• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Вогнезахисне просочування (поверхневе) дерев'яних конструкцій Козичанської гімназії Бишівської сільської ради Фастівського району Київської області за адресою: Київська область, Фастівський район, с. Козичанка, вул. Вишнева, 8

Завершена

606 870.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 034.35 UAH
Період оскарження: 31.07.2025 15:25 - 08.08.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника

Номер: b8f06fa873444ffea1d47244603db5d3
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-31-006753-a.b1
Назва: Скарга, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника
Скарга:
Дата розгляду скарги: 29.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.08.2025 14:52
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 02.09.2025 12:07
Автор: ПП "ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л", Сергій Орестович ЛИТВИНЮК +380673747022 pojz_l@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b2a3007b06b8402e9f6cb3479289b2ce
Заголовок пункту скарги: Додаткок № 2 до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до протокольного рішення (протоколу) уповноваженої особи № 15 від 13.08.2025 р. (далі – Протокол № 15) підставою відхилення тендерної пропозиції Скаржника зі сторони уповноваженої особи було наступне:
«…
1. …
Додатком № 2 до тендерної документації вимагається: «Гарантійний термін на виконані роботи повинен складати не менше 3 років з дати підписання Замовником Акту, про що учасники надають гарантійний лист та підтверджують протоколом випробувань з визначення прогнозованого (очікуваного) строку придатності вогнезахисного засобу. Випробування з визначення строку придатності (кліматичні або періодичні) вогнезахисного просочування повинні бути проведені по діючому ГОСТ, ДСТУ або за затвердженою ДСНС методикою. Протокол (звіт) випробування з визначення строку придатності вогнезахисного просочування, повинен обов’язково містити в собі спалювання зразків, відповідно до ГОСТ 16363-98, після усіх циклів кліматичних або періодичних випробувань, щоб підтвердити свою спроможність зберігати вогнезахисну ефективність протягом прогнозованого (очікуваного) строку придатності даної обробки (надати в складі пропозиції).».

Отже, наданий протокол № 14-2/20 не містить в собі спалювання зразків відповідно до ГОСТ 16363-98 після усіх циклів кліматичних або періодичних випробувань, а тому не підтверджує строк придатності вогнезахисного просочування, що визначено відповідно до ГОСТ 16363-98.

Таким чином, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.

Вирішила:
1. Відхилити тендерну пропозицію Учасника на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
…».

Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації, затвердженої Рішенням уповноваженої особи від 31.07.2025 року, (далі – тендерна документація), зазначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, зокрема:
- Інформації та документів на підтвердження відповідності технічним якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, у відповідності до вимог, викладених у Додатку №2 до тендерної документації.

Пунктом 6 розділу ІІІ тендерної документації визначено інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником;
Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону;
У цій документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «…. «або еквівалент»».
Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі викладена в Додатку № 2 до тендерної документації.

Абзацом 10 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.

Додатком № 6 до тендерної документації передбачено перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зокрема:
2. Документи та/або інформацію відповідно до пункту 6 Розділу ІІІ тендерної документації.
5. Документи та/або інформація згідно з Додатком № 2 до тендерної документації.

Додатком № 2 до тендерної документації передбачено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі, зокрема, технічну специфікацію.

Гарантійний термін на виконані роботи повинен складати не менше 3 років з дати підписання Замовником Акту, про що учасники надають гарантійний лист та підтверджують протоколом випробувань з визначення прогнозованого (очікуваного) строку придатності вогнезахисного засобу. Випробування з визначення строку придатності (кліматичні або періодичні) вогнезахисного просочування повинні бути проведені по діючому ГОСТ, ДСТУ або за затвердженою ДСНС методикою. Протокол (звіт) випробування з визначення строку придатності вогнезахисного просочування, повинен обов’язково містити в собі спалювання зразків, відповідно до ГОСТ 16363-98, після усіх циклів кліматичних або періодичних випробувань, щоб підтвердити свою спроможність зберігати вогнезахисну ефективність протягом прогнозованого (очікуваного) строку придатності даної обробки (надати в складі пропозиції).


Скаржником на вимогу наведеного вище абзацу Додатку № 2 до тендерної документації в складі тендерної пропозиції надано:
- гарантійний лист (Вих № 08.08.-15 від 08.08.2025 р.) (файл термін експлуатації.pdf), чим вимогу тендерної документації «…Гарантійний термін на виконані роботи повинен складати не менше 3 років з дати підписання Замовником Акту, про що учасники надають гарантійний лист…» виконано у повному обсязі, і тим самим підтверджено інформацію про технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі;
- протокол контрольних випробувань засобу вогнезахисного покриву сумішей просочувальних для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-2» № 14-2/20 від 10.08.2020 р. (файл протокол термін експлуатації Пожзабезпечення Л-2.pdf), чим вимогу тендерної документації «…Гарантійний термін на виконані роботи повинен складати не менше 3 років з дати підписання Замовником Акту, про що учасники … підтверджують протоколом випробувань з визначення прогнозованого (очікуваного) строку придатності вогнезахисного засобу…» виконано у повному обсязі, і тим самим підтверджено інформацію про технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі;
- протокол (звіт) з визначення строку придатності вогнезахисного просочування сумішей просочувальних для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини
«Пожзабезпечення Л-2» (Протокол складено за результатами Протоколу № 14-2/20 контрольних випробувань засобу вогнезахисного покриву сумішей просочувальних для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-2» від 10.08.2020 р.) № 14-2/20 від 10.08.2020 р. (файл протокол (звіт) ГОСТ 16363.pdf), чим вимогу тендерної документації «…Випробування з визначення строку придатності (кліматичні або періодичні) вогнезахисного просочування повинні бути проведені по діючому ГОСТ, ДСТУ або за затвердженою ДСНС методикою. Протокол (звіт) випробування з визначення строку придатності вогнезахисного просочування, повинен обов’язково містити в собі спалювання зразків, відповідно до ГОСТ 16363-98, після усіх циклів кліматичних або періодичних випробувань, щоб підтвердити свою спроможність зберігати вогнезахисну ефективність протягом прогнозованого (очікуваного) строку придатності даної обробки (надати в складі пропозиції)…» виконано у повному обсязі, і тим самим підтверджено інформацію про технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі.
Зокрема, зазначений протокол (звіт) за своїм змістом підтверджує визначення прогнозованого строку придатності вогнезахисного покриву згідно кліматичних (періодичних) випробувань, де, зокрема, зазначено, по-перше, що цикл випробувань на прискорену дифузію (прискорене старіння) включає такі етапи:
- перший етап: витримку зразків при температурі 40±2оС і вологості повітря 90±3% протягом 4 годин;
- другий етап: витримку зразків при температурі мінус 17±3оС протягом 3 годин;
- третій етап: витримку зразків при температурі 60±2оС протягом 2 годин;
- четвертий етап: витримку зразків при температурі 20±10оС і вологості повітря не більше 80% протягом 15 годин.
Вісім циклів відповідають 1 року натурного зберігання.
По-друге, в наведеному вище протоколі (звіті) також зазначено, що визначають вогнезахисні властивості зразків деревини, що пройшли прискорену дифузію (прискорене старіння) антипірену з деревини згідно з ГОСТ 16363-98 Средства огнезащитные для древесины. Методы определения огнезащитных свойств. Суть методу випробувань полягає у визначенні втрати маси зразків деревини під час вогневих випробувань внаслідок впливу полум’я пальника з заданими параметрами (початкова температура газоподібних продуктів горіння на виході з керамічної труби становить (200±5)оС на зразок вогнезахищеної деревини протягом 2 хвилин, який розташовано в керамічній трубі установки ОТМ, за умов, що сприяють акумуляції тепла.
Відповідно до пункту 5.4 ГОСТ 16363-98 Средства огнезащитные для древесины. Методы определения огнезащитных свойств зазначено «…Керамический короб устанавливают на подставку и переводят зонт в рабочее положение над коробом. При достижении температуры (200±5)°С зонт отводят и испытываемый образец, закрепленный в держателе, опускают в керамический короб и одновременно включают секундомер. Затем зонт возвращают в рабочее положение. Образец держат в пламени горелки в течение 2 мин. В ходе испытаний контролируют по показаниям ротаметра расход газа, который должен быть равным ранее фиксированному. Через 2 мин подачу газа в горелку прекращают и оставляют образец в приборе для остывания до комнатной температуры».

Неправильне трактування уповноваженою особою норм чинного законодавства України в сфері публічних закупівель та умов і вимог тендерної документації призвела до неправомірної дискваліфікації тендерної пропозиції Скаржника.

Рішення про відхилення тендерних пропозицій учасників повинно базуватися та бути винесено виключно з дотриманням норм чинного законодавства України та вимог тендерної документації. Замовником не дотримано норм чинного законодавства України, в тому числі, принципів, передбачених статтею 5 Закону № 922-VIII та відхиляючи тендерну пропозицію Скаржника, керувався своїми суб’єктивними домислами, на власний розсуд трактуючи умови тендерної документації.

З огляду на зазначене, Скаржник вважає, що його тендерна пропозиція відповідає умовам тендерної документації у повному обсязі, та яка була неправомірно відхилена Замовником з наведених вище підстав.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 1318a3e79ed84f0bb8cdb535ec466751
Заголовок пункту скарги: Додаток № 2 до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Протоколу № 15 підставою відхилення тендерної пропозиції Скаржника зі сторони уповноваженої особи було наступне:
«…
2. …
Додатком № 2 до тендерної документації вимагається: «Вологість деревини відповідно до ГОСТ 20022.6 не повинна перевищувати 30%, підтверджується Регламентом робіт з вогнезахисту.».

Відповідно в наданому Регламенті робіт з вогнезахисту не підтверджено, що вологість деревини не повинна перевищувати 30% саме відповідно до ГОСТ 20022.6.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.

Вирішила:
1. Відхилити тендерну пропозицію Учасника на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
…».

Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації зазначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, зокрема:
- Інформації та документів на підтвердження відповідності технічним якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, у відповідності до вимог, викладених у Додатку №2 до тендерної документації.

Пунктом 6 розділу ІІІ тендерної документації визначено інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником;
Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону;
У цій документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «…. «або еквівалент»».
Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі викладена в Додатку № 2 до тендерної документації.

Абзацом 10 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.

Додатком № 6 до тендерної документації передбачено перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зокрема:
2. Документи та/або інформацію відповідно до пункту 6 Розділу ІІІ тендерної документації.
5. Документи та/або інформація згідно з Додатком № 2 до тендерної документації.

Додатком № 2 до тендерної документації передбачено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі, зокрема, технічну специфікацію.

…Вологість деревини відповідно до ГОСТ 20022.6 не повинна перевищувати 30%, підтверджується Регламентом робіт з вогнезахисту.


Скаржником на вимогу наведеного вище абзацу Додатку № 2 до тендерної документації в складі тендерної пропозиції надано Регламент робіт з вогнезахисту Суміші просочувальні для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-1» та «Пожзабезпечення Л-2» Згідно ТУ У 20.5-42441853-001:2020, затверджений 26.08.2024 р. (файл регламент.pdf), чим вимогу тендерної документації «…Вологість деревини відповідно до ГОСТ 20022.6 не повинна перевищувати 30%, підтверджується Регламентом робіт з вогнезахисту…» виконано у повному обсязі, і тим самим підтверджено інформацію про технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі.
Зокрема, зазначений Регламент робіт містить посилання на ГОСТ 20022.6-93 «Защита древесины. Способы пропитки» в розділі «Нормативні посилання» та у абзаці другому пункту 4.1 розділу 4 зазначено «…Вологість деревини, не повинна перевищувати 30%...».

По-друге, слід зазначити, що умовами тендерної документації не визначено, що Регламент робіт повинен містити дослівне трактування вимоги тендерної документації, зокрема в частині того, що вологість деревини не повинна перевищувати 30% саме відповідно до ГОСТ 20022.6, як зазначено в Протоколі № 15.
Регламент робіт Скаржника в абзаці другому пункту 4.1 розділу 4 містить інформацію про те, що «…Вологість деревини, не повинна перевищувати 30%...», а також зазначений Регламент робіт містить посилання на ГОСТ 20022.6-93 «Защита древесины. Способы пропитки» в розділі «Нормативні посилання».

Неправильне трактування уповноваженою особою норм чинного законодавства України в сфері публічних закупівель та умов і вимог тендерної документації призвела до неправомірної дискваліфікації тендерної пропозиції Скаржника.

Рішення про відхилення тендерних пропозицій учасників повинно базуватися та бути винесено виключно з дотриманням норм чинного законодавства України та вимог тендерної документації. Замовником не дотримано норм чинного законодавства України, в тому числі, принципів, передбачених статтею 5 Закону № 922-VIII та відхиляючи тендерну пропозицію Скаржника, керувався своїми суб’єктивними домислами, на власний розсуд трактуючи умови тендерної документації.

З огляду на зазначене, Скаржник вважає, що його тендерна пропозиція відповідає умовам тендерної документації у повному обсязі, та яка була неправомірно відхилена Замовником з наведених вище підстав.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 9bcd762c1ab04fcaaa1b030f836ddfa6
Заголовок пункту скарги: Додаток № 2 до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Протоколу № 15 підставою відхилення тендерної пропозиції Скаржника зі сторони уповноваженої особи було наступне:
«…
3. …
Додатком № 2 до тендерної документації вимагається: «Просочена деревина має відповідати вимогам наступних нормативно – правових актів:
- ДБН В.1.1-7:2016 «Пожежна безпека об’єктів будівництва. Загальні вимоги»;
- ДСТУ 4479:2005 «Речовини вогнезахисні водорозчинні для деревини. Загальні технічні вимоги та методи випробування»;
- ДСТУ-Н-П Б В.1.1-29:2010 «Захист від пожежі. Вогнезахисне обробляння будівельних конструкцій. Загальні вимоги та методи контролювання».».
В складі тендерної пропозиції Учасника відсутні документи, які підтверджують відповідність пропозиції Учасника вимогам Замовника щодо того, що «Просочена деревина має відповідати вимогам наступних нормативно – правових актів: ДБН В.1.1-7:2016 «Пожежна безпека об’єктів будівництва. Загальні положення», ДСТУ 4479:2005 «Речовини вогнезахисні водорозчинні для деревини. Загальні технічні вимоги та методи випробування», ДСТУ-Н-П Б В.1.1-29:2010 «Захист від пожежі. Вогнезахисне обробляння будівельних конструкцій. Загальні вимоги та методи контролювання».

Таким чином, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.

Вирішила:
1. Відхилити тендерну пропозицію Учасника на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
…».

Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації зазначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, зокрема:
- Інформації та документів на підтвердження відповідності технічним якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, у відповідності до вимог, викладених у Додатку №2 до тендерної документації.

Пунктом 6 розділу ІІІ тендерної документації визначено інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником;
Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону;
У цій документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «…. «або еквівалент»».
Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі викладена в Додатку № 2 до тендерної документації.

Абзацом 10 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.

Додатком № 6 до тендерної документації передбачено перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зокрема:
2. Документи та/або інформацію відповідно до пункту 6 Розділу ІІІ тендерної документації.
5. Документи та/або інформація згідно з Додатком № 2 до тендерної документації.

Додатком № 2 до тендерної документації передбачено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі, зокрема, технічну специфікацію.

Просочена деревина має відповідати вимогам наступних нормативно – правових актів:
- ДБН В.1.1-7:2016 «Пожежна безпека об’єктів будівництва. Загальні вимоги»;
- ДСТУ 4479:2005 «Речовини вогнезахисні водорозчинні для деревини. Загальні технічні вимоги та методи випробування»;
- ДСТУ-Н-П Б В.1.1-29:2010 «Захист від пожежі. Вогнезахисне обробляння будівельних конструкцій. Загальні вимоги та методи контролювання».


В першу чергу слід зазначити, що умовами Додатку № 2 до тендерної документації визначено «…Фактом подання тендерної пропозиції учасник підтверджує відповідність своєї пропозиції технічним, якісним, кількісним, функціональним характеристикам до предмета закупівлі, у тому числі технічній специфікації (у разі потреби — планам, кресленням, малюнкам чи опису предмета закупівлі) та іншим вимогам до предмета закупівлі, що містяться в тендерній документації та цьому додатку, а також підтверджує можливість надання послуг відповідно до вимог, визначених згідно з умовами тендерної документації.».

По-друге, умовами Додатку № 2 до тендерної документації не визначено вимогу про те, що учасники процедури закупівлі повинні надати в складі своєї тендерної пропозиції документи стосовно того, що просочена деревина має відповідати вимогам наступних нормативно – правових актів: ДБН В.1.1-7:2016 «Пожежна безпека об’єктів будівництва. Загальні вимоги», ДСТУ 4479:2005 «Речовини вогнезахисні водорозчинні для деревини. Загальні технічні вимоги та методи випробування» та ДСТУ-Н-П Б В.1.1-29:2010 «Захист від пожежі. Вогнезахисне обробляння будівельних конструкцій. Загальні вимоги та методи контролювання».

Паралельно постає питання, про які саме документи веде мову уповноважена особа в Протоколі № 15? Які на її думку зі сторони учасників повинні бути надані документи?

Проте, слід зазначити, що Скаржником в складі тендерної пропозиції надано, зокрема, наступні документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції Учасника вимогам Замовника стосовно того, що просочена деревина має відповідати вимогам наступних нормативно – правових актів: ДБН В.1.1-7:2016 «Пожежна безпека об’єктів будівництва. Загальні вимоги», ДСТУ 4479:2005 «Речовини вогнезахисні водорозчинні для деревини. Загальні технічні вимоги та методи випробування» та ДСТУ-Н-П Б В.1.1-29:2010 «Захист від пожежі. Вогнезахисне обробляння будівельних конструкцій. Загальні вимоги та методи контролювання»:
- підписану Скаржником технічну специфікацію у повній відповідності до Додатку № 2 до тендерної документації (Вих № 08.08.-2 від 08.08.2025 р.) (файл техзавдання.pdf);
- Регламент робіт з вогнезахисту Суміші просочувальні для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-1» та «Пожзабезпечення Л-2» Згідно ТУ У 20.5-42441853-001:2020, затверджений 26.08.2024 р. (файл регламент.pdf), який містить посилання на ДБН-В.1.1-7-2016 «Пожежна безпека об’єктів будівництва. Загальні вимоги» та ДСТУ 4479:2005 «Речовини вогнезахисні водорозчинні для деревини. Загальні технічні вимоги та методи випробування» в розділі «Нормативні посилання»;
- протокол випробувань з визначення вогнезахисної ефективності згідно ГОСТ 16363-98 Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л 2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» Показник: І (перша) група ефективності вогнезахисту деревини № 3/ЕВ-24 від 19.08.2024 р. (файл протокол група Пожзабезпечення Л-2.pdf), в якому, зокрема, зазначено «…Методика випробувань:
Випробування проводились на зразках деревини, оброблених просочувальною вогнебіозахисною речовиною , на відповідність вимогам ДСТУ 4479:2005 «Речовини вогнезахисні водорозчинні для деревини. Загальні технічні вимоги та методи випробування»…»;
- протокол сертифікаційних випробувань продукції № 26-Б/20 від 31.07.2020 р. (файл Протокол+додаток до протоколу корозія.pdf), в якому, зокрема, зазначено «…Методика випробувань – перевірка зразків на відповідність вимогам: ДСТУ 4479:2005 “ РЕЧОВИНИ ВОГНЕЗАХИСНІ ВОДОРОЗЧИННІ ДЛЯ ДЕРЕВИНИ. Загальні технічні вимоги та методи випробування»…»;
- протокол випробувань № УПС 21/787-8-24 від 22.10.2024 р. (файл протокол токсичність Пожзабезпечення Л-2.pdf), в якому, зокрема, зазначено «…Випробування зразків проводились на відповідність вимогам … ДБН В.1.1-7:2016 «Пожежна безпека об’єктів будівництва. Загальні вимоги»…»;
- сертифікат відповідності № UA.Р.000756-24 від 23.08.2024 р. (дійсний до 22.08.2026 р.) (файл сертифікат відповідності.pdf), в якому, зокрема, зазначено «…Відповідає вимогам ДСТУ 4479:2005…».

Неправильне трактування уповноваженою особою норм чинного законодавства України в сфері публічних закупівель та умов і вимог тендерної документації призвела до неправомірної дискваліфікації тендерної пропозиції Скаржника.

Рішення про відхилення тендерних пропозицій учасників повинно базуватися та бути винесено виключно з дотриманням норм чинного законодавства України та вимог тендерної документації. Замовником не дотримано норм чинного законодавства України, в тому числі, принципів, передбачених статтею 5 Закону № 922-VIII та відхиляючи тендерну пропозицію Скаржника, керувався своїми суб’єктивними домислами, на власний розсуд трактуючи умови тендерної документації.

З огляду на зазначене, Скаржник вважає, що його тендерна пропозиція відповідає умовам тендерної документації у повному обсязі, та яка була неправомірно відхилена Замовником з наведених вище підстав.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: cc749911a61b46e5be770e8f3bd887f3
Заголовок пункту скарги: Додаток № 2 до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Протоколу № 15 підставою відхилення тендерної пропозиції Скаржника зі сторони уповноваженої особи було наступне:
«…
4. …
Додатком № 2 до тендерної документації вимагається, зокрема: «Протокол/ли та/або звіт/и випробувань, щодо оцінки відповідності просочувальної суміші, а саме:
- випробувань з токсичності продуктів горіння згідно з п. 7.21 ДСТУ 8829:2019 (група не вище Т1)».

В наданому протоколі випробувань № УПС 21/787-8-24 від 22.10.2024 року Учасником не підтверджено випробування з токсичності продуктів саме за п. 7.21 .ДСТУ 8829:2019.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.

Вирішила:
1. Відхилити тендерну пропозицію Учасника на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
…».

Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації зазначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, зокрема:
- Інформації та документів на підтвердження відповідності технічним якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, у відповідності до вимог, викладених у Додатку №2 до тендерної документації.

Пунктом 6 розділу ІІІ тендерної документації визначено інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником;
Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону;
У цій документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «…. «або еквівалент»».
Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі викладена в Додатку № 2 до тендерної документації.

Абзацом 10 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.

Додатком № 6 до тендерної документації передбачено перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зокрема:
2. Документи та/або інформацію відповідно до пункту 6 Розділу ІІІ тендерної документації.
5. Документи та/або інформація згідно з Додатком № 2 до тендерної документації.

Додатком № 2 до тендерної документації передбачено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі, зокрема, технічну специфікацію.

Протокол/ли та/або звіт/и випробувань, щодо оцінки відповідності просочувальної суміші, а саме:

- випробувань з токсичності продуктів горіння згідно з п. 7.21 ДСТУ 8829:2019 (група не вище Т1);


Скаржником на вимогу наведеного вище абзацу Додатку № 2 до тендерної документації в складі тендерної пропозиції надано протокол випробувань № УПС 21/787-8-24 від 22.10.2024 р. (файл протокол токсичність Пожзабезпечення Л-2.pdf), який підтверджує проведення випробувань з токсичності продуктів горіння згідно з п. 7.21 ДСТУ 8829:2019 (група не вище Т1), чим зазначену вище вимогу тендерної документації виконано у повному обсязі, і тим самим підтверджено інформацію про технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі.
Зокрема, зазначений протокол випробувань містить наступну інформацію «…ЗАГАЛЬНИЙ ВИСНОВОК ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ ПРОВЕДЕНИХ ВИПРОБУВАНЬ:
Об’єкт випробувань: Деревина (сосна) з нанесеною в 1 (один) шар речевиною просочувальною для вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-2» - згідно ДСТУ 8829:2019 за показниками токсичності продуктів горіння може бути віднесений до складу малонебезпечних (група Т1)…». Наведена інформація підтверджує проведення випробувань з токсичності продуктів горіння згідно з п. 7.21 ДСТУ 8829:2019 з групою не вище Т1.

Слід зазначити, що пункт 7.21 ДСТУ 8829:2019 «Пожежовибухонебезпечність речовин і матеріалів. Номенклатура показників і методи їхнього визначення. Класифікація» визначає метод експериментального визначення показника токсичності продуктів горіння полімерних, синтетичних та інших матеріалів, зокрема, підготовку до випробування, проведення випробувань та оцінювання результатів.
Вся інформація, що наведена в пункті 7.21 ДСТУ 8829:2019 «Пожежовибухонебезпечність речовин і матеріалів. Номенклатура показників і методи їхнього визначення. Класифікація», висвітлена, відповідно, й у протоколі випробувань № УПС 21/787-8-24 від 22.10.2024 р.

По-друге, слід зазначити, що умовами тендерної документації не визначено, що протокол/ли та/або звіт/и випробувань, щодо оцінки відповідності просочувальної суміші, а саме: випробувань з токсичності продуктів горіння згідно з п. 7.21 ДСТУ 8829:2019 (група не вище Т1) повинен(-ні) містити дослівне трактування вимоги тендерної документації, зокрема в частині того, що «…згідно з п. 7.21 ДСТУ 8829:2019 (група не вище Т1)», як зазначено в Протоколі № 15.

Неправильне трактування уповноваженою особою норм чинного законодавства України в сфері публічних закупівель та умов і вимог тендерної документації призвела до неправомірної дискваліфікації тендерної пропозиції Скаржника.

Рішення про відхилення тендерних пропозицій учасників повинно базуватися та бути винесено виключно з дотриманням норм чинного законодавства України та вимог тендерної документації. Замовником не дотримано норм чинного законодавства України, в тому числі, принципів, передбачених статтею 5 Закону № 922-VIII та відхиляючи тендерну пропозицію Скаржника, керувався своїми суб’єктивними домислами, на власний розсуд трактуючи умови тендерної документації.

З огляду на зазначене, Скаржник вважає, що його тендерна пропозиція відповідає умовам тендерної документації у повному обсязі, та яка була неправомірно відхилена Замовником з наведених вище підстав.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника