлі учасника – ТОВ "ТК "ВОУ" та про намір укласти з ним договір про закупівлю.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду пропозицій учасників Процедури закупівлі, а саме – визнання ТОВ "ТК "ВОУ" переможцем процедури закупівлі за умови, що його пропозиція не відповідає умовам Тендерної документації, Замовник порушив принцип недискримінаційності, об’єктивності та неупередженості при визначенні переможця процедури закупівлі, чим порушив положення ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пункту 55 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
У відповідності з ч.9 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право: прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складною частиною тендерній документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
На підставі вищевикладеного та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
Пов'язані документи:
Учасник
- Діюча ТМ Росава 2.pdf 20.08.2025 17:15
- Діюча ТМ Росава 1.pdf 20.08.2025 17:15
- Діюча ТМ Росава 3.pdf 20.08.2025 17:15
- Запит до виробника ПРЕМІОРІ.pdf 20.08.2025 17:15
- Лист ТОВ ПРЕМІОРІ на запит УКРТЕХПРОМ ВОСТОК.pdf 20.08.2025 17:15
- Скарга.pdf 20.08.2025 17:15
- sign.p7s 20.08.2025 17:17
- рішення від 22.08.2025 №12932.pdf 22.08.2025 14:27
- інформація про резолютивну частину рішення від 01.09.2025 №13417.pdf 02.09.2025 13:08
- рішення від 01.09.2025 №13417.pdf 03.09.2025 18:07
- 12. Витяг_з_каталогу_виробника_ТОВ_ПРЕМІОРІ (2).pdf 26.08.2025 14:31
- Витяг И-Н142Б.pdf 26.08.2025 14:31
- пояснення_АМКУ.pdf 26.08.2025 14:31
- Сертифікати відповідності _ТОВ Преміорі (2).pdf 26.08.2025 14:31
- Письмові_пояснення_Замовника_UA_2025_08_01_002136_a.docx 26.08.2025 14:31
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.08.2025 17:54
Дата розгляду скарги:
01.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
22.08.2025 14:28
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
03.09.2025 18:08
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
ed923318751f4b719d296f50ea1eb0ec
Заголовок пункту скарги:
Тендерна пропозиція ТОВ "ТК "ВОУ" не відповідає вимогам Тендерної документації щодо підтвердження відповідності технічним, якісним та кількісним характеристикам запропонованого товару.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
01 серпня 2025 року в системі публічних закупівель “PROZORRO” за посиланням: https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-08-01-002136-a, опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі «ДК 021:2015:34350000-5: Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності», для потреб ФІЛІЯ "ПОДІЛЬСЬКИЙ ЛІСОВИЙ ОФІС" ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЛІСИ УКРАЇНИ" ЄДРПОУ: 45495765 (далі -Замовник), (далі – Процедура закупівлі).
Вимоги до учасників, а також вимоги щодо технічних, якісних та кількісних характеристик замовником наведено у Тендерній документації на закупівлю ДК 021:2015:34350000-5: Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності (шини для вантажних автомобілів), затверджену Рішенням уповноваженої особи Державного спеціалізованого господарського підприємства «ЛІСИ УКРАЇНИ» протокол від 01.08.2025 року № 232 (далі – Тендерна документація).
За підсумками проведеного аукціону, відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 244 від 18.08.2025р., Замовником визнано переможцем Процедури відкритих торгів учасника – ТОВ "ТОРГОВА КОМПАНІЯ "ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА", код ЄДРПОУ 37976553, (далі – переможець/ ТОВ "ТК "ВОУ"), ухвалено рішення про намір укласти договір з переможцем.
Однак, приймаючи вказане рішення, Замовник порушив порядок проведення закупівлі, а також принципи, які визначені законодавством, чим виявив дискримінаційний підхід під час розгляду поданих учасниками цінових пропозиції. Вказані порушення полягають у наступному.
Тендерна пропозиція ТОВ "ТК "ВОУ" не відповідає вимогам Тендерної документації щодо підтвердження відповідності технічним, якісним та кількісним характеристикам запропонованого товару.
Вимоги Тендерної документації
Відповідно п.3.1.2. розділу ІІІ Додатку 2 до Тендерної документації Замовником висунуто вимогу щодо надання учасниками підтвердження відповідності запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі у вигляді порівняльної таблиці відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника із зазначенням інформації про торгову марку, модель, виробника (учасником зазначається найменування виробника із зазначенням організаційно-правової форми (товариство з обмеженою відповідальністю, приватне підприємство тощо)) та країну походження запропонованого товару, технічні, кількісні та якісні характеристики запропонованого товару, що дадуть змогу встановити відповідність запропонованого учасником товару вимогам, визначених Розділом 1 цього Додатку.
Відповідно до п.3.1.3 розділу ІІІ Додатку 2 до Тендерної документації учасник , на підтвердження відповідності запропоновано ним товару технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі, у складі своєї пропозиції повинен надати копії відповідних сертифікатів (паспортів) якості або сертифікатів відповідності, виданих виробником товару, що підтверджують якість товару. Додатково потрібно надати декларацію постачальника про відповідність складену згідно вимог ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006 яка повинна підтверджувати відповідність усім вимогам до товару визначених Розділом 1 цього додатку.
Відповідно до п.3.5. розділу ІІІ Додатку 2 до Тендерної документації у разі надання еквіваленту товару, Учасником надається довідка в довільній формі яка обов’язково повинна містити посилання на офіційний сайт виробника товару. Інформація з сайту повинна в повному обсязі підтверджувати відповідність запропонованого товару вимогам Розділу 1 цього додатку.
1. ТОВ "ТК "ВОУ" не виконано вимогу Тендерної документації щодо надання інформації про торгову марку запропонованого товару.
Пропозиція учасника
У своїй тендерній пропозиції ТОВ "ТК "ВОУ" надано документ «ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ» вих.№208-20 від 07.08.2025 року, відповідно до якого по позиціям № п/п 1, 2, 3, 4, 5, 6, ним запропоновано автомобільні шини:
- 12.00R20 149G PR14 КИ-113;
- 14.00-20 147G PR14 ОИ-25АМ;
- 9.00R20 144/142К PR16 И-Н142Б;
- 1220/400-533 142G PR10 ИП-184;
- 12.00R20 154/149J PR18 У-4, ИД-304;
- 11.00R20 150/146К PR16 И-111АМ.
Разом з тим, в порушення вимог п.3.1.2. розділу ІІІ Додатку 2 до Тендерної документації ТОВ "ТК "ВОУ" не вказало торгової марки по вказаним позиціям запропонованих автомобільних шин. В колонці «Найменування товару», окрім іншої інформації, лише вказано слово «Росава».
Також ТОВ "ТК "ВОУ" зазначило, що виробником вище перелічених шин є ТОВ «ПРЕМІОРІ».
З метою уточнення інформації щодо торгової марки запропонованих автомобільних шин, Скаржник, листом від 13.08.2025 року № 1308/25 звернувся до ТОВ "ПРЕМІОРІ", якого саме ТОВ "ТК "ВОУ" вказало як їхнього виробника.
У відповідь на запит Скаржника ТОВ "ПРЕМІОРІ" надало лист від 14.08.2025 року № 14-723/33 з інформацією щодо торгових марок, під якими здійснюється виробництво автомобільних шин по кожній з позицій, а саме:
- шина пневматична 12,00R20 149G PR14 моделі КИ-113, ТМ ROSAVA;
- шина пневматична 14.00-20 147G PR14 моделі ОИ-25АМ, ТМ у вигляді графічного зображення ;
- шина пневматична 9.00R20 144/142К PR16 моделі И-Н142Б, ТМ ROSAVA та ТМ у вигляді графічного зображення ;
- шина пневматична 400/85-21 (1220х400-533) 142G PR10 моделі ИП-184, ТМ UkrTechProm;
- шина пневматична 400/85-21 (1220х400-533) 142G PR10 моделі И-П184, ТМ DNEPROSHINA;
- шина пневматична 12,00R20 154/149J PR18 моделі У-4, ИД-304, ТМ ROSAVA та ТМ у вигляді графічного зображення ;
- шина пневматична 11,00R20 150/146К PR16 моделі И-111АМ, ТМ ROSAVA та ТМ у вигляді графічного зображення .
Як видно зі змісту наведеної відповіді, вище перелічені автомобільні шини ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРЕМІОРІ" під торговою маркою Росава не виробляються.
Під час перевірки відомостей про торгову марку Росава на офіційному сайті Спеціальної інформаційної системи УКРНОІВІ (СІС), яка на підставі п.1 розпорядження Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2022 року № 943-р “Деякі питання Національного органу інтелектуальної власності”, є суб’єктом, що виконує функції Національного органу інтелектуальної власності, за посиланням: https://sis.nipo.gov.ua/uk/search/simple/?form-TOTAL_FORMS=1&form-INITIAL_FORMS=1&form-MAX_NUM_FORMS=&form-0-param_type=9&form-0-value=%D0%A0%D0%BE%D1%81%D0%B0%D0%B2%D0%B0&show=10&page=1, встановлено, що в реєстрі наявні 3 (три) діючі Свідоцтва України на торговельну марку зі словесним позначенням «Росава».
Однак, по-перше, жодне з них не належить ТОВ "ПРЕМІОРІ", а по-друге, класи товарів та послуг згідно Міжнародної класифікації товарів і послуг для реєстрації знаків, затвердженої Всесвітньою організацією інтелектуальної власності запроваджується (наразі діє версія 2025 року 12-ї редакції (далі – МКТП (12-2025)), які захищаються такими свідоцтвами, не стосується продажу автомобільних шин, що є предметом закупівлі.
Так, діючі свідоцтва з торговою маркою Росава розповсюджують свою дію на такі товари та послуги: Кл. 01: Очищающие средства для промышленных целей; химические вещества для промышленных целей. Кл. 02: Типографские краски. Кл. 35: Экспортно-импортные операции; помощь в управлении коммерческими или промышленными операциями. Кл. 36: Предоставление агентов - посредников. Кл. 40: Повторная обработка мусора и отбросов. Кл. 42: Исследования технические; реализация товаров. Кл. 03: Парфюмерные изделия. Кл. 09: Соединения электирические; контакты электрические. Кл. 17: Краски изоляционные; лаки изоляционные; каучук сырой или частично обработанный. Кл. 32: Екстракти хмелю для виготовляння пива; імбирне пиво; коктейлі на основі пива; пивне сусло; пиво; солодове пиво; солодове сусло.
Таким чином, ТОВ "ТК "ВОУ" не надано інформацію про торгову марку запропонованих ним автомобільних шин виробництва ТОВ "ПРЕМІОРІ".
Окремо варто звернути увагу на те, що автомобільна шина 1220х400-533 142G PR10 ИП-184 ТОВ "ПРЕМІОРІ" виробляється під двома різними торговими марками, тому, вимога тендерної документації щодо зазначення торгової марки ї виправданою, адже маючи повноту інформації щодо товару, у тому числі і про торгову марку, Замовник зможе достеменно визначити відповідність запропонованого товару технічним та якісним характеристикам, які ним висунуті щодо предмета закупівлі.
2. ТОВ "ТК "ВОУ" не виконано вимогу Тендерної документації щодо надання інформації про виробника запропонованого товару, в частині зазначення його організаційно-правової форми (товариство з обмеженою відповідальністю, приватне підприємство тощо).
Пропозиція учасника
У своїй тендерній пропозиції ТОВ "ТК "ВОУ" надано документ «ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ» вих.№208-20 від 07.08.2025 року, відповідно до якого по позиціям № п/п 7, 8, 9, ним запропоновано автомобільні шини:
- 315/70R22.5 154/150L Petlas RH100, в графі виробник зазначено: PETLAS LASTIK SANAYI ve TICARET А.S.;
- 1300/530-533 162G PR16 Armforce E-2L, в графі виробник зазначено: Armforce Rubber Co., Ltd;
- 12.00-18 138J PR14 Marcher W-16A QINGDAO QIZHOU RUBBER CO.,LTD.
При цьому, ТОВ "ТК "ВОУ" не вказано організаційно-правову форму (товариство з обмеженою відповідальністю, приватне підприємство тощо) перелічених виробників.
Скаржник зауважує також щодо вимоги Тендерної документації, викладеній у п.7 розділу І, відповідно до якої під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Тендерна пропозиція та усі документи, що мають відношення до неї, складаються українською мовою. У разі надання тендерної пропозиції та документів іншою мовою, вони повинні мати переклад на українську мову. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою, порушення якої має наслідком відхилення тендерної пропозиції учасника з п.2 ч.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» (відхилення тендерної пропозиції з причин її викладення іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією).
Скаржник також звертає увагу і на той факт, що організаційно-правова форма не є назвою підприємства, а тому, її переклад на українську мову не спотворює такої назви.
3. ТОВ "ТК "ВОУ" не виконано вимогу щодо надання копії відповідних сертифікатів (паспортів) якості або сертифікатів відповідності, виданих виробником товару, що підтверджують якість товару.
Так, у складі тендерної пропозиції ТОВ "ТК "ВОУ" запропоновано автомобільну шину 1220/400-533 142G PR10 Росава ИП-184.
Проте, на виконання вимог п.3.1.3 розділу ІІІ Додатку 2 до Тендерної документації ТОВ "ТК "ВОУ" не надано сертифікатів (паспортів) якості або сертифікатів відповідності, виданих виробником товару, що підтверджують якість товару відносно автомобільної шини 1220/400-533 142G PR10 Росава ИП-184.
ТОВ "ТК "ВОУ" надано Сертифікат відповідності № UA*002/30/2 від 27.09.2019 року та додаток до нього від 31.08.2020 року, де зазначено шину типорозміром 400/85-21 (1220х400-533).
Проте, у тендерній пропозиції відсутні підтверджуючі документи, що запропонована ТОВ "ТК "ВОУ" шина типорозміру 400/85-21 (1220х400-533) (вказана у наведеному сертифікаті відповідності) є саме тією шиною (не еквівалентом), що затребувана Замовником 1220/400-533.
Питання конструкції шин, зокрема, призначення шин за їх малюнком, врегульовано нормативно-правовим актом, а саме Наказом Міністерства інфраструктури України 26.07.2013 № 549 «Про затвердження Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M (транспортні засоби для перевезення пасажирів, у тому числі автобуси та тролейбуси), N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі».
Зауважуємо, що відповідно до вказаного нормативно-правового акту, будь яке позначення в маркуванні шин є важливим.
Також, звертаємо увагу, що вказаним Наказом не передбачено взаємозаміни позначень «/» та «х» між собою в написі типорозміру шини.
За таких обставин, якщо ТОВ "ТК "ВОУ" запропоновано саме шину 1220/400-533 (яка вимагається Тендерною документацією), то ним не надано сертифікатів (паспортів) якості або сертифікатів відповідності, виданих виробником такої шини (порушення п.3.1.3 розділу ІІІ Додатку 2 до Тендерної документації), а у разі якщо ТОВ "ТК "ВОУ" запропоновано автомобільну шину 400/85-21 (1220х400-533), позначення якої відрізняється від наведеного у розділі І Додатку 2 до Тендерної документації, тобто запропоновано еквівалент, то переможцем не надано посилання на офіційний сайт виробника такої шини, з інформацією, що підтверджує відповідність таких шин вимогам Розділу І Додатку 2 до Тендерної документації (порушення п.3.5. розділу ІІІ Додатку 2 до Тендерної документації).
4. ТОВ "ТК "ВОУ" у не виконано вимогу щодо надання учасником довідки в довільній формі яка обов’язково повинна містити посилання на офіційний сайт виробника товару (п.3.5. р.ІІІ Додатку 2 до Тендерної документації).
Відповідно до рядка 3 розділу І Додатку 2 до Тендерної документації, Замовником наведено найменування затребуваного ним товару – Автомобільна шина 9.00R20 144/142K PR16 Росава ИН-142Б.
Відповідно до п.3.4 розділу ІІІ Додатку 2 до Тендерної документації учасник процедури закупівлі має право запропонувати Замовнику товар аналогічний (еквівалент) зазначеному у цьому Додатку за умови, що технічні характеристики такого товару будуть відповідати наведеним у тендерній документації або будуть кращими.
Як видно з тендерної пропозиції, ТОВ "ТК "ВОУ" запропоновано автомобільну шину 9.00R20 144/142K PR16 Росава И-Н142Б виробництва ТОВ "ПРЕМІОРІ", тобто еквівалент до наведеної Замовником у Тендерній документації.
Відповідно до п.3.5 розділу ІІІ Додатку 2 до Тендерної документації, у разі надання еквіваленту товару, Учасником надається довідка в довільній формі яка обов’язково повинна містити посилання на офіційний сайт виробника товару. Інформація з сайту повинна в повному обсязі підтверджувати відповідність запропонованого товару вимогам Розділу 1 цього додатку.
Проте, пропозиція ТОВ "ТК "ВОУ" не містить довідки в довільній формі з посиланням на офіційний сайт виробника автомобільної шини И-Н142Б з інформацією щодо підтвердження відповідності такої автомобільної шини вимогам Розділу 1 Додатку 2 до Тендерної документації.
5. ТОВ "ТК "ВОУ" не виконано вимогу щодо надання учасником копії каталогу (витягу з каталогу) виробника по кожній позиції, де будуть чітко визначені технічні характеристики запропонованого товару (п.3.1.4. р.ІІІ Додатку 2 до Тендерної документації).
У складі пропозиції ТОВ «ТК «ВОУ» надано листи з назвою «Витяг з каталогу виробника» у вигляді самостійно оформлених учасником документів, що не відповідають вимогам Замовника.
Згідно з Додатком 2 до тендерної документації, учасник повинен надати документи на підтвердження технічних, якісних та кількісних характеристик товару. Зокрема, для підтвердження відповідності запропонованого товару технічній специфікації.
Витяг з каталогу виробника має бути оригінальним документом, сформованим самим виробником, або копією такого документа, що містить усі ознаки автентичності (офіційне оформлення, структуру, стиль, нумерацію сторінок тощо).
Метою цієї вимоги є гарантія, що технічні характеристики підтверджуються офіційним джерелом — виробником, а не довільно створеними документами, які можуть бути змінені учасником.
ТОВ «ТК «ВОУ» у складі своєї пропозиції надало файли під назвами:
• «Витяг_з_каталогу_виробника_1_Armforce.pdf»
• «Витяг_з_каталогу_виробника_1_Marcher.pdf»
• «Витяг_з_каталогу_виробника_1_Petlas.pdf»
• «Витяг_з_каталогу_виробника_ТОВ_ПРЕМІОРІ»
Аналіз вказаних документів свідчить, що:
• вони оформлені на бланку та з вихідними реквізитами ТОВ «ТК «ВОУ», а не виробників;
• містять паралельний текст англійською/українською з вказівкою «переклад на українську мову», без надання документів з оригінальним текстом;
• підписані директором ТОВ «ТК «ВОУ»;
• не містять жодних ознак походження від виробника (логотипів, нумерації сторінок офіційного каталогу, вихідних даних виробника, контактів виробника тощо).
Таким чином, це є самостійно створені документи, а не витяги з офіційних каталогів виробників.
Сутність поняття «витяг з каталогу виробника» — це фрагмент (копія сторінки) з офіційного каталогу, який виробник самостійно підготував і опублікував у друкованому чи електронному вигляді.
Документи, створені учасником і оформлені від його імені, навіть якщо містять інформацію про товар виробника, не є витягом з каталогу виробника, а є довідками/описами у довільній формі.
Тендерна документація не передбачає можливості заміни витягу з каталогу виробника на будь-який інший документ учасника.
Таке подання документів порушує принцип достовірності інформації та суперечить чітко визначеному способу підтвердження характеристик товару.
За таких обставин, ТОВ «ТК «ВОУ» не виконано вимогу Тендерної документації, наведену в п.3.1.4. Розділу ІІІ Додатку 2.
6. ТОВ "ТК "ВОУ" не виконано вимогу щодо надання учасником копії відповідних сертифікатів (паспортів) якості або сертифікатів відповідності, виданих виробником товару, що підтверджують якість товару (п.3.1.3. Розділу ІІІ Додатку 2 до Тендерної документації).
Відповідно до п.6 р.ІІ Тендерної документації, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі зазначена у Додатку 2 до тендерної документації.
У позиції 8 таблиці, викладеній у розділі І Додатку 2 до Тендерної документації, Замовником висунуті вимоги щодо технічних та якісних характеристик автомобільної шини 1300/530-533 162G PR16 Armforce E-2L, зокрема, Замовником визначено вимогу в частині транспортного засобу, на якому має використовуватися ця шина: «Тип транспортного засобу: вантажний автомобіль (КрАЗ)».
У позиції 9 таблиці, викладеній у розділі І Додатку 2 до Тендерної документації, Замовником висунуті вимоги щодо технічних та якісних характеристик автомобільної шини 12.00-18 138J PR14 Marcher W-16A, зокрема, Замовником визначено вимогу в частині транспортного засобу, на якому має використовуватися ця шина: «Тип транспортного засобу: вантажний автомобіль (ГАЗ 66)».
Пунктом 3.1.3. Розділу ІІІ Додатку 2 до Тендерної документації встановлено, що учасники в складі тендерної пропозиції, на підтвердження відповідності запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам, повинні надати копії відповідних сертифікатів (паспортів) якості або сертифікатів відповідності, виданих виробником товару, що підтверджують якість товару.
У складі пропозиції ТОВ "ТК "ВОУ" подано сертифікат якості Armforce Rubber Co., Ltd, щодо автомобільної шини 1300/530-533 162G PR16 Armforce E-2L.
Проте, змістом вказаного сертифікату не підтверджується, що автомобільна шина 1300/530-533 162G PR16 Armforce E-2L може застосовуватися на вантажному автомобілі КрАЗ.
Також, у складі пропозиції ТОВ "ТК "ВОУ" подано сертифікат якості QINGDAO QIZHOU RUBBER CO., Ltd, щодо автомобільної шини 12.00-18 138J PR14 Marcher W-16A.
Проте, змістом вказаного сертифікату не підтверджується, що автомобільна шина 12.00-18 138J PR14 Marcher W-16A може застосовуватися на вантажному автомобілі ГАЗ 66.
Таким чином, ТОВ "ТК "ВОУ" не підтверджено технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого товару у відповідності до вимог Тендерної документації.
Враховуючи наведені у цій скарзі аргументи щодо невідповідності Тендерної пропозиції вимогам Тендерної документації та Закону, Замовник протиправно прийняв рішення про визнання переможцем Процедури закупівлі учасника – ТОВ "ТК "ВОУ" та про намір укласти з ним договір про закупівлю.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду пропозицій учасників Процедури закупівлі, а саме – визнання ТОВ "ТК "ВОУ" переможцем процедури закупівлі за умови, що його пропозиція не відповідає умовам Тендерної документації, Замовник порушив принцип недискримінаційності, об’єктивності та неупередженості при визначенні переможця процедури закупівлі, чим порушив положення ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пункту 55 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
У відповідності з ч.9 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право: прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складною частиною тендерній документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Вимоги до учасників, а також вимоги щодо технічних, якісних та кількісних характеристик замовником наведено у Тендерній документації на закупівлю ДК 021:2015:34350000-5: Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності (шини для вантажних автомобілів), затверджену Рішенням уповноваженої особи Державного спеціалізованого господарського підприємства «ЛІСИ УКРАЇНИ» протокол від 01.08.2025 року № 232 (далі – Тендерна документація).
За підсумками проведеного аукціону, відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 244 від 18.08.2025р., Замовником визнано переможцем Процедури відкритих торгів учасника – ТОВ "ТОРГОВА КОМПАНІЯ "ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА", код ЄДРПОУ 37976553, (далі – переможець/ ТОВ "ТК "ВОУ"), ухвалено рішення про намір укласти договір з переможцем.
Однак, приймаючи вказане рішення, Замовник порушив порядок проведення закупівлі, а також принципи, які визначені законодавством, чим виявив дискримінаційний підхід під час розгляду поданих учасниками цінових пропозиції. Вказані порушення полягають у наступному.
Тендерна пропозиція ТОВ "ТК "ВОУ" не відповідає вимогам Тендерної документації щодо підтвердження відповідності технічним, якісним та кількісним характеристикам запропонованого товару.
Вимоги Тендерної документації
Відповідно п.3.1.2. розділу ІІІ Додатку 2 до Тендерної документації Замовником висунуто вимогу щодо надання учасниками підтвердження відповідності запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі у вигляді порівняльної таблиці відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника із зазначенням інформації про торгову марку, модель, виробника (учасником зазначається найменування виробника із зазначенням організаційно-правової форми (товариство з обмеженою відповідальністю, приватне підприємство тощо)) та країну походження запропонованого товару, технічні, кількісні та якісні характеристики запропонованого товару, що дадуть змогу встановити відповідність запропонованого учасником товару вимогам, визначених Розділом 1 цього Додатку.
Відповідно до п.3.1.3 розділу ІІІ Додатку 2 до Тендерної документації учасник , на підтвердження відповідності запропоновано ним товару технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі, у складі своєї пропозиції повинен надати копії відповідних сертифікатів (паспортів) якості або сертифікатів відповідності, виданих виробником товару, що підтверджують якість товару. Додатково потрібно надати декларацію постачальника про відповідність складену згідно вимог ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006 яка повинна підтверджувати відповідність усім вимогам до товару визначених Розділом 1 цього додатку.
Відповідно до п.3.5. розділу ІІІ Додатку 2 до Тендерної документації у разі надання еквіваленту товару, Учасником надається довідка в довільній формі яка обов’язково повинна містити посилання на офіційний сайт виробника товару. Інформація з сайту повинна в повному обсязі підтверджувати відповідність запропонованого товару вимогам Розділу 1 цього додатку.
1. ТОВ "ТК "ВОУ" не виконано вимогу Тендерної документації щодо надання інформації про торгову марку запропонованого товару.
Пропозиція учасника
У своїй тендерній пропозиції ТОВ "ТК "ВОУ" надано документ «ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ» вих.№208-20 від 07.08.2025 року, відповідно до якого по позиціям № п/п 1, 2, 3, 4, 5, 6, ним запропоновано автомобільні шини:
- 12.00R20 149G PR14 КИ-113;
- 14.00-20 147G PR14 ОИ-25АМ;
- 9.00R20 144/142К PR16 И-Н142Б;
- 1220/400-533 142G PR10 ИП-184;
- 12.00R20 154/149J PR18 У-4, ИД-304;
- 11.00R20 150/146К PR16 И-111АМ.
Разом з тим, в порушення вимог п.3.1.2. розділу ІІІ Додатку 2 до Тендерної документації ТОВ "ТК "ВОУ" не вказало торгової марки по вказаним позиціям запропонованих автомобільних шин. В колонці «Найменування товару», окрім іншої інформації, лише вказано слово «Росава».
Також ТОВ "ТК "ВОУ" зазначило, що виробником вище перелічених шин є ТОВ «ПРЕМІОРІ».
З метою уточнення інформації щодо торгової марки запропонованих автомобільних шин, Скаржник, листом від 13.08.2025 року № 1308/25 звернувся до ТОВ "ПРЕМІОРІ", якого саме ТОВ "ТК "ВОУ" вказало як їхнього виробника.
У відповідь на запит Скаржника ТОВ "ПРЕМІОРІ" надало лист від 14.08.2025 року № 14-723/33 з інформацією щодо торгових марок, під якими здійснюється виробництво автомобільних шин по кожній з позицій, а саме:
- шина пневматична 12,00R20 149G PR14 моделі КИ-113, ТМ ROSAVA;
- шина пневматична 14.00-20 147G PR14 моделі ОИ-25АМ, ТМ у вигляді графічного зображення ;
- шина пневматична 9.00R20 144/142К PR16 моделі И-Н142Б, ТМ ROSAVA та ТМ у вигляді графічного зображення ;
- шина пневматична 400/85-21 (1220х400-533) 142G PR10 моделі ИП-184, ТМ UkrTechProm;
- шина пневматична 400/85-21 (1220х400-533) 142G PR10 моделі И-П184, ТМ DNEPROSHINA;
- шина пневматична 12,00R20 154/149J PR18 моделі У-4, ИД-304, ТМ ROSAVA та ТМ у вигляді графічного зображення ;
- шина пневматична 11,00R20 150/146К PR16 моделі И-111АМ, ТМ ROSAVA та ТМ у вигляді графічного зображення .
Як видно зі змісту наведеної відповіді, вище перелічені автомобільні шини ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРЕМІОРІ" під торговою маркою Росава не виробляються.
Під час перевірки відомостей про торгову марку Росава на офіційному сайті Спеціальної інформаційної системи УКРНОІВІ (СІС), яка на підставі п.1 розпорядження Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2022 року № 943-р “Деякі питання Національного органу інтелектуальної власності”, є суб’єктом, що виконує функції Національного органу інтелектуальної власності, за посиланням: https://sis.nipo.gov.ua/uk/search/simple/?form-TOTAL_FORMS=1&form-INITIAL_FORMS=1&form-MAX_NUM_FORMS=&form-0-param_type=9&form-0-value=%D0%A0%D0%BE%D1%81%D0%B0%D0%B2%D0%B0&show=10&page=1, встановлено, що в реєстрі наявні 3 (три) діючі Свідоцтва України на торговельну марку зі словесним позначенням «Росава».
Однак, по-перше, жодне з них не належить ТОВ "ПРЕМІОРІ", а по-друге, класи товарів та послуг згідно Міжнародної класифікації товарів і послуг для реєстрації знаків, затвердженої Всесвітньою організацією інтелектуальної власності запроваджується (наразі діє версія 2025 року 12-ї редакції (далі – МКТП (12-2025)), які захищаються такими свідоцтвами, не стосується продажу автомобільних шин, що є предметом закупівлі.
Так, діючі свідоцтва з торговою маркою Росава розповсюджують свою дію на такі товари та послуги: Кл. 01: Очищающие средства для промышленных целей; химические вещества для промышленных целей. Кл. 02: Типографские краски. Кл. 35: Экспортно-импортные операции; помощь в управлении коммерческими или промышленными операциями. Кл. 36: Предоставление агентов - посредников. Кл. 40: Повторная обработка мусора и отбросов. Кл. 42: Исследования технические; реализация товаров. Кл. 03: Парфюмерные изделия. Кл. 09: Соединения электирические; контакты электрические. Кл. 17: Краски изоляционные; лаки изоляционные; каучук сырой или частично обработанный. Кл. 32: Екстракти хмелю для виготовляння пива; імбирне пиво; коктейлі на основі пива; пивне сусло; пиво; солодове пиво; солодове сусло.
Таким чином, ТОВ "ТК "ВОУ" не надано інформацію про торгову марку запропонованих ним автомобільних шин виробництва ТОВ "ПРЕМІОРІ".
Окремо варто звернути увагу на те, що автомобільна шина 1220х400-533 142G PR10 ИП-184 ТОВ "ПРЕМІОРІ" виробляється під двома різними торговими марками, тому, вимога тендерної документації щодо зазначення торгової марки ї виправданою, адже маючи повноту інформації щодо товару, у тому числі і про торгову марку, Замовник зможе достеменно визначити відповідність запропонованого товару технічним та якісним характеристикам, які ним висунуті щодо предмета закупівлі.
2. ТОВ "ТК "ВОУ" не виконано вимогу Тендерної документації щодо надання інформації про виробника запропонованого товару, в частині зазначення його організаційно-правової форми (товариство з обмеженою відповідальністю, приватне підприємство тощо).
Пропозиція учасника
У своїй тендерній пропозиції ТОВ "ТК "ВОУ" надано документ «ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ» вих.№208-20 від 07.08.2025 року, відповідно до якого по позиціям № п/п 7, 8, 9, ним запропоновано автомобільні шини:
- 315/70R22.5 154/150L Petlas RH100, в графі виробник зазначено: PETLAS LASTIK SANAYI ve TICARET А.S.;
- 1300/530-533 162G PR16 Armforce E-2L, в графі виробник зазначено: Armforce Rubber Co., Ltd;
- 12.00-18 138J PR14 Marcher W-16A QINGDAO QIZHOU RUBBER CO.,LTD.
При цьому, ТОВ "ТК "ВОУ" не вказано організаційно-правову форму (товариство з обмеженою відповідальністю, приватне підприємство тощо) перелічених виробників.
Скаржник зауважує також щодо вимоги Тендерної документації, викладеній у п.7 розділу І, відповідно до якої під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Тендерна пропозиція та усі документи, що мають відношення до неї, складаються українською мовою. У разі надання тендерної пропозиції та документів іншою мовою, вони повинні мати переклад на українську мову. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою, порушення якої має наслідком відхилення тендерної пропозиції учасника з п.2 ч.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» (відхилення тендерної пропозиції з причин її викладення іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією).
Скаржник також звертає увагу і на той факт, що організаційно-правова форма не є назвою підприємства, а тому, її переклад на українську мову не спотворює такої назви.
3. ТОВ "ТК "ВОУ" не виконано вимогу щодо надання копії відповідних сертифікатів (паспортів) якості або сертифікатів відповідності, виданих виробником товару, що підтверджують якість товару.
Так, у складі тендерної пропозиції ТОВ "ТК "ВОУ" запропоновано автомобільну шину 1220/400-533 142G PR10 Росава ИП-184.
Проте, на виконання вимог п.3.1.3 розділу ІІІ Додатку 2 до Тендерної документації ТОВ "ТК "ВОУ" не надано сертифікатів (паспортів) якості або сертифікатів відповідності, виданих виробником товару, що підтверджують якість товару відносно автомобільної шини 1220/400-533 142G PR10 Росава ИП-184.
ТОВ "ТК "ВОУ" надано Сертифікат відповідності № UA*002/30/2 від 27.09.2019 року та додаток до нього від 31.08.2020 року, де зазначено шину типорозміром 400/85-21 (1220х400-533).
Проте, у тендерній пропозиції відсутні підтверджуючі документи, що запропонована ТОВ "ТК "ВОУ" шина типорозміру 400/85-21 (1220х400-533) (вказана у наведеному сертифікаті відповідності) є саме тією шиною (не еквівалентом), що затребувана Замовником 1220/400-533.
Питання конструкції шин, зокрема, призначення шин за їх малюнком, врегульовано нормативно-правовим актом, а саме Наказом Міністерства інфраструктури України 26.07.2013 № 549 «Про затвердження Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M (транспортні засоби для перевезення пасажирів, у тому числі автобуси та тролейбуси), N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі».
Зауважуємо, що відповідно до вказаного нормативно-правового акту, будь яке позначення в маркуванні шин є важливим.
Також, звертаємо увагу, що вказаним Наказом не передбачено взаємозаміни позначень «/» та «х» між собою в написі типорозміру шини.
За таких обставин, якщо ТОВ "ТК "ВОУ" запропоновано саме шину 1220/400-533 (яка вимагається Тендерною документацією), то ним не надано сертифікатів (паспортів) якості або сертифікатів відповідності, виданих виробником такої шини (порушення п.3.1.3 розділу ІІІ Додатку 2 до Тендерної документації), а у разі якщо ТОВ "ТК "ВОУ" запропоновано автомобільну шину 400/85-21 (1220х400-533), позначення якої відрізняється від наведеного у розділі І Додатку 2 до Тендерної документації, тобто запропоновано еквівалент, то переможцем не надано посилання на офіційний сайт виробника такої шини, з інформацією, що підтверджує відповідність таких шин вимогам Розділу І Додатку 2 до Тендерної документації (порушення п.3.5. розділу ІІІ Додатку 2 до Тендерної документації).
4. ТОВ "ТК "ВОУ" у не виконано вимогу щодо надання учасником довідки в довільній формі яка обов’язково повинна містити посилання на офіційний сайт виробника товару (п.3.5. р.ІІІ Додатку 2 до Тендерної документації).
Відповідно до рядка 3 розділу І Додатку 2 до Тендерної документації, Замовником наведено найменування затребуваного ним товару – Автомобільна шина 9.00R20 144/142K PR16 Росава ИН-142Б.
Відповідно до п.3.4 розділу ІІІ Додатку 2 до Тендерної документації учасник процедури закупівлі має право запропонувати Замовнику товар аналогічний (еквівалент) зазначеному у цьому Додатку за умови, що технічні характеристики такого товару будуть відповідати наведеним у тендерній документації або будуть кращими.
Як видно з тендерної пропозиції, ТОВ "ТК "ВОУ" запропоновано автомобільну шину 9.00R20 144/142K PR16 Росава И-Н142Б виробництва ТОВ "ПРЕМІОРІ", тобто еквівалент до наведеної Замовником у Тендерній документації.
Відповідно до п.3.5 розділу ІІІ Додатку 2 до Тендерної документації, у разі надання еквіваленту товару, Учасником надається довідка в довільній формі яка обов’язково повинна містити посилання на офіційний сайт виробника товару. Інформація з сайту повинна в повному обсязі підтверджувати відповідність запропонованого товару вимогам Розділу 1 цього додатку.
Проте, пропозиція ТОВ "ТК "ВОУ" не містить довідки в довільній формі з посиланням на офіційний сайт виробника автомобільної шини И-Н142Б з інформацією щодо підтвердження відповідності такої автомобільної шини вимогам Розділу 1 Додатку 2 до Тендерної документації.
5. ТОВ "ТК "ВОУ" не виконано вимогу щодо надання учасником копії каталогу (витягу з каталогу) виробника по кожній позиції, де будуть чітко визначені технічні характеристики запропонованого товару (п.3.1.4. р.ІІІ Додатку 2 до Тендерної документації).
У складі пропозиції ТОВ «ТК «ВОУ» надано листи з назвою «Витяг з каталогу виробника» у вигляді самостійно оформлених учасником документів, що не відповідають вимогам Замовника.
Згідно з Додатком 2 до тендерної документації, учасник повинен надати документи на підтвердження технічних, якісних та кількісних характеристик товару. Зокрема, для підтвердження відповідності запропонованого товару технічній специфікації.
Витяг з каталогу виробника має бути оригінальним документом, сформованим самим виробником, або копією такого документа, що містить усі ознаки автентичності (офіційне оформлення, структуру, стиль, нумерацію сторінок тощо).
Метою цієї вимоги є гарантія, що технічні характеристики підтверджуються офіційним джерелом — виробником, а не довільно створеними документами, які можуть бути змінені учасником.
ТОВ «ТК «ВОУ» у складі своєї пропозиції надало файли під назвами:
• «Витяг_з_каталогу_виробника_1_Armforce.pdf»
• «Витяг_з_каталогу_виробника_1_Marcher.pdf»
• «Витяг_з_каталогу_виробника_1_Petlas.pdf»
• «Витяг_з_каталогу_виробника_ТОВ_ПРЕМІОРІ»
Аналіз вказаних документів свідчить, що:
• вони оформлені на бланку та з вихідними реквізитами ТОВ «ТК «ВОУ», а не виробників;
• містять паралельний текст англійською/українською з вказівкою «переклад на українську мову», без надання документів з оригінальним текстом;
• підписані директором ТОВ «ТК «ВОУ»;
• не містять жодних ознак походження від виробника (логотипів, нумерації сторінок офіційного каталогу, вихідних даних виробника, контактів виробника тощо).
Таким чином, це є самостійно створені документи, а не витяги з офіційних каталогів виробників.
Сутність поняття «витяг з каталогу виробника» — це фрагмент (копія сторінки) з офіційного каталогу, який виробник самостійно підготував і опублікував у друкованому чи електронному вигляді.
Документи, створені учасником і оформлені від його імені, навіть якщо містять інформацію про товар виробника, не є витягом з каталогу виробника, а є довідками/описами у довільній формі.
Тендерна документація не передбачає можливості заміни витягу з каталогу виробника на будь-який інший документ учасника.
Таке подання документів порушує принцип достовірності інформації та суперечить чітко визначеному способу підтвердження характеристик товару.
За таких обставин, ТОВ «ТК «ВОУ» не виконано вимогу Тендерної документації, наведену в п.3.1.4. Розділу ІІІ Додатку 2.
6. ТОВ "ТК "ВОУ" не виконано вимогу щодо надання учасником копії відповідних сертифікатів (паспортів) якості або сертифікатів відповідності, виданих виробником товару, що підтверджують якість товару (п.3.1.3. Розділу ІІІ Додатку 2 до Тендерної документації).
Відповідно до п.6 р.ІІ Тендерної документації, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі зазначена у Додатку 2 до тендерної документації.
У позиції 8 таблиці, викладеній у розділі І Додатку 2 до Тендерної документації, Замовником висунуті вимоги щодо технічних та якісних характеристик автомобільної шини 1300/530-533 162G PR16 Armforce E-2L, зокрема, Замовником визначено вимогу в частині транспортного засобу, на якому має використовуватися ця шина: «Тип транспортного засобу: вантажний автомобіль (КрАЗ)».
У позиції 9 таблиці, викладеній у розділі І Додатку 2 до Тендерної документації, Замовником висунуті вимоги щодо технічних та якісних характеристик автомобільної шини 12.00-18 138J PR14 Marcher W-16A, зокрема, Замовником визначено вимогу в частині транспортного засобу, на якому має використовуватися ця шина: «Тип транспортного засобу: вантажний автомобіль (ГАЗ 66)».
Пунктом 3.1.3. Розділу ІІІ Додатку 2 до Тендерної документації встановлено, що учасники в складі тендерної пропозиції, на підтвердження відповідності запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам, повинні надати копії відповідних сертифікатів (паспортів) якості або сертифікатів відповідності, виданих виробником товару, що підтверджують якість товару.
У складі пропозиції ТОВ "ТК "ВОУ" подано сертифікат якості Armforce Rubber Co., Ltd, щодо автомобільної шини 1300/530-533 162G PR16 Armforce E-2L.
Проте, змістом вказаного сертифікату не підтверджується, що автомобільна шина 1300/530-533 162G PR16 Armforce E-2L може застосовуватися на вантажному автомобілі КрАЗ.
Також, у складі пропозиції ТОВ "ТК "ВОУ" подано сертифікат якості QINGDAO QIZHOU RUBBER CO., Ltd, щодо автомобільної шини 12.00-18 138J PR14 Marcher W-16A.
Проте, змістом вказаного сертифікату не підтверджується, що автомобільна шина 12.00-18 138J PR14 Marcher W-16A може застосовуватися на вантажному автомобілі ГАЗ 66.
Таким чином, ТОВ "ТК "ВОУ" не підтверджено технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого товару у відповідності до вимог Тендерної документації.
Враховуючи наведені у цій скарзі аргументи щодо невідповідності Тендерної пропозиції вимогам Тендерної документації та Закону, Замовник протиправно прийняв рішення про визнання переможцем Процедури закупівлі учасника – ТОВ "ТК "ВОУ" та про намір укласти з ним договір про закупівлю.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду пропозицій учасників Процедури закупівлі, а саме – визнання ТОВ "ТК "ВОУ" переможцем процедури закупівлі за умови, що його пропозиція не відповідає умовам Тендерної документації, Замовник порушив принцип недискримінаційності, об’єктивності та неупередженості при визначенні переможця процедури закупівлі, чим порушив положення ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пункту 55 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
У відповідності з ч.9 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право: прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складною частиною тендерній документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати ФІЛІЮ "ПОДІЛЬСЬКИЙ ЛІСОВИЙ ОФІС" ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЛІСИ УКРАЇНИ" скасувати рішення про визнання ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВА КОМПАНІЯ "ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА" переможцем процедури закупівлі «ДК 021:2015:34350000-5: Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності» та рішення про намір укласти з ним договір, оформленого протоколом № 244 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 18.08.2025р., в рамках закупівлі, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-01-002136-a.