-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Донорські кошти
«код ДК 021:2015: 44220000-8 — Столярні вироби» (Промислові ворота)
Торги не відбулися
435 900.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 179.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 179.50 UAH
Період оскарження:
31.07.2025 13:37 - 05.08.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга
Номер:
e8b4d2b4a68f422b9ad3c9f346dce7a6
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-31-004805-a.b2
Назва:
Скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Протокол №16.pdf 18.08.2025 15:39
- Протокол №17.pdf 18.08.2025 15:39
- Скарга на відхилення та переможця.docx 18.08.2025 15:39
- sign.p7s 18.08.2025 15:42
- рішення від 20.08.2025 №12836.pdf 20.08.2025 16:08
- Інформація про резолютивну частину рішення від 28.08.2025 №13284.pdf 29.08.2025 16:03
- рішення від 28.08.2025 №13284.pdf 02.09.2025 11:56
- Пояснення АМК – БУДВІКСІМ.doc 21.08.2025 16:36
- БУДВІКСІМ.pdf 21.08.2025 16:36
- Протокол №19.pdf 05.09.2025 15:10
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.08.2025 20:07
Дата розгляду скарги:
28.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.08.2025 16:08
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
02.09.2025 11:57
Дата виконання рішення Замовником:
05.09.2025 15:10
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Органу оскарження виконано
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
397fed28e605463abdf9a920da34acf5
Заголовок пункту скарги:
Щодо підстави відхилення
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту 7 додатку 5 до тендерної документації: Для розуміння остаточних замірів учасник повинен здійснити обстеження об’єктів замовника у період подання пропозицій та надати у складі пропозиції акт огляду, підписаний учасником та представником замовника, із зазначенням остаточних замірів для воріт.
Аналогічна вимога міститься в пункті 7 додатку 3 до тендерної документації.
В складі пропозиції Скаржника відсутній акт огляду, підписаний учасником та представником замовника, із зазначенням остаточних замірів для воріт, оскільки Замовник уникав підписання такого документу.
Разом з тим, вказана вимога відноситься до технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, а тому Замовник не повинен був звертатися до учасника на ні на підставі вимог пункту 40 Особливостей (як зазначено в протоколі), ні на підставі вимог пункту 43 Особливостей.
Замовником порушено порядок проведення процедури закупівлі тим, що ним обрано неправильну підставу для відхилення пропозиції Скаржника.
Враховуючи вищевикладене, пропозиція Скаржника була передчасно та неправомірно відхилена за зазначеною підставою.
Аналогічна вимога міститься в пункті 7 додатку 3 до тендерної документації.
В складі пропозиції Скаржника відсутній акт огляду, підписаний учасником та представником замовника, із зазначенням остаточних замірів для воріт, оскільки Замовник уникав підписання такого документу.
Разом з тим, вказана вимога відноситься до технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, а тому Замовник не повинен був звертатися до учасника на ні на підставі вимог пункту 40 Особливостей (як зазначено в протоколі), ні на підставі вимог пункту 43 Особливостей.
Замовником порушено порядок проведення процедури закупівлі тим, що ним обрано неправильну підставу для відхилення пропозиції Скаржника.
Враховуючи вищевикладене, пропозиція Скаржника була передчасно та неправомірно відхилена за зазначеною підставою.
×
-
Назва доказу:
Протокол
-
Повʼязаний документ:
Протокол №16.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції Скаржника
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
232d5b590bd743b8b415ef4c56e83bac
Заголовок пункту скарги:
Щодо акту огляду.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту 7 додатку 5 до тендерної документації: Для розуміння остаточних замірів учасник повинен здійснити обстеження об’єктів замовника у період подання пропозицій та надати у складі пропозиції акт огляду, підписаний учасником та представником замовника, із зазначенням остаточних замірів для воріт.
Аналогічна вимога міститься в пункті 7 додатку 3 до тендерної документації.
Відповідно до додатку 3 до тендерної документації передбачені наступні заміри для воріт:
№ Товар
1 Промислові ворота Karsten 4000x3600 (ширина х висота)
Перемичка: 2000 мм, HL - 1770 мм
Тип підйому: високий з нижнім розміщенням валу
Панель: S-Type: вузька вагонка, коричневий RAL 8014, вудгрейн
Комплектація: ручка двостороння врізна (справа з середини)
Кількість монтажних кутиків в комплекті - 2 шт.
Колір верхнього профілю воріт - чорний RAL 9005
Захист від обриву тросу
Дверцята - праві (завіси справа), розміщені по центру (вигляд з вулиці). Колір профілю дверцят - RAL 8014 коричневий
Подовжений вал
1.1 Дверцята з стандартним порогом 120 мм
1.2 Вікно прямокутне 633x334, чорне
1.3 Доплата за пофарбування профілю дверцят
1.4 Двигун GM-D-40 (20 м кв) вальний, к-сть пультів - 2 шт.
2 Промислові ворота Karsten 4000x3600 (ширина х висота)
Перемичка: 2000 мм, HL - 1770 мм
Тип підйому: високий з нижнім розміщенням валу
Панель: S-Type: вузька вагонка, коричневий RAL 8014, вудгрейн
Комплектація: ручка двостороння врізна (справа з середини)
Кількість монтажних кутиків в комплекті - 2 шт.
Колір верхнього профілю воріт - чорний RAL 9005
Захист від обриву тросу
Подовжений вал
2.1 Вікно прямокутне 633x334, чорне
2.2 Двигун GM-D-40 (20 м кв) вальний, к-сть пультів - 2 шт.
В складі пропозиції Переможця міститься акт обстеження від 01.08.2025 (файл: Акт обстеження.pdf), який містить тільки характеристики ширини, висоти, розміру перемички та тип підйому і не містить інших характеристик передбачених додатком 3 до тендерної документації, в тому числі не містить замірів прямокутних вікон в таких воротах та замірів порогу.
Враховуючи вищевикладене, тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Аналогічна вимога міститься в пункті 7 додатку 3 до тендерної документації.
Відповідно до додатку 3 до тендерної документації передбачені наступні заміри для воріт:
№ Товар
1 Промислові ворота Karsten 4000x3600 (ширина х висота)
Перемичка: 2000 мм, HL - 1770 мм
Тип підйому: високий з нижнім розміщенням валу
Панель: S-Type: вузька вагонка, коричневий RAL 8014, вудгрейн
Комплектація: ручка двостороння врізна (справа з середини)
Кількість монтажних кутиків в комплекті - 2 шт.
Колір верхнього профілю воріт - чорний RAL 9005
Захист від обриву тросу
Дверцята - праві (завіси справа), розміщені по центру (вигляд з вулиці). Колір профілю дверцят - RAL 8014 коричневий
Подовжений вал
1.1 Дверцята з стандартним порогом 120 мм
1.2 Вікно прямокутне 633x334, чорне
1.3 Доплата за пофарбування профілю дверцят
1.4 Двигун GM-D-40 (20 м кв) вальний, к-сть пультів - 2 шт.
2 Промислові ворота Karsten 4000x3600 (ширина х висота)
Перемичка: 2000 мм, HL - 1770 мм
Тип підйому: високий з нижнім розміщенням валу
Панель: S-Type: вузька вагонка, коричневий RAL 8014, вудгрейн
Комплектація: ручка двостороння врізна (справа з середини)
Кількість монтажних кутиків в комплекті - 2 шт.
Колір верхнього профілю воріт - чорний RAL 9005
Захист від обриву тросу
Подовжений вал
2.1 Вікно прямокутне 633x334, чорне
2.2 Двигун GM-D-40 (20 м кв) вальний, к-сть пультів - 2 шт.
В складі пропозиції Переможця міститься акт обстеження від 01.08.2025 (файл: Акт обстеження.pdf), який містить тільки характеристики ширини, висоти, розміру перемички та тип підйому і не містить інших характеристик передбачених додатком 3 до тендерної документації, в тому числі не містить замірів прямокутних вікон в таких воротах та замірів порогу.
Враховуючи вищевикладене, тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
Протокол
-
Повʼязаний документ:
Протокол №17.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення Переможця та рішення про намір укласти з ним договір
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
0c50f9312a5e4219b6dd2e890d137119
Заголовок пункту скарги:
Щодо документу, який свідчить про якість запропонованого товару.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту 3 додатку 5 до тендерної документації: Підтвердженням якості товару з боку постачальника є один з наступних документів: Документи, які свідчать про якість запропонованого товару (сертифікат якості (якщо предмет закупівлі підлягає сертифікації), або посвідчення/паспорт якості, або технічний опис (каталог) з офіційного сайту виробника).
Аналогічна вимога міститься в пункті 3 додатку 3 до тендерної документації.
Відповідно до додатку 3 до тендерної документації були передбачені наступні якісні характеристики предмету закупівлі:
№ Товар
1 Промислові ворота Karsten 4000x3600 (ширина х висота)
Перемичка: 2000 мм, HL - 1770 мм
Тип підйому: високий з нижнім розміщенням валу
Панель: S-Type: вузька вагонка, коричневий RAL 8014, вудгрейн
Комплектація: ручка двостороння врізна (справа з середини)
Кількість монтажних кутиків в комплекті - 2 шт.
Колір верхнього профілю воріт - чорний RAL 9005
Захист від обриву тросу
Дверцята - праві (завіси справа), розміщені по центру (вигляд з вулиці). Колір профілю дверцят - RAL 8014 коричневий
Подовжений вал
1.1 Дверцята з стандартним порогом 120 мм
1.2 Вікно прямокутне 633x334, чорне
1.3 Доплата за пофарбування профілю дверцят
1.4 Двигун GM-D-40 (20 м кв) вальний, к-сть пультів - 2 шт.
2 Промислові ворота Karsten 4000x3600 (ширина х висота)
Перемичка: 2000 мм, HL - 1770 мм
Тип підйому: високий з нижнім розміщенням валу
Панель: S-Type: вузька вагонка, коричневий RAL 8014, вудгрейн
Комплектація: ручка двостороння врізна (справа з середини)
Кількість монтажних кутиків в комплекті - 2 шт.
Колір верхнього профілю воріт - чорний RAL 9005
Захист від обриву тросу
Подовжений вал
2.1 Вікно прямокутне 633x334, чорне
2.2 Двигун GM-D-40 (20 м кв) вальний, к-сть пультів - 2 шт.
Інші вимоги щодо показників товару:
Рік випуску товару - не раніше 2025 р.
Поставка та монтаж товару повинні бути виконані у строк відповідно до умов договору.
Оплата за Товар буде здійснена відповідно до умов Договору.
Постачальник гарантує, що Товар новий, не перебував в експлуатації, термін та умови його зберігання не порушені.
Товар повинен відповідати вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки.
При постачанні Товару, постачальник зобов’язаний надати нормативно технічну документацію, в якій зазначено: рік виготовлення, основні технічні характеристики, умови та гарантійні терміни експлуатації, вимоги до приймання, зберігання та експлуатації предмету закупівлі.
В складі пропозиції Переможця міститься таблиця (файл: Документи пропозиції, сторінки 3-4) в якому вказані характеристики запропонованого товару. Проте каталог секційних воріт (файл: karsten-catalog-2020) не підтверджує наведені в таблиці якісні характеристики запропонованого товару.
Разом з тим, жоден документ в складі пропозиції не підтверджує, що:
- Рік випуску товару - не раніше 2025 р.
- Товар новий, не перебував в експлуатації, термін та умови його зберігання не порушені
- Товар повинен відповідати вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки
Отже, в складі пропозиції відсутні документи, які свідчать про якість запропонованого товару (сертифікат якості (якщо предмет закупівлі підлягає сертифікації), або посвідчення/паспорт якості, або технічний опис (каталог) з офіційного сайту виробника).
Враховуючи вищевикладене, тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Аналогічна вимога міститься в пункті 3 додатку 3 до тендерної документації.
Відповідно до додатку 3 до тендерної документації були передбачені наступні якісні характеристики предмету закупівлі:
№ Товар
1 Промислові ворота Karsten 4000x3600 (ширина х висота)
Перемичка: 2000 мм, HL - 1770 мм
Тип підйому: високий з нижнім розміщенням валу
Панель: S-Type: вузька вагонка, коричневий RAL 8014, вудгрейн
Комплектація: ручка двостороння врізна (справа з середини)
Кількість монтажних кутиків в комплекті - 2 шт.
Колір верхнього профілю воріт - чорний RAL 9005
Захист від обриву тросу
Дверцята - праві (завіси справа), розміщені по центру (вигляд з вулиці). Колір профілю дверцят - RAL 8014 коричневий
Подовжений вал
1.1 Дверцята з стандартним порогом 120 мм
1.2 Вікно прямокутне 633x334, чорне
1.3 Доплата за пофарбування профілю дверцят
1.4 Двигун GM-D-40 (20 м кв) вальний, к-сть пультів - 2 шт.
2 Промислові ворота Karsten 4000x3600 (ширина х висота)
Перемичка: 2000 мм, HL - 1770 мм
Тип підйому: високий з нижнім розміщенням валу
Панель: S-Type: вузька вагонка, коричневий RAL 8014, вудгрейн
Комплектація: ручка двостороння врізна (справа з середини)
Кількість монтажних кутиків в комплекті - 2 шт.
Колір верхнього профілю воріт - чорний RAL 9005
Захист від обриву тросу
Подовжений вал
2.1 Вікно прямокутне 633x334, чорне
2.2 Двигун GM-D-40 (20 м кв) вальний, к-сть пультів - 2 шт.
Інші вимоги щодо показників товару:
Рік випуску товару - не раніше 2025 р.
Поставка та монтаж товару повинні бути виконані у строк відповідно до умов договору.
Оплата за Товар буде здійснена відповідно до умов Договору.
Постачальник гарантує, що Товар новий, не перебував в експлуатації, термін та умови його зберігання не порушені.
Товар повинен відповідати вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки.
При постачанні Товару, постачальник зобов’язаний надати нормативно технічну документацію, в якій зазначено: рік виготовлення, основні технічні характеристики, умови та гарантійні терміни експлуатації, вимоги до приймання, зберігання та експлуатації предмету закупівлі.
В складі пропозиції Переможця міститься таблиця (файл: Документи пропозиції, сторінки 3-4) в якому вказані характеристики запропонованого товару. Проте каталог секційних воріт (файл: karsten-catalog-2020) не підтверджує наведені в таблиці якісні характеристики запропонованого товару.
Разом з тим, жоден документ в складі пропозиції не підтверджує, що:
- Рік випуску товару - не раніше 2025 р.
- Товар новий, не перебував в експлуатації, термін та умови його зберігання не порушені
- Товар повинен відповідати вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки
Отже, в складі пропозиції відсутні документи, які свідчать про якість запропонованого товару (сертифікат якості (якщо предмет закупівлі підлягає сертифікації), або посвідчення/паспорт якості, або технічний опис (каталог) з офіційного сайту виробника).
Враховуючи вищевикладене, тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
Протокол
-
Повʼязаний документ:
Протокол №17.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення Переможця та рішення про намір укласти з ним договір
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА на рішення про відхилення тендерної пропозиції ( на підставі пункту 44 Постанова №1178 від 12.10.2022р.)
Номер:
5668b613405441bf8f1f9be7799d7ce5
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-31-004805-a.c1
Назва:
СКАРГА на рішення про відхилення тендерної пропозиції ( на підставі пункту 44 Постанова №1178 від 12.10.2022р.)
Скарга:
Дана скарга сформована та подана у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості, Постанова №1178) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей).
ЗАКЛАД ПРОФЕСІЙНОЇ (ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ) ОСВІТИ "ПОДІЛЬСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ КОЛЕДЖ" (код ЄДРПОУ 21319289) (далі – Замовник) від 31 липня 2025 року було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), «код ДК 021:2015: 44220000-8 — Столярні вироби» (Промислові ворота)» за кодом ДК 021:2015:44220000-8: Столярні вироби.
Фактичні обставини
ТОВ «АЛЮМ-СЕРВІС» (далі – Скаржник) подав тендерну пропозицію та взяв участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником, а також виграв аукціон за результатами закупівлі, і далі перебував на стадії кваліфікації із найнижчою ціною тендерної пропозиції.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 08 серпня 2025 року.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли наступні учасники:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АЛЮМ-СЕРВІС"(далі – Скаржник) 400 000,00
UAH з ПДВ 397 820,50
UAH з ПДВ
ТОВ "БУДВІКСІМ" 425 000,00
UAH з ПДВ 399 999,00
UAH з ПДВ
ФОП "РУСЕЦЬКИЙ СЕРГІЙ МИХАЙЛОВИЧ" 435 000,00
UAH з ПДВ 435 000,00
UAH з ПДВ
Учасник - Скаржник запропонував найкращу ціну «397 820,50 грн. із пдв» під час аукціону для товар за кодом ДК 021:2015:44220000-8: Столярні вироби, чим його пропозиція зберігає найбільше коштів кошторису Замовника.
12 серпня 2025 року Замовник ухвалив рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, що було зафіксовано в протоколі відхилення тендерної пропозиції (Протокол № 13) (далі – Протокол). Замовник обґрунтував своє рішення недостовірним та незаконним твердженням: «Відповідно до умов додатку 3 до тендерної документації встановлено вимоги до закуповуваних товарів. Так, замовником встановлено вимоги — Кількість монтажних кутників в комплекті — 2 шт. ТОВ «АЛЮМ-СЕРВІС» у складі тендерної пропозиції пропонує товари із наступними характеристиками — Кількість підвісів монтажних «Або Еквівалент» в комплекті — 4 шт.».
Скаржник, ТОВ«АЛЮМ-СЕРВІС», вважає, що зазначені рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке:
1. Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ на рішення про відхилення.docx 15.08.2025 13:44
- Скарга до АМКУ на рішення про відхилення.pdf 15.08.2025 13:44
- 4._ТД__ворота.docx 15.08.2025 13:44
- 4.3_Технiчнi_вимоги.docx 15.08.2025 13:44
- 4.5._Перелiк_документiв_учасника.docx 15.08.2025 13:44
- Гарантійний лист про якість та післягарантійне обслуговування.pdf 15.08.2025 13:44
- 7.Гарантійний лист поставка товару.pdf 15.08.2025 13:44
- Заключення СЕЗ на ворота секційні__Алютех-К.pdf 15.08.2025 13:44
- Додаток №3 Тезнічні характеристики.pdf 15.08.2025 13:44
- Довідка про відповідність походження товару.pdf 15.08.2025 13:44
- Декларація ворота.pdf 15.08.2025 13:44
- Лист -гарантія про поставку та монтаж товару у визначенні Договором.pdf 15.08.2025 13:44
- Лист -гарантія про поставку товару у визначенні строки замовником.pdf 15.08.2025 13:44
- Лист згода з додатком №3.pdf 15.08.2025 13:44
- Протокол №13-1.pdf 15.08.2025 13:44
- sign.p7s 15.08.2025 13:45
- Рішення від 19.08.2025 № 12775.pdf 19.08.2025 16:02
- Інформація про резолютивну частину рішення від 28.08.2025 № 13270.pdf 29.08.2025 11:43
- Рішення від 28.08.2025 № 13270.pdf 02.09.2025 10:25
- АЛЮМ-СЕРВІС.pdf 21.08.2025 16:34
- Пояснення АМК – АЛЮМ-СЕРВІС.doc 21.08.2025 16:34
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.08.2025 13:50
Дата розгляду скарги:
28.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
19.08.2025 16:03
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
02.09.2025 10:25
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
3840cabc0e7343dab20744e89f9e7356
Заголовок пункту скарги:
1. Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника: Протокол № 13 від 12 серпня 2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника містить наступні підстави
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника:
Протокол № 13 від 12 серпня 2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника містить наступні підстави:
«Відповідно до ч. 9 та ч. 10 ст. 29 Закону, замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною. Строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції.
Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього розділу щодо її відповідності вимогам тендерної документації.
Найбільш економічно вигідною, за результатами проведеного електронного аукціону, є тендерна пропозиція ТОВ «АЛЮМ-СЕРВІС».
Замовником здійснено розгляд тендерної пропозиції ТОВ «АЛЮМ-СЕРВІС», підлягає відхиленню з наступних підстав.
Відповідно до умов додатку 3 до тендерної документації встановлено вимоги до закуповуваних товарів. Так, замовником встановлено вимоги — Кількість монтажних кутників в комплекті — 2 шт.
ТОВ «АЛЮМ-СЕРВІС» у складі тендерної пропозиції пропонує товари із наступними характеристиками — Кількість підвісів монтажних «Або Еквівалент» в комплекті — 4 шт.
Таким чином, технічна частина тендерної пропозиції ТОВ «АЛЮМ-СЕРВІС» не відповідає вимогам технічного завдання замовника.
Згідно із абз. 2 п.п. 1 п. 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей.»
Скаржник із такими підставами відхилення не погоджується та повідомляє, що вони є незаконними на підставі наступного:
Щодо умов документації закупівлі:
Відповідно до додатку 5 Тендерної документації встановлено:
Документи, які повинен надати учасник у складі пропозиції:
1. Таблицю згідно додатку 3 до тендерної документації із зазначенням технічних характеристик запропонованого товару.
2. Ціна включає в себе всі витрати на транспортування, навантаження та розвантаження, монтажні роботи, страхування та інші витрати, сплату податків і зборів тощо. На підтвердження надати гарантійний лист.
3. Підтвердженням якості товару з боку постачальника є один з наступних документів:
- Документи, які свідчать про якість запропонованого товару (сертифікат якості (якщо предмет закупівлі підлягає сертифікації), або посвідчення/паспорт якості, або технічний опис (каталог) з офіційного сайту виробника).
4. Гарантійний лист, в якому зазначено термін (строк) гарантійного обслуговування, не менше 12 місяців.
5. Після монтажу та пуско-налагоджувальних робіт, Постачальник забезпечує гарантійне та після-гарантійне його обслуговування. Разом з товаром Постачальник передає замовнику письмову гарантію на товар, яка має бути не менше 12 місяців на механізми та 24 місяці після-гарантійного обслуговування з моменту введення в експлуатацію товару, а також документацію з експлуатації (за наявності). Надати гарантійний лист
6. Термін усунення недоліків або заміни товару в межах гарантійного терміну - 20 днів з моменту виявлення дефектів. На підтвердження надати гарантійний лист
7. Для розуміння остаточних замірів учасник повинен здійснити обстеження об’єктів замовника у період подання пропозицій та надати у складі пропозиції акт огляду, підписаний учасником та представником замовника, із зазначенням остаточних замірів для воріт.
8. Учасник у складі пропозиції повинен надати гарантійний лист із зазначенням ідентифікатора закупівлі про те, що товар буде поставлений у строки, визначені Замовником.
Вимоги про надання учасником у складі тендерної пропозиції документів для підтвердження відповідності Рамковій угоді між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом UkraineFacility:
• документ, який підтверджує країну реєстрації учасника процедури закупівлі;
• інформацію в довільній формі, в якій учасник процедури закупівлі зазначає про те, що він особисто або його кінцевий бенефіціарний власник є особою, до якої не застосовано обмежувальні заходи у вигляді санкцій Європейського Союзу та про те, що не знаходиться у санкційному списку Європейського Союзу. Зазначена інформація має містити найменування та ідентифікаційний код в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (для юридичної особи - резидента), код/номер реєстраційного посвідчення місцевого органу влади іноземної держави про реєстрацію юридичної особи (для юридичної особи - нерезидента), або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) (для фізичної особи) українською мовою і транслітерацією; або документ у форматі PDF, що сформований на сайті https://www.sanctionsmap.eu/#/main про те, що до нього, його кінцевого бенефіціарного власника не застосовано обмежувальні заходи у вигляді санкцій Європейського Союзу;
• інформацію в довільній формі, в якій учасник процедури закупівель зазначає відповідність походження товарів з прийнятних країн, або сертифікат про країну походження товару, або засвідчену декларацію про походження товару, або декларації про походження товару, або сертифікат про регіональне найменування товару.
• В рамках здійснення закупівель (ст. 16 Рамкової угоди) необхідно забезпечити візуалізацію інформації про фінансування або співфінансування ЄС на обладнанні, яке було придбано. (в складі пропозиції надається гарантійний лист);
Перелік прийнятних країн розміщено за посиланням: https://me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=99515de8-4512-4941-afaaca5887a9b4f4&title=PerelikPriiniatnikhKrain.
Відповідно до додатку 3 Тендерної документації встановлено: Технічні вимоги
на закупівлю товару «код ДК 021:2015: 44220000-8 — Столярні вироби» (Промислові ворота). ТАБЛИЦЯ…
Відповідно до прикінцевих положень додатку 3 Тендерної документації встановлено:
«У разі, коли в описі технічного завдання предмета закупівлі містяться посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, то разом з цим враховувати вираз «або еквівалент».»
Перелік наданих документів Скаржником якими належно виконано вимогу документації щодо технічних параметрів предмету закупівлі, на кожен вид Товару надано технічну інформацію, гарантійні листа, та технічні документи, що підтверджують параметри, якість та походження Товару, запропонованого Учасником, відповідно до таблиці 1 Додатку 3 та вимоги додатку 5 Тендерної документації. Зразки документів виробника рекомендовано надавати з позначкою «Зразок».
1. "Додаток №3 Тезнічні характеристики.pdf" – заповнена та підписана таблиця 1згідно додатку 3 до тендерної документації із зазначенням технічних характеристик запропонованого товару. Товар запропоновано еквівалент, Відповідно до прикінцевих положень додатку 3 Тендерної документації встановлено: «У разі, коли в описі технічного завдання предмета закупівлі містяться посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, то разом з цим враховувати вираз «або еквівалент».»
При цьому Скаржник звертає увагу, що кількість можнажних кутиків в комплекті зазначена не «2», а «4» відповдіно до комплетакції товару еквіваленту, та при цьому Скаржник пропонує більший обсяг, а не менший, що не є гіршим відповідно до поняття «еквіваленту» згідно законодавства.
2. «Заключення СЕЗ на ворота секційні__Алютех-К.pdf» - на виконання вимоги «Документи, які свідчать про якість запропонованого товару (сертифікат якості (якщо предмет закупівлі підлягає сертифікації), або посвідчення/паспорт якості, або технічний опис (каталог) з офіційного сайту виробника).»
3. «Лист -гарантія про поставку та монтаж товару у визначенні Договором.pdf» - Після монтажу та пуско-налагоджувальних робіт, Постачальник забезпечує гарантійне та після-гарантійне його обслуговування. Разом з товаром Постачальник передає замовнику письмову гарантію на товар, яка має бути не менше 12 місяців на механізми та 24 місяці після-гарантійного обслуговування з моменту введення в експлуатацію товару, а також документацію з експлуатації (за наявності). Надати гарантійний лист
4. «Довідка про відповідність походження товару.pdf» -на виконання вимоги «Документи, які свідчать про якість запропонованого товару (сертифікат якості (якщо предмет закупівлі підлягає сертифікації), або посвідчення/паспорт якості, або технічний опис (каталог) з офіційного сайту виробника).»
5. «Лист згода з додатком №3.pdf»
6. «Декларація ворота.pdf» -на виконання вимоги «Документи, які свідчать про якість запропонованого товару (сертифікат якості (якщо предмет закупівлі підлягає сертифікації), або посвідчення/паспорт якості, або технічний опис (каталог) з офіційного сайту виробника).»
7. «7.Гарантійний лист поставка товару.pdf»
8. «Лист -гарантія про поставку товару у визначенні строки замовником.pdf» - Учасник у складі пропозиції повинен надати гарантійний лист із зазначенням ідентифікатора закупівлі про те, що товар буде поставлений у строки, визначені Замовником
9. «Гарантійний лист про якість та післягарантійне обслуговування.pdf» Гарантійний лист, в якому зазначено термін (строк) гарантійного обслуговування, не менше 12 місяців.
Щодо підстав незаконності скарги:
Скаржник вважає, що відхилення тендерної пропозиції Замовником є неправомірним, оскільки запропонований товар повністю відповідає вимогам тендерної документації як еквівалент, а пропозиція чотирьох монтажних підвісів замість двох монтажних кутників не погіршує характеристик товару, а навпаки, перевищує мінімальні вимоги, що не може слугувати підставою для відхилення відповідно до принципів публічних закупівель. Згідно зі статтею 23 Закону України "Про публічні закупівлі" від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі - Закон), тендерна документація не може містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а у разі посилання на конкретну торговельну марку, фірму, патент, конструкцію, тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник зобов'язаний зазначати слова "або еквівалент", що й було зроблено в прикінцевих положеннях додатку 3 до тендерної документації Замовника, де прямо вказано: "У разі, коли в описі технічного завдання предмета закупівлі містяться посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, то разом з цим враховувати вираз «або еквівалент»". Таким чином, Замовник сам визнав можливість пропозиції еквівалентного товару, і відхилення пропозиції Скаржника суперечить цій нормі, оскільки запропоновані чотири монтажних підвіси "або еквівалент" є функціонально рівнозначними двом монтажним кутникам, забезпечуючи той самий або кращий рівень монтажу промислових воріт, без будь-якого погіршення якості чи функціональності.
Більше того, поняття "еквівалент" у сфері публічних закупівель тлумачиться як продукт або товар, який є рівнозначним чи рівноцінним іншому за своїми характеристиками, функціями та призначенням, що підтверджується консультаціями Міністерства економіки України, зокрема в листі від 08.04.2021 № 3304-04/21868-06, де зазначається, що еквівалент повинен відповідати основним технічним параметрам, важливим для закупівлі, без обов'язкової ідентичності в дрібних деталях, якщо це не впливає на загальну придатність товару. У даному випадку пропозиція Скаржника не тільки відповідає основним вимогам до столярних виробів за кодом ДК 021:2015:44220000-8, але й перевищує вказану кількість комплектуючих (4 шт. замість 2 шт.), що є кращою характеристикою, а не гіршою, і не може вважатися невідповідністю технічній специфікації, оскільки Закон та Постанова Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі - Постанова №1178) не передбачають відхилення пропозицій за перевищення мінімальних вимог. Навпаки, пункт 44 Постанови №1178 встановлює, що тендерна пропозиція відхиляється лише у разі невідповідності умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, за винятком невідповідностей, що можуть бути усунені учасником відповідно до пункту 43, а тут така невідповідність відсутня, оскільки еквівалент забезпечує повну функціональність і навіть більшу комплектність.
Публічні аргументи на користь позиції Скаржника ґрунтуються на принципах недискримінації учасників та максимальної економії, закріплених у статті 5 Закону, де зазначено, що закупівлі здійснюються за принципами добросовісної конкуренції, недискримінації учасників, відкритості та прозорості, а також максимальної економії та ефективності; відхилення пропозиції Скаржника, яка є найбільш економічно вигідною (397 820,50 грн з ПДВ проти вищих пропозицій інших учасників), призводить до марнування бюджетних коштів і обмеження конкуренції, що суперечить цим принципам, оскільки пропозиція чотирьох монтажних підвісів не тільки не погіршує, але й покращує комплектацію товару, дозволяючи Замовнику отримати більшу цінність за менші кошти. Аналогічно, у консультаціях Міністерства економіки України, опублікованих на сайті me.gov.ua, наприклад, у відповіді на запит щодо еквіваленту від 20.11.2024, підкреслюється, що якщо запропонований товар перевищує мінімальні характеристики (наприклад, більша кількість комплектуючих), це не є підставою для відхилення, якщо основні параметри задовольняються, що безпосередньо застосовується до ситуації Скаржника.
Викладені в Протоколі № 13 від 12 серпня 2025 року підстави для відхилення зводяться до формальної різниці у найменуванні та кількості елементів кріплення («монтажні кутники — 2 шт.» у ТД проти «підвіси монтажні — 4 шт.» у пропозиції Скаржника). Таке тлумачення є необґрунтованим і суперечить принципам та нормам законодавства про публічні закупівлі.
Замовник сам передбачив у прикінцевих положеннях Додатку 3 до ТД застосування застереження «або еквівалент». За змістом ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічні специфікації не повинні створювати необґрунтованих перешкод для конкуренції; у разі посилань на конкретні конструктивні рішення чи типи виробів Замовник зобов’язаний дозволяти подання еквівалентів, які забезпечують досягнення потрібних технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі. Еквівалентність оцінюється за результатом (функціоналом, надійністю, сумісністю, безпекою), а не за буквальним співпадінням назви чи мінімального переліку комплектуючих.
Різниця на яку послався Замовник, не свідчить про погіршення параметрів або невідповідність предмету закупівлі. Навпаки, Скаржник запропонував комплект з чотирма монтажними підвісами замість мінімально зазначених «двох монтажних кутників», що об’єктивно не зменшує, а потенційно підвищує жорсткість та надійність вузла кріплення полотна/направляючих секційних промислових воріт. У технічній документації виробників секційних воріт (у тому числі у наданих Скаржником каталогах/описах і деклараціях відповідності) однакові функціональні елементи можуть іменуватися «кутники», «кронштейни», «підвіси», «підвісні кронштейни» тощо залежно від конкретної серії та конструктиву, але виконують ідентичну функцію силового кріплення. Замовник не здійснив техніко-функціонального аналізу поданого еквівалента і не довів, що заявлена комплектація змінює габарити, несучу здатність, тип полотна, клас безпеки, систему балансування або інші параметри, визначальні для предмета закупівлі. Формальне буквальне порівняння назв комплектуючих без оцінки їх функції суперечить вимогам об’єктивного та неупередженого розгляду пропозицій.
Відповідно до ст. 5 Закону закупівлі здійснюються на засадах добросовісної конкуренції, максимальної економії і ефективності, відкритості та прозорості, недискримінації учасників, а також об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій. Відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції Скаржника (397 820,50 грн з ПДВ) лише через відмінність термінології і при збільшенні (а не зменшенні) кількості елементів кріплення є непропорційним, дискримінаційним і таким, що порушує принципи економії бюджетних коштів та недискримінації.
Пункт 44 Особливостей (Постанова № 1178) надає Замовнику право відхилити пропозицію у разі її невідповідності технічній специфікації. Водночас тягар доведення наявності саме суттєвої невідповідності лежить на Замовнику. У Протоколі № 13 відсутні будь-які технічні розрахунки, посилання на норми чи вимоги виробника або стандартів, що підтверджували б, ніби «монтажні підвіси — 4 шт.» не відповідають вимогам щодо «монтажних кутників — 2 шт.» або погіршують експлуатаційні/безпекові параметри воріт. Натомість Скаржник надав повний пакет гарантій та документації якості (сертифікати/декларації/висновки/каталоги), що підтверджують відповідність запропонованого рішення предмету закупівлі.
Посилання Замовника у Протоколі на ч. 9, ч. 10 ст. 29 Закону стосується процедурних строків та порядку розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції і не замінює собою обов’язок дати вмотивований, технічно обґрунтований висновок щодо суті нібито невідповідності. Формальне цитування норми без аналізу змісту поданої технічної інформації не відповідає стандарту обґрунтованості рішень замовника та принципу об’єктивності, передбаченому ст. 5 Закону.
У практиці Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ неодноразово підкреслювалося, що за наявності в ТД застереження «або еквівалент» Замовник повинен оцінювати еквівалентність за функціональними параметрами і не має права відхиляти пропозицію лише з огляду на іншу комерційну назву/маркування комплектуючих чи відмінність комплекту, якщо це не погіршує або покращує заявлені характеристики. Скаржник у даному випадку надав еквівалент з підтвердженою якістю та гарантійними зобов’язаннями, що повністю відповідає логіці «або еквівалент» і вимогам Додатків 3 та 5 до ТД.
Вимоги ТД (Додаток 5) прямо вимагали від учасника: заповненої таблиці технічних характеристик (Додаток 3), документів якості (сертифікати/декларації/каталоги), гарантійних листів (гарантія не менше 12 міс. на механізми та 24 міс. післягарантійного обслуговування), листа щодо строків поставки, а також виконання умов Ukraine Facility щодо прийнятного походження та відсутності санкційних обмежень. Скаржник надав усі ці документи у повному обсязі («Додаток №3 Технічні характеристики.pdf», «Заключення СЕЗ на ворота секційні__Алютех-К.pdf», «Декларація ворота.pdf», гарантійні листи та ін.), чим належно підтвердив відповідність і якість товару. Замовник не спростував жодного з наданих доказів якості, безпеки чи походження.
Пункт. 56 та п. 59 Особливостей визначають порядок та строки оскарження. Скарга подається в межах строків, установлених Особливостями, та до укладення договору, а її прийняття до розгляду тягне зупинення процедури закупівлі до прийняття рішення Колегією. Таким чином, є всі правові підстави для втручання Колегії з метою відновлення порушених прав Скаржника.
З огляду на викладене, Протокол № 13 від 12.08.2025 про відхилення пропозиції ТОВ «АЛЮМ-СЕРВІС» є таким, що прийнятий із порушенням ст. 5, ст. 23 Закону, а також п. 44 Особливостей, ґрунтується на формальному, а не сутнісному аналізі технічної частини пропозиції, і призвів до безпідставного усунення найбільш економічно вигідної пропозиції.
Таким чином, Скаржник вважає, що дії Замовника з відхилення пропозиції на такій підставі є протиправними та суперечать основоположним принципам Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема принципу недискримінації та об’єктивної оцінки. Просимо Антимонопольний комітет України врахувати надані докази та вжити заходів реагування для поновлення порушених прав Скаржника шляхом скасування рішення про відхилення пропозиції. Замовник уникав підписання договору протягом основного терміну для його укладення та зазначив «недостовірні твердження» щодо дій Замовника.
З огляду на викладене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника є незаконним та підлягає скасуванню. Скаржник має всі правові підстави для звернення до Антимонопольного комітету України зі скаргою про неправомірне відхилення його тендерної пропозиції.
2. Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3)відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Також, учасник - Скаржник запропонував ціну «397 820,50 грн. із пдв» під час аукціону для предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015:44220000-8: Столярні вироби, яка зберігає більше 10 відсотків бюджету Замовника відносно очікуваної вартості, та при цьому безпідставно відхиливши її Замовник порушує принцип максимальної економії відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.
Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону та на підставі зазначеного вище,
Протокол № 13 від 12 серпня 2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника містить наступні підстави:
«Відповідно до ч. 9 та ч. 10 ст. 29 Закону, замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною. Строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції.
Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього розділу щодо її відповідності вимогам тендерної документації.
Найбільш економічно вигідною, за результатами проведеного електронного аукціону, є тендерна пропозиція ТОВ «АЛЮМ-СЕРВІС».
Замовником здійснено розгляд тендерної пропозиції ТОВ «АЛЮМ-СЕРВІС», підлягає відхиленню з наступних підстав.
Відповідно до умов додатку 3 до тендерної документації встановлено вимоги до закуповуваних товарів. Так, замовником встановлено вимоги — Кількість монтажних кутників в комплекті — 2 шт.
ТОВ «АЛЮМ-СЕРВІС» у складі тендерної пропозиції пропонує товари із наступними характеристиками — Кількість підвісів монтажних «Або Еквівалент» в комплекті — 4 шт.
Таким чином, технічна частина тендерної пропозиції ТОВ «АЛЮМ-СЕРВІС» не відповідає вимогам технічного завдання замовника.
Згідно із абз. 2 п.п. 1 п. 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей.»
Скаржник із такими підставами відхилення не погоджується та повідомляє, що вони є незаконними на підставі наступного:
Щодо умов документації закупівлі:
Відповідно до додатку 5 Тендерної документації встановлено:
Документи, які повинен надати учасник у складі пропозиції:
1. Таблицю згідно додатку 3 до тендерної документації із зазначенням технічних характеристик запропонованого товару.
2. Ціна включає в себе всі витрати на транспортування, навантаження та розвантаження, монтажні роботи, страхування та інші витрати, сплату податків і зборів тощо. На підтвердження надати гарантійний лист.
3. Підтвердженням якості товару з боку постачальника є один з наступних документів:
- Документи, які свідчать про якість запропонованого товару (сертифікат якості (якщо предмет закупівлі підлягає сертифікації), або посвідчення/паспорт якості, або технічний опис (каталог) з офіційного сайту виробника).
4. Гарантійний лист, в якому зазначено термін (строк) гарантійного обслуговування, не менше 12 місяців.
5. Після монтажу та пуско-налагоджувальних робіт, Постачальник забезпечує гарантійне та після-гарантійне його обслуговування. Разом з товаром Постачальник передає замовнику письмову гарантію на товар, яка має бути не менше 12 місяців на механізми та 24 місяці після-гарантійного обслуговування з моменту введення в експлуатацію товару, а також документацію з експлуатації (за наявності). Надати гарантійний лист
6. Термін усунення недоліків або заміни товару в межах гарантійного терміну - 20 днів з моменту виявлення дефектів. На підтвердження надати гарантійний лист
7. Для розуміння остаточних замірів учасник повинен здійснити обстеження об’єктів замовника у період подання пропозицій та надати у складі пропозиції акт огляду, підписаний учасником та представником замовника, із зазначенням остаточних замірів для воріт.
8. Учасник у складі пропозиції повинен надати гарантійний лист із зазначенням ідентифікатора закупівлі про те, що товар буде поставлений у строки, визначені Замовником.
Вимоги про надання учасником у складі тендерної пропозиції документів для підтвердження відповідності Рамковій угоді між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом UkraineFacility:
• документ, який підтверджує країну реєстрації учасника процедури закупівлі;
• інформацію в довільній формі, в якій учасник процедури закупівлі зазначає про те, що він особисто або його кінцевий бенефіціарний власник є особою, до якої не застосовано обмежувальні заходи у вигляді санкцій Європейського Союзу та про те, що не знаходиться у санкційному списку Європейського Союзу. Зазначена інформація має містити найменування та ідентифікаційний код в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (для юридичної особи - резидента), код/номер реєстраційного посвідчення місцевого органу влади іноземної держави про реєстрацію юридичної особи (для юридичної особи - нерезидента), або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) (для фізичної особи) українською мовою і транслітерацією; або документ у форматі PDF, що сформований на сайті https://www.sanctionsmap.eu/#/main про те, що до нього, його кінцевого бенефіціарного власника не застосовано обмежувальні заходи у вигляді санкцій Європейського Союзу;
• інформацію в довільній формі, в якій учасник процедури закупівель зазначає відповідність походження товарів з прийнятних країн, або сертифікат про країну походження товару, або засвідчену декларацію про походження товару, або декларації про походження товару, або сертифікат про регіональне найменування товару.
• В рамках здійснення закупівель (ст. 16 Рамкової угоди) необхідно забезпечити візуалізацію інформації про фінансування або співфінансування ЄС на обладнанні, яке було придбано. (в складі пропозиції надається гарантійний лист);
Перелік прийнятних країн розміщено за посиланням: https://me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=99515de8-4512-4941-afaaca5887a9b4f4&title=PerelikPriiniatnikhKrain.
Відповідно до додатку 3 Тендерної документації встановлено: Технічні вимоги
на закупівлю товару «код ДК 021:2015: 44220000-8 — Столярні вироби» (Промислові ворота). ТАБЛИЦЯ…
Відповідно до прикінцевих положень додатку 3 Тендерної документації встановлено:
«У разі, коли в описі технічного завдання предмета закупівлі містяться посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, то разом з цим враховувати вираз «або еквівалент».»
Перелік наданих документів Скаржником якими належно виконано вимогу документації щодо технічних параметрів предмету закупівлі, на кожен вид Товару надано технічну інформацію, гарантійні листа, та технічні документи, що підтверджують параметри, якість та походження Товару, запропонованого Учасником, відповідно до таблиці 1 Додатку 3 та вимоги додатку 5 Тендерної документації. Зразки документів виробника рекомендовано надавати з позначкою «Зразок».
1. "Додаток №3 Тезнічні характеристики.pdf" – заповнена та підписана таблиця 1згідно додатку 3 до тендерної документації із зазначенням технічних характеристик запропонованого товару. Товар запропоновано еквівалент, Відповідно до прикінцевих положень додатку 3 Тендерної документації встановлено: «У разі, коли в описі технічного завдання предмета закупівлі містяться посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, то разом з цим враховувати вираз «або еквівалент».»
При цьому Скаржник звертає увагу, що кількість можнажних кутиків в комплекті зазначена не «2», а «4» відповдіно до комплетакції товару еквіваленту, та при цьому Скаржник пропонує більший обсяг, а не менший, що не є гіршим відповідно до поняття «еквіваленту» згідно законодавства.
2. «Заключення СЕЗ на ворота секційні__Алютех-К.pdf» - на виконання вимоги «Документи, які свідчать про якість запропонованого товару (сертифікат якості (якщо предмет закупівлі підлягає сертифікації), або посвідчення/паспорт якості, або технічний опис (каталог) з офіційного сайту виробника).»
3. «Лист -гарантія про поставку та монтаж товару у визначенні Договором.pdf» - Після монтажу та пуско-налагоджувальних робіт, Постачальник забезпечує гарантійне та після-гарантійне його обслуговування. Разом з товаром Постачальник передає замовнику письмову гарантію на товар, яка має бути не менше 12 місяців на механізми та 24 місяці після-гарантійного обслуговування з моменту введення в експлуатацію товару, а також документацію з експлуатації (за наявності). Надати гарантійний лист
4. «Довідка про відповідність походження товару.pdf» -на виконання вимоги «Документи, які свідчать про якість запропонованого товару (сертифікат якості (якщо предмет закупівлі підлягає сертифікації), або посвідчення/паспорт якості, або технічний опис (каталог) з офіційного сайту виробника).»
5. «Лист згода з додатком №3.pdf»
6. «Декларація ворота.pdf» -на виконання вимоги «Документи, які свідчать про якість запропонованого товару (сертифікат якості (якщо предмет закупівлі підлягає сертифікації), або посвідчення/паспорт якості, або технічний опис (каталог) з офіційного сайту виробника).»
7. «7.Гарантійний лист поставка товару.pdf»
8. «Лист -гарантія про поставку товару у визначенні строки замовником.pdf» - Учасник у складі пропозиції повинен надати гарантійний лист із зазначенням ідентифікатора закупівлі про те, що товар буде поставлений у строки, визначені Замовником
9. «Гарантійний лист про якість та післягарантійне обслуговування.pdf» Гарантійний лист, в якому зазначено термін (строк) гарантійного обслуговування, не менше 12 місяців.
Щодо підстав незаконності скарги:
Скаржник вважає, що відхилення тендерної пропозиції Замовником є неправомірним, оскільки запропонований товар повністю відповідає вимогам тендерної документації як еквівалент, а пропозиція чотирьох монтажних підвісів замість двох монтажних кутників не погіршує характеристик товару, а навпаки, перевищує мінімальні вимоги, що не може слугувати підставою для відхилення відповідно до принципів публічних закупівель. Згідно зі статтею 23 Закону України "Про публічні закупівлі" від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі - Закон), тендерна документація не може містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а у разі посилання на конкретну торговельну марку, фірму, патент, конструкцію, тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник зобов'язаний зазначати слова "або еквівалент", що й було зроблено в прикінцевих положеннях додатку 3 до тендерної документації Замовника, де прямо вказано: "У разі, коли в описі технічного завдання предмета закупівлі містяться посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, то разом з цим враховувати вираз «або еквівалент»". Таким чином, Замовник сам визнав можливість пропозиції еквівалентного товару, і відхилення пропозиції Скаржника суперечить цій нормі, оскільки запропоновані чотири монтажних підвіси "або еквівалент" є функціонально рівнозначними двом монтажним кутникам, забезпечуючи той самий або кращий рівень монтажу промислових воріт, без будь-якого погіршення якості чи функціональності.
Більше того, поняття "еквівалент" у сфері публічних закупівель тлумачиться як продукт або товар, який є рівнозначним чи рівноцінним іншому за своїми характеристиками, функціями та призначенням, що підтверджується консультаціями Міністерства економіки України, зокрема в листі від 08.04.2021 № 3304-04/21868-06, де зазначається, що еквівалент повинен відповідати основним технічним параметрам, важливим для закупівлі, без обов'язкової ідентичності в дрібних деталях, якщо це не впливає на загальну придатність товару. У даному випадку пропозиція Скаржника не тільки відповідає основним вимогам до столярних виробів за кодом ДК 021:2015:44220000-8, але й перевищує вказану кількість комплектуючих (4 шт. замість 2 шт.), що є кращою характеристикою, а не гіршою, і не може вважатися невідповідністю технічній специфікації, оскільки Закон та Постанова Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі - Постанова №1178) не передбачають відхилення пропозицій за перевищення мінімальних вимог. Навпаки, пункт 44 Постанови №1178 встановлює, що тендерна пропозиція відхиляється лише у разі невідповідності умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, за винятком невідповідностей, що можуть бути усунені учасником відповідно до пункту 43, а тут така невідповідність відсутня, оскільки еквівалент забезпечує повну функціональність і навіть більшу комплектність.
Публічні аргументи на користь позиції Скаржника ґрунтуються на принципах недискримінації учасників та максимальної економії, закріплених у статті 5 Закону, де зазначено, що закупівлі здійснюються за принципами добросовісної конкуренції, недискримінації учасників, відкритості та прозорості, а також максимальної економії та ефективності; відхилення пропозиції Скаржника, яка є найбільш економічно вигідною (397 820,50 грн з ПДВ проти вищих пропозицій інших учасників), призводить до марнування бюджетних коштів і обмеження конкуренції, що суперечить цим принципам, оскільки пропозиція чотирьох монтажних підвісів не тільки не погіршує, але й покращує комплектацію товару, дозволяючи Замовнику отримати більшу цінність за менші кошти. Аналогічно, у консультаціях Міністерства економіки України, опублікованих на сайті me.gov.ua, наприклад, у відповіді на запит щодо еквіваленту від 20.11.2024, підкреслюється, що якщо запропонований товар перевищує мінімальні характеристики (наприклад, більша кількість комплектуючих), це не є підставою для відхилення, якщо основні параметри задовольняються, що безпосередньо застосовується до ситуації Скаржника.
Викладені в Протоколі № 13 від 12 серпня 2025 року підстави для відхилення зводяться до формальної різниці у найменуванні та кількості елементів кріплення («монтажні кутники — 2 шт.» у ТД проти «підвіси монтажні — 4 шт.» у пропозиції Скаржника). Таке тлумачення є необґрунтованим і суперечить принципам та нормам законодавства про публічні закупівлі.
Замовник сам передбачив у прикінцевих положеннях Додатку 3 до ТД застосування застереження «або еквівалент». За змістом ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічні специфікації не повинні створювати необґрунтованих перешкод для конкуренції; у разі посилань на конкретні конструктивні рішення чи типи виробів Замовник зобов’язаний дозволяти подання еквівалентів, які забезпечують досягнення потрібних технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі. Еквівалентність оцінюється за результатом (функціоналом, надійністю, сумісністю, безпекою), а не за буквальним співпадінням назви чи мінімального переліку комплектуючих.
Різниця на яку послався Замовник, не свідчить про погіршення параметрів або невідповідність предмету закупівлі. Навпаки, Скаржник запропонував комплект з чотирма монтажними підвісами замість мінімально зазначених «двох монтажних кутників», що об’єктивно не зменшує, а потенційно підвищує жорсткість та надійність вузла кріплення полотна/направляючих секційних промислових воріт. У технічній документації виробників секційних воріт (у тому числі у наданих Скаржником каталогах/описах і деклараціях відповідності) однакові функціональні елементи можуть іменуватися «кутники», «кронштейни», «підвіси», «підвісні кронштейни» тощо залежно від конкретної серії та конструктиву, але виконують ідентичну функцію силового кріплення. Замовник не здійснив техніко-функціонального аналізу поданого еквівалента і не довів, що заявлена комплектація змінює габарити, несучу здатність, тип полотна, клас безпеки, систему балансування або інші параметри, визначальні для предмета закупівлі. Формальне буквальне порівняння назв комплектуючих без оцінки їх функції суперечить вимогам об’єктивного та неупередженого розгляду пропозицій.
Відповідно до ст. 5 Закону закупівлі здійснюються на засадах добросовісної конкуренції, максимальної економії і ефективності, відкритості та прозорості, недискримінації учасників, а також об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій. Відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції Скаржника (397 820,50 грн з ПДВ) лише через відмінність термінології і при збільшенні (а не зменшенні) кількості елементів кріплення є непропорційним, дискримінаційним і таким, що порушує принципи економії бюджетних коштів та недискримінації.
Пункт 44 Особливостей (Постанова № 1178) надає Замовнику право відхилити пропозицію у разі її невідповідності технічній специфікації. Водночас тягар доведення наявності саме суттєвої невідповідності лежить на Замовнику. У Протоколі № 13 відсутні будь-які технічні розрахунки, посилання на норми чи вимоги виробника або стандартів, що підтверджували б, ніби «монтажні підвіси — 4 шт.» не відповідають вимогам щодо «монтажних кутників — 2 шт.» або погіршують експлуатаційні/безпекові параметри воріт. Натомість Скаржник надав повний пакет гарантій та документації якості (сертифікати/декларації/висновки/каталоги), що підтверджують відповідність запропонованого рішення предмету закупівлі.
Посилання Замовника у Протоколі на ч. 9, ч. 10 ст. 29 Закону стосується процедурних строків та порядку розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції і не замінює собою обов’язок дати вмотивований, технічно обґрунтований висновок щодо суті нібито невідповідності. Формальне цитування норми без аналізу змісту поданої технічної інформації не відповідає стандарту обґрунтованості рішень замовника та принципу об’єктивності, передбаченому ст. 5 Закону.
У практиці Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ неодноразово підкреслювалося, що за наявності в ТД застереження «або еквівалент» Замовник повинен оцінювати еквівалентність за функціональними параметрами і не має права відхиляти пропозицію лише з огляду на іншу комерційну назву/маркування комплектуючих чи відмінність комплекту, якщо це не погіршує або покращує заявлені характеристики. Скаржник у даному випадку надав еквівалент з підтвердженою якістю та гарантійними зобов’язаннями, що повністю відповідає логіці «або еквівалент» і вимогам Додатків 3 та 5 до ТД.
Вимоги ТД (Додаток 5) прямо вимагали від учасника: заповненої таблиці технічних характеристик (Додаток 3), документів якості (сертифікати/декларації/каталоги), гарантійних листів (гарантія не менше 12 міс. на механізми та 24 міс. післягарантійного обслуговування), листа щодо строків поставки, а також виконання умов Ukraine Facility щодо прийнятного походження та відсутності санкційних обмежень. Скаржник надав усі ці документи у повному обсязі («Додаток №3 Технічні характеристики.pdf», «Заключення СЕЗ на ворота секційні__Алютех-К.pdf», «Декларація ворота.pdf», гарантійні листи та ін.), чим належно підтвердив відповідність і якість товару. Замовник не спростував жодного з наданих доказів якості, безпеки чи походження.
Пункт. 56 та п. 59 Особливостей визначають порядок та строки оскарження. Скарга подається в межах строків, установлених Особливостями, та до укладення договору, а її прийняття до розгляду тягне зупинення процедури закупівлі до прийняття рішення Колегією. Таким чином, є всі правові підстави для втручання Колегії з метою відновлення порушених прав Скаржника.
З огляду на викладене, Протокол № 13 від 12.08.2025 про відхилення пропозиції ТОВ «АЛЮМ-СЕРВІС» є таким, що прийнятий із порушенням ст. 5, ст. 23 Закону, а також п. 44 Особливостей, ґрунтується на формальному, а не сутнісному аналізі технічної частини пропозиції, і призвів до безпідставного усунення найбільш економічно вигідної пропозиції.
Таким чином, Скаржник вважає, що дії Замовника з відхилення пропозиції на такій підставі є протиправними та суперечать основоположним принципам Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема принципу недискримінації та об’єктивної оцінки. Просимо Антимонопольний комітет України врахувати надані докази та вжити заходів реагування для поновлення порушених прав Скаржника шляхом скасування рішення про відхилення пропозиції. Замовник уникав підписання договору протягом основного терміну для його укладення та зазначив «недостовірні твердження» щодо дій Замовника.
З огляду на викладене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника є незаконним та підлягає скасуванню. Скаржник має всі правові підстави для звернення до Антимонопольного комітету України зі скаргою про неправомірне відхилення його тендерної пропозиції.
2. Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3)відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Також, учасник - Скаржник запропонував ціну «397 820,50 грн. із пдв» під час аукціону для предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015:44220000-8: Столярні вироби, яка зберігає більше 10 відсотків бюджету Замовника відносно очікуваної вартості, та при цьому безпідставно відхиливши її Замовник порушує принцип максимальної економії відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.
Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону та на підставі зазначеного вище,
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати рішення Замовника у вигляді протоколу № 13 від 12.08.2025 року про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АЛЮМ-СЕРВІС» неправомірним та необґрунтованим, прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель із наступних підстав - Скаржником належним чином надано технічні документи та запропоновано належний товар «еквівалент». 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення у вигляді протоколу № 13 від 12.08.2025 року про відхилення тендерної ТОВ «АЛЮМ-СЕРВІС» через відсутність законних підстав для відхилення тендерної пропозиції Скаржника. 4. Зобов’язати Замовника повернутися до розгляду пропозиції ТОВ «АЛЮМ-СЕРВІС» в законному порядку (розглянути пропозицію із дотриманням вимог статті 5 Закону, виставити протокол, укласти договір за результатами закупівлі). Додатки: 1. Копія протоколу № 13 про відхилення пропозиції від 12.08.2025 р. 2. Копія Тендерної документації процедури закупівлі. 3. Документи, що підтверджують надання належних документів в частині вимоги, що стала підставою відхилення. Всі документи знаходяться у відкритому доступі за посиланням закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-07-31-004805-a