• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Донорські кошти

«Капітальний ремонт приміщень навчально-практичного центру професій «Громадського харчування» , за адресою: Київська область, місто Бровари, б-р. Незалежності,14-Б» код ДК 021: 2015 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи (проєкт: «Модернізація майстерень і лабораторій закладів професійної освіти»)

Закупівля здійснюється в рамках Ukraine Facility

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 22 дні назад

5 858 072.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 29 290.36 UAH
Період оскарження: 30.07.2025 16:49 - 15.08.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА на рішення про визначення переможця

Номер: e345b6205e114d61ba8a32821a7c5d86
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-30-008947-a.b1
Назва: СКАРГА на рішення про визначення переможця
Скарга:
рішення Замовника про визначення переможця процедури закупівлі прийнято з порушенням норм чинного законодавства та є такими, що підлягають скасуванню.
Дата розгляду скарги: 11.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.09.2025 17:36
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 16.09.2025 14:43
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТЕП КЕПІТАЛ», Володимир Лихіцький 380937281882 tender.tepkepital@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a2b996fa5d9e4b62a39862c57709a253
Заголовок пункту скарги: Порушення при визначенні Переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: ЗП(ПТ)О "Броварський професійний коледж" (далі Замовник) оприлюднило закупівлю (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-07-30-008947-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі «Капітальний ремонт приміщень навчально-практичного центру професій «Громадського харчування» , за адресою: Київська область, місто Бровари, б-р. Незалежності,14-Б» код ДК 021: 2015 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи (проєкт: «Модернізація майстерень і лабораторій закладів професійної освіти»).
Для участі в процедурі закупівлі тендерні пропозиції подали наступні учасники:
1. Товариство з обмеженою відповідальністю ''ТЕРРА ФІРМА ПЛЮС'' -(надалі Переможець).
2. ТОВ «ТЕП КЕПІТАЛ»- ( надалі Скаржник).
26 серпня 2025 року Замовником було визначено переможцем процедури закупівлі Товариство з обмеженою відповідальністю ''ТЕРРА ФІРМА ПЛЮС'' та оприлюднено повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.

1.Порушення при визначенні Переможця
1.1.Умови тендерної документації
Згідно п. 6 Тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі»
6. Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документальне підтвердження відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції:
- договірною ціною;
- зведеним кошторисним розрахунком;
- пояснювальною запискою;
- локальними кошторисами (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу, перелік та обсяг робіт повинні відповідати технічному завданню);
- підсумковою відомістю ресурсів (складена у відповідності до технічного завдання замовника (перелік та обсяг ресурсів повинні відповідати технічному завданню);
- дефектний акт
- розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису
- проектом календарного графіку виконання робіт,
складеними відповідно до положень Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва».
Розрахунки договірної ціни мають бути виконані кваліфікованим працівником (на підтвердження надати чинний кваліфікаційний сертифікат інженера- проектувальника на виконання робіт інженерно-будівельного проектування у частині кошторисної документації).
Інформація про відповідність запропонованої учасником пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, має бути розрахована у програмному комплексі АВК, або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків.
Тендерна пропозиція, що не відповідає Технічним вимогам, викладеним у Додатку 3 (зокрема містить НЕ всі види робіт або НЕ повний їх обсяг, НЕ всі матеріально- технічні ресурси згідно з переліком, наведеним у Додатку 3), буде відхилена на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей. В складі ТП надати копію договору та/або ліцензії на право використання програмного комплексу АВК або іншого програмного комплексі.


1.2.Заперечення на визначення Переможця
Відповідно до Постанови КМУ «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряд в капітальному будівництві від 01.08.2005 Р. №558 кошторисна документація - кошториси та інші документи, пов'язані із складанням (розрахунки, обґрунтування, пояснення, відомості про ресурси тощо), і необхідні для визначення кошторисної вартості будівництва та договірної ціни.
В складі Тендерної пропозиції Переможця надано кошторисну документацію, яка не відповідає умовам Тендерної документації:
Аналіз наданої кошторисної документації свідчить, що вона складена не у відповідності до вимог кошторисних норм України в будівництві “Настанова з визначення вартості будівництва” затвердженою Міністерством розвитку громад та території України від 01.11.2021 № 281.
Відповідно до Наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 затвердити кошторисні норми України у будівництві, що додаються.
Кошторисні норми України у будівництві:
1. Настанова з визначення вартості будівництва;
Додатком 30 до Настанови (пункт 5.2) передбачено, зокрема:
ФОРМА договірної ціни
Замовник _______________
Підрядник________________
Вид договірної ціни ________
Визначена згідно з.
Надана у складі Пропозиції Переможця договірна ціна не містить інформації про:
- Визначено згідно з______
Таким чином надана у складі кошторисна документація не виконана та не складена згідно кошторисних норм України в будівництві “Настанова з визначення вартості будівництва” затвердженою Міністерством розвитку громад та території України від 01.11.2021 № 281, на підставі чого Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію Переможця. Аналогічної думки Орган оскарження дотримувався і при розгляді скарги в процедурі закупівлі UA-2024-03-11-002392-a.
2. Крім того, згідно Тендерній документації Замовника розрахунки договірної ціни мають бути виконані кваліфікованим працівником на підтвердження надається чинний кваліфікаційний сертифікат інженера-проектувальника на виконання робіт інженерно-будівельного проектування у частині кошторисної документації. Однак Кошторисна документація складена не інженером-проектувальником, а директором Ян Жуковський.
Ненадання таких підтверджень свідчить про порушення вимог Тендерної документації. На підставі частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник зобов’язаний був відхилити тендерну пропозицію Переможця як таку, що не відповідає вимогам законодавства та умовам тендерної документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 264c6e06fc5a4243993cf2087d68d838
Заголовок пункту скарги: Відповідно до умов Тендерної документації, розрахунки договірної ціни мають бути виконані кваліфікованим працівником
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 3.Відповідно до умов Тендерної документації, розрахунки договірної ціни мають бути виконані кваліфікованим працівником. На підтвердження цього учасник повинен надати чинний кваліфікаційний сертифікат інженера-проектувальника на виконання робіт інженерно-будівельного проектування у частині кошторисної документації. Переможцем було надано Кваліфікаційний сертифікат серія АР №004636, виданий 26.10.2012 року.
Відповідно до частини третьої статті 17 Закону України «Про архітектурну діяльність» кваліфікаційний сертифікат є безстроковим за умови, що його власник:
не має перерви у роботі за фахом понад три роки; проходить підвищення кваліфікації не рідше одного разу на п’ять років відповідно до законодавства.
У разі недотримання зазначених умов дія кваліфікаційного сертифіката припиняється. Використання сертифіката, умови безстроковості якого порушені, є порушенням вимог містобудівного законодавства та положень Закону України «Про архітектурну діяльність».
Таким чином, у складі тендерної пропозиції Переможця відсутні належні докази чинності поданого сертифіката, а саме, підтвердження відсутності перерви у роботі за фахом понад три роки, документи, що підтверджують проходження підвищення кваліфікації не рідше одного разу на п’ять років.
Ненадання таких підтверджень свідчить про порушення вимог Тендерної документації та положень статті 17 Закону України «Про архітектурну діяльність».
На підставі частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник зобов’язаний був відхилити тендерну пропозицію Переможця як таку, що не відповідає вимогам законодавства та умовам тендерної документації.

Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Визначивши переможцем процедури закупівлі ТОВ «''ТЕРРА ФІРМА ПЛЮС» Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», чим порушено права та інтереси Скаржника.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", -
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Запити Органу оскарження