• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Поточний ремонт дорожнього покриття по вул. Партизанська в селищі Ружин Бердичівського району Житомирської області

Кваліфікація

від початку періоду пройшло 30 робочих днів

2 953 005.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 765.03 UAH
Період оскарження: 29.07.2025 16:34 - 03.08.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

Скарга щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції, порушення законодавства про публічні закупівлі.

Номер: b4dcfb06b0e04b6ab9742a92054efcfd
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-29-010097-a.a2
Назва: Скарга щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції, порушення законодавства про публічні закупівлі.
Скарга:
Дата розгляду скарги: 23.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.09.2025 16:50
Автор: Виробничо-комерційна фірма "Урарту", Крисюк Роман Анатолійович 380674104631 urartu@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4aa2fb3c84bb411ebfa25417470bd70d
Заголовок пункту скарги: Скарга щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції, порушення законодавства про публічні закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Скарга щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції, порушення законодавства про публічні закупівлі.


І. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати:

29 липня 2025 року Управлінням житлово-комунального господарства, благоустрою, комунальної власності, стратегічного розвитку, транспорту, містобудування, архітектури та будівництва Ружинської селищної ради (далі - Замовник) було оголошено про проведення відкритих торгів з особливостями по предмету: «Поточний ремонт дорожнього покриття по вул. Партизанська в селищі Ружин Бердичівського району Житомирської області (код ДК 021:2015: 45230000-8 – Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь), очікувана вартість - 2 953 005,60

572 739 614,00 грн., ідентифікатор закупівлі - UA-2025-07-29-010097-a

Для участі у закупівлі пропозиції було подано наступними учасниками:
- ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "АВТОМАГІСТРАЛЬ" з ціною – 2 442 000,00 грн.;
- Виробничо-комерційна фірма "Урарту" (Скаржник) з ціною – 2 442 150,00 грн.;
- ПП "АК-ІНВЕСТБУД з ціною – 2 950 004,34 грн.

Відповідно до п.37 Особливостей:
Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, дванадцятої, шістнадцятої, абзацу першого частини чотирнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації.

Тендерну пропозицію Скаржника було визначено найбільш економічно вигідною після відхилення пропозиції ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "АВТОМАГІСТРАЛЬ" Протокольним рішення уповноваженої особи №7 від 12.08.2025р.

За результатами розгляду Замовником найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції Скаржника, 12.09.2025 року було розміщено Протокольне рішення №12 від 12.09.2025р. про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, згідно якого тендерну пропозицію Скаржника було відхилено на підставі абзацу 2 та 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей- тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та вимогам щодо предмету закупівлі тендерної документації .


ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА «УРАРТУ» не погоджується з рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції та вважає таке рішення Замовника незаконним, протиправним, дискримінаційним, прийнятим з грубим порушенням норм чинного законодавства у сфері здійснення публічних закупівель. Скаржник вважає, що Замовник неналежним чином здійснив оцінку та розгляд тендерних пропозицій, не дослідив ( або не бажав дослідити) належним чином документи тендерної пропозиції, що призвело до неправомірного відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі.

Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи:


Підставами для відхилення тендерної пропозиції скаржника стало наступне:
Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника виявлені наступні невідповідності:
1. Кошторисна документація Учасника повинна бути підписана сертифікованим інженером - проектувальником з печаткою, в тому числі і Договірна ціна Учасника.
При вивченні кошторисної документації Учасника було встановлено відсутність підпису сертифікованого – інженера проектувальника з печаткою. Оригінальний підпис та печатка – це фізичний відбиток, який ставиться власноруч особою та містить унікальні характеристики, що підтверджують його автентичність на який накладений підпис та печатка сканується у форматі .pdf додається до тендерної пропозиції учасника.
На усіх кошторисних документах Учасника у форматі pdf наявні зображення підпису та печатки, а не сам підпис та печатка, що означае, що на документірозміщено лише візуальне зображення – графічний елемент, що імітує підпис та печатку, а не їх справжні, юридично значущі екземпляри, зокрема встановлений графічниий обєкт на кошторисних документах маркірується позначкою «image-». Це зображення не має юридичної сили, як оригінальний підпис та печатка, і не підтверджує автентичність документа. Вказані факти підтверджуються скріншотами документів Учасника.

За даною підставою повідомляємо наступне:

Відповідно до пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме, зокрема:
2. інформації та документів, які підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі (Технічне завдання) згідно додатку 2 до тендерної документації;

Додаток № 2 до тендерної документації Замовника торгів містив наступну вимогу Замовника:

На підтвердження відповідності пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам учасник надає: календарний графік виконання робіт; договірну ціну; дефектні акти; зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва; локальні кошториси (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням будівельного технологічного процесу); підсумкової відомості ресурсів; відомості обсягів робіт; розрахунку загальновиробничих витрат до локальних кошторисів; розрахунку прибутку та адміністративних витрат, розрахунку кошторисної заробітної плати виходячи із середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку планує отримати на об’єкті будівництва.
Розрахунок договірної ціни (договірна ціна) повинен бути розрахований та виконаний згідно Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» за допомогою ліцензійного програмного комплексу АВК-5 або іншого ліцензованого програмного комплексу. Розрахунок договірної ціни, виготовлений у програмному комплексі АВК-5 або іншого ліцензованого програмного комплексу, підписаний сертифікованим кошторисником, відповідно до вимог Технічного завдання, прикріплюються до пропозиції у форматі .pdf .
Кошторисні розрахунки повинні повністю відповідати усім показникам (назва та кількість), передбачених у об`ємах робіт та інших показниках, передбачених у Додатку 2 до тендерної документації.
Кошторисна документація Учасника повинна бути підписана сертифікованим інженером - проектувальником з печаткою, в тому числі і Договірна ціна Учасника.

На підтвердження даної вимоги Замовника в складі тендерної пропозиції скаржника було надано ( завантажений в систему) файл 2. Дц партизанська.rar, який містить в собі всі розрахунки та кошториси у повному обсязі, що були визначені додатком № 2 до тендерної документації, в тому числі була надана відомість про обсяг робіт, що відповідає вимогам додатку № 2 до тендерної документації.
Твердження Замовника, що описано в підставі відхилення «Було встановлено відсутність підпису сертифікованого інженера – проектувальника з печаткою» є неправдивим, та не відповідає дійсності. Замовник умисно вводить в оману, в тому числі комісію АМКУ, у своїх намаганнях знайти хоч якусь причину для відхилення тендерної пропозиції ВКФ «УРАРТУ».
Вся кошторисна документація учасника містить в тому числі підпис сертифікованого інженера – проектувальника та печатку ( Кир’ях О.В.), який надає послуги інженера – кошторисника відповідно до Цивільно-правовий договір №01/08-2 від 01.08.2025р., а на момент подання скарги є штатним працівником Скаржника. За таких обставин вважаємо що вимога Замовника в цій частині була виконана належним чином та у повному обсязі.

Отже, обгрунтовано вважаємо, що відхилення в цій частині скарги є незаконним та таким що грунтується на власних припущеннях, та субєктивній думці замовника. Замовник не надав жодного доказу ( крім власної думки) про те, що підпис та/або печатка інженера -проектувальника є недійсною. Також хочемо зазначити, що Замовник не наділений будь-якими відповідними повноваженнями, для того щоб «на глаз» визначати оригінальність або неоригінальність підпису та печатки.


2. Крім того, учасник не надав розрахунок кошторисної заробітної плати виходячи із середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку планує отримати на обєкті будівництва в розмірі застосованому при розрахунку договірної ціни, а саме 18 570,02 грн. натомість долучив не підписаний інженером-проектувальником з печаткою та уповноваженою особою Учасника розрахунок розміру середньомісячної кошторисної заробітної плати, яка враховується при визначенні вартості будівництва на підставі даних організації Виробничо-комерційна фірма «Урарту» на (розрахунковий період 2025р) в розмірі 18 594,50 грн. Зазначена невідповідність призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції. Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню п.44 Особливостей, оскільки не відповідає технічній специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, оскільки вказані невідповідності в інформації та/або документах не можуть бути усунені учасником процедури закупівлі відповідно до п.43 Особливостей.

За даною підставою повідомляємо наступне:

Згідно з Додатком 2 ТД «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі»:
Вимоги до виконання розрахунку договірної ціни пропозиції.
На підтвердження відповідності пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам учасник надає: календарний графік виконання робіт; договірну ціну; дефектні акти; зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва; локальні кошториси (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням будівельного технологічного процесу); підсумкової відомості ресурсів; відомості обсягів робіт; розрахунку загальновиробничих витрат до локальних кошторисів; розрахунку прибутку та адміністративних витрат, розрахунку кошторисної заробітної плати виходячи із середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку планує отримати на об’єкті будівництва.
Розрахунок договірної ціни (договірна ціна) повинен бути розрахований та виконаний згідно Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» за допомогою ліцензійного програмного комплексу АВК-5 або іншого ліцензованого програмного комплексу. Розрахунок договірної ціни, виготовлений у програмному комплексі АВК-5 або іншого ліцензованого програмного комплексу, підписаний сертифікованим кошторисником, відповідно до вимог Технічного завдання, прикріплюються до пропозиції у форматі .pdf .
Скаржник на підтвердження відповідності пропозиції, надав «Розрахунок розміру середньомісячної кошторисної заробітної плати, яка враховується при визначенні вартості будівництва на підставі даних організації Виробничо-комерційна фірма "Урарту", який зроблено відповідно до пункту 4 Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженого наказом Мінрегіону від 20.10.2016 № 281 та зареєстрованого у Мін’юсті 11.11.2016 за № 1469/29599, чим виконав вимогу умов ТД. На підставі даних розрахунків, розмір середньомісячної кошторисної заробітної плати на 2025 рік у ВКФ «Урарту» склав 18 594,50 грн.
Відповідно з листом Державного агенства відновлення та розвитку інфраструктури України Державне підприємство «Національний інститут розвитку інфраструктури»
№ 19.1-19-98 від 06.03.2025р. «Про рівень кошторисної заробітної плати», повідомлено наступне:
«Відповідно до пункту 4 Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженого наказом Мінрегіону від 20.10.2016 № 281 та зареєстрованого у Мін’юсті 11.11.2016 за № 1469/29599 (далі - Порядку), замовник самостійно повинен визначити рівень кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості об’єктів будівництва, але у розмірі не нижчому ніж середньомісячна заробітна плата у будівництві (у розрахунку на одного штатного працівника) за попередній звітний рік, що оприлюднюється центральним органом виконавчої влади в галузі статистики, збільшена на прогнозний індекс споживчих цін на поточний рік (у середньому до попереднього року).
Мінімальний розмір кошторисної заробітної плати для звичайних умов будівництва за розрядом складності робіт 3,8, що повинен застосовуватися замовником при визначенні вартості об'єктів будівництва в 2025 році, складає 18 570,02 грн. Такий рівень заробітної плати розрахований за алгоритмом, представленим у Порядку та базується на оприлюдненій Державною службою статистики України інформації щодо середньомісячної заробітної плати у будівництві за 12 місяців 2024 року, яка складає 16 928,00 грн, та прогнозному індексі споживчих цін на поточний рік, який складає 109,7 % відповідно до Основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2025-2027 роки, схвалених постановою Кабінету Міністрів України від 28.06.2024 № 780 «Про схвалення основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2025-2027 роки».
Замовник умовами ТД не визначив рівень кошторисної заробітної плати.
Умова в ТД Замовника: «Розрахунок договірної ціни (договірна ціна) повинен бути розрахований та виконаний згідно Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» за допомогою ліцензійного програмного комплексу АВК-5 або іншого ліцензованого програмного комплексу». Що також виконано ВКФ «Урарту», а саме:
з 03.03.25 введене оновлення ПК АВК-5 до редакції 3.10.0, яким прийнятий рівень середньомісячної заробітної плати в розмірі 18 570,02 грн.
Враховуючи те що тендерна документація не містила визначення рівня кошторисної заробітної плати, та те що розмір середньомісячної кошторисної заробітної плати на 2025 рік у ВКФ «Урарту» перевищує мінімальний розмір кошторисної плати, з метою зменшення вартості при розрахунку договірної ціни, застосований рівень кошторисної заробітної плати склав 18 570,02 грн.
Нове в АВК-5 редакції 3.10.0

1. За замовчуванням прийняті наступні показники для розрахунку заробітної плати:

1.1 Значення середньомісячної тривалості робочого часу розраховані із умов тривалості воєнного стану до 8 травня 2025 року:
- для ТС №№ 1-7; 11-21 (у відповідності з даними щодо 40-годинного робочого тижня) – 169,58;
- ТС №№ 8-10 (у відповідності з даними щодо 30-годинного робочого тижня) – 127,5;
- ТС № 22 (у відповідності з даними щодо 36-годинного робочого тижня) – 153.

1.2 Рівень середньомісячної заробітної плати відповідає мінімально допустимому значенню, яке може бути враховане при складанні інвесторської кошторисної документації у 2025 році. Це значення розраховано на підставі даних, оприлюднених на офіційному веб-сайті Державної служби статистики щодо середньомісячної заробітної плати у будівництві за 2024 рік, та індексу споживчих цін на 2025 рік (Постанова Кабінету Міністрів України від 28 червня 2024 р. № 780 «Про схвалення основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2025-2027 роки») і складає:

16928 * 1,097 = 18570,02 грн

2. Враховані Усереднені показники вартості експлуатації дорожніх машин і механізмів станом на 25.02.2025.

3. Значення відпускних цін для матеріалів та устаткування виведені станом на 1.02.2025. з урахуванням індексів цін виробників промислової продукції (оприлюднені в розділі «Економічна діяльність» на сайті Державної служби статистики).
Примітка: Звертаємо увагу, що зазначені ціни запропоновані у якості орієнтиру та мають бути уточнені при складанні ПКД відповідно до чинних нормативних вимог за результатами проведеного аналізу.

4. Значення параметрів для визначення розміру коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами (витрата П145) прийняті згідно з Постановою КМУ 780 від 28 червня 2024 р. «Про схвалення основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2025—2027 роки».

Розрахунок розміру середньомісячної кошторисної заробітньої плати не є кошторисним розрахунком даної закупівлі, а є загальним розрахунком розміру середньомісячної кошторисної заробітньої плати підприємства Скаржника на період 2025р., тобто не є кошторисною документацією, як її тлумачить замовник, та містить електронний підпис Уповноваженої особи на участь у закупівлі та окремо повідомляємо, що не було конкретної вимоги на підпис саме цього розрахунку інженером-проектувальником з печаткою.
Також повідомляємо, що не підписаний інженером-проектувальником з печаткою та уповноваженою особою Учасника розрахунок розміру середньомісячної кошторисної заробітної плати, відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, замовник був зобов’язаний звернутись до учасника з вимогою про усунення невідповідностей, в порядку, визначеному пунктом 43 Особливостей.
Не надавши скаржнику вимоги про усунення невідповідностей Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель та пункт 43 Особливостей.

Отже, замовник був зобов’язаний звернутись до учасника з вимогою про усунення невідповідностей, в порядку, визначеному пунктом 43 Особливостей.
Не надавши скаржнику вимоги про усунення невідповідностей Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель та пункт 43 Особливостей.

Зазначені дії Замовника є дискримінаційними по відношенню до ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА «УРАРТУ» та порушують норми ст. 5 Закону, а також норму Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників процедури закупівлі, здійснити об’єктивний та чесний вибір переможця.
Виходячи з вищенаведеного, керуючись статтями 5,7,9,18,28,31 Закону, та пунктами 41,44,52-64 Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року,
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження

Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції, порушення законодавства про публічні закупівлі

Номер: e58f1e88870249c5bbcc11fd7da9c898
Ідентифікатор запиту: UA-2025-07-29-010097-a.a1
Назва: Скарга щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції, порушення законодавства про публічні закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 02.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.08.2025 14:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.09.2025 15:21
Дата виконання рішення Замовником: 08.09.2025 10:58
Коментар замовника щодо усунення порушень: Порушення усунуто шляхом скасування рішення замовника
Автор: Виробничо-комерційна фірма "Урарту", Крисюк Роман Анатолійович 380674104631 urartu@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 8a04f0749aec42c99ffbe5e2dc82adb8
Заголовок пункту скарги: Скарга щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції, порушення законодавства про публічні закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: І. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати:

29 липня 2025 року Управлінням житлово-комунального господарства, благоустрою, комунальної власності, стратегічного розвитку, транспорту, містобудування, архітектури та будівництва Ружинської селищної ради (далі - Замовник) було оголошено про проведення відкритих торгів з особливостями по предмету: «Поточний ремонт дорожнього покриття по вул. Партизанська в селищі Ружин Бердичівського району Житомирської області (код ДК 021:2015: 45230000-8 – Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь), очікувана вартість - 2 953 005,60

572 739 614,00 грн., ідентифікатор закупівлі - UA-2025-07-29-010097-a

Для участі у закупівлі пропозиції було подано наступними учасниками:
- ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "АВТОМАГІСТРАЛЬ" з ціною – 2 442 000,00 грн.;
- Виробничо-комерційна фірма "Урарту" (Скаржник) з ціною – 2 442 150,00 грн.;
- ПП "АК-ІНВЕСТБУД з ціною – 2 950 004,34 грн.

Відповідно до п.37 Особливостей:
Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, дванадцятої, шістнадцятої, абзацу першого частини чотирнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації.

Тендерну пропозицію Скаржника було визначено найбільш економічно вигідною після відхилення пропозиції ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "АВТОМАГІСТРАЛЬ" Протокольним рішення уповноваженої особи №7 від 12.08.2025р.

За результатами розгляду Замовником найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції Скаржника, 15.08.2025 року було розміщено Протокольне рішення №18 від 15.08.2025р. про відхилення тендерної пропозиції Скаржника на підставі абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей- тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та вимогам щодо предмету закупівлі тендерної документації .
ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА «УРАРТУ» не погоджується з рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції та вважає таке рішення Замовника незаконним, протиправним, дискримінаційним, прийнятим з грубим порушенням норм чинного законодавства у сфері здійснення публічних закупівель. Скаржник вважає, що Замовник неналежним чином здійснив оцінку та розгляд тендерних пропозицій, не дослідив ( або не бажав дослідити) належним чином документи тендерної пропозиції, що призвело до неправомірного відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі.

Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи:


Підставами для відхилення тендерної пропозиції скаржника стало наступне:
Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника виявлені наступні невідповідності:
1. Пунктом 1.2.1 Додатку 4 до тендерної документації вимагалось надати довідку про наявність основних працівників, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг відповідно до предмета закупівлі.
Пунктом 1.2.2 Додатку 4 до тендерної документації вимагалось додавання копій наказів на призначення (вступ)на посаду або копії інших документів (трудових договорів, цівільно-правових угод, трудових книжок, тощо).
Учасником надано довідку від 04.08.2025 №04/08/24, в якій вказано, що дорожній робітник Ованян Огаджан Азатович, що є штатним працівником згідно наказу №10-к від 30.04.2025р. У вказаному наказі відсутня інформація про призначення дорожнім робітником Ованяна Огаджана Азатовича, що є невідповідністю вимогам тендерної документації.
2. Пунктом 1.2.5 Додатку 4 до тендерної документації вимагалась довідка про наявність в учасника працівників які мають необхідні знання та досвід . Зокрема «Довідка обов’язко повинна містити інформацію про наявність:
● Інженер з охорони праці, або особа, яка виконує його функції (з наданням чинного посвідчення та протоколу/ витягу з протоколу на підтвердження перевірки знань з питань охорони праці, пожежної безпеки, електробезпеки.) ;
Учасником не надано підтвердження перевірки знань з електробезпекиінженера з охорони праці Мельничука Олександра Вікторовича, що є невідповідністю вимогам тендерної документації;
3. Пунктом 1.2.4 Додатку 4 до тендерної документації вимагалось на підтвердження кваліфікованості робітників надати документи, що підтверджують професійні компетентності згідно робітничої професії (копії протоколу/витягу з протоколу комісії перевірки знань, копії чинних посвідчень працівників).
Учасником не надано підтвердження професійних компетентностей згідно робітничої професії «дорожній робітник» працівників, що зазначені в довідці від 04.08.2025 №04/08/24, що є невідповідністю вимогам тендерної документації.

За даною підставою повідомляємо наступне:

Відповідно до пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:
1. форма «Тендерна пропозиція» згідно додатку 1 до тендерної документації;
2. інформації та документів, які підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі (Технічне завдання) згідно додатку 2 до тендерної документації;
3. перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції згідно додатку 4 до тендерної документації;

Додаток № 4 до тендерної документації Замовника торгів містив вимогу про необхідність підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід».
ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА «УРАРТУ» погоджується з наявністю невідповідностей у поданих документах тендерної пропозиції за вказаним кваліфікаційним критерієм, Однак хоче зазначити, що у відповідності до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, замовник був зобов’язаний звернутись до учасника з вимогою про усунення невідповідностей, в порядку, визначеному пунктом 43 Особливостей.
Не надавши скаржнику вимоги про усунення невідповідностей Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель та пункт 43 Особливостей.

2. Згідно проведеного розгляду тендерна пропозиція Учасника не відповідає вимогам встановленими у Тендерній документації Замовника. Учасник не виконав вимоги технічного завдання Додаток 2 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі, а саме, кошторисні розрахунки повинні повністю відповідати усім показникам (назва та кількість), передбачених у об’ємах робіт та інших показниках, передбачених у Додатку 2 до тендерної документації. Учасником надано Відомість обсягів робі, що не враховує всіх показників, зазначених в об’ємах робіт технічного завдання Додатку 2 до тендерної документації.

За даною підставою повідомляємо наступне:
Відповідно до додатку № 2 до тендерної документації На підтвердження відповідності пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам учасник надає: календарний графік виконання робіт; договірну ціну; дефектні акти; зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва; локальні кошториси (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням будівельного технологічного процесу); підсумкової відомості ресурсів; відомості обсягів робіт; розрахунку загальновиробничих витрат до локальних кошторисів; розрахунку прибутку та адміністративних витрат, розрахунку кошторисної заробітної плати виходячи із середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку планує отримати на об’єкті будівництва. Розрахунок договірної ціни (договірна ціна) повинен бути розрахований та виконаний згідно Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» за допомогою ліцензійного програмного комплексу АВК-5 або іншого ліцензованого програмного комплексу. Розрахунок договірної ціни, виготовлений у програмному комплексі АВК-5 або іншого ліцензованого програмного комплексу, підписаний сертифікованим кошторисником, відповідно до вимог Технічного завдання, прикріплюються до пропозиції у форматі pdf .
Додатком 2 Тендерної документації передбачено:
Об'єми робіт
№ Найменування робіт і витрат Одиниця
виміру Кількість Примітка
1 2 3 4 5
1 Ущільнювання вирівнюючих шарів основи автогрейдером: із щебенево-піщаної суміші 100 м³ 4,51
2 Готова піщано-щебенева суміш N4, розмір зерен понад 0 до 40 мм, марка М800 м³ 567,053
3 Улаштування покриття з гарячих асфальтобетонних сумішей при ширині смуги до 4,5 м, верхнього шару товщиною 50 мм 1000 м² 3,645
4 Суміші асфальтобетонні гарячі і теплі [асфальтобетон щільний] (дорожні)(аеродромні), що застосовуються у верхніх шарах покриттів, дрібнозернисті, тип Б, марка 1 т 433,755
5 Розливання в’яжучих матеріалів 1 т 2,552
6 Емульсія бітумна, дорожня т 2,5519

На підтвердження даної вимоги Замовника в складі тендерної пропозиції скаржника було надано ( завантажений в систему) файл 2. Дц партизанська.rar, який містить в собі всі розрахунки та кошториси у повному обсязі, що були визначені додатком № 2 до тендерної документації, в тому числі була надана відомість про обсяг робіт, що відповідає вимогам додатку № 2 до тендерної документації.
. Згідно вимог до виконання розрахунку договірної ціни пропозиції ВКФ «УРАРТУ» надала на підтвердження відповідності пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам всі необхідні документи файл «2.дц партизанська», який включає:
- календарний графік виконання робіт;
- договірну ціну (202_ДЦ_ДЦ_3);
- дефектні акти (202_ДЦ_ДФ_02-01-01);
- зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва (202_ДЦ_ЗКР_5);
- локальні кошториси (складені відповідно до технічного завдання з урахуванням будівельного технологічного процесу) (202_ДЦ_ЛК1_02-01-01);
- підсумкової відомості ресурсів (202_ДЦ_ПВР);
- відомості обсягів робіт(202_ДЦ_ВОБ_1);
- розрахунку загальновиробничих витрат до локальних кошторисів (202_ДЦ_ЗВВЛК_02-01-01);
- розрахунку прибутку та адміністративних витрат (202_ДЦ_ДЦ_4);
- розрахунку кошторисної заробітної плати виходячи із середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку планує отримати на об’єкті будівництва.
Тлумачення Замовника щодо невиконання вимог Тендерної документації: «Кошторисні розрахунки повинні повністю відповідати усім показникам (назва та кількість), передбачених у об’ємах робіт та інших показниках, передбачених у Додатку 2 до тендерної документації» некоректні, так як Відомість обсягів робіт це не кошторисний розрахунок, а кошторисний документ на основі якого проводяться кошторисні розрахунки вартості робіт. Вона містить лише обсяг робіт, без врахування матеріалів
Що таке «кошторисні розрахунки». Згідно п1.2 Розділу 1.Загальні положення «Настанови визначення вартості будівництва», це:
- договірна ціна – кошторис, яким визначається вартість будівельних робіт, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена у договорі;.
- зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва – кошторисний документ, який визначає повну кошторисну вартість об’єкта будівництва або його черги, який включає кошторисну вартість будівельних робіт, витрати на придбання устаткування, меблів та інвентарю, а також інші витрати, та складається на основі об’єктних кошторисів та/або об’єктних кошторисних розрахунків і кошторисних розрахунків на окремі види витрат;
- кошторисний розрахунок – кошторисний документ, який визначає кошторисну вартість окремих видів витрат, які згідно з вихідними даними на проектування необхідні для здійснення будівництва і не враховані кошторисними нормами (витрати на перевезення працівників будівельних організацій автомобільним транспортом, витрати на відрядження працівників будівельних організацій на об’єкт будівництва, витрати на організацію робіт вахтовим методом тощо);
- локальний кошторис – первинний кошторисний документ, який визначає кошторисну вартість окремих видів будівельних робіт та витрат по об’єктах і складається на підставі обсягів робіт, визначених проектною документацією;

- об’єктний кошторисний розрахунок – кошторисний документ, який визначає кошторисну вартість об’єкта і об’єднує у своєму складі підсумкові дані з локальних кошторисів і локальних кошторисних розрахунків та підлягає уточненню;
Надані ВКФ «УРАРТУ» кошторисні розрахунки договірної ціни повністю відповідають усім показникам (назва та кількість), передбачених у об’ємах робіт та інших показниках, передбачених у Додатку 2 до тендерної документації. Це підтверджується зведеним кошторисним розрахунком (202_ДЦ_ЗКР_5); локальним кошторисом 202_ДЦ_ДФ_02-01-01, який містить всі 6 позицій Технічного завдання (три позиції робіт та три позиції необхідних матеріалів).
Також в підтвердження локального кошториса надано дефектний акт (202_ДЦ_ДФ_02-01-01), який також містить всі 6 позицій Технічного завдання (три позиції робіт та три позиції необхідних матеріалів) та підсумкової відомості ресурсів (202_ДЦ_ПВР), яка відображає назву та кількість передбачених технічним завданням матеріалів
Тендерна документація не містить вимог надання «Відомості обсягів робіт» з переліком матеріалів.
Так же не правдиве тлумачення Замовника щодо; «Оскільки Учасник не виконав зазначену вимогу та вказана невідповідність не може бути усунута Учасником процедура закупівлі відповідно no пункту 43 Особливостей. оскільки призведе до зміни предмета закупівлі». Буде «Відомість обсягів робіт» містити крім переліку робіт перелік матеріалів, чи буде містити лише перелік матеріалів, ніяких змін предмету закупівлі не відбудеться, так як кошторисні розрахунки договірної ціни тендерної пропозиції проведені згідно Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та з урахуванням всіх пунктів Технічного завдання.
За таких обставин вважаємо що вимога Замовника в цій частині була виконана належним чином та у повному обсязі.
За таких обставин, відхиливши тендерну пропозицію Скаржника, та не надавши йому вимогу про усунення невідповідностей, в порядку визначеному пунктом 43 Особливостей Замовник своїми діями порушив принципи здійснення публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону: об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Зазначені дії Замовника є дискримінаційними по відношенню до ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА «УРАРТУ» та порушують норми ст. 5 Закону, а також норму Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників процедури закупівлі, здійснити об’єктивний та чесний вибір переможця.
Виходячи з вищенаведеного, керуючись статтями 5,7,9,18,28,31 Закону, та пунктами 41,44,52-64 Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року,

ПРОСИМО:

1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі Замовником.
3.Зобов’язати Замовника скасувати протокол про відхилення тендерної пропозиції ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА «УРАРТУ».
4. Зобов’язати Замовника закінчити процедуру закупівлі відповідно до вимог чинного законодавства.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника