• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Національний класифікатор "Єдиний закупівельний словник" ДК 021:2015 -39110000-6 Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них (крісла офісні)

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився день назад

180 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 900.00 UAH
Період оскарження: 30.07.2025 11:08 - 04.08.2025 00:00
Період оскарження(за результатами переможця): 16.09.2025 15:36 - 22.09.2025 00:00
Вимога
Є відповідь

ВИМОГА щодо скасування протоколу про відхилення тендерної пропозиції UA-2025-07-30-002687-aта надання мотивованих пояснень

Номер: a6e5557a551646efa65c51fed4ae9130
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-30-002687-a.b2
Назва: ВИМОГА щодо скасування протоколу про відхилення тендерної пропозиції UA-2025-07-30-002687-aта надання мотивованих пояснень
Вимога:
ФОП Павлова Ю.В. подала пропозицію та за результатами аукціону від 08.08.2025 запропонувала найнижчу ціну 169 740,00 грн з ПДВ. 14.08.2025 Замовник відхилив пропозицію, пославшись зокрема на: «ненадання сканованих зразків документів виробника», «ненадання договорів оренди на офісне/комп’ютерне обладнання та меблі», «невідповідність характеристик товару» за інформацією з веб-сайту виробника, а також на «невиправлення» невідповідностей у межах 24 годин. 2) Чому рішення є незаконним і підлягає скасуванню 2.1. Вимога документів, яких тендерна документація не передбачала. Перелік документів пропозиції визначений Додатком 1 ТД (зокрема, Таблиця 1 — довідка про наявність МТБ). Додаток 2 містить технічні вимоги до предмета закупівлі, а не перелік документів, що підлягають поданню. Документи виробника в обсязі, якого вимагав Замовник у протоколі, ТД не встановлювала. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону документи, не передбачені законодавством для учасників, не подаються у складі пропозиції, а їх відсутність не може бути підставою для відхилення. 2.2. 24-годинне «виправлення невідповідностей» не дає права вимагати нові документи поза ТД. За ч. 9 ст. 26 Закону та п. 43 Особливостей (Постанова КМУ №1178) учасник усуває виявлені невідповідності шляхом подання уточнених/нових документів із числа тих, що передбачені ТД. Вимога надати у 24 години окремі договори оренди на ноутбук/принтер/меблі, якщо ТД цього не вимагала, — вихід за межі ст. 26 та п. 43 Особливостей, а невиконання такої позадокументаційної вимоги не може бути підставою відхилення. 2.3. МТБ підтверджено; право користування обладнанням випливає з договору з виробником. У складі пропозиції надано довідку про МТБ (виконання п. 1.1 Додатку 1 ТД). Крім того, за п. 13.9 договору з виробником/постачальником (ТОВ «АМФ Україна») продавець на період дії договору передає в безоплатне користування визначене МТО (ноутбук HP, принтер Xerox WorkCentre 3335, смартфон Samsung Galaxy A54 8/256, стіл, шафи, крісло тощо) з правом перевірки стану МТО та обов’язком повернення. Це є прямою правовою підставою користування МТО та достатнім підтвердженням наявності матеріально-технічної бази без укладення окремих договорів оренди на кожну позицію. 2.4. Оцінка відповідності за «сайтом виробника» — неналежний доказ і не передбачений ТД критерій. Перевірка характеристик має здійснюватися за поданими документами (таблиця відповідності, технічні описи/специфікації, авторизаційний лист, документи виробника/дилера). ТД не встановлювала обов’язку ідентичності даних із веб-сайтом виробника та не надавала сайту презумпції достовірності понад офіційні документи учасника. До того ж абз. перший п. 42 Особливостей надає Замовнику право звернутися до компетентних організацій/виробника для підтвердження — чим Замовник не скористався, обмежившись припущеннями з веб-сторінки. Це не утворює «достовірного» спростування поданих документів у розумінні пп. 1 п. 44 Особливостей. 2.5. Порушення вимог до змісту рішення. П. 46 Особливостей вимагає мотивованого рішення з ідентифікацією конкретних невідповідностей із посиланням на норму ТД/Закону та відповідний документ пропозиції. Протокол № 41 містить загальні формули («не надано», «не відповідає», «недостовірна інформація») без чіткої прив’язки до пунктів ТД і без належних доказів. 2.6. Порушення принципів ст. 5 Закону. Застосовано нерівний і непропорційний підхід: до нашої пропозиції висувалися позадокументаційні вимоги, тоді як до іншого учасника (ФОП Серьогіна Л.М.) такі вимоги не застосовувались/не фіксувались. Це порушує недискримінацію, об’єктивність та принцип максимальної економії (адже відхилено найбільш економічно вигідну пропозицію — 169 740,00 грн з ПДВ). 3) Просимо Скасувати Протокол № 41 від 14.08.2025 про відхилення пропозиції ФОП Павлова Ю.В. як незаконний. Повернутися до розгляду нашої пропозиції виключно за критеріями, визначеними ТД та законом, з урахуванням поданих документів і можливості усунення лише передбачених ТД формальних невідповідностей (п. 43 Особливостей, ч. 9 ст. 26 Закону). Надати мотивовані письмові пояснення через ЕСЗ із покроковим зазначенням: які саме пункти ТД (розділ/пункт/таблиця) і яким документом пропозиції начебто не виконані; чому Замовник вимагав окремі договори оренди, якщо ТД їх не передбачала і право користування МТО випливає з п. 13.9 нашого дилерського/поставочного договору; чому оцінка відповідності здійснювалася на підставі загальних даних веб-сайту виробника всупереч поданим офіційним документам і без звернення до виробника (абз. перший п. 42 Особливостей). — скасувати рішення про визначення переможця, прийняте після незаконного відхилення нашої пропозиції, як похідне від протиправного рішення.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Зі змісту вимоги вбачається, що ФОП Павлова Ю.В. вважає, що Замовником у тендерній документації, затверджений рішенням Уповноваженої особи у формі протоколу від 14.08.2025 № 41, встановлено дискримінаційні вимоги до Учасників, які обмежують конкуренцію кола учасників, порушують вимоги Закону та дозволяють Замовнику визначити переможцем процедури заздалегідь визначеного Учасника на власний розсуд Замовника без дотримання принципу об’єктивної та неупередженої оцінки пропозиції конкурсних торгів Учасників. Частинами 2, 3 статті 5 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) визначено, що, зокрема учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах; замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Відповідно до пункту 31 частини 1 статті 1 Закону тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується Замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Пунктами 3, 4 частини 2 статті 22 Закону встановлено, що у тендерній документації зазначаються, зокрема, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) та інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим Замовником вимогам (у разі потреби). Також Замовник у тендерній документації встановлює необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства, зазначаючи вираз “або еквівалент” згідно з частиною 3 статті 23 Закону. При цьому, еквівалентний товар повинен задовольняти всім технічним характеристикам, зазначеним у тендерній документації, або мати показники не гірші, ніж вказані в зазначеній інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Крісла офісні, що має намір придбати Департамент, будуть розміщені у фронт-офісі Департаменту, у зв’язку з чим для гармонізації та уніфікації зовнішнього вигляду робочих місць та залу прийому заявників всі крісла офісні, що будуть поставлятися за результатами даної процедури, повинні бути однієї моделі, розміру та кольору, про що зазначено у Додатку 2 до тендерної документації, що є невід’ємною частиною закупівельної процедури (далі - Додаток 2 до тендерної документації). Крім того, відповідно до умов Замовника (Додаток 2 до тендерної документації) “Учасник зобов’язаний у складі тендерної пропозиції надати заповнену таблицю відповідності запропонованого Учасником Товару предмету закупівлі технічним вимогам і характеристиками, що вимагаються Замовником, із чітким зазначенням конкретної назви та основних характеристик запропонованого товару”. Відсутність цієї інформації є суттєвою невідповідністю, оскільки: - унеможливлює точну ідентифікацію предмета закупівлі; - унеможливлює проведення об’єктивної перевірки відповідності товару технічним вимогам, визначеним у тендерній документації; - створює ризики постачання продукції, яка не відповідає очікуванням та технічним характеристикам Замовника; - порушує принцип рівності учасників закупівлі. Слід зазначити, що зазначена невідповідність не може бути усунена шляхом надання додаткової інформації або уточнень після завершення строку подання тендерних пропозицій, оскільки це суперечить нормам чинного законодавства, а саме положенням пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості здійснення публічних закупівель) та частини 16 статті 29 Закону. Звертаємо увагу на те, що у складі своєї тендерної пропозиції ФОП Павлова Ю.В. зазначило лише наступне: “Крісло Самба-RC шкірозамінник сірий, Виробник - ТОВ “АМФ Україна”, країна походження - Україна, технічні характеристики товару, співпадають з описом та технічними характеристиками складових товару, що вимагаються Замовником, що викликало сумніви щодо достовірності наданої інформації у Замовника”. Тому, Замовник, маючи право перевіряти достовірність інформації, наданої Учасником ФОП Павлова Ю.В., щоб переконатися у відповідності пропозиції вимогам тендерної документації та законодавству, перевірив дані про продукцію, її характеристики, технічні параметри використовуючи відкриті джерела інформації, такі, як офіційний веб-сайт виробника Товару компанії AMF (https://amf.ua/kreslo_sambarc_khrom_orekh_kozhzam_seryjj_bez_kanta/p222776/?srsltid=afmbooranud9k3euk8aeoryhnxfpq_mv3iwsqlcwfbyirmxjsd7zvfkm), та виявив наступне: Таблиця невідповідностей технічних характеристик запропонованого Учасником товару предмету Закупівлі технічним вимогам і характеристикам, що вимагаються Замовником № з/п Назва технічної характеристики Технічні характеристики товару, що вимагаються Замовником Технічні характеристики товару, що надані Учасником ФОП Павлова Ю.В. Технічні характеристики запропонованого Учасником товару від виробника ТОВ “АМФ-Україна” 1 Висота виробу в нижньому положенні 880 мм 880 мм 860 мм 2 Висота виробу в верхньому положенні 1000 мм 1000 мм 990 мм 3 Діаметр бази 656 мм 656 мм 640 мм 4 Глибина сидіння 420 мм 420 мм 430 мм 5 Ширина сидіння 480 мм 480 мм 460 мм 6 Висота сидіння в піднятому положенні 530 мм 530 мм 530 мм 7 Висота сидіння в опущеному положенні 410 мм 410 мм 400 мм 8 Висота спинки мінімальна 470 мм 470 мм 450 мм 9 Підлокітники Металеві, хромовані з пластиковими накладками ергономічної форми Металеві, хромовані з пластиковими накладками ергономічної форми Дерев’яні Отже, як вбачається з вищевикладеного, технічні характеристики товару запропонованого Учасником ФОП Павлова Ю.В є нібито однаковими з технічними характеристиками предмету закупівлі, але є відмінними від технічних характеристикам цього товару зазначеного на сайті його виробника ТОВ “АМФ-Україна”, а отже твердження Скаржника про те, що Замовник був зобов’язаний прийняти сертифікати та авторизаційний лист виробника Вих. 04/08 від 04.08.2025, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам, є хибним, оскільки пропонований Учасником ФОП Павлова Ю.В. товар не є еквівалентом запитуваному Замовником товару не тільки за моделью, а й за технічними параметрами. Відповідно до частини 9 статті 29 Закону, пропозиція Учасника підлягає відхиленню у разі невідповідності вимогам тендерної документації. Відсутність чітко визначеної моделі товару є такою невідповідністю, що має суттєвий вплив на можливість Замовника здійснити належну оцінку пропозиції. Згідно з пунктом 43 Особливостей здійснення публічних закупівель, зміна предмета закупівлі після завершення строку подання пропозицій не допускається. Уточнення або доповнення пропозиції після аукціону, що фактично змінюють предмет закупівлі (зокрема, додають модель), суперечать вказаним нормам та є неприпустимими. Отже, тендерна пропозиція Учасника ФОП Павлова Ю.В. була правомірно відхилена Замовником через її невідповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, що суперечить вимогам. Відповідно до частини 3 статті 5 Закону, Замовник зобов’язаний забезпечувати рівні умови для всіх Учасників закупівлі. Дозвіл ФОП Павлова Ю.В. усунути недоліки шляхом надання додаткової інформації після завершення аукціону створить необґрунтовану перевагу та порушить принцип рівності. На підставі викладеного, Замовник вважає, що: - відхилення тендерної пропозиції ФОП Павлова Ю.В. було здійснено у повній відповідності до вимог тендерної документації та чинного законодавства; - чітко визначеної моделі товару є суттєвою невідповідністю, що унеможливлює ідентифікацію предмета закупівлі та перевірку відповідності технічним вимогам; - така невідповідність не підлягає усуненню після завершення строку подання тендерних пропозицій; - задоволення скарги суперечитиме принципу рівності учасників та порушить порядок проведення закупівлі; - відповідно, рішення Замовника, оформлене Протоколом № 41 від 14 серпня 2025 року, має бути залишене без змін.
Статус вимоги: Не задоволено
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на рішення про відхилення тендерної пропозиції ( на підставі пункту 44 Постанова №1178 від 12.10.2022р.)

Номер: 1877487e01084240b21f52ff317c5e3c
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-30-002687-a.a1
Назва: СКАРГА на рішення про відхилення тендерної пропозиції ( на підставі пункту 44 Постанова №1178 від 12.10.2022р.)
Скарга:
Дана скарга сформована та подана у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості, Постанова №1178) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей). ДЕПАРТАМЕНТ НАДАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (код ЄДРПОУ 38226516) (далі – Замовник) від 30 липня 2025 року було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), «Національний класифікатор "Єдиний закупівельний словник" ДК 021:2015 -39110000-6 Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них (крісла офісні)» за кодом ДК 021:2015:39110000-6: Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них. Фактичні обставини ФОП Павлова Юлія Володимирівна (далі – Скаржник) подав тендерну пропозицію та взяв участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником, а також виграв аукціон за результатами закупівлі, і далі перебував на стадії кваліфікації із найнижчою ціною тендерної пропозиції. Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 08 серпня 2025 року. Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли наступні учасники: Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція ФОП Павлова Юлія Володимирівна (далі – Скаржник) 169 740,00 UAH з ПДВ 169 740,00 UAH з ПДВ ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ СЕРЬОГІНА ЛЕСЯ МИКОЛАЇВНА 177 600,00 UAH з ПДВ 177 600,00 UAH з ПДВ Учасник - Скаржник запропонував найкращу ціну «169 740,00 грн.» під час аукціону для товар за кодом ДК 021:2015: 39110000-6 — Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них, чим його пропозиція зберігає найбільше коштів кошторису Замовника. 14 серпня 2025 року Замовник ухвалив рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, що було зафіксовано в протоколі відхилення тендерної пропозиції (Протокол № 41) (далі – Протокол). Замовник обґрунтував своє рішення недостовірним та незаконним твердженням: «1.Учасником не надано скановані зразки документів Виробника, що підтверджують якість та походження Товару, запропонованого Учасником (у порушення п. 2 Таблиці 2 «Перелік документів, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності предмета закупівлі технічним, якісним характеристикам»)». Скаржник, ФОП «ПАВЛОВА ЮЛІЯ ВОЛОДИМИРІВНА», вважає, що зазначені рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке:
Дата розгляду скарги: 08.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.08.2025 16:12
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.09.2025 11:42
Дата виконання рішення Замовником: 15.09.2025 14:30
Коментар замовника щодо усунення порушень: Протокол
Автор: ФОП Павлова Юлія Володимирівна, Павлова Юлія Володимирівна +380676305439 pavlovauliavladimirovna@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: dbefe05aa7fe44a38ef02a574e392e73
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Протокол № 41 від 14 серпня 2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника містить наступні підстави:
«Замовник виявив невідповідності в інформації та/або документах, що подані Учасником процедури закупівлі ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Павлова Юлія Володимирівна у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, о 16 год 29 хв. 12 серпня 2025 року розмістив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель.

Згідно з частиною 9 статті 26 Закону Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.

Учасник не виправив виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, що були зазначені в повідомленні, протягом 24 годин з моменту розміщення відповідного повідомлення, а саме:

не надав договори оренди на орендоване майно, на комп’ютерне та телекомунікаційне обладнання (ноутбук марка HP, принтер марка Xerox Work Centre 3335, смартфон мобільний телефон Samsung Galaxy A54 8/256GB Light Violet (SM-A546ELVDSEK), а також на офісні меблі та інше офісне обладнання (стіл письмовий, шафа для паперів, шафа для одягу, крісло операторське).

Також, запропонований Учасником товар “Крісло Самба-RC хром Шкірзамінник сірий” (Виробник - ТОВ “АМФ Україна”) не відповідає технічним характеристикам Замовника. Учасник надав фото товару, вказав назву виробника, надав авторизаційний лист від виробника. Замовником було самостійно перевірено інформацію на офіційному сайті виробника даного Товару. Характеристики надані виробником даного товару не відповідають характеристикам, що надані Учасником Закупівлі. …

З аналізу наведеної таблиці вбачається, що Учасником ФОП Павлова Юлія Володимирівна в п.7 Тендерної пропозиції зазначено найменування товару, виробника та характеристикам, наданим в Таблиці відповідності запропонованого Учасником Товару предмету закупівлі технічним вимогам і характеристикам, що вимагаються Замовником запропонованого ФОП Павлова Юлія Володимирівна.
У зв’язку із зазначенням Учасником недостовірної інформації у Тендерній пропозиції не можливо встановити, які крісла пропонуються Учасником для закупівлі, визначити їх технічні та якісні характеристики та їх відповідність вимогам тендерної документації.
Враховуючи викладене Учасник ФОП Павлова Юлія Володимирівна надав недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів Закупівлі.
Згідно з підпунктом 1 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли Учасник зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку Замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 Особливостей.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.»

Скаржник із такими підставами відхилення не погоджується та повідомляє, що вони є незаконними на підставі наступного:

Щодо умов документації закупівлі:
Відповідно до пункту 1.1. додатку 1 Тендерної документації встановлено:
Таблиця 1
Довідка, яка містить інформацію про наявність в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій

№ з/п Назва та кількість необхідного обладнання, матеріально-технічної бази та технологій відповідно до вимог замовника Назва необхідного обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасника Кількість Зазначення приналеж-
ності*
1 2 3 4 5


* Якщо учасник є власником, зазначається “власний”, в інших випадках – вказується “право користування” механізмів, обладнання та устаткування тощо (договір оренди, договір лізингу, договір надання послуг, договір субпідряду (підряду) або в інший спосіб, визначений законодавством України)
____________________________________ ______________ _________________________
(посада уповноваженої особи учасника) (підпис) (прізвище, ініціали)

Пункт 6 розділу 3 Тендерної документації встановлює - Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі -Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Додаток 2 Тендерної документації встановлює вимоги та Інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі -Вимоги до предмета закупівлі.
При цьому Скаржник звертає увагу, що перелік документів учасника не передбачає вимоги Додатка 2, а тому Замовником порушеному вимоги останього абзацу пункту 44 Особливостей, а саме учасник використав підстави відхилення «не передбачені додатком-переліком документів учасника.»
Перелік наданих документів Скаржником якими належно виконано вимогу пункту 1.1 Додатку 1 Тендерної документації, щодо наявності і щодо відповідності товару: вони додаються до скарги як докази.
1.«Таблиця відповідності.pdf». Документ відображає помітку параметр-до-параметра між вимогами ТД та запропонованим товаром. Таблиця спростовує довід Замовника про «неможливість визначити, які крісла пропонуються» та доводить відповідність предмета закупівлі технічним вимогам.

2.«ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ.pdf». Це технічний опис/специфікація виробника із зазначенням моделі, матеріалів, розмірів, функціоналу, експлуатаційних показників і комплектації. Таблиця спростовує довід Замовника про «неможливість визначити, які крісла пропонуються» та доводить відповідність предмета закупівлі технічним вимогам.

3.«Довідка про наявність МТБ.pdf». Довідка підтверджує наявність у Учасника матеріально-технічної бази та ресурсів для своєчасного постачання товару. Цей документ засвідчує спроможність виконати договір і Довідка, яка містить інформацію про наявність в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій згідно вимоги пункту 1.1. Додатку 1 Тендерної документації. Довідка демонструє, що вимога Замовника про подання договорів оренди була позадокументаційною і не може бути підставою відхилення.

4.«Договір_Поставки_ДИЛЕРСЬКИ…_Україна_ФОП_Павлова-2.pdf». Дилерський (поставочний) договір підтверджує статус Учасника як уповноваженого постачальника/дилера виробника, легальне походження продукції, гарантійні зобов’язання та право на постачання товару в погодженій конфігурації. Цим документом спростовується висновок про «недостовірність інформації» та підтверджується відповідність товару вимогам Тендерної документації, так як учасник має договірні відносини із виробником щодо конкретних параметрів, на які надав згоду учасник в тендерній пропозиції

Окремо, навіть всупереч того, що у тендерній документації була відсутня вимога, і скаржник документально довів наявність МТБ.:
Відповідно до п. 13.9 Договору з виробником/постачальником (ТОВ «АМФ УКРАЇНА») Продавець на період дії Договору передає Покупцю в безоплатне користування матеріально-технічне обладнання (МТО). Перелік МТО визначений у самому пункті: ноутбук марки HP — 1 шт.; принтер марки Xerox WorkCentre 3335 — 1 шт.; смартфон Samsung Galaxy A54 8/256GB Light Violet (SM-A546ELVDSEK) — 1 шт.; стіл письмовий — 1 шт.; шафа для паперів — 1 шт.; шафа для одягу — 1 шт.; крісло операторське — 1 шт. Далі в цьому ж розділі передбачено право Продавця протягом дії Договору перевіряти технічний стан МТО та дотримання умов його експлуатації, а також обов’язок Покупця підтримувати МТО у робочому стані та повернути його після закінчення строку дії Договору у належному стані з урахуванням зносу.
Таким чином, сам Договір містить пряму та достатню правову підставу користування переліченим обладнанням, що підтверджує наявність у Скаржника матеріально-технічної бази для виконання зобов’язань за предметом закупівлі. З огляду на зміст п. 13.9 (у системному зв’язку з наступними пунктами розділу 13), вимога Замовника надати окремі договори оренди на ноутбук, принтер, телефон чи офісні меблі є безпідставною, оскільки питання правомірності користування цим майном врегульоване Договором і підтверджене його умовами. Це безпосередньо спростовує наведений у протоколі відхилення аргумент про «ненадання договорів оренди/правовстановлювальних документів на обладнання».

Аргументи Замовника суперечать ТД і Закону. По-перше, сама Тендерна документація (далі – ТД) чітко встановлює, що перелік документів, які подаються у складі тендерної пропозиції, визначено у Додатку 1, а вимоги до предмета закупівлі — у Додатку 2. Скаржник подав повний комплект документів відповідно до ТД, у тому числі таблицю відповідності, технічні описи, документи виробника/офіційного дилера, авторизаційний лист і підтвердження матеріально-технічної спроможності, що якраз і було передбачено умовами документації. Вимога надати будь-які «скановані договори власності, оренид» додатково до прямо встановленого переліку, а також вимога надати «договори оренди» на комп’ютерну техніку, офісні меблі чи інше офісне обладнання, не міститься у ТД та не може нав’язуватися на етапі кваліфікації. Більше того, у розділі «Інші умови» ТД прямо зазначено, що документи, які не передбачені законодавством для учасників, не подаються у складі пропозиції, а їх відсутність не може бути підставою для відхилення. Саме це правило й порушив Замовник, поклавши в основу відхилення вимоги, яких у ТД немає.
По-друге, ТД детально описує механізм усунення невідповідностей і 24-годинний строк на виправлення, під яким розуміється уточнення або додання документів, подання яких передбачалося ТД. Отже, «усунення невідповідностей» не може бути підставою для вимагання нових документів поза переліком ТД. Вимога Замовника надати в межах 24 годин договори оренди та інші документи, яких ТД не вимагає, суперечить змісту цього механізму, відображеного у ТД, і виходить за межі статті 26 Закону.
По-третє, оцінюючи відповідність предмета закупівлі технічним вимогам, Замовник повинен виходити з документів, наданих у складі пропозиції, — таблиці відповідності, технічних описів, сертифікатів/декларацій, листів виробника/дилера тощо. ТД не встановлює жодної умови про обов’язкову наявність ідентичної інформації саме на офіційному сайті виробника як критерію відповідності або як джерела, що має презумпцію достовірності понад документи учасника. Перекладати зміст поданих документів на загальні відомості з сайту виробника — тим більше без урахування модифікацій під потреби Замовника — неправильно методологічно й суперечить нормам про пропорційність та недискримінацію (ст. 5 Закону), а також виходить за межі встановленого у ТД порядку розгляду пропозицій. До того ж ТД прямо передбачає право Замовника звертатися за підтвердженням інформації до компетентних органів і організацій; натомість Замовник не звернувся до виробника по офіційне роз’яснення щодо модифікації товару, а вдався до припущень за веб-сторінкою. Така заміна офіційних підтверджень припущеннями не утворює «достовірного» доказу недостовірності у розумінні підпункту 1 пункту 44 Особливостей № 1178
Скаржник наголошує, що запропонований товар відповідає технічним характеристикам ТД. Це підтверджується таблицею відповідності, технічними описами та документами виробника/дилера, долученими у складі пропозиції, а також авторизаційним листом. Конкретна конфігурація поставки була погоджена під технічні потреби Замовника і здійснюється Скаржником як уповноваженим дилером у межах спеціального замовлення; тому на загальнодоступному сайті виробника може бути відсутній опис саме цієї модифікації, що жодним чином не свідчить про невідповідність або «недостовірність» даних Скаржника. ТД не вимагала, щоб характеристики товару дублювалися на сайті виробника; отже, посилання Замовника на сайт — це довільний, недокументальний критерій, не передбачений умовами закупівлі.
З огляду на наведене висновок Замовника про «недостовірність інформації» є юридично необґрунтованим і фактично недоведеним. Підпункт 1 пункту 44 Особливостей № 1178 дозволяє відхилити пропозицію, якщо встановлено саме факт подання недостовірних відомостей, що є суттєвими для визначення результатів торгів. Такий факт має підтверджуватися належними доказами, зокрема офіційними документами виробника чи іншим об’єктивним спростуванням поданих у складі пропозиції матеріалів, а не припущеннями на основі загальної веб-інформації, яка не враховує погоджену модифікацію товару. За відсутності належного доказу замовник не має права кваліфікувати відомості як «недостовірні» і застосовувати пункт 44 Особливостей № 1178.
Скаржник у повному обсязі та належним чином виконав вимоги ТД. Подано всі документи, прямо визначені Додатком 1 для підтвердження відповідності кваліфікаційним вимогам і відсутності підстав для відмови; надано інформацію і документи щодо технічних, якісних і кількісних характеристик згідно з Додатком 2; забезпечено оформлення й подання пропозиції у спосіб, визначений розділом 3 ТД; дотримано мовних, електронних і підписних вимог; у відповідь на повідомлення про усунення невідповідностей Скаржник діяв добросовісно в межах ТД і Закону. Вимога Замовника доносити документи, яких ТД не передбачає, виходила за межі як ТД, так і частини дев’ятої статті 26 Закону, а тому невиконання такої вимоги не може тягнути негативних наслідків для учасника.
Протокол відхилення не відповідає вимогам пункту 46 Особливостей № 1178, оскільки не ідентифікує конкретну норму тендерної документації або законодавства, невиконання якої стало підставою для відхилення, та не описує чітко встановлену невідповідність із посиланням на відповідний розділ/пункт ТД і конкретний документ пропозиції. Натомість викладено узагальнені формулювання («не надано…», «не відповідає…», «недостовірна інформація…») без прив’язки до визначених у ТД вимог і без належної аргументації, що саме не виконано. Такий спосіб оформлення рішення не дозволяє ані перевірити правомірність висновків Замовника, ані реалізувати механізм усунення невідповідностей, передбачений законом, і фактично позбавляє учасника ефективного права на захист. За змістом пункту 46, рішення за результатами розгляду має бути мотивованим та відображати конкретну, встановлену невідповідність вимогам ТД; відсутність такої конкретизації є самостійним порушенням процедури розгляду.

Крім того, рішення про відхилення суперечить пункту 44 Особливостей № 1178, оскільки Замовник застосував підстави, яких не передбачено ні ТД, ні самим пунктом 44 як вичерпним переліком. Зокрема, вимога надати договори оренди на офісне/комп’ютерне обладнання та меблі не встановлена ТД і була висунута вже після подання пропозицій; так само «перевірка» відповідності товару за загальнодоступною веб-сторінкою виробника не є передбаченим ТД або пунктом 44 критерієм встановлення невідповідності чи «недостовірності» відомостей. Підстава «надання недостовірної інформації» (пп. 1 п. 44) може застосовуватися лише за наявності належних і допустимих доказів, що спростовують подані у складі пропозиції документи (технічні описи, таблицю відповідності, листи виробника/дилера тощо). Замовник таких доказів не навів, підмінивши їх зовнішнім веб-ресурсом і додатковими вимогами поза ТД, чим неправомірно розширив перелік підстав для відхилення та порушив вимоги статті 22 Закону щодо незмінності та визначеності умов документації.
У сукупності наведене свідчить, що Протокол про відхилення є протиправним, прийнятим із перевищенням наданих повноважень і з порушенням порядку та принципів здійснення закупівель. Замовник не здійснив повну й об’єктивну оцінку наданих документів, не конкретизував невідповідність, неправильно застосував пункт 43 Особливостей та фактично проігнорував належні офіційні документи про відповідність, безпечність і походження товару. Відповідно до статті 18 Закону підлягає скасуванню рішення про відхилення та поновленню розгляду пропозиції Учасника з урахуванням усіх поданих документів і можливості усунення формальних невідповідностей, які не змінюють предмет закупівлі, марку чи модель.
Таким чином, Скаржник вважає, що дії Замовника з відхилення пропозиції на такій підставі є протиправними та суперечать основоположним принципам Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема принципу недискримінації та об’єктивної оцінки. Просимо Антимонопольний комітет України врахувати надані докази та вжити заходів реагування для поновлення порушених прав Скаржника шляхом скасування рішення про відхилення пропозиції. Замовник уникав підписання договору протягом основного терміну для його укладення та зазначив «недостовірні твердження» щодо дій Замовника.
З огляду на викладене, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника є незаконним та підлягає скасуванню. Скаржник має всі правові підстави для звернення до Антимонопольного комітету України зі скаргою про неправомірне відхилення його тендерної пропозиції.

1.2. Щодо дискримінаційного і незаконного визначення переможцем учасника номер 2
Окремо звертаємо увагу Колегії на ознаки вибіркового та дискримінаційного підходу Замовника під час розгляду пропозиції іншого учасника — ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ СЕРЬОГІНА ЛЕСЯ МИКОЛАЇВНА (РНОКПП 3176817121). За наявними матеріалами ЕСЗ та оприлюдненими документами вбачаються відмінні стандарти перевірки: до нашої пропозиції Замовник висував додаткові вимоги, не передбачені ТД (зокрема, договори оренди/власності на офісне та комп’ютерне обладнання, меблі), тоді як до вказаного учасника такі документи не витребувались і відсутні сліди розміщення аналогічного повідомлення про усунення невідповідностей.

Крім того, щодо нашої пропозиції Замовник посилався на «перевірку інформації на сайті виробника» як на підставу сумніву у відповідності характеристик товару, хоча ТД такого способу верифікації не передбачала. Водночас щодо пропозиції ФОП Серьогіної Л.М. аналогічної перевірки на достовірність за сайтами виробників не проводилось або принаймні не зафіксовано у матеріалах розгляду. Тобто різні підходи до джерел доказів і стандарту доказування були застосовані до різних учасників у межах однієї процедури, що суперечить вимозі однакового та неупередженого ставлення.

Зазначені обставини свідчать про порушення принципів ст. 5 Закону (недискримінація, об’єктивність та неупередженість оцінки, добросовісна конкуренція, пропорційність, а також максимальна економія та ефективність), адже пропозиція Скаржника, що була найбільш економічно вигідною, відхилена за підставами, яких не містить ТД, тоді як до іншого учасника з вищою ціною фактично застосовано м’якший стандарт перевірки і його визначено переможцем. Така практика спотворює конкуренцію, змінює правила гри «після факту» та призводить до необґрунтованих витрат бюджетних коштів.

Просимо Колегію оцінити наведені дії Замовника в сукупності як прояв вибіркового застосування вимог ТД та нерівного підходу до учасників, що порушує ст. 5 Закону і логіку Особливостей №1178, та в межах повноважень: скасувати рішення про відхилення нашої пропозиції і (за наявності) скасувати рішення про визначення переможця, зобов’язавши Замовника повторно та однаково для всіх учасників перевірити документи і відповідність предмета закупівлі виключно за критеріями, прямо передбаченими ТД і законом.



2. Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3)відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Також, учасник - Скаржник запропонував ціну «169 740,00 грн. з пдв» під час аукціону для предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015: 39110000-6 — Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них, яка найбільше зберігає відсотків бюджету Замовника відносно очікуваної вартості, та при цьому безпідставно відхиливши її Замовник порушує принцип максимальної економії відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.

Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону та на підставі зазначеного вище,

Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)