• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Дрова

Торги не відбулися

344 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 720.00 UAH
Період оскарження: 30.07.2025 11:56 - 04.08.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо незаконного відхилення тендерної пропозиції

Номер: 42d30714685c4245a6dfeb23567485b2
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-30-003789-a.a1
Назва: Скарга щодо незаконного відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 27.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.08.2025 17:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 01.09.2025 12:57
Дата виконання рішення Замовником: 02.09.2025 12:30
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 13216-р/пк-пз від 27.08.2025 року Замовником 02.09.2025 року було скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції Фізична особа-підприємець ПОЙДА АНДРІЙ ЯКОВИЧ (код ЄДРПОУ: 2600613918 за процедурою закупівлі — "Дрова".
Автор: ФОП ПОЙДА АНДРІЙ ЯКОВИЧ, Фізична особа-підприємець ПОЙДА АНДРІЙ ЯКОВИЧ +380679091308 a.j.poida@i.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 9d4328410bbe4f9e3a654a5752d133b1
Заголовок пункту скарги: Незаконне відхилення пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відхилення тендерної пропозиції Фізичної особи-підприємця ПОЙДИ АНДРІЯ ЯКОВИЧА була зафіксовано протоколом розгляду та відхилення тендерної пропозиції щодо закупівлі UA-2025-07-30-003789-a на закупівлю код ДК 021:2015: 03410000-7 - Деревина (Дрова) що подана учасником Фізична особа-підприємець ПОЙДА АНДРІЙ ЯКОВИЧ № 6 від 11 серпня 2025 року (надалі-Протокол).
У протоколі Замовник зазначає, що пропозиція відхилена у зв’язку з тим, що в складі тендерної пропозиції Учасника ДОКУМЕНТ, виданий на ім'я Учасника торгів, ЯКИЙ ПІДТВЕРДЖУЄ ЗАПРОПОНОВАНУ НИМ ЦІНУ ТОВАРУ з урахуванням обсягу поставки і Є таким, що НЕ ВІДПОВІДАЄ технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, у тому числі відповідній технічній специфікації.
Пропозиція відхилена на підставі п.п. 2 п.44 Особливостей, а саме: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 особливостей.
Скаржник не згодний з рішенням замовника в повному обсязі, вважає останнє необґрунтованим та таким, що суперечить законодавству України.
Нижче приведені підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати.
Згідно з п. 2 додатку 2 тендерної документації, а також п.19 додатку 6 тендерної документації учасник має надати у складі тендерної пропозиції документ, виданий на ім’я Учасника торгів, який підтверджує запропоновану ним ціну товару (або ціну/діапазон, що заявлена в межах ринкових цін) з урахуванням обсягу поставки (довідка або експертний висновок компетентних органів (статистика, торгово-промислова палата та/або ДП «Держзовнішінформ», та/або біржа, та/або інші компетентні органи про кон’юнктуру ринку, що видана(ий) на ім’я учасника торгів), не пізніше кінцевого строку подання пропозицій. До даного документу учасник надає копію сертифікату на систему управління якістю ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 9001:2015 органу, що видав документ про кон’юнктуру ринку. Орган, що видав документ про кон’юнктуру ринку, повинен мати спеціалізацію з дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки, про що має бути вказано в відповідному сертифікаті на систему управління якістю. Вказаний документ повинен мати посилання на номер закупівлі в системі електронних закупівель.
У складі тендерної пропозиції Фізичної особи-підприємця ПОЙДИ АНДРІЯ ЯКОВИЧА міститься файл під назвою «Біржова довідка.pdf». У цьому файлі міститься біржова довідка на кон’юнктуру ринку, видана Товарною біржою «УРТБ», яка підтверджує запропоновану ціну учасника торгів. Так, біржовою довідкою були передбачені ціни на товар в діапазоні від 2700,00 до 2800,00 грн/1 куб.м. Учасник, в свою чергу, запропонував меншу ціну, ніж вказана в довідці, а саме 2278,00 грн/1 куб.м.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону закупівлі здійснюються за принципом: максимальна економія, ефективність та пропорційність. Так, у Скаржника є можливість поставити товар за меншими цінами, ніж вказані в біржовій довідці. Економії можливо досягти завдяки низці факторів: наявності персональної знижки, невеликої відстані від складського приміщення до місця поставки, передбаченого замовником та інше.
Слід зазначити, що документацією не передбачено, що ціна пропозиції учасника не може бути меншою за ціну/діапазон цін, вказаних документі, який підтверджує запропоновану ним ціну товару (або ціну/діапазон, що заявлена в межах ринкових цін) з урахуванням обсягу поставки.
Крім цього, не можна порівнювати дані, вказані в біржовій довідці з цінами, вказаними учасником, адже в біржовій довідці не враховані витрати, пов’язані з доставкою продукції, навантажувально-розвантажувальні роботи.
З вищенаведеного вбачається, що учасник не порушив умови документації в цій частині.
Окремо маємо зазначити, що відповідно до п.43 Особливостей під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Документ, який підтверджує запропоновану учасником ціну товару (або ціну/діапазон) по своїй суті не відноситься до документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі. Той факт, що вимога про надання документу передбачена додатком №2 під назвою «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ. Iнфopмaцiя пpo нeoбхiднi тeхнiчнi, якicнi тa кiлькicнi хapaктepиcтики пpeдмeтa зaкупiвлi — тeхнiчнi вимoги дo пpeдмeтa зaкупiвлi», не означає, що цей документ є документом про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.
З вищенаведеного вбачається, що невідповідність документу, який підтверджує запропоновану учасником ціну товару - є невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, яка виправляються в порядку передбаченому п.43 Особливостей.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах, та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи підтверджується наступним.
Дії Замовника щодо прийняття рішення про відхилення пропозиції Фізичної особи-підприємця ПОЙДИ АНДРІЯ ЯКОВИЧА є неправомірними, суперечать законодавству України у сфері публічних закупівель, чим порушують права та охоронювані законом інтереси учасника процедури закупівлі. Оскільки, Скаржником було подано найбільш економічну вигідну пропозицію, яка відповідає всім вимогам замовника, Фізична особа-підприємець ПОЙДА АНДРІЙ ЯКОВИЧ повинний бути визначено переможцем відкритих торгів.
Замовником було порушено основні принципи здійснення закупівель, визначених ст. 5 Закону, зокрема, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника