-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Послуги зі створення і впровадження (встановлення) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей
Послуги зі встановлення протипожежного устаткування, код ДК 021:2015 – 51700000-9. Опис предмета закупівлі зазначено в документації до закупівлі.
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 28 днів назад
3 214 917.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 32 149.17 UAH
мін. крок: 1% або 32 149.17 UAH
Період оскарження:
31.07.2025 15:26 - 09.08.2025 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП
Скарга не неправомірне визнання переможця закупівлі
Номер:
0c8a013b81f94a16b3dafb1cfe86412a
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-31-006792-a.a1
Назва:
Скарга не неправомірне визнання переможця закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- BH 17925_15H-Vz_0 vykh 1564_29 vid 08.08.2025.zip 22.08.2025 12:28
- Скарга на рішення Замовника СБУ.docx 22.08.2025 12:28
- Договіна ціна..pdf 22.08.2025 12:28
- sign.p7s 22.08.2025 12:36
- рішення від 27.08.2025 № 13168.pdf 27.08.2025 17:24
- Інформація про резолютивну частину рішення від 04.09.2025 № 13653.pdf 05.09.2025 14:14
- рішення від 04.09.2025 № 13653.pdf 09.09.2025 13:26
- Документальні матеріали що стосуються скарги до закупівлі UA-2025-07-31-006792-a.pdf 29.08.2025 16:48
- Документальні матеріали що стосуються скарги до закупівлі UA-2025-07-31-006792-a.docx 29.08.2025 16:48
- Документальні матеріали що стосуються скарги до закупівлі UA-2025-07-31-006792-a.docx 29.08.2025 16:50
- Документальні матеріали що стосуються скарги до закупівлі UA-2025-07-31-006792-a.pdf 29.08.2025 16:50
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.08.2025 13:10
Дата розгляду скарги:
04.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.08.2025 17:24
Дата прийняття рішення по скарзі:
09.09.2025 13:27
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
4d16e0992057455988727ca8dcca58bc
Заголовок пункту скарги:
Відсутня банківська гарантія
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Тип порушення:
Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Опис суті пункту скарги:
Пунктом 18 Додатку 3 Тендерної документації, передбачено надати «Банківську гарантію»
Учасник ТОВ "БПК Газінвестпроект" надав в складі тендерної пропозиції, файл «BH 17925_15H-Vz_0 vykh 1564_29 vid 08.08.2025.zip» в якому міститься банківська гарантія для публічної процедури закупівлі 24950000-8 Спеціалізована хімічна продукція (Домішка антиприхватна для бурових розчинів) Ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-04-002976-a, замовник - АТ «Укргазвидобування»
Тобто в складі пропозиції переможця відсутня гарантія саме на дану закупівлю UA-2025-07-31-006792-a «Послуги зі створення і впровадження (встановлення) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей» Замовником якої є Служба безпеки України.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, підставою відхилення є «відсутність забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;»
В узагальненій практиці АМКУ від 24.02.2025 року наголошено «слід звернути увагу на те, що підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі (без звернення за усуненням невідповідностей) є ненадання саме забезпечення тендерної пропозиції (гарантії) або надання забезпечення (гарантії) щодо іншої процедури закупівлі.
Приклади рішень Комісії: № 160-р/пк-пз (UA-2023-12-05-011323-а); № 10951-р/пк-пз (UA-2024-05-21-012638-a).»
Тому пропозиція Учасника ТОВ "БПК Газінвестпроект" повинна бути відхилена так як учасник не надав забезпечення тендерної пропозиції.
Учасник ТОВ "БПК Газінвестпроект" надав в складі тендерної пропозиції, файл «BH 17925_15H-Vz_0 vykh 1564_29 vid 08.08.2025.zip» в якому міститься банківська гарантія для публічної процедури закупівлі 24950000-8 Спеціалізована хімічна продукція (Домішка антиприхватна для бурових розчинів) Ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-04-002976-a, замовник - АТ «Укргазвидобування»
Тобто в складі пропозиції переможця відсутня гарантія саме на дану закупівлю UA-2025-07-31-006792-a «Послуги зі створення і впровадження (встановлення) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей» Замовником якої є Служба безпеки України.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, підставою відхилення є «відсутність забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;»
В узагальненій практиці АМКУ від 24.02.2025 року наголошено «слід звернути увагу на те, що підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі (без звернення за усуненням невідповідностей) є ненадання саме забезпечення тендерної пропозиції (гарантії) або надання забезпечення (гарантії) щодо іншої процедури закупівлі.
Приклади рішень Комісії: № 160-р/пк-пз (UA-2023-12-05-011323-а); № 10951-р/пк-пз (UA-2024-05-21-012638-a).»
Тому пропозиція Учасника ТОВ "БПК Газінвестпроект" повинна бути відхилена так як учасник не надав забезпечення тендерної пропозиції.
×
-
Назва доказу:
Банківська гарантія
-
Повʼязаний документ:
BH 17925_15H-Vz_0 vykh 1564_29 vid 08.08.2025.zip
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Скасувати рішення про визначення переможця
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
b5687b10c30d4eef8e2978713320fe36
Заголовок пункту скарги:
Відсутній кошторисний документ (Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Пунктом 4 Додатку 3 Тендерної документації, передбачено, що: «На підтвердження відповідності Учасника необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, надаються наступні документи, складені відповідно до Додатку 1 тендерної документації:
- договірна ціна;
- зведений кошторисний розрахунок;
- локальні кошториси;
- відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку;
- підсумкова відомість ресурсів»
В складі пропозиції ТОВ "БПК Газінвестпроект", відсутня саме «відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку»
З вище викладеного слідує що, тендерна пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей і повинна бути відхилена на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
- договірна ціна;
- зведений кошторисний розрахунок;
- локальні кошториси;
- відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку;
- підсумкова відомість ресурсів»
В складі пропозиції ТОВ "БПК Газінвестпроект", відсутня саме «відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку»
З вище викладеного слідує що, тендерна пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей і повинна бути відхилена на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
×
-
Назва доказу:
кошторис
-
Повʼязаний документ:
Договіна ціна..pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Скасувати рішення про визнвчення переможця закупівлі
Запити Органу оскарження
Номер:
867ddae75a8247bda4a18be406749f6c
Тема запиту:
Пояснення по суті скарги
Текст запиту:
Скаржник також зазначає, що нібито в складі пропозиції ТОВ "БПК Газінвестпроект", відсутня саме «відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку», як це вимагалось Замовником згідно з пунктом 4 Додатку 3 Тендерної документації, зокрема, що: «На підтвердження відповідності Учасника необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, надаються наступні документи, складені відповідно до Додатку 1 тендерної документації:
- договірна ціна;
- зведений кошторисний розрахунок;
- локальні кошториси;
- відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку;
- підсумкова відомість ресурсів»
Проте такі обставини не відповідають дійсності та спростовуються наступним:
Так, ТОВ "БПК Газінвестпроект" в складі тендерної пропозиції надало в тому числі документ, що має назву «Договірна ціна.pdf». З аналізу змісту сторінок 26, 27 даного документу вбачається, що учасником в складі тендерної пропозиції надано всі перелічені пунктом 4 Додатку 3 Тендерної документації документи і в тому числі документ під назвою «Відомість ресурсів до Договірної ціни № 1».
Вказаний документ складається з усіх необхідних розділів, а саме:
1. Витрати труда;
2. Будівельні машини та механізми;
3. Механізований інструмент;
4. Будівельні матеріали, вироби та конструкції;
5. Підсумкові показники;
6. Ресурси, спожиті будівельними машинами, автотранспортом і механізованим інструментом.
Зазначене свідчить, що за своїм змістом і структурою поданий документ повністю відповідає вимогам тендерної документації, а відмінність полягає лише у його назві — «до договірної ціни» замість «до зведеного кошторисного розрахунку».
Формальна відмінність у назві поданого документа:
- не впливає на зміст документа;
- не змінює обсягів робіт, матеріалів чи ресурсів, що підлягають використанню;
- не впливає на технічні та якісні характеристики предмета закупівлі;
- не створює жодних перешкод для перевірки повноти та достовірності інформації.
Таким чином, подана ТОВ "БПК Газінвестпроект" «Відомість ресурсів до Договірної ціни № 1» є відомістю ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку, а відмінність у назві документа не є недоліком, який не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції ТОВ "БПК Газінвестпроект".
У зв’язку з цим рішення Замовника про визнання пропозиції ТОВ «БПК Газінвестпроект» такою, що відповідає вимогам тендерної документації, та про визначення його переможцем процедури закупівлі є правомірним і таким, що відповідає законодавству у сфері публічних закупівель.
На підтвердження правомірності рішення Замовника слід додатково наголосити, що
Наказом Мінрегіону № 281 від 01.11.2021, затверджено Кошторисні норми України “Настанова з визначення вартості будівництва” (далі за текстом «Настанова»). Тобто саме Настанова є актуальним джерелом щодо форм/складу кошторисних документів.
Згідно пункту 3.30 Настанови в тому числі передбачено, що для окремих галузей господарства і видів об’єктів будівництва найменування і номенклатура глав зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, а також найменування, кількість і порядок розташування граф у ньому та у формах іншої кошторисної документації можуть бути уточнені.
Крім того, п. 3.40 визначено, що Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва складається за формою, наведеною у додатку 11 цієї Настанови.
Тобто, текстом Настанови чітко визначений Додаток 11 для складення даного документа і учасником було надано документ у відповідності до форми даного додатку. При цьому форми кошторисних документів і їх найменування допускають уточнення — не лише у зведеному кошторисному розрахунку, а й у формах іншої кошторисної документації. Додаток 11 до Настанови: форма «Відомість ресурсів до ЗКР» — існує як орієнтир для структури. Але з огляду на право уточнення найменування і граф, сам заголовок не є «єдино можливою» фразою, якщо збережено зміст за функціональним призначенням. Отже, відмінність у назві не робить документ неналежним, якщо його зміст відповідає призначенню.
З цього приводу слід повторно наголосити, що з аналізу змісту наданого в складі тендерної пропозиції ТОВ "БПК Газінвестпроект" документ «Відомість ресурсів до Договірної ціни № 1», а саме його верхньої правої частини вбачається, що цей документ є Додатком 11 до Настанови (пункт 3.40). Якщо поданий документ містить ресурси за розділами (Витрати труда; Будівельні машини та механізми; Механізований інструмент; Будівельні матеріали, вироби та конструкції; Підсумкові показники; Ресурси, спожиті будівельними машинами, автотранспортом і механізованим інструментом), — він виконує функцію відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку, навіть якщо заголовок сформульовано як «до договірної ціни».
Таким чином, викладеним вище безперечно доводиться, що вимогу п. 4 Додатку 3 ТД щодо надання «відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку» Учасником виконано за суттю та змістом. У складі пропозиції ТОВ "БПК Газінвестпроект" подано документ «Відомість ресурсів до Договірної ціни № 1», який містить наведені вище розділи у повній відповідності до форми Додатку 11 Настанови, тобто документ складено у повній відповідності до даного Додатку. Такий зміст повністю відповідає функціональному призначенню відомостей ресурсів до ЗКР.
Отже, відмінність у назві поданого документа є технічним моментом, що не впливає на підтвердження технічних характеристик, обсягів робіт і структури ресурсів, передбачених ТД, та не змінює зміст документа.
З метою додаткового підтвердження правомірності рішення Замовника вбачаємо за необхідне зазначити, що п. 1 Розділу ІІІ Тендерної документації в тому числі передбачено, що Згідно з наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок» та на виконання пункту 19 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні Закупівлі» в тендерній документації наведено опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій у наступній редакції:
«Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Опис формальних помилок, в. п. 3 вказано в якості формальної (несуттєвої) помилки:
«3. Невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації.»
Дана помилка під п. 3 в якості формальної вказана і у Переліку формальних помилок, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок», який зареєстрований у Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за № 715/34998 (далі - Наказ №710).
Тобто, пунктом 19 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні Закупівлі» чітко визначено, що у тендерній документації зазначаються в тому числі і опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Виходячи із викладених вище обставин безперечно вбачається, що вказана помилка є формальною та несуттєвою. За таких обставин відхилення пропозиції ТОВ "БПК Газінвестпроект" виключно через формулювання її заголовку суперечило б принципам об’єктивної та неупередженої оцінки, тоді як змістовні вимоги ТД були виконані даним учасником.
Таким чином, наведені Скаржником обставини не доводять що Замовником порушено порядок проведення Процедури закупівлі та не спростовують правомірності рішення Замовника про визнання переможцем ТОВ "БПК Газінвестпроект". Тому, вважаємо скаргу ТОВ "ТОП ФАЄР" безпідставною і такою, що не містить в собі аргументованого підґрунтя для її задоволення.
Дата опублікування:
29.08.2025 16:50
Номер:
5df01209ce9a4abab52504a6aebeb01b
Тема запиту:
Пояснення по суті скарги
Текст запиту:
1. Згідно пункту 18 Додатку 3 до Тендерної документації, Замовником вимагалось надати в складі тендерної пропозиції Банківську гарантію.
Так, в складі тендерної пропозиції учасником ТОВ “БПК Газінвестпроект” на виконання даного пункту 18 було надано БАНКІВСЬКУ ГАРАНТІЮ №17925/15Г-Вз/0 з супровідними документами (файл “BH 17925_15H-Vz_0 vykh 1564_29 vid 08.08.2025.zip”) та Зміни №1 до БАНКІВСЬКОЇ ГАРАНТІЇ № 17925/15Г-Т/0 від «06» серпня 2025 року (Вих. № 1548/29 від 06.08.2025р.) (файл “ZMINY_1_DO_BH 17925_15H-T_0_vykh 1548_29_vid 06.08.2025.zip”). Втім надана Учасником БАНКІВСЬКА ГАРАНТІЯ №17925/15Г-Вз/0, отримана ТОВ “БПК Газінвестпроект” для участі в іншій публічній процедурі закупівлі 24950000-8 Спеціалізована хімічна продукція (Домішка антиприхватна для бурових розчинів), проведеної Акціонерним товариством «Укргазвидобування».
При цьому слід наголосити, що Зміни №1 до БАНКІВСЬКОЇ ГАРАНТІЇ № 17925/15Г-Т/0 від «06» серпня 2025 року (Вих. № 1548/29 від 06.08.2025р.) (файл “ZMINY_1_DO_BH 17925_15H-T_0_vykh 1548_29_vid 06.08.2025.zip”) підтверджували внесення змін до банківської гарантії, оформленої на користь Замовника саме по даній закупівлі, тобто із ID: UA-2025-07-31-006792-a. Окремо слід наголошувати, що з аналізу змісту даних Змін вбачається, що гарантія видана Замовнику на необхідну суму та на умовах, передбачених тендерною документацією. Таким чином, викладене вище безперечно підтверджує, що Банківська гарантія як вид забезпечення була надана учасником у складі тендерної пропозиції.
Разом з тим, відповідно до п. 43 Особливостей передбачено якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
На виконання умов тендерної документації учасником було надано чинну банківську гарантію «Зміни №1 до БАНКІВСЬКОЇ ГАРАНТІЇ № 17925/15Г-Т/0 від «06» серпня 2025 року» в якій викладено текст банківської гарантії 17925/15Г-Вз/0 від 06.08.2025 року».
Зазначена банківська гарантія повністю забезпечує її виконання та у разі відмови учасника від укладання договору забезпечує її повну реалізацію щодо відшкодування коштів по ній.
25.08.25 учаснику було запропоновано надати інформацію щодо банківської гарантії № 17925/15Г-Т/0 від «06» серпня 2025 року» з метою максимальної економії бюджетних коштів та об’єктивного визначення переможця процедури закупівлі.
Однак, ситуація, що склалася у даному випадку не підпадає під виключення, в яких недоліки не можуть бути усунуті, оскільки банківська гарантія як вид забезпечення не була відсутня, забезпечення було надано Учасником, що підтверджується наявністю внесених змін до банківської гарантії, з яких однозначно вбачається, що банківська гарантія надана Замовнику на необхідну суму по даній процедурі закупівлі.
Лише з метою усунення формальної невідповідності Замовник у встановлений строк розмістив відповідне повідомлення з вимогою про їх усунення, яким було усунено формальну помилку. Учасником вимога Замовника виконана своєчасно та належним чином — банківська гарантія надана у відповідності до вимог тендерної документації.
Враховуючи викладене, дії Замовника відповідають нормам законодавства, оскільки:
1. Банківська гарантія як вид забезпечення була надана учасником у складі тендерної пропозиції.
2. Виявлені недоліки стосувалися форми подання документів, а отже така невідповідність підлягає усуненню у порядку п. 43 Особливостей і її було усунуто учасником у встановленому даним пунктом Особливостей порядку.
3. Долучення учасником у встановлений строк певних документів, щодо наданої банківської гарантії свідчить про виконання вимог тендерної документації та є підставою для визнання його переможцем.
Таким чином, надання Замовником строку для усунення невідповідностей та подальше визнання ТОВ “БПК Газінвестпроект” переможцем процедури закупівлі є правомірними і повністю відповідають вимогам чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
На підтвердження правомірності даних дій Замовника слід додатково послатись на Консультацію з питань публічних закупівель, надану Департаментом сфери публічних закупівель та конкурентної політики Міністерства економіки України (Консультація у вигляді відповіді на запит 1174/2022) розміщена за офіційним інтернет-посиланням https://me.gov.ua/inforez/Print/a67c6fcc-ff7d-464d-91f1-a56bfd8939d3?tagId=7758c77b-e410-44ea-a07d-37f1799e11e5&tag=ZapitiKoristuvachiv%E2%80%A6
З аналізу змісту даної консультації вбачається, що Форма забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції та Вимоги до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції затверджені наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 (зі змінами) (далі - наказ № 2628).
Отже, у разі якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», банками, іншими фінансовими установами та страховими організаціями за встановленою наказом № 2628 формою, то такі невідповідності підлягають виправленню згідно з пунктом 43 Особливостей.
Викладене вище безперечно доводить правомірність дій Замовника в цій частині. Натомість, цим також доводиться безпідставність та необґрунтованість тверджень Скаржника, і як наслідок відсутність підстав для задоволення його скарги, з огляду на правомірність рішення Замовника.
Дата опублікування:
29.08.2025 16:48