• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2
  • Скасування закупівлі

Стаціонарний металодетектор (арочного типу)

Кваліфікація

від початку періоду пройшло 26 робочих днів

270 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 350.00 UAH
Період оскарження: 30.07.2025 17:24 - 09.08.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 6afea19eaa5c414f90be30b1b3e72531
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-30-009677-a.c3
Назва: СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Скарга подається відносно рішення уповноваженої особи Херсонського Апеляційного Суду Максима Сисоєва (надалі Замовник) від 14.08.2025, яке оформлене протоколом № 49, про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «СПЕКТР-8» Код в ЄДРПОУ / ІПН 45195691.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 29.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.08.2025 14:43
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.09.2025 12:29
Дата виконання рішення Замовником: 08.09.2025 13:32
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконати рішення №13328-р/пк-пз Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та скасувати рішення оформлене протоколом уповноваженої особи №49 від 14.08.2025 про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "СПЕКТР-8" (код ЄДРПОУ:45195691) за процедурою закупівлі — "Стаціонарний металодетектор (арочного типу)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-07-30-009677-a.
Автор: ТОВ СПЕКТР-8, Акберова Анна Володимирівна +380676655294 info.spectr8@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e67fb7d795e44b5aa2a062ddb7c952b0
Заголовок пункту скарги: СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Суть скарги:
30.07.2025 року Замовником оголошено процедуру відкритих торгів з особливостями на закупівлю:
«Стаціонарний металодетектор (арочного типу)»
Класифікація за ДК 021:2015: 35120000-1 – Системи та пристрої нагляду та охорони.
Участь у процедурі взяли 4 учасники, серед яких і ТОВ «СПЕКТР-8».

14.08.2025 року Замовником прийнято рішення, оформлене протоколом №49, про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СПЕКТР-8». Підставою зазначено нібито невідповідність запропонованого товару технічним вимогам щодо ширини проходу (820 мм), посилаючись на інформацію з відкритих інтернет-ресурсів, а саме:
«у поданих документах до тендерної пропозиції учасника ТОВ« СПЕКТР -8» наявна інформація про запропонований тозар - Стаціонарнийметалодетектор (арочного типу ) Виробник: ТОВ «СПЕКТР-8»; Модель: MD-A033 GRT.
Перевіркою технічних характеристик вказаного товару, відповідно до специфікацій та інформації розміщеній на сайті виробника, постачальника та ін., за посиланнями: https://www.spectre8.com.ua/product/arochnij-metalodetektor-spectre-8-md-a033-2/; https://stratosphere.com.ua /ua /p2322817166 -arochnij-metalodetektor - spectre. Html; https://stratosphere.com.ua /ua /p2587887047-arochnij metalodetektor -spectre. html; https://www.spectre8.com.ua /product/arochnij-metalodetektor -spectre -8 -barrier-free/ в становлено, що запропонований металодетектор не відповідає технічним вимогам Замовника, щодо мінімальних розмірів ширини проходу у 820 мм (0,82 м ) згідно Тендерної документації.»
Вважаємо рішення Замовника неправомірним та таким, що прийнято з порушенням вимог Закону України «Про публічні закупівлі», з огляду на таке:

Аргументи скаржника
1. Неправильне тлумачення моделі товару
У рішенні Замовника вказано, що запропонований товар – «Арочний металодетектор SPECTRE-8 MD-A033 GRT».
Замовник здійснював перевірку за посиланнями, що стосуються стандартної моделі MD-A033, яка відрізняється від модифікації MD-A033 GRT.
Модель «MD-A033 GRT» виробляється та постачається виключно під замовлення і не представлена у відкритому каталозі виробника.
Таким чином, посилання, наведені Замовником, не підтверджують характеристики саме моделі MD-A033 GRT, запропонованої Учасником.

Нижче додаю скрін підтвердження, що зазначене посилання Замовника на сайт виробника дійсно не підтверджуєтеся та модель на яку посилаеться сам Замовник не відповідає дійсності.


2. Вимоги ТД не передбачали посилання на сайт виробника

У тендерній документації Замовника, затвердженій протоколом від 07.08.2025 №41, відсутня вимога щодо підтвердження технічних характеристик шляхом посилання на сайт виробника чи інші веб-ресурси.
Відтак Замовник вийшов за межі власних умов ТД, що є порушенням ч. 1 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону.

3. Документи, надані Скаржником, підтверджують відповідність товару
На виконання вимог Додатку 6 ТД Учасником було надано:
• «Гарантійний лист 1 (новий товар)»;
• «Гарантійний лист 2 (якість товару)»;
• «Довідку підтвердження технічних характеристик»;
• Сертифікат відповідності та декларацію про відповідність від виробника.
Таким чином, підтверджено, що товар є:
• новим, оригінальним і не вживаним;
• таким, що відповідає вимогам технічної документації;
• має чинні сертифікати та не перебуває на етапі «End of sale» чи «End of support».
• Крім того, на підтвердженні відповідності запропонованого товару, надаємо Сертифікат відповідності та декларація про відповідність від виробника на арочні металодетектори.
4. Порушення принципів Закону
Рішення Замовника порушує принципи:
• добросовісної конкуренції;
• недискримінації учасників;
• об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій (ст. 5 Закону).
Фактично Замовник безпідставно відхилив пропозицію, що призвело до необґрунтованого обмеження конкуренції та порушення прав Скаржника.
Враховуючи вищевикладену інформацію, вважаємо, що рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Спектр-8» є необґрунтованим та таким яке підлягає скасуванню.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Скасована
КЕП

СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: bf140eb94fbb4746b4569038cb15898b
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-30-009677-a.a2
Назва: СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Скарга подається відносно рішення уповноваженої особи Херсонського Апеляційного Суду Максима Сисоєва (надалі Замовник) від 14.08.2025, яке оформлене протоколом № 49, про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «СПЕКТР-8» Код в ЄДРПОУ / ІПН 45195691.
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 18.08.2025 22:30
Автор: ТОВ СПЕКТР-8, Акберова Анна Володимирівна +380676655294 info.spectr8@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1c767e11b58b4cf99b1b55bea70c04fd
Заголовок пункту скарги: СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Суть скарги:
30.07.2025 року Замовником оголошено процедуру відкритих торгів з особливостями на закупівлю:
«Стаціонарний металодетектор (арочного типу)»
Класифікація за ДК 021:2015: 35120000-1 – Системи та пристрої нагляду та охорони.
Участь у процедурі взяли 4 учасники, серед яких і ТОВ «СПЕКТР-8».
14.08.2025 року Замовником прийнято рішення, оформлене протоколом №49, про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СПЕКТР-8». Підставою зазначено нібито невідповідність запропонованого товару технічним вимогам щодо ширини проходу (820 мм), посилаючись на інформацію з відкритих інтернет-ресурсів, а саме:
«у поданих документах до тендерної пропозиції учасника ТОВ« СПЕКТР -8» наявна інформація про запропонований тозар - Стаціонарнийметалодетектор (арочного типу ) Виробник: ТОВ «СПЕКТР-8»; Модель: MD-A033 GRT.
Перевіркою технічних характеристик вказаного товару, відповідно до специфікацій та інформації розміщеній на сайті виробника, постачальника та ін., за посиланнями: https://www.spectre8.com.ua/product/arochnij-metalodetektor-spectre-8-md-a033-2/; https://stratosphere.com.ua /ua /p2322817166 -arochnij-metalodetektor - spectre. Html; https://stratosphere.com.ua /ua /p2587887047-arochnij metalodetektor -spectre. html; https://www.spectre8.com.ua /product/arochnij-metalodetektor -spectre -8 -barrier-free/ в становлено, що запропонований металодетектор не відповідає технічним вимогам Замовника, щодо мінімальних розмірів ширини проходу у 820 мм (0,82 м ) згідно Тендерної документації.»
Вважаємо рішення Замовника неправомірним та таким, що прийнято з порушенням вимог Закону України «Про публічні закупівлі», з огляду на таке:

Аргументи скаржника
1. Неправильне тлумачення моделі товару
У рішенні Замовника вказано, що запропонований товар – «Арочний металодетектор SPECTRE-8 MD-A033 GRT».
Замовник здійснював перевірку за посиланнями, що стосуються стандартної моделі MD-A033, яка відрізняється від модифікації MD-A033 GRT.
Модель «MD-A033 GRT» виробляється та постачається виключно під замовлення і не представлена у відкритому каталозі виробника.
Таким чином, посилання, наведені Замовником, не підтверджують характеристики саме моделі MD-A033 GRT, запропонованої Учасником.

2. Вимоги ТД не передбачали посилання на сайт виробника

У тендерній документації Замовника, затвердженій протоколом від 07.08.2025 №41, відсутня вимога щодо підтвердження технічних характеристик шляхом посилання на сайт виробника чи інші веб-ресурси.
Відтак Замовник вийшов за межі власних умов ТД, що є порушенням ч. 1 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону.

3. Документи, надані Скаржником, підтверджують відповідність товару
На виконання вимог Додатку 6 ТД Учасником було надано:
• «Гарантійний лист 1 (новий товар)»;
• «Гарантійний лист 2 (якість товару)»;
• «Довідку підтвердження технічних характеристик»;
• Сертифікат відповідності та декларацію про відповідність від виробника.
Таким чином, підтверджено, що товар є:
• новим, оригінальним і не вживаним;
• таким, що відповідає вимогам технічної документації;
• має чинні сертифікати та не перебуває на етапі «End of sale» чи «End of support».
• Крім того, на підтвердженні відповідності запропонованого товару, надаємо Сертифікат відповідності та декларація про відповідність від виробника на арочні металодетектори.
4. Порушення принципів Закону
Рішення Замовника порушує принципи:
• добросовісної конкуренції;
• недискримінації учасників;
• об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій (ст. 5 Закону).
Фактично Замовник безпідставно відхилив пропозицію, що призвело до необґрунтованого обмеження конкуренції та порушення прав Скаржника.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Вимога
Є відповідь

Не правомірна дискваліфікація учасника ТОВ "СТАР ТЕХНОЛОДЖІ"

Номер: e2a89a428c074e0798137abb4fcd8449
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-30-009677-a.b1
Назва: Не правомірна дискваліфікація учасника ТОВ "СТАР ТЕХНОЛОДЖІ"
Вимога:
30.07.2025 в інформаційно-телекомунікаційній системі "PROZORRO" оприлюднено оголошення №UA-2025-07-30-009677-a про проведення відкритих торгів з особливостями за предметом "Стаціонарний металодетектор (арочного типу)", ідентифікатор закупівлі: UA-2025-07-30-009677-a. 12.08.2025 було проведено аукціон, за результатами якого ТОВ "СТАР ТЕХНОЛОДЖІ" запропонувало найнижчу ціну –176 880,00 грн. 13.08.2025 Херсонським апеляційним судом було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "СТАР ТЕХНОЛОДЖІ", оформлене Протоколом уповноваженої особи Херсонського апеляційного суду №45 від 13.08.2025. Вказане рішення обґрунтоване тим, що з метою перевірки відповідності технічних характеристик товару, запропонованого ТОВ "СТАР ТЕХНОЛОДЖІ", уповноважена особа Херсонського апеляційного суду відвідала веб-сайт https://uniqscan.com/products/uz800 та прийшла до хибного висновку, що запропонований ТОВ "СТАР ТЕХНОЛОДЖІ" металодетектор не відповідає технічним вимогам Замовника в частині мінімальних розмірів ширини проходу. На думку уповноваженої особи Херсонського апеляційного суду запропонований ТОВ "СТАР ТЕХНОЛОДЖІ" металодетектор UZ800 нібито має внутрішній прохід 760 мм (0,76 м), а згідно з Тендерною документацією мав би бути 820 мм (0,82 м). Однак такий висновок є передчасним, надуманим, зробленим всупереч порядку проведення відкритих торгів, суперечить Закону України "Про публічні закупівлі" та Особливостям здійснення публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану в Україні, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі - Особливості). Відповідно до п. 42 Особливостей замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі. В Протоколі №45 від 13.08.2025 зазначено, що уповноважена особа Херсонського апеляційного суду виявила спірну інформацію щодо внутрішньої ширини проходу на веб-сайті https://uniqscan.com/products/uz800. Даний веб-сайт містить в нижньому лівому куті адресу в м.Карачі, а отже є пакистанським. В тендерній пропозиції ТОВ "СТАР ТЕХНОЛОДЖІ" відсутні посилання на веб-сайт https://uniqscan.com/products/uz800 , а тому він не може вважатися частиною тендерної пропозиції. На веб-сторінці "Умови надання послуг" (Terms of service) даного сайту, яка розташована за адресою: https://uniqscan.com/policies/terms-of-service , в розділі 3 (section 3) міститься інформація про те, що "... Матеріали на цьому сайті надаються лише для загального ознайомлення та не повинні використовуватися як єдина основа для прийняття рішень без консультації з первинними, точнішими, повнішими або актуальнішими джерелами інформації. Будь-яке використання матеріалів на цьому сайті здійснюється на ваш власний ризик..." Вищенаведене свідчить про те, що інформація на веб-сайті https://uniqscan.com/products/uz800 не може вважатися достовірною без додаткової її перевірки. Будь-які докази, які б підтверджували факт офіційного звернення до підприємств з приводу уточнення даної інформації, як це передбачено в п. 42 Особливостей, відсутні. Отже, рішення Замовника в частині відхилення тендерної пропозиції ТОВ "СТАР ТЕХНОЛОДЖІ" ґрунтується на відомостях, які отримані з порушенням встановленого порядку, а також які не мають статус достовірних та потребують уточнення. В складі тендерної пропозиції ТОВ "СТАР ТЕХНОЛОДЖІ" міститься файл "11. Технічна специфікація.PDF" в якому чітко зазначено, що ширина проходу запропонованого металодетектора складає 0,82 м (тобто, 820 мм). В тендерній документації замовника відсутня вимога про те, що тендерна пропозиція учасника повинна відповідати інформації, що розміщена на веб-сайтах в Інтернеті. Зазначене вище цілком відповідає позиції АМКУ, викладеній в рішенні № 2430-р/пк-пз від 01.03.2023 (див. вкладення). Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в порядку п. 43 Особливостей замовником під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ "СТАР ТЕХНОЛОДЖІ" в електронній системі не розміщувалося. У зв'язку з вищевикладеним просимо Вас скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "Стар Технолоджі", оформлене Протоколом уповноваженої особи Херсонського апеляційного суду №45 від 13.08.2025, та усунути допущені Вами порушення під час проведення відкритих торгів з особливостями за предметом "Стаціонарний металодетектор (арочного типу)", ідентифікатор закупівлі: UA-2025-07-30-009677-a. В разі неусунення зазначених вище порушень ТОВ "Стар Технолоджі" залишає за собою право оскаржити прийняте Вами рішення в передбаченому законодавством порядку.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Розгляд вимоги учасника ТОВ «СТАР ТЕХНОЛОДЖІ» (UA-EDR 38150154) по закупівлі стаціонарного металодетектора (арочного типу), ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-30-009677-a щодо відхилення тендерної пропозиції та прийняття рішення за результатами її розгляду. Під час розгляду першого питання порядку денного: 14 серпня 2025 року по закупівлі стаціонарного металодетектора (арочного типу), ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-30-009677-a від учасника ТОВ «СТАР ТЕХНОЛОДЖІ» надійшла вимога про скасування рішення замовника щодо відхилення тендерної пропозиції. В обґрунтування своєї позиції ТОВ «СТАР ТЕХНОЛОДЖІ» зазначає на невідповідність порядку отримання замовником інформації на підставі якої було зроблено висновок про невідповідність тендерної пропозицуії учасника технічній специфікації встановленої замовником. У своїй вимозі учасник посилається на недотримання норми п. 42 Особливостей якою надається право замовнику – «звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі». З огляду на викладене та відповідно до абз. 2 п. 46 Особливостей яким встановлено обов’язок замовника надати відповідь учаснику процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, необхідно зазначити наступне. Пунктом 44 Особливостей та Тендерною документацією пунктом 8.7 «Відхилення тендерних пропозицій» визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 1) учасник процедури закупівлі: - підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей; - зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей; - не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; 2) тендерна пропозиція: - не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей; 3) переможець процедури закупівлі: - надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей. Рішення замовника щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «СТАР ТЕХНОЛОДЖІ» ґрунтується на нормах абз. 1 пп. 2 п. 44 Особливостей як пропозиція, що не відповідає умовам технічної специфікації та вимогам щодо предмета закупівлі. Одночасно, прошу звернути увагу учасника ТОВ «СТАР ТЕХНОЛОДЖІ», що протокольне рішення не приймалось з підстав визначених пп. 1 п. 44, пп. 3 п. 44 Особливостей які стосуються кваліфікаційних критеріїв учасника та наявності недостовірної інформації в документах учасника, за підтвердженням якої відповідно до п. 42 Особливостей має право звернутися замовник дотримуючись певного порядку. Застосування п. 42 Особливостей, щодо перевірки відповідності умов технічної специфікації вимогам предмету закупівлі не передбачено чинними нормами законодавства у сфері публічних закупівель. Рішення АМКУ № 2430-р/пк-пз від 01.03.2023 р на яке посилається учасник також стосується підстав кваліфікаційних критеріїв учасника та недостовірності інформації тендерної пропозиції. В документах учасника ТОВ «СТАР ТЕХНОЛОДЖІ» вбачається, що кваліфікаційні критерії встановлені замовником відповідно до ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» виконані в повному обсязі та документально підтверджені. Крім того, замовником не вбачається зазначення недостовірної інформації щодо моделі та виробника стаціонарного металодетектора (арочного типу), який пропонується ТОВ «СТАР ТЕХНОЛОДЖІ». Проте, такий металодетектор не відповідає умовам технічної специфікації предмета закупівлі, а тому замовником обґрунтовано прийнято протокольне рішення № 45 від 13.08.2025 р. про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «СТАР ТЕХНОЛОДЖІ» яке неможе бути скасованим. ВИРІШЕНО: Відмовити у задоволенні вимоги ТОВ "СТАР ТЕХНОЛОДЖІ", що зареєстрована за ідентифікатором UA-2025-07-30-009677-a.b1 про скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника по закупівлі стаціонарного металодетектора (арочного типу), ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-30-009677-a.
Статус вимоги: Відхилено