-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Поточний ремонт приміщень УДМС у Чернівецькій області: м. Чернівці, Чернівецька область, вул. Шептицького, 25, Україна, 58000, код за ДК 021:2015:45430000-0 Покривання підлоги та стін
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 6 днів назад
599 932.37
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 999.66 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 999.66 UAH
Період оскарження:
30.07.2025 13:49 - 04.08.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга
Номер:
fb2ea88eaf1c4fefb512fb8a3f72d4d6
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-07-30-005020-a.b1
Назва:
Скарга
Скарга:
Щодо неправомірних дій Замовника
Пов'язані документи:
Учасник
- Протокол 33.PDF 25.08.2025 09:14
- Скарга.pdf 25.08.2025 09:15
- Скарга.doc 25.08.2025 09:15
- sign.p7s 25.08.2025 09:24
- рішення від 27.08.2025 № 13162.pdf 27.08.2025 17:03
- Інформація про резолютивну частину рішення від 04.09.2025 № 13640.pdf 05.09.2025 14:00
- рішення від 04.09.2025 № 13640.pdf 08.09.2025 18:17
- пояснення.doc 29.08.2025 14:31
- Пояснення по скарзі.PDF 29.08.2025 14:31
- Протокол 38.PDF 12.09.2025 12:39
- Протокол 38.PDF 12.09.2025 12:49
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.08.2025 14:38
Дата розгляду скарги:
04.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.08.2025 17:04
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
08.09.2025 18:18
Дата виконання рішення Замовником:
12.09.2025 12:49
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 04.09.2025 №13640-р/пк-пз зобов’язано Управління Державної міграційної служби України в Чернівецькій області (код ЄДРПОУ: 37767440) скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ПРАЙМ РОЯЛ БУД" (код ЄДРПОУ: 45672485) за процедурою закупівлі — "Поточний ремонт приміщень УДМС у Чернівецькій області: м. Чернівці, Чернівецька область, вул. Шептицького, 25, Україна, 58000, код за ДК 10 021:2015:45430000-0 Покривання підлоги та стін", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-07-30-005020-a.
Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Протоколом №38 від 12 вересня 2025 р. вирішено виконати рішення АМКУ від 04.09.2025 №13640-р/пк-пз.та та скасувати Рішення – Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 20.08.2025 №33 про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ПРАЙМ РОЯЛ БУД" (код ЄДРПОУ: 45672485) за процедурою закупівлі — "Поточний ремонт приміщень УДМС у Чернівецькій області: м. Чернівці, Чернівецька область, вул. Шептицького, 25, Україна, 58000, код за ДК 10 021:2015:45430000-0 Покривання підлоги та стін", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-07-30-005020-a.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
cbe52852598d49038bcd889ea8abddb0
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне відхилення
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Відхилення нашої пропозиції ґрунтувалося на тому, що Договірна ціна, що завантажена документом «Розрахунок договірної ціни.pdf» у складі тендерної пропозиції ТОВ «ПРАЙМ РОЯЛ БУД» становить 597 923,00 грн, однак за результатами електронного аукціону остаточна пропозиція склала 500 000,00 грн. Відповідно до вимог додатку 2 тендерної документації Договірна ціна є одним з документів, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі.
Відповідно до п.5.1 розділу V «Настанови з визначення вартості будівництва» (далі – Настанова) ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією.
Також невідповідності щодо договірної ціни наявні у файлі «Проект договору.pdf» Враховуючи викладене. Пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 2) тендерна пропозиція: - не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Учасника, визначені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей.
Вважаємо, що відхилення нашої пропозиції, щодо закупівлі «Поточний ремонт приміщень УДМС у Чернівецькій області: м. Чернівці, Чернівецька область, вул. Шептицького, 25, Україна, 58000, код за ДК 021:2015:
45430000-0 Покривання підлоги та стін і», є необґрунтованим, неправомірним та таким, що порушує наші права як Учасника закупівлі та чинне законодавство України в сфері публічних закупівель.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі мають здійснюватися на засадах:
Добросовісної конкуренції серед учасників.
Максимальної економії та ефективності.
Запобігання корупційним діям.
Рішення Замовника, який відхилив вашу пропозицію з нижчою ціною, прямо порушує ці принципи. Адже суть аукціону – це зниження ціни для досягнення максимальної економії. Відхиляючи нас, замовник відмовляється від більш вигідної пропозиції, що є неефективним і суперечить основній меті закону. Це також може свідчити про недобросовісність або упередженість замовника.
Замовник не мав законних підстав для відхилення, адже ваша пропозиція відповідала усім вимогам тендерної документації, а дії на аукціоні були правомірними. Таке рішення Замовника є неправомірним, необґрунтованим та дискримінаційним.
Згідно з частиною 1 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.
Відповідно до частини 1 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» електронний аукціон полягає в повторювальному процесі пониження цін або приведених цін, що проводиться у три етапи в інтерактивному режимі реального часу.
Зниження ціни під час аукціону – це основний механізм, який сприяє економії державних коштів.
Згідно з вище перелічених статтей, під час електронного аукціону учасник має можливість лише понижувати свою цінову пропозицію. Усі дії ТОВ «ПРАЙМ РОЯЛ БУД» відповідали цьому принципу. Відповідно до даних електронної системи закупівель, після закінчення аукціону остаточна ціна, запропонована ТОВ «ПРАЙМ РОЯЛ БУД», була меншою, ніж ціна, зазначена в початковій тендерній пропозиції.
Замовник не надав жодних обґрунтованих доказів того, що Скаржник порушив правила проведення аукціону. Рішення замовника, засноване на невірному трактуванні даних електронної системи, є дискримінаційним і порушує права Скаржника на чесну конкуренцію.
Ні Закон України «Про публічні закупівлі», зокрема стаття 31, ні Постанова Кабінету Міністріву України від 12.10.2022 № 1178, зокрема пункт 44, не містять такої підстави для відхилення, як невідповідність між початковою ціною в тендерній пропозиції та остаточною ціною, запропонованою за результатами електронного аукціону.
Навпаки, саме кінцева ціна, отримана після аукціону, є вирішальною для визначення переможця. Рішення Замовника фактично ігнорує мету аукціону.
Отже, різниця між початковою ціною (597 923 грн) та остаточною ціною (500 000 грн) є абсолютно законною і очікуваною в процесі публічної закупівлі. Відхилення на цій підставі є порушенням принципу добросовісної конкуренції та необ’єктивним ставленням до учасників.
З огляду на вище сказане, є підстави вважати, що Замовник відноситься до ТОВ «ПРАЙМ РОЯЛ БУД» з упередженим ставленням, що є незаконним та неприпустимим під час здійснення відкритих торгів.
Відповідно до п.5.1 розділу V «Настанови з визначення вартості будівництва» (далі – Настанова) ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією.
Також невідповідності щодо договірної ціни наявні у файлі «Проект договору.pdf» Враховуючи викладене. Пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 2) тендерна пропозиція: - не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Учасника, визначені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей.
Вважаємо, що відхилення нашої пропозиції, щодо закупівлі «Поточний ремонт приміщень УДМС у Чернівецькій області: м. Чернівці, Чернівецька область, вул. Шептицького, 25, Україна, 58000, код за ДК 021:2015:
45430000-0 Покривання підлоги та стін і», є необґрунтованим, неправомірним та таким, що порушує наші права як Учасника закупівлі та чинне законодавство України в сфері публічних закупівель.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі мають здійснюватися на засадах:
Добросовісної конкуренції серед учасників.
Максимальної економії та ефективності.
Запобігання корупційним діям.
Рішення Замовника, який відхилив вашу пропозицію з нижчою ціною, прямо порушує ці принципи. Адже суть аукціону – це зниження ціни для досягнення максимальної економії. Відхиляючи нас, замовник відмовляється від більш вигідної пропозиції, що є неефективним і суперечить основній меті закону. Це також може свідчити про недобросовісність або упередженість замовника.
Замовник не мав законних підстав для відхилення, адже ваша пропозиція відповідала усім вимогам тендерної документації, а дії на аукціоні були правомірними. Таке рішення Замовника є неправомірним, необґрунтованим та дискримінаційним.
Згідно з частиною 1 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.
Відповідно до частини 1 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» електронний аукціон полягає в повторювальному процесі пониження цін або приведених цін, що проводиться у три етапи в інтерактивному режимі реального часу.
Зниження ціни під час аукціону – це основний механізм, який сприяє економії державних коштів.
Згідно з вище перелічених статтей, під час електронного аукціону учасник має можливість лише понижувати свою цінову пропозицію. Усі дії ТОВ «ПРАЙМ РОЯЛ БУД» відповідали цьому принципу. Відповідно до даних електронної системи закупівель, після закінчення аукціону остаточна ціна, запропонована ТОВ «ПРАЙМ РОЯЛ БУД», була меншою, ніж ціна, зазначена в початковій тендерній пропозиції.
Замовник не надав жодних обґрунтованих доказів того, що Скаржник порушив правила проведення аукціону. Рішення замовника, засноване на невірному трактуванні даних електронної системи, є дискримінаційним і порушує права Скаржника на чесну конкуренцію.
Ні Закон України «Про публічні закупівлі», зокрема стаття 31, ні Постанова Кабінету Міністріву України від 12.10.2022 № 1178, зокрема пункт 44, не містять такої підстави для відхилення, як невідповідність між початковою ціною в тендерній пропозиції та остаточною ціною, запропонованою за результатами електронного аукціону.
Навпаки, саме кінцева ціна, отримана після аукціону, є вирішальною для визначення переможця. Рішення Замовника фактично ігнорує мету аукціону.
Отже, різниця між початковою ціною (597 923 грн) та остаточною ціною (500 000 грн) є абсолютно законною і очікуваною в процесі публічної закупівлі. Відхилення на цій підставі є порушенням принципу добросовісної конкуренції та необ’єктивним ставленням до учасників.
З огляду на вище сказане, є підстави вважати, що Замовник відноситься до ТОВ «ПРАЙМ РОЯЛ БУД» з упередженим ставленням, що є незаконним та неприпустимим під час здійснення відкритих торгів.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти зазначену Скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень у процедурі закупівлі. 3. Скасувати протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 20.08.2025 № 33, яким було прийнято рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ПРАЙМ РОЯЛ БУД». 4. Повернутися до розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ПРАЙМ РОЯЛ БУД». 5. Завершити процедуру закупівлі за предметом «Поточний ремонт приміщень УДМС у Чернівецькій області: м. Чернівці, Чернівецька область, вул. Шептицького, 25, Україна, 58000, код за ДК 021:2015:45430000-0 Покривання підлоги та стін» у встановленому законом порядку.
Запити Органу оскарження
Номер:
94ad130e4b064d939f7c116bb37585ac
Тема запиту:
ПОЯСНЕННЯ
по суті Скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРАЙМ РОЯЛ БУД» від 25.08.2025р. UA-2025-07-30-005020-a.b1
Текст запиту:
30 липня 2025 року Управлінням Державної міграційної служби України в Чернівецькій області (далі – Замовник) розпочато закупівлю послуг з поточного ремонту приміщень УДМС у Чернівецькій області: м. Чернівці, Чернівецька область, вул. Шептицького, 25, Україна, 58000, код за ДК 021:2015:45430000-0 Покривання підлоги та стін ідентифікатор закупівлі UA-2025-07-30-005020-a (далі закупівля) оголошено проведення процедури закупівлі – відкриті торги у порядку визначеному Особливостями відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості).
25 серпня 2025 року Товариство з обмеженою відповідальністю «ПРАЙМ РОЯЛ БУД» (код ЄДРПОУ: 45672485) (далі – Суб’єкт оскарження/Скаржник) через електронну систему закупівель звернулося із Скаргою (далі – Скарга) до Антимонопольного комітету України як Органу оскарження на підставі статті 18 Закону.
Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія) розмістила в електронній системі закупівель РІШЕННЯ №13162-р/пк-пз від 27.08.2025 р., яким постановила «Замовнику протягом двох робочих днів надіслати в електронному вигляді органу оскарження відповідні пояснення, інформацію, документи та матеріали щодо проведення процедури закупівлі шляхом розміщення їх у вигляді файлу в "pdf" форматі (а також у форматі "doc" з можливістю копіювання тексту) на веб-портал Уповноваженого органу.» Тобто до 29 серпня 2025 року (включно) Замовник має надати інформацію за вищенаведеним запитом.
У свою чергу, уважно вивчивши положення Скарги, Замовник проти Скарги заперечує, вважає вимоги Суб’єкта оскарження безпідставними, незаконними, необґрунтованими, такими, що не підлягають задоволенню з наступних підстав:
Відповідно до пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених ПКМУ 1178 (далі – Особливості) розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Згідно з п. 11. ст. 29 Закону у разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію/пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею. Так, Замовник 14 серпня відхилив тендерну пропозицію ФОП «Чорней Степан Васильович» та електронна система закупівель визначила найбільш економічно вигідною пропозицію наступного учасника – ТОВ «ПРАЙМ РОЯЛ БУД» -Скаржник.
Згідно з пунктами 32, 33 частини першої статті 1 Закону тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги.
Так, Додатком 2 тендерної документації передбачалося, що передбачені цією тендерною документацією та цим додатком роботи повинні відповідати вимогам законодавства України, ДСТУ, ДБН, КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», технічним умовам, проєктній документації та договору тощо, а матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів і нормативних документів у галузі будівництва, проєктній документації та договору тощо.
Кошторисні документи, які будуть надані підрядником до договору про закупівлю, повинні бути складені підрядником з урахуванням вимог законодавства України, КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», ДСТУ, ДБН, технічних умов тощо.
Кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт та кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами до розрахунку договірної ціни не включаються.
До розрахунку ціни пропозиції учасника не включаються будь-які витрати, понесені ним у процесі здійснення процедури закупівлі та укладення договору про закупівлю.
Учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, встановленим замовником, а саме такі документи:
- дефектний акт
- договірна ціна
- локальний кошторис
- відомість ресурсів до локального кошторису
- розрахунки загальновиробничих витрат до локального кошторису
- зведений кошторисний розрахунок вартості поточного ремонту
- відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості поточного ремонту
- пояснювальна записка
- інформацію про ціни на матеріальні ресурси, яка викладена у Додатку 5 до тендерної документації.
Скаржником було надано у складі тендерної пропозиції файл «Розрахунок договірної ціни.pdf» в якому містяться всі вищеперераховані документи, однак Договірна ціна у складі тендерної пропозиції становить 597 923,00 грн, що суперечить результатам електронного аукціону, де остаточна пропозиція - 500 000,00 грн. Відповідно до вимог додатку 2 тендерної документації Договірна ціна є одним з документів, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі по своїй суті є кошторисним документом, який передбачає визначення вартості поточного ремонту. Зазначена за результатами електронного аукціону ціна, не відповідає ціновій пропозиції учасника, наданій у складі тендерної пропозиції. Таким чином, тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Варто звернути увагу, що при закупівлі послуг з поточного ремонту із розробленням проектно-кошторисної документації виявлені невідповідності не стосуються лише ціни пропозиції, а стосуються поданої у складі тендерної пропозиції проектно-кошторисної документації.
Відповідно абз. 8 п 2.1. «Настанови з визначення вартості будівництва» (далі - Настанова) договірна ціна – кошторис, яким визначається вартість будівельних робіт, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена у договорі та відповідно до п.5.1 розділу V ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об`єкту будівництва та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією.
Перед Замовником постав вибір або прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до ст. 33 Закону та п.49 Особливостей, що напряму суперечить п. 18 Особливостей умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки та п.13. ст. 29 Закону Замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції.
Можливість Учасника/Скаржника подати оновлені документи з виправленою договірною ціною після аукціону не передбачені ні нормами Закону ні нормами Особливостей, як і не передбачена можливість відхилення Учасника за неподання оновлених після аукціону документів, що підтверджується абз. 15 п. 47, ч.3 п. 44 Особливостей.
Абз. 15 п. 47 Особливостей передбачено, що Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Надання даних документів переможцем також передбачено тендерною документацією – додатком 4. Замовник не вимагав подати оновлені документи з виправленою договірною ціною, оскільки такі вимоги не мають правових підстав.
Ч.3 п. 44 Особливостей передбачено виключний перелік відхилення тендерних пропозицій для переможця процедури закупівлі:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей;
не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
Відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Вивчивши норми Закону та Особливостей щодо знайденої невідповідності тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі, неможливість Учаснику привести у відповідність вартість тендерної пропозиції до ціни пропозиції, визначеної за результатами електронного аукціону, Замовник вирішив відхилити тендерну пропозицію Скаржника.
Необхідно звернути увагу на позицію Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі— Колегія) викладену в рішенні №14563-р/пк-пз від 29.06.2021, оголошення № UA-2020-12-31-001107-b «Тендерна пропозиція», надана після кінцевого строку подання тендерних пропозицій, не є складовою тендерної пропозиції учасника у розумінні Закону, отже, її невідповідність умовам тендерної документації чи ненадання не може бути підставою відхилення тендерної пропозиції учасника відповідно до вимог статті 31 Закону.
З огляду на те, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством, а органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (стаття 19 Конституції України), а в законодавстві відсутня пряма норма, яка б вказувала, що невідповідність ціни після аукціону – не є невідповідністю тендерної пропозиції. Враховуючи неможливість виправлення проектно-кошторисних документів у частині визначення ціни на етапі укладення Договору, зважаючи на ризики невідповідності Договору тендерній пропозиції, прийнято рішення про відхилення Учасника/Скаржника відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Одночасно інформуємо, що Замовником дотримано принцип недискримінації учасників під час розгляду Пропозицій учасників, а саме – відхиливши Пропозицію Скаржника з наведених підстав, пропозиція останнього Учасника ФОП «Швага Марина Степанівна» також була відхилена на підставі п. 2 пункту 44 Особливостей.
У зв’язку з вищевикладеним, керуючись ст. 19 Конституції України, ст. ст. 1, ст. 29 ст. 33 Закону та п. п. 18, 41, 44, 47, 49 Особливостей пункту 41 Особливостей, п 2.1 Настанови з визначення вартості будівництва -
ПРОШУ:
Відмовити в задоволенні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРАЙМ РОЯЛ БУД» (код ЄДРПОУ: 45672485)» від 25.08.2025р. UA-2025-07-30-005020-a.b1 у закупівлі UA-2025-07-30-005020-a.
Дата опублікування:
29.08.2025 14:31